Telfort verhoogt prijzen Thuis-abonnementen met meerprijs voor Vast Bellen

Telfort heeft de prijzen van twee van zijn drie Thuis-abonnementen verhoogd. Bij Internet en Internet en TV is een telefoonnummer voor Vast Bellen niet meer gratis. Ook is het aantal zenders van het tv-pakket verlaagd.

Volgens Telfort betalen klanten alleen voor wat ze gebruiken door de nieuwe abonnementen. Het standaard pakket tv-zenders is bij Internet en TV en Alles-in-1 teruggebracht van zestig naar veertig. Wie meer zenders wil kan voor vijf euro extra per maand een uitgebreid tv-pakket afnemen, met vijftien zenders, waarmee het totaal op 55 komt.

Een aansluiting voor Vast Bellen is bij Internet, het goedkoopste pakket, niet meer inbegrepen. Hiervoor moeten klanten van Internet en van Internet en TV voortaan 2,50 euro per maand extra betalen. Bij Alles-in-een blijft Vast Bellen wel standaard onderdeel.

Telfort verhoogt de maandprijzen van Internet van 30 euro per maand naar 35 euro per maand. Het Alles-in-een-pakket kost voortaan 45 euro per maand in plaats van 42,50 euro per maand. De prijs van Internet en TV blijft ongewijzigd. De wijzigingen gelden voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten die hun abonnement behouden.

  Internet (nieuw) Internet (oud) Internet en TV (nieuw) Internet en TV (oud) Alles-in-1 (nieuw) Alles-in-1 (oud)
Snelheid down/up 50Mbit/s/ 5Mbit/s 50Mbit/s/ 5Mbit/s 50Mbit/s/ 5Mbit/s 50Mbit/s/ 5Mbit/s 50Mbit/s/ 5Mbit/s 50Mbit/s/ 5Mbit/s
Interactieve TV - -

40 zenders

€ 5,- p.m.: 55 zenders

60 zenders

40 zenders

€ 5,- p.m.: 55 zenders

60 zenders
Vast Bellen €2,50,- p.m. Inbegrepen €2,50,- p.m. - Inbegrepen Inbegrepen
Prijs € 35,- p.m. € 30,- p.m. € 42,50 p.m. € 42,50 p.m. € 45,- p.m. € 42,50 p.m.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

16-04-2018 • 13:42

182 Linkedin

Reacties (182)

182
180
106
10
0
59
Wijzig sortering
Voor de duidelijkheid: Voor 50/5 internet met bellen betaal je nu 30 € per maand. Na verhoging wordt dit 37,50 €. Dat is een verhoging van maar liefst 25%...

Wederom graai-gedrag. Maar weer eens kijken voor een andere oplossing....
fijn ik zit zelf bij telfort maar wel via glasvezel. maar die staan er weer niet bij
Ga naar https://internetshop.telfort.nl/#slide_wrapper scroll een stukje naar beneden en daar staat de volledige prijslijst.

Voor zover ik kan zien zijn de prijzen hetzelfde via glasvezel..
wat ik afvraag is hoe het zit voor bestaande klanten.
of die nog voor hun oude abbonnement prijs per maand betalen en nog wel 60 zenders en een gratis telefoon nr blijven houden.

voor mij is de vermindering in zenders niet zo zeer erg.
enigste 2 die ik zal missen zijn dan ID en history.
tevens gebruik ik mijn vaste telefoon nr NIET veel, het was gratis dus ik nam er maar 1.
--------------
heb namelijk nog geen email/brief gehad over een prijswijziging
Ik betaal nog steeds €26/mnd voor internet 50/5 - effectief zelfs 50/14.
Ik heb ook nog niets gehoord over verhoging.
Ik bel zelf via Voip. Cheapconnect inkomend, FreeVoipDeal uitgaand, goedkoper dan enige internetprovider.
adsl of glasvezel?
inclusief of exclusief TV?
Alleen internet - adsl. Heb al 25jr geen TV meer - dat houd ik zo!

edit: Overigens ik heb 'kaal koper'. Voor het lijntje naar de centrale betaal je bij de meeste aanbieders een tientje per maand - alleen niet bij KPN+dochters, vandaar dat ik bij Telfort zit.

[Reactie gewijzigd door jmmk op 16 april 2018 22:49]

En wat is het voordeel daarvan?
Wat is het voordeel waarvan?

Kaal koper? Dat is een lijn naar de centrale voor adsl zonder dat daar vaste telefonie op zit. Voordeel bij Telfort is dat ze er niks extra voor rekenen (idem XS4all en KPN; alle andere aanbieders wel).

Geen TV? Simpel: het boeit me niet en ik vind het zonde van m'n tijd, ik doe liever zelf wat.
is dan wel een mooie prijs.

ik heb zelf glasvezel met snelheden
van: 50 down 90 up (peak 135 up)
maar dan zit ik ook minder dan 500 meter van de wijk centrale af
Prijzen voor Glasvezel en ADSL zijn hetzelfde. 50/5 afsluiten geeft je alleen wel 50/50 (50/65 soms in mijn geval) op glasvezel, wat mooi is voor mensen die dat op tijd ontdekken, maar eigenlijk een *#%$-streek is omdat je 50/50 wel voor een meerprijs kunt afnemen.

[Reactie gewijzigd door Tralapo op 16 april 2018 17:09]

Ah, dacht al die tijd dat ze een foutje hadden gemaakt en het maar gelaten voor wat het is :)
Inderdaad hier ook!
Het lijkt in dit verhaal alsof bellen er altijd bij zit of zat.

Er is altijd ook een pakket geweest en nog steed met enkel internet.
Het verhaal klopt wel. Bij het "Internet"-pakket kon je gratis een vast nummer erbij krijgen. Ze hadden dat beter in 2016 al Internet-en-bellen moeten noemen.


24 oktober 2016 - Telfort Thuis gaat van veertien naar twee pakketten
Amsterdam, 24 oktober 2016 – Telfort past haar aanbod voor TV, internet en bellen aan. In plaats van veertien verschillende opties met een scala aan mogelijkheden, gaat Telfort Thuis naar twee pakketten: Internet en Alles-in-1. Hiermee wil de provider ook thuis het beste bieden op het gebied van eenvoud, betrouwbaarheid en betaalbaarheid. Met deze kernwaarden als uitgangspunt maakt Telfort kiezen super simpel, mét gebruik van het altijd betrouwbare KPN-netwerk en zónder onnodige extra’s. Klanten krijgen het best beschikbare internet op hun adres, zonder meer te betalen voor glasvezel. Een vast telefoonnummer is optioneel gratis te verkrijgen


https://www.telfort.nl/algemeen/over-telfort/pers/nieuws.htm
Alleen bij glasvezel?

En ben er niet direct over geinformeerd, heb telfort dan ook wel voor 2016
Nee, ook voor ADSL, en ik zat ook voor 2016 bij Telfort. Ik kan me niet herinneren of Telfort me hierover bericht heeft.
Bij Tele2 betaal ik € 29,- voor 100/10 Mbit (waarbij ik 96/31 Mbit haal). Telefonie zit daar standaard bij - ik kan die snelheid gek genoeg niet zonder nemen terwijl dat bij mijn vorige abonnement van 50/5 wel kon.
Als je er voor kiest om jaarlijks over te stappen, kun je nog steeds voor nog geen drie tientjes per maand een 100 Mbit/s Alles-in-1 pakket bestellen. Voor dat bedrag ben ik namelijk vorige maand nog overgestapt naar Youfone. Dat is inclusief TV opnemen / pauzeren en voor onbeperkt bellen betaal ik daar slecht vijf Euro per maand extra. Dus € 35 per maand all-in. 😌
Volgens mij is Telfort ook een van de weinge die inflatiecorrectie toepassen op hun (mobiele) abonnementen.

Je sluit een abo af van 10euro/mnd/2jr en na een jaar betaal je in ene 10.50 euro bijvoorbeeld.
Bij nog geen andere provider ooit gezien.
Net contact gehad met Telfort:
Zo lang je een abbo hebt en niets doet, verandert er niets!
Je huidige contract wordt stilzwijgend verlengt.

Alleen nieuwe klanten, of als je bewust je abbo verlengt (actie vanuit jouw kant) komen de nieuwe prijzen om de hoek kijken.

[Reactie gewijzigd door BlakHawk op 16 april 2018 15:59]

Maar dan loop je verlengvoordeel mis, dus of dat nou echt zo goed nieuws is voor je...
Welk verleng voordeel?
Als je verlengt krijg je meestal, als je je niet meteen laat afschepen tenminste... (meestal moet je even vragen om doorverbonden te worden met een afdeling retentie/klantbehoud/specials), een korting.
Bijvoorbeeld 6 maanden €15 korting en dan over naar de normale prijs. Dus stel je hebt dat alles-in-een pakket en gaat €2,50 per maand meer dokken, dan kost jou dat 12 * 2.50 = €30 in het jaar. De verleng-korting bedraagt in dit voorbeeld echter €90 in het jaar. Onder de streep door bij de oude "gunstigere" voorwaarden en de 'gunstigere maandprijs' te blijven heb je dus eigenlijk €60 meer betaald dan wat je zou kunnen krijgen. :P Uiteraard ligt het er in dit geval wel een beetje aan of je die paar zenders toevallig nodig hebt.

Noot: voor de duidelijkheid, ik weet niet of dat hier het geval gaat zijn; het ligt er ook aan wat Telfort doet voor de bestaande klanten met die nieuwe zenderpakketten. :) Ik melde enkel dat dat niet perse goed nieuws hoeft te zijn, soms doen providers het er juist om dus is het zinvol om even goed te kijken of je niet juist genaaid wordt als je gewoon de volle mep door blijft betalen voor je bestaande contract. :P

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 16 april 2018 18:17]

Het ding is, zodra te veel mensen gebruik maken van de verlengvoordelen, worden de voordelen minder of men poogt klanten zo veel mogelijk af te poeieren.

Zo kon je een jaar of 10 geleden bij KPN zo veel voordeel krijgen, dat KPN elke maand geld op jou rekening ging storten i.p.v. andersom. Verlengvoordeel + de maximale korting + nog een paar voordeeltjes en je kreeg elke maand 2,50 oid van KPN om er klant te wezen :P Duurde niet zo heel lang voor KPN hier een poot voor stak en het niet meer het negatieve in liet lopen, maar je hebt nog heel lang zo veel korting kunnen krijgen dat je abbo op 0 euro per maand uit kwam :)

Maar steeds meer mensen proberen die kortingen te krijgen, waardoor KPN strenger is geworden en je nu met moeite (dreigen opzeggen bv) een paar euro korting kan bekokstoven.
Vreemd verhaal. Heb je ergens een bron (topic) waar iemand 0 EUR betaald voor de KPN diensten? Geloof er namelijk weinig van.

Daar tegenover staat dat een paar euro korting nu juist weer te negatief is: het KPN ervaring topic staat vol met reacties dat je met een belletje zo zes maanden korting kan bedingen op je alles in 1 abo verlenging.
Ik heb twee jaar € 5,- per maand terug gekregen op een oud adres. Alles opgezegd daar, alleen het combivoordeel bleef Telfort netjes betalen. 2x gemeld, en het bleef gewoon doorgaan }:O Heb ik mijn best gedaan. Na twee jaar belde er een dame op, dat ze het stop gingen zetten en omdat ik inderdaad aan de bel getrokken had ze het niet terug wouden vragen..
Er komt een tijd dat Telfort mij van de oude propositie (eigen router achter genexis hybrid glasvezelmodem) wil overzetten naar de nieuwe propositie en ik dus ook met deze nieuwe tarieven te maken krijg.
Als dat moment komt ben ik weg daar. Telfort is al een hele tijd geen budget aanbieder meer te noemen :(
Precies mijn gedachte.
Laatst zag ik een vergelijking met T-mobile via glas, en dat werd wel erg interessant. Zeker als Telfort de nieuwe propositie gaat afdwingen, maar zover is het nog niet.
Ik vind het wel meevallen. Onlangs nog een lijstje met wensen voor mezelf gemaakt en Telfort was duidelijk de gene die dat voor minder geld aanbied dan de anderen op dit moment. Dus nu 200/200 internet, onbeperkt bellen naar vast en mobiel, en interactieve TV inclusief opnemen. Aangezien ik al klant was, nu weer opnieuw 6 maanden lang iets van €20 per maand korting. En deze korting verleent Telfort aan iedere klant die na een jaar verlengd. Alleen moet je nu voor gelijk abbo dus redelijk wat mee betalen ( minimaal €2,50 voor telefoon en nog eens €5 om ongeveer hetzelfde zenderpakket te houden, voor nieuwe klanten en verlengingen, houdt het dus gewoon in dat je van je €120 korting per jaar bijna niet meer over houdt ten opzichte van voorgaande jaren )

Je mag best zeggen geen budget aanbieder, maar als ze €12 per maand ( in mijn geval ) goedkoper zijn dan de concurrentie, zie ik dat toch anders. Aangezien ze er nu €7,50-10,00 per maand bij op zetten is het verschil inderdaad zo goed als weg. Gelukkig heb ik net anderhalve maand geleden verlengd tegen de oude tarieven, dus kan er nog even tegen.

Anyway, gezien de verhogingen die hier aangegeven zijn, kan mijn keuze over een jaar toch zomaar op een nadere provider vallen. Maar dat zien we dan wel weer.
Houd je dan ook 60 zenders, of krijg je dan ook een derde minder?
Directeur vermeldt dat mensen liever niet betalen voor opties die ze niet gebruiken. Ik betaal liever wel voor opties die ik niet gebruik, dan dat ik meer betaal en minder opties heb, iets wat ze nu doen.
Zodat jij uiteindelijk nog meer gaat betalen voor de opties die jij wél wilt hebben.
Maar nu heb je alsnog geen opties die je eerst wel had, 5 zenders weg, maar wel meer betalen. Zo hoort het niet helemaal te gaan lijkt mij.

Dat de prijs omhoog gaat, prima, maar houd de paketten dan wel hetzelfde
Zo gaat het in de supermarkt ook vaak. Nieuwe verpakking: Minder inhoud en/of de prijs omhoog. We hebben het maar te nemen, en anders bij de concurrent kijken.
Ik snap wee dat telfort niet de enige is, maar ze laten het voordoen aslof het voor/door de consument is (om het ze gemakkelijker o.i.d. te maken) En ondertussen nog trots zijn ook. Stoot bij mij toch beetje tegen het verkeerde been. Ik heb dan geen Telfort, maar toch
We hebben het maar te nemen? Nee hoor, binnen een straal van een meter moet het in de supermarkt wel lukken om een vergelijkbaar product te vinden met een betere kwaliteit-prijs verhouding. :P

En voor een alternatief voor Telfort hoef je alleen maar naar een andere internet pagina te surfen :+

Precies wat je zegt dus. Bij de concurrent kijken.

[Reactie gewijzigd door eynickey op 16 april 2018 14:30]

ach ja. Blikjes tomatenpuree waren altijd 7 cent per stuk bij onze supermarkt. Opeens werd bij alle supers de tomatenpuree wat duurder, en die goedkope is nu 23 cent of zoiets. Ik kan meterslang schappen gaan vergelijken, maar de prijs is gewoon veel hoger dan 2 jaar terug.

Dat kan overigens terecht zijn, en die 7 cent was jarenlang wellicht veeeeel te weinig voor het gebodene, maar je kunt niet zeggen dat je het dan maar elders moet halen, want dat is er niet :-)
Het stukje concurrentie voelt inderdaad wel erg vaak als. "als jullie verhogen doen wij dat ook".
Zo af en toe komt er iemand langs die het anders doet.

Dat blikje tomatenpuree was inderdaad zo'n 8 cent. Nu 18 cent (Jumbo hier). Natuurlijk als de basis duurder wordt wordt het voor iedereen duuurder.

Maar Telfort is de basis en bepaald het zelf. Vooral de eerste bundel wordt eigenlijk onbeschoft veel duurder. Dat je voor telefoon moet betalen zal de meeste een wordt wezen. Maar 5 euro extra voor internet, én 2.5 voor telefoon.

Ik zou zeggen 5 euro voor telefoon en 1 euro minder voor aleen internet. Dan betaal je niet voor wat je niet gebruikt.
Aan de ene kant zie je inderdaad dat concurrenten elkaar nauw in de gaten houden en meebewegen. Anderzijds, je ziet daardoor ook nieuwe initiatieven ontstaan en daarmee nieuwe mogelijkheden.

Internet+TV+Bellen over de vaste lijn in één abo? Waar dat een paar jaar geleden een fikse besparing op kon leveren, kan nu omgekeerd wel eens veel interessanter op een andere manier.

Zelf nemen we sinds kort alleen nog maar Internet af via de vaste lijn (glasvezel). Telefoneren doen we mobiel. TV kijken werkt voor ons prima via NLZiet. Misschien wat minder zenders, maar naar de rest kijken we toch nooit. En nu ook nog eens alles tot een jaar geleden terugkijken en dat voor maar €8,- per maand. Lijkt misschien veel €8,- als je de extra moet betalen bovenop je huidige abonnementen, maar als je Bellen+TV opzegt, krijg je een heel ander plaatje. Bovendien wordt het kiezen van een provider in een keer veel transparanter :)

Iedereen heeft zo zijn wensen, maar door kritisch te kijken wat je nodig hebt kun je volgens mij veel besparen. Ja, je kunt bijvoorbeeld meer zenders willen omdat dan net die ene zender die je wilt zien wel in het pakket zit. Maar is die ene zender (want daar doe je het voor) nou echt de meerprijs van het hele pakket aan zenders waard? En dat x12 maanden?
Eens. Je moet de pakketten uit elkaar trekken.
Ik ben dik tevree met ADSL hier en gratis FTA-TV (sat+DVB-T), en bellen met mobiel.
Tegen de tijd dat mijn ADSL-provider moeilijk gaat doen denk ik dat één dik mobiel-data abo wel concurrerend is.
Er is in amsterdam geen echt alternatief als je geen ziggo wilt. Het is de kpn lijn, gebracht door provider X.
Er ligt hier glas voor de deur, maar Ziggo weigert deze draad de huizen in te brengen, want dan verliezen ze hun monopoly op echt snel internet.
We zitten in een vreselijke wurggreep van maar 2 providers. De privatisering heeft hier KEIHARD gefaald. De concurrentie die ons belooft werd toen dit van start ging, is NIETS van terecht gekomen.

Bah
Minder inhoud? Je ziet vaak dat de porties omhoog gaan om maar meer te verkopen. Plakken kaas en vlees zijn anno 2018 een stukje dikker dan vroeger bijvoorbeeld. Zo worden er nog steeds 8 plakjes verkocht maar kunnen ze meer vragen.
En het grappige is: iedereen die er in dit soort situaties over klaagt, doet in zijn professionele leven waarschijnlijk hetzelfde. Daar probeer je ook zoveel mogelijk geld te verdienen. Ik ken geen enkel bedrijf dat de prijzen verlaagd omdat ze de klanten zo lief vinden.
Maar als je genoeg winst maakt, is het dan niet op een gegeven moment.... genoeg?

Als je elke maand 1 miljoen op je bankrekening kan bijschrijven, maakt het dan nog uit of je hier 2 miljoen van kan maken? of 10 miljoen? De fuck moet je er mee. Piswedstrijd van wie de grootste stapel geld kan maken?
Het je alleen internet was dat 30 euro en nu 35 euro. Dat is een prijsverhoging van 14%
Het je alleen internet was dat 30 euro en nu 35 euro. Dat is een prijsverhoging van 14%
Volgens mij is het niet 14% maar 16,7%.
We hebben vorig jaar ook al een golf van extreme prijsverhogingen gehad.
Twee, drie jaar geleden kon je 'overal' onder de €20 een internet-abo krijgen, inmoddels betaal je zowat het dubbele.

Ik vind het echt heel vreemd dat de bedrijven die het met meest IT (banken ook!) werken zo sterk in prijs stijgen;
dat terwijl IT zoveel besparingen zou moeten opleveren...
De Amerikaanse eigenaren van Ziggo willen ons denk ik richting de Amerikaanse maandprijzen hebben, rond de 100$/maand. Gaat dus nog wel even door. En KPN is dan schattig schoothondje, die doet braaf mee. Hoop dat NMA terecht overname Tele2 gaat blokkeren, is enige partij die nog wat loopt te stoken bij vast internet (via 4G welteverstaan). Onder de paraplu van T-Mobile gaan ook zij flink omhoog schat ik. Ik ga ondertussen broeden op zakelijk 500/500 via de VVE en dan zelf de boel maar onderverdelen. Helaas zijn veel buren nog steeds TV-verslaafd, en is Knippr ter ziele.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 498327 op 16 april 2018 15:57]

Tele2 was vanaf het begin engineered om overgenomen te worden. Als die overname geblokkeerd wordt, reken er dan maar op dat de prijzen flink omhoog gejaagd zullen worden.
Twee, drie jaar geleden kon je 'overal' onder de €20 een internet-abo krijgen, inmoddels betaal je zowat het dubbele.
Inderdaad. Vier jaar geleden betaalde ik 17,50 euro voor mijn Telfort ADSL verbinding. Inmiddels is dat na een aantal prijsverhogingen en het vervallen van het 8/1 abonnement opgelopen naar 23,50 euro, maar als ik nu een nieuw abonnement af zou sluiten, zou ik 35,00 euro moeten betalen (voor nog steeds maar 5 Mbit/s, vanwege de afstand tot de telefooncentrale).
Volgens Telfort betalen klanten alleen voor wat ze gebruiken door de nieuwe abonnementen.
Maar alle abonnementen zijn wel gelijk gebleven in prijs of duurder geworden, terwijl de aangeboden content omlaag is gegaan.
Doet Ziggo ook, regelmatig zenders eruit, niks voor terug. Verbaast me ook nog steeds dat niet alle zenders in HD worden uitgezonden.
Buiten dat dit offtopic is, is het ook niet waar. Er zijn vergelijke wat jaren terug echt wel zenders toegevoegd die eerst niet beschikbaar waren in het standaardpakket. Er zijn niet minder zenders beschikbaar.Het zal jou natuurlijk wel opvallen als een zender die jij wel kijkt verdwijnt en er iets anders wat je niet kijkt voor terug komt.

Nu zie ik in dit geval niet wat er weer geboden wordt. Volgens mij is de keuze:
- Minder features/mogelijkheden (verlies van tel.)
- Betalen voor een telefoonnummer voor 2,50 per maand.

Ik vind het statement van Telfort dan ook erg twijfelachtig.
Oh, ik had het over aanvullende pakketten, my mistake. Ziggo heeft vroeger ook zenders verplaatst naar andere pakketten, zodat je daar weer een abo op moest nemen, en bij de aanvullende pakketten zijn er meer uit gegaan dan dat het erbij kwam. Soort verkapte prijsstijging.

Laatst met Jim Jam, Ziggo zegt het ligt aan de zender, de zender zei het ligt aan Ziggo.
Jimjam is gestopt met uitzenden in nederland.
Ergo, geen enkele aanbieder heeft m.
Gelukkis is mn zoon nog 2 dus die snapt het nog niet allemaal :9

Over de rest heb je gelijk
Vonden het leuk om zenders te verplaatsen naar betaalde paketten, die mn vrouw keek, over 2 paketten.

Doei doei ziggo :P
Nu zie ik in dit geval niet wat er weer geboden wordt. Volgens mij is de keuze:
- Minder features/mogelijkheden (verlies van tel.)
- Betalen voor een telefoonnummer voor 2,50 per maand.

Ik vind het statement van Telfort dan ook erg twijfelachtig.
Dat niet alleen. Telfort verkoopt je (mij in ieder geval) ook knollen voor citroenen.
Ik heb hier ADSL ongeveer 17mbit-up/0,9mbit-down. Eventueel kan je dat dubbelkanaals maken: maximaal 38mbit up/4mbit down volgens Telfort.
Telfort 'biedt' doodleuk aan 50Mb/s down en 5Mb/s up. Maar voor minimaal €35/mnd krijg ik dus gewoon ouderwets ADSL en een leugentje van Telfort.
Ik meende toch dat ze niet meer zouden jokken over internetsnelheden???
je kan een snelheidstijd test uitvoeren op de website om te kijken hoeveel jou daadwerkelijke snelheid is en daarop dan jou pakket uit kan kiezen. ze hebben geen variabelen pakketten. logisch ook want als ze 50/5 kunnen verkopen en je kan maar 38.5 halen hoeven ze je 11.5 mbit niet te leveren en dat scheelt ze weer wat monnies! en dan moet je maar een lager pakket nemen bij een andere provider die dat wel heeft en onder je maximale limiet zit.
Ik zit nog goed hoor met mn ADSL, en goedkoper.
Maar 'tstoort me dat Telfort nu splinternieuw dingen verkoopt die ze willens en wetens niet waar zullen maken.

Eerlijk over internetsnelheden.
De nieuwe afspraken zijn vastgelegd in een gedragscode die vanaf 1 januari 2013 geldig is
https://www.totaalwijzer....lheden-worden-transparant

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 16 april 2018 15:15]

adsl veelste duur. 30 a 35 euro betalen voor een 11/1 verbinding ben gekke henkie niet -,- (maximale wat ik kan behalen met adsl)
Naast dat Ziggo nu groots aan het investeren is in het geschikt maken van haar netwerk voor Docsis3.1 met in eerste instantie focus op symmetrische Gigabit snelheden is er ook fors geïnvesteerd in Ziggo GO & OnDemand Content. Daarnaast is dit niet altijd door Ziggo, sommige aanbieders kiezen niet voor NL of stoppen gewoon. Daarnaast is traditioneel TV kijken gewoon steeds minder interessant, te veel reclame en herhalingen, wat mij betreft alleen nog geschikt voor nieuws en mogelijk live events, voor series of films wijk ik en steeds meer mensen toch al uit naar Netflix, Hulu, Amazon of andere VoD diensten.

Uiteindelijk is alleen Internet belangrijk, dit omdat iedereen via Internet voorzien kan worden van alles wat hij of zij wilt.

Helaas krijg je er bij xDSL providers echter de komende jaren niks echt voor terug, meestal haal je dan eindelijk eens de snelheid waarvoor je betaald, content is namelijk vergelijkbaar en voor KPN Extra TV doe je het niet.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 16 april 2018 15:19]

Inderdaad, betalen per kanaal is ook mislukt, meestal was je ook nog duurder uit. Van de tig zenders die ik heb, kijk ik hooguit 10 zenders, mijn vrouw 5, en de kinderen alleen Nickolodeon, en Cartoon Network. (CN, daar moest je weer een apart pakket voor nemen). Als ik mijn contract aanpas naar vergelijkbaar abo, ben ik HBO kwijt en ga meer betalen, omdat ik nog een oud contract heb. Netflix is OK, maar in de zomer kijk ik eigenlijk nooit, kinderen ook niet. Per maand afmelden/aanmelden voor TV zoals Netflix zal wel nooit gebeuren.
Daarnaast is traditioneel TV kijken gewoon steeds minder interessant, te veel reclame en herhalingen, wat mij betreft alleen nog geschikt voor nieuws en mogelijk live events, voor series of films wijk ik en steeds meer mensen toch al uit naar Netflix, Hulu, Amazon of andere VoD diensten.
Heb je daar cijfers van?
Ik denk namelijk zelf, dat de meerderheid van de Nederlanders gewone TV kijkt met 2 miljoen Netflix gebruikers op 7,8 miljoen huishoudens in Nederland.
Moeilijk om daar daadwerkelijk echte cijfers aan te koppelen, maar via het SKO Rapport TV & Online 2017 zie je dat Traditionele TV kijken achteruit gaat en steeds meer uitgesteld tv en Online wordt gekeken, Ook zie je in de leeftijd categorieën een forse afname bij traditioneel TV maar helaas wordt dit niet afgezet tegenover VoD diensten.

Redelijk beknopte analyse:
https://www.svdj.nl/de-st...isie-maar-meer-on-demand/

Waarschijnlijk heeft telecompapier betere data echter zijn de laatste rapporten niet gratis in te zien.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 16 april 2018 15:17]

Als ik de grafiekjes in jouw link bekijk, dan is het aandeel overige en uitgesteld samen nu ongeveer 10,5 % en is dat sinds 2015 (9%) naar mijn mening redelijk stabiel en niet veel gegroeid.

Netflix is sinds 2016 op de Nederlandse markt en dat verklaart wellicht de 1,5% groei.
Ja ik voel me een beetje genaaid zo.
Wow, even €5,- duurder maken, dat is hoop in een keer, dan ga ik dit jaar dus weer een andere die goedkoper is.

Bij Tele2 krijg je voor €30,- per maand 60 Mb/s.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 16 april 2018 15:06]

Waarom is Tele2 duurder geworden?
Ik heb gewoon nog netjes 25 euro per maand 100/10..
Geen idee, 100/10 kost nu €32,- per maand, dat is €7,- duurder, maar 32,- per maand voor 100/10 is een STUK goedkoper dan 50/5 voor €35, wat je nu heb bij Telfort.
Vreemd; ik betaal € 29,- voor 100/10 ...

Het is maar net hoe lang je al klant bent volgens mij 8-)
Geen idee, ik dacht dat het voor iedereen duurder werd.
Ik bel ieder jaar als mijn abonnement afloopt. Als ik dan weer een jaar verleng (dus afstand doe van het maandelijks opzeggen) krijg ik dezelfde aanbieding die nieuwe klanten ook krijgen (aantal maanden x bepaalde korting). Misschien een tip :)
klopt ja, kreeg ik ook bij Telfort, toen T-Mobile me belde en toen ik Telfort weer belde, toen kreeg ik van Telfort 3 maanden gratis.
snap niet wie nog bij telfort zit
Telfort bedient het onderste segment van de markt, dus mensen die een tientje minder te besteden hebben per maand kiezen vaak voor deze dochteronderneming van KPN.
Voor KPN kun je inderdaad te recht voor het "premium gevoel" AKA hoop zenders die je toch niet ziet, hoge rekening.
Maar onderaan de streep heb je precies hetzelfde internet. Het is zelfs zo dat Telfort het 1 op 1 overneemt van KPN. ( duh, dochteronderneming. ;) ) Ik heb namelijk 200/200 van Telfort, wat KPN niet levert en ik heb nu dus 500/500. :D Ik heb al verhalen gehoord dat veel meer mensen dat hebben, dusja, leuk dat premium gevoel bij KPN zullen we maar zeggen. ;)
KPN levert 40, 80, 100, 200 en 500.
Wat KPN eerst niet leverde* :P
Feit is in ieder geval dat Telfort 500/500 nog steeds niet levert, en toch heb ik het. :)
Want een bitje van KPN is meer waard dan een bitje van Telfort?

Zolang je de opgegeven snelheid haalt, lijkt me het juist de slimme consumenten die niet teveel betalen.
Ik noem niet voor niets dat het een dochteronderneming is van KPN, groot kans dat de onderliggende infrastructuur dezelfde is als die KPN gebruikt. Feit is hun diensten zijn goedkoper dus bedienen zijn de consument met een lager budget.
Het gekke is dat als ik het ga berekenen Telfort helemaal niet goedkoper is dan KPN...
Het standaard basis pakket is goedkoper bij KPN?
Even gekeken: nee, dat is de uitzondering. Echt alles compleet op lege basis zetten en dus ook geen zaken als TV programma’s kunnen opnemen en dergelijken dan is Telfort nipt (€2,12 per maand) goedkoper dan KPN. (Telfort (3 x €30) + (9 x €42,50) + €30 = €502,50 / 12 = €41,88.
KPN (6x €39) + (6x €49) = €528 / 12 = €44.)
Bij KPN kan je de eerste 6 maanden wel opnemen dan overigens als je het slim speelt.

Ik had het berekend met optie tot opnamen. Wil je namelijk wel opnemen dan is Telfort €585 (€48,75 per maand) en KPN €558 (€46,50 per maand).
Ik had gewoon even naar het maandbedrag zonder de korting gekeken maar dit is wel een stukje completer voor de echte gierigaard :P
Ik dacht dat KPN duurder was en Telfort iets goedkoper, nou ja het gaat wel steeds dichter na elkaar toe.
Het is dus situatie afhankelijk, maar het scheelt inderdaad bijna niets met elkaar. :)
Ik bereken meestal 1x per jaar (meestal nadat ze hun nieuwe prijzen/pakketten allemaal hebben bijgewerkt) alle jaarprijzen tussen verschillende providers. Vind ik interessant en dan weet ik wie wat aanbied; rare hobby misschien maar ale :P. Het scheelt meestal in de basis redelijk weinig met elkaar, het is vaak dat ze enkel op specifieke wensen goedkoper of duurder kunnen zijn. (Eg: Fox Sports (Totaal), Ziggo Sport (Totaal), Filmpakketten, extra zenders of gratis extraatjes zoals tijdelijk Netflix, Spotify of Deezer erbij, etc.)
Volgens mij maakt het helemaal niet uit of je meer of minder te besteden hebt. Het gaat mij erom dat ik een degelijke service (snelheid) krijg i.c.m. een acceptabele factuur. Niet omdat er KPN opstaat en dat je vanwege de naam al +10 euro betaald voor hetzelfde. Maar zo te lezen kun jij in de kroeg vertellen dat je een premium abonnement hebt en dat je hiermee aangeeft dat je het breed laat hangen :+
Mijn opmerking was niet denigrerend bedoelt, mensen werken vaak met een budget maar dat wil niet zeggen dat zij geen koopkracht hebben voor een groter budget.
Ik zit bij Telfort, want het is de enige partij die 200/200 glasvezel aanbied voor een scherpe prijs. Wat vind jij precies slecht aan Telfort? Want het is allemaal 100% identiek aan KPN qua infra en hardware.

[Reactie gewijzigd door MeltedForest op 16 april 2018 13:58]

KPN levert ook 200
Toen ik aan het shoppen was voor internet had KPN nog geen 200/200, dat hebben ze sinds februari dit jaar. Daarnaast: KPN kost mij voor hetzelfde abonnement - 200/200 internet + tv met 2 ontvangers - 63 euro per maand, Telfort 55 euro (weet niet wat de prijsverhogingen betekenen voor mij, zit nog in mijn eerste jaar). Aangezien het verder identiek is zie ik geen reden om 8 euro per maand meer te betalen
Als ik nu kijk kost dat bij Telfort €62,50 en de 1e 3 maanden €47,50. Dat is gemiddeld €58,75 per maand.
Bij KPN kost het 1e 6 maanden €48,99 en daarna €68. Dat is €58,50 per maand gemiddeld, marginaal goedkoper :P, en iets meer zenders dan bij Telfort. (Plus iTV, geen idee of Telfort dat bied?) En natuurlijk betere klantenservice (24/7) indien nodig. Voor nog eens €4 extra (Onder de streep €3,75 meer dan Telfort) krijg je 500/500 als je dat zou willen.

€8 duurder kan ik er niet uithalen in ieder geval. :P

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 16 april 2018 16:30]

Correct, het aanbod van KPN is gelijk een stuk interessanter als Telfort €7,50 duurder is dan voorheen, en bij KPN kan je nog tv basis nemen dan krijg je niet de opnemen functie en voor 63 euro per maand.

Met de welkomstbonus meegerekend is KPN dan onder de streep goedkoper dan Telfort. Wie had dat gedacht... }>
"van geld over in je spaarpot naar een veel slechter aanbod" :+

Internet + TV basis met 200/200 upgrade kost je bij KPN maar €57,99 p/m trouwens zonder opnamepakket. :P En de 1e 6 maanden voor €39 dus eigenlijk betaal je dan effectief maar €48,50 per maand. Uiteraard is het met KPN Compleet nog veel interessanter.
Met het opnamepakket er wél bij is het inderdaad €63. (Of €62,99 voor de mierencopuleerders)

Het mooie is trouwens dat je bij KPN van pakket kan wisselen halverwege je abonnement, toevallig precies als je korting afloopt dus natuurlijk he. :') Dan begin je op een hoger pakket (want zelfde prijs maar niet bij hoeven betalen voor de extra's) en schakel je daarna over. Op die manier leveren 3 tikjes in de MijnKPN app je €30 "extra korting" op, toch weer een rondje in de kroeg voor noppes he. :+ Niet slecht voor 15 seconden werk. :P (Dat is overigens enkel zo voor mensen met opnamepakket en een glasvezel upgrade (die betalen ongeacht het pakket voor die upgrade, dusja...) of zij die minder dan 40MBit downloadsnelheid behalen en maar 1 TV-ontvanger nodig hebben.)
Ik zit bij telfort (alleen internet), en ben erg tevreden.
Heb minimale ping bij al m'n games en nog nooit zonder internet gezeten.
Snap jouw opmerking dus niet helemaal, wil je hem onderbouwen?
Onzin post, zit er al 3 jaar voor Internet en TV, lage prijs, geen poespas, uitstekende snelheid en ping. Volgens mij klopt de post van Tweakers niet, ik betaal € 38,50 voor Internet en TV. Ga dan 4 euro omhoog en krijg paar zenders minder. Bij KPN 49, dus op zich nog best prijsverschil.

[Reactie gewijzigd door Okasha op 16 april 2018 14:28]

Hoezo? Ik ben anders heel tevreden. Haal met mijn 200/200 steevast 600/750 in de speedtest, dus je hoort mij niet klagen! Overigens is het gewoon voor 99% KPN infra.

Telefoon heb ik niet aangesloten zitten, was een verplichte optie. Als dat geld gaat kosten dan zeg ik dat gewoon op. Kan dat niet, dan moet ik inderdaad weer even gaan shoppen.

Zover ik weet geld dit niet voor glasvezelklanten.

[Reactie gewijzigd door Fairy op 16 april 2018 15:33]

godver net over gestapt naar Telfort omdat ze wat goedkoper waren....nu niet meer :(
ze zullen voor de vaste contractperiode (1 of 2 jaar) gewoon nog de oude prijzen berekenen, anders mag je kosteloos opzeggen.
Ze moeten ;-). Je hebt een contract dat is niet zomaar van één kan op te zeggen. Het komende jaar ( of twee) heb je dus gewoon je orginele contract. Tenzij je al een maandelijks opzegbaar contract hebt natuurlijk.
Dat scheelt iets. Thx voor jullie reacties. Volgend jaar meer weer op zoek naar iets nieuws dan.
Net contact gehad met Telfort, zo lang ik niet verleng, blijven de huidige prijzen staan.
Ook als mijn contractperiode is verlopen (wat bij mij het geval is)
Goede info, dat wilde ik vanavond ook gaan vragen. Bedankt! :D
Je contract loopt ws gewoon door, ikzelf betaal Telfort nog steeds €26 voor 30/6Mb.
Ja dat maakt het dan extra zuur inderdaad. Je mag er uiteraard wel vanaf, maar dan moet je wel weer dat overstap gehannis in, daar wordt niemand vrolijk van... Succes in ieder geval!
is dit dan ook al voor bestaande klanten? lijkt mij dat ze je contract niet zomaar mogen aanpassen en als ze dit wel doen mag jij toch gwn overstappen zonder problemen.
zit ook bij telfort, en dit is al de 2de onaangekondigde prijsstijging.
dat ze dit uitvoeren wil ik best snappen, maar waarom brengen ze mij als afnemer daar dan niet van op de hoogte?
Omdat het waarschijnlijk voor jou niet veranderd. Je houd gewoon de oude prijs, want anders krijgen ze gedoe dat mensen het contract zomaar mogen gaan opzeggen, en dat willen ze uiteraard nou ook weer niet.
de vorige keer ging mijn abbo prijs ook gewoon omhoog, dus zie niet in waarom ik deze keer anders zou zijn? de vos en zijn haren.

de stijgingen zijn niet wereldschokkend e.d. maar al met al begonnen op 36,50 naar 42,50 nu, naar 45?
de enige reden waarom ik toen niet ben overgestapt is omdat de ''concurrenten'' te weinig scheelde, op dat moment was alleen tele2 goedkoper met vergelijkbare snelheid op dit adres.
maar dat scheelde hooguit 1euro per maand (meen ik te herinneren)

maargoed, we gaan het beleven :)
Dit is voor nieuwe klanten. ;)

Overigens komt Mei er weer aan en dan zal de jaarlijkse prijs verhoging voor bestaande klanten wel weer in de mail komen.
Laatste 2 jaar was het voor alleen internet in mijn geval €2,- p/m erbij. (nu €26,- p/m voor een oud 20/2 abo)
Yep dat zal wel weer. Ik betaal nu ook 26 euro voor 50 / 5 (30/5 effectief) .

Is telfort (alleen internet) met 28 euro (straks weer 2 euro extra misschien) straks ook nog de goedkoopste?

[Reactie gewijzigd door kielkiel op 16 april 2018 20:05]

Is dat glasvezel? Want dacht dat het 50/50 was.
De goedkoopste glasvezel optie bij Telfort wordt als 50/5 verkocht.

Mijn ouders hadden 50/50, maar dat werd niet meer aangeboden toen ze vorige week wilden verlengen, dus zijn ze naar 100/100 gegaan. We hadden meldingen gezien dat 50/5 toch 50/50 haalde, maar die gok wilden we toen even niet nemen. Ze hebben niet echt 100/100 nodig, maar omdat de upload anders wel erg laag zou zijn en dat zou vervelend zijn met de NAS en off-site backups. Precies wat ze willen bereiken vermoed ik...

[Reactie gewijzigd door job_h op 16 april 2018 13:59]

In de praktijk is het nog steeds gewoon 50/50, zie ook het Telfort topic en meer specifiek deze post. Dus upgrade was an sich niet nodig geweest.

[Reactie gewijzigd door MeltedForest op 16 april 2018 13:56]

Van voordelige abonnementen, naar veel te veel centen!
Volgens mij zijn er weinig tot geen providers die het zelfde goedkoper aanbieden. T-Mobile is goedkoper voor 50 & 100 mbit maar dan houd het wel ongeveer op.
Gelukkig is er absoluut geen sprake van kartelvorming of gebrek aan concurrentie op de providermarkt ;)
Procentueel is dit een bijzonder grote verhoging. Dat (bijna) niemand anders het goedkoper aanbiedt is voor Telfort leuk, maar voor de consument niet echt natuurlijk.
Mee eens, maar naar mijn mening is Telfort nog steeds "Voordelig".
Ook voor bestaande klanten?
Nee dit geldt voor nieuwe klanten.
Bestaande klanten zullen binnenkort vermoedelijk wel een mailtje krijgen met een prijsverhoging (laatste 2 jaar een verhoging in Mei gehad).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee