Vodafone schrapt diverse abonnementen en wijzigt prijzen en databundels

Vodafone schrapt de Start XL-, Red Essential- en Red Super-abonnementen. De databundels en prijzen van andere abonnementen veranderen. De Start-abonnementen krijgen grotere databundels en hogere prijzen, het Red-abonnement krijgt een lagere prijs en een kleinere bundel.

Start-abonnees die na maart 2019 hebben verlengd of een abonnement hadden afgesloten worden automatisch omgezet naar de nieuwe versies, meldt Vodafone. Voor andere abonnees verandert er vooralsnog niets. Gebruikers met een Red Super-abonnement krijgen een aanbod per mail om over te stappen op Red Unlimited. Het is de eerste wijziging aan de abonnementen in bijna een jaar: de vorige wijziging vond plaats in maart vorig jaar.

Met de nieuwe constructie vervangt Vodafone Red Essential en Red in feite met één Red-abonnement, dat iets duurder is en meer data bevat dan het oude Red Essential. Met de verhoging van de prijs en databundel van het Start L-abonnement was er voor Start XL met zijn 3GB voor 18,50 euro geen plek meer.

De Red-abonnementen bevatten toegang tot 5G, bij de Start-abonnementen moeten gebruikers daarvoor 2 euro per maand bijbetalen. De wijzigingen gaan maandag per direct in. De verdubbelingen van databundels en kortingen op abonnementsprijzen als klanten ook diensten van Ziggo afnemen blijven in stand.

Abonnementen Vodafone Tot 1 februari Vanaf 1 februari Vanaf 1 feb (met Ziggo)
Start M 1GB
12,50 euro
1,5GB
13,50 euro
3GB
11 euro
Start L 2GB
15,50 euro
4GB
17,50 euro
8GB
15 euro
Start XL 3GB
18,50 euro
Niet langer te koop
Red Essential 10GB
27,00 euro
Niet langer te koop
Red 20GB
31,00 euro
12,5GB
27,50 euro
25GB
22,50 euro
Red Unlimited Onbeperkt
38 euro
Onbeperkt
35 euro
Onbeperkt
30 euro
Red Together 50GB
35 euro
50GB
32,50 euro
100GB
27,50 euro

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

01-02-2021 • 10:28

164

Submitter: Anoniem: 767041

Reacties (164)

164
160
66
5
0
77
Wijzig sortering
Abonnees worden automatisch omgezet naar de nieuwe versies
Dit is niet waar.

/Edit:
Behalve als je Start (na maart 2019) of Essential hebt. Zie deze post.

[Reactie gewijzigd door MatthiasL op 22 juli 2024 14:55]

Bij mij is de databundel in "my vodafone" wel aangepast? Was Red essential met Ziggo, dus 10 + 10Gb, en nu is het 25Gb.

[Reactie gewijzigd door uncle_sjohie op 22 juli 2024 14:55]

Er zijn uitzonderingen, volgens mij alleen de abonnementen die vervallen. Start en Essential?

/Edit:
Hier nog een verduidelijking.

TL;DR: Je krijgt sms/mail als er wijzigingen voor je zijn.

[Reactie gewijzigd door MatthiasL op 22 juli 2024 14:55]

Geen bericht of sms (gehad), maar zie dus wel die 25Gb in "my Vodafone" staan. Aparte gang van zaken..
Wellicht even contact opnemen met VF dan om zeker te weten dat er wel iets, of niets voor je verandert.
Naja, het feit dat dat ik een Red Essential + Ziggo, is 10GB + 10GB hád. en nu ineens 25GB volgens "mijn vodafone" héb, zegt volgens mij wel genoeg. Dat is precies waar ik volgens bovenstaande schema in de nieuwe situatie recht op zou hebben. Vind het nou ook weer niet zo alarmerend dat ik er meteen achteraan wil gaan, ik hoor 't wel.
Je hebt best kans dat je nu gewoon red hebt voor 27,50 en een maandelijkse korting van 50ct tot einde contract daarna gewoon nieuwe prijzen
Ik heb letterlijk een week geleden mijn abo verlengd met red essential 10+10. Niks van ze gehoord en volgens voda ga je ook niks vernemen tenzij je het zelf aangepast hebt. (Dit zijn hun woorden).
Off topic en ter info: Gb betekent gigabit, GB betekent gigabyte.
Mijn abonnement is nog steeds Red Essential met 10GB + 10GB en eindigt volgend jaar januari pas.
Wellicht dat ze dan pas iets eraan wijzigen. Bij een verlenging volgend jaar heb ik gewoon de keuze voor Red Essential niet meer en moet ik uit de dan aangeboden abonnementen kiezen als ik zou willen verlengen.
Red Essential
Heb je op dit moment een Red Essential abonnement? Dan verandert er voor jou niets. Je kan alleen bij een verlenging niet meer kiezen voor dit abonnement.

Bron: https://community.vodafon...ari-2021/bc-p/202446#M103

[Reactie gewijzigd door WarrieJunioR op 22 juli 2024 14:55]

Die heb ik dus ook (en verliep in maart 2020) en kost me €18,92 per maand. Die laat ik voorlopig dus nog wel even doorlopen.
Betekend dit dat als je red met ziggo abo hebt, je van 40GB naar 25 GB per maand gaat?
voor bestaande Red klanten veranderd er niets in prijs/data. Dit geldt alleen voor nieuwe sales/contracten vanaf 1 feb 2021. Huidige start klanten (vanaf maart 2019 aangesloten) krijgen wél gratis meer data.
indien je een nieuw contract aangaat en dus ook akkoord gaat met prijs/nieuwe data, dan krijg je deze nieuwe abonnementen. Als je niks doet en nergens om vraagt, krijg je geen geen hogere kosten. Uitzondering natuurlijk inflatiecorrectie, waarbij je recht hebt tot opzegging. Welk abo heb je nu dan?
Contracten die lopen kunnen ze zomaar niet aanpassen natuurlijk, als ze dat wel doen kan je direct kosteloos opzeggen.

Zelf na 10 jaar Vodafone overgestapt naar Tele2, zelfs icm Ziggo was Tele2 veel goedkoper.

[Reactie gewijzigd door Thomas18GT op 22 juli 2024 14:55]

Afgelopen week hetzelfde gedaan. Méér dan 10 jaar bij Vodafone gezeten, maar daar mocht ik €100 zelf bijlappen voor een nieuw toestel (S21 Plus) én m'n abonnement werd zo'n 7 euro duurder (zelfs met de Ziggo korting inbegrepen).

Bij Tele2 was het toestel gratis en bleef m'n abonnementsprijs gelijk aan wat ik de vorige 2 jaar al betaalde.

Helaas pindakaas, Vodafone. Verder nooit klachten gehad, was een fantastisch netwerk. Heb een jaar of 7 a 8 zelfs bij vodafone gewerkt, in een grijs verleden. Dus had ook een staff-phone en een gratis abbo, na m'n vertrek aldaar ben ik jarenlang trouw klant gebleven omdat er niks mis was met de dekking en de service in mijn ervaring. Al met al niets dan goeds over Vodafone.

Maar als je na 10 jaar trouwe klandizie er nog steeds bij wordt gelapt als je uit loyaliteit bij hetzelfde bedrijf wilt verlengen, dan is de keuze helaas snel gemaakt. Ben benieuwd naar Tele2, vreemde gewaarwording om na zo'n lange tijd op een ander netwerk te zitten. Vanaf mei switch ik over, we zullen het gaan zien.
Ik vind ze steeds duurder worden. En ze bieden relatief weinig. Merk ook dat ik steeds vaker op plekken kom waar het bereik gewoon prut is. En 5G is nog een wassen neus...

Toch maar weer naar een SO van een MVNO op het KPN netwerk. Voor een normale prijs op het beste netwerk.

Enkel nog even wachten tot augustus...

[Reactie gewijzigd door stervis op 22 juli 2024 14:55]

Ik moet zeggen dat ik, behalve op het IJsselmeer en op de eilanden, geen verschil merk tussen het KPN en T-mobile netwerk. Dat was 10 jaar geleden wel anders..

Zit overigens zelf op een Ben abbonement met de Basicfit-truc, 100min/SMS en 4.8GB 4G+ voor €8,50 per maand. Denk dat je het in Nederland niet beter dan dat gaat krijgen.
Nooit gehoord wat de Basicfit-truc is, maar ben wel vrij zeker dat ik graag op het KPN netwerk wil zitten. Hoogstwaarschijnlijk kom ik uit bij Simyo.
Ik zit ook bij Tele2. Persoonlijk heb je met Tele2 nog beter bereik dan met Vodafone. Ik woon zelf in het noorden. Zal vast wel goed komen met de service en bereik.
Jawel hoor, kunnen ze prima. Het is tegenwoordig standaard dat in ieder contract van een provider staat dat het eenzijdig aangepast mag worden. Dat betekent wel dat je je contract direct en zonder kosten mag opzeggen, omdat een wijziging in je nadeel anders als onredelijk kan worden aangemerkt.
Goed punt, voeg ik toe :)
Precies hetzelfde gedaan. Ook samen met Ziggo. Scheelde me 14 euro per maand voor precies hetzelfde product (31->17 per maand). Verdubbelaars en prijsreducties waren daar al in meegenomen.
Oh ik ben juist andersom gegaan. Tele2 was inderdaad wel goedkoper, maar leverde ook niks in het buitenland. Ik heb nog twee keer een extra dure bundel getaald toen voor internet buiten de EU, maar van beide letterlijk geen byte kunnen gebruiken.
Ik zit nu inderdaad ook bij Tele2. Ik heb daar een onbeperkt abo, inclusief toestel en nog ben ik goedkoper uit dan Vodafone zonder toestel...
Ik vraag me echt af wat men met zoveel GB moet. Ik haal soms max 2GB en dan vind ik het al veel.
Ik gebruik het zakelijk en privé. Teams meetings, mail, websites, Spotify, Instructiefilmpjes, YouTube. Halverwege de maand heb ik +-15GB opgemaakt.

Ik moet wel zeggen dat ik veel zuiniger zou kunnen doen. Als ik wifi nog vaker zou aanzetten, maar nu heb ik gewoon een vergadering terwijl ik door het bos loop. Ook leuk.

Maar om nou te zeggen dat ik met 2GB voldoende zou hebben... dan moet ik echt gaan rantsoeneren :)
Als chauffeur heb ik de prive telefoon de hele dag in gebruik voor skype of discord. Lekker handig.
Kom eens van je zolderkamer af! :+

Nee gekheid, maar ik merk wel dat met het thuiswerken ik minder gebruik omdat ik dan op wifi zit. Normaal gebruikte ik onderweg wel aardig wat en had ik op de slaapkamer een slecht wifibereik (dat is nu beter omdat ik ben overgestapt van provider). Ik moet ook wel zeggen, dat als je het hebt, je het ook sneller gebruikt. Ik heb een zakelijk abonnement, dus ik hoef er niet echt rekening mee te houden, en dus ook geen goedkoper abonnement te nemen.
Waar zie jij 40BG staan ?

Je bedoeld het oude 20GB met ziggo = 40GB ?
Dan ga je dus flink achteruit ja.

Ik heb Red essential met ziggo = 20GB voor € 23,50
Die vervalt en ik dus naar Red met ziggo = 25Gb en nu voor €22,50
Voor mij is het een vooruitgang.

[Reactie gewijzigd door SpiriTNL op 22 juli 2024 14:55]

Als het goed is was het voor jou dan €18,50, omdat die 5 euro korting er in het linker rijtje nog niet afgehaald was.

Dus van Red essential naar Red gaan is wel zeker duurder!
Dan klopt jou berekening niet.

Red essential was €27 - €5 = €22
Waarom mijn abbo €23,50 is weet ik ook niet maar het word wel goedkoper voor mij.

PS, ik moet verlengen maar weet nog niet of ik bij vodafone blijf.
Oh wacht, het zou goed een tijdelijke korting kunnen zijn geweest.

Excuus! Die 22 euro zou correct moeten zijn inderdaad.

Als ik nu ook naar de kosten kijk in de app is het sowieso vreemd.
Staat in dat Red Essential €36,94 is afgelopen maand. (En dan met kortingen komt het op €18,61 uit.)

Toch maar even contract er bij pakken.
Je moet helemaal niet verlengen.
Je kunt het abonnement ook gewoon door laten lopen.
Gewoon even bellen en aangeven dat je naar een alternatieve provider gaat overstappen en dus je abo wil beëindigen. Dan gaan ze een tegenbod doen om je te behouden. Zo ben ik van Start M (€12,50//1GB) naar Start M met korting en extra data (€8,50//12GB) gegaan.
Wacht je hebt dus TWAALF GIGABYTES aan data voor maar acht Euro vijftig? Dat lijkt me wel erg goedkoop...

[Reactie gewijzigd door 4.7439294839 op 22 juli 2024 14:55]

@4.7439294839 @mgizmo
Met een vriendelijk woord bij de klantenservice kun je vaak goede deals krijgen. Die mensen krijgen zoveel vervelende klanten te verteren dat ze je graag willen helpen als je gewoon vriendelijk bent.

Om het hele verhaal even toe te lichten: Ik zou eigenlijk overstappen naar Ben. Die hadden een actie die me een vergelijkbare bundel zou opleveren als die ik nu heb, alleen zou ik dan iets meer belminuten/smsjes krijgen.

Ik hoefde niet eens echt te onderhandelen, de enige opmerking die ik hoefde te maken was dat ik bij 'de beoogde partij (Ben)' meer belminuten en meer MB voor hetzelfde bedrag zou krijgen en dat ik daarom mijn abo wilde beëindigen. Toen kreeg ik 10GB extra data aangeboden, maar ik was nog niet helemaal overtuigd. Het aantal MB was nu 'vergelijkbaar (Vodafone gaf me 2GB meer dan Ben)' maar ik had bij 'de beoogde partij' nog steeds meer belminuten. Toen werd een korting van een paar euro aangeboden bovenop de 10GB. Ik was zeker allang tevreden met de extra data zonder de korting, maar niet geschoten is altijd mis en schieten werpt bijna altijd zijn vruchten af.

Vlak daarna ben ik verhuisd naar een ander studentenhuis, waar Ziggo als provider dienst deed. Hierdoor kreeg ik nog wat extra korting en dubbele data op het basisabonnement (1+1GB).

Ik had twee jaar hiervoor voor mijzelf en mijn vriendin hetzelfde abo geregeld. Zij had haar abo verlengd zonder te onderhandelen met Vodafone en die had dus wederom hetzelfde abo gekregen. Toen ik de klantenservice even belde om te vragen zij misschien hetzelfde voor haar konden doen als wat ze voor mij gedaan hadden was het antwoord simpelweg 'nee'. Dat is ook gewoon eerlijk, want het contract is eenmaal getekend. Echter had Vodafone het abo niet goed geactiveerd waardoor mijn vriendin alleen maar 3G snelheden kon halen met haar 4G abo. Dit was dan ook de daadwerkelijke reden dat ik belde. Via die route heb ik voor haar toch nog 24 maande 8GB extra data kunnen regelen als tegemoetkoming. Door gewoon vriendelijk te blijven en niet te hard aan te dringen werd het me gewoon aangeboden.

De moraal van het verhaal, wat ik graag wil meegeven, is; altijd onderhandelen en altijd vriendelijk blijven!
zal waarschijnlijn 2GB zijn.
Ik heb sinds deze maand 13GB voor 9,45 comb met ziggo, dus helemaal niet zo bijzonder.
Nee hij bedoelt dat hij nu van 40GB met ziggo voor 26 euro (31 - 5 euro korting voor ziggo), naar 25GB voor 22,50 gaat. 3,50 minder betalen maar dan ook 15GB minder krijgen. das best een slechte deal.

Aan de andere kant als je nu 4 euro meer betaald heb je gelijk onbeperkt.....
Let wel op dat je bij "onbeperkt" slechts 25GB in de EU aan bundel hebt en met de 40GB bundel heb je die volledig in de EU. Een grote bundel in het buitenland is voor mij belangrijker dan een grote bundel thuis waar je vaak gewoon wifi hebt. De vorige abonnementen hadden ook al een limiet van 20/25GB in de EU ipv je hele bundel. Ik hou mijn oude abonnement zo lang als mogelijk in ieder geval.

Heb trouwens ook een gratis datasim op dezelfde abo, volgens mij bestaat dat ook niet meer. Die is ook erg waardevol voor mij, gebruik ik voor de auto.

[Reactie gewijzigd door HakanX op 22 juli 2024 14:55]

Zo lees ik het wel. Het is dus goedkoper (€1) om over te stappen naar Unlimited en dan krijg je ipv 40GB (2x20) nu unlimited GBs.
Nee helaas. de prijs van het eerste rijtje is zonder de Ziggo korting. Dus Red was €26,- t.o.v. de €30,- van een nieuw unlimited abonnement.
Die ziggo korting kun je deels ook krijgen als je geen ziggo hebt. d.w.z als je in een gebied zit waar ziggo diensten niet worden aangeboden kun je dus ook nooit de ziggo combi nemen. als je met vodafone belt, dit meld en toch om die korting vraagt, grote kans dat je hem krijgt.
Bij mijn zakelijke abbo's heb ik die korting zonder ziggo abbo dus wel gekregen, puur omdat ziggo op mijn adres niet leverbaar is.
Ah goed punt inderdaad!
Enkel als je een nieuw contract afsluit. Je huidige contract blijft gewoon doorlopen onder de voorwaarden waarvoor je die hebt afgesloten.
Ik zie het bij mijn lopende contract gewoon nog op 40 GB staan. In dat geval zou het alleen om de nieuw af te sluiten Red abonnementen gaan.
Lijkt er wel op. Daar tegenover staat dat je minder gaat betalen.
Je kunt dan altijd upgraden naar Red Together. Dan betaal je wat je nu ook betaald en kom je op 100GB (die je dan in je eentje mag opmaken).

Ik heb zelf een Start M en kan de nieuwe bundel al actief zien als je kijkt onder producten in de My Vodafone app.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 22 juli 2024 14:55]

Ik denk dat je je bundel gewoon mag behouden in zo'n geval. Ik heb ook nog een oud abonnement dat gewoon Start M heet maar de oude voorwaarden nog kent.
Ik heb nog een oud Essential Red abonnement. Ik heb nooit iets verlengd en maak daardoor al jaren gebruik van dezelfde voorwaarden/bundel/kosten die van toepassing waren ten tijde van het 2-jarig abonnement; ze gaven telefonisch ook toe dat ze niks beters te bieden hadden. Ik heb (nog) geen mail ontvangen en ga er voor nu even vanuit dat er voor mij niks gaat veranderen. We zien wel, mocht er toch iets wijzigen in m'n nadeel dan kan ik altijd nog opzeggen.
Ik snap dit soort constructies nooit zo goed.

Voor 4 GB data betaal je straks dus 17,50 en voor het dubbele kun je dat vrij letterlijk per uur verstoken als je zou willen (met red unlimited). Die eerste is dan toch gewoon met een zieke mark-up in de verkoop?

mensen die unlimited pakken hebben klaarblijkelijk niet genoeg aan 12,5 tot 20 GB in de maand. En als je initieel voor 20GB in de maand zat is de kans heel groot dat je daar al niet mee uitkwam of echt net.

Ik had zelf vroeger 24GB per maand (en later 32 volgens mij), maar dat was puur omdat groter niet beschikbaar was en toen had ik vaak aan het eind van mijn data nog een stukje maand over. Als je het over 1GB hebt is de kans groot dat je daar ruimschoots genoeg aan hebt, maar met 20GB+ zijn de verschillen vaak al veel groter qua bereik wat je nodig kunt hebben (als in, het zal er soms dik boven liggen, maar soms ook eronder, maar algehele verbruik ligt iig erg hoog)
Je moet niet denken dat een GB een bepaalde inkoopsprijs heeft voor Vodafone of zo hè... Ze hebben bepaalde vaste kosten en proberen daar zoveel mogelijk inkomsten tegen te zetten. Daarnaast moeten ze als er steeds meer verbruikt wordt natuurlijk wel meer investeren voor capaciteit, maar het is niet zo dat je dat zomaar kunt terug rekenen naar zoveel kost een gigabyte verkeer.
Het is gewoon marketing en je ziet heel veel dat kleinere hoeveelheden relatief duur zijn. Bij fast food zie je hetzelfde, bij grote porties krijg je veel meer voor je geld. Dat is psychologie en zet mensen aan tot het kopen van meer. Je krijgt dan ook meer, maar je geeft uiteindelijk meer geld uit en de verkoper maakt meer winst.
Nouja uiteindelijk heeft iedere Gig natuurlijk een prijs.

Probleem is dat je die hoe dan ook moet gaan betalen ook als je hem niet gebruikt, want gereserveerde bandbreedte en dingen.

Voor de midden abonnementen zie ik eigenlijk bijna geen meerwaarde meer. 20 GB op mobiel is nog steeds een behoorlijke hoeveelheid data. Als je dat echt nodig hebt is de kans vrij groot dat je er ook rap overheen kan gaan. Dan is unlimited op de lange termijn goedkoper dan af en toe zo'n bundel bij kopen (waar je dan gelijk weer 10 euro voor kwijt bent).
Er is volgens mij helemaal geen sprake van gereserveerde bandbreedte... Als jij een bepaald abonnement afsluit heeft dat niet direct invloed op het netwerk en de abonnementen raken ook niet op.
Voor het netwerk zullen ze gewoon de belasting in de gaten houden en daar waar nodig investeren om het uit te breiden (indien mogelijk). Er wordt echt niks gereserveerd.
Inderdaad. Kwestie van de 10Gbit (gok ik) lijn naar de mast in te gaten houden. Zodra die aan zijn capaciteit begint te zitten trek je een tweede vezel van 10Gbit of upgrade je de bestaande naar 40Gbit (ik zeg maar wat).

Bandbreedte wordt niet gereserveerd in IP-netwerken. Zodra je weet hoe je verkeerspatronen er gemiddeld uit zien kan je daar op investeren. Niet op hoe veel je verkocht hebt.
Ik heb dat aanbod gekregen voor mijn Super Red abonnement. Alleen ben ik daar niet op ingegaan. Ik heb een tweede (data)sim en die zal dan wegvallen. Ik heb ook niet begrepen dat er iets voor mij verandert als ik hier niet op in ga.
Ditto, ook Super Red abbo met 1 SIM en 2 extra stuks Data-Sim kaarten, 40 GB ivm Ziggo.
Inmiddels Euro 30.70 / maand.

Was ooit juist van T-Mobile vertrokken naar Vodafone omdat T-Mobile met hun equivalent van extra Data-Sim kaartjes stopten.
1 data-sim voor permanente wifi hotspot, andere voor tablet.
Degene voor wie het bedoelt is is minder begaafd en dit werkt prima voor hem op zijn woning.

Ben benieuwd wanneer ze echt gaan tornen aan die extra data-sim kaarten
Ik was in de veronderstelling dat nieuwe abonnees die al niet meer konden afsluiten. Laatste reden om bij Vodafone te zitten vervalt voor mij hiermee ook. Blij dat ik toch de overstap naar T-Mobile heb gemaakt/ga maken, nu T-Mobile in de wijk glas aan het aanleggen is.
Ditto. Nou ja.. de ene zit inmiddels in een laptop en de andere in een tablet. Op die laptop heel wisselend datagebruik en op mijn mobieltje geen, maar wel af te en toe dat bellen naar elders in de EU. Dus ideaal, zo'n combi abonnement!

Hoop dat ze eraf blijven, of anders toch tenminste een redelijke opzegtermijn van hun kant blijken te hanteren.. Betaal er op zich best behoorlijk voor, vind ik: geen Ziggo korting, dus bijna 36 euro/maand.

Dus ook 'slechts' 12GB/maand en herhaaldelijk het 'aanbod' naar 20GB te gaan (maar dan vervallen de extra kaarten!). Echt niet dus.. tot nu toe slechts een keertje over de helft gekomen.

EDIT: in de bron tekst staat het duidelijker: er wordt aan de (meeste) lopende abonnementen niet getornd, ook niet aan Red Super. Je krijgt alleen (wederom) een vrijblijvend aanbod over te stappen.

[Reactie gewijzigd door Gwaihir op 22 juli 2024 14:55]

Hallo,

Was het een mooi aanbod? Ik heb namelijk ook nog Red Super uit 2015.
Ik heb de mail hieronder weergegeven. Alleen mijn 06 heb ik uiteraard even geXt.
De databundels van onze vernieuwde Red abonnementen zijn groter geworden, zo hebben we nu Red Unlimited. Upgrade je abonnement met nummer 06 - XX XX XX XX en krijg maximale unlimited data met Red Unlimited. En met Red Unlimited nog meer data om 5G te ontdekken. Regel ’t met één druk op de knop.
Ik wil gratis extra data

Je krijgt STRAKS
Red Unlimited abonnement

Onbeperkt GB

Onbeperkt bellen

Onbeperkt sms’en

Waarom krijg je de mogelijkheid tot deze upgrade?
Je krijgt deze upgrade zodat je net als onze nieuwe klanten helemaal up-to-date bent. Verder verandert er niets. De einddatum van je abonnement, je maandbedrag, de gratis extra's als je je Vodafone abonnement met Ziggo combineert. De voorwaarden blijven hetzelfde met uitzondering van de aangegeven wijzigingen.
Doe de upgrade

Dus goed om te weten: de Multi Data Sim is helaas niet meer te gebruiken bij een Red Unlimited abonnement. Wel is er nu de mogelijkheid om een e-Sim aan te sluiten, kijk hier voor meer info. Voor de mogelijkheden van 5G kijk dan op www.vodafone.nl/5g.
Bedankt voor het delen van dit bericht. Ik betaal nu 15,43 en dit dan voor een Red unlimited abo. Zeg ik geen nee tegen. Ik heb nog geen mail gehad.
Bij T-Mobile heb je al onbeperkt bellen vanaf 13,50 euro, bij KPN zelfs vanaf 12,50 euro. Bij Vodafone betaal je als dat het belangrijkst is 22,50 euro per maand.

Ik had gedacht dat ze aan die instap wel iets zouden veranderen, maar helaas.
Bij simpel kost onbepert bellen 5 euro.
Waarom is Vodafone zo duur?
Ik zal er niet snel klant worden met die prijzen.
Ik betaal 7,50 voor 2,5gb en 250 belminuten.
Vodafone is totaal niet geïnteresseerd in mensen die bellen, of in zakelijke klanten. Wat ze wel leuk vinden is de koppelverkoop met Ziggo-kabelabonnementen.
Vodafone biedt voor start abonnementen de optie om voor 4 euro per maand het bellen om te zetten naar onbeperkt.
Dus als je ook Ziggo afneemt kun je onbeperkt hebben voor 15 euro.
Ah, die optie heb ik nog niet gezien. Is dat nieuw?
Is er al sinds vorig jaar als maand blox.
Dus je ziet hem inderdaad niet zo even bij de abonnementen erbij staan.
Net weg bij Vodafone, T-Mobile is in meeste gevallen zo €10.- p/maand goedkoper.
Zolang je thuis geen vaste diensten met mobiele diensten combineert, dan verschillen de drie providers niet zo veel met elkaar. Maar zodra je dat wel doet is Vodafone zelfs het duurste..

KPN en T-Mobile bieden unlimited voor 25 euro al aan. En hebben vaak nog een sneller mobiel netwerk ook.
Inderdaad. Ik zat bij Vodafone voor €27,50 p/maand met 20GB/onbeperkt bel&sms.

Heb nu T-Mobile (samen met vriendin) waardoor je combikorting krijgt als 2 personen op zelfde adres een T-Mobile abbo hebben lopen. Hiermee betaal ik €25,- p/maand voor onbeperkt internet, bel en sms.

Dat is dus goedkoper EN meer internet in het abbo. Enige "nadeel" is dat wanneer je over de 10GB internet in de maand gaat je voor elke paar GB een SMS moet sturen om meer MB's te 'activeren'. Dit doen ze denk ik om downloaders te restricten in het misbruiken van onbeperkt internet. Maargoed, dit is een small price to pay en voor mij zeker niet storend.

Ander leuk feitje is dat bij T-Mobile Spotify niet meegerekend wordt in de MB's van je internet. Voor mij maakt het dus niet uit maar iemand met 5GB p/maand kan dus rustig Spotify blijven streamen dag en nacht.

Zijn van dat soort kleine dingen die doorslaggevend zijn geweest voor de overstap van Vodafone naar T-Mobile.

[Reactie gewijzigd door henkkeumus op 22 juli 2024 14:55]

maar jij en je vriendin betalen dus gezamenlijk 50?
en dan heb je beide onbeperkt?

ik doe met Vodafone ongeveer hetzelfde maar dan voor 38.80 heb ik en mijn vriendin "praktisch" onbeperkt.

ik zeg "onbeperkt" want sommigen vinden dat ik dat niet heb want we hebben dus gezamenlijk 200GB in de maand, dit is met z'n 2en Together + Ziggo.

en voor ons beide is dat hetzelfde dan onbeperkt. Wij hoeven ons nooit in te houden met wat we ook doen dus of ik nu daadwerkelijk onbeperkt had of die 200GB heeft voor wat ik doe totaal geen effect.

maar goed das omgerekend dus 19.40 per persoon per maand. En als je er nog een 3de bij zou doen ging het gemiddelde nog wel wat omlaag (38,80 + 12.50)/ 3 is ongeveer 17 euro
Dat klopt, mijn vriendin was al klant van T-Mobile en ik destijds Vodafone. Door de gezamelijke korting zouden we er beide op vooruit gaan dus dat was de doorslaggevende factor :).
Hier de KPN deal voor 25 euro.

Spotify telt KPN dan wel weer mee. Al deed KPN dit in het begin ook niet; maar gevalletje netneutraliteit dus toen weer wel.
Leuk dat T-Mobile het niet meetelt, maar ze zoeken de grenzen van de netneutraliteit wel echt op, ook al zeggen ze dat ze alle diensten mee mogen doen. (geef het dan direct vrij)
Vooral met de 'verdubbelaar' in combinatie met Ziggo begint het nu interessant(er) te worden. Vodafone is natuurlijk nooit de goedkoopste geweest, maar op deze manier lijken ze toch 2 vliegen in 1 klap te slaan. Soort van verkapte koppelverkoop, maar goed.

Met de eigen dochter Hollandsnieuwe zit je trouwens als je t/m 7GB tevreden bent, nog steeds goedkoper op hetzelfde netwerk.

Edit: Via Friends & Family gaat er trouwens nog net een beetje meer vanaf...! :)

[Reactie gewijzigd door Danny the dog op 22 juli 2024 14:55]

Met de eigen dochter Hollandsnieuwe zit je trouwens als je t/m 7GB tevreden bent, nog steeds goedkoper op hetzelfde netwerk.
Hetzelfde netwerk betekent niet dezelfde kwaliteit. Geldt namelijk ook voor KPN dochters, maar dan zit je wel met lagere QoS niveaus.
Je bedoelt dat je bij problemen helemaal achteraan in de wachtrij staat ipv gewoon achteraan met een normaal consumenten Vodafone abonnement? :o
Niet alleen bij problemen. Ook bij drukte op het netwerk. Als het alleen bij problemen was, dan prima, maar het is dus ook in het dagelijks gebruik merkbaar.
Ik moet ook zeggen, alleen i.c.m. Ziggo is Vodafone überhaupt interessant.

Als je geen ziggo hebt of wil, dan zou ik toch verder gaan zoeken.
Ik wou net zeggen, voor mij het goedkoopste abo (we hebben Ziggo) nu echt ideaal. Dat vroegere 1GB was geregeld te krap, maar 3GB zit ik comfortabel mee, en voor nagenoeg de zelfde prijs die ik nu bij de Vodafone piggybacker HollandsNieuwe betaal (€10,26/mnd voor 4GB).
Waar andere providers databundels verhogen bij gelijkblijvende prijzen, gaat het hier allebei tegelijk omhoog.
Slimme zet?
Providers geven nagenoeg altijd 'extra's bij een prijsverhoging. In dit geval data, maar ook dingen als gratis spotify/virusscanner die toch niemand gebruikt etc.
nou ja, gratis spotify zou ik best graag willen hoor :+
gebruik het bijna dagelijks en zo te zien een goed moment voor mij om over te stappen, zit nu by T-Mobile en zou daar 35 euro betalen voor unlimited ipv 30 nu bij vodafone (ja ik zit bij ziggo ;) )
Heb je mogelijkheid voor glasvezel? T-mobile geeft dan namelijk €10 korting op unlimited GO en je krijgt symmetrisch gigabit glas voor €25 als je geen KPN lijn hebt.
helaas nog niet in mijn wijk in Den Haag
(zit niet in Segbroek :P )
vandaar dak het voorlopig nog uitzing met ziggo :)
Ik heb nog het oude 500/500 abbo, ik zou graag ook de combi gebruiken maar ik zit helaas in KPN gebied.
Maar wat graag zou ik mijn abbo willen aanpassen, maar dan kan ik op dit moment niet meer daan 100MB krijgen. (al zou ik best die €16,70 die kpn vragt aan whole-sale partners vraagt als meerprijs voor 500mb t.o.v. 100mb, laten we zeggen €20 als meerprijs voor de klant. Dan ben ik namelijk nog altijd goedkoper uit dan bij KPN zelf)

[Reactie gewijzigd door JBVisual op 22 juli 2024 14:55]

Dat was een cadeautje dat KPN vroeger gaf nav een prijsverhoging. Uiteraard is dat cadeautje een aantal jaar later 'om een grotere prijsverhoging te voorkomen' opnieuw onder het mom van goodwill weer ingetrokken.
Dan kun je toch ook naar Tele2 gaan, betaal je 25euro per maand en nu geen aansluitkosten. Hoef je helemaal niet moeilijk te doen met combinaties met vast internet.
heb niet zo een fijne ervaring gehad met Tele2 in het verleden. Ga daar liever niet heen als het enigszins kan
Ik weet niet wat er fout is gegaan maar is nu (het netwerk iig) van T-Mobile.
Scheelt dat kan ook niet meer van tele2, alles wordt overgezet naar tmobile.
Kan iemand mij vertellen wat dit voor mij betekent? Ik heb in nov mijn abbo verlengt met onbep+20gb(welke wordt verdubbeld naar 40gb vanwege ziggo) voor 12 maanden tegen een bedrag van 24 euro.

Dit contract gaat pas in op 25 feb. Dit zou betekenen dat ik met de nieuwe voorwaarden ipv 40gb slechts 25gb krijg voor 23.50. Kunnen ze dit gewoon aanpassen terwijl mijn abbo nog niet eens officieel is ingegaan? Mag toch hopen dat ik die verlenging in dit geval nog kan annuleren.
Het gaat om de datum waarop je contract is afgesloten. Niet de datum waarop hij ingaat.

Voor jou veranderd er dus niets.
Ah oke, thnx voor de reply.
volgens mij staat dat niet in de link

Als ik dit lees:

Vanaf 1 februari veranderen de prijzen, voorwaarden en bundels van onze Red abonnementen. Ook bij de Start varianten wijzigt er het één en ander. Lees snel verder als jij zo'n abonnement gebruikt.

waarom zou ik anders verder moeten lezen als ik al zo'n abbo gebruik

[Reactie gewijzigd door bvbal79 op 22 juli 2024 14:55]

Je hebt het contract al afgesloten, dus je krijgt je 24 euro contract. Zolang je niet opnieuw verlengd blijven je voorwaarden die je vanaf 25 februari hebt van kracht.
Dat je in november afsloot.

Ik blijf ook lekker bij mijn unlimited abonnementje. 20 euro per maand icm Vodafone.
Annuleren kan dan inderdaad. Verder zou ik eerst contact met VF opnemen hierover. En dan het liefst in een winkel en niet telefonisch.

In de winkel kun je wat meer stennis schoppen door heel beleefd toch wat harder te gaan praten ;).

Helaas hebben ze tegenwoordig alleen geen klanten meer in de winkel staan. 😭
Hier vorig jaar verlengd met onbeperkt en de 20gb aan data, en de verdubbelaar, en nu gaat het ineens terug naar 25 met verdubbelaar, ontbreekt me wel aan de logica nu bij vodafone, ik mag volgende maand weer verlengen, dus ik ga eens kijken wat ik dan nu maar neem
Gek dat ik dit op Tweakers moet lezen, ik heb Red Essential (contract loopt nog tot mei 2022) en geen enkel signaal van Vodafone gekregen dat ik meer moet gaan betalen voor een product waar ik niet om gevraagd heb. Ook in de app wordt er nog niet over gerept dat er iets voor mij gaat veranderen.
Omdat dit ook niet zo is.
Dit geldt voor nieuwe contracten. Tweakers.net vermeldt hier ten onrechte dat Vodafone alle abonnementen eenzijdig omzet maar dit klopt niet.
De start abonnementen krijgen de nieuwe databundel zonder aanpassing van prijs, de Red abonnementen blijven lopen zoals in je contract staat, al krijg je mogelijk deze week een aanbod om te migreren
Ah, dat is een stuk duidelijker. Bedankt.
Ik moet het ook idd hier lezen dat de databundel omhoog is gegaan. Maar communicatie is niet het sterkste punt van VodafoneZiggo...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.