Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Belgische filmorganisatie waarschuwt downloaders met grap in ondertiteling

De Belgische organisatie die filmdistributeurs vertegenwoordigt, heeft ondertitels geŁpload met daarin verborgen een boodschap voor downloaders. De grap moet het bewustzijn over het illegale karakter van het downloaden van films en series vergroten.

De BEA heeft onder meer de ondertitels van The Hitman's Bodyguard en een aflevering in het vierde seizoen van The Bridge bewerkt, meldt de organisatie. Met de grap wil de organisatie op ludieke wijze mensen bewust maken van het illegaal downloaden.

De ondertitels zien er correct uit, maar in bepaalde scŤnes heeft de BEA de ondertiteling laten aanpassen, zodat het lijkt alsof karakters uit de film of serie spreken over illegaal downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Het is onbekend hoeveel mensen de bewerkte ondertitels tot nu toe onder ogen hebben gehad.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

24-01-2018 • 20:28

202 Linkedin Google+

Submitter: masauri

Reacties (202)

Wijzig sortering
Heb sinds een paar dagen videoland, en daar staat hitman's bodyguard ook op, yes legaal film kijken!.... Ik druk op het cast icoontje, en de film begint af te spelen op mij chrome cast, met 2.0 geluid! Na 20 seconden de film uitgezet, want 2.0 geluid over je 5.1 set is echt verschrikkelijk. Dus je raad het al, doei videoland, wellicht tot ooit ziens als jullie gewoon 5.1 geluid hebben. Tevens heeft zowat elke illegale release van deze film wel gewoon 5.1 geluid, zo jammer dit.

Edit: Netflix geeft wel netjes 5.1 geluid door, maar daar kan ik weer de film hitman's bodyguard niet op vinden, en daar zal die waarschijnlijk ook niet op komen omdat de rechten bij videoland (rtl etc) liggen. Fijn dat legale aanbod!

[Reactie gewijzigd door Dacuuu op 24 januari 2018 20:54]

Ik twijfelde aan je statement (blijf kritisch mensen!), dus ging het checken.
https://hulp.videoland.co...n-het-geluid-op-Videoland-
Je hebt gelijk. Videoland kan geen 5.1 aanbieden....

Wat een aanfluiting! En waarom?! Ze hebben de rechten, ze hebben het platform, wat zou ze in vredesnaam in de weg staan om 5.1 aan te bieden?
Ze hebben toch al de alleenrechten. Dan hoef je het niet met beter geluid (=grotere stream) aan te bieden
Ze hebben toch al de alleenrechten. Dan hoef je het niet met beter geluid (=grotere stream) aan te bieden
Als zij zo redeneren, dan kunnen ze van mij een dikke vinger krijgen. Ik neem dan wel een VPN-abbo en download de film met Atmos + HDR.

Het komt voor mij met name onprofessioneel over. Als je als betalende streamingdienst niet weet hoe je met dezelfde bandbreedte een 5.1 geluid kan streamen, dan moet je jezelf toch eens achter de oren krabben.

Ontopic:
Prima ludieke actie. Het geeft goed aan hoe kwetsbaar je bent als downloader.

edit: typo, naar opmerking van dezwarteziel hieronder

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 25 januari 2018 20:44]

[...]

Als hun zo redeneren, dan kunnen ze van mij een dikke vinger krijgen. Ik neem dan wel een VPN-abbo en download de film met Atmos + HDR.
Als zij zo redeneren, dan kunnen ze van mij een dikke vinger krijgen.
Gelukkig hebben ze illegale concurrentie die wel kwaliteit levert :Y) Hopelijk is dat reden genoeg om te proberen te concurreren. Ik betaal graag voor content(liefst van ťťn plek), maar dan mogen ze wel hun best doen.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 24 januari 2018 23:22]

Precies, dat alleenrecht, de zogenaamde exclusiviteit, maakt dat minder legaal verkrijgen beeldmateriaal nog steeds populair is. Het verbaast mij gewoon dat bij dergelijke lobby's een management zit met enorme oogkleppen op en doppen in de oren.
Een 2.0 1080p stream is nauwelijks kleiner dan een 5.1 1080p stream. Veruit de meeste data zit in het videomateriaal, niet in de audio.
meeste streamers kijken via tablet, er is maar een kleine minderheid die via een 5.1 systeem kijkt (en luistert).
Wat maakt dat nu uit? Als ik legaal stream wil ik fatsoenlijke kwaliteit hebben en moet het dus niet zo zijn dat de eerste beste download een betere ervaring biedt...
Geen enkele streamingdienst heeft 'fatsoenlijke kwaliteit'. De bitrates zijn vaak om te huilen. Ok het ziet er niet verkeerd uit, maar pak een blu-ray of uhd blu-ray of een goede rip daarvan en het wordt pijnlijk duidelijk dat voor de enthousiasteling streamingdiensten geen optie zijn. Ik ben zelf fan van Netflix, maar de beeldkwaliteit valt mij vaak vies tegen.
Voor de enthousiasteling is dat zeker waar. Maar een 2.0 stream valt iedereen met een 5.1 speakerset direct op. Dan heb je gewoon de basics niet op orde...
ik denk dat 2.0 voor veel mensen basic is en 5.1 toch echt wel niche.

ik begin zelfs onder redelijk hardcore gamers steeds vaker mensen tegen te komen die niet snappen waar surround sound goed voor is. surround hoezo? je hebt toch maar 2 oren? 8)7
Een standalone surround sound systeem is nergens goed voor tijdens het gamen. Sterker nog, speakers die je ergens neerzet zijn nergens goed voor tijdens het gamen. Je wilt een headset hebben zodat het geluid zo dicht mogelijk op je oren zit, want de meeste games manipuleren het geluid zodanig dat je kunt horen waar een geluid vandaan komt. Om dit te laten werken moet het geluid precies van links en precies van rechts komen, anders werkt dit effect niet meer goed.

Je hebt tegenwoordig ook headsets die (virtueel) surround sound ondersteunen. Of dit nu veel doet in games kan ik niet zeggen. Ik heb 1 keer de Razer virtuele surround sound geprobeerd en had een delay van makkelijk 0.5 seconde ingame, maar dat kan dan ook weer aan de game hebben gelegen (misschien als de game surround ondersteunt, dat er dan een soort passthrough optreedt, tijdens mijn test moest een stereo mix opeens surround worden). Allemaal onzin. Ik game al jaren en wil gewoon stereo! De game manipuleert het geluid maar!
Dat is nogal een statement. Heb je ooit een 5.1 headset geprobeerd? Je mag bij me thuis langskomen als je wilt, voor een demonstratie.

Het manipuleren wat je beschrijft in de eerste alinea heet ook virtual surround maar dan geimplementeerd in de game ipv audio drivers of (usb) geluidskaart. Dit is allemaal niet te vergelijken met een echte surround headset. Het is imo een wereld van verschil. Als een game 5.1 ondersteunt, je alle manipulatie uitschakelt en je een 5.1 headset hebt, hoor je heel 'vlak' geluid. Vooral in FPS games heb ik daar veel voordeel van. Je hoeft niet na te denken over oh dit klinkt zo dus het komt van voor of achter, je hoort meteen alleen al aan het verschil in volume tussen front/rear en links/rechts dat een geluid exact van bijv. 135 graden naar rechts komt en dan draai je je om en zit je on target. Met een stereo headset moet ik beginnen met draaien en hoor dan pas aan hoe het volume van de left/right verandert precies waar de vijand is.

Dat komt omdat je met stereo niet eens kunt horen of een geluid van voor of achter komt zonder post processing truucs. Je hebt maar 2 speakers, left/right. Je weet dan niet of het geluid wat je hoort van 135 graden kwam of van 45 graden, van 120 of van 60. Stereo geluid werkt niet goed zonder manipulatie in 3d games.

technieken als HRTF of geklooi met faseverschillen en pitch, wat meestal bedoeld wordt met virtual surround, kunnen nooit zo goed werken als jouw eigen oren werken, omdat er met aannames gewerkt moet worden over de grootte van je hoofd, vorm van je oren, etc.

Ik ben vaak genoeg een wallhacker genoemd door mensen in veel verschillende shooters alleen maar omdat ik goede surround sound heb en beter kan horen waar ze zijn dan zij kunnen met een stereo headset, niet omdat mijn audiokwaliteit beter is.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 25 januari 2018 11:06]

Dan ben ik benieuwd, heb je al eens gekeken naar de driver van jouw zogenaamde headset?
Veel gaming headsets worden verkocht als 5.1 of 7.1 wat uberhaupt al niet kan kloppen, dat zou namelijk betekenen dat je maar bij een oor een subwoofer zou hebben, welke dan ook nog eens zo klein zou moeten zijn dat het nauwelijks laag kan produceren.
Praktisch alle surround headsets zijn stereo met een surround dsp via ingebouwde hardware, of software op de pc.

Wanneer men meerdere kleinere drivers in een headset gaat plaatsen hebben ze veel meer precisie nodig bij het maken van de magneten etc omdat het geluid anders minder wordt ondanks dat het opeens surround is.

Het feit dat gamers zoals jij deze marketing onzin geloven geeft alleen maar aan dat de fabrikanten van die headsets winnen. Vergelijkbaar met de zilveren kabeltjes die het geluid van je peperdure speakers beter zouden maken. Het feit dat iemand erin gelooft dat iets beter moet zijn helpt vaak bij de belevenis dat het daadwerkelijk beter is.
Bedoel je fysieke of software drivers?

Er zijn 3 fysieke drivers per oor. Front, rear, en center/sub. Ze zitten in een driehoekje met de center/sub boven de andere 2. Er zit een verschil in hoek tussen de drivers.

Software drivers op de pc zijn er niet. De headset heeft 4 3.5mm jack plugs, front, rear, center/sub en mic. Hij werkt met elk apparaat zonder dat je software moet installeren, als je maar al die stekkers in kan pluggen.

Het model is de Roccat Kave. Ouder model, vergelijkbaar met de Kave XTD die nu nog te koop is.

De geluidskwaliteit is idd minder dan bij stereo, maar dat vind ik minder belangrijk dan goed kunnen horen waar een geluid geplaatst is. Voor muziek heb ik redelijke speakers staan.

Jij moet het ook maar eens proberen voordat je me beschuldigt van marketing onzin geloven. Heb technisch gezien genoeg verstand ervan dat ik er geen moment over peins dat dat zo zou zijn. Wil je anders een keer bij me thuis langskomen? Gratis demonstratie!

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 25 januari 2018 11:17]

Heb je er wel bij nagedacht dat er bijna geen enkele game de plaatsing van die drivers ondersteunt, omdat het een 'uniek' product is. Er zit dus nog een DSP tussen die zit te kloten met het binnenkomende geluid om jou een juiste surround weergave te geven. Voor mij dus geen enkele reden om zo'n headset te verkiezen boven mijn koptelefoon die met HRTF een enorm goed richtingsgevoel geeft.

En dan heb je het ook nog over het voordeel in FPS games, door die extra DSP heb je meer latency voor het geluid waardoor je gemiddeld later hoort dan eventuele tegenstanders dat zouden doen met een normale setup.

Surround headsets zijn snake-oil, en de gek die er veel geld aan uit heeft gegeven verdedigt zijn aankoop ook waardoor deze illusie alleen maar overeind blijft staan.

Kijk eens goed naar de gaming industrie van afgelopen jaren. Men neemt een product, geeft het een 'gamer' look en vraagt er makkelijk 50% meer voor.
In de meeste games waarin je het niet kunt instellen zoals in cod staan bij surround voor zover ik weet de front speakers 60 graden van de center af, en de rear speakers 120. In CSGO kun je de positie van de drivers configureren. Ik heb het daar op 60 en 120 gezet en daarmee is het geluid zoals ik gewend ben. Dat vind ik ook logisch want dan is de afstand tussen al je speakers 60 graden, behalve dat je er geen recht achter je hebt. De sub telt dan even niet mee want die is niet directioneel. Eigenlijk heb je ook helemaal geen center nodig, quad speakers is genoeg, en in dat geval wil je 90 graden tussen de speakers, maar die center is er nu eenmaal, en ik kan de subwoofer niet gebruiken zonder de center speaker.

Er is geen extra DSP. De enige DSP is die van mijn geluidskaart, een Asus Xonar XD met xonar unified drivers op low DSP latency preset. Deze heeft ongeveer 30ms delay. Die maakt analoog signaal en dit gaat direct naar de headset. CSGO zelf heeft al 50ms delay om zijn post processing bullshit te doen. Vroeger kon je die latency nog op 0 zetten en werkte het goed zonder clipping. Sinds de HRTF update heeft valve dat verneukt en is 50ms het minimum

Je kunt wel zeggen dat het bullshit is, maar ik heb uit de eerste hand ervaring dat het echt werkt.

Virtual surround, met zon brakke usb sound card, dat is snake oil.

Overigens kostte deze headset me rond 2010 maar 70-75 euro. De prijzen van headsets zijn de laatste paar jaar echt enorm omhoog gegaan.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 25 januari 2018 11:52]

Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ik heb geen demonstratie nodig, maar ik ga er wel weer eens over nadenken. Mijns inziens moet hoe dan ook de game manipulaties uitvoeren om een surround sound te creŽren. Als je surround sound hebt wordt dat dan naar de verschillende kanalen gezonden, als je stereo hebt worden de kanalen met volume levels in elkaar gemixt. Ik denk niet dat dit bijzonder veel moeite kost voor het een of het ander; alhoewel ik nogmaals moet zeggen dat als ik in een game als CSGO de boel op surround zet, dan krijg ik een delay. Die setting in CSGO ken ik inderdaad, zelf geen problemen mee gehad (gebruik al jaren dezelfde autoconf die inderdaad die delay zo laag mogelijk zet, dus die kent die hele HRTF optie niet, en dus staat HRTF gewoon aan, vind het in tegenstelling tot de meerderheid wel een fijne optie eigenlijk).

Uiteindelijk denk ik dat het maar net is waar je aan gewend bent. Ik denk dat mijn computer misschien simpelweg niet goed genoeg is om zonder delay surround sound te processen (H8P67 onboard audio). Met virtueel surround krijg ik al helemaal delay, dat moet dan wel aan de drivers liggen ofzo...
Je bent oud genoeg om het gespeeld te hebben, maar wellicht heb je dat niet.
"vroeger" toen ik nog Counter-strike speelde en een audiokaart had met A3D, dan hoeft het bovenstaande helemaal niet waar te zijn.
Je kon daarmee exact bepalen waar iemand stond, jammer dat creative het opgekocht heeft en laten sterven ten behoeve van het zwaar inferieure EAX.
En dit alles met een normale headphone
Als je daarmee kon horen of iemand voor of achter je was met een stereo headset, dan deed dat A3D ook al iets van virtual surround. Een goede implementatie kan echte surround qua plaatsing benaderen. De mensen die die geluidskaart of een game maken weten niet de exacte afmetingen van je hoofd. Ze weten niet precies hoe het voor jou klinkt als iets van achteren komt. Als je een speaker fysiek achter je hebt dan zit dat altijd goed.

Het kan wel heel dicht in de buurt komen. Zeker met een 3d audio implementatie waarin de game alleen de hoeken doorgeeft aan de geluidskaart waarvandaan geluiden komen en de hardware de rest laat doen. Dan laat je de implementatie van de virtual surround niet aan de game dev over.

Ik heb de originele counter strike inderdaad niet gespeeld. Hoor wel vaak mensen klagen dat ze met hun stereo headset veel minder goed horen waar iemand is in csgo dan daarvoor. Heb ik met die surround headset denk ik minder last van.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 26 januari 2018 13:44]

ik gebruik voor 5.1 mijn dolby digital receiver waarvan de boxen zijn uitgemeten op locatie en ik 2 surround profielen voor heb aangemaakt; 1 voor in de zetel, en 1 voor aan mijn bureau (staat net iets verder, maar nog binnen de 5.1 cirkel... als ik aan mijn pc zit dan hoor je ook enkel hier het geluid in full en correcte surround dankzij het pc-profiel... en omgekeerd als je in de zetel zit en het tv-profiel staat aan...

en jah, dat is hoe een surround set moet zijn; uitgemeten op basis 2 dingen; de plaatsing van de speakers en op basis van waar jij je bevindt tijdens het afspelen van surround content. en ik doe alleen aan dolby digital/dts/dolby live dingen, niet aan de souped-up-stereo dolby prologic; die luister ik gewoon door m'n pc speakers.

de standalone setjes ontbreken quasi altijd een mogelijkheid tot uitmeten (al dan niet geautomatiseerd zoals mijn denon dat doet, ik moet enkel maar wat rondlopen met een speciaal microfoontje), en door dat gebruik krijg je een vervormd 3d profiel.. je moet bij zulke boxen namelijk alle boxen exact even ver van jou af plaatsen om een correcte weergave te hebben, en mogelijk moeten ze nog binnen een bepaalde afstand blijven ook (vaak 1 tot 2 meter). Als er 1 een centimeter verder af staat is je 3D geluid al met een paar microseconden aan het afwijken
Ik heb mijn Playstation 2(!) eens voor de gek via TOS-link op mijn BDS-850 aangesloten, voor Medal Of Honour... Je weet NIET wat voor een verschil dat uitmaakt! Je hoort dan dus echt een aanval in de rug aankomen, en helikopters dus echt overvliegen... Dat doe je dus niet even in een headset.

On topic: in plaats van de online ondertitels verzieken (die dus ook wel eens door gewone commerciŽle TV gebruikt worden!) kan Big Movie zich beter concentreren op het aanbod via legale kanalen. Video-On-Demand wordt nu enkel maar aangeboden door torrent of andere kanalen: "ik wil deze video nu bekijken".
Netflix komt aardig in de buurt maar het aanbod is veel te zwak, en wordt alsmaar zwakker door eigen gegenereerde content (ze ruiken dŠŠr het geld). Niet dat hun content slecht is, vaak integendeel. Maar als ik een bepaalde oude film of serie nu wil kijken, vind ik nergens aansluiting in de legale kanalen.
Ga eens terug naar 1998 jij :p
Ik heb een stereo omdat dit voor dezelfde prijs veel betere kwaliteit levert. Ik hoef absoluut geen 5.1. daarboven speelt mijn cd speler en tuner geen 5.1.
Dat zou mooi zijn, 3d audio stond er toen beter voor dan heden ten dage.
Je krijgt wat minnetjes met je reactie. Klopt echter wel. Ik doe veel gamen en mijn headset (G35 van Logitech) doet 7.1 surround sound. Mijn vriendin heb ik een 5.1 gegeven. Een paar maten die we altijd mee gamen hebben wel 5.1 in de headsets, maar "vinden de 2.0" stand fijner.

En ze blijven me maar vragen "Hoe hoor je toch zo goed waar ze lopen?"
(in: pubg, hots, cs:go, et cetera)

Maken ze onderling grappen als "ja, hij heeft dat ding zo hard staan..." terwijl ik zoiets heb van "tsjah, surround sound he?"
Ik stream mijn torrents anders prima hoor.
+ je betaald ervoor. Dan mag je toch ook een zeker product verwachten?
Over Atmos en HDR kun je nog wel een discussie voeren in hoeverre dit ingeburgerde state-of-art is, maar 5.1 is inmiddels zo oud, dat het de facto standaard is voor filmgeluid.

Als ik naar een restaurant ga verwacht ik toch ook dat een kok min of meer zijn best doet en niet met een kant en klare maaltijd komt aanzetten? Tuurlijk, ik krijg eten, maar het is niet de gebruikelijke gang van zaken.
Op netflix kun je 5.1 of 2.0 selecteren. Sterker de software zou moeten kunnen detecteren of je 5.1 ingesteld hebt op je apparaat of niet. Zo niet automatisch 2.0

Het is idd een aanfluiting dat het niet kan als dat zo is. Niet meer van deze tijd.
bied een netflix geen DTS of HD-DTS aan?
Nee, alleen DD+.
En sinds juni 2017 Dolby Atmos. (Uiteraard alleen voor films/series die dat ondersteunen).

[Reactie gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 25 januari 2018 13:35]

Dan zal het lang gaan duren voor ik naar dat soort diensten ga overstappen voor content :P
Anno 2018 en dan dit soort audio tracks niet aanbieden........
Dat is het probleem niet, als je 5.1 wil ben je dus gedwongen om naar alternatieven te kijken. En online is er geen legaal alternatief.
En online is er geen legaal alternatief.
iTunes heeft hem gewoon hoor: https://itunes.apple.com/...ns-bodyguard/id1251908959. Google Play inderdaad nog (?) niet in Nederland.
Werkt iTunes nu al deftig op Windows? Wat met diegenen zonder Apple toestel?

[Reactie gewijzigd door NicoJuicy op 25 januari 2018 01:19]

Zelfs op mijn MacBook wil ik itunes niet gebruiken... wat een draak van een product pfff. In de loop der tijd sterk verbeterd maar gewoon niet wat je wilt dat t moet zijn.
Met Apple TV werkt het wel goed volgens mij, zelf alleen wat trailers gekeken (op de ATV), dat werkt prima. Of het geluid 5.1 is weet ik niet (heb hier alleen een stereo setup), de interface werkt fijn en het beeld is prima (veel films zijn naar Dolby Vision of HDR10 geŁpdatet).

Zelf gebruik ik voornamelijk Netflix en Plex, dat werkt prima (zowel op ATV als windows). Let daarbij wel op de restricties, Netflix speelt bijvoorbeeld alleen bepaalde hoge resoluties in combinatie met specifieke hardware (ivm DRM restricties) en Plex heeft op de ATV4K niet altijd hardware ondersteuning (afhankelijk van de gebruikte codec).

Voor wat betreft die restricties moet je echt per geval kijken naar de combinatie van hardware (bijvoorbeeld generatie CPU en GPU), software (gebruik je de app of browser?) en dienst (bijvoorbeeld Plex, Netflix, iTunes). En op basis daarvan een keuze gaan maken om een bepaalde dienst / hardware aankoop te doen.
iTunes een alternatief noemen... okay.jpg

itunes.nl... jaa klik op muziek... okay.. ja ik wil wel een abo proberen...

Connecting to the iTunes Store. *error* iTunes not installed. Met andere woorden, ik kan niet via een browser bij m'n iTunes collectie komen? Ik moet een programma/app of device hebben? |:(

Dacht dat amazon video slecht was.. maar dit is niet veel beter.
Ik ben hier gelukkig niet om iTunes te verdedigen, maar ze bieden wel degelijk een goede dienst in het 'hoge kwaliteit' segment. Denk daarbij aan een ATV4K met films in 4K, vaak met HDR en goed geluid (alleen (nog) geen Dolby Atmos). Enige nadeel, je betaald per film en het is vrij duur (niet zoveel als voor een Bluray, maar de kwaliteit is dan ook iets minder, als in, meer compressie).

Bovenstaande zeg ik overigens niet uit ervaring, ik vind het te duur voor wat je krijgt, maar hier zijn ze er, over het algemeen, best lovend over: https://gathering.tweaker...filter_keywords%5D=itunes
https://youtu.be/bdg4xkYTTno
Is te huur voor 3,99 euro.

[Reactie gewijzigd door Mar2zz op 25 januari 2018 07:46]

Zeg maar gelijk §4.99 hoor, want ga je echt nog SD kijken? Het hele toppic gaat over 5.1 geluid. Geloof dat deze mensen op z'n minst een HD televisie hebben.
Bij Videoland bedoel je? Ik neem bijvoorbeeld aan dat een behoorlijk aandeel Netflix via de TV kijkt(desnoods met een Chormecast waarvan ik geen zin heb om de specs op te zoeken), Echt letterlijk iedereen die ik ken gebruikt in de eerste plaats de TV(sommige hebben geen surround, dat dan weer wel) en de tablet als uitwijk. Ik kijk Netflix overigens via mijn PC op de TV(met gelukkig 5.1), dus ik zal bij de cijfers niet onder TV vallen.

Betalen voor streaming zonder 5.1 is echt doei bij mij. Van illegale streams zou ik het nog (nťt) accepteren.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 24 januari 2018 23:20]

Waaruit blijkt dat ?bron ? Of gebakken lucht ? Het is echt bullshit dat de meerderheid via een tab kijkt.
Misschien de rechten niet voor de 5.1 track? :+
Het zou me niet eens verbazen als dat waar zou zijn...
Ze bieden op geen enkele stream 5.1 aan. Zelfs niet de films die ze zelf op tv in 5.1 laten zien.
@HenkEisjedies antwoord is toch simpel? DLC Content incoming! Halfbakken oplossing aanbieden, welke je mag gaan 'uitbreiden' met het toekomstige Videoland 'Totaal' -pakket. Super idee toch?
Heb je ergens marktwerking (concurrentie), willen we toch weer monopolisten die gewoon alles bieden... Weten we al wat we willen?
Welke concurrentie is er dan als er per serie/film een monopolie heerst?
Geen. Maar dat (monopolie) is blijkbaar wat men wil omdat de ene aanbieder niet heeft wat de ander wel heeft.
Niet per se, we willen alles voor een redelijke prijs. Dat kan via echte concurrentie door al het aanbod op meerdere platforms aan te bieden, of door redelijke koopprijzen te rekenen waardoor de huidige fragmentatie geen groot probleem meer vormt. Maar fragmentatie in combinatie met overal maar een abonnement voor moeten nemen. Daar zit niemand op te wachten.
Geen. Maar dat (monopolie) is blijkbaar wat men wil
Dat willen de licentie-verkopers. Biedt de film ook maar aan aan anderen en niet alleen aan Netflix of HBO.
Dat doen ze ook, maar als Netflix, HBO of Videoland net even meer betaald voor een exclusieve licentie ... om mensen naar hun dienst te trekken ... dan doen ze dat ook.
Yup en daarmee schieten ze zichzelf in de voet, want als het aanbod zo versplinterd blijft ben ik minder geneigd om te betalen voor de service, van wie dan ook. Echter lijkt dat nog niet door te dringen.

Exclusieve licenties zijn gewoon brak, vraag Qualcomm/Apple maar...
Dat exclusieve; zo lang dat bestaat blijven tegenover elkaar staan. Twee kampen, industrie en illegale gebruiker die zijn weg toch wel zoekt en vindt.
Juist veel concurrentie. Je kunt dan de aanbieder kiezen die bij jou past. Als je Game of Thrones maar saai vindt (zoals ik) wil je daar ook niet voor betalen. Je hoeft niet elke serie of film te kijken, niet elke serie of film is leuk. Als je niet werkeloos bent of een machine hebt uitgevonden om de tijd langzamer te laten gaan kun je ook niet eens alles kijken. Daarom wil ik geen dienst die alles aanbied want dan betaal ik ook voor alles terwijl ik een groot deel niet kan en wil consumeren. Gewoon diensten gespecialiseerd op genre. Dus een SF dienst, een film dienst, een horror dienst, een polieiserie dienst, een kinder TV dienst etc. Dan kies je voor een paar euro per maand een aantal diensten en heb je precies wat je wilt en betaal je niks teveel.
Ik vind het prima als meerdere concurrenten alles aanbieden zoals grotendeels de standaard bij muziekstreaming diensten. Hoe dan ook wil de gemiddelde consument geen exclusiviteitsdeals waarbij ze voor 1 specifiek stuk content een extra abonnement moeten afsluiten.
2.0 geluid is gewoon not done...
in de muziekindustrie lijkt dit wel te lukken: spotify, apple music, Tidal.. hebben voor 95% hetzelfde aanbod maar bestaan mooi naast elkaar.
??
Logisch dat je een volledig aanbod wilt lijkt me? Er zijn simpelweg legio films die ik niet legaal kan kijken en dat is gewoon zuur. Zo wordt ik de illegaliteit in gedrukt.
Nee, je moet dan gewoon meer betalen. Je drukt jezelf de illegaliteit in omdat je dat niet wil :-)
Nee, je mag de films niet kijken. Niet als je met Euro's betaalt aan een Europese dienst, maar ook niet als je met USD betaald, via een Amerikaanse VPN dienst, via een Amerikaanse dienst. Of als je in Nederland woont en een weekje je oom in Groot-BrittanniŽ bezoekt.

Dat slaat toch nergens op?
Ik geef aan dat ik wel wil betalen, maar simpelweg niet kan. Veel succes om b.v. The sasquatch gang te kijken op een legale manier. En nee ik heb geen dvd of bluray speler.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 26 januari 2018 22:44]

De wereld zit vol met beperkingen. Dit is er ook een (en er zijn belangrijkere in een mensenleven) en je kunt het wellicht waarderen dat het er een stuk minder zijn dan 10 jaar geleden. Laat me raden, je bent een Millennial... :P
Waarom bestaat er geen Pinokkio emoticon... :Y)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Millennials

gallery: nms2003

[Reactie gewijzigd door Edgarz op 26 januari 2018 23:12]

Hahaha. Holy crap. Ik dacht serieus dat het milennial zijn een generatie later begon. :'(
Concurrentie is juist dat meerdere aanbieders hetzelfde bieden, en moeten 'winnen' door superieure secundaire voordelen zoals 5.1 geluid en een goede interface.

Dit is juist een monopolie. Als je een bepaald product wilt, moet dat via X aanbieder.
Eenzelfde probleem heeft/had bijvoorbeeld The Walking Dead (staat inmiddels niet meer op Netflix). Ik kijk deze serie zelf niet, maar mijn zwager klaagde over matig beeld, ik gooide het op zijn zwakke verbinding. Wat later toch eens gaan kijken, het leek soms wel VHS kwaliteit en had last van frameskipping, waardoor het het onkijkbaar werd.

Dan heb je dus de keuze om dubbel te betalen en het via andere media binnen te hengelen, ůf je laakt de oplichters van Netflix met hun 'HD' kwaliteit en gaat naar de baai.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 24 januari 2018 21:14]

... staat inmiddels niet meer op Netflix ...

Ben je een betalende klant om allerhande content te bekijken, verdwijnt de gezelligheid op het moment dat je eraan toe komt of halverwege bent met het kijken.

Nog zo'n mooie reden om toch maar een film of serie naar de eigen opslag te dirigeren. Dan kun je tenminste je eigen schema aanhouden voor het kijken.
Nog zo'n mooie reden om toch maar een film of serie naar de eigen opslag te dirigeren.
Dan kun je tenminste je eigen schema aanhouden voor het kijken.
Soms moet je wel. Als je graag de delen van een serie op NPO in 1x wil kijken moet je ze wel
'opnemen'. Want deel 1 is vertrokken als de week erna deel twee is uitgezonden. Om over de weken dŠŠrna maar te zwijgen. Maar gelukkig kunnen we tegenwoordig met download-gemist oplossen.

En die Belgen verschuilen zich sowieso achter regeltjes en smoezen dat het allemaal niet mag van Europa.. Vrij verkeer van Personen en Goederen, maar naar een programma kijken via internet kan niet.!
das content as a service voor je. je krijgt waar je voor betaalt, 10 euro aan content per maand. als er nieuwe content bij moet moet er iets anders weg. opbouwen doen we niet aan. je moet toch blijven betalen. sunk costs enzo.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 24 januari 2018 23:27]

Een filmstudio heeft altijd een stereo mix en een surroundmix laten maken. Daar ligt het dus niet aan. Een stereo mix over een 5.1 set zou dus correct als 2.1 moeten afspelen, of 3.1 als je graag de mono informatie (lees: dialogen) in je center wilt. Het enige wat je dus betreft immersie essentieel mist zijn je surrounds, waar meestal toch alleen wat ambiance tracks in zitten. Dus wat is het probleem?

[Reactie gewijzigd door Stone21 op 24 januari 2018 21:22]

Dit is niet zoals geluid bij een film werkt. De .1 in de door jouw genoemde 2.1 en 3.1 staat voor de subwoofer die dan een eigen kanaal heeft toegewezen. Stereo is 2.0. Diverse standaarden (Dolby pro logic, maar ook Neo Ed) proberen van stereo soms zelf een surround mix te maken, wat soms heel aardig lukt, maar in mijn ervaring niet op kan tegen echte surround in bijvoorbeeld truehd, Dolby digital, dts of Dts-hd. Als je echte surround decoder en dito speakerset hebt, is het echt een wereld van verschil...
Als je gewone fullrange stereo speakers hebt, dan mis je niets behalve de surroundkanalen achter je. De lage tonen van de subwoofer zitten in het stereokanaal. En goede stereoluidsprekers kunnen het geluid met gemak plaatsen 180 graden voor/rondom je.

[Reactie gewijzigd door Kerstbom op 24 januari 2018 23:32]

Dit klopt, maar vaak heb je een LFE channel en daar heb je het liefst toch een aparte sub voor :D

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 26 januari 2018 01:56]

Ja en nee. Dolby pro logic maakt welleswaar van stereo 2.0 een surround sound, maar dat 2.0 signaal is wel speciaal codeert. de center en surround kanalen zijn via wat trucen en faseverschuiving op het stereo front kanaal gemixt. In de stereoset werd dit in omgekeerde volgorde gedaan waardoor je wel degelijk een surround sound hebt. Doordat de fysieke bron een 2.0 stream is, heb je wel een zekere vorm van overspraak tussen de verschillende kanalen.

Wat met de digitale varianten gebeurd is dat elk kanaal apart verstuurd en daardoor een nette en strakke scheiding in de kanalen hebt. pro logic is dan ook niet zozeer een alternatief voor dts en consorten, maar simpelweg een vroege voorganger uit de tijd van de VHS band.
Het frappante is dat het eerste illegale aanbod van The Hitman's... afkomstig was van Netflix (Japan). Engels gesproken en met 5.1 geluid. En dat zowat een week na de bioscoop premiŤre.
Idem met Pathť thuis... zo jammer! Oh ja ook maximaal 760.

Mja torrenten zonder vpn durf ik ook niet meer aan.
Videoland is van rtl? Wat is rtl xl dan? Dubbele moneys voor twee halve diensten?
RTL XL is een terugkijkdienst. Videoland is een opzichzelfstaande dienst die ook eigen series aanbiedt en je toestaat om vooruit te kijken.
Ik had een soort gelijk probleem met Google Films, als je ondertitels aanzet krijg je van die lekkere zwarte balken achter de ondertitels, zwaar irritant, je hebt geen optie om dit aan te passen.
Ook de kwaliteit van het beeld vind ik maar zozo, op youtube ziet zelfs het materiaal er beter uit.

Netflix lijkt tot nu toe ťťn van de weinige partijen die zijn zaken op orde heeft, maar als je blu-ray kwaliteit wil moet je of downloaden of de film kopen, want huren met goede kwaliteit is er gewoon nog niet.
Ik dacht dat dit een Netflix Release was. Ik heb deze film bij een vriend gekeken en bij het begin van de film kwam er reclame van Netflix.
Op het moment staat deze nog niet bij Netflix dus ik dacht dat ze eerst een release in de bioscoop wouden doen en daarna pas uitbrengen om te streamen.
Vroeger downloade ik alles wat ik wilde zien maar sinds jaren heb ik nu Netflix en ik download niets meer. Een goedkoop legaal alternatief met een uitgebreide catalogus is alles wat nodig is om piraterij tegen te gaan.

Echter in de toekomst willen allerlei partijen hun eigen platform op gaan zetten en content van Netflix halen, hiermee werken ze piraterij echter weer in de hand. Dan moet de consument strak §50 uitgeven aan 6 verschillende diensten om zijn content te zien, niet realistisch.
Een paar grote diensten die allemaal dezelfde content bieden is wat er nodig is, als dit niet gebeurt zal piraterij weer opleven.

Videoland moet je sowieso links laten liggen want dat is een klein platform wat nooit internationaal groot gaat worden, dus een waste of time, Netflix en/of Amazon Prime.

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 25 januari 2018 08:55]

Wellicht is Pathe Thuis een optie? Kun je kiezen tussen SD en HD. Ik neem aan dat de HD versie toch wel 5.1 geluid heeft? Al kan ik dat zo snel niet vinden op de site en ik nog geen ervaring heb met Pathe Thuis. In ieder geval wel weer een legale bron extra.

https://www.pathe-thuis.n.../The+Hitman%27s+Bodyguard
Wow Dolby 5.1 is niet bepaald nieuw. De originele Xbox had dit al.
Wat boeit het geluid nou. Als het maar redelijk klinkt.
Zo is het. Als het maar redelijk en verstaanbaar klinkt zodat er geen ondertitels nodig zijn. Want daar wordt kennelijk mee gesjoemeld. !
Een film draait om beeld ťn geluid. Geluid zorgt voor een extra dimensie, zeker in actiefilms heeft het een bijdrage. Net zoals het verschil tussen een soundbar met virtual surround en een 5.1/ 7.1 surround set, is zeker goed te onderscheiden.

Als je naar de bioscoop gaat verwacht je ook goed geluid ( Dolby atmos of ATX), daar betaal je immers voor.
Geluid zorgt voor een extra dimensie, zeker in actiefilms heeft het een
Het zou kunnen maar in de bioscoop valt het me op dat elke actiefilm vooral uit dof gerommel bestaat. Elke explosie of crash klinkt alsof het uit hetzelfde blik komt. Het wordt luid opgepompt om indrukwekkend te zijn maar elke vorm van realisme ontbreekt.
Heb lang geleden de film Gothica gekeken. Was helemaal geen goede film (tegen slecht aan zelfs). Door de surround-effecten was de film evengoed nog spannend. Tsja, jammer als een film het daarvan moet hebben, maar die films zijn er wel.

Goed geluid bij een film geeft een extra dimensie vind ik.
Is het downloaden van ondertiteling tegenwoordig illegaal? Ik kan toch gewoon een dvd in Japan kopen en er dan Nederlandse ondertiteling bij willen hebben? Of zitten er op het maken van een transcript van een film (in een andere taal) restricties?
Het is inderdaad niet legaal.

Voor ondertitels en zelfs extra's op blu-rays moet worden betaald (de welbekende rechtenkwesties).
Daarom zie je nog wel eens dat op schijfjes van Nederlandse distributeurs bepaalde extra's ontbreken, en alleen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is.

[Reactie gewijzigd door Nyarlathotep op 24 januari 2018 20:49]

Toch vaag omdat ondertitels bij begrip een interpretatie is uit wat er gezegd wordt en de ondertitels zijn in een formaat los van de film zelf. Ik denk sowieso dat dit niet te handhaven is. Als je een film legaal kijkt mag je toch ook gewoon opzoeken waar de film over gaat? Waarom mogen zelf gemaakte ondertitels dan niet?

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 24 januari 2018 21:15]

De exacte tekst van een film valt welonder copyright. Net als de tekst van een boek. En van een boek mag je ook niet zomaar een vertaling uitbrengen, ondanks dat de letters heel anders zijn dan van het origineel.
Maar dat is dan toch nog steeds raar? Zonder de film zelf heb je in praktijk niks aan de ondertitels. Op het moment dat je de film legaal hebt(en er zijn bijvoorbeeld geen Nederlandse ondertitels) dan mag je toch gewoon voor toegankelijkheid ondertitels downloaden als hulpmiddel?
Het probleem zit hem niet in het downloaden. Hier zou een rechter nog best in mee kunnen gaan.
Maar als je kijkt naar het uploaden, dan kun je niet zeggen dat je alleen maar de mensen met een legale kopie bedient. En dat is waar de meeste wetgeving op is gericht: het verspreiden/publiceren.
Uit de ondertitels kun je wel het verhaal volgen. Je mist de visuals en de geluidseffecten, maar je hebt wel de essentie van het verhaal. En daar rust auteursrecht op.
Maar niemand kijkt een film om de script, daar zijn betere alternatieven voor zoals reviews/story recaps. Kan je beter een boek gaan lezen.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 27 januari 2018 00:36]

Een rechter moet toetsen aan de WETGEVING, niet aan "technologie".
Interessant. Bedankt!
Regio restricties bestaan. Als je een dvd in Japan koopt mag deze eigenlijk alleen in de desbetreffende regio worden afgespeeld.
Technisch zat waren dvd’s vroeger dacht ik verdeeld in 5 of 6 regio’s om te voorkomen dat je film mee terug neemt van vakantie die in Europa nog niet uit was. Geen idee omdat dat nog steeds zo is.
Wow, zo veel restricties op gekocht materiaal.. Bedankt voor de uitleg!
zo veel restricties op gekocht materiaal..
en dat is dus het hele probleem. 'downloaders' hebben geen last van de maatregelen die tegen downloaders genomen worden, maar de betalende klant wel.
Vooral niet naar die betalende klant luisteren, vooral niet je aanbod, de kwaliteit van je product of iets anders veranderen om meer betalende klanten te winnen zoals dat in andere industrieŽn gebeurt. Het is makkelijker om ondanks stijgende omzet proberen de wet naar je hand te zetten en de nog niet betalende klant een poot uit te draaien. Ook totaal geen veranderingen doorvoeren aan zakelijke strategieŽn die al jaren falen want wie weet gaat het werkt het opeens wel.

Het vreemdste is dat deze industrie nog bestaat want in een andere tak waren ze al lang failliet geweest.
Vooral niet naar die betalende klant luisteren, vooral niet je aanbod, de kwaliteit van je product of iets anders veranderen om meer betalende klanten te winnen zoals dat in andere industrieŽn gebeurt. Het is makkelijker om ondanks stijgende omzet proberen de wet naar je hand te zetten en de nog niet betalende klant een poot uit te draaien. Ook totaal geen veranderingen doorvoeren aan zakelijke strategieŽn die al jaren falen want wie weet gaat het werkt het opeens wel.

Het vreemdste is dat deze industrie nog bestaat want in een andere tak waren ze al lang failliet geweest.
Volgens mij sluiten die 2 stukken tekst elkaar redelijkerwijs uit. :+ Ik begrijp je punt heel goed, en ik denk zeker dat er inderdaad een vťťl beter product kan worden neergezet vanuit consumenten oogpunt als ze al dit soort rare restricties laten vallen. Maar om te stellen dat de strategie faalt als ze jaar op jaar meer winst maken is iets te ver gegrepen.

[Reactie gewijzigd door Tweekzor op 25 januari 2018 10:26]

Ja, mediabedrijvenwillen helemaal geen klanten dus proberen ze ze weg te pesten. Het lukt steeds beter maar er zijn toch nog masochisten die hun films kopen. De oplossing van de mediaindustrie voor dit probleem is de klanten nog harder pesten met vervelende boodschappen aan het begin en nog meer DRM.
Ik irriteer me al mateloos aan al die overbodige boodschappen. Je koopt een dvd krijg je waarschuwingen niet kopiŽren en nog meer zooi. Waarvoor koop je die dvd dan om nog een keer op je vingers getikt te worden.

Ze zouden het beter kunnen omdraaien. Bedankt dat u deze dvd gekocht heeft en geen kopie draait.
Bedankt dat u deze dvd gekocht heeft en geen kopie draait.
Die melding ben ik wel eens in een spel tegen gekomen. Volgens mij was dat Game Dev Tycoon?
Ook ja.
En The Witcher (3) heeft ook zo'n verwijzing :)
Wie koopt er dan ook nog DVD? :+
On topic: een UHD Blu-ray als Passengers speelt direct de hoofdfilm af als je de schijf erin doet. Zit ook geen regio beperking op en biedt de beste beeld- en geluidskwaliteit die er is. Laten we hopen dat dit de norm wordt en blijft bij UHD schijven, want dit is oprecht een fijne gebruikerservaring :*)
Niet alleen bij films. Ook bij games was dit (geen idee als dat nu nog is)
Met de ironie dat Japan ook regio 2 was/is en je die DVD's dus gewoon in NL in de DVD speler kon stoppen
Er zijn zat regio vrije films op Blu-ray..uit bijvoorbeeld de USA..en er zijn zat niet in Nederland/Belgie uitgegeven Blu-ray films die nederlandse ondertiteling hebben...uit bijvoorbeeld de UK.

Anderzijds zijn er ook blu-rays waarbij het de bedoeling is dat je ze alleen in een land kijkt..bijvoorbeeld een in Nederland uitgegeven Blu-ray met nederlandse ondertiteling die je niet uit kan zetten.
Met blu-rays heb je momenteel volgens mij drie regio's: A (oa Amerika's en een aantal Aziatische landen), B (oa Europa, Afrika en AustraliŽ) en C (EuraziŽ).
Ja, volgens mij moet je het zien als het vertalen van b.v. een boek. Als je dat doet zonder de toestemming van de rechthebbende, mag je het ook niet verspreiden.
jup, daar hadden ze Luther en Calvijn voor moeten aanpakken. Niet voor ingaan tegen de kerk, maar voor het illegaal vertalen van de bijbel. Was Nederland nu nog steeds een katholieke kolonie van Spanje geweest.
Hadden we wel naar het WK gegaan.
Grappig.

Misschien kunnen ze hun geld beter verdienen met het beiden van een fatsoenlijk legaal alternatief. Maar dat kost meer moeite dan ondertitels aanpassen.
Staat die serie niet op Netflix of is ie nog niet te koop op blu-ray of DVD dan?
Bron/Broen (The Bridge), erg goede serie is dat, een van de beste Zweeds / Deens serie die er nu is, zo goed dat het zelfs Twee spin-offs kreeg.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 24 januari 2018 20:59]

Remakes bedoel je. Een Amerikaanse en een Frans-Britse.
Ja, maar niet helemaal, ze zijn toch anders ieder van die series.
Het argument voor velen om te downloaden is dat ze een abbonement bij partij A hebben, maar ook de films van partij B graag willen zien. Zo bied Netflix geweldige series, maar die kan je bij een ander weer niet kijken. Vroeger lag alles in de winkel of bij de videotheek en betaalde je alleen wat je keek. Met muziek hetzelfde liedje. Heb je spotify, willen bepaalde artiesten hun werk daar niet op hebben....
DVD?

Die ouderwetse standaard waarvoor ik fysieke media moet kopen en een Dvd-speler moet laten staan? Nee bedankt.

Dat is voor mij hetzelfde als een bedrijf wat alleen telefonisch bereikbaar is. Nutteloos.
Vaak zijn de ondertitels beter dan bij een legale film, or so I'm told.
Klopt, kom vaak genoeg fouten tegen in legale ondertitelde films/series.
Yep netflix kan er ook wat van...
man, man, tuurlijk kost dat meer moeite dan ondertitels aanpassen, want dat is wel het simpelste wat er is.
Maar nutteloos. In deze tijd weten mensen echt wel dat ze illegaal bezig zijn. Ludiek, dat dan weer wel.
Gezien het feit dat wij er nu over praten heeft de filmorganisatie zijn doel al bereikt. Meer bewustwording en in het nieuws komen met de boodschap dat illegaal downloaden niet mag. Wat ik vermoed de echte reden is geweest van deze actie.
We praten over de ondertitels, niet over de boodschap.
Alsof de downloaders dat niet weten en er om geven.
Weten of iets illegaal is betekend niet dat iedereen er een zelfde oordeel over velt. Zo weten we allemaal dat door rood op straat lopen niet mag en dagelijks gebeurt het tienduizenden keren al dan niet honderduizenden keren. Gezien het feit dat downloaden in ieder geval in Nederland decennia lang legaal is geweest en eigenlijk nog steeds hoort te zijn zal het gros van de bevolking er niet al te zwaar over denken. Het abrupt aanpassen van de wetgeving was ook nog eens als gevolg van de EU waar weinig mensen respect voor hebben. Ten slotte blijft het een "wij van wc-eend" actie want het blijft pure zelf interesse om downloaden verder de illegale hoek in te drukken en vervolgbaar te maken dan iets te doen aan je aanbod of product om meer mensen te overtuigen om te betalen voor je werk. Er is geen enkele andere industrie ter wereld die zo hard over hun klanten en potentiŽle klanten heen schijt en negeert als de filmindustrie.
Wat ik altijd storend vind aan de verschillende diensten is dat ze niet alles aanbieden. Voor die serie heb je Netflix nodig, wil je een bepaalde film heb je weer videoland nodig, een andere serie kijken? HBO.

Ik denk dat, net als mij vele andere, we best bereid zijn om §15-20 per maand te betalen voor een dienst die alles, snel in goede kwaliteit heeft.
En wil je HBO? Switch dan even naar Ziggo want anders jammer maar helaas.
Tis alleen jammer dat de on demand dienst tergend is. Ik heb het plus pakket of hoe het heet en ook nog netflix, maar download alsnog de series. Betere kwaliteit en veel fijnere user interface op mn shield.
Waar kan je deze ondertitels ergens binnenhalen? :+
ik denk dat de ondertitels nu juist massaal gedownload gaan worden voor de lol.
ik denk dat de ondertitels nu juist massaal gedownload gaan worden voor de lol.
En weer geŁploaded naar subtitle-sites na corrrectie. Tenslotte zijn deze - hoe ludiek ook - niet geheel juist.
Gelukkig hebben ondertitel websites rating systemen. Die gaan dus vanzelf wel naar beneden in de waardering :)
Tsjonge, er is nogal wat te doen om deze film.
Ik zou hem bijna downloaden...met Vlaamse ondertitels; gewoon omdat het kan. }>
nieuws: Dutch Filmworks gaat downloaders schikkingsvoorstel sturen van 150 euro
Dit is eigenlijk best wel geweldig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True