Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

GTA V-ontwikkelaar Tom Shepherd sluit zich aan bij nieuwe gamestudio Microsoft

Tom Shepherd, de technical director van Grand Theft Auto 5, heeft zich aangesloten bij The Initiative. De studio is opgericht door Microsoft en bevat andere grote namen uit de game-industrie, waaronder Brian Westengaard, de lead producer van God of War.

Volgens Tom Shepherds LinkdIn-account werkt hij sinds september bij The Initiative. Windows Central constateerde de overstap. Shepherd was technical director bij Rockstar Games en heeft niet alleen aan GTA V gewerkt maar ook aan Red Dead Redemption. De vacature voor technical director staat nog open op de website van The Initiative en op zijn LinkdIn-profiel staat nog niet welke functie Shepherd bekleedt. Wat zijn rol binnen de nieuwe studio is, is daarom nog niet bekend.

In augustus werd bekendgemaakt door studiohoofd David Gallagher dat Shepherds ex-collega, Christian Cantamessa, ook voor de studio werkt. Cantamessa is de lead designer en schrijver voor Red Dead Redemption geweest.

Op 10 juni werd de oprichting van The Initiative bekendgemaakt door Microsoft. De studio bestaat uit ontwikkelaars van kleinere studio's die door Microsoft zijn gekocht, zoals Ninja Theory en Undead Labs. Deze zijn respectievelijk bekend van Hellblade: Senua's Sacrifice en State of Decay. The Initiative gaat zich voornamelijk richten op het ontwikkelen van Xbox One-spellen.

Door Los Franx

Stagiair nieuwsredactie

17-10-2018 • 16:02

73 Linkedin Google+

Reacties (73)

Wijzig sortering
Ik hoop op een echte en kwalitatief goede opvolger voor Freelancer.

Elite dangerous was leuk, maar was toch niet de opvolger te zijn waar we allemaal op hoopten. Star citizen is de nieuwe Duke nukem forever geworden die vooral geld uit de pockets van gamers klopt en nog steeds geen afgerond spel heeft gebouwd.

Star citizen is gewoon het Chris Roberts hobby projectje die je terug zou kunnen zien komen in het nieuwe tv programma "help mijn man in game developer"

Freelancer was awesome en met name de mogelijkheden die er waren om supergave mods voor de game te bouwen waren geweldig.

[Reactie gewijzigd door benverkroost op 17 oktober 2018 17:11]

Star citizen is gewoon het Chris Roberts hobby projectje die je terug zou kunnen zien komen in het nieuwe tv programma "help mijn man in game developer"
"Help mijn man is game developer met 200 miljoen hobby projectje"
Hoezo gaat dit geen goede Freelancer opvolger worden? als MS nu zou beginnen aan een vergelijkbare game denk je -realistisch- dat ie eerder klaar is dan Starcitizen?

Starcitizen staat op het punt om de Singleplayer campaign en starcitizen cruciale tech te lanceren ~6 maanden (eerste planeten met steden komen in enkele weken tijd) GTA V was 5 jaar in development en is lang niet zo complex als starcitizen, die veel meer tech, veel complexere modellen (voertuigen, schubcomponenten en woningen) en bizar grote speelwereld (speelbaar houden) moeten ontwikkelen.
We zullen zien, maar dat maakt nog geen goede game. Freelancer had gewoon de goede combinatie tussen beetje handelen, actie, heen en weer hoppen ... Zonder de complexiteit van iets als EVE, of andere games waar je eerst voor moet studeren. De juiste balans is altijd moeilijk te vinden. Ik help het verder hopen hoor dat Star Citizen zoiets word, maar voorlopig zitten de katten in de boom.
Als de ontwikkeling van Star Citizen gezaaid was met gebrek aan media-output en vooruitgang had ik je daar gelijk in gegeven, maar er wordt wel degelijk getoond in welke fase ze zitten, wat ze aan het ontwikkelen zijn en hoe ver de game komt. Star Citizen zou nooit een on-complexe space sim worden. Alles is gefocussed op een fully-immersive world waar de mogelijkheden spelers steeds weer kunnen blijven verbazen. Het idee alleen dat je mogelijk met wat aanpassingen een VR-headset op kan doen, met een camera op je gezicht die je gelaatsuitdrukkingen volgt is iets wat nog nooit gedaan is. Om dan vervolgens Roberts neer te zetten als een uit de kluiten gewassen hobbyist vind ik hem en het project geen eer aan doen.
Als het ooit allemaal afgeraakt lijkt het mij inderdaad een fijne game. Maar ik moet hierboven toch wel beetje volgen. Hoe lang is die game nu al in development? wikipedia zegt 2011. Ik heb het nu ook niet echt meer gevolgd, maar wat is er nu al daadwerkelijk speelbaar? als ik de streams op twitch zag, vond ik nu niet zo spectaculair, maar het kan ook zijn dat ondertussen m'n eigen voorkeur geshift is naar iets anders :).

Ik heb persoonlijk liever een game die een goeie solide basis neerzet en dan mondjesmaat dingen uitbreid, kun je al fijn beginnen en er komt geregeld iets nieuws :)

[Reactie gewijzigd door Powerblast op 17 oktober 2018 19:23]

Voor een groot deel eens maar de feature Creep lijkt aardig op te lopen.. zag dat ze nou weer mensen hun gezichtsuitdrukking "foip" gaan doen. Toen dacht ik wel even van komop jongens eerst even wat afmaken misschien. Lijkt alsof mechanics ook vaak overhauls krijgen. Nou ja, ter informatie, ik ben geen game dev en volg de game niet heel close.
Ik vind dat juist leuk, de feature Creep, maar ik speel ook met veel plezier de P(T)U versies met vrienden en dingen als foip maakt het alleen maar leuker. Maar ze zijn op de achtergrond gewoon nog druk bezig met het ontwikkelen van de core tech die dus komende maanden uitgaan komen.
Object container streaming en network bind culling was een belangrijke (is net in de PTU gekomen)
3.3.5/Q4 komt Procedural City Rendering en Q2 2019: Persistent Item Cache Refactor. Daarna gaat het harder, dat er tussentijds dingen worden los gelaten doen ze waarschijnlijk om de aandacht vast te houden en builds 'fresh' te houden. Op 4k rondvliegen levert bizar mooie beelden op, maar ook in de toestellen zelf.
Gok dat er een forse investering vanuit diverse bedrijven is gekomen om dat te implementeren.
Freelancer was oorspronkelijk van Chris Roberts. Microsoft had geinvesteerd in Digital Anvil, de gamestudio van Roberts destijds. Maar omdat hij ook daar veel te ambitieus was en de releasedate bij lange na niet gehaald werd, besloot Microsoft de hele toko maar op te kopen en prioriteiten te stellen. Resultaat was niet dichtbij Roberts' droom, maar gelukkig wel een game die af was. De graphics waren tegen de tijd van de uiteindelijke release aardig achterhaald, maar de game was erg tof.

Als je denkt dat Star Citizen een beter lot gaat hebben, denk ik dat het optimistisch is. Er zijn meerdere stomme keuzes gemaakt en ik denk dat het aannemen van zijn eigen vrouw op een top functie wel een uitblinker is en stevig bewijs van ontbrekend zakelijk vermogen van de beste man.

Voordat ik de wind van voren krijg, ik ben zelf ook optimistisch geweest en er vrij enthousiast ook in geinvesteerd. Dus ik hoop echt wel dat het tof wordt en af komt. Maar ik zie het niet gebeuren. De game blijft buggy AF en zeer slecht speelbaar. Maar de ambitie, de ideen en de plaatjes zijn leuk.

Dit is wel een leuk artikel over Chris Roberts geschiedenis: http://www.kotaku.co.uk/2...t-has-dogged-star-citizen
Get out. Beetje jammer om dingen te roepen terwijl je niet weet waar je het over hebt.
Een kwalitatief goede opvolger voor freelancer en je schrijft CIG's project af?
Ze zijn sinds ~2014 redelijk aan de weg aan 't timmeren. Ik kan me voorstellen dat MS geld ruikt maar ik heb 0 verwachting van MS om zoals CIG te innoveren in gaming in 't geheel. Die mensen hebben de afgelopen 10-15 jaar niet meer dan flaters begaan op PC gaming gebied. Vertrouwen moeten ze eerst winnen.
Ik hoop op een echte en kwalitatief goede opvolger voor Freelancer.
Star Citizen dus.
Elite dangerous was leuk, maar was toch niet de opvolger te zijn waar we allemaal op hoopten.
Elite Dangerous heeft, naast de setting (space) en wat gameplay (bounty/trade/escort) echt niets met Freelancer te maken. De Elite franchise bestaat al langer dan dat Roberts games maakt.
Als jij hoopte dat dat de 'opvolger' zou zijn, heb jij vooral gehoord wat je wil horen en niet veel meer dan dat, maar daar hoef je dan Elite Dangerous nog niet voor af te schrijven. Dat ding is de reden dat ik mijn Vive nog niet op marktplaats heb gezet (zet dat ding op, en voor je het weet is het 2u30 in de ochtend).

"waar we allemaal op hoopten" - moet jij mij eens een serieuze community aanwijzen die Elite als 'opvolger' van Freelancer zag?
Star citizen is gewoon het Chris Roberts hobby projectje die je terug zou kunnen zien komen in het nieuwe tv programma "help mijn man in game developer"

Freelancer was awesome en met name de mogelijkheden die er waren om supergave mods voor de game te bouwen waren geweldig.
Enig idee wat de ambities waren van Chris Roberts voor zijn Freelancer project'je' ?
Jij weet wie eigenlijk de ontwikkeling van Freelancer heeft stopgezet ergens halfweg (hint: Microsoft 8)7 ) waardoor vele features gewoon geschrapt moesten worden (ook al waren ze WiP) en de game zowat in zijn toen-huidige vorm moest worden afgepolijst en uitgebracht? (Met een heel sterk gereduceerde feature set vergeleken met Roberts' visie).

Freelancer zoals die uitkwam had nog flink wat werk nodig. Het traden was rete-saai (een trade-run bleef ook hetzelfde als je een nieuw spel startte... exact dezelfde prijzen, aantallen, ...), het aantal schepen best teleurstellend, locaties waren een beetje 'meh' en niet bepaald talrijk.

Pas op, ik heb mezelf rot geamusueerd met Freelancer. Maar je lijkt het je wat rooskleuriger voor te stellen dan de realiteit is.

Ennuh, geef mij maar (ambitieuze) 'hobby projectjes' dan jaarlijkse AA(A) titels.
Afgaand op recente ervaring, kan ik stellen dat ik meer tijd spendeer en fun beleef aan games die kunnen worden gezien als (voormalige) 'hobby projectjes' (early access/kickstarter/...) dan aan een BF1 of Forza 7.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 18 oktober 2018 12:56]

Als Microsoft geen prioriteiten had gesteld, was Freelancer nooit afgekomen. De game was al vernieuwend en tof genoeg in die vorm en ik heb me er erg mee vermaakt. Als het nog jaren had geduurd voor het uitkwam, dan waren de graphics onacceptabel geweest.

Ik zie Star Citizen graag slagen dus ik ga niet moeilijk doen over refunds. Ik heb alleen wel het gevoel dat veel mensen iets te graag geloven dat het allemaal goedkomt terwijl er steeds meer redenen zijn om daar aan te twijfelen. Ik had verwacht dat het gefaseerd gebouwd zou worden, maar de basis is nogsteeds ruk en de prioriteit ligt bij meer geld binnen halen, niet bij fixen. Of, erger nog, misschien kunnen ze het allemaal niet fixen.

Ik hoop dat Microsoft ook deze keer de boel opkoopt en prioriteiten gaat stellen want ik ben inmiddels al veel minder een gamer dan toen ik er in investeerde. Ik vlieg liever rond in een game die werkt en af is, dan een eindeloze alpha.
Wat je wel en niet amusant vindt, is niet echt relevant. Net als je aanname dat ik niets van project management af weet. De keuze voor deze toon in je reactie, kan alleenmaar leiden naar een stom conflict en ik denk dat niemand daar baat bij heeft.

Back to topic. Ze hebben zelf deadlines en oplevertijden gecommuniceerd. Daar zijn ze JAREN overheen. Niet een paar maanden ofzo. En het einde is bij lange na niet in zicht. Het blijven mooie plaatjes en mooie praatjes maar een onspeelbaar product. Ik respecteer je enthousiasme en je optimisme, die zou ik graag delen. Maar gezien Roberts' trackrecord, heb ik mijn twijfels over de haalbaarheid.

Daarnaast, vind jij het bijvoorbeeld ok dat hij zijn eigen vrouw op een toppositie heeft neergezet? Dat stinkt gewoon.
Daarnaast, vind jij het bijvoorbeeld ok dat hij zijn eigen vrouw op een toppositie heeft neergezet? Dat stinkt gewoon.
Als zij capabel is die job uit te voeren is daar helemaal niets mis mee. Waarom is dat per definitie een foute praktijk? Zelf zie ik relaties op de werkvloer niet per se als een probleem (dat soort gevallen zijn er wel hoor, zeer zeker), ook niet als dat tussen baas/ondergeschikte is.
We weten immers ook allemaal dat lang niet altijd de meest geschikte kandidaat wordt geselecteerd voor een job (een korter rokje of scherpere jukbeenderen doen de balans al eens overslaan) maar om dan meteen aan te nemen dat ze incapabel is lijkt mij gewoon een smear campaign om RSI in diskrediet te brengen.

Tja - Valve neemt het ook niet erg nauw met deadlines en timewindows.
Geen haan die ernaar kraait. Als je daarbij weet hebt van Roberts' track record, doe je er ook heel goed aan alles met een korrel zout te nemen en eigenlijk al helemaal geen rekening te houden met opgegeven deadlines ;)

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 18 oktober 2018 16:17]

Als zij capabel is die job uit te voeren is daar helemaal niets mis mee. Waarom is dat per definitie een foute praktijk?
Wie heeft het over per definitie fout? Ik heb het over haar specifiek en deze situatie. Dit is geen geval van 'toevallig de meest geschikte persoon voor de plek' dit is een gevalletje 'dit is mijn vrouw en die heeft een baan nodig'.

Het lijkt me verstandig om in situaties waarin bedrijven te maken hebben met grote bergen 'gratis geld' (net zoals met preorders), skeptisch te zijn. Zeker als de baas een topbaan aan zijn vrouw geeft. Dat stinkt en elke schijn van nepotisme zou je in deze situatie moeten voorkomen.
Tja - Valve neemt het ook niet erg nauw met deadlines en timewindows. Geen haan die ernaar kraait.
1 Valve is niet Roberts Space Industries. Valve heeft iets gepresteerd. Net als alle andere bedrijven die je als voorbeeld aanhaalt. Roberts' heeft dat vertrouwen echt nog niet verdiend.
2 Er is beloofd om iets op te leveren. Jaren geleden. Er zou een goede basis komen en van daaruit functionaliteit toegevoegd worden. De basis is gaar. Het enige dat toegevoegd wordt is meer troep die ze willen verkopen en mooie plaatjes om mensen warm te houden. Vroeger kon ik tenminste nog een rondje om mijn schepen heen lopen in de hangar, dat werkt nu ook nieteens meer.
Als je daarbij weet hebt van Roberts' track record, doe je er ook heel goed aan alles met een korrel zout te nemen en eigenlijk al helemaal geen rekening te houden met opgegeven deadlines ;)
Als je weet hebt van Roberts' track record moet je je JUIST zorgen maken. Zie: http://www.kotaku.co.uk/2...t-has-dogged-star-citizen
Die gast heeft in het verleden in elk geval niet echt laten blijken om te kunnen gaan met project management of budgetten. Volgens je eerdere bericht maakt dat hem blijkbaar een goede project manager. Bij Valve of CD Projekt Red had hij er al lang al uitgelegen hoor :D

Ik snap niet waarom je denkt dat dit smear campaign is. Een complot theorie? Really? Wie schiet daar iets mee op? Dit zijn mensen die skeptisch zijn en inmiddels hebben ze daar genoeg reden toe.

Het lijkt wel alsof je je persoonlijk aangevallen voelt. Ik hoop echt dat het lukt hoor, maar een beetje een realistische blik van de andere kant mag ook wel toch?
Sebben ik zie je stuk voor stuk goede argumenten geven die ik ook zie en waar ik me ook zorgen om maak.

Om eerst mijn Elite Dangerous vergelijking te verdedigen. Elite dangerous was ongeveer in dezelfde periode op kickstarter. Beide kickstarter campaigns waren in het najaar van 2012 gelopen. Het is een spel in hetzelfde genre als SC, heeft ook procedureel gegenereerde content en multiplayer. Ja dit spel had minder spectaculaire beloftes dan star citizen, had een minder groot assortiment aan schepen om mee te vliegen. Echter dit spel was op de aangekondigde release datum ready, speelbaar en stond kwa stabiliteit als een huis. Ook dit spel had VR support en support dat werkte! Inmiddels is er ook al een volledige set season 2 content uit. En is speelbaarheid uitgebreid naar andere platforms.

Met 3 jaar extra ten opzichte van orignele release van E:D zie ik bij SC:
* De scope stukje bij beetje op laten lopen
* Nog steeds geen werkende game en daar ook niet de prioriteit liggen
* Wel prio geven aan nieuwe schepen verkopen, live stream events ten gelde willen brengen en nog meer spul in de markt neer zetten om meer inkomen los te peuteren en de bankrekening te spekken, terwijl er openlijk is beweerd dat er geen extra funding meer nodig is om te ontwikkelen wat er nu gepland is (voor squadron 42). Alles wat er nu dus binnen komt gaat direct in de pockets van de aandeelhouders.
* praktijken om de refund mogelijkheid bij gebruikers weg te nemen door de algemene voorwaarden aan te passen. (er bestond een mogelijkheid om je aanschaf te refunden als na 12 maanden na de release (nov 2014) datum het spel niet uit zou zijn, dat stond letterlijk in de voorwaarden)
* Vaporware awards, Most likely to flop awards en dergelijke die echt niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Het spel riekt aan alle kanten naar oplichting en bedrog. Ik hoop echt dat ze waarmaken wat ze beloven want de plannen waren gedurft, ambitieus en hebben heel wat te weeg gebracht als grootste kickstarter (zeker toentertijd). Maar zolang ze de hele tijd maar scope blijven toevoegen en de focus niet verschuift naar een werkende game neer zetten blijf ik sceptisch en zal ik er geen cent meer in stoppen.

Het heeft me ook sceptischer gemaakt jegens andere kickstarter projecten. Het is wel "ons" geld, onze investering waar ze mee aan het spelen zijn bij CSI. En als mede investeerder moet je mijns inziens altijd kritisch zijn en blijven.
Volledig mee eens. Het is tof om te dromen en groot te denken. Maar er moet wel bewijs komen dat het gaat lukken. Tot die tijd moet je voorzichtig zijn. Ik ben dat in het begin ook niet geweest omdat het erg aantrekkelijk is om mee te dromen.

Als het op niks uitdraait, wil ik in elk geval niet de naieve evangelist zijn geweest die tegen iedereen met kritiek heeft gezegd dat het sukkels zijn. Het is gewoon te vroeg daarvoor. Het heeft potentie maar het is nog niks en er is nog een redelijk tot aanzienlijk risico dat het nooit iets wordt. Ik vind het niet redelijk om het anders dan dat te presenteren tegenover mensen die misschien willen instappen.

Ik dacht dat we een normale discussie hadden, maar blijkbaar zijn bij Tokkes de argumenten op en krijg ik nu -1's voor mijn kiezen. Prima joh..
Ik zie mensen hopen op vervolgen van bestaande games. Echter, een nieuwe openworld game van deze talenten zou toch nog veel gaver zijn? :D
Nouja, een remaster van Black & White zou ik geen nee tegen zeggen.
Of een rework, maar dan niet teveel afwijken van het origineel:P

Hoewel ik niet weet of Microsoft die rechten nog heeft, Lionhead Studios was van Microsoft, maar weet niet of de rechten ergens naartoe gegaan zijn of verdampt met de sluiting van de studio.
Ik geloof dat Peter Molyneux veel assets heeft meegenomen na zijn vertrek bij Microsoft, al weet ik dit niet zeker.
zijn er niet al genoeg "open world" games?
Maar dit kan een goede open world game worden :)
er zijn al zat goede open world games.
Misschien gaan ze aan de slag met een open world versie van Midtown Madness :). De namen die voorbij komen zijn absoluut bekwaam genoeg om iets dergelijks neer te zetten en die serie is inmiddels dermate oud en in de vergetelheid geraakt dat daar nu een leuk nieuwtje aan te bouwen valt.

GTA Online gaat erg gebukt onder cheaters op de PC versie, iets wat ze met open world Midtown Madness zouden kunnen aanpakken in de basis.

Ik weet echter niet of de rechten voor Midtown Madness nu bij Microsoft of bij Rockstar liggen.
Hmmm wel mensen met ervaring dus en niet echt bij de minste games....
Maarja, dat hoeft dus helemaal niets te betekenen. Je ziet het ook bij films, soms een hit, soms een mis.
Zal qua salaris ook wel wat gekost hebben. Mogelijk voor een launchgame van de volgende console?
Ik vraag me af of er ooit nog een GTA VI zal uitkomen.
Met het geld wat rockstar nu verdiend aan GTA5? Nee, nog lang niet.
Of ze wachten weer op de aankondiging van nieuwe consoles om weer 2 generaties uit te kunnen geven zodat sommigen de game weer 2x gaan halen :P
Denk je echt dat het alleen maar om geld gaat en niet de lol van zo'n game maken?
Waar zit de winst dan nog in als bijna iedereen al een kopie heeft?
Denk je echt dat het alleen maar om geld gaat en niet de lol van zo'n game maken?
Ja.
Waar zit de winst dan nog in als bijna iedereen al een kopie heeft?
Verkoop van in-game geld d.m.v. 'Shark Cards'.
Komt er zeker, maar niet tijdens deze generatie.
Tuurlijk gaat dat er wel komen. Alleen niet binnen 3-4 jaar. RDR 2 staat op het punt uitgebracht te worden. Nu zal niet iedereen binnen Rockstar aan RDR werken (o.a. schrijvers etc..) maar Rockstar kennende zal het wel een jaar of 4-5 duren voordat er iets naar buitengebracht wordt.
Fable online... please?
online? ik hoop het niet

zo jammer, in online games kan je gewoon nooit een echt leuke wereld met een goed verhaal maken waar jij ook wat invloed op kan hebben

en het ergste is dan nog wel als ze een favoriet singleplayer spel van je pakken en dat omtoveren tot een online game
Veel plezier met Fallout 76!
Is altijd offline game geweest me dunkt. Fallout was altijd singleplayer maar Fallout 76 word online.
Ik hoop stiekem dat ze iemand uit het flight simulator tijdperk terug binnen halen. De doorontwikkeling van FSX:SE door Dovetail als Prepar3d door Lockheed Martin is niet echt opportuun voor een huis tuin keuken simfanaat als het aankomt op performance (multi threading) en graphic improvements.
X-plane is een mooi alternatief maar ondanks dat het versie 11 is, zijn er nog vele functies die ontbreken/onderontwikkeld die je wel al in het FSX tijdperk had (A.I., ATC, …)
Ik denk/hoop niet dat ze met deze studio een nieuwe Flight Simulator gaan maken. Dat zou echt zo'n zonde zijn van het talent dat ze nu binnenhalen. Niets ten nadele van Flight Simulator, maar voor de ontwikkeling daarvan heb je een heel ander soort designers nodig.
Ik vond GTA V wat mager vergeleken met GTA IV, de graphics waren wel echt heel goed en de feit dat je tussen meerde karakters kon switchen maar GTA IV had wel een echt veel betere storyline dan GTA V.
Mooi, hoef ik hem dus nooit te spelen. GTA IV en uitbreidingen op een toendertijd high-end aardappel gespeelt en toen m'n pc eindelijk fatsoenlijk geupgrade was kon ik hem niet meer installeren van DVD door een dll DRM issue. Rockstar heeft het ook daarmee echt flink verbruid bij mij. Doe dan II, Vice-city en San Andreas nog maar eens.

Misschien een tientje voor de serie, meer gun ik ze niet meer. :(
Exact hetzelfde gevoel heb ik ook.
Letterlijk uren bezig geweest met GTAIV weer werkend te krijgen na een nieuwe Windows installatie. Welke 2x zolang duurde dan de Windows install zelf.

Games for Windows live en rockstar games social club |:( |:(

Is ook de rede dat ik geen GTA V heb en geen XBox koop.
ITT GTA IV draait GTA V wel gelijk een zonnetje ;)
Enige voordeel is dat GTA V wel nu GTA Online erbij heeft en die vind ik echt een lit gamemode ouwe. Als je van roleplay houdt kan je in rp servers spelen en als je meerdere huizen/appartementen wilt bezitten kan je dat allemaal als je eigen karakter. Wel jammer dat er met elke DLC of het nou betaald of niet is, weinig missions mee komen. Iets van 2 missies maar per DLC.
Zou toch mooi zijn als de Xbox One ook weer een paar mooie exclusives krijgt (en stiekem hoop ik daar op de PC dan van mee te kunnen genieten).
Ik hoop het ook. Freelancer was een mooi alternatief voor Wing Commander Privateer wat ik ook veel gespeeld heb. Ik heb ook weinig vertrouwen in dat star citizen.
Ik hoop voor MS en voor alle gamers dat ze een aantal mooie games kunnen uitgeven.

Met deze generatie en het gebrek aan exclusives heb ik geen echte noodzaak gevoeld om een Xbox te kopen ondanks dat het de sterkste (en daarmee de betere of beste) console kon zijn.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True