Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Telfort vernieuwt mobiele abonnementen en biedt optie voor maandelijks opzeggen

Telfort vernieuwt zijn mobiele abonnementen en breidt zijn grootste bundel uit naar 10GB, waar dat eerst 5GB was. Daarnaast kunnen klanten ervoor kiezen om tegen een meerprijs een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen.

Telfort verkleint het aantal sim-onlyabonnementen van zes naar vier. De provider biedt niet langer abonnementen aan met een looptijd van één jaar. Klanten moeten nu kiezen uit maandelijks opzegbaar tegen een meerprijs, of een looptijd van twee jaar.

Voor alle abonnementen geldt dat er bij de genoemde prijzen 2,50 euro bijkomt voor maandelijks opzegbare contracten en dat er voor 3,50 euro extra per maand onbeperkt gebeld kan worden. Die prijs lijkt momenteel verlaagd te zijn naar 1 euro.  Daarnaast is er de mogelijkheid om een abonnement voor Spotify Premium toe te voegen voor een bedrag van 8,99 euro per maand.

Het duurste abonnement kost 22,50 euro en biedt een databundel van 10GB en 150 belminuten. Daarnaast is er een variant voor 17,50 euro per maand met 5GB data, een derde mogelijkheid van 12,50 euro met 1GB en een vierde optie voor 7,50 zonder internet, met alleen belminuten.

Abonnementen Oud  Nieuw
22,50 euro 5GB, onbeperkt bellen 10GB, 150 belminuten
17,50 euro 3GB, 300 belminuten 5GB, 150 belminuten
14 euro 1,5GB, 300 belminuten  - 
12,50 euro 1GB, 150 minuten 1GB, 150 minuten
8 euro 300 minuten
7,50 euro  -  150 minuten

Prijzen voor sim-onlyabonnement met looptijd van 24 maanden

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

26-03-2018 • 12:11

149 Linkedin Google+

Submitter: elbojoloco

Reacties (149)

Wijzig sortering
Voor degenen die wel eens buiten Nederland komen is Telfort niet zo interessant omdat ze geen roaming met 4G aanbieden.
22,50 euro 5GB, onbeperkt bellen 10GB, 150 belminuten
Ik heb voor 25 euro onbeperkt alles bij Tele2. Nou snap ik dat er markt is voor providers met een "betere service" of " betere dekking" maar wie gaat voor dat prijsverschil nog met datalimieten rommelen? Hoeveel beter is die service of dekking dan? Waar moet ik wonen en waarvoor moet ik ze bellen om dat te ervaren?

Ik ben nu gewend om gewoon Spotify tot mijn beschikking te hebben zonder via Wifi van te voren te hoeven downloaden, zo'n 10GB datalimiet dat is bij mij wel weg in klein weekje tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 26 maart 2018 13:12]

Is het voor die paar euro meer niet veel aantrekkelijker om voor t-mobile te gaan met de unlimited? Mits je een grootverbruiker bent. Uit de laatste tests van dit jaar zou T-Mobile overigens ook een beter netwerk hebben dan KPN.
Ligt eraan of je combivoordeel hebt of niet.
Anders krijg je ¤5 korting op je internet abo, plus dubbele data op je mobiel.
Helaas is dat niet waar, de advertenties geven de indruk dat je beide voordelen krijgt. Het is echter zo dat je een keuze moet maken tussen die twee voordelen.
Ik heb toch echt een bundel van 6GB en een internetabo van ¤38 voor 200MB glas.
Ja tuurlijk. dat is de eerste 6 maanden daarna komt er 20 euro bij. Je praat al net zo leuk als de telecom bedrijven
Telfort biedt dezelfde voordelen die je bij KPN hebt (is naar mijn weten ook een dochter bedrijf) en daar krijg ik al jaren verdubbeling van mijn bundel en 5 euro korting per abonnement.
Niet helemaal hetzelfde. Bij Telfort kun je niet onderling gratis bellen of MB's delen.
Daarbij kies je bij Telfort één van de voordelen, in plaats van dat je ze allemaal krijgt. Welke je krijgt kun je elke maand aanpassen:
- Elke maand 2 keer zoveel MB's en minuten op je mobiel
- Elke maand 5,- korting op je Thuis factuur
- Elke maand gratis Opnemen pakket ter waarde van 5,- per maand
- Elke maand gratis Fox Sports Eredivisie ter waarde van ¤7,50

Edit:
Telfort is inderdaad een merk van KPN.

[Reactie gewijzigd door Melkunie op 26 maart 2018 13:37]

Heb zelf geen Telfort, maar lees toch wel meerdere berichten dat mensen meerdere voordelen hebben dan maar 1. Ik was ook van mening dat het zo was zoals jij ook opnoemde.
Jaren Telfort thuis en mobiel gehad, je krijgt maar 1 voordeel.

Tis óf korting, óf extraatje zoals opnemen of dubbele bundel.

Aders dan KPN compleet waar je alles krijgt: korting, dubbele bundel en tv pakket
Ikzelf heb wel Telfort (d.w.z. internet en mobiel), maar bij mij is het weldegelijk kiezen; Of ¤ 5 korting op je internetbonnement of dubbele bel/ databundel op je mobiel.

Misschien hebben anderen nog meer producten van Telfort (TV bijvoorbeeld) en krijg je dan nogmaals een extraatje. Die "stapelkorting" zou kunnen.
Ik heb beide abo's al langer dan 6 maanden.
Interessant
En hoe of waar kan ik dit abonnement ook afsluiten (onder dezelfde voorwaarden, zonder tijdelijke kortingen)?
Dat zegt nog niets, die prijs is waarschijnlijk een tijdelijke promotieprijs. Verder hoor ik graag waar je beide opties aan kan vinken, ik kan alleen maar kiezen tussen die twee.
Ik heb het aangevinkt bij het bestellen. Geen idee meer hoe, gezien het al een tijd geleden is. Heb allebei apart besteld, en gewoon mijn combivoordeel aangevinkt.
Dit is niet waar. Ik mag van beide voordelen genieten en zo iedereen van mijn gezin op hetzelfde netwerk.

Verkeerd begrepen

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 26 maart 2018 16:05]

Dat is wel waar. Bij Telfort dien je te kiezen tussen één van de voordelen
https://www.telfort.nl/pe...gen-van-combivoordeel.htm
"Als je Telfort Thuis én Telfort mobiel hebt, kan je kiezen uit één van de volgende voordelen:"
En dat is ook als je meerdere mobiele abonnementen op je adres hebt
"CombiVoordeel geldt per adres. Je kiest dus een van de bovenstaande voordelen."

Als jij daadwerkelijk ¤5 korting krijgt én dubbele data is er iets mis gegaan bij Telfort. Superchill, zou het zeker niet bij Telfort ter sprake brengen :)
Excuus. Doordat @Loggedinasroot op @tom.cx reageerde had ik even het idee dat het hier om KPN ging. Vandaar dus mijn reactie dat ik het wel allebei had. Ik zit namelijk bij KPN.
Zelf ook telfort internet en mobiel gehad. Kreeg dubbele belminuten en data volgensmij, plus 5 euro korting op mijn internet kosten. Weet niet of dit nu ook nog zo is. Telfort heeft daarnaast altijd goede klanten service dat was mij ook wat waard, geen gedoe verder.
Kleine correctie: Je krijgt ¤5 korting OF dubbele data op mobiel.
KPN heeft beiden tegelijk, bij Telfort moet je kiezen ;-)
Ik heb ze toch echt allebei. Je kan misschien niet 5 euro korting op je mobiele rekening krijgen terwijl je dub data hebt.
Woon je wellicht met meerdere mensen op hetzelfde adres die allemaal Telfort hebben? Dan is de ¤5 korting namelijk wel van toepassing voor 1 mobiel abonnement, terwijl de rest de dubbele data krijgt.

Bron: Ik werk dagelijks met mobiele (Telfort) abonnementen.
Nee ik woon op mezelf. Ben wel verhuisd uit een adres waar er meerdere mobiele telfort abbonees waren en er een telfort thuis abo was. Maar heb de verhuizing wel doorgegeven aan Telfort.
Betreft dit geen vergissing aangezien je bij Telfort je ongebruikte data mee neemt naar de volgende (twee) maand en het daardoor lijkt dat je ‘dubbele data’ voordeel hebt?

Hier namelijk gekozen voor ¤5 korting ipv dubbele data maar zie wel 6gb staan met +-2.5gb abbo voor ¤18,50 pm
Zo wordt het wel door jullie verkocht.
Ik ben klant geworden met meerdere diensten en mobiele abonnementen.
Vrijdag nog gebeld dat ik allleen maar 5 euro korting had en op de rest van de mobiele geen verdubbeling.
Kreeg te horen dat het of eenmalig 5 euro is en voor de rest niets of op alle mobiele abonnementen de verdubbeling en geen 5 euro.
Bron: nieuwe klant bij Telfort
Sterker nog. Met t-mobile thuis en 3 personen op een adres kost het maar ¤20,- per maand. Per abonnement
Moet wel allemaal via hetzelfde rekeningnummer.
2 verschillende rekeningnummers. Gaat wat makkelijker als je 2 koppels bent bijv 4 abonnementen 2 rekeningnummers zelfde adres (tenminste op t-mobile dan)
22.50 bedoel je en daar is thuis niet voor nodig?
Ik heb ooit de overstap gemaakt van KPN naar T-Mobile, wat een drama. Gelukkig kon het abonnement ontbonden worden omdat ook uit hun eigen testen bleek dat het bereik bij mij slecht was.

Vervolgens naar Ziggo (Vodafone) gegaan en dat was niet veel beter. Moest naar de zolder om te kunnen bellen, laat staan 3G.

Nu alweer even klant bij Telfort en dan is het KPN netwerk toch weer een verademing. Het zal ongetwijfeld in de randstad en andere grotere steden anders zijn, maar wanneer je achteraf woont of gewoon in een dorp, dan heb je met het KPN netwerk de beste garantie op een goed bereik.
Onzin, misschien voor jou, maar t-mobile heeft al jaren de beste dekking.
Zo'n onzin dat toch wel heel veel mensen hier dezelfde ervaring hebben :+

Daarbij moet je bij een slecht signaal en wegvallende verbinding noteren waar en wanneer dit heeft plaats gevonden. Vervolgens gaat T-Mobile dit onderzoeken. In mijn geval bleek dus dat het dorp waar ik woon én het naastgelegen dorp waar ik werkte tussen een aantal masten in ligt welke elkaar dus niet overlappen. Dus onzin welke toch bevestigd is door T-Mobile zelf?

Daarnaast gebruiken mijn collega's T-Mobile, wanneer zij van Eindhoven naar Oss rijden is er in de buurt van Son een punt waar de masten net iets te ver van elkaar staan en de verbinding structureel weg valt.

Je mag het onzin vinden maar ik verzin het niet.
Mijn ervaringen waren juist anders. Ik had met Ziggo/Vodafone totaal geen bereik meer thuis. Erg vervelend als je geen vaste lijn hebt. Met KPN was het redelijk en nu met t-mobile goed. Ik moet er wel bij vermelden dat deze ervaring inmiddels ook weer 5 jaar oud is. Het kan nu veel beter zijn.
Ik kan bij mij ook alleen praten over mijn ervaringen uit het verleden. Het is niet zo dat ik de abonnementen heb gehouden om maar te kunnen kijken wanneer het verbeterd is.

Voor mij was het destijds een iPhone en een Nexus 5 die de problemen hadden. Apple staat niet bekend om het beste signaal, Nexus 5 durf ik niet te zeggen. Een collega met een HTC met T-Mobile had hetzelfde probleem.

Wat ik wel weet is dat ik op het KPN netwerk geen problemen meer had.

Maar het is héél erg locatie gebonden.
Daar merk ik als landmeter weinig van, we hebben t-mobile kaart voor bepaalde grensstreken. Maar daarbuiten blijft KPN op eenzame hoogte qua dekking.
Daar heb ik gene ervaring mee. Met de plekken waar ik vaak ben is het bereik eigenlijk altijd goed. Behalve op een stuk als ik met de trein reis. Dat blijft echter voor alle mobiele providers een -dode hoek- te zijn.
KPN heeft al jaren niet meer de beste dekking 🙈
mijn ervaring is totaal andersom. Maar goed, dat hangt heel erg af

waar je woont
waar je belt
wat je toestel is
etc
etc

Dus dat is redelijk irrelevant :)

Let wel op dat een Sim Only van T-mobile met unlimited data ongeveer 35 euro per maand is. (Bron: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only )

Dus dan zit je op 22,50 vs 35 euro. Dat vind ik toch een redelijk verschil.
Grootste verschil is unlimited bellen tegen 150minuten. 150 minuten doe ik soms in een halve dag.
dat is wel een goed verschil ja, die had ik niet gezien. Maar als je inderdaad veel belt is het handig, maar then agian, is het 12,50 per maand handig? Dat is persoonlijk denk ik
Dan ook echt alleen maar als je grootverbruiker bent....

Ik zit nu op 20,5 euro per maand voor 3,5 GB bij KPN (allerlei voordeeltjes op elkaar gestapeld + nog abbo uit HI tijdperk) en het lukt me met de beste wil van de wereld niet om meer dan 1,5 GB te gebruiken.

Bellen doe ik zelden.

Dat zou wellicht veranderen als ik in de toekomst veel moet treinen voor woon-werk (auto rijden kan ik niet), maar op dit moment zou ik het wel weten, mocht ik ooit door KPN gedwongen worden om dit abbo op te geven. 17,50 per maand voor 5 GB bij Telfort, of 35 euro per maand voor unlimited bij T-mobile......

Dat wordt dus Telfort.
Bij Youfone heb je 5GB + 300 minuten/sms voor ¤13p/m maandelijks opzegbaar (of ¤10p/m voor 2 jaar)

Ik had ook een oud Hi abonnement waar ik op zich meestal wel de maand mee rond kwam maar soms overheen ging (1GB + 100minuten ¤16), maar door de overstap ben ik dus ¤6p/m goedkoper uit en heb ik 5x zo veel data te besteden. Terwijl ik dacht dat mijn oude abonnement wel redelijk goed geprijsd was tov de nieuwe KPN prijzen.

Kijk vooral dus even bij de virtuele providers rond.

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 26 maart 2018 15:35]

Ziet er inderdaad ook goed uit ja :).

Maar goed, voor die 20,50 die ik noem heb ik er ook Spotify Premium bij, plus dat ik nu best geregeld gebruik maak van NFC functies op m'n KPN simkaart, dus voorlopig zal ik nog wel ff bij KPN blijven :).
+ Daarbij komt nog:: Youfone 5GB heeft 256 Mbps en Telfort 150 Mbps.
(Youfone 2GB heeft maar 50 Mbps)

Dus in juni als mijn telfort 2 jaar abbo erop zit stap ik over naar Youfone 5GB 300 min/SMS voor een tientje. Hogere snelheid, zelfde netwerk en goedkoop, lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Bij Youfone heb je 5GB en onbeperkt bellen voor ¤ 11,50 per maand bij een tweejarig abonnement. Gewoon op het KPN netwerk. Bij Simpel een vergelijkbaar abonnement op het T-Mobile netwerk voor een tientje. Wel met een cap er op van 75 mbps down en 10 mbps up.
Bij T-mobile zit er ook elke maand 10gb voor het buitenland bij. Als je vaak op vakantie gaat, is dat wel erg prettig, en als je meerdere mensen thuis hebt met het zelfde abo van t-mobile kan het zakken naar ¤20 per persoon.
Tele2 is goedkoper dan T-mobile.
T-Mobile mag zich net het beste netwerk noemen, omdat ze dit niet zijn. Ze mogen wel aangeven dat ze beste 4G netwerk hebben.

Wel hebben ze het beste 4G netwerk doordat ze klanten meer bandbreedte geven en meer 4G masten hebben, hoewel KPN zijn capiciteit enorm vergroot heeft door 3G frequenties te gebruiken en het wellicht groter is en hierdoor ook met bandbreedte uitgeeft op zijn Netwerk. KPN heeft zelf test en gedeeltelijk in grote steden meer bandbreedte uitgerold rond de 450 Mbps, oftewel 2x wat T-Mobile heeft. KPN heeft het dus beter voor elkaar als het gaat om data.

Het onderzoek is door een derde gedaan, namelijk P3 communication. ze testen alleen in 17 steden en 19 woonkernen en op basis daarvan geven ze een cijfer. De prijs en snelheid 4G wordt ook meegenomen die die gebeiden en zijn ze nummer 1. Dit is ook meteen de reden dat ze zich het beste 4G netwerk noemen mede door de hogere bandbreedte. Alleen is dat al lang niet meer waar zoals ik al had aangegeven.

Ik kan nu al aangeven dat in het zuiden, oosten en Noorden dat T-mobile zekers geen betere dekking heeft dan Vodafone of KPN. Dus mooi dat schreeuwen van beste 4G netwerk, maar is beperkt.

Let ook op dat dit alleen buiten is gemeten en niet binnen gebouwen etc. De grap is wel dat de benchmark van KPN gelijk was als T-Mobile als het gaat om data. De connectiveit van data is bij KPN ook gelijk aan T-Mobile.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 26 maart 2018 19:05]

Je vergelijkt appels met peren denk ik, t-mobile heeft onlangs zijn snelheid zoals weergegeven aangepast naar in de praktijk maximum haalbare snelheid itt theoretisch haalbare snelheid die bij de andere providers gehandhaafd blijft. Overigens heeft T-Mobile overal 4G+ actief terwijl de voormalige premium providers KPN en Vodafone dit nog aan het "uitrollen" zijn.
Wat dacht je van Ben.
Het ligt er aan welke banden T-Mobile gebruikt, en welk toestel je hebt.
Daarnaast heeft T-Mobile in een groot deel van Nederland goed bereik (mocht je telefoon alle banden ondersteunen), maar vooral de grensstreek van Nederland is het bereik van T-Mobile slecht.
Het bereik van KPN is landelijk gezien beter, T-Mobile heeft gemiddeld gezien meer snelheid.
Voor mijn werk zit ik door het hele land, en ik kan je zeggen dat KPN gemiddeld genomen beter bereik heeft dan zowel T-Mobile als Vodafone. Ik heb altijd T-Mobile gehad prive, maar ben sinds een paar maanden Telfort gebruiker op het KPN netwerk. Geen wegvallende gesprekken meer, en letterlijk overal bereik. Zakelijk heb ik Vodafone, en ik moet regelmatig terugvallen op mijn prive toestel om uberhaupt te kunnen bellen.

En bij Telfort geldt ook nog altijd dat je alleen de eerste 10minuten van een telefoongesprek betaald, en dat belminuten en data 3 maanden geldig zijn. Met een 150min - 5GB abbo zit je dan (mits je natuurlijk niet elke maand alles opgebruikt) na een tijdje gewoon op 450 min - 15GB beschikbaar (voor als je een keer een maandje wat extra wilt gebruiken). Erg prettig.
Maar je vergeet 1 ding te vermelden. Je belt inderdaad na 10 minuten gratis, helaas is mijn ervaring dat de verbinding soms na 10 minuten al door Telfort verbroken word zodat je weer lekker opnieuw kan inbellen en betaal je weer braaf je 1e 10 minuten. Geregeld werd mijn verbinding verbroken binnen 40 minuten. Ik moest altijd tegen mensen zeggen:

Mocht ik wegvallen dan ligt dit aan Telfort en niet aan mij, deze verbreken vaak mijn verbinding bij lange gesprekken, Sorry voor het ongemak maar ik bel je wel weer terug.

Ik ben 6 jaar klant bij Telfort geweest met telefonie en heb veel geklaagd hierover. Maar dan gingen ze je monitoren en meer konden ze niet doen. Ik heb vele nieuwe simkaarten toegestuurd gekregen naar hielp niets. Ik heb verschillende telefoons geprobeerd maar hielp ook niet.

Normaal wordt bij meeste providers na 2.5 uur de verbinding verbroken i.v.m. fraude of broekzakbellers. Maar toen ik van Telfort een rekening kreeg die 3x mijn abonnementskosten waren doordat ik vaak opnieuw moest inbellen heb ik direct contract opgezegd. Sinds 1 jaar ben ik klant bij T-Mobile en ben voor 14,21 euro klaar met onbeperkt bellen en heb geen spontane onderbrekingen tijdens een telefoongesprek.
Telfort kan hier niet tegenop.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 26 maart 2018 18:10]

Die ervaring heb ik eigenlijk totaal niet. Ik bel regelmatig langer dan 1 uur aan een stuk tijdens het rijden (handsfree ofcourse). Met Vodafone en T-Mobile lukte dat dus gewoon maar zelfden
Het grensgebied zal het zijn. Toestel is een A5 2017 dus verwacht niet dat dit het probleem zal zijn.
T-mobile komt al jaren als beste uit de test. KPN ver daar onder.
De overstap naar Telfort (KPN) is echt heel goed bevallen voor mij.
Ik ga niet meer zo snel terug. Ook zeker dan Vodafone.
Dat is dan persoonlijk natuurlijk. Een ander kan heel andere ervaringen hebben. Het is dan ook altijd belangrijk om de dekkingskaart van de provider te checken. En wat nog beter werkt is de ervaringen van je buren na te gaan. ;)

Ik heb persoonlijk t-mobile en praktisch overal een goede dekking.
Hier in Den Helder en Schagen geen last. altijd goed bereik. waar woont u als ik mag vragen?
Bij Youfone heb je voor 19 euro ook 10 GB data en 300 minuten ipv 150 voor 19 euro per maand en dan zit je op het KPN-netwerk. Waarom zou iemand dan voor Tele2 kiezen?
Wellicht voor een "onbeperkt" abonnement, die bij Youfone FUP is (15GB per maand) en bij Tele2 5GB per dag.

Edit: Verduidelijking

[Reactie gewijzigd door rmca op 26 maart 2018 12:29]

Bij Tele2 kan je in principe onbeperkt gratis 1GB bundels activeren dmv het sturen van een SMS.
Tot een max van 50 per dag.
50 GB op een dag, goed om te weten dat daar de limiet zit dat je eens met de klantenservice moet gaan bellen.

Iedereen zijn gebruik hoor, maar ik haal mobiel waarschijnlijk nog geen 50 GB in een jaar.

Per dag 50 GB lijkt me heel redelijk, daarboven ben je toch echt wel disproportioneel van het netwerk aan het gebruik maken.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 26 maart 2018 14:59]

Uurtje netflix op hoogste stand is 4gb per uur. Kan het hard gaan hoor 🙈
Dat is eerder 4 uur per GB:
https://help.netflix.com/en/node/43701

Dat is tenminste de automatische (en default) setting wanneer mobiele data gedetecteerd wordt door de Netflix app op je telefoon. Daarmee kun je dus makkelijk alle wakkere uren van een dag Netflix kijken en heb je nog een Gigabyte over om andere zaken mee te doen, zonder dat je maar 1 sms'je hoeft te sturen voor extra data.

Kijk ik snap wel hoe je die data erdoorheen kunt jagen (tethering met name), maar dan snap ik ook wel dat Tele2 gaat klagen over non-fair use. Ze houden heus wel rekening met uitschieters, maar ze gaan er ook van uit dat mensen niet bewust hun best gaan doen om zoveel data als mogelijk erdoorheen te jagen.

In een hotel draai ik ook niet de hele dag de kraan open, omdat "stromend water" nou eenmaal onderdeel is van de kamer...

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 26 maart 2018 18:13]

robinmobile is dat 27gb+ permaand
Bij Simpel heb je voor ¤ 10,00 onbeperkt bellen en 5 GB data.. ook op KPN T-Mobile netwerk.

Dank @Timmy voor de correctie

[Reactie gewijzigd door Daejji op 26 maart 2018 14:41]

Tot 2010 maakte Simpel gebruik van het KPN netwerk, tegenwoordig is dat T-Mobile.
Vooral de goedkopere abonnementen kunnen natuurlijk niet opbosken tegen de andere prijsvechters als simpel. Ze zijn simpelweg te duur en bieden geen meerwaarde. De klantenservice is matig en betaal je overigens flink voor. (Betaal servicenummer) voor mij iig geen Telfort meer :)

[Reactie gewijzigd door WouterL op 26 maart 2018 12:18]

Service nummers mogen toch geen extra kosten meer hebben als je klant bent? ik dacht dat dat wettelijk bepaald was enige tijd geleden...

Edit: nieuws: Bellen naar klantenservice kost vanaf dit weekend geen extra geld meer

[Reactie gewijzigd door Kek op 26 maart 2018 12:34]

Los van de concurrenten, ze maken het zelf ook steeds onaantrekkelijker.
De goedkoopste gaat van 300 naar 150min, voor vrijwel dezelfde prijs.
Opties voor boven de 150min, zijn er niet meer.
Het voordeel is 2x zoveel data, als je (dat nodig hebt en) minstens ¤17,50 wilt betalen.
En de goedkoopste Simyo is de afgelopen jaren ook van ¤3 naar ¤6 gegaan.
Je ziet wel eens statistieken dat mensen gemiddeld steeds grotere bundels nemen, logisch als ze kleine bundels zo ontmoedigen. Daag KPN!
Wel opvallend dat ze op hun website 'MB's en minuten 2 maanden meenemen' promoten, terwijl dat nu 3 maanden is (/was). Daarnaast jammer dat ze van jaarabonnementen afstappen, ben benieuwd hoe dat voor mij uit gaat pakken aangezien ik nu een jaarcontract heb.

[Reactie gewijzigd door ilhanko op 26 maart 2018 12:22]

ben benieuwd hoe dat voor mij uit gaat pakken aangezien ik nu een jaarcontract heb
Daar veranderd natuurlijk niets aan want lopende overeenkomsten blijven zoals ze zijn.
Ik denk dat vooral dat iemand wakker is geworden en heeft gemerkt dat het krukkig was geformuleerd. Het punt was dat je units 3 maanden geldig waren vanaf het moment dat je ze kreeg, gezien de voorwaarden en de praktijk.

3 maanden meenemen: je krijgt je units in maand 1, wat over is mag je 3 maanden meenemen. Dan is het dus geldig in maand 1 + 3 maanden, dus maand 1, 2, 3 en 4. En dat was dus niet helemaal wat ze bedoelden, en je units waren ook idd gewoon drie maanden geldig vanaf start maand 1.

2 maanden meenemen: je krijgt je units in maand 1, wat over is mag je 2 maanden meenemen. Dan is het dus geldig in maand 1 + 2 maanden, dus maand 1, 2 en 3. Dat klopt met de praktijk, hoewel het minder indrukwekkende marketing is.

Edit:
En het jaarcontract dat je hebt loopt gewoon af, waarna het (gratis) maandelijks opzegbaar is (lees: het loopt door onder de bestaande, oude voorwaarden). Als je zou willen verlengen moet je kiezen tussen 2 jaar of maandelijks opzegbaar, onder de nieuwe voorwaarden.

[Reactie gewijzigd door Twam op 26 maart 2018 12:34]

Vrij simpel, je verlengd je contract nadat je contract is afgelopen met een maandelijks of 2-jarig abonnement, je laat je abonnement ongewijzigd doorlopen of je stapt over naar een andere provider.

Als ik zo de abonnementen zie vanTele2 is er nou niet echt iets bijzonders aan wat mij zou doen overstappen.
Waarom zou je Spotify Premium willen toevoegen aan je abonnement? Het is slects ¤1,- goedkoper dan als je het direct bij Spotify zelf afneemt.
Als ik Spotify Premium én een Telfort abonnement zou hebben, wil ik best ¤1,- p/m korting krijgen. Why not?
Lijkt mij dat als je geen maandelijks opzegbaar abonnement neemt je ook voor dezelfde loopduur aan Spotify vast zit.
Waarom zou dat zijn? Bundels en andere extra's kun je vaak ook maandelijks aanpassen. Daarnaast heeft Spotify gewoon eigen voorwaarden.

En zoals Seroczynski schrijft, waarom zou je niet voor ¤1,- korting kiezen als je toch al beide afneemt?
Ik betaalde ¤7,50 per maand voor Spotify en wat extra GB's bij KPN. Dat was gewoon maandelijks opzegbaar terwijl ik een abo had van 2 jaar.
Het is voordeliger om met 6 vrienden een Spotify Family-abonnement te delen, ben je voor 2,50 per maand klaar :P
en dan even checken of er vdsl in je wijk zit en 5 euro combokorting.
Om vervolgens nog steeds meer te betalen dan bij Youfone, op hetzelfde netwerk.
Ik hoop dat meer providers vowifi gaan ondersteunen. Voor een vriend van mij uitgezocht en hij is overgestapt naar Vodafone. Voorheen belde hij met Hollandse Nieuwe welke ook gebruik maakt van het Vodafone netwerk. Maar Vowifi niet wilt ondersteunen.
Hij had thuis altijd veel klachten over slecht ontvangst. Zeker nadat hij nieuw dubbelglas had.

Nu hij hij bij Vodafone zit en kan bellen met vowifi. Heeft hij thuis veel beter ontvangst omdat hij thuis belt via zijn eigen wifi netwerk.
Ja, Tele2 biedt dat inmiddels ook aan op alle Apple's en een aantal Samsung toestellen:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
De meest recente Samsung toestellen worden binnenkort aangezet. (Wordt met een software update door Samsung gedaan)

[Reactie gewijzigd door bartvries op 26 maart 2018 16:27]

Veel? Ik zie support voor de S8/+, het 2016 model A3 en A5 en 2018 model A8.
Ik vind dat toch behoorlijk karig en er is daar veel ruimte voor verbetering.

De toestellen met de dubbele asterisk er achter krijgen "binnenkort" support maar dat is nog steeds maar een minderheid.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 26 maart 2018 13:05]

Wauw, ¤25 voor 10GB en 150 belminuten maandelijks opzegbaar. Ik betaal bij Tele2 ¤16 voor hetzelfde (oké dat was een aanbieding maar toch). Voor dit geld heb je bij Tele2 alles onbeperkt.
Is er dan überhaupt markt voor de abonnementen van Telfort?
Ach, ik heb 20GB en ongelimiteerd bellen voor ¤20/maand bij KPN, inclusief Spotify Premium.

Deze prijzen zeggen me niet zoveel. Één belletje naar de klantenservice en je hebt een veel betere deal.
Is dat zo makkelijk ja? Dan wil ik wel eens weten wat en hoe je dat doet?
Opbellen en zeggen dat het goedkoper moet, anders stap je op.

En nooit met hun eerste bod akkoord gaan.

[Reactie gewijzigd door Sjoan op 26 maart 2018 12:50]

Moet je wel eerst klant zijn. Mijn ervaring bij KPN was overigens toch anders. Mijn (na verdubbeling) oud Hi-abo van 16GB voor 19 euro werd meermaals afgescheept als een super deal die ik zeker vast moest blijven houden.
Achteraf toch wel heel blij dat ik nu voor 6 euro meer alles onbeperkt heb bij Tele2.
¤6,-? Hoe dan. Ik betaal er 25.
¤6,- méér. Dus waarschijnlijk totaal ook ¤25,-
Wow, iets met maandag.

My bad.
... in combinatie/bovenop met nog enkele andere (wellicht minder voordelige) abonnementen, anders vind ik het wel heel bijzonder :) Of ga je me zeggen dat dit het enige is dat je van ze afneemt zowel prive als zakelijk? :)
Ik neem alleen mobiel af bij ze. In het verleden had ik een vrij hoge klantwaarde, waarschijnlijk pluk ik daar nu nog de vruchten van.
Onmogelijk 🙈
Mag jij vinden. Toch is het blijkbaar gewoon mogelijk, anders zou ik het niet hebben, hè.

[Reactie gewijzigd door Sjoan op 26 maart 2018 19:38]

Dus?
Dan kun je op dit momentnog steeds een goedkoop Tele2 abonnement afsluiten tegen een lagere prijs, toch? Daarnaast zijn de T-Mobile prijzen - als ik me niet vergis - ook behoorlijk lager dan wat Telfort nu gaat aanbieden.
Ik denk dat hij het als voordeel bedoelt, niet als nadeel. Immers, zo wordt ook de dekking uitgebreid + je hebt je goedkope abo nog.

Heb trouwens hetzelfde abo, maar dan maandelijks opzegbaar voor 17 eur. Ook dat is bij Tele2 goedkoper (1 eur vs. 2,50 eur extra per rmaand).
Dat hopen ze, maar gezien de berichten over de wenselijkheid van 4 onafhankelijke netwerken vermoed en hoop ik dat dat niet doorgaat.
Ik heb 20GB en 150 belminuten en onbeperkt smsen voor ¤20,- bij T-mobile.

dusja er zijn indd stukken betere deals te krijgen.

nu ook met de onbeperkt data bundels voor 25 a 30 euro. tijdje geleden betaalde je daarvoor nog 5GB. alles dankzij tele2 die de markt even kwam opschudden :D
De prijzen bij T-Mobile zijn best aantrekkelijk, omdat ze toch nog een beetje proberen te concurreren met Tele2. Als Tele2 en T-Mobile samen gaan is dat niet meer nodig. Dan blijven er enkel 2 veel duurdere concurrenten over. Mocht die fusie doorgaan (en dat hoop ik dus niet) dan zullen de prijzen wel stijgen.
Dat is afwachten. Als ze samen gaan gaan ze qua prijs niet meer onder elkaar duiken, maar dat wil niet zeggen dat ze prijzen ineens de hoogte in schieten? Er is best wat concurrentie met de verschillende virtuele providers, en die bieden ook steeds meer en sneller internet aan. Dan is het toch zaak om hen als service-provider met eigen netwerk voor of ten minste bij te blijven qua prijs?
Concurrentie van virtuele providers? Die zijn ook maar afhankelijk van wat ze voor elkaar kunnen krijgen bij de 3 netwerken.

Ik ben niet op de hoogte van alle tarieven, maar als het gaat over onbeperkt dan heeft KPN helemaal niets. Enkel 50 GB voor E 33 of 100Gb voor E 94. Vodafone heeft 20 GB voor E 37 (wel goedkoper als je ook Ziggo hebt). Youfone heeft onbeperkt maar dat is stiekem max 15GB dus doet niet mee.Tmobile heeft onbeperkt voor E 35 (goedkoper bij veel abonnementen).

Tele2 is de enige die gewoon zonder gedoe E 25 rekent per maand voor onbeperkt.

Als Tele2 en Tmobile samen gaan dan zie ik niet waarom ze er geen E 40 per maand van kunnen maken voor onbeperkt. Je kunt toch nergens anders naartoe.

[Reactie gewijzigd door dimitrivisser op 26 maart 2018 13:15]

Als tevreden T-Mobile klant sluit ik me hierbij aan. Familieleden hebben Tele2 en ik zou er niet naartoe willen ivm bereik en 3G in het buitenland , maar zie een fusie niet zitten ivm afname concurrentie en hogere prijzen op termijn.

[Reactie gewijzigd door elponchis op 27 maart 2018 00:47]

Ik ben van KPN naar Tele2 gegaan, hier in Drenthe vind ik niet dat ik er op achteruit ben gegaan eigenlijk :P sterker nog, ik kan plekken aanwijzen waar Tele2 met gemak 70mbit aanbiedt, waar KPN op 10mbit blijft plakken.

De prijzen van T-Mobile waren aantrekkelijk, maar nu ze de 5 euro vriendenvoordeel korting eraf hebben gejaagd zonder wat aan de prijzen te doen, zitten ze weer op premium-niveau als je het mij vraagt.

Wat betreft Telfort: die prijst zich hier totaal uit de markt. Ook als je verknocht bent aan het KPN-netwerk, wat zijn naam vooral heeft te danken aan de stand van de telecommarkt van 5 jaar geleden, kan je betere deals maken bij Youfone. Youfone heeft zo goed als hetzelfde aanbod als Telfort qua bundels, maar is op vrijwel elke combinatie 5 euro per maand goedkoper.

Het bestaansrecht van Telfort is op dit moment te beperken tot het aantal klanten bij de vaste diensten van Telfort. Dan krijg je ook die 5 euro korting, maar heb je wel een mooie lock-in (klanten zullen minder snel mobiel opzeggen omdat de vaste dienst dan duurder zal worden, of vast opzeggen omdat mobiel dan duurder zal worden).
De prijzen van T-Mobile waren aantrekkelijk, maar nu ze de 5 euro vriendenvoordeel korting eraf hebben gejaagd zonder wat aan de prijzen te doen, zitten ze weer op premium-niveau als je het mij vraagt.
Ze hebben nog steeds vriendengroepen.
Ik heb zo'n groep aangemaakt en wat mensen er in gezet, ik krijg elke maand 5 euro korting en andere leden 5 of 2,50, wat afhangt van het abonnement.
Het bestaat nog voor de huidige klanten inderdaad, maar als je nu een nieuw abo afsluit of verlengt dan vervalt de korting.