Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi brengt Mi 9T Pro-smartphone volgende week uit in de Benelux

Xiaomi brengt zijn Mi 9T Pro-smartphone op 20 augustus officieel uit in de Benelux. Het toestel staat in de Pricewatch als preorder voor prijzen vanaf 429 euro. De Mi 9T Pro heeft een Snapdragon 855-soc in plaats van de Snapdragon 730 in de reguliere Mi 9T.

Xiaomi Nederland maakt de komst van de Mi 9T Pro bekend op Facebook. Het toestel wordt al door enkele webshops aangeboden als preorder, maar een exacte verschijningsdatum was nog niet bekend. Xiaomi noemt ook geen adviesprijzen, maar de webshops bieden een 64GB-versie aan voor 429 euro en een 128GB-versie voor 449 euro.

In juni bracht Xiaomi al de goedkopere Mi 9T-variant uit voor 329 euro. Die heeft vrijwel dezelfde specificaties, maar is voorzien van de Snapdragon 730-soc voor midrangetelefoons. De Pro-versie heeft ook een andere sensor voor de primaire camera. Dat is de Sony IMX586 in plaats van de IMX582. Het verschil is dat de sensor uit de Pro-versie 4k-video's kan opnemen met 60fps, bij de reguliere variant is dat 4k met 30fps.

De specificaties van de Mi 9T Pro lijken ook veel op die van de Mi 9, die eerder dit jaar uitkwam. Dat toestel is echter wat dunner en heeft een kleinere accu. Bovendien zit de frontcamera daarbij in een druppelvormige inkeping in het scherm. De T-modellen hebben een pop-upcamera. Alle Mi 9-varianten draaien Android 9.0 met daaroverheen de MIUI-schil van Xiaomi.

Xiaomi Mi 9T Pro Xiaomi Mi 9T Xiaomi Mi 9
Scherm 6,39"-oled, 2340x1080 pixels 6,39"-oled, 2340x1080 pixels 6,39"-oled, 2340x1080 pixels
Soc Snapdragon 855 Snapdragon 730 Snapdragon 855
Ram 6GB 6GB 6 of 8GB
Opslag 64 of 128GB 64 of 128GB 64 of 128GB
Camera's 48Mp primair (IMX586)
8Mp tele
13Mp groothoek
48Mp primair (IMX582)
8Mp tele
13Mp groothoek
48Mp primair (IMX586)
12Mp tele
16Mp groothoek
Accu 4000mAh 4000mAh 3300mAh
Dikte 8,8mm 8,8mm 7,6mm
Gewicht 191g 191g 173g

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-08-2019 • 09:28

130 Linkedin Google+

Submitter: StenMartens

Reacties (130)

Wijzig sortering
Voor de mensen die net zoals ik de lengte van de telefoon interessanter vinden dan de dikte, hierbij even de tabel aangevuld:
Xiaomi Mi 9T Pro 156,7mm
Xiaomi Mi 9T 156,7mm
Xiaomi Mi 9 157,5mm

Oftewel, het zijn alledrie phablets. (Ter vergelijking, de Galaxy S10+ is 157,6mm en de iPhone XS Max is 157,5mm.)
Op https://www.kimovil.com/en/ kun je het formaat uit printen en test dragen ;)
Nice! Ken je deze website ook: https://www.phonearena.com/phones/size/Samsung-Galaxy-S10e,Xiaomi-Mi-9T/phones/11114,11192

Daar kun je de afmetingen van verschillende telefoons met elkaar vergelijken. Vergeet niet te kalibreren.
dank je....wel eens gekeken....maar nog niet naar de size functie :D
Hé dat is wel een leuke feature! :D Kun je ook mooi mee uitproberen of hij in je zakken zal passen enzo. Briljant!

Ik heb voor mezelf een tijdje geleden door wat toestellen in de winkel in de hand te nemen vastgesteld dat de absolute max voor éénhandig gebruik voor mij rond de 150mm zou liggen. Sindsdien lees ik eigenlijk niet meer verder als er een lengte wordt genoemd die met '15' begint. Uiteindelijk recent een Galaxy S10e (142,2mm) gekocht en behoudens die idiote apps die een hamburgermenu linksboven zetten lukt het daarmee prima om hem in mijn rechterhand te gebruiken. Achteraf gezien had 150mm waarschijnlijk al te lang geweest om (naar mijn mening) nog comfortabel te gebruiken.
Ik zelf zie mijn jongere collega;s alles met 2 handen doen..alsof het een controller is. Zelf ben ik nog een 1 hander.
Al vind ik een groter scherm wel fijn omdat ik ook met de telefoon navigeer en best wel veel nieuws lees.
Ik vind het formaat van de S10e juist perfect voor navigatie, hij past namelijk precies in het bekerhoudertje van mijn auto! (Al gaat dat vooral over de breedte natuurlijk.) Hoeft er ook niet zo'n levensgevaarlijk ding midden op de voorruit geplakt te zitten, waar een heel busje achter kan verdwijnen :9

[Reactie gewijzigd door Jerrythafast op 14 augustus 2019 13:17]

lol..daar heb je wel een punt
handig. het is mogelijk om die vorm te 3d-printen
Kimovil heeft sinds pas nog een hele leuke nieuwe feature, namelijk 3D modellen van populaire telefoons.

Dus voor degene die deze telefoon van elke hoek wil bekijken: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-9t-pro en klik dan op de afbeelding van de telefoon linksboven.
Ik ben benieuwd naar de lichtsterkte van de lenzen. De Mi 9T en Redmi 20 hadden lenzen waar minder licht doorheen kan dan bij de Mi 9. Ik zie nu dat de Mi 9T Pro een andere cameraopstelling heeft dan de K20 Pro (wat 1:1 dezelfde telefoon zou zijn als de Global Mi 9T Pro, met toevoeging van EU 4G banden). Zouden de lenzen dan ook anders zijn dan bij de versie uit India?

Mi 9T Pro:
48Mp primair (IMX586) ??μm pixel size, f/?? aperture
8Mp tele ??μm pixel size, f/?? aperture
12Mp 13Mp groothoek ??μm pixel size, f/?? aperture

Redmi K20 Pro:
48MP Sony ½ inch sensor, 1.6μm large 4-in-1 large pixel, 6P, f/1.75 aperture
8MP telephoto lens, 2x Optical Zoom, 1.12μm pixel size, f/2.4 aperture
13MP 124.8 ° super wide-angle lens, 1.12μm pixel size, f/2.4 aperture

Mi 9:
48MP Sony IMX586 0.8μm ƒ/1.75 aperture
12MP telephoto camera with 1.0μm ƒ/2.2 aperture
16MP Ultra wide-angle lens with 1.0μm ƒ/2.2 aperture

Hier zijn de specs van de K20 Pro terug te vinden:
https://www.mi.com/in/redmi-k20-pro/specs/

Update: De camera set-up lijkt toch wel overeen te komen met de K20 Pro, zie reactie Xtuv.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 14 augustus 2019 10:15]

de laatste bedoel je de Mi 9T denk ik?

Er is namelijk ook een Mi 9 :+
Nee, ik bedoel echt de high end Mi9 met een betere camera opstelling dan de Mi 9T, Mi 9SE en als ik het zo bekijk, ook beter dan de Mi 9T Pro.
Foutje van mij in de tabel, de Mi 9T Pro heeft ook een 13MP-sensor voor de groothoekcamera. Voor zover ik weet en kan vinden zijn de camera's van de Mi 9T en Pro gelijk, op de sensor van de primaire camera na.
Ik zelf vind de gps 2 kanalen functie nog wel interessant ( heb een navigatie tick)

de mi 9t heeft dat niet

[Reactie gewijzigd door darkness_nightf op 14 augustus 2019 12:57]

Dual GPS is inderdaad een mooie feature in de Mi9. Ik merkte zelf niet veel verschil, maar bij Ingress games is het een toegevoegde waarde.

Hier een oud bericht van mij, met de vergelijking tussen de Mi 9 en Mi 9T. Als ik meer info over deze Mi 9T Pro heb, dan zal ik weer een soortgelijke vergelijking maken.
De Mi 9T pro heeft dat weer wel. :)
ja dat is toch de k20 pro? ( alleen wat duurder)
Klopt inderdaad. :) Dacht dat je bedoelde dat alleen de Mi9 dit heeft.
Mi 9T Pro
48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2", 0.8µm, PDAF, Laser AF
8 MP, f/2.4, 53mm (telephoto), 1/4", 1.12µm, PDAF, Laser AF, 2x optical zoom
13 MP, f/2.4, 12mm (ultrawide), 1/3", 1.12µm

Alle info te vinden op https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_9t_pro-9791.php

Kletst er honderd euro bij, geef de gewone en telefoto camera's OIS, zet bovenaan tussen de headphone-jack en sliding selfie-camnera een IR-blaster en notificatie-LED en je hebt een klant ;-)

Opvallend trouwens dat Xiaomi op geen enkele smartphone OIS heeft?
Ik loop nu meer dan een maand rond met de MI9T
(als opvolger van de Oneplus one, cyanogen version(!!), maar dat ter zijde)

Ik vind het een heerlijke telefoon. De batterij is fantastisch. Ben erg tevreden over de 4 camera's.

Een kleine downside die ik heb kunnen vinden is het zoomen in de camera app. One fingerzoon werkt niet (bedient de lichtgevoeligheid). Standaard kun je kiezen uit 3 zoommodi: 0.6x/1x/2x... Maar dat zijn 3 kleine puntjes waar je op moet tikken. Oneplus heeft dat in de camera app van de oneplus 7 pro mooier voor elkaar met een soort van draaischijf in het scherm. Maar hé, die kost het dubbele!
(Ik heb de Xiaomi MI9t 128gb voor 350 euro besteld in de preorder periode)
Oh ja, Verder mis ik de notificatie led die op de oneplus one zat. Er zit een notificatie led in de bovenkant van de popup camera, maar die heeft maar 1 kleur. Bovendien brandt die alleen als er een melding binnenkomt. Blijft dus niet branden. Bij mijn oude oneplus, kon ik zien wat er binnen was gekomen (wit: telefoon of sms, groen: whatsapp, blauw: mail). Maar volgens mij zijn er appjes die dit via het scherm kunnen tonen, en amoled activeerd alleen de actieve pixels.

Moet ik erbij zeggen dat ik zelf geen 100 euro extra over heb voor een snellere soc. Ook de 60 fps voor 4k, boeit me niet zo. Ik gebruik een DJI Osmo Pocket daarvoor.... Kom ik meteen bij het volgende euvel. De DJI mimo app op de xiaomi herkent de Osmo pocket niet. Dus daar is nog iets op te lossen mbt
de connetivity, dor Xiaomi of DJI... Dit is wel van belang voor mensen die ook een Osmo Pocket hebben.
Voor snelle SOC en meer geheugen heb ik 30 euro extra betaald op AliExpress, dat is het zeker waard.
We wisten dat dit toestel zou komen :) ik wilde gewoon eens een Xiaomi proberen en heb via eGlobal voor 270 euro de Mi 9T gekocht. Echt bizar hoe goed dat toestel is voor dat geld. De Snapdragon 730 is volgens mij vergelijkbaar met de 845 want het toestel is heel rap en vloeiend. De Pro versie zal nog net iets beter zijn, maar voor de meeste mensen is de gewone 9T zeker al goed genoeg denk ik. Oude OnePlus tijden herleven, haha. Maar dan met Xiaomi...
We wisten dat dit toestel zou komen :) ik wilde gewoon eens een Xiaomi proberen en heb via eGlobal voor 270 euro de Mi 9T gekocht. Echt bizar hoe goed dat toestel is voor dat geld. De Snapdragon 730 is volgens mij vergelijkbaar met de 845 want het toestel is heel rap en vloeiend.
Kijkend naar de benchmarks bij de buren kan de CPU van de 730 aardig meekomen met de 845, maar de GPU is grofweg half zo krachtig. Neemt niet weg dat je daar waarschijnlijk weinig van merkt zolang je niet grafisch zware games speelt.
Inderdaad :) als je dat wilt (zwaar gamen) moet je absoluut voor de Pro versie met de SD 855 gaan, maar voor ieder ander gebruik is de gewone 9t echt prima en vlot zat. Ik was echt verbaasd hoe goed dat toestel is voor dat bedrag. Bedankt voor de link, leuk om die vergelijking echt te zien!
Idd een toppertje, heb bij hetzelfde bedrijf de 128gb versie gekocht.
Als je de reviews van Franki Tech eens leest op YouTube, dan zie dat er met de 9T ook prima te gamen valt.
Klopt, die heb ik gezien. Ik ben zelf geen gamer, maar als ik dat was had ik waarschijnlijk wel het beste van het beste willen hebben, voor het idee. Maar zelfs de 730 trok het nog best aardig allemaal, op wat minder frames per seconde na vergeleken met de K20 Pro :)

[Reactie gewijzigd door Theratron op 15 augustus 2019 19:37]

Ik heb mijn Mi 9T een aantal weken geleden geretourneerd. De selfiecamera valt erg tegen (en heft een imo gimmick led + geluid wanneer hij uitschuift), MiUI voelt erg clunky aan en gestures werken niet goed met andere launchers (als ik home swipete met gestures op verschillende launchers had ik erg veel lag en zelfs dat de helft van het scherm ~0.5 seconden zwart werd).

Leuk toestel voor de prijs, zeker als je MiUI gewend bent, maar komend van een OnePlus 5T met imo het beste Android gevoel, viel de Mi 9T me toch tegen.
Ik kwam zelf van een OP3 en ben heel snel gewend geraakt aan MIUI.
Pocolauncher erop, at a glance widget op mn homescherm en klaar.

Popupcamera effecten direct uitgezet in de instellingen, en gebruik die camera zo weinig dat de kwaliteit ervan me niet uitmaakt, gestures werken naar mijn mening echt top.

Erg tevreden over het toestel. Wel wordt er een hoop contact gezocht met de xiaomi servers, iets wat ik via blokada tot een minimum probeer te beperken. Ik hoop van harte dat een een officiele Lineage OS rom beschikbaar komt.

Wat betreft de Mi 9T Pro, had liever die gehad dan mijn huidige 9T. Los van de betere hardware, vermoed ik toch dat de customrom ontwikkeling bij toestellen met een SD855 actiever en sneller zal gaan dan bij toestellen met een SD730.
Correct. De enige reden waarom ik de Pro versie koop, is vanwege betere custom ROM support.
Wel wordt er een hoop contact gezocht met de xiaomi servers, iets wat ik via blokada tot een minimum probeer te beperken.
Ik ben blij om te lezen dat iemand zich hier enigszins druk over maakt. Ik zou het echt heel vet vinden als Tweakers eens een artikel zou wijden aan de data-honger van verschillende merken telefoons. Xiaomi zou zich aan de GDPR houden, maar ondertussen heeft zowat elke app ongeveer alle permissies nodig.

Neem bijvoorbeeld de kleine helper-app om de infrarood-blaster te bedienen ("remote control"). Waarom heeft het wifi, bluetooth, microfoon, camera, contactgegevens, belgegevens, recente appgegevens en android logs nodig?

Veel apps werken gewoon niet als ik de locatie-permissie uitzet. Is er een app waarmee ik nep-locatie-gegevens kan delen met alleen specifieke apps?
De software is voor mij ook het voornaamste bezwaar (ik ben geen fan van MIUI). Jammer want verder is het een leuk toestel. Helaas is er momenteel geen enkel alternatief met high-end specs, nagenoeg stock software en een 3,5mm ingang en ook zonder 3,5mm ingang is dat aanbod zeer karig.
Naar dit toestel kijk ik al een tijdje uit, maar heb wel wat privacy bedenkingen. Zo zou ik bijvoorbeeld het liefst gelijk een schone custom ROM er op zetten (binaries vertrouwen we dan maar even :s ). Wie kan mij meer vertellen over die Xiaomi bootloader unlock methode? Voor zover ik weet moet je kennelijk:
  • 1. Een Xiaomi account aanmaken.
  • 2. Hiermee inloggen op het toestel.
  • 3. Je simkaart in je toestel hebben zitten.
  • 4. Een Xiaomi unlock programma op je PC installeren.
  • 5. Dan je telefoon aansluiten via usb en de unlock procedure starten (je moet verplicht lang wachten, als in meer dan een week).
Joost mag weten welke data allemaal naar Xiaomi gestuurd wordt vanaf de telefoon en de PC (vast IMEI, gsm nummer etc.) en wat de software van Xiaomi verder op je PC uitvoert. En wat als je daarna je Xiaomi account wil (laten) verwijderen? Krijg je dan later nog eens problemen als je een andere ROM wilt flashen? Bijvoorbeeld omdat het toestel aan een Xiaomi account gekoppeld is?
Xiaomi is juist een van de betere merken voor custom ROMs. Er zijn veel onoffciele webwinkels die een custom ROM flashen (met bijvoorbeeld malware/spyware) en Xiaomi gaat dat tegen m.b.v. wachttijd en het moeten aanmaken van een account.

Hier nog even alle stappen om een custom ROM te installeren:
(zie: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Rooten & Custom roms)

Install ADB on windows 10
1. Go to developer.android.com and download SDK Platform-Tools for Windows as ZIP
2. Unzip and save in a folder on the C drive
3. Check installation: Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here and type adb. The result should be similar to this: Android Debug Bridge version 1.0.39 Revision 3db08f2c6889-android Installed as C:\ADB\platform-tools\adb.exe

Unlock bootloader
1. Backup all documents
2. Turn off lockscreen security (fingerprint, code, face ID)
3. Make sure you have sufficient battery.
4. Make a Mi account: Settings > Mi account
5. Activate developer options: Settings > about > MIUI version: Tap 5 times
6. Enable OEM unlocking: Developer options > OEM unlocking
7. Enter fastboot mode: Hold volume down + power
8. Connect to PC and install drivers: Use device manager and select manually downloaded drivers
9. Download unlock tool: Go to en.MIUI/unlock > Unlock now > Sign in > Download Mi Unlock as ZIP
10. Unlock bootloader: Extract ZIP > Run miflash_unlock.exe > Sign in with your Mi account and follow instructions. The unlock tool will say unlocked successfully and the phone will reboot itself

Install TWRP
1. Enable USB debugging: Settings > Developer Options > USB Debugging
2. Download TWRP ZIP: Unzip
3. Flash TWRP: Boot into bootloader. Connect to PC. Open folder where twrp.img is stored. Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here. Type fastboot devices to ensure your phone is recognized. Flash TWRP by typing fastboot flash recovery twrp.img
4. After flashing type fastboot boot twrp.img

Flash custom ROM
1. Download files: Download the ROM (and other files like Gapps, Magisk) and move it to your internal storage
2. Backup stock ROM: Select backup. Select system (not system image) & select boot. Select storage where the backup will be saved. Name the backup. Swipe to backup. When the backup is done, press reboot system for your phone to start up normally. Keep a copy of the backup on the internal storage and one on your PC
3. Wipe old software: Boot into recovery. Select wipe. Select advanced wipe. Select data, cache, dalvik cache and system and swipe to wipe. When the reset is done, press back (twice) to return to the TWRP homescreen.
4. Flash ROM: Select install. Select the ROM (and add other files like Gapps, Magisk). Swipe to confirm flash. When flashing is done, press reboot system. The first boot will take a lot longer than usual.
volgens mij was unlocken "maar" 72 uur wachten
Was inderdaad zo, weet niet voor welke toestellen, of wanneer dit veranderd is, maar ik las laatst dit Tweakblog hierover van @The Zep Man:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Nooit meer een Xiaomi smartphone

[Reactie gewijzigd door Melkunie op 14 augustus 2019 11:50]

Die blog is vooral een hersenspinsel vol met aannames en zaken die niet zijn gebaseerd op de werkelijkheid of waarbij hij niet vooraf heeft bekeken hoe het allemaal zit bij Xiaomi.
Gek genoeg schrijven alleen de Xiaomi fanboys dat. ;)

Is er van te voren niet gekeken hoe de procedure is? Klopt. Dat maakt de procedure niet minder belachelijk, net als de gegevens die naar Xiaomi verstuurd moeten worden.

Verder heeft @thomas_24_7 in gelijk. Al die stappen moeten gedaan worden om een toestel uit Xiaomi's ecosysteem te onttrekken. En ook ik deel de zorgen die hij noemt, over de gegevens die Xiaomi verzamelt.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 14 augustus 2019 13:01]

Bij mijn Lenovo P2 moest ik 14 dagen wachten. Bij Xiaomi dus een stuk minder lang.
Hier wachte ik op. Volgens mij is deze telefoon heel erg te vergelijken met de OnePlus 7 Pro.
Zo te lezen in het schema, is hij nagenoeg gelijk aan de normale Mi 9. Iets grotere batterij, maar alleen de kleinste geheugenhoeveelheid. Als je aan het wachten was, had je dus net zo goed de Mi 9 kunnen kopen. Tenzij batterij en/of cameraplaatsing een vereiste voor je zijn natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 14 augustus 2019 09:33]

Er zitten toch best wel wat verschillen tussen de 2:
Pop up camera ipv druppel notch, grotere batterij, fm radio en 3,5 mm jack voor de mi 9t pro.
Gorilla Glass 6 ipv 5, wireless charging, ir blaster en meer 4g banden (maakt niet uit in nederland) voor de mi 9.

[Reactie gewijzigd door GtrCraft op 14 augustus 2019 09:42]

Heeft er 1 geen ir blaster? Dat is juist 1 van de gimmicks die ik elke dag gebruik en juist waarom ik oa huawei en xiaomi bovenaan me lijstje heb staan,,
naja sws wacht ik nog wel even op de mi10 maar bij de nieuwe mi begint het ook wel te jeuken hoor
de Mi 9T Pro heeft geen ir blaster, Mi 9 wel
Das wel echt een bummer,, zie bij de specs ook geen glonass en dergelijke meer staan :/
Aangezien ze dezelfde SoC gebruiken is het redelijk om aan te nemen dat de ondersteuning van alle satelliet gebaseerde positioneringssytemen gewoon hetzelfde is.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 14 augustus 2019 12:39]

De Mi9 doet al heel lang met de batterij dus hoe interessant dat nou is...
Het is toch 700 mah extra in de 9T Pro, kan het verschil maken tussen 1 of 1,5 dag
Welke heeft de fm chip? Kan het nergens vinden.
Ik vind dat echt belangrijk de fm chip :)
Dat staat in mijn eerste reactie, de mi 9t pro
Dat weet ik :) ...

Ik zie nergens in de specs dat de fm chip erin zit....of ik lees erover heen.
Ik heb hier een mi 9t heb bij de apps gewoon een FM radio.
Is niet het zelfde....het gaat om de chip niet de apps.
Ja maar ik kan zonder internet met oortjes in mijn telefoon naar de radio luisteren.
Het grote verschil zit hem in de selfiecamera, dat is een druppel mij de 'gewone' mu 9 net als bij Oneplus
Mi 9:

- geen headphone jack
- notch
- kleinere batterij (3300mah vs 4000mah)
Maar weer wel oa:

+ IR blaster
+ snellere CPU
+ draadloos opladen

Lastige keuze. Beide telefoons hebben goede specs. Die IR lijkt me echt wat toevoegen. Of de snellere CPU van de mi9 echt merkbaar is weet ik niet, iemand die dat weet?
De mi 9 heeft geen snellere cpu. De mi 9t pro en de mi 9 hebben allebei de snapdragon 855.

De rest van de punten heb je wel gelijk in, maar ik vind dat de batterij van de mi 9 een groter nadeel is.
ik zie het inderdaad ook ja. Ik keek naar de non-pro versie.

Op het moment gebruik ik een mi 5s. Destijds, 2,5 jaar terug ging de accu een hele dag mee (had zelfs nog 30% gemiddeld over), maar nu is die 3200 mAh al aan het einde van de middag op, SoT van 3 uur en een beetje. Daarmee vind ik 4000 wat aantrekkelijker klinken
Geen notch :D Helaas heb ik net een Mi9 aangeschaft.

Goeie innovatie die uitschuifbare camera.
vrijwel ja. ik heb zelf de 8gb+256gb, maar de 90hz scherm heeft voor mij een beetje verpest en kan niet echt meer lekker kijken naar andere mobiele schermen.
Hoe is de OS eigenlijk, bevalt die goed?
Mij bevalt miui goed, maar ik moet wel zeggen, het vereist wat setup tijd, maar je hebt dan ook volledige controle over de notificaties op je lock screen. Mijn zus heeft hem ook gekocht, en op een paar eenvoudige vragen na over de notificaties had ze geen enkele vraag. Het is dus wel enigzins gebruiksvriendelijk voor niet computetexperts.
Bij wat voor dingen merk je dat? Ik lees vaker dat hoge verversing een beter beeld oplevert, maar heb je daar ook profijt van als je geen games speelt op je telefoon maar voornamelijk websites / mail / rss bekijkt?
Zijn best veel leuke video's te vinden die deze twee toestellen naast elkaar zetten, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=Y5kEvWQ2bec

Als je dan nog kijkt naar het prijsverschil (meer dan EUR 100,-) dan lijkt mij de Mi 9 T Pro toch echt wel de winnaar.
Er gaan nog steeds zwakke geruchten rond over een komende Pocophone F2 later dit jaar.
Misschien loont het de moeite om daar nog even op te wachten, als je niet een direct een ander toestel nodig hebt. (kan je ook even zien of er niet een anti roll back 'feature' ingebouwd is, zoals bij de mi Max 3)
Zou niet weten waarom je zou wachten op de Pocophone, qua prijs en specs wordt het niet veel beter.
De 'baas' van Pocophone bij Xiaomi is al opgestapt. Ik acht de kans klein.
Mensen redeneren steeds zo. Nog even wachten op...
Voor je het in de gaten hebt zitten we in 2026 nog vast op Android 9 van de Galaxy S8 Plus...

Om de hoek is altijd wel iets dat het is anders of beter is.
Erg goede specificaties, jammer dat het toestel (samen met het gros tegenwoordig) de afmetingen van een kleine tablet heeft ipv een handzame smartphone. Een Snapdragon 855 in een kleiner toestel met 4,7" of 5" lijkt 'm maar niet te gaan worden.
Sinds de SoC in de iPhone 8 de 855 toch gewoon kan bijhouden is dat een optie
Apple SoC's zijn zeker vlot maar iOS is voor mij geen optie ivm vrijheid van apps, emulators en custom roms draaien. Qua formaat is de iPhone 8 zeker fijn inderdaad.
is de Galaxy S10e niet iets voor jou qua grootte?
Ik heb in dezelfde situatie als @r100 gezeten, hopende op dat er nog een mooi formaatje (max 4,7") uit zou komen die midrange specs had.
Ik heb ook gekeken naar de Galaxy S10e, echter vond ik die weer te duur in verhouding met wat de Mi 9T te bieden had.

De Rode Mi 9T 128GB kon ik op ten duur voor nog geen €300 kopen en toen de knoop maar doorgehakt en gekocht.
Android zal ff wennen zijn na jarenlang iOS te hebben gebruikt en ook al is het een groter toestel, het is een prachtig apparaat voor een hele mooie prijs.
Toch weer fijn om te lezen/horen dat de Mi 9T een fijn apparaat is. Weet niet wat ik van de MIUI moet vinden maar dit is ook weer een toestel dat ik wil kopen voor mijn moeder als vervanger voor haar Nexus 5x.
"Kleine tablet"? Echt niet hoor. Hij is net zo breed als mijn OP3, en maar 4 mm hoger (En valt daarom voor mij af als notch-loze opvolger voor mijn OP3: ik wil namelijk juist gróter, maatje Mate 20X).

Zo zie je maar: 'Klein' of 'Groot' zijn relatieve/subjectieve begrippen.
16 bij 7,5 centimeter is niet makkelijk in een broekzak mee te nemen, maar ook dat is inderdaad subjectief.
16 bij 7,5 centimeter is niet makkelijk in een broekzak mee te nemen
Lijkt me toch wat overroepen. Ik loop al meer dan een jaar rond met een Nokia 7 plus, die nog iets groter is. Dat is geen enkel probleem in mijn broeken, en het is niet dat ik met exotische of baggy broeken rondloop.
Same here. Nooit last van. Hoogstens soms op de fiets, afhankelijk van broek. Maar ja, dat is het compromis voor het hebben van een scherm met een grootte waar je nog fatsoenlijk op kunt werken (En ook dat laatste zal wel subjectief zijn :) ).
Ik denk hier precies hetzelfde over. Ben daarom aan het overwegen om mogelijk een s10e met een snapdragon 855 te importeren.
Waarom zou je voor een import versie met de Qualcomm gaan als de Exynos van Samsung ongeveer net zo snel is?
Geen zin om er uitgebreid over uit te leggen maar je kan alles teruglezen in dit artikel.

https://www.anandtech.com...ung-galaxy-s10plus-review
Dit toestel is ook beschjikbaar onder de naam Redmi K20 Pro (Flagship killer 2.0 pro intern) en is op Aliexpress inclusief shipping en taxes voor 330 euro te vinden.
Ja maar dan heb je wel geen Band 20 voor LTE, daar moet je rekening mee houden. Ik zou het niet kunnen gebruiken in België aangezien Orange het gebruikt voor 4g
Gebruikt het alleen band 20 in Belgie? Want in NL ondersteunen providers vaak 3 frequenties voor 4G.
Nee er zijn inderdaad meerdere frequenties voor 4g in België voor de providers. Proximus bvb gebruikt 3 frequenties, orange ook. Base gebruikt er maar 2. Maar stel dat je in een gebied woont of komt met band 20 4g dan ben je gezeikt.
Ik vraag mij af of dat echt zo is, veel mensen geven aan wel gewoon 4G te hebben met KPN in Nederland. :) En anders jammer, KPN is toch veel te duur tegenover andere aanbieders.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 14 augustus 2019 11:38]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.