Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bètatest pvp-modus voor Fallout 76 gaat in maart live

Fallout 76 krijgt een pvp-modus, Survival genaamd. In maart gaat de bètatest van deze modus live. Hoe lang de bètatestperiode gaat duren, is niet bekend. Survival wordt een aparte modus die spelers bij het startscherm kunnen selecteren, naast de reguliere Adventure-modus.

Bethesda meldt dat Survival moeilijker zal zijn dan de reguliere modus. Spelers hoeven bijvoorbeeld geen verzoek naar anderen te sturen om tegen hen te kunnen vechten. Als spelers doodgaan, lopen ze het risico om waardevolle items te verliezen en worden ze teruggestuurd naar de Vault of hun kamp. Groepsgenoten kunnen elkaar niet doden.

Tegenover de verhoogde moeilijkheidsgraad staan hogere beloningen. Spelers kunnen het dubbele aantal Bottle Caps verdienen als ze een andere speler weten te doden. Ook wordt Survival voorzien van een eigen leaderboard.

Bethesda benadrukt dat de beslissingen voor de pvp-modus niet vaststaan en dat er tijdens het bètatesten nog veranderingen doorgevoerd kunnen worden. De pvp-modus werd in december aangekondigd, naast een aantal updates die voor deze maand waren gepland. Destijds was er nog weinig bekend over de inhoud van de modus.

Door Loïs Franx

Stagiair nieuwsredactie

25-01-2019 • 13:32

30 Linkedin Google+

Reacties (30)

Wijzig sortering
En volgens mij spelen een handjevol mensen het maar: https://www.altchar.com/g...-have-millions-of-players
Het is een goed teken dat mensen dit spel massaal niet kopen. Hopelijk een wake up call voor Bethesda om weer kwaliteit te maken (maar ik denk het niet)
Heb jij het spel gespeeld ook?
Ik vind het spel niet zo slecht als dat velen doen uitschijnen. Het spel is geen fallout 5, maar dat hebben ze ook nooit gezegd. Het is zonder NPC's, alleen maar robots. Je moet mensen zoeken, maar ze blijken steeds dood/weg en een (audio)journal achtergelaten te hebben.
Ik (als Fallout fan) vind net dat dit bijdraagt aan het post-apocalyptische gevoel. Het eenzame roamen in een vergane wereld. Het is dan ook zeker geen slecht spel, gewoon een ander spel. :)
Ik heb er 200 uur in zitten en ben nu level 130 en heb erg veel lol.
Speel vooral solo eigenlijk maar heb zelfs mn kids nu als teammates met hun low levels waarop ze heerlijk aan het verkennen en bouwen gaan. Erg leuke game.
En tja... ik heb weinig last van echte bugs moet ik zeggen. Maar ik was bij fallout 4 ook al gewend om hier mee om te gaan.
En ja ik heb ook wel eens een missie verpest omdat de laatste target onbereikbaar was omdat die in een muur of onder de grond zat.
Meestal corrigeert zich dit wel als je blijft proberen en anders hop je naar een andere server.
Maar echt game breaking bugs... mwah.. niet in mijn ervaring.

Ontopic;
Ik vind het dan wel weer jammer dat je vrij kan wisselen tussen pvp en adventure servers...
Je kan dus gewoon lekker pvp kills maken en spelers naaien en vervolgens terug naar een adventure server zodat ze hun loot veilig kunnen stellen.
Ik hoop dat ze niet ZO dom zijn bij Bethesda maar ik vraag het me af...
precies het is niet een teken dat mensen het massaal niet kopen het is een teken dat mensen echte kuddedieren zijn.
Een paar roepen dat het slecht is en hele kuddes mensen geloven ze op hun blauwe oogjes. ondertussen zijn er mensen die het zonder problemen die je niet in andere games tegenkomt met plezier aan het spelen zijn.
Hetzelfde geld voor battlefield v een paar roepen dat het slecht is omdat er vrouwen inzitten en omdat er een ander heal mechanisme gebruikt word en meteen is de hele game slecht.

Ik ben momenteel shadow of the tomb raider aan het spelen en daar zit ook een game brekende bug in maar toen ik dat ging opzoeken kon ik er NIKS over vinden want die hype was al compleet. De game was al een success verklaard voordat hij uit was. desondanks ben ik 2 uur bezig geweest om voorbij een bijna gamebrekend punt te komen.
(mijn target zat een meter boven water niveau... gevalletje verkeerd geplaatst door de devs en nooit getest of het wel werkte. Resultaat ik moest van bovenaf het water inspringen en op de useknop rammen tijdens mijn val en na een poging 15 was het gelukt maar moest wel steeds een stuk klimmen om daar te komen want een goede save functie heeft de game ook al niet. Hij saved je gewoon op het laatste autosave punt wat soms wel een 10 min geleden is. En alsof de ergernis daarna niet groot genoeg was zat ik daarna vast met een pickaxe in mijn beeld waardoor ik niks kon looten of wat dan ook. ik heb door moeten lopen en alles genegeerd (waardoor ik nog een keer terug moet voor completionist) en pas na een kost filmpje uit de tomb kon ik weer wat doen. Om het nog maar niet te hebben over de graphics die zonder reshade echt een drama waren (blurfest en een witte waas over alles)

Ik heb fallout nog niet gespeeld maar hij staat gewoon in mijn lijst van te spelen games. Ik moet eerst echter tomb raider nog afmaken en daarna monster hunter world.
Zijn die robots dan geen NPCs?
Het is meer een spel met grote gebreken...
Die waarschijnlijk ontstaan zijn omdat Bethesda een MMO als een SP game ontwikkeld heeft, de developers room is zelfs in de game en die is bereikbaar... Verder zitten er nog steeds redelijk veel duplication glitches in die ervoor zorgen dat er een externe black market is gekomen voor items in Fallout 76.

Sfeer vind ik erg goed maar er zijn toch echt teveel technische fouten; hierdoor zie je toch dat ze of te weinig ervaring hebben met multiplayer of ze hebben gewoon een groot deel van fallout 4 overgezet/gekopieerd/nagebouwd en niet nagedacht over potentiele exploits deze systemen hebben.

Hierdoor ben ik toch wel sceptisch over de game.

ikzelf ben niet zo een fan van dit soort games, geef mij maar een single player game zoals fallout 3 of 4 waardoor ik met mods alles kan doen wat ik er mee wil O-)
Wat vooral denk ik ook veel meespeelt is dat Fallout 76 in het begin eigenlijk best leuk was, ondanks de issues, maar dat het nu vooral gewoon niet leuk meer is. 400.000 PS4 spelers, waarvan slechts een fractie waarschijnlijk nog actief speelt. Iedereen waar ik Fallout 76 mee speelde is gestopt. Op discord zie ik ook nooit meer "Fallout 76" achter iemands naam staan.

De game zal vast niet dood zijn - op reddit kom je genoeg geklaag nog tegen, en waar geklaagd wordt, wordt gespeeld.
Considering this is just the PS4 player count, which is usually the biggest one between PC, PlayStation 4 and Xbox One, it is hard to imagine Fallout 76 managed to sell a million copies overall, let alone more.
Ze zeggen dat PS4 de grootste playerbase heeft van de 3 maar geven niet aan hoe ze dat weten. Ik zou het met een korreltje zout nemen. Ik zelf denk namelijk dat de PC nog altijd de grootste playerbase heeft (als ik het fout heb corrigeer me gerust)
Als PS4 de grootste base is merk ik toch op dat op de meeste fora de gebruikers spelen via Xbox/pc
Ik zou eerst eens de grote problemen oplossen voordat je met nieuwe dingen aan de slag gaat... zowel in het spel als binnen het eigen bedrijf.
PVP was mega onpopulair toen ik nog 76 speelde.
Het lijkt me raar dat ze hier hun tijd ontwikkeltijd in stoppen aangezien er zo weinig mensen belang bij hebben.
Het is een leuke toevoeging, maar volgens mij zouden zaken als bug fixing en de stash limit verhogen nog steeds de prio moeten hebben als ze mensen willen interesseren voor de game.
PVP is binnen Fallout ook niet echt een ding geweest. Ik denk dat het vooral een poging is van Bethesda om weer nieuw bloed in het spel te krijgen. Al is het spel in de media al zo ontzettend onderuit gehaald dat ik betwijfel of het iets zal uitmaken
toen ik t speelde was t best een leuke game maar de reden waarom ik afgehaakt ben is geen npc's alles voelt zo leeg en je word beetje op pad gestuurt via audio logs enzo en je weet toch al hoe het afloopt namelijk dat de opdracht gever dood is. het had veel leuker kunnen zijn als ze wel gewoon menselijke npc's enzo hadden en bijvoorbeeld niet een robot boven in een toren
Gek he, een wereld waar bommen op gevallen zijn dat leeg aan voelt. Voor mij voelde Fallout 4 te levendig aan.
Laat ze aub eerst eens de bugs fixes. Ik speel op de XBOX en ervaar nog steeds (na een aantal updates) de volgende problemen:

- Spel start regelmatig niet op, blijft dan hangen op loading. Oplossing op de XBOX knop drukken, spel afsluiten en opnieuw proberen
- Als ik spawn in de wereld en meteen mn pip boy open dan blijft de game een soort van hangen met als gevolg dat ik helemaal niks meer kan. Oplossing op de XBOX knop drukken, spel afsluiten en opnieuw proberen.
- Sowieso als ik spawn in een wereld moet ik 10 tot 20 seconden wachten voordat mn pip boy geladen is, mijn wapen geladen is, random komt naar een minuut mijn kamp opeens naar voren of niet, dan krijg je gewoon de melding je kamp kan niet gespawned worden en ben je je kamp kwijt
- Als ik game met mijn broertje ervaar ik soms mega frame drops, we doen niks bijzonders lopen gewoon in een open gebied waar nog niet eens monsters zijn, maar het lijkt net of het niet meer gerenderd kan worden het stottert als de malle.
- Vaak als mijn broertje mij joined of ik hem, loop hij naakt rond of hij is uberhaupt onzichtbaar, dan zie je alleen zijn naam.

Zo zijn er nog tal van problemen waar ik tegen aanloop en zoveel bijzonders doe ik niet in de game hoor. Zijn er andere mensen die ook deze problemen ervaren? Ik speel op de XBOX ONE X.
dat klinkt meer als een optimalisatie issue dan een bug.
Heb hier totaal geen problemen mee op de PC
Dat is het sowieso, al de Bethesda games zitten zo bagger in elkaar dat je ze op console eigenlijk beter links kan laten liggen. Op PC kan je tenminste een hoop van te tekortkomingen compenseren door er meer hardware tegenaan te gooien, die optie heb je niet op console.
Fo4 op ps4 had bij mij (en nog steeds, is nooit opgelost) <10 fps in central boston, bijv. Dat is iets wat we blijkbaar normaal moeten vinden.
Yup!
Volgens mij was dat op dit forum bij een ander Fallout76 artikel dat iemand vertelde dat we te lang die onzin van bethesda gedoogd hebben en dat het nu een ding dat niet meer te repareren is.
Een beta test in een beta test :Y) ik had met de aandkondiging met dit spel al zoiets van : een soort online mmo in de fallout 4 engine? dat voelt zich aan alsof je met een uitgeroeste fiat panda 200km p/u over de Autobahn gaat rijden :Y) , de Multi theft auto mods voor GTA vice city in 2005 waren nog beter geprogrameerd dan dit :D

[Reactie gewijzigd door Metallize op 25 januari 2019 13:42]

Een beta test in een alpha test :p
Beweeg je in de gebruikte game-engine nog steeds sneller naarmate je FPS hoger is? Dat lijkt me namelijk wel grappig, dan is het spel al Pay-to-win alvorens de onvermijdelijke Free-to-play aankondiging komt O-)
Zover ik weet is dat inherent aan de game engine. De physics zijn verbonden aan de renderer (en dus aan je framerate). Dat pas je niet zo maar aan.
Het is al sinds de eerste games zo dat je harder loopt als je naar je voeten staart.

Maar dat is het grootste probleem nog niet hoor, dat is een "cheat" die iedereen kan gebruiken, dus blijft het nog enigzins eerlijk (zolang je op gelijke platforms speelt iig, wellicht dat je al een voordeel hebt met ps4pro vs normale ps4).
Maar de physics en andere game engine gerelateerde dingen worden lokaal per client afgehandeld. Er zit geen server tussen die dat controleert ofzo.
Dus cheaten (wallhacks, item hacks, godmode, infinite ammo, instakills etc etc) is echt extreem makkelijk te doen (zo kwamen ze bijv ook in de devruimte waar een tijdje geleden nieuws over was).

PVP is dus sowieso al kansloos, de game engine is echt niet gemaakt voor multiplayer, laat staan iets competitiefs.
De game is buggy maar ik speel het samen met een maat en het looten en craften blijft toch erg leuk. Onderweg naar een missie stoppen we zowat bij elk gebouw. Wat ik vroeger bij WoW had in een PvP veld dat heb ik nu soms ook weer. Sta je een terminal te hacken best kans dat iemand me besluipt en af wilt knallen, een NPC hoefde je nooit bang voor te zijn. Het is Fallout maar dan een beetje anders en ze blijven patchen en misschien in toekomstige DLC's wel NPC's o.i.d. :)
Dit is het meest waardeloze spel en grootste ripoff van mijn geld ooit. Ik speel redelijk wat games en heb nog nooit zoveel glitches, bugs en errors gekregen tijdens een game. Het is gewoon bizar!
Kunnen ze alsjeblieft gewoon beginnen aan een propere engine, met Fallout 5 als gevolg?
Bron graag ?

Het zou best kunnen hoor. Je ziet nooit meer als 23 andere spelers op de server (duh)
Maar ik denk dat je wel wat nullen te stoer wilt praten om nog enigszins in de buurt van geloofwaardig te zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True