Klipsch kondigt hoofdtelefoon met noisecancelling en drie nieuwe oortjes aan

Klipsch kondigt tijdens de CES-beurs in Las Vegas vier nieuwe hoofdtelefoons aan. Het betreft een over-ear-model met actieve noisecancelling en drie paar oortjes, waaronder eveneens een versie met ruisonderdrukking. De hoofdtelefoons komen later dit jaar uit.

Klipsch’ nieuwe draadloze over-ear-hoofdtelefoon met actieve noisecancelling, die volgens Engadget nog geen definitieve naam heeft, zou in de herfst voor 399 dollar op de markt komen. Dat is omgerekend zo'n 356 euro. De fabrikant claimt dat ongewenst omgevingsgeluid met veertig decibel kan worden gereduceerd. Het toestel heeft ook een functie om de ruisonderdrukking tijdelijk uit te schakelen, bijvoorbeeld om een gesprek te voeren zonder de hoofdtelefoon af te zetten.

De batterij van de draadloze hoofdtelefoon zou het op een laadbeurt tot dertig uur volhouden. Tien minuten opladen via usb-c levert volgens Klipsch voldoende energie voor vijf uur luisteren. Wat codecs betreft ondersteunt de hoofdtelefoon sbc, aac en aptx. Het toestel is beschikbaar in de kleuren champagne en zwart en wordt compleet geleverd met een reisetui.

Blikvanger bij de nieuwe oortjes is de Klipsch T10 True Wireless. Dit model heeft kleinere dopjes dan de meeste andere draadloze in-ear-hoofdtelefoons en beschikt over actieve noisecancelling, gebarenbediening en ‘kunstmatige intelligentie’. Wat dat laatste precies inhoudt is nog niet bekend. De T10 True Wireless staat eveneens gepland voor de herfst van 2020 en krijgt een adviesprijs mee van 649 dollar, omgerekend zo'n 580 euro.

Het gamma-oortje omvat daarnaast twee nieuwe uitvoeringen van de T5 True Wireless uit 2019. De T5 True Wireless ANC komt met actieve noisecancelling, en heeft daarnaast ook de gebarenbediening en ai van de T10 True Wireless. De T5 is vanaf de herfst te koop voor 299 dollar of 267 euro. Tot slot werkt Klipsch aan een sportieve uitvoering van de T5 met een robuuste behuizing en een stof- en waterbestendig oplaaddoosje met ip67-rating. Dit model verschijnt in de zomer van 2020 en gaat 229 dollar kosten, of zo'n 204 euro.

Klipsch CES 2020Klipsch CES 2020

Foto's: Klipsch

Door Michel van der Ven

Nieuwsredacteur

02-01-2020 • 13:13

42

Reacties (42)

Sorteer op:

Weergave:

De T10 True Wireless staat eveneens gepland voor de herfst van 2020 en krijgt een adviesprijs mee van 649 dollar, omgerekend zo'n 580 euro.
Ik mag hopen dat je 2 jaar later de batterijtjes die er in zitten kunt (laten) vervangen. Heerlijk hoor, die draadloze oortjes, maar met zulke kleine batterijtjes gaan ze ook erg snel achteruit. Mijn Airpods zijn na 2 jaar gewoon op en vallen na 20 minuten uit, als je dan deze oortjes weg kunt gooien heb je een afschrijving van bijna een euro per dag!
Onder Apple Care Plus valt ook batterij garantie en zou voor jou een (financiële) uitkomst kunnen bieden als je nieuwe Airpods overweegt.

Hiernaast is het van belang dat je begrijpt hoe een lithium-ion batterij werkt en dat je deze niet mishandelt zodat ze langer meegaan. Het belangrijkste is dat je ze niet laat uitvallen.
Je zou Apple care plus helemaal niet nodig moeten hebben. Ik zou het sowieso op de normale garantie gooien... je mag er vanuit gaan dat de economische levensduur veel langer is.
Kan een lange discussie worden. Slijtage is inherent aan de gebruikte/beschikbare technologie dus als tegenargument voor een garantieclaim zou kunnen zijn dat dit bij het soort product hoort. Wil je dat niet, dan had je een ander soort product moeten kopen. Vergelijk het met bijvoorbeeld een racefiets vs. een stadsfiets. Om een racefiets in goede conditie te houden moet je m eigenlijk na iedere flinke rit een kleine onderhoudsbeurt geven. Bij een stadsfiets hoef je dat bijna nooit te doen. Beide weer het gevolg van het ontwerp en doel waarvoor het is gemaakt.
Kan een lange discussie worden. Slijtage is inherent aan de gebruikte/beschikbare technologie dus als tegenargument voor een garantieclaim zou kunnen zijn dat dit bij het soort product hoort. Wil je dat niet, dan had je een ander soort product moeten kopen.
Als het klopt wat Paragon omschrijft, dan heeft dat niks met slijtage of productkeuze te maken, maar met een gebrek aan deugdelijkheid. Het kopen van aanvullende garantie vind ik altijd zon absurde gedachte.

Met de prijzen die Apple vraagt moeten ze zich wel echt kapot schamen als je dit mag verwachten na 2 jaar. "Dan had je ee ander product moeten kiezen", zou er bij mij niet ingaan in ieder geval.

In de fietsanalogie kun je beter een mountainbike nemen als voorbeeld, maar dan nog steeds..... we hebben het over frkn eardbuds..... Zulke heftige omstandigheden hebben die dingen niet mee te maken.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 17:33]

Het is vooral n=1. Hier ook de AirPods al 2 jaar en deze gaan zeker nog 4 uur mee. En ja, dat is met dagelijks gebruik op mijn werk en onderweg. Hoe je ze gebruikt gaat nogal een verschil maken. De een hoeft aan een stadsfiets ook nooit iets te doen, de ander trapt iedere keer de ketting eraf. Heel tevreden dus met de AirPods en de kwaliteit. De Pro’s lonken wel, maar ik slijt de AirPods eerst even helemaal af. En ja, bij mij zijn koptelefoons en oortjes altijd een product geweest welke over de jaren slijten.
Hoe gebruik je AP's op je werk en waarom betaalt je werkgever deze dan niet?
Nou gewoon. beetje muziek luisteren, af en toe belletje doen. Daar gaat mijn werkgever absoluut niet voor betalen hoor. Hij zou ook gek zijn ook. Belasting technisch kan je dat trouwens ook helemaal niet zomaar doen. Dit zal dan ook verrekend worden onder "loon in natura".
Dan ben je dus privedingen aan het doen op het werk. OxWax gaat er denk ik vanuit dat je ze op het werk ook zakelijk gebruikt en als je er zakelijk mee belt is het helemaal niet raar dat je werkgever die dingen bekostigt.
Haha. Wauw. Als dat al privé dingen zijn denk ik dat ik maar geen koffie meer ga drinken.

Ik heb muziek aan staan zodat ik minder gestoord/afgeleid wordt van mijn werk. Alleen maar beter voor mijn werkgever dus.

Het is overigens heel normaal dat je die dingen gewoon zelf koopt en ze op het werk gebruikt. De hoofdreden dat je ze hebt zal waarschijnlijk ook privé gebruik zijn.

Als het echt om zakelijk gebruik gaat om bijvoorbeeld te bellen krijg je van je werkgever waarschijnlijk een telefoon en eventueel en echte headset. Eentje met een losse microfoon aan een armpje.
Ja ik ben ook een zeer intensieve gebruiker van buds en headphones. Ook erg wisselende ervaringen gehad. De huidige Sony koptelefoon houdt het lekker uit, al zoek ik steeds een reden over te stappen naar de WH1000 serie :P Misschien de XM4 als deze goed reviewt.
De een hoeft aan een stadsfiets ook nooit iets te doen, de ander trapt iedere keer de ketting eraf.
Dan wordt het wel echt tijd om je ketting in te korten :P Of je doet echt hele rare dingen.
Daarom noemde ik ook mountainbike als voorbeeld. Of je nou rustig aan doet of extreem ruig gaat, je zult hoe dan ook schoon moeten maken. Inherent aan het natuurlijk habitat van zo'n fiets :P

Wat is in jouw ervaring belangrijk in omgang met die wireless dingen dan? Hoe vaak je oplaad? Of voordat ze helemaal leeg zijn? Dat soort zaken. Daadwerkelijk benieuwd, omdat ik ook wireless wil.
Bij mijn koptelefoon houd ik daar echt 0,0 rekening mee iig.
Ik mag hopen dat u nu uw les hebt geleerd en deze niet meer koopt?

Overigens belachelijke prijs, 580€ voor 2 dopjes in je oren... 8)7
Een Ferrari kost ook meer dan een ton, belachelijke prijs zou je denken aangezien het maar een auto is. Totdat je erin gereden en gezeten hebt en ervaren hebt wat voor prestaties en luxe je er voor terug krijgt.

Natuurlijk is het zo dat je bij bekende merken vaak ook wat betaald voor het merk zelf en hierdoor zijn er ook merken die meer bieden per betaalde euro.

Ieder zijn eigen keuze en budget lijkt mij.
sorry, maar ferrari (en andere supercars) staan nou niet echt bepaald bekend om hun luxe. Meestal is het bare minimum, zelfs een radio is vaak al te veel. Gewichtsbesparing is in die auto's belangrijk.
Dan pakken we een algemener voorbeeld, want dat je een voorbeeld onderuit haalt, doet nog steeds niks af aan het argument. Het voorbeeld kon gewoon beter.

Bij auto's in de 200+PK/Coupé klasse heb je ook veel meer luxe dan bij de doorsnee auto. Vervang de Ferrari in het voorbeeld daarmee en het voorbeeld en argument kloppen beiden weer.
tuurlijk, maar daar is de featureset dan ook naar. Hier is de enige feature waar je meer voor betaald het betere geluid. bij het verschil tussen een 20K VW Polo of een 80K Jaguar kan ik zo tig punten opnoemen waar het verschil in prijs door komt. De eerste is BPM op de uitstoot. Kost je rustig 10-15K meer.

Normaal heb ik ook zoiets van tsja voor iedere prijs is er wel een product te vinden, deal with it, maar in dit geval moet ik zeggen dat ik het niet echt vind stroken met wat er mogelijk is. Kijk die IP67 rating is wel fijn en mag dan best ook wat meer kosten, maar dit is al wel weer twee keer zo duur als een setje airpod pro's en qua gebruiksgemak ga je er wel op achteruit (auto pairing is nog steeds een ding bijvoorbeeld).

Dus van beide kanten, je hebt helemaal gelijk. alleen een ferrari als luxe voertuig... meh net niet.
Ik vind eigenlijk mijn voorbeeld wel prima. Alleen bij de topmodellen gericht op performance ontbreken zaken zoals airco en een radio. De Ferrari Roma heeft anders alles wat een mens zou willen, leren bekleding.. Radio.. Airco... Elektrische ramen.

Edit: zie Ferrari Roma: https://www.ferrari.com/en-NL/auto/ferrari-roma

[Reactie gewijzigd door blackmilo op 23 juli 2024 17:33]

Ik zou het ook niet zo snel doen, maar van de Shure-dopjes van €140 heb ik geen moment spijt gehad. Gehoor is niet voor een ieder gelijk (ben 33 en kan nog prima 24KHz horen) en inkomen al helemaal niet. Sommigen hebben het er nu eenmaal voor over. Verder ken ik Klipsch als een merk met een scherpe prijs/kwaliteitverhouding. Ik zou het eerst vergelijken met andere dopjes in dezelfde klasse, als ik dergelijke dopjes überhaupt zou overwegen.
zijn er dan nog andere dopjes van +500€? Zelfs de Sennheiser Momentums kosten "maar" 250€
Ik ook niet van mijn 130€ Jabra active ...

[Reactie gewijzigd door OxWax op 23 juli 2024 17:33]

oh ja.. zodra je op de maatwerk IEM markt komt kun je makkelijk 1000 euro stuk slaan. :)
"maatwerk ..." andere categorie
Ik ken er niks van, behalve dat ik een (hobby) opnamestudio bezit met Sennheisers en mijn Jabra active de helft kost van AP's.
Dan weet je dat goeie Sennheisers (Orpheus!) het 100-voudige kosten.
"$55,000 sound, man–this is ridiculous."
Maar die wordt dan ook geleverd met een 8-kanaals buizenversterker. Dat ding is ook gemaakt om over de top te zijn. meer een technische demo dan daadwerkelijke een functioneel consumenten product.
Ik zie hetzelfde bij andere merken. Ik zit er niet op te wachten om een in ear weg te moeten gooien na een paar jaar. Maar dat is niet beperkt tot in-ear. Wat denk je van over-ear's en on-ear's? Ik wil straks nog wel eens zien hoe dat met mijn Sony WH-1000X M3 gaat of mijn AKG Y50.
Volgens mij hebben ze bij de Sony WH-1000X M3 rekening hiermee gehouden en het mogelijk gemaakt om de batterijen te vervangen (op Amazon kun je bijv voor 17 dollar / stuk deze kopen). Daarnaast gaat het bij over- en on-ear koptelefoons om grotere batterijen, dat heeft het voordeel dat de batterijduur sowieso al langer is, maar ook gaan grotere batterijen minder snel achteruit dan kleinere (neem bijv. laptopbatterijen vs smartphone, na 2 jaar gaat de batterijduur van de tweede over het algemeen sneller achteruit). Bij de Airpods zijn de batterijen gewoon helemaal vastgelijmd, het is gewoon ontworpen met het concept; einde batterijleven = einde product, ongeacht of de rest nog als nieuw werkt na 2-4 jaar.

[Reactie gewijzigd door Paragon93 op 23 juli 2024 17:33]

Kan interessant zijn denk ik. Is klipsch nog steeds alleen online verkrijgbaar? Zover ik weet Duitse degelijkheid. Kijk hier wel naar uit
Klipsch producten kun je bij diverse webshops kopen. Is overigens niet Duits maar Amerikaans.
Volgens mij verwar je het met iets anders. Klipsch heeft veel offline dealers en is amerikaans.
Je bedoelt Teufel?
Dar merk heeft inmiddels ook minstens één fysieke winkel in Rotterdam.
Ja klopt je hebt gelijk. Fout van mij.
Klipsch heeft zo'n 20 authorized dealers in Nederland met 3 gecertificeerde dealers die vanalles hebben staan. Er zijn ook tal Hi-Fi winkels die niet authorized zijn maar wel Klipsch verkopen. Het merk is tegenwoordig niet meer weg te denken in Hi-Fi winkels. Daarnaast, zoals @S1NN3D ook al vermeldde, is Klipsch van Amerikaanse oorsprong en de producten worden daar nog steeds gebouwd.
Kan interessant zijn denk ik. Is klipsch nog steeds alleen online verkrijgbaar? Zover ik weet Duitse degelijkheid. Kijk hier wel naar uit
Viel mij behoorlijk tegen.
Het is even geleden (2013'ish?), maar ik heb verschillende earbuds van Klipsch gehad en van al die dingen ging het koort heel snel kapot. Zelfs bij de S5 rugged (specifieke sportversie ofzo), die met 130,- toen best aan de prijs waren.

Vervolgens JVC FXT90's gehaald.... Hiervan is na 6 jaar nog steeds de koort is 100% in tact. Nooit eerder gehad bij earbuds btw . Enorm verrast door die JVC's toen. Ook erg tof geluid.

Maar... Nu gaat het om wireless, dus wellicht kan ik Klipsch weer overwegen :P
De ontwerper van die charging case heeft blijkbaar nooit gehoord van het principe "Less is more"...
Ik snap niet waarom je als off topic werd gemod, aangezien ik een discussie over de vorm en functie van een charging case wel degelijk nuttig en on topic vind. Deze ziet er zeker onconventioneel uit, maar lijkt me dan ook nogal onpraktisch. Die punt gaat zich in no-time een gaat door je broekzak boren. Wat dat betrekt heeft Apple dat ontwerp echt perfect; past precies in de broekzak en zit nooit vervelend. Het oplaaddoosje van Sony heeft bijvoorbeeld ook een te scherpe rand.
Die van Apple is ook enorm prettig in gebruik. Geen rare randjes waar iets achter kan blijven hangen, zit goed in je zak ook als je moet bukken en laat geen sporen achter in spijkerstof (wat mijn vorige telefoonhoes wel deed, heb nu een paar broeken met een enorme afdruk van mijn iPhone 7Plus).

Daarnaast is de grootte ook ontzettend belangrijk. Die van Sony is bijvoorbeeld bizar groot. Dat is bijna niet meer praktisch om mee te nemen. Ik vind juist de grootte van de Airpods case erg handig omdat je hem dus makkelijk nog ergens kwijt kan. De vergroting van die case voor de Pros is dan ook erg jammer, maar ik snap dat nog wel.
De T5 is vanaf de herfst voor 299 dollar of 367 euro. Klopt dit?
Dollar prijzen zijn vrijwel altijd zonder VAT/BTW. Dit omdat dit per staat en soms per stad kan verschillen. Tweakers is een tijd terug gelukkig begonnen om in de omrekening naar euro’s wel rekening te houden met het hier geldende BTW tarief.

Die €367 is dan inclusief btw nog steeds aan de hoge kant (€303 ex).
Ik denk dat u niet snapt dat Liteman doelde op de 367 euro die niet klopte in het artikel.
Maar u bent natuurlijk de specialist als ik het zo verder in de comments zie :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.