Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Reddit vernieuwt mobiele app met onder meer toevoeging chatfunctie

Reddit heeft de mobiele app vernieuwd met een aantal nieuwe functionaliteiten. Zo is er een chatfunctie waarmee gebruikers onderling kunnen chatten en is er een nieuwe modus waarmee beeldmateriaal beter kan worden bekeken.

Reddit voegt de chatfunctie toe als bèta-onderdeel en voorlopig is dit alleen nog beschikbaar voor twee personen om onderling contact te houden. Deze functie wordt al enkele maanden getest. De mobiele app krijgt ook de mogelijkheid van live comments. Het discussieplatform brengt de vernieuwde app maandag uit op Google Play en in de App Store.

Verder krijgt de mobiele app van het discussieplatform een nieuwe modus om afbeeldingen, video's en gifs beter weer te geven op een mobiele telefoon; dit beeldmateriaal kan nu in landschapsmodus worden bekeken en via swipen komen oudere of nieuwe media in beeld. Android-gebruikers krijgen de uit iOS afkomstige 'speed read'-knop, waarmee snel tussen de best beoordeelde commentaren kan worden genavigeerd.

Reddit heeft ook een aantal nieuwe tools toegevoegd voor moderators. Zij krijgen een speciale modus die hen in staat stelt om posts eenvoudiger te beoordelen, sneller meldingen te maken en gebruikers sneller te bannen. Ook kunnen ze met de vernieuwde app vanaf hun smartphone nieuwe moderators toevoegen.

Het platform haalde in augustus nog 170 miljoen op bij investeerders om de website te verbeteren. Zo moet de website visueel aantrekkelijker worden en zal een deel van de code worden herschreven. Reddit is nog steeds bezig met de overgang naar mobiel gebruik; de officiële mobiele app werd pas in begin 2016 geïntroduceerd, nadat er al verschillende andere apps beschikbaar waren.

Door

Nieuwsredacteur

104 Linkedin Google+

Reacties (104)

Wijzig sortering
Search no more. Apollo App is de beste naar mijn ervaringen voor iOS.
hier dezelfde ervaring, met de ontwikkelaar van apollo die regelmatig reageert op feedback of vragen

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 19 december 2017 12:10]

Baconreader voor Android is toch de beste reddit-app imo.
Eigenlijk best raar dat T.net geen eigen app heeft.. (al was het maar om de website beter/toegankelijker te maken voor mobiel gebruik) :)
Waarom zou je als de website het zelfde bied als app?
Een app zorgt ervoor dat je alleen de inhoud van de nieuwsitems hoeft te laden. De vaste statische onderdelen van de layout zijn onderdeel van de app.
Daarnaast biedt het de mogelijkheid voor push berichten, is het persoonlijker, en straal je meer professionaliteit uit. Elke zelfrespecterende nieuwssite heeft een app.

Zie https://vwo.com/blog/10-reasons-mobile-apps-are-better/
En een browser heeft caching. Met moderne browsers zijn push berichten ook mogelijk.
Elke zelf respecterende nieuwssite weet dat. Apps voor nieuwssites is zo 2015.
In iOS zijn push berichten niet mogelijk via de browser.
Hoe kun je zeggen dat apps voor nieuwssites zo 2015 zijn? Caching in browsers werkt toch anders dan de layout opbouw van een native app. Tweakers is helaas de enige in mijn dagelijkse routine aan nieuwssites die geen app heeft. Het doet afbruik aan mijn gebruikerservaring op gebied van o.a. snelheid en persoonlijkheid.
Pushberichten kunnen toch ook via mobiele browser als Chrome.
Ah wist ik niet maar ik ben dan ook niet echt een apple fan. 😉
Tweakers heeft ook gewoon push berichten. Ik ontvang deze gewoon op mijn telefoon via de browser. Dus ook als mijn telefoon vergrendeld is of ik een andere app ervoor heb staan.

Ik had de nu.nl app, maar omdat die app zoveel van mijn telefoon wou weten terwijl het gewoon een veredelde RSS reader is, heb ik heb verwijderd. Daarvoor in plaats gewoon de website openen in Firefox Focus. Sneller dan de app, geen reclame en geen data van mijn telefoon.
Ik denk dat voor de gemiddelde nieuwsite de extra kosten die je maakt niet opwegen tegen de baten.

Een nette mobiele website voldoet prima. Het bandbreedte argument lijkt me anno 2017 een beetje onzin. Push berichten werken prima via je browser (voor die paar mensen die push berichten niet als irritant ervaren ... ) . "Meer professionaliteit" uitstralen omdat "elke site een app heeft" is natuurlijk ook onzin. Je straalt professionaliteit uit door de kwaliteit van je inhoud en je platform.

Een app is naar mijn idee pas zinvol als je zaken van je telefoon wil gebruiken die niet direct via je browser toegangkelijk zijn; bijvoorbeeld je lokale storage, je GPU of je camera API of iets hips met gestures.

[Reactie gewijzigd door thePiett op 19 december 2017 10:17]

Zeker een goed punt betreft kosten. Dat zal ongetwijfeld een afwezig zijn geweest voor Tweakers.

Het gaat mij niet zo zeer om bandbreedte maar om snelheid. De ervaring met een app voelt, oogt, en werkt gewoon vlotter. Pushberichten via de browsers heeft één groot nadeel: lage devices-support omdat het nog redelijk nieuw is. Daarom reken ik bij "kwaliteit en inhoud van je platform" ook een app. Ik snap de afhankelijkheid van een browser niet zo goed.
Leuk een link uit 2015 terwijl technologische ontwikkelingen hard gaan |:(
Ik was mij bewust van de datum, maar je kunt er rustig 2017 boven zetten. Vrijwel elk punt houdt stand omdat native apps het hierin (beter) doen.
met een website kun je ook zorgen dat alleen de inhoud geladen hoeft te worden, aangezien elke webbrowser een cache heeft. het enige wat je dan steeds opnieuw (op een bepaald interval) hoeft te doen is het ophalen van die inhoud. dan maakt het niks meer uit of een app die data ophaalt of dat een website dat doet.

uit het redelijk verouderd artikel uit je link:
#1 kan ook met een mobiele site
#2 kan ook (maar niet in ios)
#3 kan ook
#4 zou ook kunnen, als er een browser is die dat kan, net als in chrome os
#5 allemaal mogelijk in een mobiele site
enzovoort.
Een app kan potentieel meer bieden.
Zelfde verhaal bij hardware.info
Gebruikte altijd de App op mijn mobiel, was makkelijk kon het nieuws goed zien etc.
Toen stopte ze ermee en nu kijk ik het nieuws alleen nog maar op de PC, het
is gewoon irritant om die website op te moeten zoeken en 10x langer moeten wachten
op het laden van dingen.

Heb Tweakers uberhaubt nooit gebruikt op mijn mobiel, zelfde reden.
omdat het veel strakker is, zonder de hele browserinterface er omheen. dat kan ook met een webapp, maar dan heb je alsnog gewoon een app uit de store
Tweakers heeft met volgens mij tweakers 7 gekozen voor responsive design zodat tweakers goed op ieder apparaat werkt. De toegankelijkheid is volgens mij dan ook best goed nu. Wat tweakers wel snel zou kunnen verbeteren is alle pagina's responsive maken momenteel zijn er nog een paar die wat aandacht kunnen gebruiken.
Probeer die pijltjes naast reacties eens fatsoenlijk aan te klikken, of de knop voor snel omhoog, moet je twee keer drukken omdat mobile safari bij klikken onderin de actie balk toont. Genoeg elementen die gedateerd aanvoelen op een telefoon.
Ik hoop dat de front- en back-end goed van elkaar gescheiden zijn bij Tweakers. Zodat we binnenkort over kunnen naar een web-api en een goede Angular front-end met webworkers, een hoop caching en navigatie zonder volledige refresh. Dan heb ik dat nog steeds liever dan app N.
Geef mij maar een website die browsebaar is zonder JS, dankjewel. Als je JS nodig hebt voor sommige specifieke features, fine. Maar laat de basic content alleszins leesbaar blijven.
Server side rendering kan gewoon perfect met SPA’s.
Backend is een eigen ontwikkeld CMS gebaseerd op het PHP framework Symfony 3.3. Kan behoorlijk flexibel op gebouwd worden. Gebruik dit zelf ook veel bedrijfsmatig.
geen last van met chrome... ik denk eigenlijk dat een app meer problemen zou geven als je helemaal dezelfde functionaliteit wil, maar ik ben geen app bouwer

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 18 december 2017 20:25]

Een app kan je beter werken met gestures. Als je bijvoorbeeld op iemand wil reageren, kan je bijvoorbeeld een reactie naar links of rechts swipen, of om een reactie in te klappen (met de nested structuur) door erop te tappen. (Dit is toevallig ook precies hoe Apollo het doet voor Reddit)

Dat zijn zaken die juist beter kunnen op een mobiel, met minder knopjes in beeld, waardoor het minder priegelig wordt. Ook modereren van een reactie zou dan kunnen door een reactie iets verder naar links te swipen waarbij je een popup toont om een moderatie te doen.

Dan heb je de belangrijkste punten voor de reacties boom al verwerkt. Ditzelfde zou ook bij GoT kunnen, met dit soort mobiel specifieke elementen kan je zoveel kanten op, ik heb geen connecties bij Tweakers verder, anders hadden ze het bij mij kunnen uitbesteden :+
Heb daar geen last van op Android hoor?
Ik gebruik iOS, kan een mobile Safari dingetje zijn.
bij ios komt inderdaad de browser ui tevoorschijn als je dicht bij de boven of onderkant drukt, maar dan werkt de 2e keer klikken op de backtotop knop wel
Klopt, dat gaf ik al aan:
of de knop voor snel omhoog, moet je twee keer drukken omdat mobile safari bij klikken onderin de actie balk toont
Maar lost een app dat per definitie op? En kan dat niet opgelost worden op een website?
De mogelijkheden met de website zijn naar mijn idee meer dan genoeg. Ik zie er geen nut van in om een app te bouwen als je het ook gewoon met de browser kan. Maar voor sommige lijkt het wel dat tweakers.net intypen al teveel werk is. Notificaties heeft de site ook al op je telefoon, dus ik vraag me af welke functies we nog missen.
Omdat iets niet lekker werkt, betekent niet dat je dan maar direct een app moet maken. Je kan die functies net zo makkelijk gebruiksvriendelijk maken op het web als op een app. Dat staat helemaal los van de techniek
Ja behalve als je foto’s aanklikt op de mobiele site. Ellende alom....
Ligt het niet aan je mobiel? Gaat hier prima.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 18 december 2017 19:56]

iPhone 6, redelijk representatief. De foto opent full size en scrollt érg moeizaam als er een foto openstaat.
Dat zijn vaak (forks van) 3rd party extensies. (Waarom immers het wiel opnieuw uitvinden)
Bijna. Met Tweakers 7 hadden we nog een aparte mobiele website. Iets van een jaartje daarna heb ik samen met Inspector, Joostbak en Crisp de site responsive gemaakt ;)
Zat ik toch in de richtig, wat is eigenlijk de reden dat niet alle pagina’s zijn meegenomen ? (Of al gedaan zijn)

[Reactie gewijzigd door HKLM_ op 18 december 2017 21:32]

Scope. We hadden een erg beperkt budget en sommige pagina’s waren oud/brak, dat we vonden dat áls we ze aanpakten, we ook de backend moesten meenemen (de afspraak was ook om in principe enkel frontend wijzigingen te doen)
Je kunt hem toevoegen aan homescreen, dan word de adresbalk weggehaald volgende keer dat je er op klikt.
Open bij mij op iOS gewoon in de browser. Ik zou ook liever een app zien, vind dat geklooi in de browser niks. Ik ontvang bijv. nu ook geen notificaties bij berichten oid. Iets dat ik wel graag zou zien op mobiel.
Dat is volgens mij sinds kort toegevoegd. Als ik nu de website bezoek in Chrome op mijn Android device, krijg ik netjes de vraag of ik notificaties wil ontvangen. Nadat ik deze heb toegestaan krijg ik gewoon push notificaties over berichten op mijn telefoon (inclusief meldingen boven in de notificatie balk ed)
Bij Safari en Chrome werkt het anders, Tweakers heeft Push meldingen geïntegreerd voor Chrome, nog niet voor (Mobile) Safari.
Hadden ze, maar zijn toen mee gestopt en voor een "design for all devices" gegaan
Die app was minder. Just saying. Responsive website is veel beter. Hebben we ook app permission geneuzel niet.
Een fatsoenlijke website is beter dan een app. Websites die apps pushen mijd ik.
En daar ligt dan het probleem, Tweakers wordt qua website steeds groter, vind bepaalde elementen op de website te priegelig op telefoon. Het begon als goed responsive, wat nu wat meer veranderd in 'best effort'. Een app kan veel bieden i.c.m. gestures en een daardoor een schonere interface met minder elementen in beeld, en local notifications etc. aanbieden.
Ik vind het in de browser wel prima nu maar je hebt wel een punt. :P
Ik vind dat de mobiele versie van T.net beter is dan wat de meeste apps voor andere platformen bieden.
Tweakers had vroeger een app maar de mobiele site werkt beter dan die app.
Nee, compleet logisch. Een app hebben om een app te hebben is geen goede reden :)
Een website in app-vorm is juist vreselijk 2010
En ze al die vervelende tracking en adblockers tegen kunnen gaan.
https://gonative.io/share/blpwpr

5 minuten zoeken en ik heb de hele website als het goed is omgezet in een App, heb hem nu gedownload op mijn mobiel staan. Deze reactie komt van de App. Eigenlijk is het gewoon de website die in een soort van hoesje is gezet volgensmij.

Btw: Alles werkt zoals het moet werken.

[Reactie gewijzigd door Twanekel op 19 december 2017 10:13]

in principe heb je daarmee een browser die alleen die website opent. er is dan niks omgezet
Reddit is heerlijk. Op dit moment nog niet bekend bij de massa, daarom kan er nog netjes gediscussieerd worden in /r/theNetherlands. Verder volg ik vele andere onderwerpen, ik zit elke dag met plezier op reddit. Als client gebruik ik relay for reddit (android)
Ik vind /r/TheNetherlands ook ontzettend verfrissend om te lezen. Eén van de weinige plekken waar een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden zonder dat je direct neergeslagen wordt omdat je niet met de massa meedenkt (denk Nujij / Geenstijl / etc.). Het moderatieteam vind ik wel ongelooflijke mietjes hoor. Er wordt te pas en te onpas spul verwijderd wat verreweg van te ver gaat. Ook reacties van mij worden soms verwijderd waarvan ik me afvraag waarom. Meestal off-topic denk ik, het is niet 100% één op één met het artikel zoals deze reactie niet over de app gaat. Maar laat dat dan lekker aan de community over om het te minnen. Dát is dan weer erg fijn aan Tweakers. Niet veel wordt verwijderd, je wordt gewoon gedownmod en dan is het aan de gebruiker om te bepalen of ze het wel of niet willen lezen. :)

[Reactie gewijzigd door BouncingBalls op 18 december 2017 19:27]

Dan valt er dus juist niet te discussiëren, als de mods alles wat ze niet aanstaat wegjorissen toch?
De moderatie op de NL sub is inderdaad extreem. Er is geen ruimte voor discussie want als je ook maar enigszins tegendraads bent wordt je comment verwijderd. Ook onderwerpen die maar een beetje van de norm afwijken zijn niet welkom waardoor het enige dat er nog gepost wordt nieuws is of vragen van buitenlanders over Nederland.
In r/belgium is het ook zo. Die mods nemen hun 'job' ook véél te serieus.
Je ziet het helaas op heel veel subreddits en het gaat eigenlijk tegen het idee van Reddit in. Content op Reddit zou door gebruikers omhoog of omlaag gestemd moeten worden en goede content komt bovenaan en slechte content komt onderaan, door de hevige moderatie op veel subs wordt de content in mindere mate door de bezoekers gereguleerd maar door een handjevol machtswellustelingen. Het zou veel beter zijn als de NL (en BE) subs vrijer zouden worden.
Je doet 1+1 maar komt nog niet op 2 uit. Alle internetdiscussies (zie Youtube en Nujij) lopen op gekut en getrol uit, TENZIJ er mensen zijn die het modereren.
Reddit is best wel bekend, de /r/theNetherlands sub is gewoon geen bal aan omdat het alleen maar gerepost nieuws is en er haast niets anders op te vinden is.
Ik ben al drie keer zonder opgave van reden geband. En daarna gemute toen ik verhaal ging halen 8)7

[Reactie gewijzigd door CurtPoindexter op 18 december 2017 19:53]

Right... daar heb je zelf natuurlijk helemaal niets mee te maken gehad.
Er zijn meerdere mensen die klagen over het moderatiebeleid, zelfs in dit draadje. Dus ik wil je uitnodigen om eens een weekje mee te lopen en gewoon eens normaal mee te discussiëren. In jouw geval had jouw reactie verwijderd geweest, want off-topic. En als dat twee, drie keer gebeurt dat gewoon meteen een ban. Of niet, want het is ongelooflijk selectief, en dat verknalt de sfeer en stimulans om mee te blijven doen.

Dan kan je zeggen: "Dit is hun subreddit." Maar dat is het niet. Het is van 200.000 Nederlanders en buitenlandse bezoekers, en een deel van de moderators (negen man) verpest het. Het meest irritante is dat je ook absoluut geen vragen mag stellen over dat beleid, of kritiek mag leveren. In andere subreddits mag je meepraten, maar /r/TheNetherlands is doodsbang en verwijdert alles direct, en je wordt meteen levenslang verbannen voor iets heel onduidelijk. Wat dat betreft is het parallel met dictators heel snel getrokken. Vooral niet openbaar het beleid bespreken. Stuur maar een privébericht, zodat ze je kunnen negeren en verbannen zónder dat je klacht een paar minuten publiek is.

Dat is echt heel jammer. 200.000 man en de moderators verpesten het en slaan hele discussies dood omdat hén niet bevalt wat je zegt, ook als het binnen de regels valt en normaal is. Tweakers daarentegen is echt een voorbeeld. Wederom een reactie van me die hartstikke off-topic is, maar binnen de regels en interessant, en daarom mag het blijven, want discussies zijn gaaf en daar leer je van. Aan de community om te besluiten of dat als ongewenst moet worden beschouwd. Niet aan negen moderators die dat wel even bepalen voor de hele gemeenschap.

[Reactie gewijzigd door BouncingBalls op 18 december 2017 23:04]

Dus ik wil je uitnodigen om eens een weekje mee te lopen en gewoon eens normaal mee te discussiëren
Uhm, bedankt, maar dat doe ik al wekelijks in die sub.
In jouw geval had jouw reactie verwijderd geweest, want off-topic. En als dat twee, drie keer gebeurt dat gewoon meteen een ban.
Mijn laatste 2 posts zijn off-topic grapjes met een redelijk aantal upvotes. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad, maar als jij zegt dat het gebeurt, dat kan.
Tweakers daarentegen is echt een voorbeeld. Wederom een reactie van me die hartstikke off-topic is, maar binnen de regels en interessant, en daarom mag het blijven, want discussies zijn gaaf en daar leer je van.
Nou... dan ga je wel een beetje ver. Mismoderaties zijn hier de orde van de dag. Complete onzin zonder enig bewijs en bashen op x device/merk krijgt +1/2 en blijft daar soms wel een dag op staan. Fouten in artikels aangeven is compleet omslachtig, en comments daarover worden ook keihard afgetrapt.

Hierboven, bijna aan de top nog een comment "Heb er geen last van op Android" met een +2.
Een +2 is volgens de richtlijnen een nuttige aanvulling op het artikel... juist ja.
Dat zegt hij helemaal niet, maar een reden geven voor een ban is wel zo vriendelijk, zeker omdat je al eens de regels kan overtreden zonder er erg in te hebben en sommige mods van bepaalde subs de banhammer wel redelijk los hanteren (waarmee ik niet wil zeggen dat dat hier het geval is).
Wellicht heeft hij die reden ook gekregen, maar wil hij die hier niet delen. Het lijkt me erg apart dat hij 3 losse accounts zomaar gebanned heeft gekregen zonder iets te zeggen. Ik ben zelf ook in aanraking gekomen met de mods over een politiek debat, waar ik wellicht te ver ging in het taalgebruik. Verder geen ban oid. Ken wel meer mensen buiten de sub om, en die zijn ook niet gebanned, maar wel dagelijks actief.

Vandaar dat het me erg sterk lijkt dat ze drie willekeurige accounts zomaar bannen.
Dat is dus gebeurd. Geloof het of niet. Eerst verdwijnen je posts, dan ga je verhaal halen, radiostilte. Stuur je nog een bericht? BAM.

Ik wissel om de zoveel tijd van account. Het gebeurt elke keer.

Het is vast mijn schuld hoor. Ik heb namelijk niet dezelfde mening als de mods over wietbeleid, studentensteden, enz.

Dan mag je helaas niet mee doen.
Serieus niet dus. Als ik nou een eikel was geweest.
Hoe kun je nou 3x geband worden? Je mag bans niet omzeilen.
[...] Op dit moment nog niet bekend bij de massa [...]
Haha wat? Het is niet een of ander obscuur forumpje ofzo hoor...
Reddit wordt voor politieke onderwerpen veel te streng gecensureerd. Niks meer aan, dan liever usenet discussiegroepen.
De officiële app vind ik niet bijzonder fijn in gebruik. Maakte tot voor kort gebruik van Alien Blue, wat een erg goede app was.
Tegenwoordig maak ik gebruik van Apollo, geweldige reddit app die ik iedereen kan aanraden.
Ik gebruik Reddit is Fun, no-nonsense app die altijd lekker werkt. Aanrader voor Android gebruikers.
RiF vind ik erg archaïsch. Zelf ben ik een fan van Relay for Reddit en Reddit Sync. Hele fijna navigatie en integratie met 3rd parties.
RiF is voor mensen die functie belangrijker vinden dan vorm. Hij bevat geen onnodige opsmuk die de app zwaarder en groter maken. RiF heeft een veel hogere informatiedichtheid (minder nutteloze witruimte tussen threads of comments) en je kunt voten vanaf het hoofdscherm net zoals de desktop site. Compacte UI's hebben bij mij altijd de voorkeur.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 19 december 2017 09:57]

Voor mij is de functie van Relay ook juist belangrijk. Zeker de nieuwe subreddit picker is, hoewel hij wat zwaar is vergeleken met een simpele dropdown, geweldig functioneel.
#metoo

klein snel en comfortabel :)
De officiële app vind ik niet bijzonder fijn in gebruik. Maakte tot voor kort gebruik van Alien Blue, wat een erg goede app was.
Tegenwoordig maak ik gebruik van Apollo, geweldige reddit app die ik iedereen kan aanraden.
Check, IOS met Apollo .... ik twijfel nog even of ik de premium wil gaan gebruiken.
Ik mis het nog nét niet
Zo nou, de nieuwe app is echt gribus. Lekker uitstellen als je kan!
Apollo
Beste iPhone Reddit client...ooit!

Zou zo een stock Apple app kunnen zijn. Zeer mooie UI.
Tevens een super mooie black theme voor de iPhone X.
App wordt zeer goed onderhouden door de dev.

[Reactie gewijzigd door Geert1976 op 18 december 2017 19:19]

Ook enkel voor iOS. Gebruik 'm ook, betaalde variant.
Is ook door een ex-Apple developer gemaakt, en dat is er vanaf te zien. Tot in de puntjes verzorgd en hij luisterd ook erg goed naar feedback, dat in tegenstelling tot Apple hehe.
Dank voor de tip, zal em eens proberen, gebruik nu de standaard Reddit app, maar die is een beetje Androidish aan het worden de laatste tijd lijkt het.
De reddit app vind ik zo waardeloos. Ik wil standaard een reddit van mijn keuze kunnen zien bij het opstarten maar dat kan niet eens. Qua usability is het echt zwaar frustrerend.
Met de Apollo app kan dat!
Kan dit niet gewoon naar software updates?
Kan dit niet gewoon naar software updates?
Kan dit niet gewoon naar Geachte Redactie?
... en dat is ook meteen wat ik gedisabeld heb. Reddit word langzaam DiggV4.