Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung maakt variant van Galaxy Fold met Snapdragon 855+ voor Chinese markt

Samsung heeft een variant gemaakt van de Galaxy Fold met een iets gewijzigd ontwerp voor de Chinese markt. De telefoon gaat daar W20 5G heten en komt in de lijn van luxe klaptelefoons die Samsung al jaren maakt.

De W20 5G heeft platte zijkanten, tegenover de bolle zijkanten van de reguliere Galaxy Fold, zo blijkt uit afbeeldingen op de productpagina. Ook is er een extra sensor te zien onder de drie camera's aan de achterkant, naast de flitser. Het is onbekend waar die voor is.

Daarnaast heeft Samsung de Qualcomm Snapdragon 855-soc vervangen voor een 855+. De overige specificaties lijken wel gelijk, waaronder het 7,3"-scherm aan de binnenkant en het 4,6"-display aan de buitenkant. Ook de kenmerken van de camera's komen overeen.

De W20 5G valt in de Samsung-serie van luxe klaptelefoons voor de Chinese markt. Dat waren tot nu toe modellen met telkens twee schermen, maar nog niet eerder met een vouwbaar scherm. De meest recente is de W2019. Tweakers publiceerde onlangs een review van de Galaxy Fold.

Galaxy Fold (links) en Samsung W20 5G

Terugkijken: videoreview Samsung Galaxy Fold

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

20-11-2019 • 20:34

22 Linkedin Google+

Reacties (22)

Wijzig sortering
Damned elk nieuws bericht wil ik er weer een kopen. De meeste reviewers zijn toch wel erg positief, alleen wat kleven er toch een hoop nadelen aan.

Laat ze maar snel opschieten met de Fold 2.
Dat er een Fold 2 komt wil niet zeggen dat ie beter wordt ;-)

Vaak komt er pas na een paar maanden opeens zwakheden o.i.d. naar voren ;-)
Je kan zelden alle problemen oplossen maar tot op heden zijn er genoeg die prima te verbeteren zijn.
Er valt wat te zeggen voor een rigoureuze testmethode die dergelijke problemen wel tijdig opmerkt en een ontwerp waarin die problemen opgelost worden voordat een product op de markt komt.
Dat er een Fold 2 komt wil niet zeggen dat ie beter wordt ;-)
Ppff welkom op tweakers weer hoor 8)7

Nee dat zegt het niet automatisch maar is wel een prima aanname die we kunnen doen als we kijken naar de markt.
Ik heb er laatst een IRL gezien en het is echt een vies mooi stukje techniek. Maar je hebt gelijk, het is wachten op v2 en een schappelijkere prijs.
Aan wat voor nadelen moet ik dan denken die bij een volgende uitgave opgelost zijn?

@CH4OS ik reageerde op de reactie van Donstil, hij heeft het over nadelen maar noemt er geen.

[Reactie gewijzigd door Santford op 21 november 2019 07:57]

Aan wat voor nadelen moet ik dan denken die bij een volgende uitgave opgelost zijn?
Nou daar geeft de Motorola wel een mooi kijkje in de toekomst.

Daar schijnt het scherm plastic aanzienlijk "harder" van te zijn en deze heeft een scharnier wat op twee punten klapt, daardoor krijg je niet 1 strakke vouw maar twee minder strakke, dat bij de Motorola als een goed pluspunt wordt aangedragen tijdens de eerste previews.

Verder is een functioneler scherm aan de buiten kant iets wat mij ten binnen schiet.

Zat te verbeteren dus en daarmee gaan we een hele mooie toekomst tegemoet, ik zie een grote toekomst voor dit soort producten. iPad Mini welke ik kan opvouwen tot een iPhone "pro max" lijkt mij fantastisch bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 21 november 2019 11:09]

wordt wel een ipad mini pro fold van 1500 euro :o
Ik heb nu een 12,9" iPad en een 11 pro max. Als ik dat samen kan voegen tot 1 device (in mini formaat dan, niet 12,9" :P ) dan zou ik daar zeker minimaal hetzelfde voor betalen als dat die twee samen zouden kosten.
Is natuurlijk niet aan te geven, niemand hier werkt op de ontwerp afdeling van Samsung. Al zouden ze dat wel doen, dan hebben zij een NDA. In de vele reviews zijn voor- en nadelen wel te vinden. Grootste nadeel lijkt mij de nog altijd slechte techniek achter de vouw...

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 21 november 2019 08:37]

Is natuurlijk niet aan te geven, niemand hier werkt op de ontwerp afdeling van Tweakers.
Haha en wat heeft de ontwerp afdeling van Tweakers hier mee te maken.. :P :Y)
Que?

Meeste zijn erg positief, maar er kleven wel een hoop nadelen aan. hoe kan het dan positief zijn? laat staan erg positief...

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 21 november 2019 08:02]

Een goede review probeert objectief te kijken en kan dus positief zijn, terwijl nadelen heel persoonlijk kunnen zijn. Bij de Fold denk ik dan aan de prijs en misschien de vrees dat de kinderziektes er nog niet uit zijn. Beide zijn aspecten die vaak in een tweede (of nog latere) versie verbeterd worden.
Resultaten zijn een afweging van plus en minpunten, blijkbaar vinden die mensen dat die pluspunten zwaarder wegen?

Als je het een beetje relativeert kom je al een heel eind om van de nadelen weinig aan te trekken ondanks dat ze er wel zijn. Maar ik heb al gemerkt dat veel tweakers daar echt veel moeite mee hebben, wat niet erg is, iedereen moet voor zichzelf beslissen :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 november 2019 08:36]

Hoe er in het luxe segment een nieuwe luxe segment is gecreëerd
Tja, vroeger werd de neus ook opgehaald voor überhaupt een mobiel (wat destijds heel wat was, zo'n Nokia 3210, terwijl we het nu een dumbphone noemen... ;)). Want ja, bellen en gebeld worden kun je ook gewoon thuis... En dan zijn er nóg oudere toestellen; mijn pa had soms nooddienst van zijn werk, dat was gewoon een ouderwetse autotelefoon, met een 12kg wegende accu eronder, heel zwaar in elk geval!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 21 november 2019 01:43]

0Anoniem: 1092407
@CH4OS21 november 2019 06:51
Ten tijde van de 3210 was mobiel bellen anders al volledig ingeburgerd. Dat was rond 2001 / 2002. Ik kocht mijn eerste telefoon in 1999 (een Motorola met antenne en een klepje voor de toetsen). Dat jaar was in mijn beleving het keerpunt in de acceptatie van mobiel bellen. Overigens was het toen nog erg duur allemaal. In de late jaren '90 deed een telefoon op straat nog menig hoofd draaien, zeker als er een telefoongesprek op straat werd gevoerd, maar daarna veranderde dat heel snel.
Ik ben er wel voor. Voor mij veel meerwaarde met zo'n tablet / smartphone. Prijstechnisch tja het is nieuw, kost geld etc. Dus begrijpelijk. De R&D moet terug betaald worden.
hoelang duurt het voordat ze op aliexpress staan :)
Er stond een merkloos ding met een klap scherm eerder maar als je goed keek zag je dat het 2 schermen zijn met een stuk plastic ertussen zodat het net leek of het een scherm is. Ofwel, ze zijn ermee bezig :)
Let even op de 06 nummers die zichtbaar zijn. Denk niet dat Mark op spam zit te wachten :-)