Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Google brengt Pixel 3 Lite-modellen komend voorjaar uit

Google zou de Pixel 3 Lite-modellen volgend voorjaar willen uitbrengen. Dat meldt Android Police. De Amerikaanse provider Verizon Wireless zou in eerste instantie de telefoons gaan verkopen, zo meldt de site. Een exacte datum en prijs zijn nog niet bekend.

Android Police baseert zich op een enkele bron die kennis zegt te hebben van Googles smartphoneplannen. De site bleek afgelopen jaren vaak goed op de hoogte te zijn van onaangekondigde producten en diensten van de Amerikaanse zoekgigant.

Het is onbekend of Google de telefoons alleen in de VS uitbrengt of ze ook in andere landen in de winkels wil leggen. De Lite-versies lijken een lagere adviesprijs mee te krijgen dan de Pixel 3 en 3 XL die dit najaar uitkwamen en Android Police gokt het erop dat de prijs rond 500 dollar komt te liggen. De Pixel 3 kost 799 dollar in de VS, de Pixel 3 XL 899 dollar.

Er gaan al maanden geruchten over de Lite-modellen van Google. Zo verschenen er enkele weken geleden renders. Een Russische site plaatste al foto's. De telefoons zouden een Snapdragon 670 en 710 meekrijgen. De Lite-telefoons zouden bovendien een 3,5mm-jack hebben, waar Google die weg heeft gelaten op de Pixel 3-modellen.

Het zou voor het eerst zijn dat Google midrange-telefoons maakt in zijn Pixel-serie. Sommige Nexus-modellen hadden wel een lagere adviesprijs bij release. Zo kostte de Nexus 4, Nexus 5 en 5X onder 500 euro.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

28-12-2018 • 10:17

75 Linkedin Google+

Reacties (75)

Wijzig sortering
Precies wat we nodig hebben stock android, mid-range specs maar wel high end camera. edit: en inderdaad mid range prijs nog wel het belangrijkste.

[Reactie gewijzigd door Vieuxtje op 28 december 2018 10:24]

Nou, sinds Android 9 Pie heb ik toch liever een skin. Er zijn teveel kleine wijzigingen in de UI ten opzichte van Oreo die een stap achteruit zijn. Een paar voorbeelden:
  • Volume control is beperkt. In Oreo kon je alle profielen aanpassen zonder je huidige app/venster te verlaten, bij Pie moet je in een menu duiken.
  • Bluetooth icoon wordt niet langer in de notificatiebalk weergegeven als er geen bluetooth verbinding actief is, terwijl bluetooth wel aanstaat.
  • Notificatie menu geeft niet langer de batterijstatus van het verbonden bluetooth device weer.
  • Iconen zijn verkleuterd
  • Notificatiebalk is beperkter qua aantal weergegeven iconen en gaat er vanuit dat er een notch is. Ookal is die er niet en staat de notch setting uitgeschakeld in dev settings.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 28 december 2018 13:55]

Minder instellen voor het niet storen.
Vroeger kon ik selecteren tot dat de volgende wekker/timer gaat.
Dat kan nog steeds hoor, maar moet je eerst 1x de instellingen aanpassen van de niet storen settings dat hij elke keer moet vragen hoe lang geloof ik. Weet het niet meer precies, maar dit miste ik ook en na wat klooien had ik de optie weer :-)
Ik zal verder zoeken. Voorheen had ik 3 selectie vakjes.
Tot weer inschakelen
xx aantal uren.
En tot volgende wekker.

Die laatste mis ik. Dus nu stel ik elke keer in hoeveel uur ik denk te slapen.
Pas ging het mis en had ik mij gedeeltelijk verrekend omdat ik nooit 's morgens vroeg berichten krijg.
Had ik zoiets als hij stil blijft tot of rond 5:30- 6uur is goed.
Kwam er toch een bericht binnen om 5:30 en was ik klaar wakker. Terwijl ik kon uitslapen tot 9 uur :-(

Maar jouw opmerking plaats ik wel in zowel Google als Microsoft. Dingen zijn nog wel mogelijk. Maar verder verstopt als voorheen. Je moet meer zoeken.
Je kunt bij niet storen doorklikken naar 'gedrag' en dan instellen dat wekkers niet onder 'niet storen' vallen. Indirect dus hetzelfde effect als voorheen. Voorheen was wel logischer en inuitiever.
Top dank je wel. Dus dat betekend dat ik niet zoals vroeger instel niet storen tot volgende wekker oid.
Maar in moet stellen niet storen totdat ik hem uitschakel. Ik begrijp wat je bedoelt nu ik dit schrijf.

Maar voorheen was het handiger. Dan kon je instellen tot volgende wekker. En dan werd niet storen uitgeschakeld als de wekker ging.
Wat jij nu schrijft heb ik al ingesteld. Maar dan blijft de telefoon op niet storen staan. Nadat de wekker gegaan is.

:-) dank je voor je reactie.
Stock Android is zo 2015 ....
Was destijds leuk omdat het smooth draaide en een skin dan net het verschil kon zijn tussen wel of geen lag.

Tegenwoordig hebben we plenty power en maakt een skin geen reet meer uit. Alles is smooth.

Ondertussen zitten stock ridders allemaal apps te downloaden want hier en daar is het erg basic en zijn bepaalde extra's die je vaak in Skins ziet erg fijn.

Zal niet de eerste zijn dat nieuwe features in een future Android update geboren zijn in een skin en pas jaren later hun weg in stock Android vinden.
500 dollar is toch nauwelijks een midrange prijs te noemen, dan denk je eerder aan 200-300? (als je het budget segment als sub-150 definieert).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 28 december 2018 10:58]

vind ik ook, midrange is inderdaad tot 350 euro.
Dat is allang niet meer zo high is 1000+ bedank Apple maar. mid range is 500.
Tis moeilijk categoriseren idd. De grofweg sub-$150 markt met 720p/2GB/16GB is duidelijk de low-end/budget categorie, maar wat noem je dan de categorie daar boven?
ja er is nu dus low 0-150 low-mid 150-300 mid 300-500 mid-high 500-700 high 700-1000 en Apple (hier komen de minnetjes..)

[Reactie gewijzigd door Vieuxtje op 28 december 2018 11:05]

Haha nou Samsung kan er ook wat van met de 512 GB variant van de Note 9, dus tis echt niet enkel Apple die de stratosfeer in gaat :)

Het maakt mij ook niet zoveel uit, ze mogen de prijzen voeren die ze willen. En ook al koop ik een 1200 euro telefoon niet zo snel prive, als ze op mijn werk zulke bedragen willen blijven betalen, dan hou ik ze niet tegen.

Anyway terug naar Google, is die Pixel 3 eigenlijk een beetje een verkoopsucces? De vorige Pixels waren enorme flops, en Google kennende trekken ze dan vrij snel de stekker eruit.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 28 december 2018 11:11]

Klopt inderdaad die is nu ook nog 1099, dan nog eerder een Apple... geloof niet dat ik dat zei maar goed.
zelfs op het werk beginnen ze te klagen over het +1000 segment
In Amerika toch niet? Dacht dat ze daar vrij populair waren, ook veel betaalbaarder dan in Europa. Heb zelf de pixel 2 XL. By far de fijnste telefoon die ik heb gehad. Ik ben blijkbaar zo'n "stock ridder" ;) Bovendien zijn de foto's waanzinnig. Anyway, denk dat het een goede zet is van Google, maar vind eigenlijk dat ze de high end modellen veel lager hadden moeten pricen. Prijzen waren natuurlijk absurd buiten de VS.
Ik las een maand of twee terug nog dat de verkoopcijfers van de Pixels 1 en 2 ongeveer gelijk was verdeeld tussen Europa en de VS dus dat weet ik niet, maar erg hard gaat het in elk geval qua aantallen niet - maar misschien qua winst wel want de marges zullen wel astronomisch zijn.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 29 december 2018 20:46]

De liet-versies hebben slechts 32 GB opslag hè. Dan is een adviesprijs van boven de €270 toch echt te hoog.
Valt nog mee. Je kan gratis 3 jaar onbeperkt Google drive gebruiken voor je foto's. Kost niets en volle kwaliteit opslag. Dus je gebruikt hem dan enkel voor apps... muziek kan via spotify. No need for 256 GB aan storage als alles bereikbaar is.
Er zit een wereld van verschil tussen 32 GB en 256 GB. Voor midrange-toestellen als deze is 64 GB zeer wenselijk. Er zijn al toestellen van onder de €400 op de markt met 128 GB opslag.
Ik heb echt nog nooit de 32gb (Nexus 5x) op mijn toestel vol gekregen. Simpelweg omdat ik stream en online storage gebruik. Ik vind deze midrange versies een zeer welkome toevoeging.
Ik download vaak een aardig deel omdat ik vaak met de trein door Duitsland reis, het bereik is zo slecht dat rustig wat audio streamen een hele onderneming kan zijn. Daardoor zouden alleen mijn podcasts al de helft vullen, laat staan als m'n muziek en foto's er nog bij zouden moeten komen. Ik zou veel liever een tientje of twee meer betalen voor een sd kaart slot of 64 dan wel 128gb aan opslag. Niks vervelender dan rustig naar een interessante podcast zitten te luisteren tussen de krijsende baby's en dat deze ineens stopt waarna je moet wachten tot het volgende station in de hoop er misschien net genoeg bereik te hebben om weer een paar minuten te kunnen downloaden.
Ik snap je reactie maar ik begrijp niet waarom mensen telkens nog x00 euro blijven betalen voor extra opslag en dan elk jaar ook nog eens x00 euro betalen voor online services (spotify, dropbox, drive, icloud, ...) toch dubbel betaald dan?
Vergeet niet dat mensen die voor een goedkopere telefoon gaan, vaak ook een lager data abonnement hebben. Google drive en Spotify is leuk als je 20+ GB aan data per maand hebt
ik heb zelf altijd spotify op 5gb abbo gebruikt, dagelijks gebruik in de wagen, kom zelfs niet aan 1,5 gb per maand spotify. En de uploads van de google photos kan perfect enkel op wifi als je dat wil.
Ik heb 32gb en 18gb over, dus zie het probleem niet.
Zulke "ik" argumenten zijn niet toe te passen op producten die door miljoenen in hun smartphone keuze worden opgenomen. De een heeft een spotify library van een paar duizend liedjes die best offline opgeslagen staan. De ander maakt weer honderden foto's per maand, download netflix series voor in de trein of heeft vele games.

Iedereen gebruikt zijn toestel anders en opslag maakt degelijk wat uit als je dan naar de concurrentie kijkt waar 64gb de norm is in deze prijsklasse. Het probleem is er misschien niet voor jou maar waarschijnlijk voor vele anderen.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 28 december 2018 11:01]

Prima maar dan is de telefoon wel voor "ik" en niet voor "jou" toch? van mij zijn er nog steeds miljoenen.
Dat is een drogreden. Als het voor jou genoeg op opslag is, betekent dat niet dat daarmee de prijs klopt. Misschien gebruik jij je foon wel niet zo intensief en kun je ook volstaan met een relatief langzame processor, noem eens wat, een sd410 ofzo, en zou je daar tevreden mee zijn. Jíj ziet dan het probleem niet, wanneer het werkt voor jou. Neemt niet weg dat het dan wel duur is. Voor dit geld is 32 weinig opslag, ook als het voor jou geen probleem is.
Niet alleen voor mij, dat is wat ik juist zeg.
Het punt is, dat het duur is, niet of het voor jou en door jou veronderstelde medestanders genoeg is.
De meeste zullen geen 32Gb versie meer nemen in 2018, gewoon niet slim.
Leg maar eens uit? ken misschien 2 mensen die meer nodig hebben dan 20 Gb, ken even uit me hoofd ouders, ooms, tantes, nichten, zussen, zwagers, schoonouders en ga zo maar door die nog niet eens op 15gb gebruikt zitten.
Ik zeg dat de meeste die in 2018 een telefoon kopen een 64 Gb zullen nemen en geen 32 Gb, dat zie ik om me heen, vrienden, familie, die vinden 32Gb niet genoeg meer, er is ook maar ongeveer 24Gb vrij voor je apps en fotos en dergelijke. Plus het feit dat een 64Gb versie vaak maar 2 of 3 tientjes meer kost dan de 32 Gb versie, dan is de keuze zo gemaakt.
Ik denk dat je daarin erg vergist, de meeste mensen kijken niet eens naar het opslag dat doen wij (handige broer/zoon/neef) voor ze en ik raad mijn familie en vrienden volgend jaar gewoon nog 32Gb aan.
Dat is zonde, als een 64Gb maar 2 of 3 tientjes meer kost, toch meer future proof hé.
Laten we stoppen met de discussie.. 32gb is genoeg voor de meeste mensen en 20-30 euro besparen is dan de juiste keuze.

[Reactie gewijzigd door Vieuxtje op 28 december 2018 12:12]

Meningen zijn daarover verdeeld ;)

[Reactie gewijzigd door Vlizzjeffrey op 28 december 2018 12:14]

Ja, maar niet als je voor minder geld meer geheugen kunt krijgen. Een andere telefoon is dan veel verstandiger. B.v. een Nokia. Die is net zo nexus als een pixel, goedkoper en meer geheugen.
fixed that 4U
Ik heb 32gb en 18gb over, dus zie geen probleem voor mij.
wegens werk vereisten heb ik graag een (µ)SD slot ter beschikking, en is de interne opslag zelf van minder belang, maar voor mij is de aanwezigheid van een SD slot dus super belangrijk, en daar staat er niet direct iets over vermeld. Al dacht ik dat pixel weinig met slot komen.
Dus dat is voor jou een probleem? Ok dan is dit toestel niets voor jou.
Ik ken heel veel mensen die een iphone met 32GB hebben en die dagelijks te maken hebben met de "storage is full" gedoe.

Weliswaar dat je met de Pixel sowieso onbeperkt cloud storage voor 2 jaar hebt, maar wil je echt afhankelijk zijn van Google Photos voor alles? En elke keer dat je die ene foto lokaal nodig hebt, moet je het downloaden.

Verder hebben mensen meer lokaal dan fotos, muziek, apps, vídeos, etc... Ik heb unlimited data en ik kan oke aan de slag met een 64GB pixel 2 xl, maar mijn volgende telefoon moet minimaal 128GB hebben.
Stoer verhaal .. maar vraag me af wat jij draait want met 32GB heb je echt geen 26GB free space out of the box.
Als je dan wat apps erop hebt staan en hen gebruikt als zijn smartphone, en dus niet 3 sms'jes per dag, wat bellen en 2 contact in Whatsapp dan kom je echt niet uit.

We kunnen hier lang en breed over discussiëren maar de markt wordt door de consument en de 32GB is nog nauwelijks vraag naar.
Niet iedereen woont in constante 4G dekking met een onbeperkt abonnement of de gehele dag op bureau met wifi.

De meesten hebben ook geen zin in constant netwerk beheerder te spelen en data te blijven schuiven en opschonen.

Zelfs het conservatieve Apple bied geen 32GB meer aan dus dat zegt ook wel wat.

Het feit dat jij er genoeg aan hebt zegt weinig van de rest. Jij bent wat dat betreft een exoot net zoals mensen die 1TB nodig hebben.

32GB is anno 2019 gewoon kansloos, zeker als je met je toestel lang wilt doen want de Google fanboys hebben het altijd over hun snelle en langdurige updates. Met 32GB kom je vanzelf in de knoei.
Wow deze tijd van de maand alweer?

3 games, alle Google apps, Ziggo go, Spotify, staatsloterij, Whatsapp, signal 3 mail clients etc. Gebruik genoeg apps en gebruik me telefoon meer dan gemiddeld.

Ik heb er genoeg opstaan maar heb dus nog 18gb over en heb vandaag op 10 mensen hun telefoon gekeken random op me werk en iedereen zit rond de 10-20gb vrij.

Denk aan je hart en accepteer dat een hoop mensen gewoon meer dan zat aan 32gb hebben, veel meer dan je denkt.

[Reactie gewijzigd door Vieuxtje op 28 december 2018 20:56]

Nee het is andersom, jij doet net alsof de overgrote meerderheid het ook makkelijk kan en dat is NIET zo.
Ga eens kijken wat de gemiddelde tiener erop heeft staan en dan heb je alleen aan social media apps en databases 32GB nodig. Hetzelfde geld voor WA met wat groupchats en de nodige media erin.
JIj hebt een enorm bescheiden lijstje apps en de meesten komen absoluut niet onder de 50.

Ik zeg niet dat jij Fout bent, maar zeg wel dat jij het FOUT ziet mbt de behoefte van de meerderheid.
IK heb het niet nodig. IK gebruik het niet. IK vind deze feature onzin. IK ken in mijn omgeving geen mensen die deze feature gebruiken of nodig zouden hebben. Dus moeten WIJ ons gaan aanpassen aan jouw IK en de omgeving van jouw IK?
Daarbij begint deze ik mij een beetje benauwd bij te voelen, want bij deze redeneringstrant hadden WIJ ons nog voortbewogen met paard en wagen.
Niks mis met 32GB wat mij betreft... Ik ben sinds een weel(?) over op een 32GB model na jarenlang 16GB modellen te hebben gehad :P Voldoet prima.
Even een klein beetje moeite steken in automatische backup van foto's naar de DiskStation scheelt het meeste.
Ja leuk voor foto's maar me Spotify lijsten kunnen daar niet op :+

64GB zou fijner geweest zijn. voor nu red ik her wel met 32GB maar of dat ook de komende 2-3 jaar zal zijn is natuurlijk een andere vraag. ik ben echter wel oprecht benieuwd naar deze telefoon. Ik heb al lange tijd een nexus gehad. Hoewel er nu meer aanbieders zijn voor goede prijs kwaliteit en relatief snelle updates heb ik liever een telefoon van Google (zit waarschijnlijk tussen me oren maar toch), ook nog een zure na smaak van S3 periode
Als jij een beetje van je foto's houd maak je alsnog een backup, ik raak ze namelijk liever niet kwijt als ik om wat voor reden niet meer bij m'n telefoon zou kunnen (gestolen, kwijt geraakt, kapot oid),
K heb er zelf geen probleem mee dat m'n telefoon 'maar' 32gb is aangezien ik zo'n persoon ben die bijna alles streamt, en de telefoon opslag eigenlijk alleen gebruik voor apps.
Maar ieders smaak verschilt, dus als usecase 64gb nodig heeft, koop er vooral een met extra geheugen, anders bespaar jezelf lekker die paar tientjes, kan voor veel mensen ook uitmaken.
Op een telefoon van €300 is €30 voor meer opslag toch 10% duurder
Vrijwel niemand maakt zich druk om een paar tientjes op een nieuwe smartphone.
High-end camera? De Google camera app is erg goed maar dat wil nog niet zeggen dat de Pixel 3 Lite ook goede camera hardware gaat krijgen. Bovendien heb je al o.a. Nokia die in die pricerange precies dat biedt: Stock Android, midrange specs, midrange prijs. Maar wel met premium bouwkwaliteit...
Sorry hoor maar je koopt voor hetzelfde geld een s9. De enigste reden dat de pixel 3 überhaupt verkoopt is de camera. Hoe kan je als bedrijf een toestel aanbieden wat bij andere merken rond 300 euro zit en in Europa het waarschijnlijk voor 600 neerzetten. Google heeft vrij weinig kaas gegeten van mobiele hardware, zelfde geldt voor de laatst uitgebrachte pixel tablet. Hoop dat ze de camera software naar android one poorten en lekker andere fabrikanten de hardware laten doen.

[Reactie gewijzigd door bloodlynx op 28 december 2018 11:11]

Om niet in het vaarwater van hun partners te komen, Microsoft doet hetzelfde met de Surface lijn.

daarnaast, zie de Pixel en Surface-lijn eerder als een soort concept model.

[Reactie gewijzigd door Vieuxtje op 28 december 2018 11:12]

Ik heb nu de pixel 3 XL na een tijdje de s8+ te hebben gehad. Ik ben enorm tevreden en de camera is daar echt een groot deel van. Als het ze lukt om de camera ook in de lite versies te krijgen, dan zou het voor mij zeker een optie zijn.
Aan de andere kant is de pixel lijn nog echt een niche product. Helaas hebben ze de Nexus lijn opgeheven, want die had toch wel naamsbekendheid verworven.
Is de accu en het scherm (m.n. de helderheid) geen onwijze achteruitgang ten opzichte van de s8+ ?
Ik ben van de OnePlus 6T naar de Pixel 3 gegaan en heb niets gemerkt van de lagere helderheid. De accu is wel wat minder, maar voor mij voldoende voor een dag.

De camera was voor mij dé grote afknapper van de 6T, komende van de Pixel 2. Deze had ik echt hoger ingeschat nav de reviews. Niet beter natuurlijk dan de Pixel camera, maar zeker niet zoveel slechter.
Helderheid merk ik geen verschil. Accuduur is ruim voldoende en moest met de Samsung ook elke nacht aan de lader. De camera is echt indrukwekkend. Software en updatebeleid vind ik ook veel beter.
Ongelooflijk dat ze geen front facing speaker op die kin zetten. Zullen ze wel weer niet premium genoeg voor zijn, verschil moet er wezen met de pixel 3..
Het is een prima smartphone.

Maar het moet niet te gek worden met de prijs want dat was het grootste minpunt bij veel review sites.
Een prima smartphone wat de beste fotos maakt op dit moment met een single lens camera ;) maar de prijs rechtvaardigd dat niet. En het design tja valt niet over te twisten, dat is een Eigen mening voor elk merk. Maar met de prijs kan je het wel mee eens zijn.
Ik vind die lite niet mooi uitzien, het ziet er, vind ik, erg goedkoop en nep uit. Al vind ik het ledje (powerknop) wel weer geinig :)

(typo)

[Reactie gewijzigd door RobinM16 op 28 december 2018 10:26]

Dit toestel, de software en vooral als de prijs klopt zou mij kunnen doen bewegen om naar 3 jaar weer terug te gaan van IOS naar Android.
Jammer van de bezels, dat geeft de telefoon een gedateerde look. Overigens is dit natuurlijk ook iets wat op de prijs als concessie gedaan moet worden en zijn er wellicht mensen blij mee die wat minder budget hebben en/of minder perfectionistisch ingesteld zijn.
Ga eens kijken bij telefoons die de helft kosten zoals de Huawei P20 lite en bekijk dan het uiterlijk.

Nee, het zielige uiterlijk is een keuze geweest en knappe smartphone qua looks heeft Google nog nooit voor elkaar gekregen.
Weet iemand ook of deze toestellen dezelfde camera krijgt als de normale Pixel 3? Of komt er ook een mindere camera in?
in relatie tot het gespeculeer over de prijs:

de Nexus 5X (als vergelijkbare lijn) zat bij de release rond de 500euro, en daalde in 4 maanden naar 400euro. Na 6 maanden was hij al verkrijgbaar voor 300euro.
Met een vergelijkbaar prijsverloop zou deze Pixel 3 lite rond oktober 2019 op de 300euro zitten.
(en hiermee dichter tegen de "midrange" prijs zitten die veel mensen verwachten als ze het woord "midrange" horen, al wordt de bandbreedte momenteel aardig gerekt door de flagships die voor de prijs van een tweedehands auto gaan...)

tussenstap naar de ondersteuning vanuit de Pixel lijn:
met 2 jaar systeem updates en 3 jaar beveiligingsupdates zou je deze telefoon dan (fatsoenlijk) kunnen gebruiken tot eind midden 2022.

Om tot de conclusie te komen dat:
als je deze telefoon koopt op het moment dat deze de 300euro volgens mijn verwachting zou bereiken, dan heb je er nog 30 maanden fatsoenlijk gebruik mee te halen, oftewel: je bent dan een tientje per maand kwijt voor deze telefoon, tot het moment dat je weer gaat vervangen (bij einde beveiligingsupdates).

[Reactie gewijzigd door dyrc op 28 december 2018 15:56]

Dus rond de 500 dollar voor mid range specs maar goede camera? nee dank je, wat een aanfluiting.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.