Google brengt nieuwe draadloze Pixel Buds volgend jaar uit voor 179 dollar

Google heeft de Pixel Buds aangekondigd, een nieuwe set draadloze bluetoothoortjes met Assistent-integratie. De oortjes worden geleverd met een behuizing die ze op kan laden. Het volume wordt automatisch aangepast aan de hand van het omgevingsgeluid.

Door de Assistent-integratie hoeven gebruikers hun smartphone niet uit hun zak te halen, zegt Google. Het is mogelijk om met spraakcommando's bijvoorbeeld muziek aan te zetten, een reminder in te stellen of een route op te vragen. De oortjes hebben touchbediening en die wordt geactiveerd als gebruikers ze in hun oren stoppen.

Volgens Google hebben de Pixel Buds een accuduur van 5 uur. Ze kunnen worden opgeladen in de meegeleverde behuizing, waarmee de accuduur in totaal op 24 uur uitkomt. Volgens Google blijven de Pixel Buds op relatief lange afstand verbonden met een smartphone of ander apparaat. Binnenshuis is dat 'tot drie kamers' en buitenshuis de afstand van een voetbalveld.

Pixel Buds

De draadloze oortjes zijn voorzien van een spatial vent, een uitsparing in de behuizing waar omgevingsgeluid door kan komen, zodat dragers niet volledig afgezonderd worden. Het volume van de oortjes kan volgens Google automatisch afgestemd wordend op het aanwezige omgevingsgeluid. Gebruikers zouden zodoende het volume niet aan hoeven te passen.

Google heeft de Pixel Buds kort getoond en enkele details gegeven, maar ze komen pas in het voorjaar van 2020 uit. In de Verenigde Staten krijgen de draadloze oortjes een adviesprijs van 179 dollar. Een europrijs is nog niet bekend.

Twee jaar geleden kondigde Google de eerste versie van de Pixel Buds aan. Die bluetooth-oortjes waren niet volledig draadloos, maar met elkaar verbonden met een draad. De nieuwe oortjes krijgen dezelfde naam als die versie.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-10-2019 • 16:22

81

Reacties (81)

Sorteer op:

Weergave:

Jammer dat dit weer oordopjes zijn met zo'n rubber dingetje die je helemaal in je gehoorgang moet proppen. Ik vind dat niet lekker zitten en als er geen geluid uit de oordopjes komt hoor ik m'n eigen bloedsomloop in m'n oren. Mijn Galaxy Buds gebruik ik om die reden ook zelden...
Zonder de in-ear functie, vallen alle dopjes bij mij uit. De standaard Earpods van Apple, met snoertje dus) moet ik geregeld aandrukken. Zelfs als ik stil zit. Ik heb waarschijnlijk te grote oren :D
Bij mij passen dus alleen Apple AirPods.. Die met rubberen dingetjes passen nooit fatsoenlijk, en kon draadloos wise geen andere optie vinden.
Airpods en Earpods vallen bij mij er altijd direct van af. Ik kan ze niet eens een seconde in houden.
Herkenbaar.
Als ik ze losser in mijn oor doe heb ik daar geen last meer van.
Het voelt dan wel alsof de oortjes niet goed zitten en elk moment er uit kunnen valen, maar dat is bij mij in iedere geval alleen het gevoel. Kan prima mee sporten zonder stevig aan te duwen.
Ik heb dit probleem eerder ook altijd gehad met bedrade oortjes en juist de galaxy buds zijn de eerste in-ears waarbij ik dit probleem niet heb.
Wat een complete anti climax. Dacht ik mijn huidige Pixel Buds te upgraden, maar helaas... in ear. De reden dat ik de Pixel Buds heb gekocht is juist omdat ze nog een van de weinige zijn zonder die in-ear plugs.
Inderdaad, daarom gebruik ik altijd AirPods. Het zal niet het beste geluid zijn, maar ze zitten wel heerlijk in mijn oren.
Ik gebruik daarom https://aftershokz.com/
werkt perfect en zit niet in je oor
Die zijn inderdaad wel goed maar die zitten weer aan elkaar en zijn een stuk lomper.
Wisselt per model. Ik merk wel dat je minder last hebt van omgevingsgekuis met in-ear, wel een voordeel. Maar gelukkig zijn er nog genoeg amdere opties :)

Ik zit vast aan dopjes, van de rest krijg ik heel snel uitslag. Apple-oortjes gaan nog net 15-30 minuten vanwege de gladde structuur. Zou willen dat ik de keuze had
Zelf gebruik ik de Bose Soundsports Free. Die zijn niet geheel In-Ear en die draaien zich vast in je oorschelp. Het zit best fijn en secuur maar ik heb liever dat hij wel In-Ear is. Want er komt echt heel veel omgevingsgeluid doorheen, dit is in het OV bijzonder vervelend.

Oftewel In-Ear heeft ook z'n voordelen kwa noise cancelling.
Ziet er behoorlijk nice uit! Hoewel ik niet snel tegen de Assistent ga praten in een omgeving met andere mensen, zien de andere functies er lekker uit.
Ik snap niet echt waarom mensen niet tegen hun apparatuur willen praten. Dit gaat de toekomst worden en mensen zullen het pas later beseffen hoe handig het is. Telefoons worden steeds uitgebreider met functies qua software en het onthouden waar alles zit zal uiteindelijk of uitgedund moeten worden of beter benaderbaar worden met spraak.

Een voorbeeld is het zoeken van de geïnstalleerde applicaties via jouw launcher of dat de instellingen applicatie zelf helemaal bovenaan een zoekfunctie heeft! Dit geeft aan dat toestellen naar mijn idee vol zitten met functies en programma's.

Dit is mijn mening en zou graag een tegenargument willen lezen.
Ik snap niet echt waarom mensen niet tegen hun apparatuur willen praten

Dit is mijn mening en zou graag een tegenargument willen lezen.
Omdat dat irritant en storend is binnen hoorbereik.
Ik heb geen interesse in de aambeien of andere ziekten / problemen van u of uw partner :X

[Reactie gewijzigd door OxWax op 22 juli 2024 20:39]

Helemaal mee eens. ik spreek tegen Google assistent om een route aan te zetten dan dat ik het handmatig doe. Google, navigeer naar.... en huppa!

super handig dus, mits het naar behoren werkt in de stad met omgeving geluid.
Omdat het sociaal gênante situaties oplevert in groepen. Mensen gaan er nou eenmaal vanuit dat als er iemand praat, die persoon het ook tegen iemand heeft (een ander mens). Dat zal nog lang duren voordat we er aan gewend zijn dat die persoon het tegen niemand heeft. Maar zelfs als we daar aan zouden wennen, dan kun je je afvragen of dit de juiste vorm is: kennelijk wil je opdrachten geven aan een apparaat en de mensen om je heen hoeven daar niets van te weten / hoeven er niet mee lastig gevallen te worden. Dan is praten niet de juiste manier van input. Ergo: alleen toepasselijk als je alleen bent.
Het is zeker heel handig als je alleen of met bekenden bent, maar in publieke ruimtes zie ik wel degelijk nadelen die hier ook al zijn benoemd (storend voor anderen en eventueel gênant voor jezelf). Spraakbesturing zal daarentegen ongetwijfeld deel uitmaken van onze communicatie augmenterende technieken. Ik wilde het woord augmentatie altijd al eens gebruiken :p
Nog een setje wireless buds, daar hadden we er nog niet genoeg van.
Prijs is ook aardig fors vergeleken met wat er reeds op de markt te krijgen is.
Nog een setje wireless buds, daar hadden we er nog niet genoeg van.
Prijs is ook aardig fors vergeleken met wat er reeds op de markt te krijgen is.
zelfde specs/ mogelijkheden?
Wat is er bijzonder aan ?
Welke mogelijkheden die zo bijzonder zijn ?

Geloof je nou echt dat die auto volume gimmicks lekker gaan werken in de praktijk ?
Er zijn al tijden buds met Ambient geluid optie.

En ja die voice commands kennen we wel. Werkt leuk on stage maar in de praktijk werkt Google assistent niet vlekkeloos, laat staan dit met omgevings geluid en het feit dat de meesten geen voice commandos willen geven (is gewoon een feit).
Zal je zien dat basis functies straks zo geschieden en het juist een beschamende vertoning wordt voor velen.
Kijk naar het volume verhaal via Siri op de Airpods, weinig liefhebbers, te traag en omslachtig.
Ik geloof niks, ik leer graag bij en vraag onderbouwing voor uw claims ... :)
Denk dat ik vrij duidelijk ben. Niks spannends, ondertussen zijn er een half miljoen soorten oortjes die draadloos zijn en waarvan sommige zich bewezen hebben.
De ettelijke reviews zeggen genoeg en Google zou zich kunnen onderscheiden met de prijs maar daar is hier nu zeker geen sprake van want echt scherp zijn ze niet geprijsd uitgaande van minimaal 179 euro.

Vwb het voice verhaal, wederom al 10 miljoen keer uitgemolken en als jouw taal niet gesupport wordt (of voorlopig niet) dan ben je bij voorbaat al de klos. Keer op keer gezien bij de assistent, de Nest producten en aanverwante artikelen.
Doesn't bother me, English all the way ;)
Ja leuk, maar de meesten boeit het wel. Zeker als men in het OV zit en niet in het engels interessant wil gaan lopen doen om bepaalde taken uit te voeren.
Kortom, wat gebeurt er ... Men pakt het toestel en doet wat er moet gebeuren.
Effect: gewoon een draadloze bud en allemaal Startrek features waar de meesten niks mee doen.

Het is echt jammer want kijkende naar bijv. de Chromecast, simpel apparaat en werkt gewoon en MEER dan betaalbaar.
Resultaat was dat je het overal zag en het werd een standaard.
Ik ben toevallig op zoek naar draadloze in-ears met de Google Assitant, want die leest m'n whatsapp berichten voor en dat vind ik fijn. De Bose QC35 die ik nu gebruik doet dat ook maar is over-ear en dat wordt warm na een tijdje.

Dus als je een setje weet..?
Met dat soort wensen denk ik dat die Google dingen je beste keuze zijn.
De meesten hebben de focus op geluid en daar is keuze zat en ken ik mijn Pappenheimers. Maar mbt assistent zaken en naadloze integratie denk ik dat deze voor jou de beste keuze zijn.

Bose heeft ook de Soundsport. Wellicht dat die dezelfde functies doen als je QC35.
Zit je in dezelfde prijsklasse te kijken en er zijn een half miljoen reviews van te vinden dus weet je meteen of ze voor jou geschikt zijn.
Als letterlijke antwoord op je vraag, grotendeels wel ja. De accuduur is niet indrukwekkend, eerder lachwekkend met die case erbij. Ik ken oortjes van pakweg veertig euro met evenzeer een goede geluidskwaliteit, van het merk TaoTronics, de BH-053, die hebben bijvoorbeeld al 40 uur accuduur met de case. En individueel ook 5 uur op één lading.
Het geluid zal niet bijzonder veel verschillen, want het blijven beiden true wireless earbuds. Google staat niet echt bekend om zijn goede audioproducten.
Ik heb deze, de Active versie (ik zweet als een paard als ik fiets in de brandende zon)
https://www.cnet.com/reviews/jabra-elite-active-65t-review/

Wel goede tip die TT's
https://www.cnet.com/reviews/taotronics-tws-tt-bh053-review/

[Reactie gewijzigd door OxWax op 22 juli 2024 20:39]

Ik heb zelf ook de Elite Active 65T.
Erg positief over met uitzondering over de deksel van het doosje, zit te vast mbt het unlocken en heb het bij moeten slijpen, en dat is schandalig voor zo'n product.
Qua muziek top apparaat, en qua fit prima en kan rustig 10Km hardlopen zonder 1x eruit te vallen.
Mooi design ook maar dat is mijn smaak.
schandalig misschien wat overdreven?
Beter te vast dan te los, denk ik dan
Inderdaad, die TT's schijnen erg goed te zijn! Ik moet toegeven dat ik ze zelf niet heb, maar ik overweeg ze wel sterk op dit moment! :)
Die Jabra's zijn echt goed voor in het hogere prijssegment, ze schijnen zo'n beetje de beste te zijn. Je hebt ook nog de duurdere earbuds van Sony, die hebben zelfs noise cancelling.
Goh, je kan altijd duurder maar daarom niet beter en ik zoek prijs kwaliteit. Speel wel op safe als ik modder vreet in de bossen doe ik bandana er over. Geen zin om er 1 kwijt te spelen in de middle of nowhere.
Btway, deze hebben 'spy functie' : je kan er extern geluid mee versterken 8-)
Ze komen pas uit over 6 maanden ... In die tussentijd komt er nog van alles uit.
Kortom, niet echt interessant nu.
True als een k }:O

[Reactie gewijzigd door OxWax op 22 juli 2024 20:39]

Beetje het Apple Airpower verhaal ... Komt over 6 maanden ... werd een jaar ... werd een Cancel.
De aftermarket staat niet stil en doet nu ook ideen op.
Voor mij is geluid het belangerijkste, de muziek moet goed klinken, de rest is bijzaak.
Voor pro sound blijf ik wel thuis met een Sennheiser op m'n kop. OOrtjes moeten goed geluid, goed / comfortabel zitten en vlot werken / verbinden / bat. duur.
Ik dacht hetzelfde, ik heb op Ali Express voor €15 een setje draadloze earbuds gekocht, wel voornamelijk om podcasts te luisteren in bed, maar die doen het prima. Ondersteunt ook nog Alexa geloof ik. Ik zou niet weten wat een 10x zo dure heel veel beter zou doen.
Dan zie je er bijna even idioot uit als die kinderen die steevast met die oral-b look-a-likes in hun oren op straat lopen :z
Mentos in je oor
/ot Nog altijd beter dan de kinderen die met complete bluetooth speakers rondlopen.
Eindelijk Google oordopjes zonder zo’n gare kabel achter je nek tussen. Dat was echt geen zicht voor die prijs.

Ik ben op de markt voor oordopjes dus misschien wordt dit een optie. Zal ongeveer dezelfde prijs zijn als de AirPods van Apple vermoed ik.
Die 179 dollar zal hoogstwaarschijnlijk 1-op-1 naar euro vertalen, dus dan komen ze redelijk gelijk uit.

Weet nog niet wat ik ervan vind. Afstotelijker dan de Airpods kan bijna niet, maar of ik zon dikke witte knop nou wat vind...... twijfel. Heb het idee dat ik er al tijdens de video aan wen :P

Ik zou ze wel overwegen als ze in strijd van 'beste geluidskwaliteit' en hoge IPX certificering meedoen. Maar ik verwacht het stiekem niet.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 22 juli 2024 20:39]

Ik hoop dat ze beter leverbaar maken in Europa, want het was niet te doen om ze te kopen.
Zelfs toen ik vorig jaar in Amerika was en meerdere winkels af ging lagen ze er niet, meeste verkopers wisten nog geen eens waar over ik het had.

Uit eindelijk heb ik ze kunnen bemachtigen en werken het hartstikke goed, jammer genoeg is die draad tussen de oordoppen wel irritant aanwezig soms. Ben blij dat ze nu met "draadloze" variant komen.
Mentos! :) Ik hou het nog wel even bij mijn Sony WF-1000MX3.
Is er eigenlijk een kabel meegeleverd welke ze bij elkaar kan houden? Het aspect dat ze niet je telefoon in hoeven is natuurlijk erg handig, maar persoonlijk zou ik wel een kabel willen gebruiken om ze bij elkaar te houden, alleen al tijdens bijvoorbeeld sporten. Iets zegt me dat hier niet aan gedacht is, wordt me niet snel duidelijk uit het artikel/ snelle google opdracht..
Is er eigenlijk een kabel meegeleverd welke ze bij elkaar kan houden? Het aspect dat ze niet je telefoon in hoeven is natuurlijk erg handig, maar persoonlijk zou ik wel een kabel willen gebruiken om ze bij elkaar te houden, alleen al tijdens bijvoorbeeld sporten. Iets zegt me dat hier niet aan gedacht is, wordt me niet snel duidelijk uit het artikel/ snelle google opdracht..
Daar is niet alleen over nagedacht, maar zelfs heel bewust voor gekozen. True wireless zijn al even op de markt. Vond ze tot dusver nog te duur. Eerst voor Sony's gekeken vanwege geluidskwaliteit.

Recent toch besloten voor 'regulier' wireless te gaan en dus met koort. De Jaybird Tarah's. Ik werd helemaal gek van het koort in mijn nek. Bij deze was de koort ook vrij stug en trok daarom enorm. Dit zou bij de Pro's beter moeten zijn.

Toch overgestapt naar de Jaybird Vista's (zonder draad dus), die ik nog moet ontvangen.
ik gebruik de JBL oordopjes met kabel in mijn nek, 30 euro. prima geluid, nooit last van de kabel.

Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Dan zoek je geen true wireless earphones maar gewoon wireless earphones, het verschil is dat true wireless er geen draadje tussen heeft zitten.
iets anders, het artikel en de foto's, zegt mij dat deze true wireless zijn. Neen dus...
Je denkt bij een auto toch ook niet aan vleugels?
Zou het een mooi alternatief kunnen zijn om onderweg in de auto met Google Assistant te kunnen communiceren en tussendoor gewoon muziek luisteren? Ik vind het namelijk nog steeds belachelijk dat Google Assistant niet standby aanspreekbaar is op je telefoon zonder hiervoor een knop te hoeven indrukken, iets wat bij bijv. Siri wel mogelijk is.
uhm, assistant werkt toch gewoon als je telefoon gelocked is?
uhm, assistant werkt toch gewoon als je telefoon gelocked is?
Alleen als je een knop indrukt, bij mijn OnePlus 7 Pro. Niet als je 'Hey Google' zegt en volgens mij kan dat bij geen elk Android toestel in Nederland.
Dat werkt op mijn android in Nederland toch wel degelijk
Ze zijn er officieel mee gestopt: https://www.androidplanet...ice-match-stemherkenning/. Het werkte al niet als je telefoon op Nederlands staat.
Koptelefoon in de auto is per definitie een slecht idee natuurlijk.
Deels mee eens, ik zie namelijk niet direct een verschil tussen oordopjes en voldoende volume in de auto dan wel ene auto met goede isolatie.

In de moderne auto is al weinig sprake nog van omgevingsgeluid en zodra je de radio op een fatsoenlijk volume (of hoger) zet hoor je echt niets meer (ook geen claxonerende auto). Ik denk dat het in ieder geval een beter alternatief is dan via de speaker van je telefoon, een telefoon aan de hand of 'andere' vormen van telefoon gebruik voor bellen/muziek etc.

Oh en liever dat ze oordopjes in doen dan een FM transmitter.... nu heb ik DAB maar in mijn vorige auto kon je niet een half uurtje door Amsterdam rijden zonder dat je ineens van de muziek van een ander mocht genieten.... :+
Interessante toevoeging dat het volume zich automatisch aanpast aan het omgevingsgeluid. Zo’n feature mag door meer fabrikanten worden overgenomen. Wel hoop ik dat ze naast de inear mogelijkheid ook de gewone variant aan gaan aanbieden. Niet iedereen vind de inear mogelijkheid fijn.

Offtopic: toch leuk die revolutie in draadloze apparaten dankzij de Airpods... al zijn er nu alternatieven op de markt die beter zijn.
Als je die functie dan maar kan afzetten.
Een hard geluid kan gevaar betekenen (toeter) en dat hoor ik toch liever.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.