Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Telenet maakt tv kijken op 3g en 4g via Yelo Play mogelijk

Telenet maakt het mogelijk dat klanten via 3g en 4g live tv kunnen kijken via Yelo Play. Dat is nu alleen in BelgiŽ, maar de dienst zal vanaf 1 april werken in de hele Europese Unie, zo laat het bedrijf weten.

Om te voorkomen dat klanten ongemerkt overschakelen van wifi op mobiel netwerk, geeft de app de eerste keer een melding als de app overschakelt op 3g of 4g, meldt Telenet. Bovendien is de functie uit te zetten. Live tv kijken kost ongeveer 12,5MB per minuut. Een aflevering van een tv-serie van 25 minuten komt daardoor uit op 312MB.

Alle tv-zenders in het basispakket werken overal in BelgiŽ, maar bepaalde films van bijvoorbeeld BBC en Fox werken alleen via de eigen internetverbinding. Telenet laat bovendien klanten alleen op de eigen verbinding naar zelf ingestelde opnames kijken. Het instellen van opnames werkt uiteraard wel via de Yelo Play-app voor iOS en Android. Vanaf 1 april is het mogelijk om de tv-zenders in de hele Europese Unie te bekijken. De dienst werkt via beide apps en via de site van de streamingdienst.

Door

Redacteur mobile

71 Linkedin Google+

Reacties (71)

Wijzig sortering
De meest abonnementen in Vlaanderen hebben +- 1,5 gig aan data in hun pakket. Dit gaat toch veel te snel op zo!
Dat willen ze net, kunnen ze je weer een duurder abonnement aansmeren :).

Ik had thuis eens per ongeluk mijn wifi vergeten aanzetten vooraleer een 1080p60 filmpje van 10 min te starten op YouTube, in ťťn klap 500MB erdoor. Was redelijk zuur dus maar meteen YouTube de toelating ontzegd om over 4G te werken. Ik zie mezelf niet snel meer streamen over 4G gezien ik max 2GB heb per maand.
Telenet en Binnenkort Orange hebben gemiddeld 20GB (inderdaad wel voor de duurdere abbonementen, maar niet zo veel duurder hoor)

De standaarden zijn aan het veranderen
Vreemd genoeg is de grootste achterblijver Mobilevikings, zij waren nochtans ooit de pioneers op dat vlak

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 7 februari 2018 22:53]

20 GB?
Ik zie 1,5 Gb voor King en 4 Gb voor Kong.
Waar haal jij die 20 dan?
Ik heb Orange Love en heb 20GB aan data
Vergeet vooral Proximus niet als grootte achterblijver op gebied van mobile data.
Ik krijg nu 3GB bij Proximus
Vele zenders in Vlaanderen kan je al gratis online bekijken. Elk jaar zal het aandeel van tv abbo dalen. Zelf heb ik geen en kan ik alles zien wanneer ik wil en wat ik wil.
Probleem is alleen als je bij telenet alleen internet zou afnemen je toch nog voor de kabel moet betalen. De meerprijs voor tv valt dan mee.

Alternatief proximus met dsl is helaas stukken langzamer dan de kabel en ook niet overal beschikbaar in BelgiŽ.

als er geen analoge zenders meer op de kabel zitten zou de toezichthouder telenet moeten dwingen om haar prijzen te verlagen voor internet only. Alleen die toezichthouder, tja politieke benoemen en rara voormalig telenet en proximus/belgacom mensen in het bestuur en zelf voormalig voorzitter. Een echte digitale waakhond dus, zo eentje die blaf maar geen tanden heeft.
Welke meerprijs ? Ik heb enkel internet ? Geen tv aansluiting, ook niet analoog.
Als je enkel telenet internet hebt kijk maar eens op je rekening, je betaald toch echt voor de kabel.
Nope enkel internet. Niks kabel. Heb ook nooit tv abbo gehad.
En wat betaal je er voor ?
Hangt van het internet pakket af maar dat zal zijn (indien het een particulier abonnement is):
- Basic Internet: § 27,80
- Fiber 100: § 51,00
- Fiber 200: § 73,00

Makkelijk op te zoeken op de website. Ik snap echt niet hoe je erbij komt dat je apart voor de kabel betaald. Is enkel als je een TV abonnement hebt lopen.
De enige kosten die je evt. moet maken zijn inderdaad de kabel die je zelf moet leggen tot aan de aansluiting op straat en eventuele eenmalige aansluitingskosten & that's it.
Wat een waardeloos internet blijven jullie toch hebben in BelgiŽ.

-En "Fiber 200", terwijl het glas tot aan de wijkcentrale is.
En daar betaal je dan 73 euro per maand voor? :9

En dan wil je gebruik maken van je 200Mbit verbinding, lees je dit:
-Meer dan 750 GB verbruikt tijdens piekuren? We limiteren je dan tijdens de piekuren tot (tot 10 Mbps1 downstream en 1 Mbps1 upstream). |:(

En 3g en 4g tv kijken, met zulke beperkte bundels, terwijl in NL, we al jaren tv kunnen kijken via de app

[Reactie gewijzigd door mmjjb op 8 februari 2018 10:28]

business 200 een 61 euro incl btw ongeveer
Hier ook enkel Basic Internet: §27,80.
De kabel betaal je enkel als je TV gebruikt. Dus is TV superduur eigenlijk (om naar reclame te kijken dannog).
Ik denk dat bbob1970 wil zeggen dat je voor dezelfde prijs (ongeveer) whoppa kan afnemen.

https://www2.telenet.be/nl/bundels/whop-whoppa/
Met dat verschil dat je er TV en vaste telefonie voor bijhebt.
Al sinds 2012 heb ik enkel internet bij Telenet. Nooit betaald voor de kabelaansluiting. Da's ťcht enkel van toepassing als je televisie van hun afneemt.

Misschien dat dit tien jaar geleden zo was, maar de afgelopen vijf jaar zeer zeker niet.
Dringend de klantendienst bellen als je de analoge kabel betaald en niet gebruikt.
Is 100% niet nodig voor internet only.
Niet waar. De installateur plaatst dan een TOF (Telenet Only Filter) op de tap die bijna alle TV-frequenties blokkeert (de naam 'Telenet Only Filter' dateert nog van de tijd dat Telenet enkel internet- en telefonieproducten aanbood via de kabel-TV-netwerken van de intercommunales). Wel is het zo dat een los internetabonnement bij Telenet heel duur is in vergelijking met de pakketten met internet, telefonie en TV (zie hieronder).
Dit klopt niet hoor, als je enkel internet abonnement neemt wordt er aan de aansluiting een TOF (Telenet Only Filter) geplaatst dat de frequenties van de TV kanalen tegenhoudt. Je betaalt dus enkel voor internet!
Als je enkel telenet internet hebt kijk maar eens op je rekening, je betaald toch echt voor de kabel.
Dit klopt!!
Telenet heeft de kabel overgenomen. Als je internet hebt via kabel heb je sowieso ook gewoon analoog kabel tv.

zie in hun geschiedenis
https://www2.telenet.be/nl/corporate/ons-bedrijf/geschiedenis/

Edit: je ziet het misschien niet direct op de rekening, maar als je een kabel thuis hebt, dan heb je sowieso analoog internet
•Door de integratie van ICS, de organisatie die de kabelactiviteiten van Electrabel en de gemengde intercommunales verzorgt, kan Telenet analoge televisie aanbieden. Hiermee verschuift de grootste basisactiviteit van breedbandinternet en vaste telefonie naar kabeltelevisie.

[Reactie gewijzigd door Tenybras op 8 februari 2018 10:09]

Alleen internet is belachelijk duur bij Telenet:

100 Mb/s down, 10 Mb/s up, 200 GB limiet
Internet Fiber 100: § 51 / maand
Whop (Internet Fiber 100 + FreePhone Europe + TV): § 59,82 / maand
M.a.w. maar § 8,82 / maand extra voor:
- vaste lijn waarmee je na 16u en gans het weekend gratis kan bellen naar heel Europa (vast en mobiel; via de Triiing-app op je smartphone over Wi-Fi zelfs 24/24u);
- TV: basispakket met 83 digitale zenders waarvan 40 in HD en nog iets meer dan 20 analoge zenders.

200 Mb/s down, 20 Mb/s up, 750 GB limiet in piekuren / ongelimiteerd in daluren
Internet Fiber 200: § 73 / maand
Whoppa (Internet Fiber 200 + FreePhone Europe + TV): § 70,48 / maand
M.a.w. § 2,52 goedkoper dan identiek hetzelfde product zonder vaste lijn en TV!!

Ik heb de huur van een Digicorder niet meegerekend in de prijzen van de pakketten, aangezien dat niet verplicht is en je ook gewoon een CI+ module, Digibox of Digicorder kan aankopen (nieuw of tweedehands).

[Reactie gewijzigd door Apollo89 op 7 februari 2018 20:33]

Klopt, ik vind het ook duur. Betaal nu business 200 een 61 euro incl btw ongeveer. Ben grootverbruiker dus ik kan niet anders. Daarmee, hopelijk komt orange met een internet only abbo dat wat goedkoper is.
Heb geen tv abbo noch vaste tel.
Proximus trager?
Of je nu surft tegen 100 / 200mbit of in mijn geval met 85mbit (proximus) op de webpagina's zie je het verschil niet hoor.

Ik kom van Telenet en ben overgeschakeld naar Proximus.
Grote deels omdat Proximus goedkoper is en ook FP toepast op alle abo's.
Wij hebben Netflix en dan zou ik bij Telenet de duurste moeten nemen om niet over de limiet van 200GB te gaan...
Proximus kan niet overal de snelheid garanderen.
Ik heb enkele keren gecheckt op hun website wat ik hier kon verwachten, toegegeven ik woon heel landelijk. De internet snelheid weet ik niet meer maar ik herinner me dat ik maximaal 1 tv op SD kwaliteit kon aansluiten. Als ik vandaag de test doe geven ze aan hier zelfs niet te leveren.

Ik zit zelf nu bij Orange want Telenet is inderdaad veel te duur.
Dan ben je een uitzondering. Proximus kan intussen 50+MBit/s leveren op meer dan driekwart van BelgiŽ. Ik haal er ook prima 100MBit/s mee. Pak goedkoper dan Telenet ook, ik kan mn tv zetten waar ik wil zonder me druk te maken om die antieke coax rut. Nee hoor, ik blijf bij DSL :)
Zoals je al zegt heb nu 200/20 en bij proximus deel 200 maar door 20 en zelf dat haal je niet. Telenet doet het goed ook als je iets verder weg zit.
In Verwehgistan misschien ;)
Ik zit lekker op een 100/30 profiel.
Mooi voor jou en gelukkig heeft iedereen op dsl dan ook jou snelheid, niet dus. Feit blijft met kopperdraadje gaat het om de afstand tot de wijkkast. Hoe verder hoe langzamer.
ja, maar telenet werkt met ringen, dus als er een paar grootverbruikers op je ring zitten heb je daar last van. koperdraad is point2point, dus je snelheid is vrij constant.
ja idd een rede om het trage dsl te nemen.
Je hebt het over uitzonderingen waar 99,9% geen last van heeft.
Je hebt echter wel last van gewoon trage aansluiting als je te ver van een wijkkast zit met dsl.
conclusie een non argument om dsl te kiezen om die reden.
Definieer traag.
Het grootste deel van de huis/tuin/keuken gebruikers verkiest wifi (zonder al die vervelende kabels) en dan zit je zowieso aan max 54.

(en voor mij persoonlijk weegt de quasi constante 30 upload wel stevig door, voor die prijs vond ik geen vergelijkbaar telenet aanbod)
Wifi 54, op 2.4ghz, zit hier wifi 5gz op 200-800 afhankelijk van positie.

upload is wederom voor de massa geen reden daar zit je toch gewoon met download.
En steeds maar weer blijven dergelijke verhaaltjes opduiken... gewoon foute informatie want voor "internet only" (al dan niet in combinatie met telefonie) hoef je GEEN kabel te betalen.
Inderdaad, met Stievie je kan ook nog eens terugspoelen ook :)
Persoonlijk zie ik hier niet meteen iets in. Die functionaliteit zou er eigenlijk al altijd moeten inzitten. Apps van de tv-zenders zelf kan je toch ook overal openen en gebruiken? Met een Wigo 10GB+ ofzo kan ik wel nog inzien dat je de functionaliteit zou kunnen gebruiken. Maar in BelgiŽ heb je sowieso ook nog altijd de Wi-Free signalen waar je gebruik kan van maken. Enkel voor het buitenland dus een leuke feature.
Hier in Nederland hebben er NLziet en ik kan dat al een tijd in het buitenland gebruiken, werkt erg goed :)
Misschien goed om aan te vullen dat Telenet dit toevoegt (en handig communiceert) als onderdeel van de Europese wetgeving over cross-border portabiliteit van online content services.

Deze wetgeving gaat in vanaf 1 april 2018 en is niet alleen geldig voor Telenet maar voor de meeste online content services (zoals Netflix, Spotify en consorten). Verwacht dus dat de meeste concurrenten van Telenet de komende weken/maanden moeten volgen (zowel BE als NL).

Op marketing vlak goed uitgespeeld maar dit is dus geen tegemoetkoming van Telenet (of welke andere provider die er binnenkort mee uitkomt/uitpakt). Natuurlijk waren de content providers hierbij tot nu toe verbonden aan de licentie-overeenkomsten die ze met de content eigenaars hadden afgesloten, maar deze beperking op basis van landsgrenzen is dus niet geldig meer binnen de nieuwe EU wetgeving.
Zo typisch altijd die reacties.

Eerst zit elke Telenet klant te zagen dat yelo tv alleen maar op WiFi werkt.

Nu zetten ze het open voor 3G en 4G en is het ineens: ja maar ze willen u een duurder abonnement met meer data aansmeren..

Zo kan je alles negatief maken he :D
Groot gelijk. Ik zal blij zijn dat, wanneer ik op vakantie ben, geen kunstgrepen met VPN etc moet uithalen om bijvoorbeeld de Rode Duivels in degelijke kwaliteit te zien spelen.
Ik zie een markt ontstaan tss Belgische Telenet klanten die Nederlandse vrienden toelaten gratis naar alle Belgische zenders te kijken en omgekeerd Nederlandse Ziggo klanten die Belgische vrienden gratis naar Nederlandse zenders laten kijken...
Het goede zou zijn; dat Telenet het mogelijk maakt in zijn app om te streamen naar een Chromecast-apparaat, net zoals het mogelijk is bij Stievie.

Nu los ik het op door het YeloTV te openen via Chrome en dan zo te casten. Ook een oplossing, maar zou anders simpeler zijn.
"Telenet laat bovendien klanten alleen op de eigen verbinding naar zelf ingestelde opnames kijken"

Jammer genoeg is dit ook niet correct. Waarschijnlijk dat het sterk afhankelijk is van de formule maar mijn ervaring is dat zo goed als geen enkele opname via de Yelo app kan gekeken worden. Bij 99% van de opnames staat "enkel te bekijken via de digicorder".

[Reactie gewijzigd door Ekfad op 8 februari 2018 14:43]

inderdaad, die digiboxen en digicorders moeten blijven draaien en winst maken voor Telenet... Ik vermoed dat alles via de Yelo app zou kunnen. Dan sloot ik gewoon een intel NUC aan mijn TV. Nu is een digibox nog steeds nodig indien je alle zenders/opties wil.
poging twaalvenzeventig van kabelboeren om relevant te blijven in het streaming tijdperk...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*