Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus bevestigt komst OnePlus 6 met Snapdragon 845 en 256GB opslagruimte

OnePlus gaat zijn volgende smartphone voorzien van een Snapdragon 845-soc en 256GB-opslagruimte. Het toestel heet OnePlus 6, zoals werd verwacht. De fabrikant heeft deze specs en de naam zelf bevestigd.

Inkeping in scherm van OnePlus 6

OnePlus is begonnen met een teasercampagne op Twitter voor de aankondiging van het nieuwe toestel. Een datum waarop de OnePlus 6 geÔntroduceerd wordt, is nog niet bekend. Pete Lau, oprichter en directeur van de fabrikant, zegt in een forumtopic dat het toestel een Snapdragon 845-soc krijg en voorzien zal zijn van 256GB-opslagruimte. Welk type flashgeheugen er gebruikt wordt, maakt Lau nog niet bekend. De directeur benadrukt echter dat de telefoon zeer snel in gebruik moet zijn.

Vorige week maakte OnePlus al bekend dat zijn nieuwe smartphone een inkeping in het scherm krijgt. Die notch heeft afmetingen van 19,616x7,687mm. De uitsparing in het scherm lijkt op die van de Oppo R15-toestellen, die worden gemaakt door Oppo, het moederbedrijf van OnePlus. Vermoedelijk krijgt de OnePlus 6 een 6,2"-scherm, al heeft de fabrikant dat nog niet officieel bevestigd.

Door

Nieuwsredacteur

117 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (117)

Wijzig sortering
Hier de poster die is uitgelekt: https://gathering.tweaker...message/54791385#54791385

Dan nog wat leuks: de prijzen zijn uitgelekt en het lijkt er sterk op (ook afgaande op vorige geruchten) dat de goedkoopste variant weer 499 euro wordt: https://www.gizmochina.co...pricing-details-its-case/

Ik ben momenteel het topic aan het bijwerken met de nieuwste geruchten. Voor de meest recente geruchten kun je hier een kijkje nemen: [OnePlus 6] Speculaties & Geruchten

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 3 april 2018 17:50]

Is er ook al bekend welke varianten er komen, en dus welke variant je krijgt voor §499? Dit artikel spreekt namelijk alleen over een met 256GB opslag, lijkt me niet dat ze een variant uitbrengen met nog meer.
Ja, de 64 en 128GB-variant komen ook (logischerwijs). Zie ook dit nieuwsartikel: https://www.gizmochina.co...pricing-details-its-case/
Doen ze, net als Xiaomi, ook aan verschillende soorten RAM?
Dan kan je bijv. iets verwachten als:
4GB, 64GB // 6GB, 128GB // 8GB, 256GB.
Jep, alleen dan zonder 4GB RAM:
  • 6/64
  • 6/128
  • 8/256
Bedankt voor je reactie. 499 voor 256GB leek me al weinig, maar pfff, de prijzen voor de opslag gaan wel heel hard omhoog. $127 extra voor 128 ipv 64GB zijn Apple prijzen :'(
Ik weet niet precies hoe de koersen zijn, maar wel weet ik dat dit Amerikaanse dollars zijn. Dit is een price-sheet die is gespot, en deze is in Canadese dollars: http://www.cnmo.com/news/632784.html
En je krijgt 2gb ram erbij he ;)
Geen idee hoe je aan die prijs van 499 euro komt, in het artikel zelf staat namelijk: "The OnePlus 6 will be costlier this year, starting at a price of 3299 Yuan ($523) for the 64GB version. In comparison, the OnePlus 5T released back in 2017 came with a cheaper starting price of 2999 Yuan ($475).".

Hij wordt dus 48 dollar duurder dan de 5.
Ja en nee; meerdere bronnen spreken elkaar tegen. De verwachting is dan inderdaad dat 'ie 549 euro gaat worden, als goedkoopste model.
"Dan nog wat leuks: de prijzen zijn uitgelekt en het lijkt er sterk op (ook afgaande op vorige geruchten) dat de goedkoopste variant weer 499 euro wordt"

Dan spreek jij jezelf ook nog eens tegen.
Hoezo? Het is prima mogelijk dat 2 bronnen zeggen dat 'ie 499 euro wordt, en 2 anderen van niet.
Hoeveel mensen zouden daadwerkelijk 250gb (of nouja, iets minder vanwege het os) gebruiken?
Ik heb momenteel 64gb, waarvan nog ruim 20gb vrij. En dan kan ik nog serieus ruimte vrij maken door niet gebruikte apps, oude foto's en video's te verwijderen.
Ik heb 64gb en zit al vol. Ik zou graag 250gb willen waarop ik meerdere Netflix films offline kan bekijken en mijn geschoten video's en foto's ook lokaal heb staan. Graag heb ik ook een paar Spotify playlists offline staan.
Is het hele punt van spptify en netflix niet streamen??
Dat is de core functionaliteit inderdaad, maar voor mensen met een kleinere bundel zoals ikzelf (5GB) ga ik mijn data niet verspillen aan het streamen van muziek via Spotify terwijl ik het ook kan downloaden waardoor het geen data gebruikt.
Wel een leuke voor T-Mobile klanten die onbeperkt muziek streamen hebben, dan hoeft het ook niet offline te staan voor het besparen van je data
Precies! Dat is een hele goede oplossing van T-Mobile, helaas doet Tele2 daar niet aan mee :/
Offline modus is er niet voor niets natuurlijk. Niet iedereen heeft onbeperkt internet bijvoorbeeld.
Offline voor in het vliegtuig ftw! Ik heb een periode veel gevlogen en dan is het ideaal. In veel vluchten binnen europa heb je geen schermpjes, dus dan is het fijn tijdverdrijf om 1 of 2 uur de tijd te doden met netflix.
Volgens mij is het hele punt van Netflix films en series kijken op een moment dat je het wilt kijken.
En in het vliegtuig? En als je een maandje in Zuid Oost AziŽ of Zuid Amerika zit om maar wat te noemen?
Daarvoor is nou een tablet heel geschikt.
Denk even na. :)
Ik ga zo op vakantie naar India op een plek met geen of gebrekkige wifi. Zomaar een voorbeeld waar lokaal opslaan van muziek en film opeens heel prettig is. Natuurlijk is streamen de core business, dat betekent niet dat lokaal opslaan overbodig is geworden.
Voor ieder wat wils dat doet Oneplus goed, ik heb zelf de 64gb OP3 en heb hier genoeg aan.
Ik ga zeker voor de OP6 maar neem waarschijnlijk toch de 128gb versie, deze en de 64gb variant hebben volgens mij alleen 6gb ram dacht ik gezien te hebben ?
SD kaart is "supertraag", Oneplus wil een snelle telefoon leveren :P
Je verliest er niks op. Want SD kaarten zijn snel en vaak handig.

Waarom denk jr dat andere grote Fabrikant wel gewoon SD lezer heeft. Qua miezerige snelheidsverlies ? Is her jammer.
Miezerige snelheidsverlies? Bij NAND geheugen komt het er op neer, hoe meer ruimte er is voor de microcontroller, hoe sneller het kan werken.

Het interne geheugen van een beetje smartphone is makkelijk 2+ keer zo snel als die van een SD kaart. Sequentieel. Een SD kaartje heeft al moeite zat met 100MB/ps, gezien de meeste mensen de goedkope versies kopen, zal 50MB/ps al lastig genoeg zijn. Smartphones zijn al geruime tijd de 150MB/ps voorbij.

Random i/o in de ordes van honderden of duizenden keer zo snel. En raad eens wat een beetje gebruikers-OS voornamelijk nodig heeft? De random IO. Het sequentele lezen is in het dagelijks leven niet zo heel boeiend. Maar gezien de random IO van SD kaarten echt diep triest is, kun je bijna sneller zo'n ding sequentieel helemaal uitlezen dan dat je 3 random locaties opzoekt. Een app openen, 1 sec wachten tot ie de lokatie vind, dan 2+ keer zo langzaam uitlezen. Of instant gevonden, 2x zo snel uitlezen en inladen waardoor het een vrijwel naadloze ervaring geeft.

SD kaarten zijn leuk voor hetgeen waarvoor ze bedoelt zijn, en dat is niet als dagelijks storage device.
Who cares voor storage van wat films en muziek
Je praat over miliseconden aan ophalen van content. Daarnaast eenmaal op je SD kaart en in je Telefon wordt data meteen ingeladen. Het is gewoon besparen op kosten meer niez. En als het enkele seconden is wat heb je ermee verloren niks.

Ik heb de Xiaomi redmi note 5 pro besteld biedt ook external storage prima oplpssing.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 3 april 2018 22:24]

SD card is imho niet zo betrouwbaar als internal storage. Het is stukken langzamer. Waarom zou zo'n kaartje handiger zijn dan internal storage wat er al meteen in zit?
Qua prijs hoef je het bij OnePlus ook niet te laten.
Als het even kan ga ik echt geen SD-card meer in mijn Nokia 8 met 64GB stoppen.
Als je de SD kaart gebruikt voor downloaden en afspelen van multimedia is de snelheid niet zo erg relevant.

[Reactie gewijzigd door TWyk op 4 april 2018 17:39]

Dat is ook weer zo.
256gb snelle storage en dan nog zeuren om een SD kaartslot?
Liever 200 euro minder betalen voor 64 GB en 128 GB SD kaartje van 40 euro erin. Alle multimedia op de SD kaart en de rest op snelle local storage.
Je punt valt of staat bij de 200 euro die je noemt, terwijl er nog helemaal geen prijzen bekend zijn. Waarschijnlijk is het prijsverschil een stuk kleiner.
Dat zijn geruchten, en zelfs in de geruchten is het prijsverschil minder dan 140 euro.

Voor die 100 euro meerkosten krijg je wťl een stuk snellere storage, geen beperkingen wat betreft partities en de bijbehorende beperkingen waar je apps mag installeren, en 64GB meer dan jouw 64+128gb oplossing.
Het verschil is174 dollar. dat vertaalt zich over het algemeen in Nederland incl BTW aar een verschil van 160-200 euro. En je hebt gewoon weinig meerwaarde voor erg snelle grote opslag voor multimediamediafiles die je op een telefoon normaal gezien alleen maar download en afspeelt.
Want met 128/256GB denken we allemaal nog wel een SD kaart nodig te hebben ja :?
Netflix films, ja ja.... :+
Er zijn ook mensen die dat niet willen en veel muziek, video's en andere data gebruiken. Een 4K-video op 60fps neemt behoorlijk wat ruimte in beslag bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 3 april 2018 17:55]

Een 4K-video op 60fps neemt behoorlijk wat ruimte in beslag bijvoorbeeld.
Nee hoor, ligt aan de compressie/codec en de hoeveelheid "andere pixels" per frame oftewel de totale bitrate van je materiaal. Als NetFlix tegenwoordig de grens stelt dat je hun 4K-uitzendingen op 20Mbit kan bekijken en je zou dat lineair schalen, heb je 40Mbit nodig maximaal voor 60fps; dat is grofweg 16GB/uur materiaal.

Daar tegenover staat dat er materiaal op internet te vinden is (demo-materiaal) wat tot wel 400Mbit bitrate heeft. Dat is natuurlijk het andere uiterste maar vergelijk dat met mijn vorige paragraaf, dan kom je op 160GB/uur en is je smartphone met nog geen 2 uur aan video propvol.

Ach, de codecs worden alleen maar efficienter; AV1 en VP10 zijn dusdanig "goed" dat je rustig 25 tot 30 uur aan kijkbaar 4K materiaal op je OP6 kan zetten en voldoende details hebt om je scherm netjes en vloeiend te vullen.
Waarom zou je dat PP een kleine scherm willen kijken? Of reis je vaak met OV? Dat je dan veel kijkt.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 3 april 2018 18:16]

Ik heb het over opnemen. Een video van een minuut met 4K op 60 fps is op mijn iPhone X al 400 MB.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 3 april 2018 18:24]

Dat is afhankelijk van de codec en de instellingen (welk profiel voornamelijk). Je kan 720p hebben met een hogere kwaliteit dan 1080p. Als je 1080p tot op 2mbps comprimeert en 720p tot op 8mbps guess wat er beter uit ziet.

Nu is voor goede compressie met weinig detailverlies immens veel rekenkracht nodig. Op gewone CPU's heb je al xeon bakbeesten nodig om wat livestreams te comprimeren (vaak wel in multi-profile, dus 1080, 720, 480, 360 enz.) op een fatsoenlijke kwaliteit.

Nu even gokken of die xeon in je iphone past, nope. Waarschijnlijk heb je een hardware encoder of een speciale dsp of asic die goed is in h264 encoden en niet in h265 (komt ook licentiewerk om de hoek kijken). En dan zit je gebonden aan h264 wat grofweg 40% meer bandbreedte nodig heeft. De fancy pancy knopjes zijn er niet beschikbaar, alleen base profile, en dan is je compressieratio nog wat lager. Op die manier kan je 4k60 met een bitrate van 53Mbps krijgen. ”f Apple heeft gewoon een hele goede encoder die op hele hoge bitrates kan encoden met behoud van detail. Dat kan ook.
Helemaal met je eens, maar ik merk dat ik met mijn 64gb OP3 pas na 2.5 jaar ongeveer een beetje 'vol' begint te raken. In mijn ervaring is het vooral gewoon gebruiksgemak dat je er niet zo'n zorgen over hoeft te maken.
knap, vooral dat je hem al 2.5 jaar hebt... releasedate op3: June 14, 2016.

ot: ik heb op mijn vorige smartphones (sgs3/note4) altijd met sd kaart gewerkt. op mijn op3t niet meer gedaan en ik heb het niet gemist (wel de 128GB versie).
Woeps, foutje. Bijna 2 jaar dan. Voelt langer :o
Ik zou wel wat meer kunnen gebruiken, oa voor offline muziek (Spotify), series (Netflix) en natuurlijk voor foto's en filmpjes. (en natuurlijk ook voor apps)
Ik, mijn 64GB zit nu al vol, en heb mn toestel maar paar weekjes in gebruik, foto's waarvan ook de RAW opgeslagen worden, ongeveer 1200 Deezer nummers en een paar apps, dat telt snel op. Wat mij betreft mag 512 ook een optie worden in de toekomst.
Is het niet logisch om de raws gewoon naar de cloud/PC te synchroniseren en die dan te deleten van je telefoon.
Van degene die het topmodel kopen waarschijnlijk een groot deel.
Ik gooi graag zoveel mogelijk muziek in FLAC formaat op mijn telefoon. Kan niet wachten tot we meerdere terabytes tot beschikking hebben :P
Is er op een telefoon verschil te horen tussen flac en AAC 256 kbps.
Ik denk het niet.
Als je veel opneemt in 4k, misschien een redelijk grote muziekbibliotheek hebt dan kom je best een eind. Zeker als je niet altijd zin hebt om alles gelijk van je telefoon te halen als je het hebt opgenomen bijvoorbeeld
Als je op reis gaat en je download even een serie van Netflix en je neemt wat fotos en videos dan gaat het snel met de opslag.
als je het hebt ga je vanzelf meer data opslaan...en bijvoorbeeld nooit meer opruimen...merk dat al nu ik een 128Gb heb!
Dus er zijn echt mensen die 44gb ruimte nodig hebben op hun telefoon?
Ik heb 20 van de 32 in gebruik, en daar kan ik best nog het een en ander van afhalen om wat meer ruimte te krijgen.

Dus er zijn echt mensen die 20gb ruimte nodig hebben op hun telefoon?
Ik heb 11 van de 16 in gebruik, en daar kan ik best nog het een en ander van afhalen om wat meer ruimte te krijgen.


Kleiner kan niet...

[Reactie gewijzigd door WimmieV op 3 april 2018 19:34]

Waarschijnlijk weer het toestel dat (met aardig wat afstand) het beste voor een relatief bescheiden prijst weet aan te bieden!

Had alleen graag gezien dat OnePlus iets meer zijn eigen weg zou gaan in plaats van zo opzichtig Apple te kopiŽren met hun iPhone X design.

En nee! Pas NA introductie van de notch in de vorm van de iPhone X gingen fabrikanten de vorm zelf en de inkeping in z'n geheel massaal kopiŽren. De Sharp en Essential Phone hebben een compleet andere vorm en de iPhone X lijkt daar helemaal niet op.
Omdat die bedrijven nog altijd denken dat ze met Apple kunnen concurreren door functies en eigenschappen te kopiŽren, terwijl het merendeel van de iPhone-gebruikers nooit overstapt naar een nieuw platform.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 3 april 2018 17:57]

Apple is alleen op een punt gekomen dat de markt voor begint te lopen op innovaties van Apple zelf. Kortom binnenkort zal Apple de markt moeten volgen. Er zoveel meer innovatie op de Android markt dat Apple zich gerust zorgen maakt. Ik ken meer en meer mensen die de Iphone links laten liggen omdat de prijzen onbetaalbaar zijn en niet altijd compatibel zijn met anderen. Dat is het eerste punt waar Apple zich dringend zal over moeten bezinnen als ze lange termijn overprijsde hardware willen kunnen aanbieden.
Dat punt is al heel wat jaren geleden bereikt toen Apple is begonnen met het overnemen van de innovatieve features van andere fabrikanten.

LG, Samsung, Nokia. Overal heeft Apple ondertussen features van lopen rippen.

Ja, LG, Samsung en ook Nokia heeft ook features van Apple geript. En van elkander. Zo werkt het nou eenmaal.

En zo belangrijk vind men innovatieve features al lang niet meer, anders was de Lumia 920 marktleider geworden.
Akkoord dat je zaken overneemt, maar dan blijft de enige troef nog de hardware. En daar lopen ze toch wel tegen het einde van hun doodlopend straatje, gezien ze dat nu net als innovatief beschouwen. Waar de creativiteit hand in hand ging met hun deftige hardware staan er nu een pak andere fabrikanten in lijn die het beter doen voor minder. Het is een kwestie van tijd dat mensen het beu zijn om zoveel geld neer te tellen voor in hun ogen functionaliteit die ze goedkoper kunnen vinden bij een ander. Kortom de innovatie en de hardware kan misschien de modale gebruiker niet meer bekoren omdat het allemaal hetzelfde is geworden (voor een niet kenner) en zal de prijs de doorslaggevende factor zijn. De consument is daarenboven ook kritischer geworden wat betreft technische producten en beginnen te begrijpen dat Apple veel (marketing-)lucht in hun aankoopprijs verrekend.
Overbodige info, het merendeel van de Android gebruikers zal nooit overstappen op een iPhone X.
En ze kunnen heel goed met de iPhone concurreren want Apple heeft gewoon een klein aandeel waar het Android aandeel juist groeiend is.
Verder kopieert Apple ook van het Android front.

Dat gezegd hebbende, is het kopiŽren van iets lelijks als de notch natuurlijk een enorme faalactie.
dat kopiŽren is ook maar zozo...Apple heeft zo'n beetje ALLE functies van de eerste iPhone bij elkaar gekopieerd die andere fabrikanten al hadden...ze hebben alleen wel de eerste telefoon gemaakt die die specifieke functies combineerde!...maar de losse zaken (touchscreen, iconen, etc) zaten al in andere telefoons...Apple is de koning van het kopiŽren van andermans ideeŽn!
Ik denk dat dit ook deels te maken heeft (zo ik het heb begrepen, please correct me if I'm wrong) met het feit dat Oneplus dezelfde faciliteiten/fabrieken gebruikt van Oppo. Het zou me niet verbazen als men dezelfde productielijnen 'moet' gebruiken (wel met de nodige Oneplus-specifieke aanpassingen) voor de eigen modellen. Pure aannames van mij, maar mogelijk moet men 'mee' met enkele van de al door Oppo gemaakte beslissingen qua scherm en body.
Ik denk dat dit ook deels te maken heeft (zo ik het heb begrepen, please correct me if I'm wrong) met het feit dat Oneplus dezelfde faciliteiten/fabrieken gebruikt van Oppo. Het zou me niet verbazen als men dezelfde productielijnen 'moet' gebruiken (wel met de nodige Oneplus-specifieke aanpassingen) voor de eigen modellen. Pure aannames van mij, maar mogelijk moet men 'mee' met enkele van de al door Oppo gemaakte beslissingen qua scherm en body.
Het gaat wel verder dan dat, Oneplus is opgericht door, en volledig eigendom van, Oppo. Het is gewoon een andere naam om een ander deel van de markt mee te benaderen. Dat de namen zo ontzetten veel op elkaar lijken is ook een hint. We schrijven dan wel 1+ of OnePlus, maar het had net zo goed OpO kunnen zijn.
Oh dat wist ik wel, dat Oneplus letterlijk een dochterbedrijf is van Oppo, maar toch mag men redelijk hun eigen gang wel gaan heb ik het idee qua marketing en branding etc. Maar goed, men lijkt dus inderdaad ook een gezamenlijke inkoop- en productieafdeling te runnen als 't gaat om de hardware, hehe.
Euhm nee, beide zijn zusterbedrijven. Oppo, Vivo en OnePlus zijn in handen van BBK Electronics.
Kijk dan de Xiaomi mi mix 2s doet denk ik dan goed vppr je
De eerste vraag die bij mij binnen schiet: beschikt het toestel over een 3,5mm?
Hoogstwaarschijnlijk wel ja zie :
https://twitter.com/getpeid/status/974277638603747328
https://twitter.com/getpeid/status/973745407208468485

[Reactie gewijzigd door User_TS op 3 april 2018 18:58]

Ik kan even de bron met afbeelding niet meer terugvinden maar had in een Chinees artikel gelezen dat OnePlus de inkeping optisch wil verbergen door de notificatiegedeeltes links en rechts van de inkeping zwart te kleuren. Daardoor lijkt de bovenrand weer egaal zwart zoals een normale notificatiebalk.

Volgens GSM Arena zouden er 3 versies komen: 6 GB + 64 GB met een prijsverwachting van $525, 6 GB + 128 GB voor $600 en het 8 GB + 256 GB model voor $700.

[Reactie gewijzigd door Chocoball op 3 april 2018 18:50]

Hier de originele source voor je: Let's talk about screens, want waarschijnlijk bedoel je dit:
The notch ruins my ability to enjoy movies and games. Can’t you block out the notch through software?
We understand the need to tailor your experience to your personal preferences. That’s why we have a compatibility mode on our next device. By setting this mode to individual apps, you are able to black out the sides of the notch when in landscape mode. We have tested compatibility mode with the 1000 most popular apps in the Play Store, and it works wonderfully.
Liever dan een mod waar de notch altijd zwart is links en rechts en de notificatiebalk gewoon eronder, dan is het misschien nog wel te doen.
Heb het gevonden, maar het was een non-artikel met een render, heb mijn post aangepast.
Voor deze prijzen verwacht ik trouwens geen IP68 certificering, voor mij geen deal breaker voor sommige misschien wel maar dan betaal je gewoon meer...maar wie weet ?
5t was ook niet gecertificeerd maar bleek wel behoorlijk waterbestendig
Benieuwd of het students program voor de 1+ 6 ook komt. Hiermee kon je de 1+ 5(t) met tien procent korting kopen mits je je opleiding kon aantonen
Dat zal nog wel zo zijn, maar de korting is helaas verlaagd naar 5%.
Gossiemoppe, deze man weet echt alles van OnePlus.

Applaus! _/-\o_
Haha, thanks! :D :P.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 4 april 2018 12:13]

Wat ik me afvraag is of deze 6 wel stabiel blijft liggen met die "camera hump" zo in het midden. Kan me heel goed voorstellen dat die alle kanten op gaat bewegen zodra je het scherm gaat aanraken terwijl die ergens op ligt....
Ik heb het getest met mijn OnePlus 3 en inderdaad, hij kantelt als je hard drukt.
Nou doe je dat niet zo vaak want je hoeft niet hard te drukken.
Ik heb er zelf geen last van omdat ik een hoesje gebruik.
Ik wacht de camera kwaliteit en accuduur af.
Misschien wordt dit dan de opvolger voor mijn OPO. De OPO voldoet nog prima, alleen is de camera nu echt de grote reden om te upgraden. Ding maakt echt ontzettend slechte foto's als je dat nu vergelijkt met de huidige toestellen (en toen hij net uitkwam was het al matig).


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8