Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Wolfenstein: Youngblood krijgt pauzefunctie in offlinemodus

Uitgever Bethesda brengt later deze week een nieuwe patch uit waarmee spelers de mogelijkheid krijgen om het spel in de offlinemodus te pauzeren. Deze optie was niet beschikbaar toen de shooter eind vorig maand uitkwam.

Bethesda heeft de nieuwe pauzefunctie wereldkundig gemaakt in de patchnotes voor versie 1.0.4. Ook op Twitter maakt de uitgever er melding van en toont hij in een gif dat het mogelijk wordt om de actie te pauzeren en vervolgens in het gamemenu een aanpassing door te voeren in het wapenarsenaal. Bethesda zegt dat het de nieuwe pauzefunctie uitgebreid heeft getest, maar raadt spelers aan om bij problemen een melding te maken bij de supportafdeling.

In reactie op het Twitter-bericht vragen spelers ook wanneer er extra checkpoints worden toegevoegd. Spelers zijn afhankelijk van waar Bethesda checkpoints heeft ingebouwd, omdat er geen mogelijkheid is om de progressie handmatig op te slaan. Bethesda reageert daarop met de melding dat extra checkpoints worden toegevoegd in de eerstvolgende patch: update 1.0.5.

In patch 1.0.5 wordt volgens de maker ook iets gedaan aan het veelgehoorde kritiekpunt dat tegenstanders aanvoelen als saaie, logge 'kogelsponzen', waarbij vijanden pas neergaan na het verschieten van een enorme hoeveelheid munitie. Ook zou het bedrijf problemen oplossen die spelers kunnen ervaren als ze het spel voor honderd procent hebben voltooid. De uitgever zegt dat hij de releasedatum voor patch 1.0.5. binnenkort bekendmaakt.

Deze onderwerpen zijn onder meer aangehaald als kritiekpunten in de vele, niet al te positieve reviews die de shooter heeft gekregen. Daarnaast werd het spel veroordeeld voor het te repetitieve karakter, het matige verhaal en de vele bugs. Tweakers schreef eind vorig maand een review van Wolfenstein: Youngblood.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

14-08-2019 • 09:06

70 Linkedin Google+

Reacties (70)

Wijzig sortering
We leven in een tijdperk waar een 'Pauzeknop' gewoon een toegevoegde feature is. :|

Sowieso heb ik dubieuze verhalen gehoord over dit deel in de Wolfenstein franchise en die zijn allesbehalve veelbelovend maar dit soort berichten zijn dan ook weer de kers op de shit-taart.
In-game purchases:
- pause button: €8,00
- volume slider: €7,50
- controller support: €10,00
- brightness slider: €5,00
- change resolution: €8,00
- quick save/load function: €25,00
[UNLOCK ALL - SPECIAL DEAL]: €50,00
breng ze nu niet op ideeen..
Wolfenstein: Youngblood kwam July 25 uit 3 weken geleden, en nu gaan ze er iets in doen wat er allang in hoorde te zitten, nee sorry zelfs met die pauzefunctie ga ik deze spel niet kopen, het spel is gewoon slecht, helemaal voor een Wolfenstein spel, de fans wilden deel 3 hebben of een vervolg DLC van Wolfenstein II: The New Colossus (2017), en juist weer met William "B.J." Blazkowicz, niet een spel met twee vrouwen van 18 (zijn dochters) die zich als kleine kinderen van 12 gedragen.

Snap niet dat dit groen licht kreeg.
De eerste die DAT gaat proberen die gaat een golf van kritiek over zich heen krijgen die voorbij de nu epische EA-post op Reddit gaat. Gegarandeerd.
Ze zullen het wel graag willen.
50 euro voor al die functies is wel echt een goede deal man! Al is het nog steeds wel een groot bedrag in één keer. Kunnen ze niet een soort abonnement daarvoor maken?
Wees blij, het had een dlc kunnen zijn....
Wees blij dat je hem niet moet kopen.
My thoughts exactly. Ik begrijp niet waarom dit nieuwswaardig is.
Wacht maar. Over een paar jar moet je het Los erbij kopen net als de progressie boosters in Assassins Creed zodat je wel fatsoenlijk een Assassins Creed game kan spelen ipv een grind.
Idd, echt te kansloos dit...
Ja, het is meer een bug die is opgelost.

Vroeger was een multiplayer van een spel als het ware een online-port van de singleplayer, tegenwoordig is dat vaker andersom. De singleplayer is eigenlijk een multiplayer die je alleen speelt, en de multiplayer kan je logischerwijze niet op pauze zetten

Ik gok dat ze dit op de backlog hadden staan, maar de release kwam zoals wel vaker iets te vroeg?

Samengevat: Jammer dat het er nog niet was, prima dat het er nu wel in zit, maar of dit een Tweakers kop had moeten zijn?

[Reactie gewijzigd door marcel50506 op 14 augustus 2019 11:33]

Een pauzeknop zou inderdaad een standaard iets moeten zijn in singeplayer spellen.

Echter dit geeft je de mogelijkheid het spel op pauze te zetten, aanpassingen in je wapenuitrusting te doen, en vervolgens door te spelen.

Dat is IMHO een keuze van een ontwerper, er zijn genoeg (goede) redenen te denken waarom je dat niet zou willen.
Je kan toch een pauzeknop hebben die alles pauzeerd, als dat de bedoeling is. Dan kan je ook niet je wapenuitrusting aanpassen tijdens de pauze. Gewoon om even wat drinken te halen, naar het toilet te gaan, noem maar op.
ik weet niet waarom je een -1 krijgt, je reactie is niet meer of minder dan alle reacties hierboven.
Je weet dat niet? Ik zal je ff helpen: hij kan dezelfde boodschap overbrengen met andere "volwassenere" formulering. "Das gewoon onzin, het is een awesome game waar niks mis mee is, klaar. Ik zie teveel klaagberichten die nergens op slaan moet ik zeggen." bijvoorbeeld.
Ik moet je zeggen het spel komt echt tot zijn recht als je een buddy mee laat spelen. Het spel is dan zoveel malen leuker, en ook nog eens makkelijker. Naarmate jullie beide zijn geleveld wordt het spel echt pas leuk.

Het jammere is dat de buddy niks van de trophies krijgt en qua sparen van alles niet hoeft te doen. Alleen de host krijg alles.

Het is inderdaad erg vervelend dat er geen pauze in het spel zit. Want je moet dan ergens gaan schuilen of terug gaan naar een ouder stuk waar je 5 minuten het slagveld hebt gedood om vervolgens je wapens en de character te upgraden. En soms is het verteld want ga je terug naar een ouder stuk dan kan het zomaar zijn dat er weer nieuwe vijanden gespanwt zijn.

Qua glitches moet ik je wel toegeven ben ze niet tegengekomen. Spel is wel goed geoptimaliseerd.

@RavonsDaro alles behalve veelbelovend? Wat vindt je veelbelovend aan de hedendaagse shooters dan? Wolfenstein behoudt gelukkig nog het oude Shooter + lekker looten en als je geen kogels meer hebt ook echt de Sjaak bent.

De hedendaagse shooters wordt je verwend. Ik moet wel toegeven de Young blood series vindt ik meer een zij serie dan echt met het verhaal meegaan. Maar de Wolfenstein serie ansich is gewoon goed.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 14 augustus 2019 09:20]

Toen ik het bericht las dacht ik in eerste instantie.. 'Wel stom dat er geen pauze in zit"

Toen las ik jouw stukje
"Het is inderdaad erg vervelend dat er geen pauze in het spel zit. Want je moet dan ergens gaan schuilen of terug gaan naar een ouder stuk waar je 5 minuten het slagveld hebt gedood [..]. "

En toen dacht ik eigenlijk.. "Net als in het echte leven dus..:"
Wellicht heeft het ook gewoon zn charme dat je niet random op pauze kan drukken.. gewoon doorgaan tot je zelf een pauze momentje vindt.. maakt het wel realistischer :+
Wolfenstein? Realistisch?
Dit is een shooter die zwaar richting arcade gaat. Realisme is (in mijn ogen) geen goed argument om geen pauze optie in te bouwen.
Let op de smiley please..
Echter dan staat er:
om vervolgens je wapens en de character te upgraden.
En dat is iets wat je in het echte leven ook niet tussendoor doet, maar wat op een natuurlijke manier gebeurd of tijdens oefening op de basis.
Of wanneer je een vijand in het echt hebt gedood en hij een veel betere wapen had en jij die pakt? Upgraden van wapen kan op zich wel ook tijdens een oorlog alleen is het niet te vergelijken ..
Ik vraag me af of je dat echt zou doen in een oorlog. Liever een wapen waar je mee getraind bent en door en door kent, zou ik zeggen.

Maar ik heb daar ook geen ervaring mee.
Moet zeggen dat ik nooit in het veld heb gestaan.. dus geen idee hoe dat in het echte leven gaat. :)
Ik heb shooters gespeeld met een veel beter en dieper verhaal dan Youngblood. Ik bedoel, zelfs Doom heeft meer substantie.

Lichtelijk overdreven maar als ik dan terugdenken naar bijv. Bioshock Infinite vind ik dit soort dingen jammer. Ook dat de twee zussen eigenlijk nauwelijks tot niet de interactie hebben van zussen.
Nou, voor Doom 2016 vind ik dat die voor een "simpele shooter" toch aardig wat verhaal en lore heeft. En een lekker antagonistische, psychopatische bad woman :P
Nee, precies! Dat bedoelde ik ook. Dat gevoel krijg/kreeg ik niet bij Youngblood..
Ah zo :)

Het zou eigenlijk veel gaver geweest zijn als je als Commander Keen door de tijd zou reizen om je grootvader van de Nazi's te redden, bedenk ik me net :D

Met je pogostick Nazirobothonden platstampen :P
Het jammere is dat de buddy niks van de trophies krijgt en qua sparen van alles niet hoeft te doen. Alleen de host krijg alles.

Jemig, wat een gemiste kans. Ik wil juist met een buddy samen de trophies halen.
In principe mag je dus nadat je met de ene als host alles hebt gehaald, alles nog een keer doen met de ander als host. 8)7
Heb hem gekocht bij de release (grote Wolfenstein fan) en kan mij perfect vinden in alle commentaren..

De munitie die je nodig hebt voor zelf kleine vijanden te killen is echt wel insane… Als ik even mijn neus wil snuiten kan ik zelf niet eens op pauze zetten.. blijft gewoon doorgaan..

Beetje te vroeg gereleased ?

Wat betreft het verhaal zit ik nog maar een paar uurtjes verder, echter vind ik die tweeling wat irritant.. Je hebt geen gevoel het een singleplayer is en tegelijk is het dat wel... Denk ze het beste van de twee werelden wouden combineren.. echter is het niet uitgewerkt zoals het moet (vind ik).

Ga dus nog even wachten op die patches om verder te gaan want al bij al, We love killing Nazi's _/-\o_ :D
inderdaad zelfs met de juiste munitie is het doden van vijanden in deze game langzaam. of je moet de werpbijlen/messen gebruiken, maar die zijn helaas niet oneindig te gebruiken.
bijkomstig voordeel van dit spel : zodra je de oudere wolfenstein games op dezelfde moeilijkheidsgraad gaat spelen voelt dat ineens heel makkelijk aan. waar je vroeger moeite had bij sommige vijanden, loop je nu fluitend door heen.

Deze nieuwe wolfenstein voelt heel erg "meh" aan. veel herhaling en als je niet oppast ben je al door de verhaallijn heen. Het irritantste vond ik nog dat toen ik bij het eindgevecht was dit ook ineens een stuk moeilijker was dan het hele spel ervoor en dat je per se het gevecht moest afmaken om weer terug te kunnen naar de questhub (catacombs)
Ik heb voorgaande Wolfenstein games gespeeld en speel de serie al sinds Wolfenstein 3D.
Return To Castle Wolfenstein moderniseerde de game betreft 3D engine en shooter elementen. Erg toffe game destijds. Ook New Order en Oldblood gespeeld, waar Oldblood weer terug gaat naar de roots van RTCW.
Toen ik hoorde dat er een nieuwe Wolfenstein game uit kwam die ook nog eens coop had dacht ik: WOW!
Stel je voor samen een game als Oldblood spelen maar dan coop.

Tot dat ik er achter kwam dat deze game alles behalve aan voelt als een Wolfenstein spel.
De grootste veranderingen voor mij waren:
- Spons vijanden ipv van run and gun.
- Sneaken zoals je in voorgaande delen kon, werkt niet in deze game vanwege je AI. Zelfs als je onzichtbaar bent spot iedereen je.
- Slechte save functie en geen pauze.
- Open wereld ala Borderlands met saaie quests ipv een lineaire shooter.
- een enorm blije wereld ipv de donkere wereld zoals in voorgaande delen

Al met al valt me deze game zwaar tegen en ben ik gewoon gestopt met spelen.
Heb hem op 100% gezet en ook gemerkt dat offline je soms wel een pauzemoment mist. In het heetst van de strijd ging de actie op de achtergrond door, terwijl je als speler aanpassingen deed. Voelde vreemd aan.

Nu is de hele game opgezet als multiplayer game, dus snap de reden er achter wel. Maar denk dat dergelijke zaken prika voor de launch gemerkt hadden kunnen worden.

De kritiek op de weinige checkpoints snap ik iets minder. Is juist een stukje van de uitdaging en laat het als een echte 'raid' overkomen.

Maargoed, ik wacht de patches verder niet af. Heb hem op V&A gezet na 20+ uur er in te hebben gestoken.
Die checkpoints was waarschijnlijk een andere optie dan de pauze knop.
Dan had je een checkpoint gehaald, en dan boeide het niet als je dood gaat.
Dan begin je gewoon bij de checkpoint.
Dan moet je wel weten waar de checkpoint is.

Vaak meegemaakt in games dat ik lage health en ammo had en het nog niet loonde om terug te lopen om de powerups op te pakken.

En dan tijdens het verkennen van de doodgeschoten omgeving loop ik over een checkpoint en wordt de terugweg naar powerups gebarricadeerd door een deur waar ik een moment geleden doorheen liep ineens niet meer kan openen of opeens niet meer terug een raam oid kan inklimmen. |:(

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 14 augustus 2019 15:31]

Mensen onder de 20 weten nauwelijks nog wat handmatig saven is. Lees soms verhalen over gamers die verwachten dat alles automatisch gaat en er dan achter komen dat ze al 3 uur lang niks gesaved hebben ;)
Ah, net als vroeger dus, toen nog nooit iemand van handmatig saven had gehoord.
Toen iedereen na 3 uur nog in spanning zat van waar blijft de levelcode nou toch, dan kan ik die opschrijven en volgende keer vanaf dat punt verder gaan :)
Onder andere. En bij de nog oudere games (C64, MSX) werden zelfs geen levelcodes gegeven.
Dan was het of uitspelen, of de volgende keer weer opnieuw beginnen.
C64 had een kennis van mij een insteekkaart voor die gewoon de hele geheugenstate opsloeg. En dan kon je die weer restoren, vereiste wel een 1541 diskdrive, of heel kunstig zijn met taperecorder (die moest op exact dezelfde plek staan).

Had hij 3 save mogelijkheden over al zijn games :)
Ja ja, mooie tijden waren dat.
Ik ben echt zo'n scumsaver :P

Mij zie je geen checkpoint save games spelen.
Heb toevallig laatste new order/old blood en new colossus uitgespeeld. Echt meer dan prima games in mijn ogen, waarvan de oudere de tand des tijds prima hebben doorstaan. Heb ze gelijk getipt aan vrienden en die hadden dezelfde ervaring.

Wij keken dan ook best wel uit naar deze game, maar gezien alle droevige reviews toch niet aangeschaft. Zeer jammer uiteindelijk en denk ook niet dat dit nog gefixt gaat worden met patches.
Verwacht trouwens betreft verhaal en spanning niet teveel. Het is meer een blije wereld dan de donkere wereld uit de delen die jij net noemt.
Zou zeggen bekijk gameplay video's en oordeel zelf. Verwacht niet een game als voorgaande delen, maar meer een coop game in de stijl Borderlands (maar dan zonder loot).
Ik heb het spel gisteren met mijn vriendin gespeeld, het is echt wel leuk, niks is beters dan nazi's afknallen in wolfenstein games. Het is raar, het is allemaal een beetje anders maar ik zou het niet slecht noemen. Zelf skippen wij alle cutscenes, Het spel is maar 15 euro, ik vind het het helemaal waard.
Koop m wel voor n tientje o.i.d.
Dan is alles gepatched en dan voor dat geld vast een leuke co op shooter :)
huh? dus het spel liep gewoon door wanneer je het opties menu ofzo naar voren haalde?
Veel checkpoints vind ik ook wel een vereistte, heb zelf zo'n hekel aan als ik dood ga en dan weer een 'half uur' opnieuw moet spelen om weer bij hetzelfde punt uit te komen (en dan weeeeer dood te gaan, LOL). Voor mij zijn dit soort spelen meer een interactieve film dan dat ik zo heel veel moeite moet doen om er doorheen te komen (ieder zijn eigen ding wat betreft spelen van een spel, he)..
huh? dus het spel liep gewoon door wanneer je het opties menu ofzo naar voren haalde?
Yep, net zoals in elke multiplayer game...

Ben benieuwd hoe Bethesda met hun reputatie voor multiplayer games dit nu heeft opgelost, het volgende klinkt in ieder geval al hoopgevend :
Bethesda zegt dat het de nieuwe pauzefunctie uitgebreid heeft getest, maar raadt spelers aan om bij problemen een melding te maken bij de supportafdeling.
Oftewel wees niet verbaasd als de hele spelwereld voor iedereen stilstaat als er 1 persoon gaat pauzeren in een multiplayer game, de pauze functie werkt dan wel :)
Maar de pauzefunctie werkt alleen bij de singleplayer versie..
Tja, Bethesda heeft bij mij zo'n fantastische reputatie gekregen dat het mij niets zou verbazen als het niet alleen in singleplayer versie werkt...

Het hele spel is gewoon multiplayer gebouwd en single player is eraan toegevoegd, oftewel wil je pauze eraan toevoegen dan moet je dat wel in je multiplayer code gaan onderbrengen maar alleen aanroepbaar maken vanuit singleplayer...
Als ie 5 euro is koop ik hem wel. Of gewoon wachten op GamePass :)
Als ze nou eens Wolfenstein 2009 terug op Steam zetten, die bagger van nu is niks aan.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True