Microsoft bevestigt komst van abonnement in VS om Xbox One S of X te kopen

Microsoft heeft volgens meerdere websites bevestigd dat het een dienst gaat aanbieden waarmee Amerikaanse gebruikers voor een maandelijks bedrag een Xbox One-console kunnen kopen. De blog waarin Microsoft de informatie bevestigde, is inmiddels verwijderd.

Volgens onder meer VentureBeat en Thurrott, die uit de verwijderde blogpost citeren, heet de dienst Xbox All Access. Zoals een eerder gerucht al aangaf, krijgen gebruikers die deze dienst afnemen een Xbox One S of X, toegang tot Xbox Live Gold en Xbox Game Pass. Hiermee is het mogelijk om multiplayergames te spelen en hebben afnemers toegang tot meer dan honderd games.

Er hoeft geen aankoopbedrag te worden betaald, enkel een maandelijks bedrag. Voor de Xbox One S bedraagt dit bedrag 22 dollar per maand, terwijl voor de krachtigere Xbox One X-console een maandelijks bedrag van 35 dollar moet worden betaald.

De dienst loopt voor de duur van 24 maanden en als het eerder wordt opgezegd, moet de gebruiker het resterende bedrag van de hardware betalen. Na deze looptijd wordt de afnemer eigenaar van de hardware en kan gekozen worden om de diensten Xbox Live Gold en Xbox Game Pass voort te zetten.

Met de keuze voor Xbox All Access kan volgens Microsoft bij de Xbox One S in totaal 130 dollar worden bespaard. Daarbij zijn de kosten voor de aanschaf van de console en de abonnementsprijzen voor Xbox Live Gold en Xbox Game Pass meegerekend. Voor de Xbox One X zou die besparing uiteindelijk op 20 dollar uitkomen.

Met de stap wil de fabrikant onder meer zijn Game Pass aantrekkelijker maken. Volgens Microsoft geven mensen met een Game Pass doorgaans ook extra geld uit voor de aanschaf van nieuwe games. Voor zover bekend komt Xbox All Access niet naar Europa.

Update, 28-8: De blogpost van Microsoft is inmiddels weer online.

Xbox One X

Door Joris Jansen

Redacteur

27-08-2018 • 17:16

92

Reacties (92)

Sorteer op:

Weergave:

35 dollar 2 jaar is niet eens zo slecht, neem je de duurste gold+gamepass zit je al op 20 dollar in de maand. 15x24 is 360, niet slecht voor een XBX.

Tegen 399, en natuurlijk kan je gold goedkoper krijg, maar het is verre van overpriced.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 25 juli 2024 09:17]

Een totaalbedrag van 840 dollar om twee jaar lang op een Xbox One s of x te kunnen spelen waarbij je zelf nog de spelletjes die je graag wil spelen aan moet schaffen (de gratis spelletjes zullen ongetwijfeld niet de toptitels zijn). Ik weet niet waarom jij het niet duur vind, ik vind het persoonlijk verschrikkelijk veel geld voor een spelcomputer waarmee je online kan spelen.

Het hele concept van gamepass vind ik echt veel te duur. Normaliter kan je gewoon online spelen als je een PC spelletje aanschaft, de leverancier van het spelletje zorgt voor de benodigde online services. Waarom je daar bij een console daar apart voor moet betalen, terwijl het spelletje niet goedkoper is dan de PC variant, is mij een raadsel. 240 euro per jaar notabene en dan moet je ook nog eens zelf de spelletjes kopen.
Het hele concept van gamepass vind ik echt veel te duur. Normaliter kan je gewoon online spelen als je een PC spelletje aanschaft, de leverancier van het spelletje zorgt voor de benodigde online services. Waarom je daar bij een console daar apart voor moet betalen, terwijl het spelletje niet goedkoper is dan de PC variant, is mij een raadsel. 240 euro per jaar notabene en dan moet je ook nog eens zelf de spelletjes kopen.
Ik geloof dat je de Gamepass en Xbox Live door elkaar haalt. Met Xbox Live kan je je games online spelen voor 60 euro per jaar (of 7 euro per maand). Met Gamepass krijg je een hele library aan Xbox titels, waar je per maand inderdaad 10 euro voor betaald. Met die twee samen kom je maximaal rond de 200 euro uit. Als je zelf je spellen koopt, hoef je Gamepass dus niet te hebben, maar alleen Xbox Live om online te kunnen spelen.
Betalen voor online te spelen is vrij normaal bij een console (ps4, xbox one (s/x)) Dus die kosten heb je, plus de console aanschaf en dan nog games.
Ik vind het vrij logisch dat je moet betalen voor online diensten. Er moeten immers servers in de lucht gehouden worden. Waarom dat bij PC games niet het geval is begrijp ik niet. Die servers zijn niet gratis (en onderhoud er op etc.)
Voor console begrippen is betalen voor online gamen relatief nieuw. Dat is iets wat Microsoft heeft geintroduceerd met de Xbox 360 en Sony heeft overgenomen met de playstation 4. Dus om te zeggen dat het normaal is, ben ik het niet helemaal mee eens.
Maar de ps4 is van 2013 en Microsoft was al eerder met betaald online gamen. Dus dat is toch al weer meer dan 5 jaar. Persoonlijk vind ik het dan wel ingeburgerd omdat deze generatie consoles gewoon gevestigd is.
Jah het is dit of net als de ps3 dat gratis was en heel lang plat heeft gelegen omdat er geen geld binnen komt voor constante beveiligings updates en onderhoudt XD
Op die twee jaar zal de console natuurlijk nog in prijs zakken ook, wat het verschik verkleint of te niet doet, maar overpriced is het zeker niet.
Als je de console op dag één wil kopen, is dat effect niet relevant. MS moet namelijk op dag één van het abonnement de hardware inkopen. Wel zouden ze kunnen besluiten om de abonnementsprijs mee te laten ontwikkelen met de prijs van de console. In feite is het dan gewoon een soort koop op afbetalingovereenkomst, in dit geval met hele redelijke rente.
In NL krijg je vast wel een BKR registratie. Gelijk als het afbetalen van een mobiel.
Volgens mij gaat die wet in Nederland expliciet om mobiele telefoons, buiten dat de dienst initieel enkel in US begint, nog niet hier.
.oisyn Moderator Devschuur® @SinergyX27 augustus 2018 17:34
Nee, het punt was dat je feitelijk gewoon een lening aangaat en dat het dús een BKR registratie zou moeten zijn, en dat het dus raar was dat dat voor mobiele telefoons niet gold. Dat is rechtgetrokken.
Als je nu een TV haalt bij de mediamarkt op afbetaling heb je net zo hard een BKR registratie
En terecht. Hele slechte gang van zaken hoor, alles altijd maar op afbetaling :(
hoezo is dit een slechte gang van zaken ?

Als je financiële situatie dit toelaat waarom niet.
We zijn allemaal volwassen mensen die deze keuze toch weloverwogen kunnen maken. Een enkeling daar gelaten.
Het probleem is juist dat mensen vaak gebruik maken van deze regeling omdat hun financiële situatie het juist niet toelaat om een dergelijk product aan te schaffen. Via deze weg denken ze, 'ach, die paar eurootjes per maand, kan wel toch?', en dat voor meerdere leningen tegelijkertijd. Binnen de kortste keren staat de deurwaarder voor de deur omdat ze het toch niet meer kunnen betalen.
Dus omdat bepaalde mensen hier last van hebben moet niemand maar lenen. Er zijn wat mensen waaronder ik en mijn partner die zulke keuzes weloverwogen maken.

Wij hebben ook meerdere spullen op afbetaling waaronder lease auto, telefoons enz.
ons huishouden word betaald op 1 inkomen. (beide inkomens zijn ongeveer gelijk)

Dus er zijn genoeg gevallen waar wel gewoon werkt

[Reactie gewijzigd door sanas op 25 juli 2024 09:17]

Waarom zou je lenen als je het kan betalen? Dingen op afbetaling kopen (behalve een huis) is gewoon onverstandig imo.

Het is idd het gemak waarmee je gewoon 'ff' een lening kan afsluiten... maar blijkbaar is het geen populaire mening :{
Mee eens. Kies de optie sparen en dan pas uitgeven. Dat voorkomt een hoop gelazer.

Daarnaast hoef je alleen te sparen voor de console. De andere diensten kun je wel per maand af nemen en ook per maand opzeggen. Zo kan je dat perfect aanpassen aan een eventuele nieuwe financiële situatie.
Ligt aan de kosten voor mijn gevoel. Die telefoon kost je niets extra's, er zit geen rentecomponent op. Dat de betalingsverplichting nu wordt geregistreerd is goed want het kost je een deel van je beschikbare inkomen. Maar geld lenen waarover rente moet worden betaald, dat moet maar eens duidelijk worden gemaakt dat dat niet altijd logisch is / de kosten waard is.
Waarom zou je lenen als je het kan betalen? Dingen op afbetaling kopen (behalve een huis) is gewoon onverstandig imo.
Geef een objectieve en nuchtere reden waarom, indien je het geld er toch voor hebt, je een renteloze lening zou afslaan om alles up-front te betalen? In dit geval zelfs een lening die je de boel goedkoper laat kopen dan wat je anders zou betalen.
het gaat vooral op items kopen/ een abbonement nemen als je het geld ervoor niet hebt om het item af te betalen.

dit is ook een dienst+ apparaat.
dus er moet net als met telefoons duidelijk zijn hoeveel het apparaat kost en hoeveel de dienst kost.

https://www.bkr.nl/telefoonkrediet/

vervang dan alle worden telefoon door xbox.

en gezien de xbox boven de 250 euro kost zal dit waarschijnlijk ook voor dit type abbonement gelden.
Voor de one x zou dat denkelijk inderdaad zo zijn, maar de prijs voor de one s is laag genoeg dat een lichte prijsdaling het onder de grens van €250 voor registratie brengt.
De waarde van hardware en diensten zijn bij elkaar groter. Tenzij de diensten hierin dan niet meewegen.
Volgens mij worden de diensten bij het telefoon krediet ook niet mee gerekend, Maar wordt er alleen gekeken naar de prijs van het toestel.

Dus een toestel van 100 euro met een dik abbonement zodat als nog 50 euro per maand betaald is geen probleem.
Terwijl een telefoon van 1000 euro met een matig abbonement zodat je uiteindelijk op 40 euro per maand uit komt mag niet als je niet genoeg zou verdienen.
Het lijkt me sowieso een probleem als de prijs van deze abbo's hoger is dat 250 boven de losse abbo's van de diensten.
Dus als Live en Gamepas samen 25 euro kosten dan is een 24 maanden abbo incl console vanaf 36 euro (24 maanden keer 11 euro is groter dan 250 euro) voldoende voor een BKR registratie
Maakt niet uit; het feit dat een betalingsverplichting wordt aangegaan zorgt ervoor dat de 'gratis' xbox wettelijk gezien moet worden als aankoop met geleend geld.
Het zou hier dan ook puur de adviesprijs zijn die moet dalen, ik had vorig jaar al een One S met een extra controller, Forza Horizon 3 voor iets van 230 (was 244 kwijt met nog 2 goedkope spellen). Even de adviesprijs op 249,- zetten en je bent klaar.

Met de One X zouden ze nog de keuze kunnen maken om klanten een aanbetaling te laten doen zodat je onder die 250 komt.
Is nu vooralsnog alleen in de VS
Mocht deze dienst naar Nederland komen is dat waarschijnlijk het geval; het minimale leenbedrag voor een BKR registratie is 250,-.
Dat alle BKR registraties slecht zijn is een dingetje van vroeger.
Tegenwoordig kijkt men wat voor registratie het is en voor welk bedrag.
Misschien krijg je er een ietsie pietsie kleinere hypotheek door, maar als dat een probleem zou je je beter kunnen afvragen of zo'n hypotheek/lening wel slim is.
Een BKR registratie zou in Nederland volkomen terecht zijn, je praat hier over 840 euro voor een product op afbetaling dat voor kinderen bedoeld is. De mensen die hier gebruik van maken zullen voornamelijk mensen voor wie de aanschaf van een console in een keer te duur is.

Als die mensen dan ook via een dergelijke regeling een telefoon met abonement aanschaffen en af en toe ook online spullen op afbetaling kopen, dan kunnen die als snel behoorlijk in de financiele problemen komen. De BKR is juist bedoelt om dat te voorkomen.
Verstandig, zeker in een land waar iedereen al uitgeeft via CC etc. Hoe help je mensen de schulden in :z
Verstandig, zeker in een land waar iedereen al uitgeeft via CC etc. Hoe help je mensen de schulden in :z
Je geeft af op de VS, maar is dat anders in andere landen? Is dat anders in NL? Het MS-abonnementsmodel was al wel duidelijk in aankomst, en gaat vast voor al haar diensten gelden, inclusief OS en Office-software.

Dit lijkt slechts nog een steekproefje.

[Reactie gewijzigd door HMC op 25 juli 2024 09:17]

Hoewel het vrij stereotyperend is zit er natuurlijk wel een kern van waarheid in. Desalniettemin merk je dat ook steeds vaker in Nederland consumeren op basis van afbetaling/lening aangeboden wordt. Denk daar bijvoorbeeld aan het kopen van een nieuwe telefoon i.c.m. een abonnement, het private-leasen van een auto, etc.
Ik vind persoonlijk dit model helemaal niet zo slecht mits er het juiste toezicht op berust. Daarnaast is het denk ik voor veel mensen een uitkomst, gezien zij dus niet in 1 keer de volle mep voor een vrij prijzig stukje hardware hoeven neer te tellen en op deze manier dus veel deuren openen naar consumenten die ze in een eerder stadium niet konden bereiken. Al met al is dit denk ik niet veel vreemder dan het "kopen" van een mobiele telefoon.
De deuren die voorheen gesloten waren, waren natuurlijk gesloten omdat mensen het niet konden betalen. Ze geld lenen tegen een 13-20% rente zodat ze het wel kunnen "betalen" helpt mensen alleen (sneller) de schuldhulpverlening in.
Prijzig stukje hardware? Een Xbox kost iets meer dan 250 euro. Dat is een derde van een iPhone. Als je 250 euro niet eens cash kunt neerleggen danwel binnen korte tijd bij elkaar sparen, dan lijkt het me zeer onverstandig om een paar tientjes per maand uit te geven hieraan.
Het feit dat er toezicht nodig is maakt het model per definitie al slecht. Wat is er mis met "ouderwets" sparen voor iets wat je niet per se nodig hebt (luxegoed)?

Ik snap heel goed dat je in sommige situaties niet anders kunt (als het gaat om primaire levensbehoeften). Maar er zijn al genoeg mensen die onnodig in de schulden zitten (er staan echt schrikbarend veel mensen onder bewind) en daarmee niet alleen zichzelf maar ook de samenleving belasten. Persoonlijk vind ik lenen voor luxegoederen pure waanzin.
Wat is er mis met "ouderwets" sparen voor iets wat je niet per se nodig hebt (luxegoed)?
Als iemand nu een Samsung S9 koopt via een abonnement is dat een afbetaling tegen 0% rente.
Oftewel €900,- van je spaarrekening halen is duurder dan hetzelfde bedrag in 24 termijnen terug betalen.

Dat is er dus mis met “ouderwets” sparen :)

[Reactie gewijzigd door Donstil op 25 juli 2024 09:17]

Het feit dat er toezicht nodig is maakt het model per definitie al slecht
Er is helemaal geen toezicht nodig, wat nodig is is mensen al op jonge leeftijd leren met geld om te gaan. Helaas doen we in Nederland liever aan symptoombestrijding, en gaan we allerlei regeltjes verzinnen.
Wat is er mis met "ouderwets" sparen voor iets wat je niet per se nodig hebt (luxegoed)?
Niks, net zo min als er iets mis is met geld lenen om iets aan te schaffen. 56% van de woningen in Nederland is in particulier bezit, en een groot deel daarvan zal met een lening (hypotheek) aangeschaft zijn.
Mensen mogen toch lekker zelf wel weten of ze een lening willen afsluiten voor het bekostigen van een aankoop?

Het probleem zit bij al die sukkels die maar wat doen en niet nadenken.

Dit land zal er goed aan doen als we eens ophouden met die betutteling en als ouders hun verantwoordelijkheden nemen met betrekking tot het opvoeden van hun nakomelingen.
Ik denk dat je flink doorschiet. Die sukkels waar jij naar refereert zijn mensen die in deze tijd door marketing (onder andere) wordt wijs gemaakt dat lenen niet erg is. Men denkt puur op korte termijn wat zorgt voor schulden.
Een voorbeeld is een studieschuld bij het DUO. Het gaat al tegen de 30.000 euro bij velen, dat kost je anderhalf keer zoveel aan hypotheek. Mobieltje erbij, ook weer een paar duizend euro eraf. Veel mensen zijn zich hier niet van bewust en al helemaal niet de lange termijn effecten. Er is veel te weinig informatie die wordt gegeven aan mensen dat ze een goed besluit kunnen nemen. In zulke gevallen zouden mensen voor zichzelf beschermd moeten worden.
Die steeds verder gaande trend van lenen of alles in abonnementenvorm zorgt uiteindelijk voor veel hogere kosten en voor meer schuld bij mensen. Het is een kwalijke trend en er zou preventie vanuit de overheid moeten zijn in mijn ogen. De gevolgen zijn namelijk afschuwelijk.
Grappig, ik vind dat “mensen tegen zichzelf beschermen” nogal flink doorschiet. Niet zo gek dat we met zn alle maar een stel domme schapen worden, alles word geregeld voor je.

Een keer op je bek gaan kan niet meer want we moeten vooral iedereen maar altijd tegen zichzelf in bescherming nemen.

Tijd om volwassen te worden en na te denken of lekker veilig en met minder vrijheid je leven laten bepalen door marketeers en Den Haag..
Dat beschermen wordt gedaan omdat je met geld niet simpelweg "een keer op je bek" kan gaan. Als je schulden krijgt, kom je er niet zo makkelijk uit. Als je schulden hebt, ben je dus sowieso al niet per se goed met geld en verdien je hoogstwaarschijnlijk niet bijzonder veel geld. Dat betekent dat als je weer positief wilt komen te staan, je moet leren een minder luxe leventje te leiden en daarbovenop ook geld van de salaris moet inleveren om je schulden af te lossen waardoor je een nóg minder kan uitgeven. Dan moeten mensen sowieso dus al hun leven veranderen en aangezien ze blijkbaar sowieso al geen goede levensbeslissingen kunnen nemen, gaat dit dus al helemaal lastig.

Schulden door leningen is toch wel iets anders dan een maand niet uit eten kunnen omdat je zo graag die iPhone X wilde. Sowieso is iedereen er de dupe van als er mensen met schulden zijn dus bescherming is zeker fijn.
Nouja, het zou ook niet verkeerd zijn als kinderen leren om eerst te sparen voordat ze uitgeven.
In plaats van direct een Xbox krijgen maar wel maandelijks betalen is het misschien beter om een kind te leren niet aan schulden te beginnen maar iedere maand dat bedrag aan de kant te leggen en dan een xbox te kopen.
In Europa wordt aanzienlijk minder op de pof geleefd, zeker als het gaat om relatief kleine en/of structurele aankopen. Los daarvan ga je hoe dan ook een maandelijks terugkerende financiële verplichting aan waarvan je je af kunt vragen of dat voor iedereen wel zo'n goed idee is.
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen dit, en een mobiel abbonement "inclusief" de nieuwste samsung of iphone ofso.
En dat is ook al jaren algemeen geaccepteerd, dus waarom zou dit wel opeens voor problemen zorgen.
Dat is nu net kort geleden veranderd:

https://www.rijksoverheid...foonabonnement-een-lening

Kort gezegd: de 'korting' op de telefoon moet wettelijk gezien worden als lening, dus zodra deze boven de €250 komt is BKR registratie verplicht.

Bovendien is het afsluiten van een lening een stuk lastiger dan het nemen van enkel een abonnement.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 09:17]

Ja, je krijgt er tegenwoordig een BKR registratie voor, maar het wordt nog steeds gewoon geaccepteerd
Is dat zo? Ik merk in mijn omgeving toch echt een drastische daling in de waarde van de nieuwe telefoons.

Er is wellicht geen wettelijk beletsel, maar het lijkt mij dat een deel van de klanten liever niet de bijbehorende inkomenstoets en registratie ondergaat (of kan doorstaan), zoals verwacht/gehoopt werd door enkele fabrikanten van goedkopere telefoons:

reviews: Telefoon bij abo? Geef je loon op

Volgens dit artikel: https://nos.nl/artikel/22...aling-bij-abonnement.html

was al binnen een half jaar na intreding van de nieuwe regels een fors effect in de verkopen van telefoon--abonnement-combinaties zichtbaar.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 09:17]

Dat het niet veel meer gebeurt betekend niet dat het niet geaccepteerd wordt. Het overgrote deel van de burgers kijkt niet niet raar aan als je een dergelijke lening afsluit.
Dit is best een goede deal je betaald niet extra voor de Xbox. Waar je bij sommige andere leningen/lease zoals https://www.dixons.nl/sony-kd55a1baep betaal je in de 5-jaar looptijd 4.260 euro voor een TV die je voor 2.200 euro online vindt.

Je moet alleen rekening houden dat je maandelijkse lasten stijgen. En je moet niet teveel van dit soort diensten nemen.
Kan handig zijn. Maar betaal zelf niet de volle mep voor Gold dus of het dan nog aantrekkelijk is.
Daar bespaar je geen 130 dollar mee natuurlijk. Dus ja, nog aantrekkelijk.
.oisyn Moderator Devschuur® @spawnagain27 augustus 2018 17:33
Je vergeet Xbox Game Pass, a $10 per maand (dus $240 in totaal). De meeste mensen hebben genoeg aan alleen Xbox Live Gold.
Maar ook de game pass is goedkoper te krijgen. Laatst 16 euro per kwartaal ipv 30. Das al 15 x8 =120 euro
Maar goed, het is zeker geen slechte aanbieding.
Met de keuze voor Xbox All Access kan volgens Microsoft bij de Xbox One S in totaal 130 dollar worden bespaard.

Xbox live kost alleen al €/$60 per jaar of €/$120 over 2 jaar.
Goedkoper dan gratis zal je dit denk ik niet kunnen vinden :P
Dat is wanneer je het rechtstreeks bij Microsoft afsluit. Zijn voldoende sites waar je het voor 35 a 45 euro kan aanschaffen.
Ik koop mijn hardware toch gewoon liever. Xbox abbonementje hier, Netflix abbonementje daar, spotify erbij en dan ook nog eens je maandelijkse kosten voor je telefoon. Uiteindelijk lopen de maandelijkse kosten steeds verder op wanneer je aan al deze ongein mee gaat doen. En als je dan eens een keer een financiele tegenvaller hebt dan kan je het geld niet opbrengen om dit alles te betalen.
Het was tijdens GC2018 in Xbox topic al berekend, het viel best mee qua prijs, was bijna 1 op 1 afbetaling.
Volgens mij ging het hem niet om of het duur of goedkoop zou zijn, maar dat er weer een maandelijks bedrag bij komt waar je aan vast zit. En ik ben dat ook wel met hem eens. Al die maandbedragen maken je uitgavenpatroon heel onduidelijk. Ik koop liever gewoon eenmalig zo’n apparaat als ik weet dat ik het geld kan missen dan dat ik over 2 jaar pas klaar ben met afbetalen. Als je volgende maand je baan kwijt bent lopen al die maandelijkse slurpers gewoon door.
Tja, keuze van het geheel, de 1 ziet liever een vast uitgavepatroon door het hele jaar (wat in de basis ook je salaris doet) in plaats van spikes van uitgaves. En als ik mezelf weggezet tegen andere mensen, ben ik nog bijzonder netjes met abbo's.

Het is echt niet dat dit opeens 'nog erger' maakt, we hebben al 90% van onze consumptie bepaald met abo's, TV, internet, amusement (streaming, games, etc), verzekeringen, huis, mobiele telefoon (+ abo), en steeds groter wordende groep van private leasing (nouja.. huur), dit is gewoon 'yet another' dienst.

Daarbij heb je hier gewoon een escape, zet je hem stop, moet je alsnog dat ding in 1x afbetalen, wat je dan zou doen als je dan het geld wel zou hebben.
Ik heb ook enkele dingen gekocht op een lening 2x telefoon, tv, lease auto, woning

kosten zijn netjes ingecalculeerd. zijn genoeg mensen waar zulk systeem werkt.
onze situatie verdienen we met zijn 2en. en complete maandelijkse lasten/uitgaven kunnen op enkel salaris betaald worden.

er zijn genoeg mensen die niet met geld om kunnen gaan en hun verpesten het helaas voor de mensen die dit wel kunnen
Het is waarschijnlijk een kwestie van voorkeur. Persoonlijk zou ik ook nooit voor private lease gaan. Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je een maandje flinke onverwachte kosten hebt al deze maandbedragen niet echt bijdragen aan het overleven van zo'n maand. Het liefst koop ik dus mijn producten (auto, telefoon, xbox) gewoon wanneer ik er geld voor over heb in een keer. Op die manier ben ik er zeker van dat ik in de toekomst niet ineens een probleem heb wanneer ik onverwachte maandelijkse uitgaven heb. Er zijn natuurlijk een aantal diensten die vrij noodzakelijk zijn en die ik dan ook maandelijks betaal (telefoon abbonement, auto verzekering, wegenbelasting) maar daarnaast probeer ik mijn uitgaven zo beperkt mogelijk te houden per maand (verder heb ik alleen een Spotify familie abbonement).
Schaamteloze manier om van de voorraad consoles af te komen en nog even wat extra te verdienen aan vaste abonnementen..

Omstreeks 2019 komen er nieuwe XBoxen dus dan donderen de prijzen (tweedehands 500GB Phat 100€ en Slim 120€) nog verder van XB1 terwijl de abonnementen doorlopen en MS verkoopt dit als Voordeel voor hun spelers :+ wat een Jokers
Wat is er schaamteloos aan? Microsoft is heel duidelijk over de voorwaarden en als je alles bij elkaar op telt ben je niet veel duurder uit dan als je alles in 1 keer zelf zou kopen.

Ik verwacht dat de nieuwe Xbox (in 2020?) gewoon voortborduurt op de huidige architectuur en we dus niet meer kunnen spreken van echt een nieuwe generatie. Ik verwacht dat ze het PC model gaan omarmen. Je kan de nieuwe games spelen maar afhankelijk van je console zal de grafische pracht overeenkomstig zijn.
Hey Thor :D heb genoten van Ragnarok!

XBOX Scarlet gaat inderdaad meer op PC lijken met instelling keuze in de software en naast Backwards compatible mogelijk ook Forward compatible net als met PC dus kopen is investeren en huren is weg gegooid geld.

Edit.. heb verschillende optelsommen gemaakt en het is een chaos wat ik niet plaatsen ga maar ik kom telkens op een 100€ voordeel uit ook als je alles nieuw koopt en tweedehands bespaar je wel tussen de 150€ en 200€ met keuzes in aantal spellen en of jaren Live gold ;)

Als het abonnement nu om Scarlet ging was het iets anders maar dit hele plan van MS is in hun voordeel (overtollige hardware verkopen + abonnementen) en het wordt verkocht als voordeel voor hun klanten dus ja dit vindt ik schaamteloos.
Ik vind het op zich wel meevallen. De looptijd is voor 2 jaar, dus als je het nu af zou sluiten (als dat uberhaupt kon hier, wij worden weer eens vergeten), loopt het contract af in 2020. *Stel* dat in 2019 een nieuwe Xbox verschijnt, dan wil je die toch niet meteen hebben, want bij launch zijn er nauwelijks spellen voor te krijgen. Meestal niet meer dan een dozijn fullprice release titels. In 2020 ben je van je contract af en kun je de nieuwe generatie halen, waar ondertussen wél meer spellen voor te krijgen zijn.

Ik heb de PS4 ook pas na een jaar of 2 a 3 gekocht, toen de slim uit kwam. De eerste generatie heeft meestal toch niet heel efficiënte hardware en als je naast een grotere keuze in games ook iets om je stroomrekening geeft wacht je nog even tot de nieuwe versie uit komt :+
Het is speculatie maar persoonlijk kan ik het mij niet voorstellen dat MS nog 2 jaar voor :+ gaat staan en de Switch zal mogelijk XB1 in 2019 al inhalen en het lijkt mij sterk dat de 4 gekochte studios nog voor XB1 software gaan ontwerpen dus wat gaan die de komende tijd doen en wat voor projecten hadden hun al ;)

Persoonlijk vindt ik Launch modellen ook niet interessant door de prijs en verouderde hardware (ontwikkelingstijd) en de Line up maar omdat geen nieuws is over Bloodborne 2, Horizon zero dawn 2, Uncharted 5, Fable 4, Blue dragon 2, Hellblade 2, HALO nr ? etc. zouden Sony en MS beiden met een sterke line up kunnen komen.


Omdat de PS4 uitstekend verkoopt door exclusiviteit en omdat deze doorgaat op PS5 blijft XB1 achteraan bungelen en zal XB Scarlet een voorsprong nodig hebben maar Sony gaat geen jaar voorsprong geven dus ergens in 2019 Scarlet en ergens in 2020 PS5 lijkt mij logisch.

Het zal wel aan mij liggen want een abonnement van meer dan 8€ heb ik niet voor een mobieltje over dus een 22€ of zelfs 35€ 2 jaar lang voor een Console die met omstreeks 1 jaar vervangen wordt 8)7 never nooit niet!

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 25 juli 2024 09:17]

Als PC gamer zou ik graag 1x per generatie een console voor een half jaar willen om alle exclusives te spelen. Als Playstation (Xbox heeft niet zo veel exclusives die niet op de PC zijn) bijv PS4 + games voor een bedrag a 50-60 per maand zou aanbieden, dan zou ik dat best overwegen!
Ik zie dit voorlopig nog niet gebeuren, tenzij Playstation op een gegeven moment met stabiele streaming van games komt. Dan zou je zelfs geen krachtige console meer nodig hebben.
De huidige regeling van Xbox vind ik dan weer wat minder, aangezien je er twee jaar aan vast zit.
Dit heeft niks met tijdelijk lenen te maken van de console. Je koopt hier gewoon een xbox one, alleen betaal je de prijs verdeeld over 24 maanden.
Als je graag een console voor een korte periode wilt, zou ik hem gewoon een keer halen in een goeie sale met black friday of zo.
Of fullprice kopen en wanneer je er klaar mee bent als tweede hands aanbieden. Een Xbox die slechts een half jaar gebruikt is, kun je nog best wat voor krijgen. Zeker als je er alle exclusives bij hebt gekocht, die zijn na een half jaar nog steeds een hoop geld waard.
Amerikanen kennende wordt dit ongetwijfeld een ongekend succes!
haha, zeker, vooral als je ziet wat voor onozele dingen ze kopen via tele-shopping kanalen.

ze realizeren zich niet, dat datzelfde item 10X zo goedkoop kan zijn via ebay/wish/aliexpress.
Je komt dus uit op 528 dollar voor de S exclusief btw (welke per staat verschilt)

Een Xbox One S kun je toch snel voor 249 dollar of minder tijdens bepaalde acties vinden.

Xbox game pass kost 240 dollar
Xbox Live voor 2 jaar 120 dollar.

Het totaal is 609 dollar wetende dat game pass en live vaak ook goedkoper te vinden zijn. Alleen Live kan al uitkomen op 80 dollar bijv. voor die 2 jaar.

Je hoeft dus het geld niet direct te hebben wat het grote verschil is lijkt me. Alleen denk ik dat het voor Microsoft een test zal zijn om te zien hoe het pakt en dat je naar een volgende generatie toe de hardware niet mag houden of dat de bedragen een stuk hoger zullen uitvallen over een lange periode.

Xbox One X aan 35 per maand.
Nieuwe generatie wanneer die uitkomt aan 45 per maand. "Het is maar 10 meer" - ik hoop voor dat laatste dat ik fout ben maar de volgende Xbox gen gaat hier sowieso meer op inspelen.
Je bent ongeveer het zelfde kwijt als je allen nieuw haalt voor de advies prijzen. Maar consoles en xbox gold zijn meerdere keren per jaar in een goeie sale, dan kan je beter met een sale toeslaan. Ben je veel goedkoper uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.