Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sony werkt aan mogelijkheid om PSN-naam te veranderen

Sony lijkt het mogelijk te gaan maken om de gebruikersnaam op PlayStation Network te veranderen, en is van plan volgend jaar deze functionaliteit te introduceren. Veel gebruikers hebben het kunnen aanpassen van hun PSN-naam al enige tijd op hun verlanglijstje staan.

Shawn Layden, die bij Sony de leiding heeft over de afdeling waar de PlayStation deel van uitmaakt, liet in een interview op PlayStation Experience weten dat er gewerkt wordt aan een manier om de gebruikersnaam op PlayStation Network te veranderen, zo tekent GameSpot op. Hij gaf echter geen concrete beloftes over wanneer dit mogelijk moet zijn, behalve dat eraan wordt gewerkt om dit binnen een jaar mogelijk te maken.

Layden stelt dat de technische implementatie van het veranderen van de PSN-naam 'complexer is dan je zou denken'. Wat hij daarmee bedoelt wordt niet duidelijk; details over de technische achtergrond werden niet gegeven in het interview. Overigens hebben in de afgelopen jaren meer medewerkers van Sony verkondigd dat het lastig is om naamsveranderingen te implementeren.

PSN bestaat inmiddels ongeveer elf jaar, waardoor veel gebruikers al erg lang dezelfde naam voor hun account hebben. Veel gebruikers hebben Sony gevraagd om het mogelijk te maken de naam aan te passen, bijvoorbeeld omdat hun naam inmiddels niet meer bij hun past.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

10-12-2017 • 12:02

128 Linkedin Google+

Reacties (128)

Wijzig sortering
Dat zou een goede toevoeging zijn, dit kan allang op bijvoorbeeld Steam dus het verbaasde mij dat dit niet op je PSN account kon.

Zelf ben ik tevreden over mijn nickname op PSN, maar ik ken wel mensen die zich doodschamen voor wat ze "7 jaar terug" als PSN naam hebben gekozen.

Goed dat Sony hier iets aan wil doen.
Bij steam kan je niet je accountnaam wijzigen. Alleen je publieke naam. Bij MS en Blizzard kun je wel je accountnaam wijzigen, logt dus in met je nieuwe naam.
Ik hoop dat Sony kiest voor het systeem van MS en Blizzard. In de achtergrond heb je gewoon een uniek nummer (welke je niet hoeft te zien).
Maar niet altijd 1x gratis daarna betalen |:( weet niet of je dat wilt.
Ik vind dat ook zo belachelijk. Koop je Windows voor meer dan ¤200,-, koop je Forza 7 voor ¤100,- en moet je betalen om je naam te wijzigen omdat je erachter komt dat je een domme naam hebt die je ooit in het Windows Phone tijdperk hebt ingesteld in Xbox Live... en die naamswijziging kost meer dan enkele euro’s :(
Er is een goede reden om daar een (relatief) klein bedrag tegenover te zetten.

Al die (gewijzigde) namen moeten ook gecontroleerd worden of deze door de beugel kunnen, Als mensen 100 keer per dag een naam kunnen wijzigen kun je je voorstellen dat dit niet meer te doen is.

Daarom heeft Microsoft een bedrag bedacht om een drempel op te gooien voor het onbeperkt wijzigen van je naam.

Daarnaast mag je overigens 1 x je naam kostenloos wijzigen voor het scenario wat jij hierboven beschrijft, je betaalt pas vanaf de 2de keer.

[Reactie gewijzigd door pHennyWise op 11 december 2017 08:06]

Ik betwijfel of het iets te maken heeft met het controleren van de naam of dat wel door de beugel kan, dat werk hebben ze evengoed voor nieuwe aanmelders en dat wordt grotendeels afgehandeld door een automatisch systeem, pas als er later iemand klaagt over je naam zullen ze handmatig actie ondernemen.

Het is eerder om misbruik en username spoofing te voorkomen. Als je gemakkelijk je naam kan wijzigen wordt het vrij makkelijk om je voor te doen als iemand anders, je gaat dan ook msn-grappen krijgen dat mensen hun naam wijzigen om een status aan te geven "Zoop | AFK" enzo. Nu weet ik niet of dat direct een probleem zou zijn, dat ligt aan de achterliggende techniek. Zo ver ik begrijp is het nu een soort unique id, en is daarom ook niet zo makkelijk aan te passen zonder alle achterliggende gekoppelde dingen ook aan te passen. Als het echter alleen een screenname is die je kan aanpassen, dan is het lang niet zo erg.

Dusja, het zal heus dienen om regelmatig wijzigen te ontmoedigen, maar betwijfel echt sterk of iets met handmatige naam-controles te maken heeft.
Dit is (voor zover mij bekend) geen (of misschien gedeeltelijk) geautomatiseerd systeem. Er zijn nog steeds mensen welke deze controleren. Microsoft is bezig met het bouwen van dit algoritme om te bepalen wanneer iets offensive is wel of niet, zo kun je nu als Xbox Ambassador aangeven welke Gamertags offensive zijn en welke niet.

The new Enforcement United beta program allows members, Ambassadors at first then open to all later, to get involved and help ensure Xbox Live is a fun, fair and safer place for everyone. Members who join the program will provide their opinions on whether a complaint against a Gamertag violates the Xbox Live Code of Conduct. This data feeds into an algorithm developed by the Xbox Live Policy and Enforcement Team to help crowdsource information on potential Gamertag violations.

Zie https://enforcement.xbox.com/United/Learn/FAQ

[Reactie gewijzigd door pHennyWise op 11 december 2017 13:33]

Dat proces ga je toch ook niet door bij het maken van een nieuw account, waarom zou bij het wijzigen dat wel gebeuren? Naja, het zal wel, ze kunnen allerlei regeltjes verzinnen natuurlijk, maar echt een goede reden voor in rekening brengen is er naar mijn mening niet behalve als een zwak ontmoedigingsbeleid.
Er zal vast een goede reden zijn, maar een check door een automatisch systeem zal daar niet 1 van zijn.
Je kan natuurlijk ook gewoon een nieuw account aanmaken. Zo belangrijk is die windows login ook weer niet. Op de playstation heb je jaren aan game progress en achievements die je niet kwijt wilt raken.
Bij Xbox heb je achievements en na 13 jaar wil ik die progressie echt niet kwijt.

(Sony heeft trophies daarna verzonnen)
Dan moet je toch ook een nieuw MS account maken? Dat ik voor mij geen optie
Wat denk je van digitale aankopen die gebonden zijn aan je account?
Dan raak je al je progressie kwijt. ik heb level 13 behaald op het playstation network, ddat zijn een hele hoop trophies.

[Reactie gewijzigd door lagefrequentie op 11 december 2017 22:09]

Er zijn anders wel meer games die heel je ingame progress er ook aan hangen (met name de online-only games, zoals Destiny) en je DLC aankopen.
koop je Windows voor meer dan ¤200,-, koop je Forza 7 voor ¤100,- en moet je betalen om je naam te wijzigen
En dan vergeet je nog de ¤800 die je hebt betaald voor je computer, de ¤150 voor je bureau en de ¤400 000 voor het huis waar het in staat. Lijkt me ook belangrijk in de berekening voor de gemaakte kosten.
Met de rest heeft MS niets te maken :X . Rare reactie. Ook totaal niet inhoudelijk op mijn opmerking.

[Reactie gewijzigd door Joost124 op 10 december 2017 16:58]

Ik begrijp hieruit dat Forza net als Windows gemaakt wordt door Microsoft, dat maakt jouw opmerking al iets relevanter. Toch vind ik het een rare redenatie: omdat je betaald voor een product, en toevallig ook nog voor een ander product van dezelfde fabrikant, moet je onbeperkt en kostenvrij je geregistreerde naam kunnen wijzigen? Of is het zo dat je voor gebruik van Windows en gebruik van het door jouw genoemde spelletje dezelfde naam moet gebruiken? Want in dat laatste geval vermoed ik dat dat de bron van jouw frustratie is: de onnodige koppeling tussen besturingssysteem en computerspel. Als ik op Ubuntu in zou moeten loggen met mijn e-mailadres, en alleen de e-mail van dat adres zou kunnen lezen, dan zou ik ook mopperen, zelfs al kan ik kostenloos onbeperkt wisselen.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 11 december 2017 02:23]

Je Xbox account zit gekoppeld aan je MS account. (Eigenlijk is je MS account je XBOX account, maar dan met een andere naam)
Dus een beter argument was geweest:
koop je Een XBox One voor meer dan ¤300,-, koop je Forza 7 voor meer dan ¤60,- en moet je betalen om je naam te wijzigen
Want dan ben je duurder uit. Zeker als je ook een controller bij Microsoft koopt en misschien wel andere accessoires. Maar zijn die kosten echt relevant?
Ik moet de software van hun gebruiken om te spelen evenals ik mijn Xbox account moet gebruiken. Hun controller niet.

[Reactie gewijzigd door Joost124 op 11 december 2017 13:12]

Dan vraag ik me af waar jij Windows koopt...
De support is daar vrij vlot in om dat gratis te laten wijzigen. De betaling is er puur om te zorgen dat mensen 2x nadenken over hun naam en niet elke paar weken hem aanpassen. Dus even support contacteren et voila. Zeker als je hem nog nooit of maar 1 keer hebt gewijzigd.
Juist niet het systeem van MS. Steam is juist het perfecte systeem voor gebruikersnamen. Ja je kan je accountnaam niet wijzigen maar dat boeit niet meer als je de publieke naam ten alle tijden kan wijzigen. Niemand ziet je accountnaam toch. Je hebt ook geen last meer van bezette namen die je dan niet meer kan gebruiken.
Op xbox live kon je in 360 tijdperk je gamertag tegen betaling wijzigen.

Wat is er op het PSN netwerk zoveel anders dat een gebruikersnaam wijzigen zoveel complexer is dan in andere netwerk omgevingen?

Enige reden die ik kan bedenken dat er in PSN een slordige ontwerpfout zit waardoor er te veel (en veeal op onbekende) plekken wijzigingen dienen plaats te vinden.

[Reactie gewijzigd door virtualite op 10 december 2017 12:18]

bij PSN is de naam aan je account gekoppeld, in tegenstelling tot Uplay, steam enz is er een code aan je account gekoppeld en daar los je naam aan. het zou simpel te fixen zijn als ze hier vroeg mee begonnen waren. maar er zijn tegenwoordig (20m ps4 dus laten we zeggen ongeveer 50m accounts)miljoenen accounts. dus moeten ze een volgorde met letters en cijfers bedenken die miljoenen varianten heeft. en niet dubbel voorkomt. dan hebben we daarna nog is cross platform wat roet in het eten kan gooien. het is dus complexer en duurder dan je zou denken.

[Reactie gewijzigd door Derekboy2000 op 10 december 2017 12:29]

Het probleem is iirc dat Sony de makers van games je PSN naam doorgaf ipv een vast ID (dat in de achtergrond gebruikt werd) zodat de uitgevers van games bijvoorbeeld je progressie enzo kunnen opslaan. Als je die naam kan veranderen, gaan er waarschijnlijk een heleboel games (en daardoor ook gamers) over de zeik omdat ze de link tussen jou en je profiel kwijt zijn. en je dus je data kwijt kan raken die door uitgevers word bijgehouden, of de multiplayer key van jou gelinkt is aan je naam, en de game dan eist dat er een nieuwe key word gekocht om weer online te kunnen.
Om je naam te kunnen veranderen zullen alle uitgevers moeten zorgen dat ze er goed mee om gaan in al hun games en met alle interactie tussen PSN en hun servers, of moet sony per game/uitgever een systeem bedenken om je oude naam aan je nieuwe naam te koppelen en bij diensten die alleen de naam die je gebruikte dan in de achtergrond je oude naam door te sturen.
Dit gaat natuurlijk niet lekker werken als de game dan tijdens het gamen alsnog je oude naam weergeeft terwijl je een nieuwe hebt gekozen, ik verwacht dus niet dat ze dat als oplossing zien.
Ehm gewoon oplopende nummertjes lijkt me afdoende.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2,147,483,647
Dan neem je toch een (oplopend) 64-bit getal (~9.22 * 10^18), ongeveer het aantal zandkorrels dat op de stranden van de aarde ligt (~7.5 * 10^18)? Van mij part neem je een 128-bits getal (oplopend of guid/uuid). Voor de schijfruimte hoef je je niet in te houden in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door Feanathiel op 10 december 2017 13:23]

voor zover ik weet als je 2 servers die allebei hetzelfde nummering systeem gebruiken om namen aan accounts te koppelen. kan er een conflict onstaan.
Moet ook makkelijk kunnen op 1 server, toch niet zoveel haast. Nu ben ik geen kenner, maar een nummer toewijzen aan een account klinkt niet al te ingewikkeld.
Je wilt dit absoluut niet overlaten aan één enkele server als je een beetje uptime wilt hebben. Het probleem is makkelijk schaalbaar en je kunt er zo ver meegaan als je wilt, afhankelijk van welke eisen je stelt.

Je kunt je voorstellen dat één server bijvoorbeeld een reeks nummers/ids reserveert en die zelf uitgeeft. Bijvorbeeld door te reserveren met gebruik van Paxos. Het boeit niet zoveel als de server offline gaat en er gaten in de range onstaan. Of een wat abstractere aanpak is bijvorbeeld een database systeem gebruiken dat garanties biedt over inserts met bestaande IDs (bijvoorbeeld door het ID als primary key te gebruiken).
Een oplopend nummer gebruiken als primary key is een heel erg slecht idee, om verscheidene redenen. Je creëert een bottleneck op het maken van nieuwe keys, wat schaalbaarheid in de weg staat. Verder maakt het je account id's erg makkelijk te raden wat je ook niet wil. Het mooiste is gewoon type 4 UUID's gebruiken.
Nee hoor, dat is al jaren niet meer zo. Als je meerdere servers hebt genereren ze gewoon nummers die allemaal n uit elkaar liggen, waar n het aantal servers is. Dus als je er 3 hebt, genereert server 1 dus 1,4,7,10,etc en server 2 doet 2,5,8,11,etc.
Maar zoals Arrrgh zegt, beter gewoon UUID's gebruiken.
Of je zou de huidige unieke namen als id kunnen gebruiken. Steam werkt ook zo? Zie mijn account naam rechtsboven staan, en mijn publieke naam kan ik veranderen.
je hebt meerdere dezelfde namen op Steam. en ze zijn niet hoofdlettergevoelig voor spellen dus ze gebruiken ook een combinatie
De huidige PSN-namen gebruiken als primary key, dit veld kopieren naar een nieuw vrij aan te passen veld (alias) en de key met huidige PSN-naam nooit meer openbaren. Presto.
Dit is dus wat steam doet ongeveer? En wat MSN messenger ook had :D
Microsoft gebruikt voor xboxlive XUID als identifier, wat niets anders dan een 64bit getal is. (Je gamertag moet echter nog steeds wel uniek zijn. )

Het verschil met PSN is dat bij xblive deze gamertag geen ander doel dient dan screenname.

Bij PSN wordt je gebruikersnaam ook gebruikt voor de vrienden lijsten en andere zaken. Dit is bijvoorbeeld iets wat eerst moet worden opgelost.
edit:typo

[Reactie gewijzigd door proditaki op 11 december 2017 09:20]

Als ik het zo lees lijkt het bijna alsof je PSN gebruikersnaam ook direct de index key is van de tabel. Of dat er niet overal op de numerieke index (als die er wel is) wordt gejoined maar ook wel eens op naam. In ieder geval lijkt het een beetje viezigheid zo van buiten...
Dat kan best, maar laat de oude naam dan gewoon bestaan als unieke identifier maar geef deze niet meer weer. Kopieer dat veld voor alle records naar een nieuw veld, displayname of zo, en dan hoef je alleen nog overal waar de naam getoond wordt het nieuwe veld op te halen zonder bang te zijn dat er in de achtergrond van alles kapot gaat.
Tuurlijk zal het nog aardig wat werk zijn, maar Sony had dit al veel eerder kunnen doen.
Stel je hebt 1 systeem, hoe langer je wacht hoe lastiger zoiets word. Stel dat elke uitgever 1 systeem heeft voor 1 game. Hoe langer je wacht hoe lastiger het rechttrekken zal zijn. Nu bestaat dit systeem sinds de PS3 en is dit vrij lastig om het recht te trekken.

Ik denk idd, zoals jij het voorstelt om zoiets te doen voor alle games die nu nog worden ondersteund en zo langzaam aan de migratie te doen
Als het echt bijzonder dom ontworpen is dan zou het inderdaad kunnen dat het voor elke game apart aangepast moet worden... Maar ik ga er toch een beetje van uit dat ze een API interface hebben waar ze dit in een keer voor alle games aan kunnen passen en dat games geen rechtstreekse DB toegang hebben.
Het lijkt me eerder dat er her en der code is die niet zal zien dat de naam gewijzigd omdat daar nooit noodzaak toe was om daarover via een event of door middel van een poll achter te komen en naar te handelen. In zowel games als in het OS.
In het artikel wordt aangegeven dat er geen details daarover bekend zijn, maar kan me zo voorstellen dat Sony sinds de hack van een paar jaar terug niet zomaar details prijs geeft :)
Waarschijnlijk hebben ze alles met de gamertag gekoppeld ipv email, en moeten ze elke database/applicaties aanpassen.
Je bent online in een fantasie wereld bezig. Waar moet je je voor schamen?
Je wilt misschien ook wel eens met mensen uit het echte leven spelen, leuk als je dan als inmiddels volwassen man tegen je collegas moet gaan zeggen dat je skaffaboy24 oid heet op PSN omdat je dat als puber stoer vond.
Je gebruikersnaam.
Voorbeeld.
Ik heb in 2001 een runescape account aangemaakt, toen was ik 9, en ik kan nou niet zeggen dat het een naam was die ik nu nog zou willen hebben, dit is nu nog wel mijn inlog naam, maar de display name is aan te passen.
edit, toch niet zo handig om inlog naam te vermelden

[Reactie gewijzigd door pweide op 10 december 2017 13:20]

Omdat sommige mensen echte contacten aan overhouden.
Er zit voor mij wel een andere kant aan het veranderen van gamertags. Op Steam weet ik vrijwel niet wie, wie is. Spelers veranderen namen echt veel te veel, en ik moet constant in hun geschiedenis zoeken naar de naam die ik wel herken. Persoonlijk ben ik dus niet zo'n fan van namen veranderen. Tuurlijk is het fijn als er een keer de mogelijkheid is omdat je een slechte naam hebt gekozen toen je 13 was en er 15 jaar later nog steeds aan vast zit. Maar ik ben tegen het idee dat je, je naam zo vaak kan veranderen als je zelf wilt. Het ondermijnt de functie van een naam een beetje.
Dat is simpel op te lossen met bijv. slechts 1x per 24 of 48 maanden laten veranderen. De mensen die het niet boeit zullen niks veranderen. De echte naam schamers wel. En na 2+ jaar ben je ongetwijfeld alweer met een andere (MP) game bezig
Of zoals Microsoft, gewoon een kleine vergoeding vragen zodat mensen niet continue hun naam kunnen/willen veranderen
Ik ben ook van mening dat een eventuele beperking van bijvoorbeeld 1 keer per jaar wel zo handig zou zijn dan.
Zolang ze het tegen betaling doen vind ik het goed ... anders krijg je steam taferelen.
Daarom geef ik in Steam standaard een naam mee aan de persoon zodat ik bij een nickname change nog terug kan halen wie die persoon is. Die mogelijkheid biedt Steam dan weer wel :).
Wat was daar het probleem? Ik ben namelijk niet helemaal mee met de "steam taferelen".
dat er een naam om de paar dagen veranderd wordt..

stel iemand heet player1 ik weet oh player1 is pietje..
de dag erna heet hij player2 week erop player3..

oftewel ik weet niet meer wat voor naam pietje heeft en blijf maar zoeken naar andere namen.
nu is dit geen ramp als je maar 5 vrienden hebt. maar met grote lijsten kan dit nog al eens frustrerend zijn.
Je kan in Steam vrienden bijnamen geven. Dan maakt het niet meer uit wat vriend1 gebruikt als naam.
In principe is dat snel verholpen door bijvoorbeeld 1 naamswijziging per x aantal tijd toe te laten natuurlijk.
op ps4 is dit minder een probleem omdat je van hechte vrienden hun echte naam kan zien
Hoe is dit complex? Ze kunnen toch ieder account een UID toekennen? OF denk ik nu weer te simpel?
Dat is redelijk veel werk om goed te implementeren, zeker als je ook nog een DB conversie moet doen en je "addedBy" ook als username hebt gedaan ipv UID.

etc etc.

Waarschijnlijk hebben ze een Autoincrement Id gebruikt waar ze dan als reference ook meteen vanaf willen en naar een UUID ofzo.

UUID was niet zo perfect back the days en op grote clustered and balanced platformen had je kans op duplicates bij hoog volume, etc etc... ligt eraan wat voor backends (edit: waar je mee wil matchen) er nog meer achter hangen.

Ik heb een zelfde migratie welke ik momenteel doe, kost je gewoon maanden omdat je alles steeds moet overdenken future wise om een ander zijn "magic" niet nog een keer te creëren.

[Reactie gewijzigd door RutgerM op 10 december 2017 12:38]

Ah, bedankt voor de uitleg. Nu snap ik wel dat het aantal jaren kan duren :)
Wat ik zou waarderen is dat je je locatie kan veranderen als je emigreert. Helpdesk vertelde mij destijds dat ik maar gewoon een nieuw account moet aanmaken.
Bij mij is dat gek genoeg wel gelukt met mijn verhuizing van Belgie naar Nederland en dat gebeurde toen ik mijn gegevens van Credit Card deed toevoegen als betaalmethode.
Dan heb je geluk gehad. Met de verhuizing vanuit Nederland naar het VK kon het allemaal niet. Andere valuta en dergelijke kreeg ik toen te horen. En moest maar een nieuw account hier maken.
Kan wel begrijpen dat dit moeilijk is, leuk dat ze er aan werken
Als het vanuit historie bad design is is het lastig ja...

[Reactie gewijzigd door RutgerM op 10 december 2017 12:13]

yep, als je bedenkt dat de Sony hacks allemaal te wijten waren aan SQL injection snap ik dat dat moeilijk is voor ze. :D
Hoeft geen bad design te wezen... vergeet niet Sony al aantal keren gehackt is geweest.
Wat heeft een hack er in godsnaam mee te maken ?? :?
Denk dat het daardoor juist moeilijker is om een systeem te maken die het aanpassen van usernames mogelijk maakt.
Hzo dat dan? Wat heeft een (slecht) beveiligingssysteem te maken met de index? Bij steam heeft ook iedereen een eigen loginnaam en een username die nergens aan vast zit, is niet verdomd moeilijk toe te passen lijkt mij.
Wel als je alles eerst aan elkaar smelt als het ware.
Nu nog mogelijk maken dat je je Land kan wijzigen, en ze zijn weer up-to-date met Microsoft... Momenteel is het namelijk zo dat als je bijvoorbeeld gaat emigreren je een nieuw account aan moet maken, en dus al je aankopen en historie kwijt bent... Niet echt van deze tijd.

[Reactie gewijzigd door Werner op 10 december 2017 14:52]

Je hoeft geen nieuw account aan te maken? Het is geen Netflix. Je kan gewoon je huidige account blijven gebruiken. Enkel even in de gaten houden dat je PS+ uit de store koopt of online van het correspoderende land van je account.

Naast dat kan je accounts gewoon naast elkaar gebruiken. Ik heb een US account waarmee ik US aanbiedingen score en gewoon met mn main account kan spelen.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 10 december 2017 13:11]

Waarom niet door de gebruikers een nieuw account aanmaken en alle inhoud daar naartoe migreren...
Het kan vast op die manier, maar echt handig klinkt het niet. Switchen van account, elk jaar een PS+ code van het andere land zien te scoren, en steeds je aankopen doen in een vreemde valuta. Dit alles kan Sony gewoon oplossen door het veld “Land” bewerkbaar te maken...
Dit gerucht gaat al jaren, maar iedere keer komt er niets van terecht. Ik kijk dus mooi even hoe het gaat verlopen.

Natuurlijk kijk ik er wel naar uit, dan komt er misschien ook eind aan al die smurf accounts.
Dit is iets waar ik al heel lang op hoopte, maar ik betwijfel of je nog nieuwe namen kunt verzinnen, Ik heb zelf een account aan gemaakt met een gamertag die ik wilde. Nu kan ik die gaan veranderen en me main account de nieuwe gamer tag geven. Ik neem wel aan dat het nu nog lastiger gaat worden om namen te bedenken.
Eind 2016 bleek al uit changelogs van een PS4 SDK (via Unreal Engine changelog deels bekend) dat Account ID en display name losgekoppeld zijn: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1314948

Waarschijnlijk staat Sony nu dus ver genoeg om een alias/rename-systeem effectief toe te passen. Ik kijk er in ieder geval wel naar uit, niet zozeer voor mezelf, maar eerder omdat de verschrikkelijk lange XX_AwesomeGamer69_XX-crap er echt niet uitziet in games zoals Overwatch en op dit moment veel te common is.
Op zich een prima functionaliteit, maar beperk het dan alsjeblieft wel naar één keer per jaar of één keer per drie jaar of iets in die trant. Het wordt inderdaad heel vervelend als gebruikers continu hun naam wijzigen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True