'Hot Coffee'-mod voor RDR2 is niet beschikbaar na takedownverzoek Take-Two

Take-Two Interactive heeft takedownverzoeken gestuurd naar ontwikkelaars van een seksueel getinte mod voor Red Dead Redemption 2. De 'Hot Coffee'-mod staat sinds maandag op verborgen, waarmee het erop lijkt dat de modders gehoor geven aan de eis.

Modder Unlosing heeft de Hot Coffee-mod voor Red Dead Redemption 2 bij Nexus Mods op verborgen gezet. De mod maakt het mogelijk voor spelers om een prostituee op te pikken in de Valentine Saloon, de Saint Denis Saloon en het Strawberry Hotel. De personages hebben seks, maar zijn niet naakt.

Desondanks was de komst van de mod voldoende aanleiding voor Take-Two Interactive en Rockstar om takedownverzoeken te sturen naar de makers. Tegenover YouTube-kanaal Swegta liet Unlosing weten dat de juridische afdeling hem had gemeld dat de seksueel getinte inhoud de bedrijven zorgen baarde. "Dat is de voornaamste reden dat de mod offline en verwijderd moet worden", aldus de advocaten.

Vorige week had de modder aan PCGamesN nog gemeld geen gehoor te geven aan de eis, omdat de mod geen beelden en audio bevat die niet al elders in de game gebruikt worden en ook geen naaktbeelden heeft. Hij gaf toen aan de eisen niet eerlijk te vinden.

De naam van de mod verwijst naar Hot Coffee, een modificatie van GTA: San Andreas die het spelen van een miniseksgame binnen dat spel tevoorschijn toverde. De Entertainment Software Ratings Board besloot daarop het spel van een 'Adults Only'-aanduiding te voorzien en het spel moest uit de winkels. Take-Two bracht een nieuwe versie uit zonder het verborgen seksspelletje, maar zag zich na verscheidene rechtszaken genoodzaakt om 'geschokte slachtoffers' compensatie aan te bieden.

Hot Coffee Red Dead Redemption 2

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

24-02-2020 • 12:04

107

Submitter: Zeror

Reacties (107)

107
102
30
2
0
25
Wijzig sortering
Echt weer typisch Amerikaans dit. Mensen overhoop schieten is allemaal geen probleem, maar zodra het ook maar iets met seks te maken heeft/kan hebben is het vies, bah en mag het niet. Zo bekrompen.

Het raarste voorbeeld vind ik persoonlijk nog steeds van de serie Hannibal. Aan het einde van het artikel word uitgelicht dat de zender problemen had met een scene omdat er een kont/bilspleet in te zien was. Dat is opgelost door er meer bloed over heen te gooien, zodat de bilspleet niet meer zichtbaar was.
Typisch Amerikaans? Wij kunnen er ook wat van, hoor! Bij de pilot van iCarly op Nickelodeon wordt de term 'pointy boobs' ('puntige borsten') een paar keer gebruikt in de originele Amerikaanse pilot, maar in de Nederlandse voice-over moest er iets anders in de plaats van het woord 'borsten' komen. Daarmee waren wij dus preutser dan de Amerikanen...

En dan heb ik het nog niet over de opgekuiste Nederlandse ondertiteling bij South Park: ze mogen al pratend lekker schelden en whatnot, maar in de vertaling in de ondertiteling zie je daar niks van terug.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 00:22]

Met dát verschil dat iCarly voor <18 jaar is bedoeld. Net als DBZ en Shin Chan hieronder (niet dat het ná je 18de niet meer leuk kan zijn). Dit spel is 18+. De leeftijd dat je legaal seks met elkaar mag bedrijven. Ook in de VS. Dat moet dan ineens verwijderd worden, ondanks dat je eigenlijk alleen de insinuatie hebt van seks (want de kleren blijven aan, dus je moet het vooral in de 'beweging' zoeken). Niet veel erger dan een The Sims, waarbij het gepixelleerd (?) woord.

Vind er zelf niet zoveel mis mee dat er een leeftijdsclassificatie aan zit en dat je probeert om 'geweld' en 'grof taalgebruik' en 'seks' uit de zichtbaarheid van kinderen onder de 18 jaar probeert te houden, maar bij een PEGI 18-spel gaat dit wel wat ver.

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 23 juli 2024 00:22]

Maar het ging er mij om dat iCarly in zowel de VS als Nederland bedoeld is voor <18. Dan is het toch vreemd dat wij één lichaamsdeelterm censureren en de VS niet? Dan zou je verwachten dat ze het daar ook doen als zij zoveel preutser zijn dan wij... En dan ben je nog niet eens ingegaan op mijn South Park-argument, wat nog veel verder gaat.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 00:22]

iCarly is gericht op TEENick voor 10 tot 17-jarigen, niet voor 18+. South Park-argument zag ik tijdens het typen niet staan (of overheen gelezen), maar de doelgroep van South Park is wél 18+. In dat geval is het raar. Maar we zijn in Nederland net wat te policor, i.m.o. Dat heeft weinig te maken met preutsheid. Maar goed, we dwalen af. :)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 23 juli 2024 00:22]

Carly is gericht op TEENick voor 10 tot 17-jarigen, niet voor 18+.
Waarom schreef je dan hierboven dat 't voor meer dan 18 bedoeld is:
Met dát verschil dat iCarly voor >18 jaar is bedoeld.
?

[Reactie gewijzigd door CyBeR op 23 juli 2024 00:22]

Tikfout, je m'excuse!
Dit spel is 18+. De leeftijd dat je legaal seks met elkaar mag bedrijven. Ook in de VS.
Zowel in Nederland als de VS is dit 16, niet 18. En iets over borsten zeggen is niet hetzelfde als seks hebben, dus waar hebben we het over?
[...]


Zowel in Nederland als de VS is dit 16, niet 18. En iets over borsten zeggen is niet hetzelfde als seks hebben, dus waar hebben we het over?
Fout en tevens onjuist. :)

Het gaat even om de situatie in de VS en daar staat M (for Mature) of 18 op de verpakking:
[quote]This game is rated PEGI 18 which restricts availability to ADULTS ONLY![/quote]

Nevermind.. ik dacht dat je het over de leeftijdsgrens van het spel had. Excuses!

Maar verder:
The federal law establishes the age of 12 as the minimum age of consent, while the age at which there are no restrictions for consensual sexual activities is 18 (sex with someone 12-18 is not illegal per se, but can still be open to prosecution under certain circumstances).
M.a.w. vanaf 18 is het in de VS echt gevrijwaard van problemen. Volgens mij werkt het in Nederland soortgelijk. Maar dat kan ik verkeerd hebben.

En je mist de clue v.w.b. dat laatste. Dat was een reactie op een opmerking over iCarly. Iets zeggen over borsten, soit. Maar dat is een serie die op de jonge jeugd is gericht (niet op 18 jaar en ouder) en dan vind ik het wel te billijken. De doelgroep voor RDR2 is 18+. Die mogen zelf al IRL. Dan lijkt het me meer het paard achter de wagen spannen (om maar in de cowboy-termen te blijven).

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 23 juli 2024 00:22]

De leeftijd dat je legaal seks met elkaar mag bedrijven.
16

Maar die 'legal' grens is ook anders dan PEGI ratings.
Dat is eigenlijk altijd een beetje weird geweest.

In film is altijd een harde grens tussen 16+ en 18+, waarbij in 16+ het een film is waarbij je bloot gesteld kunt worden aan bepaalde aspecten van 18+. En bij 18+ gaat het plots alleen nog maar om deze aspecten, die je overigens als 16 jarige mag uitoefenen.

Die grijze fase van 16+ tot volwaardig adult (18+) is zo weird.
En ik vraag me sterk af welk nut het heeft.

Had Witcher 3 niet een PEGI 18 rating? Van de zotten imho als je nagaat wat je daar in ziet

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 00:22]

Ja, of Dragon Ball die gecensureerd wordt, shin shan ook. :+
O ja, Shin-Chan inderdaad ook! Hoewel het nog steeds redelijk grof was, maar zeker niet zo grof als het origineel.
Maar goed, ik focuste even op Amerikaanse series omdat het hier over Amerika ging ;)
Oh Shin-Chan!!!!! Wat was die tekenserie toch zo grappig hahaha.

En DBZ... Hmm, taal is niet zo grof. Wel zag je bijvoorbeeld Vegeta en Recoome hun middelvinger steken. Het andere wat minder 'leuk' is maar het is typisch anime is dat Master Roshi weleens tieten vastgrijpt of kont van bijvoorbeeld Bulma en Android 18 :o
De originele dragonball was dan ook veel erger. Zelfs een scene waar Bulma dr borsten opzettelijk ontbloot worden, zodat Master Roshi z'n bloedneus over een onzichtbare vijand sproeit, en deze verslagen kon worden (totaal geschift), zelfs tepels en al in beeld voor welgeteld 1 frame van de toen 16(?) jarige bulma.

En de beruchte scene waar Bulma haar onderbroekje laat zien aan Roshi in ruil voor 1 van de dragonballs, niet wetend dat Goku de nacht ervoor haar onderbroekje verwijderd had, omdat hij gewend was om op de zak van opa Gohan te slapen, tot grote schok dat Bulma geen zak heeft, want wist het verschil niet tussen jongens en meisjes.

Ook was Goku's pielemoos regelmatig in beeld.

De reden dat Goku met Chi-Chi trouwt, was omdat het eerste wat hij deed toen hij haar ontmoette, voelen of zij een zak heeft of niet (voor hem inmiddels een betrouwbare methode om het verschil tussen jongens en meisjes te meten). En Chi-Chi voelt zich aangerand (zij was toen iets van 12?), en eist daarom dat Goku haar trouwt.

Rare lui, die jappen ...
Volgens mij is dit nooit buiten Japan uitgezonden, goh ^_^

[Reactie gewijzigd door Zoop op 23 juli 2024 00:22]

HAHAHAHAHAHA ik heb die originele Dragon Ball ook en tering, hoe heeft Master Roshi dat allemaal overleeft dat zijn neus net een tuinslang is hahaha. Die schildpad zijn reactie was ook doodlachen. Of dat Goku-kid op Chi-Chi haar kruis zachtjes schopte waarna zij Goku eraf sloeg van de schrik en daarna ook nog eens ervan moest blozen! O_O Goku sloeg ook op Oolon zijn kruis en zijn reactie was doodlachen net als toen hij erg nodig moest schijten door Bulma's trucje. De magazines van Master Roshi had trouwens ook semi-blote meiden.

In een van de DBZ films ging Master Roshi naar Videl haar boezem wijzen toen hij dronken was. En het bleek dat Master Roshi niet de enige was want ook Ninja Murasaki en dr. Brief (Bulma's vader) van die pornoblaadjes had hahahha

Buiten Japan was het idd nooit uitgezonden want ze waren allemaal gecensored, zelfs gaten in lichamen zoals Goku borstkas was gecensored toen Piccolo Goku en Raditz doorboorde. Alleen de Remastered editions heeft alle afleveringen en uncensored.

[Reactie gewijzigd door SilverRST op 23 juli 2024 00:22]

O ja, Shin-Chan inderdaad ook! Hoewel het nog steeds redelijk grof was, maar zeker niet zo grof als het origineel.
Shin chan is dan ook oorspronkelijk gemaakt voor jong volwassenen, niet voor (jonge) kinderen.
Klopt, maar ik snap niet waarom jullie mij allemaal citeren op dat Shin-Chan-punt? Ik haalde dat helemaal niet aan! Ik had het alleen over iCarly en South Park.
shinshan was hier op kinderen gericht waar dit in Amerika dus absoluut niet het geval was.
Shin-Chan was nooit een kinderserie van origine. Op YouTube kun je interviews van de stemactrice terugzien, die vertelde dat na een paar afleveringen bepaalde woorden niet meer gebruikt mochten worden; de executives kwamen er toen pas achter wat ze eigenlijk aan het uitzenden waren tijdens de lunchpauze van de basisschool. Dit is puur iemand die geen onderzoek heeft gedaan en het in de programmering heeft gegooid.

De stem van 'Shinchan' | Melise de Winter
Typisch Amerikaans? Wij kunnen er ook wat van, hoor! Bij de pilot van iCarly op Nickelodeon wordt de term 'pointy boobs' ('puntige borsten') een paar keer gebruikt in de originele Amerikaanse pilot, maar in de Nederlandse voice-over moest er iets anders in de plaats van het woord 'borsten' komen. Daarmee waren wij dus preutser dan de Amerikanen...

En dan heb ik het nog niet over de opgekuiste Nederlandse ondertiteling bij South Park: ze mogen al pratend lekker schelden en whatnot, maar in de vertaling in de ondertiteling zie je daar niks van terug.
van southpark weet ik het niet (ik heb nooit ondertietels aan) maar van iCarly snap ik best dat men tienermeisjes nét iets minder snel wil laten nadenken over pointy boobs.

persoonlijk heb ik het niet zo op censuur, maar ja ik heb het ook niet op 2 werkende ouders met sluitel/magnetron-voer kinderen. misschien dat het daar een beetje ligt.

maar als grote verschil gaat het hier dus om kinderen, ook bij dingen als dragonballz en shinshan... southpark is wellicht een tikkeltje anders maar alle anderen zijn hoofdzakelijk niet uitgezonden op of kennelijk bedoeld voor volwassenen.

dan is het logisch dat er ook andere criteria zijn


wat ook nog wel een punt is:

mods voor videogames zijn in weze andere dingen dan de videogames zelf.
je moet ervoor naar een speciale site gaan, daar een bestand downloaden dat bestand uitvoeren (of ergens heen verslepen) - dat betetekent dat je enige moeite moet doen om het te zien te krijgen.... je bent er moedwillig naar op zoek, en dat is anders dan wanneer het vanaf het eerste begin in zou zitten.

In dat opzicht is er een groot verschil tussen: zelf niet doen, of actief tegenwerken. Je mag er toch vanuit gaan dat ouders / opvoeders van kinderen, of mensen die er zonodig aanstoot aan nemen, dergelijke seksmods niet onder ogen zullen krijgen. dan hoef je er dus ook niet preuts om te doen wanneer een stelletje anderen het wél grappig vindt

[Reactie gewijzigd door i-chat op 23 juli 2024 00:22]

[...]
van southpark weet ik het niet (ik heb nooit ondertietels aan) maar van iCarly snap ik best dat men tienermeisjes nét iets minder snel wil laten nadenken over pointy boobs.
Dat snap ik wel, maar volgens mij snap je mijn punt niet. In Amerika mocht "pointy boobs" wél en hier in Nederland in de voice-over niet. Dus Nickelodoen NL was blijkbaar preutser dan Nickelodeon USA.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 00:22]

Echt weer typisch Amerikaans dit. Mensen overhoop schieten is allemaal geen probleem, maar zodra het ook maar iets met seks te maken heeft/kan hebben is het vies, bah en mag het niet. Zo bekrompen.
Larry Flynt wist het in de jaren 60 al

https://eu.usatoday.com/s...ography-empire/771604002/
Ik denk dat het weinig Amerikaans is maar gewoon een copyrightclaim. Mass Effect Andromeda heeft in een sexscene gewoon een paar Asari-borsten erin zitten, volledig anatomisch correct. Vorige Mass Effect hadden ook sexscenes.
In GTA V kan het toch wel? Daar kun je ook seks hebben met prostituees, met kleding aan maar je ziet duidelijk de bewegingen. Snap niet wat het verschil is met RDR 2.

Ik vond RDR 2 sowieso veel te kuis op dat gebied, past helemaal niet in de tijd.
thank god someone thought of the children!!! /s
Ja, nou! Ik ben wel blij dat hier op ingegrepen is zeg. Stel je voor zeg, dat mijn arme kinderen in een spel - waarin ze Jan en alleman doodschieten - ineens iets zien wat met s*x s*ks te maken heeft*

* ik durf het woord hier niet eens te noemen, mijn bloedjes van kinderen zouden mee kunnen lezen
* edit: het verboden woord schijnt met 'ks' gespeld te moeten worden (dank @jpsch)

[Reactie gewijzigd door P_Tingen op 23 juli 2024 00:22]

het spel is sowieso 18+
Mijn bloedjes van kinderen ook :)
Seks is met een k.
Er is er altijd weer 1 he :P
Dan ook zeker geen Band of Brothers met ze gaan kijken. In 1 van de laatste afleveringen zit een s*x scene die wel zeker 6 HELE secondes duurt. :X
Dat is dus zowel semi-pornografisch als fantasy voor de meeste Amerikaanse tieners? Zes hele seconden.. damn :+
Jep he mag alles doen in game wat god verboden heeft, maar als er sexual content is dan moet er een stikker op adults only.... |:( 8)7
Zo gaat dat helaas tegenwoordig.
Het is zo krom in de wereld. Betalen voor sex dat mag niet, behalve als het filmt wordt dan mag het wel dan is het porno.....
Je mag pas na 21ste prostitutie uit voeren. Maar van af 18 mag je pornografische films maken...? |:( 8)7 :X
Je mag pas na 21ste prostitutie uit voeren. Maar van af 18 mag je pornografische films maken...? |:( 8)7 :X
Hoe krom is dit inderdaad?

Dus als je 18 bent mag je wel al films maken waar mensen, om het even netjes te houden, "de liefde bedrijven" maar niet zelf meedoen. |:( . Oké dan.
wat? het spel heeft een PEGI-classificatie van 18 jaar. dat betekend geen kinderen!
Dat is de grap ook. Geen bloot toestaan in en 18+ spel.

[Reactie gewijzigd door Bose321 op 23 juli 2024 00:22]

Geen bloot toestaan in en 18+ spel.
Vergeet niet dat Amerikaanse maatstaven voor leeftijden anders zijn dan die van ontwikkelde landen.

• 17 jaar? Met toestemming van je ouders het leger in om anderen af te schieten en zelf afgeschoten te worden? Geen probleem. Anders moet je even wachten totdat je 18 bent.
• 18 jaar? Een wapen en vergunning in je bezit, waarmee je iemand in je eigen huis afschiet? In bepaalde staten de facto geen probleem.
• 18 jaar? Alcohol kopen? Dacht het niet!

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 00:22]

Dat kun je toch niet vergelijken...
Om een punt toe te lichten dat de VS een maatschappij heeft gebaseerd op preutsheid en onthouding? Jazeker.

In de VS mag je tussen de 17 en 20 jaar wel beslissen over leven en dood, maar je mag niet een biertje kopen. Dat is hoe krom leeftijdsgrenzen zijn gedefinieerd.

Je komt dus in een situatie dat als je 17 jaar oud bent wel iemand mag neerschieten en afgeschoten mag worden (met toestemming van je ouders, anders 18 jaar), geen alcohol mag kopen en ook geen naakt mag zien.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 00:22]

Je gaat een beetje de mist in.

Het Amerikaanse leger is daar iets om trots op te zijn. Ze hebben diep respect voor degenen die hun land gediend hebben in een oorlog of conflict. Serving the country is heel belangrijk. In dienst gaan dus ook en dat mag/kan vanaf 17 jaar al.

Wat het dragen van wapens is weer geregeld via het 2nd Amendment. Dat geeft ieder het recht op zelfverdediging en het dragen van een wapen.

Sex en drank is in het streng gelovige land een ander ding. Dat wordt per bijbel geregeld. Zo mag er binnen een bepaalde afstand van een school geen alcohol verkocht worden, of op bepaalde tijden niet. Sex onder de 18 is sowieso verboden. En zo zijn er meer dingen.

Het land is gebouwd op de bijbel, vrijheid (leger) en de grondwet. Daarbij is vooral amendment nummer 2 een zeer zwaar bevochten deel.
> Wat het dragen van wapens is weer geregeld via het 2nd Amendment. Dat geeft ieder het recht op zelfverdediging en het dragen van een wapen.

Lap, weeral ene dat de moeite niet deed voor het lezen van de 2nd Amendment.

"A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."

Let vooral op het woord Militia ... Het feit dat men onder druk van de wapen lobby het wapenbezit heeft uitgebreid betekend niet dat dit letterlijk zo stond in de 2nd Amendment.

En je kan je zelf de vraag stellen: Muskets vs AR15's ... 3 tot 6 schoten tot 100m ( pin point) vs 600 schoten tot 550m. Semi automatic is rond de 40 a 60 schoten. En te denken dat auto-fire wapens legaal waren tot in de jaren 90.

De technologie is de amendment voorbij gestreden.

Als iedereen een musket wilt bezitten, ga ervoor ( wat nota bene legaal is ). Maar met moderne oorlogswapens, dan ga je echt een richting uit van jongens.. Ik heb niets tegen wapen bezit maar heb wel een hekel aan hypocrisie waar men zaken andere interpreteer dan hoe ze geschreven zijn en het doel van de wetgeving in de originele context.

Maar in de VS zie je veel zotten zaken...

* 2nd Amendment ... iedereen wapens bezitten bla bla ... Heuu, nee, dat is niet wat er geschreven is.
* Bedrijven zijn mensen ... dat kunnen "stemmen" met hun geld.
* ...

En de 2nd Amendment is niet de meeste bevochte deel in mijn mening... Het zijn zaken zoals de abortus wetten. Ik vond het grappig dat een week geleden een vrouwelijke lid van 1 van de staten ( ben het artikel vergeten ) en wet voorstelde dat mannen een vasectomie moesten krijgen. Het getier was grappig, vooral van die mannelijke collega's dat zo graag hun mening opdrongen dat vrouwen geen abortus mogen plegen ( maar het wel toepassen op hun minnaressen he, je mag de hypocrisie niet vergeten ).
Je gaat een beetje de mist in.
Jijzelf ook.
Het Amerikaanse leger is daar iets om trots op te zijn. Ze hebben diep respect voor degenen die hun land gediend hebben in een oorlog of conflict. Serving the country is heel belangrijk. In dienst gaan dus ook en dat mag/kan vanaf 17 jaar al.
Dat ze er een excuus voor bedenken verandert niets aan de feiten.
Wat het dragen van wapens is weer geregeld via het 2nd Amendment. Dat geeft ieder het recht op zelfverdediging en het dragen van een wapen.
Bijna iedereen. Als je ooit veroordeeld bent geweest dan verlies je je recht op zelfverdediging (en als we het er toch over hebben, je stemrecht), in sommige staten voor de rest van je leven.

Daarnaast is het alleen in theorie "voor iedereen". In de praktijk moet je je afhankelijk van je huidskleur heel goed afvragen of je van dat "recht" gebruik wilt maken; het zou niet de eerste keer zijn dat een donkere "good guy with a gun" (om de NRA :r bewoording te gebruiken) door de politie overhoop wordt geschoten.
Sex en drank is in het streng gelovige land een ander ding.
De VS "streng gelovig"? Laat me niet lachen. Oh ja, dat roepen ze wel, maar ze handelen er totaal niet naar; "streng hypocriet" dekt de lading veel beter. Eerst besluiten ze wat hun mening is en daarna gaan ze net zolang in de Bijbel zoeken totdat ze iets vinden dat hun mening verantwoordt. Ook als ze dingen mijlenver uit hun context moeten trekken of opzettelijk helemaal verkeerd moeten lezen.
Dat wordt per bijbel geregeld. Zo mag er binnen een bepaalde afstand van een school geen alcohol verkocht worden, of op bepaalde tijden niet. Sex onder de 18 is sowieso verboden.
Geen enkele van die voorbeelden staat in de Bijbel...!?
Daarbij is vooral amendment nummer 2 een zeer zwaar bevochten deel.
Hoeveel mensen zijn omgekomen om dat recht te verkrijgen? En hoeveel mensen zijn omgekomen vanwege dat recht? De prijs om het Tweede Amendement in de grondwet te krijgen valt in het niet bij de prijs om dat ding in de grondwet te hebben...
Voor de gemiddelde Amerikaan gaat dat inderdaad op.

Voor bestuurlijke republikeinen blijkbaar al heel wat minder... Als je verschillende bewezen veteranen minder gelooft dan dat een pathologische leugenaar, dan blijkt dat al die regeltjes enkel maar gelden voor de ander, en nooit voor hunzelf. Je gebruikt en verdraait het gewoon zodanig dat het je zelf uitkomt.

Dat je dat dan ook nog verkocht krijgt aan de bevolking is iets wat mijn verstand te boven gaat.
I guess a lot of people still need a "strong" leader to tell them what is black and white.
in Nederland mag je zelfs op je 16de in het leger :p
Onjuist, dit mag pas vanaf je 18e, je mag op je 16e wel een VEVO opleiding doen maar dit is niet het leger nog.

*Moet VEVA zijn ipv VEVO

[Reactie gewijzigd door Roodenburgertje op 23 juli 2024 00:22]

Maar dat is in nederland niet anders hoor..
• In Nederland mag iemand iemand anders vanaf 16 jaar oud porno laten zien. Op iedere leeftijd mag zelf porno gekeken worden. In de VS mag dit pas vanaf 18 jaar.
• In Nederland is er geen de facto rechtspraak waarmee iemand in je eigen huis neerschieten straffeloos is. In de VS wel. Het leger ingaan op 17 jaar oud (de opleiding Veiligheid en Vakmanschap starten met 15/16 jaar oud) is controversieel, maar de algehele sociale druk om dat te doen is een stuk lager.
• In Nederland mag iemand vanaf 18 jaar (sterke) alcohol kopen. In de VS kan dit pas vanaf 21 jaar.

Dat is best wel anders.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 00:22]

Het voornaamste struikelblok dat ik persoonlijk heb betreffend dit issue is dat we het hier hebben over een spel waar de core-mechanic is om mensen neer te schieten en te doden.

Sex wordt dus gezien als 'slechter' dan moord.
Sex is nodig voor het voortbestaan van de soort en (direct al dan niet indirect) een van de sterkste motivaties voor beiden mannen en vrouwen om het bed uit te komen.

Die scheve verhouding is waar ik, en ik denk menig ander, over struikelen bij dit soort taferelen.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 juli 2024 00:22]

De VeVa is een MBO opleiding, na je opleiding mag je solliciteren bij het leger of ergens anders heen. Je bent geen onderdeel van het leger en wordt ook niet uitgezonden.
Je mag in Nederland pas vanaf 18 beroeps militair worden.
Zonder onderbouwing is dat een (ongefundeerde) mening. En die mogen wij allemaal hebben. :)

Zelf denk ik dat porno en alcohol lichtere materie zijn dan moord omdat het zaken zijn die men zichzelf aandoet in plaats van een ander.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 00:22]

Lijkt me een prima vergelijking. Leeftijdsgrenzen zijn er om groepen te beschermen. Beetje ironisch als er schadelijkere dingen zijn die wel mogen.

Dus nogmaals: Sterven voor je land? Geen probleem. Biertje drinken of een tiet zien? Oh lord have mercy!

[Reactie gewijzigd door Cilph op 23 juli 2024 00:22]

Nee, het is niet te vergelijken, maar het geeft wel weer dan de Amerikaanse cultuur anders is dan die van ons. Wat je wel goed kan vergelijken is Nipplegate: https://en.wikipedia.org/...halftime_show_controversy
Dat geeft weer hoe Amerikanen omgaan met bloot en als je kijkt hoe Amerika omgaat met prostitutie (niet legaal in het merendeel van de VS) dan begrijp je waarom een dergelijke mod in de VS niet zo op prijs wordt gesteld...
Nou is het wel zo dat je hier met 17 jaar ook gewoon bij defensie kan beginnen en tot je 18e geen biertje mag bestellen.

Dat wapenprobleem is wat anders maar dat kun je ook niet echt vergelijken met iets hier.

Verder vind ik het nog steeds raar dat zo een mod vermoedelijk neergehaald moet worden omdat het seksueel getint is in een 18+ spel maar goed. Dacht even wat nuance aan de leeftijd vergelijking toe te voegen.
Verder vind ik het nog steeds raar dat zo een mod vermoedelijk neergehaald moet worden omdat het seksueel getint is in een 18+ spel maar goed. Dacht even wat nuance aan de leeftijd vergelijking toe te voegen.
Tja, had de mod anders genoemd en het was waarschijnlijk niet zo'n probleem geweest, maar met deze naam weet je dat hij gevoelig ligt bij Rockstar (en andere partijen) en dan doe je het er ook bewust om.
Hot Coffee ligt gevoelig omdat?
Omdat ze het spel bijna uit de schrappen konden trekken en ze daarnaast nog individuele "slachtoffers" hebben moeten compenseren...
Door hete koffie? Ik snap het verhaal niet wat de naam er mee te maken heeft.
In GTA San Andreas zat er een stukje content wat met de Hot Coffee mod beschikbaar werd gemaakt en dat leidde tot : https://en.wikipedia.org/wiki/Hot_Coffee_mod

En Rockstar zal dat niet zo snel meer willen herhalen op de een of andere manier.
Mooi hoe je "ontwikkelende landen" gebruikt geniaal :*)
En het is dus niet eens bloot..
Hahah, geen kinderen voor PEGI-18 Him zelf :-) kudos voor je hip swing _/-\o_
Reaguurder stelt zich voor
@wifikabelhuren , aangenaam
https://www.dumpert.nl/item/7160407_b0703350

Edit: Ik hoop toch echt dat iedereen snapt dat zijn eigen grap/quote en upload op dumpert is

[Reactie gewijzigd door xbeam op 23 juli 2024 00:22]

Beetje hypocriet, jezelf laten wassen in een hotel komt aardig dicht in de buurt en dit zit standaard in de game:
https://www.youtube.com/watch?v=AYVc_sqE2RQ

Wat is hier dan niet seksueel getint aan?
Dat is zuiver suggestief. Er zijn geen geslachtsorganen te zien en de liefde wordt niet bedreven.
De personages hebben seks, maar zijn niet naakt.
Dan zou dit ook suggestief kunnen zijn, want er zijn ook geen geslachtsorganen te zien. Ik snap je punt maar waar trek je dan de grens? Als de mod wordt aangepast naar 'Dry humping' met exact dezelfde animaties zou het dus wel mogen?

[Reactie gewijzigd door TweakTom92 op 23 juli 2024 00:22]

Dood schieten geen enkele problemen mee, maar een beetje seks, ho maar.
Sorry ik word een beetje moe van de preutsheid in in 17+ spel.
Persoonlijk heb ik ook geen problemen met seks, maar prostitutie vind ik minder jofel. Als die cowboy die dame had versierd, of beter nog, andersom, en ze zochten daarna een kamertje op dan zou ik er een stuk meer respect voor kunnen hebben. Maar goed, aangezien dit hele spel draait om kogel-ejaculerende fallussymbolen snap ik wel uit welke hoek deze mod komt ;)
"Persoonlijk heb ik ook geen problemen met seks,"
Doet er ook niet toe,
Jij kan kiezen of je de mod installeert of niet.

Geen enkele reden om het offline te halen.
Inderdaad. Ik gaf ook meer mijn mening over de mod, dan over het offline halen ervan.
Steek er een man in met een bloot bovenlijf geen probleem, toon 1 tepel van een vrouw of een moeder die borstvoeding geeft, wat ze toen wel vaker deden als nu. Dan zit je met een probleem.
Mass Effect Andromeda bevat gewoon een goed paar Asari borsten met tepels en al. Het kan dus wel.
Echt, je vraagt je af of de VS ooit nog uit de 19e eeuw komt wat dit soort dingen betreft...
Maar iemand z'n hoofd eraf schieten met een shotgun is natuurlijk wel ok..

Dat hele rating systeem blijft een hypocriete grap..
Blijft toch bijzonder, geweld/moord/doodslag, wapens, drugshandel, ect. alles kan in GTA en is geen probleem.....maar seks...neeeee!

Imho is dat wel een dubbele moraal, zeker omdat er denk meer mensen zijn bij wie seks een normaal iets in hun leven is dan de bovenstaande punten die ik noem :?
Oef, wat een terugval naar 50 jaar geleden.
Zoals hierboven al vaker genoemd,
Geweld is prima, maar sexuele content niet.

Dit is een goede weerspiegeling van de (preutse) Amerikaanse maatschappij.
Kinderen die zodanig met vuurwapens overweg kunnen dat er massamoorden op scholen plaats vinden, maar een maatschappij welke niet begrijpt dat een onbeschermde sex kan leid tot zwangerschap.

Dat alles terwijl 100% van de jongeren in de wereld toegang hebben tot orgaan waarmee sex bedreven kan worden, maar lang niet iedereen toegang heeft tot informatie hoe deze verantwoord te gebruiken.
Maar als het goed is heeft 0% van kinderen toegang tot een vuurwapen, maar staat youtube vol met informatie hoe een dergelijk apparaat (inclusief "bump stocks") functioneert en hoe het gebruikt kan worden.
"De personages hebben sex".... (._. )

Dryhumping for the win?


Maar even tussendoor...
Als ik als mod maker nu een mod maak voor Factorio, seks-gerelateerd, moeten de makers van Factorio hier dan verantwoording voor afleggen?
Ik vind het wel een *beetje* gestoord worden nu.

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 23 juli 2024 00:22]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.