Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EVGA toont 2000W-voeding

EVGA toont de Supernova 2000 G+-voeding op de Computex. Het is de eerste 2000W-voeding van het bedrijf. Aan het einde van dit jaar moet de voeding op de markt komen voor een nog onbekende prijs.

De EVGA Supernova 2000 G+-voeding heeft een 80 Plus Gold-aanduiding op basis van de 230V EU Internal-certificering. Er is een enkele 12V-lijn met maximale output van 166,6A. Op de modulaire voeding kunnen tot aan tien vga-kabels aangesloten worden.

De psu voldoet aan de ATX 2.1-specificatie, schrijft AnandTech verder, die het product bij EVGA tijdens de Computex te zien kreeg. EVGA streeft ernaar het model in het vierde kwartaal van dit jaar op de markt te brengen.

Door Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

05-06-2018 • 19:11

114 Linkedin Google+

Reacties (114)

Wijzig sortering
Dit is een FSP rebrand.

http://www.fsp-group.com.tw/en/news-48.html

Even voor de mensen die het nog niet wisten, alle PSU's worden in China ontworpen en gefabriceerd (zoals met TV's en vele andere dingen). Een fabrikant (FSP in dit geval) biedt een bepaald ontwerp aan en merken kunnen daar dan veranderingen op aanbrengen en FSP produceert het dan onder dat merk.

Dit is dezelfde PSU als Super Flow eerder liet zien, maar Super Flow heeft een andere indeling van connectoren.

nieuws: Super Flower brengt 2000W-voeding voor consumenten uit

Wat betreft het nut van deze PSU is het redelijk mosterd na de maaltijd. GPU mining had afgelopen najaar/winter nog een laatste stuip trekking maar is nu definitief dood.

ASIC mining gaat met PSU's die exclusief 12v zijn, die zijn een stuk compacter en stuk goedkoper.
Wat betreft het nut van deze PSU is het redelijk mosterd na de maaltijd. GPU mining had afgelopen najaar/winter nog een laatste stuip trekking maar is nu definitief dood.

ASIC mining gaat met PSU's die exclusief 12v zijn, die zijn een stuk compacter en stuk goedkoper.
Er zijn nog genoeg currency's die beter met GPU's gemined kunnen worden, een aantal zijn ASIC resitant zoals Ethereum.
Het is tijd voor een update naar Windows 10, beetje bij blijven jongen.

nieuws: Bitmain wil Ethereum-asic eind juli leveren

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 08:34]

1. Hij is nog niet op de markt.
2. Ik moet nog maar zien of de beloftes waar gemaakt worden. Er is nog genoeg twijfel. Oftewel, op dit moment wordt 100% van de ethereum nog met GPU gemined.
3. Wellicht wordt er een upgrade aan Ethereum doorgevoerd, waardoor de ASIC onbruikbaar wordt.
4. Klopt. Ik wil een nieuwe nickname, maar ik weet nog niet welke.
Voor iets wat nog niet op de markt is heb ik er anders een paar staan. Even verder kijken dan je neus lang is, ze zijn bezig met het verzenden van batch 3.

https://shop.bitmain.com/...0522174346413QnsK8vmu0702

Die upgrade waar je het over hebt heet Casper en gaat erover dat ze overstappen naar PoS, daardoor zijn zowel GPU als ASIC overbodig. Dus nogmaals, GPU mining is dood.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 08:47]

Alsof ethereum de enige coin die te minen is met gpus.. 8)7 8)7

[Reactie gewijzigd door AtlAntA op 6 juni 2018 11:30]

Ok zeg maar welke crypto dan rendabel is om te minen?
Ravencoin bijvoorbeeld. Het x16r algoritme is speciaal ontwikkeld om asic resistant te zijn. Ook zijn veel x16s en cnheavy en cnv7 munten nog erg rendabel. In veel gevallen zijn die winstgevender dan ethereum. Kijk maar eens op whattomine.com. Daar staat ethereum wel vaak hoog maar zelden bovenaan.
Even opletten maatje, de stroom kost hier in Nederland minimaal 26 eurocent, dat is 31 dollarcent. Als ik dat invul op 7 rx580'jes en de correct systeem power van 1150 watt (want dingen als een CPU, MB en RAM hebben soms ook stroom nodig) erbij pak dan kom ik op... trom roffel... -$0.86 per dag.

Daarnaast heb je te maken met groeiende complexiteit, dat wil zeggen dat je inkomsten constant terug lopen. Je moet ongeveer 2800 euro investeren aan hardware PER miner in de hoop dat je dat ooit terug kan verdienen. Ook al kon je de stroom goedkoper inkopen dan heb je een RIO van een paar jaar.

Je kan natuurlijk altijd stroom en hardware stelen, dan heb je die kosten niet en in dat geval is X16R inderdaad rendabel.

Je kan natuurlijk altijd gokken op een spike.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 14:12]

Als dat zo was zou geen miner in Nederland nog draaien. ;) ik heb 2 rigs draaien die ongeveer 15 euro per dag binnen hengelen waar de stroomkosten ongeveer 5 euro per dag zijn. Ik betaal 15 cent per kwh want ik krijg vaste klanten korting en omdat ik boven de 10k kwh per jaar uit kom krijg ik ook weer grootverbruik korting.

De roi ligt nu inderdaad rond de 300 dagen dagen maar mocht de bitcoin (ik zet alles om in btc) weer boven de 10k euro uitkomen dan ben ik nu al winst aan het draaien terwijl ik in februari begonnen ben.

Dus helaas voor jou is mining in Nederland nog steeds erg winstgevend. Alleen niet zo goed als in de periode tussen augustus 17 en maart dit jaar.
Wat je nou zegt is onzin he...

De basisprijs van 1 kWh is al 4 cent en de energie belasting is 0,10458 cent.

https://www.belastingdien...3b-4c97-bc7a-802790bd1110

Dan komt er nog een milieuheffing, BTW en vastrecht overheen.

Als ik jou was zou ik mijn rekening nog eens nakijken.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 14:32]

Als ik jou was zou ik toch echt eens wat meer lezen en onderzoeken voor je zoveel onzin neerschrijft als in deze thread, want meer dan dat doe je echt niet.
Thuis heb ik een rig staan met 6 kaarten die per dag een euro of 13 binnenhaalt op het moment. Stroomkosten thuis zijn 21cent/kWh, dus de rig kost 6,37 aan stroom en levert iets meer dan dat als winst. Op mijn dak liggen echter 36 zonnepanelen, ruim voldoende om overdag gratis te minen en nog "stroom over" te hebben.

Dan heb ik een bedrijfspand, met 130 GPU's, op zakelijke stroom. Dat trekt dagelijks tussen de 450 en 500 euro binnen op het moment. De stroom kost 6 cent per kWh. Dat kost dus een euro of 40 per dag.
Geen winst, zeg jij. Dikke winst, zeg ik.

Je verhaal over GPU minen is dood is schattig, maar niet meer dan dat. Ik kan hier een heel verhaal neergooien, maar meerdere mensen hebben je daar al op gecorrigeerd. In het kort, de waarheid is dat GPU mining nog een hele lange tijd voor de boeg heeft.
Oh dat is leuk, dus jij betaalt geen vastrecht, jij betaalt geen milieuheffing, geen energiebelasting en geen BTW. Dat is mooi. Vriend, de hoeveelheid kaarten die jij nu omschrijft houdt in dat jij 26kW verstookt, minimaal. Dat is dan exclusief andere onderdelen als CPU, MB en RAM die ook nog eens zo'n 150 watt per systeem erop doen. Plus je zegt dat je in een loods zit, met dit weer krijg je dat nooit van je lang zal ze leven gekoeld, tenzij je een koel installatie hebt welk dat kan dissiperen, Dat zal ook nog eens een kW of 10 erop doen.

Dat wil zeggen dat jij minimaal een 3x50A tot 3x63A aansluiting nodig hebt en met vooruitzicht van uitbereiding zou ik toch echt minimaal een 3x80 of zelfs een eigen MS kabel laten leggen voor 3x200. Daar betaal jij maandelijks al 180 tot 300 euro minimaal aan transport en vastrecht voor. Daar bovenop mag jij nog eens die 10 cent plus die 6 cent plus milieuheffing plus BTW gaan betalen. Nou reken uit je winst.

Als ik het fout heb, log je even in bij je provider en dan upload je een factuur.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 20:44]

Wederom blaat je zonder enig verstand van zaken helaas. Zoals ik eerder zei is het zakelijke stroom daar, dan betaal je 6 cent/kWh.
Ik zei trouwens niet dat ik in een loods zit, ik zit in een bedrijfspand en dat is heel wat anders. Ook hier toon je weer flink gebrek aan kennis wat betreft koeling trouwens, een en ander is makkelijk te koelen puur door luchtverplaatsing. Zelfs als je letterlijk in een woestijn zit met 55 graden celcius omgevingstemp ja. Vraag anders maar eens aan de echt grote farms die tot zelfs duizenden gpu's in 1 "loods" ruim voldoende koelen met puur circulatie van buitenlucht.

Jij denkt trouwens dat maandelijks ~280 euro transportkosten uberhaupt iets uitmaakt? 450-500 per dag inkomen tegenover 60 tot max 75 kosten per dag zegt van niet. Laten we voor het gemak even rekenen met minder inkomen, 400 euro en laten we er hogere kosten bij nemen, 100 euro. Een simpel sommetje leert dat ik zelfs in dat geval nog altijd 300 euro per dag binnentrek.

Ik raad je nogmaals met klem aan je in te lezen. Volgens mij ben je echter gewoon een hater en wil je gewoon niet accepteren dat je in deze gewoon helemaal fout zit over minen. Of je hebt door gebrek aan kennis foute keuzes gemaakt, een hoop geld verloren en bent no verbitterd en volledig tegen.

Hoe dan ook, ik en meerderen hier hebben je nu genoeg uitleg gegeven. Voor veel meer feitelijke info verwijs ik je naar google, zeer simpel uit te pluizen allemaal.
Ik zie nog steeds geen bewijzen, even screenshot van een factuur , je hashrate en het is klaar vriend. Jij bent hier degene die wilde claims doet en rare dingen zegt zonder enige vorm van bewijs. Dus chop chop.

Of het een loods, of een een bedrijfspand is maakt verder geen bal uit voor het verhaal. Ik zie je het nog steeds niet koelen, zeker niet als ambient 36 graden is. Zo werken die dingen niet, iet met natuurkunde. Ook iets met datacenters en hoe die werken enzo... Maar goed, laat maar eens zien. Als jij het op een magische wijze wel voor elkaar krijgt om je hwardware met ambient te koelen dan denk ik dat er veel mensen daar wel in geintreseerd zijn.

Die 280 euries is een nogal significant deel als het een kwart van je maandelijks gebruik is. Maar goed, als ik er zo ver naast zit, screenshotjes en het is klaar. (iets zegt mij dat je mij die screenshots schuldig gaat blijven).

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 7 juni 2018 01:09]

Tuurlijk joh, ik ga mezelf even doxen omdat jij niet kunt googlen. Of je weigert het simpelweg.
Mij boeit het niet, als het je echt zou interesseren dan had je allang gezocht en gevonden dat bijvoorbeeld koelen met buitenlucht heel normaal is. Jou interesseert het dus niet, je wil gewoon koste wat kost je gelijk halen. Ik ga geen persoonlijke info online gooien, als jij denkt dat je daardoor deze discussie wint, proficiat.
Dacht ik al, ik doe dit al 3 jaar jongen en ik weet onderhand wel hoeveel een machine met welke crypto oplevert, daar heb ik Google niet voor nodig. Ik weet ook wel hoe een je dat spul moet koelen en wat er allemaal bij komt kijken als je 26kW aan vermogen dissipeert. Mijnheer, mijn vastrecht doet er niet toe want ik verdien toch 500 euro per dag.

Een screenshot van je verbruik en van je hashrates heeft verder niks met NaW of bedrijfsgegevens te maken, dat kan elk kind bedenken. Je hebt een excuus nodig.

Maar als ik zo fout zit, kom maarop met dat bewijs vriend, ik ben zo verzekerd dat ik nu al weet dat jij dat niet kan, dus ga je maar allerlei onzin aanhalen.

Je liegt van alle kanten, net zoals je maatje hier beneden die allerlei onzin loopt te vertellen terwijl zijn eigen link hem tegen spreekt. En als dat niet zo is, kom maar door met die screenshots van simplemining. Dank u, houdoe en bedankt.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 8 juni 2018 01:50]

Tuurlijk joh. En dan kom jij natuurlijk met "zonder naam bewijst dat niks" en zo ga je verder.
Verder, knul, 3 jaar is net niks, je komt pas net kijken. Dat je simplemining gebruikt zegt al meer dan voldoende.

Nogmaals en nu echt voor de laatste keer, ga eens wat googlen. Dan kom je bijvoorbeeld ook een bedrijf tegen dat 3158 gpu's met buitenlucht koelt. Letterlijk in een woestijn.
Ach, mijnheertje lag toch niet lekker in zn bedje en moest nog eens reageren. Ik kan mijzelf alleen maar herhalen, screenshots of je liegt. Oh en ik zeg simplemining omdat ik nu al weet dat jij dat gebruikt voor de 2 misschien 3 rigs die je op je zolder hebt staan.
Dat is dus precies wat ik bedoel, je geeft er telkens een draai aan waardoor het lijkt alsof je gelijk hebt. Je zei simplemining omdat je dat zelf gebruikt, als je uberhaupt een miner bent. :O
Ik roep nou al de hele tijd dat GPU mining dood is en dan ga jij zeggen dat ik simplemining gebruik voor GPU mining? De logica ontgaat mij. Ik heb geen GPU miners jochie, al heel lang niet, ook nooit meegedaan aan de hype van 2017 (was my duidelijk dat het tijdelijk was en dat de RIO veel te lang zou zijn), even nadenken.

Maar goed ik zie nog steeds geen screenshots dus tja, je kan van alles aanhalen en proberen deze "discussie" alle kanten op te sturen, maar je claims hebben nog steeds geen kracht. Als je echt wil bewijzen wat je zegt, gooi je een paar screenshots online en dan is het klaar. Je kan deze aanval tot in de eeuwigheid doorzetten, maar dan is er nog steeds niks bewezen en ik zal steeds mijzelf blijven herhalen. Screenshots, of je liegt.

We weten allemaal dat je liegt dus die screenshots krijgen we nooit te zijn. Is redelijk rechttoe rechtaan volgens mij.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 12 juni 2018 01:27]

En dat heb ik echt wel gedaan. Blijf ik onder de 10k kwh per jaar betaal ik 21 cent per kwh. Daarboven 15 cent.
En zelfs al zou ik het dubbele betalen mine ik nog steeds met winst. Maar dan wordt mijn roi wel verdubbeld waardoor het zeker minder aantrekkelijk wordt.
En dat heb ik echt wel gedaan. Blijf ik onder de 10k kwh per jaar betaal ik 21 cent per kwh. Daarboven 15 cent.
Oh nu komen er ineens nuances in het verhaal. Laten we ook even het vastrecht en transportkosten erbij tellen. En je hebt 2 rigs staan zei je, eens even rekenen... Oh je gaat dus sowieso die 21 betalen, en nu?
En zelfs al zou ik het dubbele betalen mine ik nog steeds met winst.
Maar volgens de website waar jezelf naar hebt gelinkt, is dat niet zo. Dus ik snap het even niet. Maar ik heb vaak indianen verhalen gehoord van mensen die claimen dat ze mega gainz hebben, eerst zien dan geloven maat. Nogmaals je eigen link spreekt jou tegen en dat is die site ook nog eens onder ideale omstandigheden ook nog eens. Iedere miner weet dat het met pieken en dalen gaat.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 20:40]

Er zijn toch nog genoeg coins die zich enkel op GPU minen proberen te richten zoals XMR met cryptonight algo?
Alstu

https://shop.bitmain.com/...0523190336721X5amjA1i0695

Daarnaast gaat XMR binnenkort ook over op PoS (zeggen ze), dus zowel ASIC als GPU mining is dan overbodig.

Welke nog meer?

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 13:38]

coughRavenCoinCough :P

verder geef ik je gelijk overigens.. redelijk obsolete aan het worden het GPU minen.
Cough, even hier beneden kijken, cough.
Vandaag de dag passen ze enkel het algo aan tegen asics.
PoS zie ik er nog niet direct aankomen voor XMR, hoe ga je de stakes verdelen als er niet mag geweten zijn hoeveel balans iedereen heeft?

Ik denk niet dat XMR van PoW gaat afwijken, mijn gok is dat Cuckoo Cycle het volgende algo wordt. Stiekem hoop ik dat de mining bij CPU en GPU's blijft. Asics zijn leuk maar gaat de mining 'democratie' tegen imo.

[Reactie gewijzigd door thibaultvdb op 6 juni 2018 17:09]

binnenkort ook over op PoS (zeggen ze)
Dat stukje tussen haakjes....
Dan zijn ze sneller dan wat ik heb gelezen op onder andere tweakers. Ook een stuk duurder.
Voor een renderfarm is ie behoorlijk bruikbaar.
Nee, render farms hebben servers waar redundant server voedingen in zitten. Die zien er heel anders uit.
Ik doelde eigenlijk meer op een renderfarm voor Octane of RedShift. Die hebben bedrijven meestal zelf en bestaat uit reguliere computeronderdelen. Maar inderdaad, bij een Rebus zul je dit soort dingen niet tegenkomen. Lijkt me dat ze daar alles keurig in een rack hebben zitten.
Ja alles is mogelijk, het is ook mogelijk dat ze gaan renderen op een Celeron HTPC'tje, alles kan. Maar het is nog steeds aannemelijker dat een bedrijf naar HP stapt voor een servertje waar degelijke server hardware inzit dan dat ze zelf gaan lopen hobbyen.

Je gaat me niet wijsmaken dat een bedrijf gaat investeren in meerdere Quadro of Tesla kaarten die per stuk een paar duizend euro kosten, maar dan te skeer zijn om dat af te nemen bij een fatsoenlijke leverancier en het maar op gaan wagen dat ze het zelf allemaal kunnen.

Nee, als je 50k+ investeert in GPU's dan ga je natuurlijk ook investeren in fatsoenlijke hardware eromheen en fatsoenlijke support.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 08:54]

De meeste studios die ik ken hebben zelf zo'n klein renderfarmpje in elkaar gezet of hebben dit door iemand laten doen. Maar niet bij een HP ofzo. Dit omdat dat eigenlijk gewoon niet aangeboden is.
Sowieso is een Quadro of Tesla veel te duur voor dit soort dingen. Een 1080Ti of Titan is vele malen goedkoper en sneller in het renderen en dan kun je er 4 kopen voor de prijs van 1 Quadro. Bij grote studios weet ik niet hoe dat zit, maar die zijn er in NL eigenlijk niet.
Inderdaad, wie neemt nou 10 videokaarten...
Dus het is gewoon meer als mining voeding gemaakt. Wel raar dat fabrikanten toch nog meespelen, terwijl er meer negatief nieuws is rond bitcoin.
Ja, maar wat ik dan raar vind, is dat de efficiŽntie relatief laag is, waarom geen 85+%? Dat moet toch beter kunnen, en is als het om mining gaat juist ook relevant!
Maar alleen met hoge belasting. In idle bij een verbruik van 30 watt is de efficiŽntie waarschijnlijk <50%
Bij 20% belasting minimaal 90%, bij 50% 92% en bij 100% 89% bij gold.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/80_Plus
20% belasting is nog steeds 400W. Het verbruik van een 'normale' game pc dus.
30W is 1,5% belasting.

Maar een dergelijk product is vaak gewoon een prestige product. "kijk eens wat wij kunnen maken". De ontwikkeling kost flink wat geld maar publiciteit die het oplevert is vervolgens gratis.

[Reactie gewijzigd door NBK op 5 juni 2018 22:13]

Dit is nou ook niet bepaald de voeding die je kiest in “een normale” pc.
wij wonen dus niet in de EU (en gebruiken hetgeen niet voor een data-center) ?
Ik mag hopen dat je mining-rig niet al te veel idle draait, en dat je gewone pc geen 2000W voeding nodig heeft. :+ Die efficiŽntie bij 30W zal dus worst wezen, daar is deze voeding helemaal niet voor gemaakt.
Gelukkig draait een mining systeem meestal niet idle ;)
Een mining-rig die idle draait? 8)7 Dan doe je iets niet goed :+

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 5 juni 2018 20:30]

Gokje: met een stroom van > 166A heb je heel wat samenwerkende regelaars, elk met zijn eigen quiescent verbruik, wat de efficientie niet ten goede komt.
Je kan ook twee 80 plus titanium voedingen nemen van 1000 Watt, dan heb je tussen de minimaal 90 en 96%.
Negatief nieuws betekent niet dat er geen vraag naar is. Er is zeker een markt voor deze voedingen (Azie).
Komop, als je er 5000 van verkoopt is het veel. Dit is 'nieuws' alleen gemaakt om de firma weer eens in het nieuws te krijgen. En daarna wachten we op de eerste 2250 watt voeding die ook niemand zal kopen.

Serieus, als je dit soort vermogens nodig hebt voor een mining rig zijn er heel veel opties die niet in een dergelijk formfactor zijnen daarom goedkoper en meer praktisch. 12 en 5 volt maken is niet echt rocket science he?
Neem hier maar eens een kijkje, beetje gangbare voeding voor mining is zo 1600 - 2000W:
https://www.alibaba.com/showroom/mining-psu.html
Miner voedingen zijn exclusief 12v output, bij sommige zie ik dat niet naar voren komen. Onnodig een 5v en 3v3 of zelfs een -12v circuit erin is onzin.. Daarnaast snap ik niet hoe die mensen het voor elkaar krijgen om een Antminer S7 PSU te maken van 1800 watt terwijl een S7 1250 watt is. Zelfde geldt voor een L3 PSU van 1600 watt terwijl een L3 900 watt verbruikt.

Is allemaal een beetje onzin PSU's dit.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 6 juni 2018 00:44]

Misschien wel meer negatief nieuws rond de bitcoin maar blijkbaar nog genoeg geld te verdienen. Daar gokken ze tenminste op.
Is de efficiŽntie niet hoger? het is een 80+ gold?

https://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus
Meeste van de ontwikkelingen zijn gedaan tentijde van de opkomst van mining (i.e. budget for R/D, product development, setup production lines). Dat het momenteel wat minder gaat, is inherent for het verkopen aangezien de meeste kosten al gemaakt zijn, nu is het een kwestie van (zoveel mogelijk terug) verdienen.
Het is niet alleen Bitcoin wat er gemined wordt, dus is hun markt al breed.
Er is altijd wel een 'gek' die soiets in zijn systeem wil, want bigger is better

Oorlogen geven ook geen goede publiciteit, maar toch worden er wapens gemaakt, en zie je de Toyota landcruisers rondrijden.

Het een sluit de andere niet uit

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 5 juni 2018 19:48]

Tja dat is zo. Een tijdje terug boorde een Volvo zich achterin mn Landcruiser. Die volvo was zowat dubbel gevouwen terwijl de LC een nieuw lakje op de bumper moest.. gelukkig bracht de Volvobestuurder het er relatief goed af maar zo’n LC is echt een tank, alleen het plaatwerk al, zo dik, ja je hebt het niet altijd nodig maar fijn dat het er is.
En dat is maar goed ook van die volvo. Kreukelzones enzo ;)

Je kan beter een auto hebben die een goede kreukelzone heeft (wel echt ontworpen daarop natuurlijk) die de energie van de klap opvangt dan een auto die niet mee geeft en de bestuurder alles opvangt!

Wel fijn dat je auto alleen een likje verf nodig had en je weer verder op weg kon :9
Dat is ook zo maar die Volvo had wel iets meer dan een kreukelzone verbruikt, ik voelde wel een tik vanachteren maar het was niet heel veel meer dan wanneer iemand iets te hard de paardentrailer aankoppelde.
Beetje off-topic maar hoe zwaar een auto beschadigd zegt helemaal niets over hoe veilig je bent. De kreukelzones zijn om de energie op te vangen zodat jij dat niet doet als persoon. Die zijn er niet om financieel beter af te zijn (al zou je stellen wat is een mensenleven waard).

OT: ik kan me geen situatie bedenken dat je dit zou willen hebben in huis, los van de energie rekening, al verdient het zich wel terug met mining, maar zon beginkapitaal~ [aantal] 1080 op zon voeding is een aardig prijsje :)
Ach, hardware verkoopt wel, ondanks nieuws over Bitcoin. Het is de consument die ervoor kiest om wel of niet te gaan minen.
Er zijn veel meer cryptomunten dan alleen bitcoin.
Wel raar dat fabrikanten toch nog meespelen, terwijl er meer negatief nieuws is rond bitcoin.
Beetje een non-reden. Als er geld te verdienen is maakt het nieuws geen bal uit.
Veel producten die op computex getoond worden zijn niet voor de verkoop, maar om nieuwsen naamsbekendheid te genereren.

Misschien dat ze een handje vol verkopen, maar het hoeft niet eens winst te maken.
10 vga kabels > 5 zware videokaarten. Dus nog niet eens genoeg voor een high end mining systeem waar met gemak 6 kaarten in kunnen (draaide ik jaren geleden al met bitcoins toen het nog kon met videokaarten) Laat staan met de moderne borden die vol met usb X1 pcie aansluitingen zitten, dan heb je 4 van zulke voedingen nodig op z'n minst :+
Kan op elke Vga uitgang niet een videokaart?
een 6 pin levert volgens de ATX specificatie minimaal 75w. Een 8 pin pcie minimaal 150w. Je pcie slot van zichzelf ook 75watt, echter bij die borden vol met usb connectors zou ik het niet aandurven 20 kaarten via het PCIE slot van voeding te laten voorzien, dan zou ik ze allemaal met dubbel 8 pin aan sluiten :+
Zijn genoeg bedrijven die een render farm hebben met 10 of meer videokaarten. Het is geen grote markt, maar het is er zeker wel. En nu gpu rendering steeds populairder word,zal dit alleen maar meer worden.
Het is ook niet alleen bitcoin wat ze minen. :)
Misschien ook voor 28-core intel cpu op 5 GHz :) Stookt ook veel energie.
Inderdaad, wie neemt nou 10 videokaarten...
Dus het is gewoon meer als mining voeding gemaakt. Wel raar dat fabrikanten toch nog meespelen, terwijl er meer negatief nieuws is rond bitcoin.
Ik heb twee jaar geleden een 1500 W voeding gekocht. Dat is eigenlijk overkill als je naar het aantal Watt kijkt, dat ik nodig heb. Toch heb ik het heel bewust gedaan. De reden ervoor was dat hij bij 50% belasting, wat meer in de buurt komt van wat ik maximaal nodig heb, gewoonweg heel erg stil is en daar heb ik bij alle componenten naar gekeken. Daarvoor had ik een systeem rondom een Intel 965 processor en dat ding klonk alsof er een vliegtuig op aan het stijgen was. Het hoeft dus niet per se voor mining te zijn. Als je het geld ervoor over hebt, kun je hem wellicht ook kopen voor het geluid. (of beter tegen het geluid).
Er zijn genoeg PSU's op de markt die je ook bij de max. belasting totaal niet hoort.
Ben dan wel benieuwd wat voor systeem u heeft draaien dat boven de 750 watt nodig blijkt te hebben (nog niet eens de max zie ik). Ik heb een 650 watt voeding waarvan de fan nog nooit heeft hoeven draaien.
Dat vroeg ik mij dus ook al af.. Hoor mijn fan ook echt never aan aangaan.
In asiatische landen waar Mining tig keer groter ist dan in EU en US is dit een prima verkoop voeding. BTC zelf is Niet negative. Maar de Mensen hoe ze het gebruiken. De chain er achter ist super stark en veilig.
Niemand gaat Bitcoins minen met videokaarten. Het kan wel, maar zelfs met 10 stuks 1080Ti kost het je meer dan 1000 jaar om 1 BTC te minen.
Het is wel lachen hoe iedereen gelijk zegt dat het mining PSUs zijn, maar vergeet niet dat het ook prima gebruikt kan worden voor servers.
Welke server? De voeding heeft maar een 24 pin ATX stekker en maar een 9 pin (????) (rickboy kan niet tellen) EPS stekker. Een menig super high end serverbord met b.v 4 sockets en plaats voor 4 quadro's heeft al 4 aparte 8 pin EPS nodig plus een of 2 extra EPS sockets voor ECC bufferram. En ik betwijfel zelfs of die super high end bordjes nog de standaard ATX aansluitschema gebruiken gezien de andere 2000W voedingen een totaal andere installatiestandaard gebruiken. Die voeding heeft alleen maar aansluitingen voor graka's en daar kan je niet ''zomaar'' even ESP stekkers van maken. Plus heeft hij maar 3 sata poorten voor sata/molex dus je zou hem theoretisch alleen voor een server kunnen gebruiken met veel graka's.

Voor een ''gewone'' dualsocket 4 quadro's (lol) workstation heb je aan 1400W voeding al genoeg. En de meeste 1400W zijn al 80+ plat.

De gewone gamer zal hem ook niet willen want er zitten geen RGB leds op. SCHANDE!!!!! :+

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 6 juni 2018 01:38]

Ik zie gewoon twee 8pin CPU aansluitingen op de voeding, geen 9 pin (hoe kan het een oneven aantal zijn?) en 3 sata connectoren waar kabels op passen met natuurlijk meer dan 1 Sata connector, beetje kabel heeft er al vier of vijf waarmee je wel redelijk vooruit kan hoop ik.
Overigens gebruiken de 'normale' moederborden in die range ook gewoon ESP/ATX, mogelijk met een extra molex connector hier en daar voor de vaak vele PCIe sloten, de pricewatch die je linkt toont voedingen van PoE switches en redundante voedingen welke uiteraard geen ATX gebruiken en sowieso niet met elkaar of met deze voeding te verwisselen zijn ;)
Denk dat deze voeding sowieso meer (alleen maar...) voor mining is, 4-way SLI en CrossfireX zijn al een tijdje dood, mogelijk een render systeem oid maar anders zou ik niet weten wat 2KW verbruikt in een pc :+
De Supermicro SYS-7048GR-TR heeft 2000W voeding, dual socket en plaats voor 4 quadro's. En inderdaad, heeft een 24 pins voeding.
Ook al een aantal builds gezien van mensen die met een hoop GPU's (8+ 1080Ti's) wachtwoord hashes kraken (hashcat), daar zou dit ook prima voor zijn
woehahaha, zoiets in een server? Dan hoop ik niet dat jij het beheer van een bedrijf doet. Dit zijn echt consumenten voedingen. In een server wil je gewoon dual supply's die uit komen op 1 kabel bundel (zoals supermicro ze maakt) Dan kun je gewoon (via hot swap) 1 voeding wisselen als die kapot is zonder dat de server dit merkt/last van ondervind. Daarbij wil je al je stroom voorziening redundant hebben, dat gaat met deze voeding dus niet lukken...
Stel je hebt geld teveel en je zet 4 1080ti's in je kast (van 300W elk volgens Tomshardware) en een stevig overgeklokte Core-i9 erbij heb je eigenlijk geen andere keuze lijkt me zo. Wel eindelijk speelbare framerates op 4k. ;)
Nee want de meeste games ondersteunen geen SLI opstelling meer, voor zover ik weet (correct me if I’m wrong).

Krijg je bovendien ook niet superveel input lag met 4 kaarten in SLI, mocht het werken?
Spellen wel, NVidia niet meer dan 2.
Dus een tweede GTX1070 halen zal zeker nut hebben voor mij als ik toch steady 4k60 wil hebben op ultra settings?
Klopt 4way SLI is er niet meer in games. Volgens mij 3 ook niet meer of binnenkort.
De meeste spellen ondersteunen nog steeds gewoon SLI hoor, ook al wordt het minder. Het is wel zo dat SLI met spellen met 2 kaarten werkt, niet meer meer kaarten. Een PSU zoals deze is nuttig voor minen, meer niet.
fun fact, de meeste mensen die zoveel kaarten hebben minen ermee en hebben een laptop waar ze op gamen. nee echt serieus