Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nvidia houdt evenement op 20 augustus en belooft 'verrassingen'

Nvidia houdt op 20 augustus, een dag voor de start van de Gamescom-beurs, een evenement in Keulen. De fabrikant zegt met 'spectaculaire verrassingen' te komen. Mogelijk toont de fabrikant tijdens het evenement een nieuwe GeForce-videokaart.

Nvidia heeft een inschrijfformulier voor het evenement op zijn website gezet. De fabrikant gaat demo's geven van nieuwe games en ontwikkelaars zullen presentaties houden. Verder komen er 'een aantal spectaculaire verrassingen'. Daarmee zou Nvidia kunnen hinten op de introductie van een nieuwe serie videokaarten. De eerste kaarten in de huidige GTX 10-serie werden ruim twee jaar geleden aangekondigd.

Volgens geruchten is de eerstvolgende videokaart de GTX 1180, de naam daarvan werd genoemd door een medewerker van Lenovo. Gigabyte gaf eerder al aan dat eind dit jaar er nieuwe Nvidia-gpu's voor laptops zijn te verwachten. De varianten voor laptops volgen meestal na de introductie van videokaarten voor desktops. Sinds de GTX 10-serie zijn de laptopvarianten vrijwel gelijk aan de desktop-gpu's.

Vermoedelijk gaan de nieuwe videokaarten van gddr6-geheugen gebruikmaken. Samsung en Micron zijn dit jaar begonnen met de massaproductie van het videogeheugen. Ook verscheen een foto van een test-pcb van Nvidia waarop gddr6 te zien is.

De ceo van Nvidia heeft in juni aangegeven dat een nieuwe generatie GeForce-kaarten pas 'over een lange tijd' komt. Meer concrete informatie over een verschijningsperiode noemde hij echter niet. Als Nvidia op 20 augustus een nieuwe videokaart toont, zou het zo kunnen zijn dat het nog een tijd duurt voordat deze daadwerkelijk op de markt komt.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-07-2018 • 18:26

132 Linkedin Google+

Submitter: eYaTed

Reacties (132)

Wijzig sortering
Verrassing! We maken een refresh van de huidige kaarten op een ander procedť, iets hogere clocks, labelen het met een hoger nummer en alle nVidia fans roepen dat AMD steeds verder achterloopt. :)
Oja we vragen natuurlijk er meer geld voor :Y)
Zolang ze sneller zijn dan de Vega kaarten kunnen ze praktisch doen wat ze willen.
En feitelijk loopt AMD ook gigantische achter op Nvidia. Duurde jaren voordat AMD met een nieuwe zogenaamde topvideokaart aan kwam, en die bleek vervolgens nauwelijks in staat beter te presteren dan een 1080 die toen al langer dan een jaar op de markt was en die zelf alweer voorbij was gestreeft door de 1080Ti. Dus ook met een eventuele refresh van het huidige model blijft Nvidia verder uitlopen bij AMD. Jammer, want de consument is gebaat bij concurrentie op videokaartgebied en niemand anders dan AMD kan dat Nvidia geven.
Bij DX11 ja maar ze hebben al jaren geÔnvesteerd in parralelle processing dus zodra DX12 een beetje van de grond komt is het klaar met Nvidia die alleen maar driver-optimalisaties doorvoert...
Uhm DX12 bestaat al heel lang, dus als wat je zegt waar zou zijn, dan zou het nu dus al klaar zijn met Nvidia..
AMD had het R&D budget gewoon niet om een fatsoenlijke gamers kaart op de markt te zetten. De VEGA is puur als compute card ontwikkeld en met wat driver tweaks omgezet naar een gamerskaart. Onder de motorkap is het gewoon een compute card dat middels bruteforce en heel veel stroomverbruik als gamingkaart ingezet wordt. Ze konden niet echt anders op dat moment.

De 7nm beloofd wel goeds; en de stijging in 25% R&D budget geeft AMD nu ook meer ruimte. Het is gewoon even afwachten wat beide kampen in weten te brengen straks.
Feitelijk ja, maar door wazige en oneerlijke afspraken door het andere kamp. Hoewel ik het met je eens ben, is het nogal een hard oordeel, helaas.
Pascal 2.

Om het nog verwarrender te maken krijgen we namen zoals 1075, 1085, 1085 ti.
Nee nee nee nee neeeeeen.
Neenee, 1080 refresh gaat 1090 of 1095 zijn natuurlijk.
Oeh, en dan een fanshroud zoals de 690 die ook had met de ventilator in het midden maar dan single gpu anders is het niet verwarrend genoeg.
Pascal 2 electric boogaloo. 8)7
Ik denk dat het eerder tijd is voor de 1080 ti ti.
Verrassing, we blazen AMD nog verder weg met onze GTX 1180.
In een interview met Brainbean op de E3-gamebeurs in Los Angeles, liet een medewerker van Lenovo zich echter ontvallen dat de Legion-gamesystemen van de fabrikant aanvankelijk met de GTX 1060 geleverd gaan worden, maar op termijn ook met de 11-series van GeForce-kaarten, tot aan de GTX 1180.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 31 juli 2018 19:07]

Maar deze laptop komt niet eerder dan Q4 dus dat duurt nog 4-5 maanden. :)
Laptop? Ik vermoed dat dit een desktop is.
en alle nVidia fans roepen dat AMD steeds verder achterloopt
Even je sarcasme negerend: daar hoef je geen fanboy voor te zijn. Dat is wat betreft het high end deel van de markt gewoon zo.

En dat is jammer genoeg imho. Concurrentie leidt (vaak) tot lagere prijzen en snellere ontwikkelingen.

nVidia rust nu inmiddels al ruim twee jaar op z'n lauweren wat betreft consumenten/gaming GPU's. Als ze de 1180 uitbrengen is het niet omdat ze bij nVidia de hete adem van de concurrentie in hun nek voelen, maar omdat ze menen dat hun markt ver genoeg verzadigd is met Pascal-chips. En dat aan Pascal dus relatief gezien minder te verdienen is dan aan het eindelijk eens uitbrengen van een opvolger voor Pascal. Had AMD een vuist kunnen maken in het high end segment, dan had er waarschijnlijk al veel eerder een opvolger op de planken gelegen, voor een prijs die relatief schappelijk is.
Dus doordat de price surge die werd veroorzaakt door de vehoogde vraag door miners nu voorbij is, is dit prima timing om iets nieuws op de markt te mikken.
Lekker belangrijk, maar goed. Kijk nog eens naar het logo als je dan toch zo nodig de behoefte voelt om mensen te corrigeren. De eerste geeft eerder een n aan dan een N. En in het oude logo is het overduidelijk een n en zeer zeker geen N.

Hun officiŽle schrijfwijze in tekst is tegenwoordig consistent: NVIDIA. Het logo lijkt (nog immer) nVIDIA te zijn.

Dus of jij persoonlijk Nvidia acceptabeler vindt dan nVidia doet er niet toe. Ze zijn beide fout. Hell, nVidia zou wat dat betreft acceptabeler zijn omdat het logo eerder een n aangeeft dan een N.
Ik hanteer alleen maar de schrijfwijze van de persoon waar ik op reageer. (<- geen zelfbenoemde taalpolitie) ;)

En nogmaals: lekker belangrijk wat de officiŽle schrijfwijze van NVIDIA is. Daarbij gezegd hebbende dat wat naar jouw mening een acceptabele schrijfwijze is nog veel minder belangrijk is, Nvidia kan namelijk officieel net zo min als nVidia.

En waarom ben ik nu opeens een idioot? En hoezo "weer"? Je voelt zelf de behoefte om mensen te corrigeren. Dat terwijl je zelf blijkbaar ook niet helemaal je huiswerk goed gedaan hebt. Dan vraag je er om om je correctie net zo hard weer terug gekaatst te krijgen. :O

[Reactie gewijzigd door houseparty op 1 augustus 2018 13:21]

Geweldig. Heb net een 1080ti voor § 800,- euro in mijn kast geprint nadat ik dit artikel uit juni had gelezen. Hierin gaf Nvidia aan dat de nieuwe 11xx serie nog lang op zich kon laten wachten. Denk dat de heren van de marketingafdeling een flinke pluim krijgen voor deze acties. Jammer dat ik hier (waarschijnlijk) ben ingetrapt.

[Reactie gewijzigd door iApp op 31 juli 2018 18:31]

Jammer dat ik hier (waarschijnlijk) ben ingetrapt.
En gelukkig voor de rest want de release is naar verluidt uitgesteld omdat nvidia een te grote voorraad Pascal chips op de plank had liggen. :P

Wat betreft de performance winst van de 1180 ten opzichte van de 1080Ti weten we tot nog toe nul komma nul. Alles is op gerichten en speculaties gebaseerd. Die 1080Ti zal heus nog wel prima mee gaan totdat de 1180Ti of zelfs de 1280Ti uitkomt, dus je aankoop is niet meteen zinloos geweest.

Ook wat betreft deze 'verrassingen' op gamescom geldt dat we niets zeker weten en alles vooralsnog op geruchten en speculaties gebaseerd is. Het is niet zeker dat nVidia op dat evenement voor gamescom ook daadwerkelijk de 1180 aankondigt. De geruchtenmolen-hype met betrekking tot de 1180 is immers dit jaar nu al een paar keer eerder op stoom gekomen.

Anderzijds:
Blijkbaar had je op dat moment genoeg noodzaak om een nieuwe GPU aan te schaffen voor 800 euro. Mijns inziens blijft dat de beste redenering voor een aankoop: koop wat je nodig hebt en wat binnen je budget past op het moment dat je het nodig hebt, tenzij een nieuwe release direct imminent (dus aangekondigd) is. Anders blijft je namelijk altijd wachten. Nieuwe hardware die uitkomt die je huidige hardware tot 'oude(re) generatie' degradeert is een zure appel waar je onvermijdelijk altijd mee geconfronteerd wordt.

Dat er overduidelijk een 1180 te verwachten is en dat die release binnen nu en x maanden is, is een tweede. Die verwachting geldt nu al een paar maanden, al sinds het begin van het jaar eigenlijk. Dat wist je zelf ook en dat is een risico dat je zelf genomen hebt.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 1 augustus 2018 00:09]

Nee joh, nieuwe generatie wordt aangekondigd, beschikbaar worden en dan nog de prijs.... waarom zouden ze deze goedkoop maken tov de huidige generatie? Ze hebben nog enorm ( las ergens 1mjn+) GPU chips op voorraad, denk echt niet dat je moet denken dat vanaf 20 aug de ti ineens nog maar §500 gaat kosten.
Hebben ze met de 1000 serie ook gedaan helaas, 1060 voor de prijs van een 970, etc. Ik verwacht, als de performance van een 1160 weer rond de 1070/1080 ligt, dat deze zoon 400 euro word dit keer, maar de tijd zal het laten weten.
Toch bizar voor woorden.
Omdat je dankzij nieuwe technologie en/of technieken de 60 van huidige generatie kan mee laten lopen met de 70 van vorige generatie, betekend toch niet automatisch dat je dan ook maar de prijs van de 70 van vorige generatie moet evenaren? Met die tactiek beklimt Nvidia een prijzenladder waarmee ze zichzelf uit de markt prijzen op den duur.

Krijgen we straks 40, 30 en 20 serie erbij? 8)7
De prijs van de 1170 zal niet bepaald worden door de prijs van de 1080, maar door de prijs van de Vega 64. Het is een markt met veel kopers, zowel kleinschalig (gamers) als grootschalig (miners/OEMs). Het is een niet-essentieel product; sterker nog, een luxe. De aanschaf kan dus uitgesteld worden. Dat leidt allemaal tot een vrije prijsvorming, wat betekent dan concurrentie een grote rol speelt.

Een 1140 die niet interessant is voor miners zou zeker wel een optie kunnen zijn.
Hoe kom je daar bij? Dat verkrijgbaarheid door enorme vraag hoger lag is niet direct te wijten aan de fabrikant. De mining hype is mede veroorzaker van videokaart tekorten. Winkels hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt door de prijzen kunstmatig hoog te houden.

De GTX970 had een richtprijs van $329 en de GTX1060 had er van $199-249 (3-6 GB versie). De 1060 is een opvolger van de GTX960 welke een richtprijs had van $199. De 1070 is wel duurder geworden ivm de 970 met $379 richtprijs.

De GTX970 had een enorm gunstige prijs bij release. Deze lag ca $50 onder die van zijn voorganger.
Een GTX 1080 TI of een andere kaart dan hetzelfde niveau zal in ieder geval minder kosten dan dat ze nu kosten. Het is natuurlijk niet logisch om een nieuwe kaart aan te kondigen die naar verwachting wat sneller zal zijn dan de GTX 1080 TI .. en de 1080TI dan hetzelfde geprijsd te houden.

Of ze moeten een GTX 1180 1000+ maken, en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Goedkoop zullen ze niet zijn maar meer dan 1000 lijkt me stug, helemaal omdat in de loop van 2019 de TI versie zal komen.
De adviesprijs van Nvidia daalt niet, simpelweg omdat de 1080Ti niet in eens goedkoper wordt. De kosten om deze kaart te fabriceren zullen het zelfde blijven en als ze de prijs omlaag halen zullen ze de verkopen van de nieuwe kaarten in de weg zitten.
Dus er is geen reden de kaart goedkoper te maken.
Die is er wel, namelijk de nieuwe kaarten reeks. Waar zou jij dan de 1080ti positioneren kwa prijs als de 1160 - 1170 en 1180 in augustus/september komen?
Met dezelfde prijs? Het is een oude generatie, doet er niet meer toe.
De prijs om ze te produceren zal hetzelfde blijven, waarom zouden ze dan de prijs verlagen?
Omdat ze ze niet meer produceren, of in ieder geval dan niet. Niemand gaat ze meer kopen als je ze te dicht in de buurt van de nieuwe kaarten houdt. Als je van je voorraden af wil zul je ze aantrekkelijk moeten prijzen.
Nvidea zal niet op zo een grote voorraad zitten en ze zullen echt niet hun nieuwe generatie een mes in de rug steken zodat de oude generatie kwa prijs kan meekomen.
Kijk naar de 970,980... Die prijs is niet gezakt als je kijkt naar de historie
Omdat het produceren van deze chips echt niet zoveel kost. De chips die ze al hebben zijn trouwens al geproduceerd, dus als ze nog een voorraad hebben kunnen de prijzen gewoon dalen als er geen genoeg vraag is.
Zoals de afgelopen jaren is gebleken komt altijd eerst de xx80 versie, de maand erna de xx70 en de maand daarna de xx60 . De opeenvolgende maanden erna zullen de laptop GPUs uitkomen.

In verschillende artikelen was te lezen dat de 11xx waarschijnlijk een stuk duurder gaat worden.

Zelf heb ik hierom ook onlangs een laptop aangeschaft met de GTX1060. Wachten werd hem niet en voordat de laptop GTX1160 versie er is zijn we minstens 3-4 maanden verder. :)
Duurder dan de 1080 bij launch? Zeker weten. Duurder dan de GTX 1080TI nu is? Dat denk ik toch echt niet.
Persoonlijk ga ik uit van 899 EUR voor de 1180 en 1099 EUR voor de 1180ti.

Meerdere bronnen gaan uit van 20-30% verhoging t.o.v. de 1080 en 1080ti bij release

Let's see. :)
§1100,- voor de 1180ti? Ik mag het niet hopen, want dat zou betekenen dat de prijzen weer een flink stuk omhoog gaan. Ik heb mijn 1080ti destijds aangeschaft voor circa §800,-. Dat betekend ineens §300,- prijsverhoging, dat lijkt me een beetje overdreven. Maar we gaan het zien...
Een kaart wordt niet geprijsd volgens kosten maar volgens de markt (uiteraard hoger dan de kosten, maar hoeveel hoger dat kiezen ze naargelang wat de mensen ervoor betalen willen)

En ja als de nieuwe kaarten voorlopig nog onder de 1080 ti presteren zal vermoedelijk de prijs gelijkaardig blijven...
Ik verwacht inderdaad ook dat ie duurder wordt en niet rond de prijs van de huidige topmodellen maar misschien wel behoorlijk erboven: zoals een prijskaartje van §1100 voor de opvolger van de 1080. Die zal dan een x-aantal procenten sneller zijn dan de huidige 1080ti, zoals met alle voorgangers ook het geval was, en zoals met alle voorgangers het geval was, werd zo'n beetje elke generatie weer een stukje duurder.
Maar dat denk ik niet? Geen idee wat de prijs wordt en is ook niet relevant, het gaat om de prijs van de huidige serie die niet veel omlaag zal gaan want de productie kosten blijven gelijk.
Het zal mij eerlijk gezegd niet verbazen als een GTX1180Ti ~§999 gaat kosten.
De TI, dat zou kunnen. De 1180 die (waarschijnlijk) in augustus komt niet.

[Reactie gewijzigd door FrankoNL op 31 juli 2018 21:41]

Lol, zelfs de 1080 is op dit moment nog 600 euro.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar vrees van niet.
Kan het me werkelijk waar niet voorstellen. Tuurlijk, in het hoge segment hebben ze weinig concurrentie .. maar 1000+ is jezelf totaal uit de markt prijzen. Laten we zeggen dat de 1170 dan 900 euro zou zijn en de 1160 750/800. Dat zou 1080 (of iets hoger) niveau betekenen voor 750 euro. Dat is een prijs die veel gamers veel en veel te gortig is. Je kan jezelf ook zonder concurrentie uit de markt prijzen.

Ik denk dat de GTX 1080 zo rond de 799 dollar wordt. Hoe dit naar Euro wordt vertaald is afwachten. Maar 850 euro zou zomaar kunnen.

[Reactie gewijzigd door FrankoNL op 31 juli 2018 18:57]

Dat denk jij, die GTX1180's gaan bij 1000+ nog gewoon als warme broodjes over de toonbank hoor. Ook zal de voorraad dan beperkt zijn. Er zijn altijd mensen die dit er voor willen betalen (en vergeet niet developers die nu bezig zijn met games die over 1 a 2 jaar uit moeten komen),.
Ik vind 800+ voor een 1080 al van den zotte (of een 1060/6GB voor 300+)
Ik koop dit soort producten het liefst zo snel mogelijk, ook ik heb §800 betaald voor een 1080Ti maar er ondertussen wel ruim een jaar plezier van gehad. Een beetje tweaker weet wanneer hardware uitkomt en slaat toe op een handig moment ;).

Zelfde geld bijvoorbeeld voor consoles; hoe sneller je ze koop hoe langer je plezier hebt (voordat ze eol gaan).

[Reactie gewijzigd door Tortelli op 31 juli 2018 18:54]

Een beetje tweaker weet wanneer er nieuwe hardware uitkomt?
Het is puur gokken op geruchten en trends, hoef je geen tweaker voor te zijn.
Er waren ook verwachtingen dat het zou gebeuren op computex of pas in 2019, dus zeggen dat je er een tweaker voor moet zijn is onzin want het zijn allemaal geruchten en verwachtingen.
Probleem bij consoles vind ik vaak dat juist in het begin er minder plezier aan te beleven is omdat EN de software dan vaak nog een hoop mist EN er maar een zeer beperkt aantal games zijn (daarom ben ik juist altijd voor BC vanaf de start).
Ze zeggen toch niet dat de huidige kaarten binnen een half jaar er zijn? Of heb ik iets gemist in het artikel?
Er zijn aanwijzingen dat de release van de GTX 1180 op 30 augustus is, waarna de 1170 en de 1160 de maanden erna volgen.
Een aankondiging op 30 augustus zou kunnen, maar een release niet.
De release is eerder een maand (of zelfs meerdere maanden) na de aankondiging.

Een release over minder dan een maand zouden ze overigens nooit kunnen stilhouden, want dan moeten de kaarten ook verkrijgbaar zijn en dus zijn ze naar winkels verscheept. Dit betekent dat 1000'en mensen deze gezien hebben en dan kan je zoiets niet stil houden.


Overigens gok ik eerder op een Titan release. Prijskaart zal wel rond de 3000$ zijn...
de andere kaarten volgen dan waarschijnlijk een halfjaar later (rond Pasen)
Same here maar dan maanden eerder. Je kunt er op wachten het :)
Ik vrees het wel ja, Youtuber JayzTwoCents heeft hier vorige week nog een video over geplaatst:
Is the GTX 1180 Worth Waiting For?? https://www.youtube.com/watch?v=796S3oZmmcE

tldr: Nvidia zat nog met een flinke voorraad videokaarten vanwege de terugvallende cryptomarkt, als iedereen gaat wachten op de 11xx komen ze er nooit van af dus dan maar een leugentje om mensen over de streep te trekken.
Als nvidia of intel iets zeggen moet je van het tegenovergestelde uitgaan, dat werkt vaak wel.
Je nieuwe aankoop is niet opeens stokoud en niet meer bruikbaar. Je kan prima jaren vooruit met je aankoop. Het is nog maar even wachten hoe duur Nvidia de kaarten in de markt zeg. Vermoedelijk meer dan 800 euro. De kaart zal weer een stapje meer zijn dan de TI.
Natuurlijk zeggen ze dat, zodat consumenten zoals jou de kaarten blijven kopen voor de hoofdprijs. Je moet bedrijven nooit vertrouwen. Je snapt natuurlijk wel dat wanneer ze zeggen dat de GTX 1180 in augustus komt, dat niemand nog een GTX 1080 gaat kopen voor de volle pond.

_/-\o_

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 31 juli 2018 19:12]

Blijft een goei mopje elk jaar opnieuw
Misschien het artikel gemist dat Nvidia met enorme overstock zit van de huidige generatie en dat prijsdalingen verwacht zijn?
Dan verkoop hem nu direct, je krijgt er nog ongeveer evenveel geld voor terug.
zit in hetzelfde schuitje. mocht de 1180 toch komen dan is dit waarschijnlijk ook een van de laatste Nvidia kaarten die ik een tijdje gekocht heb. niemand houd ervan om voorgelogen te worden door de CEO van het bedrijf nog wel.
Er is grote kans dat de kaarten bijvoorbeeld pas vlak voor kerst komen ofzo, voordat je ze echt kunt kopen.
Niks mis mee, je hebt nog steeds een puike kaart. Als je naar de Steam Survey kijkt dan heeft het overgrote merendeel van de GPU crowd een videokaart die een stuk matiger is dan de jouwe.

En dat is het belangrijkste, hierop ontwerpen ontwikkelaars. Het aanbod van GPU's op de pc markt kun je voor nu makkelijk negeren. Het gaat pas echt schuiven als de volgende generatie consoles uitkomt.
Ik zou het raar vinden als die spectaculaire verrassing een 1180 zou zijn.
Zolang mensen (zoals jij) dat oude ding blijven kopen aan 800euro zie ik niet in waarom ze dat niet nog een paar maanden volhouden. AMD en intel hebben toch nog steeds geen antwoord.

Ze gaan ook geen paperlaunch doen zoals sommige denken want dat is zeer nefast voor de verkoop. Zoiets doe je enkel maar in geval van concurrentiestrijd om klanten te binden.

Het zal wel eerder GeforceNow + tablet zijn.
Of misschien wel een nieuwe cpu?

[Reactie gewijzigd door catfish op 31 juli 2018 20:59]

Sorry dan ben je dom geweest. Natuurlijk zal nvidia zeggen dat de nieuwe generatie er nog niet snel zal aankomen, ze willen immers zoveel mogelijk GPUs van de huidige reeks verkopen.
Toen Jen Hsun Huang dat riep proefde ik gewoon de leugen.

Een dergelijke statement maak je niet als je het echt meent.

Ik had het in ieder geval gewoon door dat ze dat meer deden om de verkoop niet in te laten zakken.
Ik denk niet dat ie voorbij de ti gaat wel in de buurt denk ik.

Dit is puur speculatie Ik heb geen bronnen :*)
Ik denk datie VOL voorbij de ti gaat.. (wat betreft performance en prijs).
Jazeker dat wel, maar ik vraag me af of het een geheel nieuw architectuur is of niet.
Wat dan word het wel interessant :*)
Een 1080Ti voor 800,- is toch een goede koop? De 1180 (of hoe die ook gaat heten), zal waarschijnlijk rond dezelfde performance liggen en ongeveer hetzelfde kosten (of meer). Sowieso duurt het een poos voordat ie in NL uit is. En in eerste instantie denk ik niet dat ze er veel van gaan produceren omdat ze met een behoorlijke voorraad zitten, dus ze zullen snel uitverkocht zijn. Er komt altijd wel iets nieuws uit. Zo is het met hardware.
Nou nee.
Dat had allang lager moeten zijn in een normale markt.
Als ze worden aangekondigd kost het nog een half jaar voor beschikbaarheid en normalisering van prijzen.
Je 1080ti werkt ook na de aankondiging nog even goed :z
Niet zo erg. De eerste volgende kaart die echt boven de 1080 ti gaat, zal wellicht de 1180 ti zijn. Maar die is niet binnen het jaar te verwachten. De 1180 gaat misschien wel gelijkaardig zijn aan de 1080 ti, maar voor je die echt kan geleverd krijgen is het al gauw december.
Dit lijkt mij de lancering van GeforceNow? Wellicht met een nieuwe tablet om de games mee te streamed?
Was mijn eerste gedachte ook dus +1 :P

Ik kwam er pas onlangs achter dat je met de shield gratis, gewoon met een druk op de knop (belachelijk eenvoudig), wat oudere aaa spelletjes kon spelen (geen installatie).
Dat gemak lijkt mij de toekomst en dan zou een switch-clone met cloud abonnement een volgende stap kunnen zijn.
Een nieuwe tablet of Android TV zou ik zeer verwelkomen. Al is de huidige shield TV nog meer dan capabel.
Hopelijk zijn die spectaculaire verrassingen geen bijkomende prijsverhogingen. ;)
(al zou dat ook spectaculair zijn)

Maar mogelijks zo het natuurlijk wel zo kunnen zijn dat ze de GTX 11xx aankondigen.
Als we verschillende mediaoutlets mogen vertrouwen komt er ook een "plus" variant uit.

Maar hopelijk zijn het dus videokaarten en geen AI, zoals ze vorige keer niet konden over ophouden.
Ai verkoopt beter richting "data" centers enzo, kunnen ze meer voor dezelfde kaart vragen :)
Als de crypto miners hier ook weer als een dolle op springen zal die prijs voorlopig niet zakken.
Mwah. Valt weinig te minen op het moment. Dat scheelt. De coins zijn super weinig waard (gelukkig). Vandaag ook alles weer lekker ingestort.
Gelukkig zeg je?

Wees blij dat Nvidia en AMD een extra groep klanten erbij hadden gekregen.

Want de gaming markt is behoorlijk klein en de kosten voor R&D van GPU's is geen kattepis.

Nvidia en AMD moeten wel goed blijven verdienen om te kunnen opboksen tegen Intel.

AMD heeft nu wel een antwoord op de CPU's van Intel en Nvidia heeft dan wel de krachtige GPU's maar als Intel terugslaat met een nieuwe CPU wat realistisch is en ze de GPU markt betreden en ineens Nvidia verslaan dan staan ze eenzaam aan de top met hun diepe zakken.

Dan heb je ook geen concurrentie meer.

Dus van mij mag de crypto markt wel weer opkrabbelen en zorgen voor een toename van de verkopen van videokaarten.
er is ook een Nvidia event tijdens Siggraph, dus dat is ook een kandidaat:

HEAR FROM OUR LEADER
NVIDIA founder and CEO Jensen Huang will be taking center stage to explore the latest innovations in graphics and how artificial intelligence is changing our world. RSVP by July 30.

Date: Monday, August 13, 2018
Time: 4:00–6:00 p.m. PT
Location: Vancouver Convention Center, East Building,
Hall C


en een "info event" 30 aug in berkley:
https://events.berkeley.e...2018-08-30&tab=all_events
en ook een ander event 19-20 augustus in Berkeley. maar kan die even zo snel niet vinden,
(er is nogal veel AI research in Berkeley)

Dus het begint er inderdaad op te lijken dat het binnenkort is.

[Reactie gewijzigd door freaq op 31 juli 2018 18:34]

Op Hot Chips geeft Stuart Oberman een presentatie over de nieuwe mainstream gpu van Nvidia. Dat evenement zal twee uur naar de Gamescom-presentatie plaatsvinden, dus je kan er wel vanuit gaat dat de nieuwe kaarten onderdeel zullen uitmaken van de presentatie.
ja het is ook zeer goed mogelijk dat tijdens Siggraph Nvidia het over de quadro en tesla 11 series equivalente lijn zal hebben.
Nieuwe Shield tablet zou een leuke verrassing zijn.
Dat wordt waarschijnlijk eerst een Radeon instinct kaart.
https://www.anandtech.com...on-instinct-shipping-2018

[Reactie gewijzigd door DwarV op 31 juli 2018 18:53]

Zoiets als dit kun je gaan verwachten.

980ti = 1070
1080ti = 1170
1070 = 1160
1060 = 1150
Nee, je verwachtigen liggen te hoog.
Kzou eerder vanuitgaan dat de 1170 ongeveer evensnel gaat zijn als de houdige 1080.
Verrassing! Pascal blijft de komende drie jaar op de markt als leading tech!
/s
Oei, verrasingen dan nog, gelukkig waren het geen verassingen :p

[Reactie gewijzigd door NorMath op 31 juli 2018 19:54]