Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Razer gaat met updates portretmodus en 60fps-video toevoegen aan smartphone

Razer gaat met een update camerafuncties toevoegen aan zijn pas uitgekomen Razer Phone. Zo moet er een portretmodus komen, komt er een knop om direct te kunnen zoomen en kunnen gebruikers video's gaan opnemen met 60fps.

Razer werkt nu aan de eerste update en wil die ergens in de komende maanden beschikbaar stellen, schrijft de ceo van Razer op Facebook. De sluitertijd en prestaties in low-light moeten daarmee beter worden en ook de knop om snel te zoomen zit in de eerste update. De portretmodus en 60fps-videomogelijkheid komen tegelijk met de upgrade naar Android 8.0 voor eind maart volgend jaar, belooft de fabrikant.

De maker van gameproducten bracht vorige week zijn eerste smartphone uit. Het model onderscheidt zich vooral met naar verluidt de krachtigste luidsprekers op een smartphone tot nu toe en een scherm met een refreshrate van 120Hz. Toestellen van Sharp voor de Japanse markt en Apples recente iPad Pro's hebben ook dergelijke lcd's. Met 120Hz moeten games en de interface er vloeiender uitzien.

De introductie van de smartphone volgde na de overname van Nextbit eerder dit jaar. Nextbit, een bedrijf van een oud-ontwerper van HTC, legde zich toe op de ontwikkeling van smartphones. De Razer Phone komt niet naar de Benelux, maar Razer verkoopt de telefoon wel in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken en Zweden. De adviesprijs is 750 euro.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

23-11-2017 • 11:49

61 Linkedin Google+

Reacties (61)

Wijzig sortering
En ook niet onbelangrijk om te weten: de Razer Phone wordt als eerst verkocht in Singapore:Wellicht handig voor degene die hem willen bestellen via bepaalde sites :).
Als eerste in AziŽ. Zo is de Razer Phone ook al te koop in Amerika en verschillende Europese landen waaronder Frankrijk, Engeland en Duitsland.
Beetje aparte redenering om producten niet te kopen omdat deze niet gelijktijdig in verschillende werelddelen uitkomen. Blijft natuurlijk je eigen keuze, maar zo mis je wel veel goeds!
Ik heb nog nooit iemand eerder horen zeggen dat zij om deze reden een product niet zouden willen kopen. :? Er kunnen tal van redenen zijn waarom zij dit doen, persoonlijk hoef ik het niet te weten en interesseert het mij weinig, ik hoef niet haantje de voorste/eerste te zijn met nieuwe producten, koop ze liever later wegens prijsverschil.

Maar volgens jou mag niemand nu meer een playstation kopen om dat jij je hier aan ergert?
Volgens mij leef je dan wel in een wereld waarin je in veel tekort komt, want dan mag je een hoop spullen niet meer kopen als je je aan die punten wilt gaan houden.
Kan je dan misschien uitleggen wat je redenatie voor deze haat aan late releases is? Mij lijkt het nationalisme (wat ook erg veel voorkomend is Noord Korea).
Weet iemand toevallig waarom Razer hardware niet levert in Benelux? Natuurlijk wel dingen zoals toetsenborden, muizen en koptelefoons. Maar nooit een Razer notebook oid.
Belsimpel gaat hem wel verkopen, maar is nog niet bekend wanneer er voorraad is.

https://www.belsimpel.nl/razer-phone/zwart
Dus? Sommige Iphones zijn 1300+ :/
Dan valt 750 nog wel mee. Blijft natuurlijk veel geld. Echter is dit wel de trend in de smartphone markt. Toestellen worden steeds duurder. En mensen blijven ze kopen dus dan zal dit wel door blijven zetten.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 23 november 2017 14:20]

We zijn nu dus inderdaad op het punt aangekomen dat §750 voor een smartphone "nog wel meevalt".

Ben benieuwd wat we over een paar jaar zeggen.
Ik vrees van wel. Samsung top modellen zitten ook al op 899-999. Andere merken ook al 799-899.
En mensen blijven ze vol op kopen. Dus fabrikanten hebben zo iets van ok prima kan dus nog duurder en dat zie je dus ook langzaam aan gebeuren. Waar de topmodellen eerst 500 waren is dat nu al snel 800-900 en in het geval van apple 1300+.

Gaat pas stoppen als veel meer mensen ze niet meer kopen en naar goedkopere modellen uitwijken / Mid range/low end

[Reactie gewijzigd door Astennu op 23 november 2017 15:39]

op elke front? dus het scherm van 120hz met een groter resolutie, de 4000 mah batterij en de dolby atmos en THX gecertificeerde speakers tellen niet meer?
ik heb nooit gezegd dat ik deze telefoon wil maar jij zegt dat de oneplus 5t deze telefoon op elk front kapot maakt en dat klopt niet.

700 mah is nog best veel maar voor mij is 700 mah niet iets wat mij overhaalt om deze te kopen.
dat het thx en dolby atmos ceritfied is leuk maar weet niet wat voor verschil het maakt maar wat wel een verschil maakt is de stereo speakers die de razer phone heeft, die ook naar voren zijn gericht ipv naar onder.
en die 120hz maakt een enorm verschil (niet alleen in games (weet ook niet zeker of ze wel 120fps halen)) maar dit verschil merk je vooral in normaal gebruik van je telefoon, alles is dan veel vloeibaarder.
In zijn eerste zin zegt hij nog "ik heb nooit gezegd dat ik deze telefoon wil"...
Jij lijkt meer in de verdedigingsmodus te zitten dan hem lijkt me, aangezien je de Oneplus 5t de hemel zit in the prijzen. ;)
Nee, ik probeer juist de prijs te evalueren. Ik kom met argumentatie waarom de prijs niet in verhouding is, jullie verdedigen de prijs positie van de razer phone! Ik probeer juist antwoorden op te Halen lol 8)7 8)7

Mag ik nog een -1 Tweakers? Denk dat ik tůch redelijk ontopic de prijs van deze razer phone probeer te begrijpen? Niet dan? Kansloze actie.
Dat is ook de prijs die je in Duitsland en Frankrijk betaalt. https://www.razerzone.com/eu-en/mobile/razer-phone/shop
Wellicht is de markt hier veel te klein, ik weet niet of je prijzen van hun razer blade pro producten in duitsland al eens gezien hebt, maar dit is vanaf 3500 ongeveer tot 5000. Daarmee zijn ze duurder dan apple. Apple begeeft zich al in het hoge/dure water, maar razer zit daar gewoon nog eens boven.
Dit komt mede omdat Razer wat vlottere hardware biedt, in ieder geval dedicated Nvidia gpu's. In USD scheelt het al een stuk minder, dus als Razer binnen europa een verkoopcircuit zou opbouwen zou het allicht schelen.
Ze bieden misschien wat vlottere hardware, maar mensen betalen bij een macbook pro ook niet alleen voor de laptop, maar vooral voor de software experience. De reden dat ik zelf het simpelste macbook protje heb wat er is, is vanwege de mega snelle software in combinatie met de matige hardware. In final cut pro kan ik sneller video's editen op een machine van 1800 euro, dan op een razer blade met adobe programma's voor 5000.

Kort samengevat, razer biedt naast hun hardware, geen echte software experience. Dus waarom zou je een razer kopen van 5000, als je voor de helft een 2x zo snelle gpu in je laptop hebt van bv msi, of asus.
Zo zijn er ook een hoop programma's die op macOS niet beschikbaar zijn of slecht werken.. Daarnaast valt de prijs in Amerika, waar Razer wel zijn laptops officieel verkoopt, wel mee. Zeker als je kijkt wat een hardware je krijgt in een mooi afgewerkt product. Daarnaast zou ik graag een voorbeeld zien van een 2x zo snelle GPU in een laptop van MSI of Asus, aangezien de gtx 1080 al een van de vlotste GPU's is..
Die programma's die ken ik persoonlijk niet, alles op mijn mac werkt op en top. Ik heb geprobeerd over te stappen op windows door een dikke pc met intel extreme edition cpu, gtx 980 (back in the day was dit de beste). veel ram en SSD. En toch ondanks dat het op papier wel 20x beter zou moeten zijn dan een mac, is dat gewoon niet zo.

Nu werk ik al een tijdje op de goedkoopste 13 inch macbook pro, waar 2x 4k schermen op staan en heb een stuk minder te klagen dan met die windows pc.


Daarnaast vind ik ALLE prijzen in amerika meevallen. Een macbook pro kost tijdens black friday ook maar 1800$ voor het 15 inch model, wat hier 2800 euro is.
Dit heb ook ook gedaan een paar jaar geleden had dan een Firepro videokaart en gerecyclede onderdelen uit mijn Mac pro 2006 gebruikt om een dikke edit PC te bouwen... Maar alles behalve snel en goed editen was er niet bij gebaad. :| Nu weer een mooie snelle maar net zo dure Macbook pro 15''.
De "goedkoopste" macbook pro, het blijven alsnog dure dingen. En dit is natuurlijk puur subjectief, de een vindt het andere fijner werken dan de ander. Voor jou is dit macOS, voor een ander is dit Razer. Als jij naast het video-editen nog mobiel zou willen gamen is dat op een macbook zo goed als onmogelijk.
Daarnaast wacht ik nog steeds op de laptop die half zo duur is en 2x zo snel grafisch. Er zijn laptops met 2x gtx1080 in SLI, maar; die zijn qua portabiliteit sowieso niet te vergelijken en ze zijn nog een flink stuk duurder (5,500 tot 10,000 euro).
Ik speel toevallig league of legends en runescape. En op deze 13 inch macbook pro haal ik ongeveer 220 fps op ultra settings. En rocket league draait ook prima, en runescape draait ook prima. Voor wat simpelere spellen is het dus ook gewoon voldoende.

Daarnaast ging de vergelijking vooral tussen razer en andere merken. Asus heeft ook redelijk dunne high end gaming laptops tegenwoordig. MSI ook met hun stealth series, de prijzen van deze apparaten komen in Nederland in elk geval niet bij razer in de buurt.
razer blade pro vanuit USA voor 2500 dollar :)
macbook pro 15 inch 1800$ black friday deal, die prijzen daar zijn gewoon niet eerlijk....
Waarschijnlijk teveel concurrentie en te weinig vraag naar dat soort producten (omdat we al tig merken hebben).
Weet iemand toevallig waarom Razer hardware niet levert in Benelux? Natuurlijk wel dingen zoals toetsenborden, muizen en koptelefoons. Maar nooit een Razer notebook oid.
De markt van vraag aan aanbod, heel veel fabrikanten zetten hun apparaten niet door naar de benelux. Waarom? Omdat de meeste mensen toch bij Samsung, Huawei of Apple zijn. Zo zijn er zat merken die wel telefoons in AziŽ en Amerika uitbrengen, maar niet in de Benelux. Maarja, wij tweakers, kunnen en zullen sommige producten toch op een andere manier zien te verkrijgen :P Daarnaast net wat @magnat505 zegt, Razer speelt vooral in de very high end gaming sector. Zoals de Razer Project Valerie, een laptop met in totaal 3 4K schermen, zou de prijs omhoog jagen. Muizen en toetsenborden vallen nog mee, maar de laptops daarintegen... Maar goed, voor dat geld krijg je er tenminste wel een hoop voor terug.

Maar om naar jou vraag weer terug te komen: de markt in Nederland is verzadigd. Mensen willen alleen maar van merk x of y hebben en laten de rest staan. Zo is het ook in de auto industrie, Scion (onderdeel van Toyota) heeft wel eens leuke auto's uitgebracht, maar die worden niet in de EU of NL verkocht (tenzij je het gaat importeren vanaf de USA). Vergeet natuurlijk niet dat er ook verschillende China phones zijn, de Vernee Mix 2 bijv. heeft 6GB RAM en 64 GB aan opslag welke nog uit te breiden is, voor een prijs van §205,- Dus ja, fabrikanten / merken passen hun producten ook aan, aan de landen waar ze het willen verkopen en dat vind ik nou zeer jammer.
Zover ik weet is dat Europese wetgeving en dus ook in Duitsland ect.
Dat is een EU-wide wet en ze leveren wel in Duitsland en andere eu landen.
dus gok dat het niet de reden is ;)
Ik hoop dat de kwaliteit van de foto's en video's verbeterd worden.
In reviews lijkt het net op een camera van een budget/midrange telefoon.

Ik weet wel dat dit niet de focus is van Razer, maar als je een flagship maakt moet het ook bij de camera goed zitten.
Helemaal eens, had best deze telefoon willen proberen. Consumeer veel video etc op mijn telefoon en de combo met de uitstekende stereo speakers sprak mij dan ook erg aan.
Ik ben totaal niet meer geintresseerd in deze telefoon. Het scherm blijkt een maximale helderheid van nog geen 250 nits te hebben, en de accu wordt heel hard gedrained door het 120hz scherm. Erg jammer, want op het verlies van de headphone jack na was het op papier een heel toffe telefoon.
Hmmm ik heb niet het idee dat de batterij erg snel leeg loopt, zelfs als je 'm continue op 120hz laat draaien. Je weet toch dat je ook 60 en 90hz kan inschakelen he.

https://www.youtube.com/watch?v=4L-BPQVZYXM
Het valt wel mee.

Als je niks doet met je telefoon gaat het naar 20hz en als je een game speelt van 60fps gaat het naar 60hz. 120hz is gewoon de maximale limiet. Je kan ook instellen voor 60hz, 90hz en de max: 120hz.

Maar het is gewoon afwachten wat de benchmarks zijn van de batterij.
https://m.gsmarena.com/razer_phone-review-1683p3.php

Deze review heb ik gelezen. Er is zo te zien een update geweest waardoor de maximale helderheid nu 300 nits is. Nog steeds zwaar onder de maat, en de accu haalt in hun tests significant lagere scores als veel andere telefoons, zeker die ook een 4000mah accu en groot scherm hebben zoals de huawei mate 9 en 10.
Ik hoop enorm dat een 120hz scherm terug gaat komen in meer 2018 flagships. Het liefst ook gecombineerd met een variabele refreshrate.

Heb het nog niet zelf kunnen bewonderen, maar ik lees uit heel veel reviews dat smartphones er nog meer responsive van zullen worden. Kleine framedips worden eigenlijk onzichtbaar :) ik ben voor!
Ik snap de grap, maar hij klopt niet :P tot nu toe laat de Razer Phone alleen maar zien dat de accuduur niet slechter is door 120hz.
Met een variabele refreshrate kan je zelfs energie besparen trouwens ;)
Afhankelijk van de "governor" zoals bij CPU snelheden wel. Als je bij iedere beweging (zij het scrollen of animatie) al meteen schaalt naar 120hz dan bespaar je weinig ben ik bang. Als je dit slim kan doen aan de hand van hoe snel je scrolled en de framerate van video content op je scherm.

Dus mijn reactie mag natuurlijk wat flauw zijn maar ik heb serieus mijn twijfels. Het nut ontgaat mij persoonlijk maar dat daargelaten heb ik er niet veel vertrouwen in dat je energie gaat besparen. Je scrolled toch aardig wat en als je dan niet naar 120hz gaat, wat heb je er dan aan?
Goed camera hardware is niet moeilijk te krijgen, voor sensoren klop je even bij Sony en voor lenzen bij Sunny (seriously die bedrijf heet zo).

Software is het grootste probleem, veel van die bedrijven ontwikkelen de camera software niet zelf, dat vraagt jaren van expertise en veel geld, maar ze kopen gewoon een algoritme en gaan hier en daar wat tunen.

Een voorbeeld daarvan is de Keyone, die ding heeft het zelfde sensor als de Pixel OG, met en grote verschil aan kwaliteit.
1337 op de klok XD, sorry moest ff
Scherp! Was me nog niet opgevallen :) Vind ik dan wel weer leuk gedaan van ze.
Verticale videos zijn prima om te bekijken op je mobiel... Niets mis mee.
Jammer dat dat niet kan op elk ander apparaat
De portretmodus waarover wordt geschreven, heeft volgens mij niets met filmen te maken, maar met speciale foto's met een scherpe voorgrond en wazige achtergrond.
Features like portrait mode, 60 fps video, and additional speed improvements will be coming in late Q1 with our Oreo update. We are still investigating additional performance / speed improvements for this time frame as well.
Ik denk dat ze zoiets bedoelen (credit aan Kiswum ;))
https://www.instagram.com/p/BbtgvPknQKE/
fotoserie in portretmodus: https://www.instagram.com/p/BXdJfByFTE4/

Een dergelijke portretmodus zit onder ander op de iPhone 7 plus en 8 plus.
Zolang er niet van die irritante fuzzie video aan de zijkant wordt geplakt en dus alleen netjes zwarte balken, heb ik er niet zo'n bezwaar tegen. Maar die fuzzie balken doet mij de video vaak al maar meteen stoppen, zie het nut er totaal niet van in, is alleen zwaar irritant.
Hele verkeerde trend om andere mensen mogelijkheden niet te gunnen omdat het niet precies is wat jij wilt :)
Waar op baseer je dat de camera ‘pauper’ is?
MKBHD hij geeft solid reviews.

[Reactie gewijzigd door RoffaboyS op 24 november 2017 10:43]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True