Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Deepcool maakt New Ark 90-behuizing met buizen voor koelvloeistof aan buitenkant

Deepcool heeft de New Ark 90 aangekondigd, een e-atx-behuizing die is voorzien van waterkoeling en buizen voor koelvloeistof die aan de buitenkant zichtbaar zijn. De ingebouwde all-in-onewaterkoeler kan ook vervangen worden voor een diy-variant.

Deepcool noemt het systeem van zichtbare buizen External Flow Display. Het dient niet alleen als een esthetisch effect, het moet gebruikers ook zicht geven op de doorstroming van de koelvloeistof in het systeem. De buizen zijn voorzien van rgb-leds.

De fabrikant levert de New Ark 90-behuizing inclusief een all-in-onewaterkoeler uit de Captain Series met een 280mm-radiator, die is voorzien van twee 140mm-fans met rgb-leds. De aio-koeler is aangesloten op de buizen die aan de voor- en bovenkant van de kast zichtbaar zijn.

Gebruikers van doe-het-zelfwaterkoeling kunnen hun set ook aansluiten op de buizen, zegt Deepcool. De grote e-atx-behuizing heeft aan de boven-, voor- en zijkant een paneel van donker getint gehard glas. In de kast zit een verwijderbare cage voor 3,5"-hdd's en er is aan de voorkant ruimte voor een radiator van maximaal 360mm.

Deepcool maakte de komst van de behuizing al bekend tijdens de CES eerder dit jaar, maar heeft nu alle details vrijgegeven, inclusief de prijs. Vanaf februari is de behuizing te koop, voor 300 dollar. Omgerekend met btw is dat momenteel ongeveer 292 euro.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-01-2018 • 12:36

35 Linkedin Google+

Reacties (35)

Wijzig sortering
Op de foto geen onaardig ding om te zien. Op de foto ziet het chassis er ook goed uit, enkel hopen dat het productiemodel ook echt zo is. Geen gebrek aan originaliteit in elk geval, tot zover je met cases origineel kan zijn zonder hele gekke dingen te doen.

Echter Deepcool producten en Nederland is zelden een warme combinatie. Op zich jammer gezien er soms leuke dingen tussen zitten, maar ik zou niet verwachten dat webshops hier vol mee gaan staan. Met een beetje mazzel vermoedelijk uit Duitsland te halen voor de liefhebber.
Deepcool brengt mooie designs uit, die Quadstellar is ook al zo super gelikt, origineel en ook functioneel. Best knap.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 januari 2018 14:06]

Echter Deepcool producten en Nederland is zelden een warme combinatie.
Hence the name :+
Ik zou zeggen: "Doe maar een kastje."

Bedoel doe maar een review ;-)
zoals door Tijgetje ook al wordt zegt: hopelijk lukt het je om er eentje voor een review te bemachtigen.

maar nu even ontopic verder. Mooi ding om te zien en het lijkt erop als ik de spec sheet lees dat er 2x een 360mm Rad in past :9 Snap alleen nog niet helemaal hoe ze dan een 280 erin hebben gestopt als de rad support lijst het alleen over 120/240/360mm heeft.
Hopelijk :D Ik zou mn adem er echter niet voor inhouden, iets met ervaring.

Lijkt overigens gewoon een 360 wat ze er in hebben gezet, geen 280.
Mooi strak kastje :) Die je zie je niet al te vaak! Maar voor die prijs? Nope..
Inderdaad een strak kastje, en behoorlijk aan de prijs, maar hou wel in je achterhoofd dat er een AIO bij de prijs is inbegrepen. Kan zo het exacte model niet vinden maar een captain 240 AIO kost een kleine honderd euro. Als je dat in je achterhoofd houd valt de prijs wel weer mee vind ik ;)
Probleem is..Wie wil er nu een AIO in deze kast installeren Ikzelf zou zo'n kast wel willen hebben voor Custom en dan is de prijs aan de te hoge kant.. laat ze dan in iedergeval een model maken zonder AIO maakt het wat aantrekkelijker voor de customers hier
Ziet er geinig uit, maar dan moet je even ¤300,- er voor neer leggen (ok er zit aan AIO bij van +/- ¤100,-), en dan krijg je nog is een kast met allemaal Plastic (ABS), in plaats van alles metaal, zo als aluminium buitenkant en een staalframe, en de Paneeldikte van de Tempered Glass is maar 0.8~1.0mm dik?!.

http://www.gamerstorm.com...S/2018-01/1288_7520.shtml

Mijn Raijintek Thetis Window heeft 3.0mm tempered glass zijpanelen, vind 0.8~1.0mm wel erg dun.

http://raijintek.com/en/products_detail.php?ProductID=53

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 januari 2018 16:47]

Zit wel al een aio bij, als deze goed is bespaar je je al snel ¤100 daarop.
Nog even wachten dan, want dankzij Trump is die $300 inmiddels al 241 euro, zie ik op xe.com.

Edit: work in progress.

[Reactie gewijzigd door ajolla op 26 januari 2018 15:09]

Hoe zit het alleen met schoonmaak van die radiator? Ik moet nu elke ~2 maanden alles uit elkaar halen omdat radiator compleet vol zit met stof, wil van de zomer nieuwe kast met betere watercooling ondersteuning (2x aio voor kaart en cpu), dan is deze (incl 240 AIO) niet eens zo prijzig (ik heb een P182, die was toendertijd ook niet zo goedkoop).
Mik er een stoffilter op, of hulp in de huishouding...?
Die kan dus niet in mijn huidige kast, daar zit het probleem. Het is ook niet dat er een laag stof op zit, maar wel wat zichtbaar spul.
Er zijn gewoon magnetische stof filters te bestellen. Anders kan je nog altijd een diy doen dmv 2 strippen vastmaken om stof filter in te schuiven.
Hele PC in een stofzak stoppen, :+
Da's wel onhandig inderdaad. Je kan ook zo'n vacuüm kopen om hem vanaf de buitenkant leeg te zuigen. Hoef je alleen je front panel eruit te halen. Ik weet verder niet wat voor kast/loop je hebt.

Anders weet je de andere oplossing ;)
Je bedoeld een stofzuiger? LOL
Iets formeler. Stofzuigers zijn vaak veel te krachtig. Dit is iets intiemer ;)
Dan moet je wat doen aan je airflow en stoffilters, ik heb 0 stof in mijn kast na 2 maanden
Je zegt 240 AIO, het moet zelfs 280 zijn omdat in het bericht wordt gesproken over 2x140mm Fans.

[Reactie gewijzigd door DannyWindau op 25 januari 2018 13:16]

Dat is een 28 CM radiator. Of anders gezegde een radiator met 2x 14cm coolers erop.
De andere versies zijn 12 / 24 / 36 cm radiatoren.
Ik weet wat het is, ik probeerde alleen iemand te verbeteren die de verkeerde maat in zijn reactie had gezet. Mijn fout, ik had duidelijker moeten zijn.
Was wat aan het vergelijken naar de prijs van deze ARK 90 en wat je er anders voor kunt kopen en vondt dit wel geinig https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1555777 totaal 277¤ dan blijft er nog 22¤ over voor waterpijpen etc... scherpe prijs dan deze ARK 90.

Cooltek heeft mooi spul als je iets zoekt zoals Inwin of Lian li maar iets minder besteden wilt en deze UMX4 is naast Elegant ook praktisch met de radiator boven.

Geen idee hoe deze Coolermaster waterkoeler en fans presteren in geluid en koeling maar denk wel redelijk voor de prijs.

Wel grappige opstelling en zit er zelf ook wel over na te denken om mijn 904 Plus met Be quiet fans in te ruilen voor deze UMX4 met waterkoeling en RGB of Multicolor :)

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 25 januari 2018 19:33]

Mooi. Echt mooi.

Maar: Het eerste dat ik doe als ik zoiets moois voorbij zie komen is de aansluitingen checken. Het wordt toch onderhand tijd ze er standaard een USB type C aansluiting opzetten? En dan toch ook één die Next Gen aan kan?
Er zullen op dit moment nog niet veel producten zijn die het ondersteunen. Maar ze komen gegarandeerd. Ik zag laatst een behuizing voorbij komen die al wel een type C aansluiting had. Het was wat knullig uitgevoerd d.m.v. een beige inzetstuk in een gewone rechthoekige uitsparing en ook deze ondersteunde nog niet de snelste standaard.

Waarom is dat eigenlijk, denken ze dat het niet zal aanslaan, is de investering te hoog, zijn er geen tweezijdige type C kabels? Ik zou het graag willen weten.

(Edit: typo's en zinsconstructie)

[Reactie gewijzigd door Zo af en toe... op 25 januari 2018 13:46]

Zal om te beginnen er wel iets mee van doen hebben dat als er al USB type C op een moederbord zit, het alleen achterop is en niet via een header oid.
Dan kun je uiteraard gewoon de USB 3 header op het moederbord verbinden maar wat is dan echt nog het voordeel?

Als je de hogere laadmodi wil hebben gaat dat toch een zwik extra elektronica in de kast vereisen (want dat gaat écht niet op een moederbord worden geplakt, zeker niet aangezien 3/4 van gebruikers er geen boodschap aan zullen hebben en het best wel véél extra kosten zal!) en voor toepassingen als DP of TB zul je het ding een aantal eigen PCI-e kanalen moeten toedelen. Daar zijn er al niet echt van over doorgaans, dus reken er maar niet op.

En omdat het op moederborden niet handig is gaat t m in kasten ook niet worden (want geen compatible plankjes ;) )

EVT zou het bij complete OEM systemen in een wat luxere klasse een optie zijn; die kunnen dat natuurlijk van meet af aan integregen, maar ja, dat verkoopt dan weer totaal niet aan het slag consumenten wat er echt een meerprijs voor over zou hebben.

TL;DR: don't hold your breath, als het er ooit al komt gaat dat nog lang duren.
Vindt het design prachtig en door het glas wordt het elegant maar waarom dan niet iets meer Luxe door geborsteld aluminium te gebruiken.. het zou een tientallen euro's meer gekost hebben.

Mijn voorkeur zijn Inwin en Lian li en dezen zijn met glas en aluminium in een prijsklasse van 150 a 360¤ te vinden en Cooltek heeft ook mooie kasten voor iets minder in de richting van 100 a 250¤.

Vindt deze ark 90 mooi en praktisch maar voor deze prijs nee dank je.. voor deze prijs er wel iets Luxers te vinden.
Waarom maar plaats voor 3 harddisks? En prachtig inkijk van de zijkant waarbij je denkt dat je hem dan wat hoger plaatst voor de mooie inkijk. Echter alle aansluitingen zitten op de bovenkant waardoor hij op de grond moet. Echter op de grond moet je hem tevens vanwege inkijk en positie bovenaansluitingen naast of voor je bureau plaatsen.

[Reactie gewijzigd door b.van.oossanen op 25 januari 2018 15:00]

Knap dat ze in deze tijd nog dit soort dure kasten uitbrengen in de wereld waar alles mobiel is en weinig mensen nog een grote computerkast willen :)

Vroeger toen casemodding nog cool was was dit natuurlijk leuk om te hebben.
Deze zou vorig jaar al uit zijn gekomen, CES 2017.
Kan je zelf opzoeken op hun site.
Beetje jammer want deze case is echt _/-\o_
Dan blijven ze uitstellen, heb met ze gemaild en dan stoppen ze er ook geen usb-c bij in de front panel..

[Reactie gewijzigd door DannyShot op 25 januari 2018 19:57]