Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Groot aantal Nederlandse servers offline na actie tegen illegale televisie

Autoriteiten uit meerdere Europese landen hebben een groot crimineel netwerk opgeschort dat voor lage prijzen betaalde televisie verspreidde. Door deze actie zijn 200 servers uit de lucht gehaald, waarvan 93 in Nederland.

Georganiseerde misdaadgroepen begonnen volgens Eurojust in 2015 met het illegaal heruitzenden en verkopen van betaalde televisie. De illegale content werd verkocht aan 'onwetende gebruikers'. Mensen betaalden een klein bedrag per maand om het televisiesignaal te ontvangen. De opbrengsten kwamen vervolgens in illegale circuits terecht, waarna het geld naar buitenlandse bankrekeningen werd verplaatst.

De fraudeurs in kwestie richten zich vooral op de Italiaanse markt. Telecombedrijven als Sky Italia zouden dan ook voornamelijk de dupe zijn geweest. Ook content van Netflix is illegaal verspreid door de misdaadorganisaties. Bedrijven zouden door de illegale omloop van betaalde televisie en pay-per-view-content zo'n 6,5 miljoen euro aan inkomsten hebben misgelopen, is de schatting van Eurojust.

Er zijn 22 verdachten geïdentificeerd. Daarnaast zijn 150 PayPal-accounts van de criminele-organisatieleden bevroren. De verdachten worden beschuldigd van fraude op grote schaal, cybercriminaliteit en het witwassen van geld. In een persconferentie, waar de NOS over bericht, meldt officier van Justitie Lodewijk van Zwieten dat er geen Nederlanders verdacht worden. Ook zijn er geen Nederlandse bedrijven betrokken bij de fraude. De serverinfrastructuur van Nederland is wel misbruikt voor het illegaal verspreiden van betaalde televisie.

Foto's van enkele betrokken servers. Foto's © via Polizia di Stato (Italië).

In totaal zijn er door de actie ruim 200 servers offline gehaald. Hiervan stonden er 93 in Nederland. De overige servers stonden in Duitsland en Frankrijk. Tijdens de dag van de actie zijn onder meer servers, betaalinstrumenten en registratiebladen in beslag genomen.

Onder meer iptv-platform Xtream Codes lijkt tijdens de actie offline te zijn gehaald, schrijft Torrentfreak. Gebruikers konden via de software van Xtream Codes een eigen iptv-server opzetten. Deze servers zouden eventueel gebruikt kunnen worden voor het illegaal verspreiden van betaalde televisie. Een basisabonemment op de software kostte 15 euro per maand, terwijl een 'professioneel' abonnement maandelijks 59 euro kostte. Xtream Codes zelf is geen provider van illegale content.

Eurojust is een juridisch agentschap van de Europese Unie. Het is opgericht in 2002 en gevestigd in Den Haag. Het agentschap heeft als doel het bestrijden van onder andere georganiseerde misdaad door onder andere de samenwerking tussen nationale autoriteiten te coördineren.

Door Daan van Monsjou

Stagiair nieuwsredactie

18-09-2019 • 14:39

121 Linkedin Google+

Submitter: Danny.G

Reacties (121)

Wijzig sortering
Ik ben dan vooral nieuwsgierig hoe het gewerkt heeft. Als ik de foto's zo zie, hebben ze dus aan elke "server" een CI-kaart hangen. Ik neem aan dat elke server afgestemd is op een enkel kanaal, en dit daarna doorstreamde naar de gebruikers?

Werd dit gerund vanuit datacentra, of uit meterkastjes? Want je hebt toch best wel wat data nodig voor die videofeeds?

Zou daar best wel wat achtergrond over willen lezen!
Ze noemen het servers, maar technisch gezien zijn dit gewoon satelliet ontvangers. Er zijn een hoop satelliet ontvangers die het signaal door kunnen streamen (bijvoorbeeld Dreamboxen) en anderen kun je opnemen via HDMI. Die kunnen inderdaad vaak maar 1 kanaal per ontvanger aan.

Wat ze waarschijnlijk gedaan hebben is 30 tot 40 streams per locatie naar buiten gestreamed naar servers die in datacenters staan die deze stream repliceren. (Net zoals dat Twitch streamers bijvoorbeeld maar 1 stream naar buiten hebben, Twitch streamed dit weer door naar de kijkers)
Een dreambox met DVD-S(2) kan gewoon 1 transponder tegelijk decoderen, daarop zitten meerdere kanalen (makkelijk iets van 8 voor CD). Dat kon ook voordat CD een max aantal requests per kaart introduceerde (4 per 10s ofzo).
Ah kijk, heb al lang niets meer met Dreamboxen gedaan, dus zo ver was ik nog niet. ;)
Ah... de DreamBox..... ik heb nog ergens een DM-7000S onder een laag stof.
Laten heb ik nog met een DVB-S2 USB kastje, en een card reader gespeeld.
Qua software, tvheadend voor de satellietontvangst, oscam voor het communiceren met de smart card, en tv kijken maar.

En als je je gedecodeerde TS steam eenmaal hebt, is er technisch niks dat in de weg staat dit signaal verder de distribueren.
Klopt, lang lang geleden, toen OnsNet (een van de eerste glasvezel providers van Nederland) nog hun eigen IPTV streams had die niet gecodeerd waren met DVBLink deze vanaf mijn router (PC) doorgestreamed naar Windows Media Center. Volgens mij staat er zelfs nog een tutorial op het forum die ik ooit heb geschreven.

Dat waren ook unencrypted TS streams. DVBLink kon ook satelliet, kabel en DVB-T decoden, echt een geweldig programma.

Sindsdien nooit meer zo'n fijne interface voor TV kijken gehad, dat was echt fantastisch. Jammer dat MS de stekker er uit getrokken had. (En KPN, toen ze OnsNet overnamen, de streams ging encrypten...)
En voor die 4 requests hebben ze Spider proxy server (althans zo geloof ik dat het heet)
Dat is een op java gebaseerde proxy server die de "keys" die de kaart gaf om het signaal te decoderen gedurende de geldigheid van die key bewaarde en aan oneindig veel clients te distribueren.
Zo kon je uiteindelijk met 4 of 5 CD kaarten alles delen
Niet decoderen, maar wel demoduleren, misschien ook demultiplexen, maar dan gaat het pas naar de mpeg decoder, of naar buiten, zoals in dit geval. Of je met een FBC tuner nog meer kan weet ik eerlijk gezegd niet.
Beetje een definitie kwestie: "a computer or computer program which manages access to a centralized resource or service in a network."
hmmmmm.

Het 'managen' van toegang is iets anders dan het 'verstrekken' (lees: serveren) van data.
Een Domain Controller managet toegang, maar is geen 'server' in de zin van dat het daadwerkelijk iets serveert aan gebruikers.
Je kan natuurlijk zeggen dat een DC wel een server is omdat het autorisatie serveert, maar of dat dan ook gelijk is aan wat in de volksmond onder server wordt verstaan?.. hmm lastig allemaal. :9
Mee eens en dat is precies waarom ik mij meestal afzijdig houd in reallife gesprekken over wat een server is. Had ik vandaag ook moeten doen ;).

Ben namelijk zo eigenwijs ben dat ik ieder apparaat dat een service bevat zie als een server, zelfs als het ding alleen ontvangt en niets verzend. Daarom ben ik ook ict'er geworden ^^.
Ho ho ho.

Ik ben erg benieuwd naar jou verantwoording voor die statement dat iets dat enkel ontvangt ook een server is. Het serveert toch helemaal niks?... :+

Of doel jij op de ontvangstbevestiging?... dat zou namelijk wel érg cru zijn. :9

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 18 september 2019 18:11]

Makkelijk hoor; Server is een leenwoord, dus ik houd me aan de Engelse definitie. In het Engels is serving/service gewoon dienstverlening, en een server dus iets wat een dienst verleent. Data ontvangen en opslaan en/of doorsturen valt daar wat mij betreft ook gewoon onder.

Dat men in het Nederlands meteen aan een ober met drankjes of eten denkt door "serveren" heb ik weinig mee te maken. Dat is namelijk niet de context en weet men best ;)
Nee ik doel niet op een ontvangsbevestiging. Enkel het verlenen van een 'service' is al voldoende, zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf.

Een server hoeft dus niet perse iets te serveren.

ps zoals gezegd is dit mijn definitie, wetende dat er meerdere zijn en we hierover geen consensus hoeven te bereiken.
Een DC serveert ook gewoon data. Het levert ook geen toegang (behalve enkele eigen spet functies), hij slaat op en geeft uit hoe toegang zou moeten verlopen. Bv de Windows cliënt verleend op basis daarvan de toegang tot de cliënt.
Die kunnen inderdaad vaak maar 1 kanaalstroom per ontvanger aan.
Fixed. In elke DVB-C/S/T2 stream zitten meerdere kanalen. Die kan je allemaal tegelijkertijd met een enkele ontvanger ontvangen. Via dezelfde CI interface (of cardsharing) kan je dan vervolgens een enkele smartcard gebruiken om ze allemaal tegelijkertijd te decoderen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 september 2019 15:20]

Dat klopt, en dat hoeft niet perse enkel voor illegale doeleinden te zijn. Als je bijv. dvb-c legaal streamt in je eigen thuisnetwerk met een normaal betaalabonnement en dvb-c ontvanger, kan je ook verschillende kanalen uit een enkele broadcast stream naar verschillende clients streamen. dvblink server (nu tv-mosaic) kan dat en waarschijnlijk tvheadend ook. Goed, je kan in de meeste gevallen ook gewoon de tv app van je tv provider gebruiker, maar zelfs iets bouwen is leuker he :)
Nee hoor ook in DVB kun je SCPC aanbieden. Nou ja meestal wel V en A multiplexed, dus minder SCPC als een kant van een telefoonverbinding, maar ja die gingen meestal over FDM en niet SCPC.
Afhankelijk van of het IPTV of satelliet is kan je op verschillende manieren werken.

Met satelliet stuur je niet de beelden, maar de smartcard informatie door via softcams (CCcam, Oscam, etc) zodat jou settopbox de satellietbeelden kan decoderen en weergeven. 1 smartcard heeft toegang tot meerdere kanalen, je hoeft niet voor ieder kanaal een andere smartcard sleutel door te sturen. De softcam is een soort emulatielaag boven je smartcard zodat die ook deze digitale sleutels accepteert. Hiervoor heb je geen snelle verbinding nodig. Wel veranderd de sleutel om de zoveel seconden dus je moet wel een verbinding blijven houden.

IPTV lijkt mij lastiger, ik vermoed dat je inderdaad 24/7 de IPTV hebt draaien, en deze beelden doorstuurt zodra er een request komt vanaf de client. Ik denk dat deze aanbieder alle beelden steamen naar een datacenter en vanaf het datacenter gaat het met grotere uplink naar de clients zelf om zo aan de behoefde te kunnen voldoen.

Zelf heb ik nooit met IPTV gewerkt dus kan hier weinig achtergrond op geven.

[Reactie gewijzigd door Tomolone op 18 september 2019 15:08]

Softcam is niet helemaal de juiste term. Er zijn smartcard proxies. Die laten een card per (bijvoorbeeld) 20 seconden sleutels aanmaken om verschillende kanalen te decoderen. Vervolgens worden die sleutels opgehaald met cardsharing clients. Door niet direct de smartcard aan te spreken bij elk verzoek van een client wordt de smartcard niet overbelast.

Er is proxy software die met een beetje hardware zo 1500+ clients kan bedienen. Dit weet ik omdat ik ooit voor thuisgebruik het één en ander had uitgezocht (waarvoor overigens geen proxy nodig is). Dat is alweer 9+ jaar geleden, maar de principes zijn nog steeds hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 september 2019 15:29]

Je hele verhaal klopt niet, dit is IPTV oftewel audio/video wordt gestreamd en zoals jullie op het plaatjes kunnen zien zijn het officiele skyita boxen en wordt er dus niks gedaan met cardsharing!
Je hele verhaal klopt niet, dit is IPTV
Ik reageerde op het satelliet (DVB-S/S2, maar de principes zijn hetzelfde voor DVB-C) verhaal van @Tomolone, niet op de specifieke situatie in het artikel.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 september 2019 17:35]

Dan nog klopt er geen snars van je verhaal. Je kunt een kaart niet 20 sec. lang om sleutels vragen, zo werkt het niet. Een ECM en het bijbehorende antwoord (CW) moet om de 10 seconde vernieuwd worden en elke softcam doet aan caching, als iemand een CW opvraagt voor zender X is die max. 10 seconden te gebruiken voor iedere client die deze opvraagt. Kaartproxy oplossingen heeft met schaling te maken, enerzijds loadbalance tussen verschillende bronnen, anderzijds cache uitwisseling middels cache cloud.
Dan nog klopt er geen snars van je verhaal. Je kunt een kaart niet 20 sec. lang om sleutels vragen, zo werkt het niet.
Ik adviseer je om begrijpend te lezen. Nergens zeg ik dat een kaart 20 seconden lang om sleutels gevraagd wordt. Voor elke zender (die een klant kijkt) wordt bijvoorbeeld elke 20 seconden een sleutel gegenereerd. Deze sleutels worden gecached en zijn herbruikbaar voor die tijdsperiode.
Nee HEX-codes... zoals al eeuwen lang bekend!

Tegenwoordig is dat allemaal te automatiseren, met de benodigde software uitbesteed aan dedicated hardware.
hexcodes zijn juist CS en nogmaals ik zie voor elke box een orginele kaart.. Bij CS had je maar 1 kaart nodig gehad kortom dit is geen CS.
Aaah zo. Zo zat het in mijn hoofd maar vergeten op te schrijven vermoed ik. Thanks voor de verbetering :)
Voor het iptv gedeelte laat dit plaatje een beetje hun netwerk zien.
https://www.zougla.gr/file.ashx?fid=2732547

De zenders werden dus op verschillende locaties verzameld en werden uiteindelijk doorgestuurd naar 2 locaties. 1 in Frankrijk en 1 in Nederland, dit zijn gewoon 2 commerciële legale hosters, waarbij hun diens werd afgenomen.

Het verkrijgen van de zenders gebeurd natuurlijk op verschillende manieren, omdat niet elke zender op dezelfde wijze beveiligd en te verkrijgen is. Net als het on demand gedeelte. Sky uk sport is bijvoorbeeld streng/zwaar beveiligd met de smartcard, daar zullen ze voor elke sport/filmzender waarschijnlijk gewoon een originele decoder nodig gehad hebben, wat ook duidelijk te zien is op de beelden. Waarbij het beeld via hdmi afgenomen werd en omgezet (gecodeerd) naar een netwerkstream. Andere zullen bijvoorbeeld via de (opensource) decoders als dreambox zo afgenomen kunnen worden en zo doorgestuurd worden naar de 2 OVH(FR) of Worldstream(NL). In theorie kan een dreambox de hele transponder doorzetten, in praktijk loop je tegen zijn hardware grenzen aan. Hetzelfde geld voor smartcards, de kans is reëel dat er veel meer accounts en hardware gekocht werd.

[Reactie gewijzigd door DoeEensGek op 18 september 2019 21:56]

Je ziet heel veel settopboxjes. Hierin zitten kaarten van bijvoorbeeld sky, deze zijn vrij goed beveiligd. Wat er dus waarschijnlijk gebeurd is dat de stb op 1 zender staat, welk vervolgens via hdmi opgenomen wordt en verspreid via hun iptv netwerk.

Hoewel de dienst van voren zichzelf brengt als professioneel, ziet dit er redelijk amateuristisch en vooral rommelig uit.

[Reactie gewijzigd door DoeEensGek op 18 september 2019 14:59]

Je zal versteld staan hoe vaak dit ook de setup is van lokale klein tot midden grote providers.

Wij hadden hier in Nuenen OnsNet, voordat dit werd overgenomen door KPN hadden ze gewoon 60 satelliet ontvangers in de lokale trunking locatie staan. (Wel netjes in 19" rekken, maar toch)

Zo heeft Discovery ooit eens een weekend lang een fout laten zien dat de smartcard verlopen was...

Dit was een provider die 30k+ mensen serveerden en 8 jaar lang zo heeft gedraaid.
Het is blijkbaar toch niet echt een lukratieve business:
6,5miljoen euro in 4 jaar verdelen over 22 personen...
Een kleine 74k per persoon per jaar. Toegegeven, voor 74k zal je flink moeten werken in de 'normale' wereld, maar om nu zo veel risico te lopen voor een relatief laag bedrag?
Nee, de € 6,5 miljoen zijn niet de opbrengsten van de criminelen, maar de 'misgelopen' opbrengsten van de legale content leveranciers (kabelbedrijven). De inkomsten/omzet van de criminelen zullen aanzienlijk lager liggen, waarschijnlijk onder de € 2 miljoen, aangezien anders de 'onwetende' consumenten wel direct bij de legale content leveranciers een abonnement hadden genomen.
Ook klopt de geschatte € 6,5 miljoen misgelopen opbrengsten totaal niet, aangezien het merendeel van de consumenten voor de normale prijs helemaal geen of een kleiner pakket zou hebben genomen als er geen illegale aanbieder zou zijn, niet het meeste uitgebreide pakket wat ze nu voorgeschoteld kregen.
Dankjewel voor het opmerken van deze cruciale fout over misgelopen opbrengst.
Dan ga je er wel vanuit dat dit een fulltime activiteit was voor die 22 personen. Wat als dit hun een dag in de week koste en ze de rest van de week andere activiteiten konden doen of gewoon vrij hadden? Dan is het opeens een heel leuk salaris.
Astronomisch is het niet. Maar veel crimineel volk hebben allerhande van zaakjes die ze runnen. Dit zullen niet de enige handeltjes zijn. Ook is de hoeveelheid arbeid naar het opzetten niet veel geweest naar alle waarschijnlijkheid.
Het doet mij denken aan werkschuw volk die uitkeringen trekken en door enorm veel hoepels springen en arbeid verrichten voor een uitkering welke minder bedraagt dan echt werk wat meer oplevert en minder moeite kost. :P
Best naief. Die illegale streams is een van de vele nevenactiviteiten van de mafia.
Maar veel crimineel volk hebben allerhande van zaakjes die ze runnen. Dit zullen niet de enige handeltjes zijn.
Hoezo naïef? We vertolken volgens mij hetzelfde hier. :P
Ik denk dat ik getriggert werd door "Astronomisch is het niet" en "werkschuw volk". Lijken me beiden juist het tegenovergestelde van waar de 'mafia' voor staat. ;)
Welk risico?
In Nederland kom je vaak weg met een taakstrafje of een paar maandjes cel.
Dit wordt waarschijnlijk zwaar bestraft, net als de Ziggo fraude, aangezien het medialand is!
U gaat ervan uit dat het geld eerlijk wordt verdeeld?
Op verschillende voetbal fora beginnen mensen al steeds meer te zeuren om een stream :D
Veel voetbal wedstrijden werden hier tevens mee " gewonnen " door ik weet niet hoeveel mensen.
Gewoon lekker betalen voor je voetbalkanaaltje, scheelt je Arabische tekst en slechte kwaliteit. Tevens loop je niet 30 seconden of meer achter :9
Geen idee welke jij kijkt, maar al mijn betaalde streams lopen gewoon achter op de 'kabeluitzending'.

F1TV
5-10seconde

Ziggo app
5-15 seconde

Ziggo web
10-30 seconde
Dit heeft te maken met het feit dat de "streams" als OTT dienst worden geleverd, hier zitten een stuk meer stappen bij, zo worden de tv kanalen transcodeerd, verpakt in korte fragmenten (bijvoorbeeld 10 seconden), beschikbaar gesteld als download welke gedownload wordt door de client en vervolgens afgespeeld. Het zijn dus eigenlijk geen streams die je bekijkt, maar een serie korte filmpjes die door je player aan elkaar worden geplakt. (hierbij heb ik voor het gemak even dingen zoals, caching en buffering weggelaten)

Een 'ouderwetse' live stream (multicast/kabel) biedt het beeldsignaal als echte live stream, waar wat je nu op beeld ziet, ook 'nu' bij de provider vandaan komt, zonder de overhead van het verpakken in losse fragmenten e.d.

Dit is een (extreem) versimpelt voorbeeld, maar wel in basis hoe het werkt. wellicht dat je hier wat meer kan lezen over vertragingen in streams (OTT) en hoe er aan wordt gewerkt deze minder te maken
Snap allemaal hoe het werkt, maar het blijft best 'bullshit' dat je een illegale stream zit te kijken die voorloopt op mijn eigen betaalde stream.
En dat hangt dus puur van de stream af. Ja, er zullen illegale streams zijn die voorlopen, maar evengoed streams die achterlopen op jouw legale stream. En gaan die enkele seconden echt het verschil maken?
Ik wil mijn buren niet twee seconden eerder horen juichen dan ik, wanneer ik dé voetbalwedstrijd van het jaar zit te kijken. ;) :+
Haha ja verschrikkelijk, hadden wij vroeger ook met satelliet en buren met Ziggo volgens mij.
Geen idee welke jij kijkt, maar al mijn betaalde streams lopen gewoon achter op de 'kabeluitzending'.
het blijft best 'bullshit' dat je een illegale stream zit te kijken die voorloopt op mijn eigen betaalde stream.
Vergelijk je het nou met kabeltelevisie, of illegale streams O-) ?
Beide, 1 vanuit legaal, de ander vanuit illegaal :P
Ik heb het niet over de streams van Ziggo, KPN etc.
Meer over Hesgoal etc.

Tevens betaal ik voor het voetbalkanaal.
Offtopic: Probeer bij F1TV de pitchannel (Engelse niet Skysports commentaar).. die loopt paar seconde voor op de Algemene opgepoetste stream met alle ingesproken talen gesync. zelfde geldt voor de DriverCams.Die loopt ook makelijk 10 seconde voor op algemene gesyncte uitzending.
Een regulier TV signaal over de kabel zal altijd voorlopen op een online stream, of je daar nu legaal voor betaald of niet.

Computerphile heeft hier een duidelijke uitleg over gemaakt, als je wilt weten waarom dat is: https://www.youtube.com/watch?v=bSTEIWmI3z8

[Reactie gewijzigd door Aiii op 18 september 2019 15:23]

Tevens loop je niet 30 seconden of meer achter :9
Niet? Mijn NLZiet loopt anders makkelijk 40 seconden achter op de kabel-TV.
Bewegende beelden van het offline van de dienst:
https://www.youtube.com/watch?v=spMgUIFl9cM
"Bewegend" is inderdaad zoals @killercow hieronder aangeeft.

[Reactie gewijzigd door DoeEensGek op 18 september 2019 14:57]

Maximaal tenenkrommende beelden.
Echt volkomen waardeloze situaties:
Met zwaailichten bij de kazerne wegscheuren, een helikopter in de lucht. En dan met z'n allen wat karige hardware besnuffelen alsof het wel of niet een lekker broodje is. Enige kennis van wat ze vast hebben of hoe en wat lijkt er in ieder geval niet te zijn.

Uiteraard is een document, gefilmt vanaf een monitor, en wat andere langs-schuifende foto's een groot deel van het vermaak, gelijkend aan hoe makelaars 'bewegende beelden' maken voor hun klanten.
Tja, het blijven mannetjes he, in hun rappe Alfa's.

En die helikopter. Ge-wel-dig. Jammer dat er geen luchtbeelden zijn van daders die met scheurende banden de plaats delict ontvluchten, dat zou het filmpje compleet maken. Maar het moge duidelijk zijn, gij snode piraat: gij zult te lucht achtervolgd worden indien gij den plaat poetst!

Dat 'server park', wat een geweldig houtje touwtje samenraapsel van, inderdaad, karige hardware. Ziet er inderdaad uit als een stapeltje satellietontvangers van allerlei hoedanigheid. Opgestapeld op een soort … wat is het? bouwplaats? Maar let op dat driewielertje en kinderstepje op de achtergrond, is dit een woonhuis of zo?

De baas zit in zijn uniform met al zijn onderscheidingen (daar houden ze in Italië wel van, wat uiterlijk vertoon) achter zijn bureau en presenteert de blijkbaar belangrijke vangst: een stapeltje smartcards en USB sticks. En nog een aantal agenten inburger met mooie interessante hesjes 'UNITA SPECIALI' die van die satellietontvangers die mensen dus gewoon in hun huiskamer hebben staan lopen op te tillen en bekijken alsof ze een bermbom aan het inspecteren zijn.

Enfin. Gans Italië weet weer hoe goed hun belastinggeld besteed wordt aan 'boeven vangen' - vast ook daar een heikel punt. En alle professionele piraten hebben uit noodzaak een schone broek aangetrokken. Niet omdat ze erin scheten van angst, maar omdat ze erin gepiest hebben van het lachen. Dat dan weer wel.
Dit zijn toch gewoon standaard "nieuws kanaal" beelden zonder geluid. Ik snap niet wat je hierop tegen hebt.
Met zwaailichten bij de kazerne wegscheuren, een helikopter in de lucht.
Gewoon "stock" beelden die al op de plank lagen...
Enige kennis van wat ze vast hebben of hoe en wat lijkt er in ieder geval niet te zijn.
So what, het enige wat de agenten hoeven te doen is de boel zeker te stellen voor verder onderzoek.

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 18 september 2019 16:28]

Zie ik het verkeerd, of zegt de afbeelding van Eurojust juist dat er minder dan 200 servers en 150 paypal accounts offline zijn gehaald?
Dat staat er inderdaad.
Tikfoutje in de infographic denk ik. In het persbericht staat:

More than 200 servers were taken offline in Germany, France and the Netherlands, and over 150 PayPal accounts of the criminals were blocked.
Dat staat inderdaad in de infographic. In het persbericht van Eurojust staat overigens het volgende:
More than 200 servers were taken offline in Germany, France and the Netherlands, and over 150 PayPal accounts of the criminals were blocked.
Eén van de twee lijkt dus een fout te bevatten.

[Reactie gewijzigd door AverageNL op 18 september 2019 14:51]

dat is wat de afbeelding laat zien ja.
< betekend kleiner dan. dus het aantal voor het teken is minder dan het aantal na het teken.
Het (gebrek aan) kabelmanagement alleen al is crimineel genoeg voor een paar jaar cel..
Ik dacht hetzelfde. Knap dat je nog iets terug kan vinden.... waarschijnlijk gewoon de 'volg de utp-kabel methode'.
Duidelijk geen professionals! Ze lijken allang blij dat het "werkt"....
Met zoveel streams had ik iets in een datacenter verwacht eigenlijk. En dit lijkt meer op iets bij iemand thuis
Maar toch moet je eens voor de gein zo'n stream uitproberen.

Ik wil zelf mijn eigen stream server opzetten zodat ik gewoon een zender kan kijken zonder de waardeloze apps van Ziggo/Telfort(ik betaal gewoon een abo).

Maar de streams zijn zoveel sneller en de kwaliteit is vele vele malen beter dan bij Ziggogotv of telfort.

Het zet je aan het denken hoe het kan dat de webstreams/apps van de nederlandse ISP's zo slecht zijn.
Alles is heel traag en de kwaliteit is erg matig.
Als ik de Ziggogo-app of website gebruik tegenwoordig is dat een prima stream. Alles is nog opgenomen in 720p, soms 1080p dus hoeveel stream heb je nodig zou je zeggen?
De stream is zeker beter dan ~5 jaar geleden.
Maar het is echt nog steeds een slechte stream.
De kwaliteit is merkbaar minder en hij buffert veel vaker.
Ook duurt het van kanaal wisselen veel langer.

Je moet het eens een keer proberen zodat je het doorhebt.
Heb een tijdje noodgedwongen dit moeten gebruiken zelfs. Had alleen een PC door omstandigheden. Toen PC op 25" scherm aangesloten en via Bluetooth m'n muis met m'n telefoon kunnen verbinden. Kwaliteit was prima. Schakelen tussen zenders ging aardig rap, weinig buffer. Misschien een keer je verbinding zelf checken?
Dan heb ik misschien net een trial genomen bij een provider die heel goed is, of jij bij 1 die wat minder was.

In ieder geval zal het aan mijn verbinding niet liggen.
Gewoon bedraad en 200/200 ook zijn er met dingen als Youtube/Plex geen enkele problemen.
Heb Ziggo al referentiekader met een 200/20 lijn.
Oh je bedoelt dat je noodgedwongen de Ziggo Go/Site gebruikte? Of een illegale stream?
Ziggogo.tv website. Die legale stream. Die is prima bij Ziggo. Ook een tijdje nog FoxSports via de Ziggogo-app gekeken, dat ging een stuk beter dan de stream die FoxSports zelf aanbiedt.
Ja precies. Maar ik heb vorige week een trial geprobeerd bij zo'n illegale IPTV aanbieder en het verschil is echt heel goed te merken. Het is echt wel een stuk beter dan wat Ziggo aanbiedt.