Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Team17 en Petroglyph kondigen rts-game Forged Battalion aan

Ontwikkelaar Petroglyph Games en Team 17 hebben aangekondigd samen te werken aan het realtime-strategiespel Forged Battalion. Het spel lijkt op Command & Conquer, maar een belangrijke vernieuwing is de mogelijkheid voor spelers om zelf een eigen factie te maken.

Spelers kunnen het chassis van alle voertuigen en vliegtuigen aanpassen met een scala aan verschillende wapens en een bepaald type bepantsering dat zichzelf herstelt. Ook infanterie-eenheden kunnen op basis van de eigen voorkeur worden aangepast en uitgerust.

In Forged Battalion maakt de speler onderdeel uit van een verzetsgroep. In een post-apocalyptische setting aan het einde van de 21e eeuw, waarbij klimaatverandering zijn sporen heeft nagelaten in de vorm van vele verwoestingen, moet deze verzetsgroep het opnamen tegen een sinistere militaire kracht, genaamd The Collective. Deze agressieve groepering heeft zich verspreid over de hele wereld.

De game ziet er grafisch wat cartoonesk uit, met veel felle kleuren. Door gevechten te winnen, krijgt de speler toegang tot geavanceerdere technologie in de tech tree. Daarbij kan gekozen worden voor verschillende paden in de tech tree, zodat spelers een eigen stijl kunnen ontwikkelen.

Forged Battalion komt ergens begin 2018 beschikbaar via Steam Early Access. Er zullen dan minstens vijf campagnemissies, vijf multiplayermaps en enkele multiplayermodi beschikbaar zijn. Dedicated servers worden ondersteund. Waarschijnlijk zal het spel zo'n zes maanden in die testfase zitten.

Petroglyph is opgericht door enkele leden van het team dat het originele Command & Conquer maakte. De studio is ook verantwoordelijk voor titels zoals Star Wars: Empire at War en Grey Goo.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

17-10-2017 • 12:21

70 Linkedin Google+

Reacties (70)

Wijzig sortering
Jammer dat het er een beetje cartoony uitziet. Had liever een Tiberian Sun of Red Alert gritty style game gezien. Maar top, Grey Goo was best leuk. Hoop dat ze een betere UI nemen dit keer, ik zeg, lekker classic c&c houden en niet starcraft style weer. Ze deden het aardig met 8-bit armies, maar weer die verdraaide graphics die mij niet bevallen...

Harvester gameplay, muren en gates, base building en unit upgrades. Dat is waar ik op hoop.

[Reactie gewijzigd door So!eX op 17 oktober 2017 20:11]

Spel komt eerst als pre-alpha/early access uit op Steam. Kan best dat ze de graphics nog gaan aanpassen en dat dit een soort placeholder is.

Heb nu verschillende games op Early Access geprobeerd, waarvan een aantal van 8-bit graphics naar sublieme graphics zijn gegaan. Bekijk bv. eens Subnautica. Begon met 0 graphics, ziet er nu super strak uit met VR support (compleet ander genre overigens, puur als voorbeeld).
Ben benieuwd of ze actief op comments uit de community in gaan.

Blij dat Petroglyph weer eens wat uitbrengt, ook al was ik niet zo kapot van hun laatste games..
Vroeger Dune2 en C&C van Westwood compleet grijs gespeeld.

De C&C serie is naar mijn mening van beste in z'n soort, naar compleet geflopt gegaan vanaf het moment dat EA Games in the picture game. Doodzonde.

[Reactie gewijzigd door sarcast op 18 oktober 2017 00:06]

Het is niet uit te sluiten dat een spel er anders uit gaat zien dan wanneer het in early access komt maar dit type cartoony graphics lijken mij vooral een bewuste keuze het lijkt me sterk dat ze dit helemaal om gaan gooien.

Ben verder wel benieuwd naar hoe het spel zal spelen.
Je kunt nog altijd alle original C&C games online spelen op https://cncnet.org/ (Mac, windows en Linux)
Dat doe ik ook nog steeds ;) alleen niet via die site. Daar zijn betere methoden voor.
Waar speel jij online dan?
Spelers kunnen het chassis van alle voertuigen en vliegtuigen aanpassen met een scala aan verschillende wapens en een bepaald type bepantsering dat zichzelf herstelt.
Klinkt als Warzone 2100! Top game, en nooit een soort gelijke game kunnen vinden.
Ik moest denken aan Earth 2150 :) Dus als je nog steeds een gelijkende game zoekt... :)

edit, en toevallig in de aanbieding op steam zelfs :) http://store.steampowered.com/app/253880/Earth_2150_Trilogy/

[Reactie gewijzigd door Magic op 17 oktober 2017 12:31]

offtopic:/ Lijkt niet echt op earth 2150 vind je wel?
Heb die game trouwens nog gewoon op mijn pc, maar wat is de gameplay daar toch ongewennig van :+ .
Wel leuk om zo af en toe te spelen, alle onzin te researchen op x4 en dan de enemy destroyen met mega overkill wapens }> }> .

ot:/ slechtste teaser filmpje ooit :*) .

*verkapte offtopic post*
Alle 3 RTS-games uitgevoerd in 3D met een futuristisch uiterlijk en techtrees, waarmee je zelf je units kan samenstellen. Dus ja, ik vind ze wel op elkaar lijken :)
Heb Earth 2140 nog voor de Amiga liggen, leuke spel was het.

Tjonge leuk om weer is wat van Team17 te zien, heb heel wat spellen gespeeld van ze, heb twee originele Amiga CD32 spellen liggen van Team17, Super Stardust en Alien Breed - Tower Assault.

Goede oude tijd, de uitvinders van Worms en Alien Breed en Superfrog en ga maar zo door.
Was Earth 2140 niet een PC only spel?
Nee, lees zelf maar bij Platforms:

https://en.wikipedia.org/wiki/Earth_2140

En ik weet het 100% zeker heb hem hier liggen, en heb hem veel gespeeld.

In 2001 kwam hij uit voor de Amiga en Macintosh.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 17 oktober 2017 15:13]

Ah TIL. Dat is echt wel een stuk later dan de PC versie. Ik wist niet dat de amiga toen nog zoveel support had. :?
Niet veel maar ze hadden nog steeds kleine bedrijven die software uitbracht/maakte voor de Amiga computers.
Wow, ik dacht dat de Amiga tegen '96 wel dood was. TIL & Thx!
Op zich wel, in 1994 ging commodore failliet, en toen kocht Escom Amiga op, en die ging ook weer failliet in 1996, en toen kocht Gateway Amiga op en die deed er helemaal niks mee, tot een man Amiga Inc opgerichte en Amiga weer op kocht, een gedeelte er van, maar in al die tussen tijd werden er nog een paar spellen en software toch nog uitgebracht voor de Amiga computers

En dat is de verhaal van Amiga zo een beetje.
Wat grappig, was ook echt het eerste waar ik aan moest denken.

Geweldig spel, ook leuk dat je een best lange campagne had waarin je basis ook meeging tussen de levels waar de meeste spellen alleen je veteranen of helemaal niks laten mee gaan naar het volgende level (tenzij zoals in 2100 ze even een nuke op je basis dumpen natuurlijk...).
Inderdaad! Dit is iets waar ik al een lange tijd op wacht, ik blijf het zeker volgen.
Warzone is nog steeds leuk en is inmiddels open source.

https://wz2100.net/

Iedereen aan te raden, als je van base-building houdt en custom units bouwen is er geen beter spel!!!
klinkt niet alleen hetzelfde. de vijand is ook hetzelfde. tegenwoordig is het spel open source
vooralsnog ťťn van de enige rtsen met zo een lange techtree.

[Reactie gewijzigd door knightofn1 op 17 oktober 2017 12:57]

Ik las "Team 17" en dacht "Yay, een nieuwe hippe Worms game!" :*)
Dat was ook het eerste wat door mijn hoofd ging!
Ik heb het altijd een leuke franchise gevonden (met als uitzondering de 3D versies). Het verbaasde me dat Team17 nog in business was. Ik heb er lang niets van gehoord.
met als uitzondering de 3D versies
Heb je Worms 4 Mayhem wel een kans gegeven? Het is weliswaar anders dan de 2D versies, maar de missie(s) is ontzettend leuk om in je eentje uit te spelen.
Jazeker! :) Mayhem vond ik fijner spelen dan Worms 3D.
Het zat hem in een paar kleine tweaks. Toch blijft de 2D variant (eventueel met physics en 3D background) mijn voorkeur hebben. Maar dat ligt misschien aan het feit dat ik uit 1987 kom haha
Ze hebben recent nog The Escapists 2 uitgebracht.
Team 17 heeft de Worms series de laatste tijd ook beschikbaar gemaakt voor mobile devices. Daarnaast kwam er zo elk jaar wel een nieuwe Worms (soms remastered) voor de PC uit de laatste jaren (met niet altijd veel succes). Is verder inderdaad wel een 'rustig' ontwikkelteam.
Een jaartje geleden heeft Team 17 nog Worms W.M.D. uitgebracht die weer de klassieke 2D gameplay heeft. Zeker de moeite waard als je fan bent van de oude Worms spellen:

http://store.steampowered.com/app/327030/Worms_WMD/
Overcooked is ook echt een super tof local multiplayer coop spel van Team 17. Echt een topper wat mij betreft!
Top game idd, maar niet developed door Team 17, alleen uitgegeven door hen.

"Tomaten, ik heb tomaten nodig, ga tomaten snijden!" "F*ck je tomaten, ik heb champignons nodig!" "Waar zijn de borden! Afwassen! Afwassen!" "TOMATEN!"

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 17 oktober 2017 16:13]

Ik zag 3 seconden gameplay en dacht:
Waarom nu pas weer een leuke RTS?
Instabuy. Hopelijk nemen ze de tijd om er iets leuks van te maken, de C&C zijn inmiddels uitgedraaid.
Dit klinkt inderdaad erg vet. Was zelf altijd groot fan van de C&C series, maar de laatste (Ra3:Uprising) is alweer van 2009. Ik hoop wel dat de focus (net als de c&c games) voornamelijk op single player / skirmishes ligt.

De laatste Command & Conqyer die aangekondigd was (en die heette dan ook zo, geen subtitel) zou een online-only game worden met micro transactions. Dat project hebben ze gelijk geschrapt nadat ze de backlash van de community over zich heen kreeg.

Multiplayer is zeker een belangrijk onderdeel, maar single player is toch echt de focus.
Maarja, een free-to-play pay-to-win constructie is veel makkelijker te bouwen.

Ik hoop dat deze game aan die verwachtingen kan voldoen, een game die speelt als de klassieke C&C's met een RPG sausje eroverheen voor de progressie / unlocks klinkt heel erg vet in ieder geval.
C&C Generals 2 werd ook nog ooit gemaakt maar is geschrapt vanwege voor mij onbekende reden want het zag er allemaal goed uit. Genoeg filmpjes op youtube. Weet niet of dat misschien de online variant was gepest met pay-to-win. Inderdaad een lange single player en skirmishes waar je uren in kwijt kan. Turtlen of mega legers bouwen. :*) De latere C&C's zijn meer van de snelle starcraft achtige potjes waar je op de milliseconden moet gaan letten. Niet zo leuk meer.
Daar heeft EA denk ik ook de fout gemaakt. Ze kijken naar hun grootste concurrent Starcraft en willen dat graag na doen. Echter SC en C&C zijn echt gigantisch verschillende games, het zijn toevallig beiden RTS'en maar daar houd de vergelijking grotendeels op. Tempo, micro management, scale, in c&c ongelimiteerd leger, in sc stuk taktischer juist omdat het gelimiteerd is, etc, heel erg anders.

Wat er in resulteert dat ze SC mechanics in C&C proberen te proppen, maar gewoon niet lekker werkt.
Ik heb Ra3 van de laatste titels het meest gespeeld. Een goed voorbeeld is daar de hoeveelheid minor-super weapons en dat letterlijk iedere unit een ability heeft. Dit zorgt ervoor dat je zoveel moet micromanagen (om het effectief te gebruiken in ieder geval) waar de game zich gewoon niet voor leent (zeker niet als je honderden units / gebouwen hebt). Dit creŽert wellicht een wat competitievere sfeer, iedere unit valt taktisch te gebruiken, maarja .... heb je daar interesse in als je er een paar honderd hebt?

En dan die minor-super weapons, zeker tegen AI zo pokke irritant. Iedere keer weer je harvesters kwijt omdat ze die lopen op te stofzuigeren (mag je echt constant iedere harvester in de gaten houden, heel irritant).

Affijn, kan zo wel een paar uur door ranten wat er allemaal mis is met die nieuwere titels :) ik hoop dat ze met deze game een stuk meer Back to Basics gaan, de ijzersterke kern van de originele C&C games oppikken. En dan die upgrades/unlocks/unit customization om het langer interessant te houden, ik ben benieuwd!
Kan het me hier goed in vinden. Na Generals is het IMO bergafwaards gegaan met de C&C franchise.

Er is ook niets meer over van de Westwood Studios, Generals was ook de laatste game waar nog een aantal orginele developers aan werkten. Spel was ook niet helemaal af, gepushed door EA om te releasen.

Verder zit er gewoon een enorm verschil in de enorme moeite die de orginele devs in hun games stopten en hoeveel plezier ze hadden in hun eigen games. C&C is later veranderd in een game productielijn en is daardoor gestorven ;(

Leuk stukje geschiedenis :) https://www.youtube.com/watch?v=mDjdkpV3Cyw

Ik hoop ook weer op een game waarbij de focus op het tactisch grootschalig of kleinschalig oorlogsvoeren. De C&C games lieten je altijd erg vrij in welke tactiek je gebruikte. De meeste RTS games zijn hierin vrij beperkt.
Ben ik de enige die generals leuk vond, maar absoluut geen C&C? De sfeer van C&C zoals je die had in de eerste C&C en Red Alert 1,2 , is nooit meer terug geweest.

En wat is er gebeurd met Dune? EA heeft de rechten op Dune maar doet er niets mee. Zo zonde.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 17 oktober 2017 13:35]

Ja inderdaad, het sfeertje van de oudere C&C's is ongeŽvenaard. Heeft met de geluiden en de algehele feeling/gameplay/kleuren te maken. Een echte spirituele opvolger van de C&C zal er wel nooit komen.
Tegenwoordig moet het veel neon kleuren heben en eindeloos veel explosies, zie ook de trailer van dit spel ;)
Toevallig deze week Dune Legacy http://dunelegacy.sourceforge.net/website/ weer eens uitgespeeld (met wat hulp van Cheat Engine :) )
Voor mij is C&C RA2: YR de beste, die heb ik ook ontzettend veel online gespeeld en had ook een hele toffe modding community waar ik actief in was.
Qua sfeer en verhaal is Tiberian Sun absoluut de vetste, waar de eerste C&C en RA1 simpelweg klassiekers zijn.

Generals was in eerste instantie een grote teleurstelling. Had niks met de originele universe te maken en het basebuilding, workers en UI was afgekeken van warcraft/starcraft achtige games (dat deden alle andere RTS'en ook al zo'n beetje, C&C was juist een beetje uniek ten op zichte van de rest). Desondanks is de game aan me gaan groeien, ook heel veel online gespeeld met vrienden, toen nog even Zero Hour.

Renegade, vond ik geweldig. Brakke game, brakke physics, maar oh zo vermakelijk. Echt jammer dat ze daar nooit een fatsoenlijke opvolger van hebben gemaakt in een fatsoenlijke game engine (RenX is bijv ook vet).

Alles wat erna kwam was "meh". C&C3 en Ra3 zijn best vermakelijke titels, maar niet echt bijzonder. C&C3 heb ik maar 1x elke campaign gespeeld, en thats it. Verhaal kon me zo niet boeien, de Scrin waren niet zo tof als ik me had voorgesteld na Tiberian Sun. Ra3 dan weer wel een tijdje gespeeld, lekker oldschool onzin verhaal en cinematics, over the top units etc, maar verder niet veel bijzonders.

C&C4 was een regelrechte ramp (ja, later we basebuilden weg laten uit een game dat juist groot is geworden op dat concept). En sindsdien is het stil in Command & Conquer-land, langzaamaan een stille dood aan het sterven zoals zoveel IP's die EA heeft opgekocht :(
Command & Conquer 3 - Tiberian Wars / Kane's Wrath staat bij mij nog steeds aan kop in de C&C games. Super in skirmish, leuke units, mooie graphics en dit uit 2007-2008!
RA3 moet ik terug eens oppikken, maar enkele levels gespeeld, kropen er opeens kinderen in huis en werd mijn vrije tijd gereduceerd tot 0. Sinds kort speelt de jongste C&C3: TW. Ik maak me misschien beter al klaar voor een Skirmish een van de volgende weken :*)
Blijft persoonlijk natuurlijk.
C&C3 /KW heb ik niet echt de kans gegeven aangezien de campaign me zo teleurstelde (te hoge verwachtingen gesteld door tiberian sun), maar had ik wellicht ook even goed hooked aan kunnen raken als mensen uit mn vriendenkring het zouden gaan spelen bijv (zo ben ik ook aan Generals begonnen, terwijl ik het op het begin echt helemaal niks vond).
C&C 3 en later lijken mij te veel op de craft's kwa speelstijl. Haalde bij mij het hele C&C gevoel weg en het was alsof ik een vrij generieke RTS aan het spelen was. Tactisch bouwen en het massa oorlogsvoeren leek allemaal minder.

Zelf toen afgehaakt na Generals en over gegaan op Supreme Commander en Sins of Solar Empire. Sindsdien is het vrij stil op goede RTS titels gebied, Planetary Annihilation was best een domper :/
Qua sfeer en verhaal is Tiberian Sun absoluut de vetste, waar de eerste C&C en RA1 simpelweg klassiekers zijn.
Tiberian Sun was inderdaad vet, maar ik vond de AI zo moeilijk om te verslaan :P
Dat komt omdat de AI uit die games (ook RA2) op hogere moeilijkheidsgraden gewoon letterlijk vals speelt :p Negeert tech trees en inkomsten, blijft units bouwen ondanks ze niet eens credits hebben
Ow serieus??? :|

En ik snapte er al geen zak van hoe hij bepaalde units op mijn basis af kon sturen die ik nog LANG niet kon bouwen, wegens het missen van bepaalde gebouwen.
Was goed te merken als je oplet tijdens het aanvallen, sloop zn tech gebouwen en hij blijft doodleuk tanya's / cyborg commando's / chrono legionaires whatever bouwen, en doet dat aan de lopende band. Stop een spy in z'n refeneries / silos om de helft van zn credits te jatten, krijg je letterlijk 10 credits (dus ai heeft er maar 20), geen actieve harvesters, maar blijven bouwen ... ja zo kan ik t ook wel winnen :p
Dat doen moderne games ook hoor. Civ 6 doet dat net zo goed. Bij de CnC games was het zo dat de AI maar een fractie van de kosten hadden voor het bouwen/produceren afhankelijk van moeilijkheidsgraad. Je kon de AI alsnog doodbloeden door het inkomen te laten opdrogen.

Een eerlijke AI kan gewoon niet op tegen mensen. Misschien zodra het machine learning hiervoor ingezet gaat worden :)
Klopt, hoe leuk ik "skirmish"-en ook vind, het is zelden een uitdaging als je de ai een beetje doorhebt. Zitten ook stampens vol kleine exploits (in de eerste cnc, ai ging nooit door muren/zandzakken etc heen, je kon de ai gewoon inmuren, kan de harvester er ook niet meer uit, en je kon ook nog adjecent tot die muren defenses bouwen).

Zou tof zijn als ze ooit een ai maken die daadwerkelijk eerlijk en goed reageert op je. Want de grootste cheat die de ai vrijwel altijd heeft is dat ie alles weet. Zelfs met fog of war weet hij waar je units en gebouwe zitten.
De ai is vaak op begin net iets te goed (rush tactics en je non stop lastig vallen) maar later in de game als je eenmaal defenses hebt, een beetje leger, super wapens etc stelt heen geen hol meer voor. Dat vind ik wel jammer. Dit geld voor vrijwel elke rts.

Maar goed, de domme ai is deel van de charme. Het gaat dan meestal meer om een toffe basis bouwen en je tegenstander helemaal verpletteren.

Deze game kan met zn progression systeem wel wat bieden op moelijkheidsgraad, dat de ai simpelweg bepaalde upgrades heeft die jij nog moet unlocken.
Mwa een uitdaging kan je er zelf van maken. In RA2 tegen 5 of 7 brutal enemies op DEFCON op Heck Freezes Over was vrij pittig, dat lukte me vroeger nog wel, toen ik een jaar geleden dat probeerde werd ik keihard afgemaakt. Zodra je online ging zag je ook direct het verschil tussen mensen die via skirmish geoefend hebben, of al wel een beetje op LAN bezig waren geweest.

Een AI heeft ook eigen voordelen, no way dat iemand de snelheid bijhoudt. Ik ben best wel benieuwd naar wat machine learning hier allemaal mee kan doen.
Dat is mijn punt juist, op een gegeven moment is die uitdaging er wel uit hoor, 7x brutal enemy was de defacto om een beetje gameplay te hebben. Uiteraard speelde ik dan wel op grotere (custom) maps. Je moest wel brutal enemies hebben, want lagere enemies branden zichzelf op binnen no time.

Juist omdat de brutal enemy cheat, heb je in lategame in ieder geval nog wat weerstand. Bij lagere difficulties hoef je alleen maar de initiele rushes te overleven en zaken zoals een groepje kirovs aan te kunnen pakken.

Sure, op kleinere maps waar de ai aan beiden kanten je buurmannen zijn zoals defcon is een behoorlijk stuk pittiger. Maar dat is leuk voor een keertje, dat ga ik niet keer op keer doen (slecht voor je hart :p). Dusja, wat is er dan nog qua uitdaging over? Ik speel liever lekker lange games, grote basis bouwen etc, maar halverwege houd de ai op met een uitdaging te zijn. Het is niet dat ik een uitdaging zoek, maar overleef de rush en het is meestal wel klaar.

Das is zonde, want die gigantische muur met turrets en towers krijgen nooit actie te zien :(

Ik heb het nu het meeste over de c&c games, maar geldt zeker voor meer rtsen.

Ik moet nog een echt uitdagende ai zien, in ieder geval. En dan ook eentje die meer kan dan alleen perfect rushen

[Reactie gewijzigd door Zoop op 17 oktober 2017 20:32]

De AI was destijds best goed, maar ondertussen ... Voor Supcom FA heb je een AI mod die de boel wat leuker maakt. En de AI van Sins of Solar Empire hield mij lategame ook nog wel bezig, beetje aanvallen timen met piraten raids en samenwerkende AI's die je van 2 kanten aanvalt enzo. Maar bij allemaal wordt de AI voorspelbaar en de multiplayer is doorgaans de META wat saai wordt. RA2 waarbij je gewoon zo snel mogelijk richting de gems bouwt en war facs spammen. De fracties maakte vrij weinig uit.

Zero Hour had nog wel wat lekkere tactics. Maar de AI stelde hier ook niet veel in voor. Zelfde als RA, beetje bursty units sturen en super weapons spammen.

Dit soort spellen online spelen is ook geen hol meer aan. van de GL&HF naar GG EZ. Als je newbie was, dat mensen rustiger tegen je speelde, je hielpen, mensen die de hulp accepteerden.

Ik denk dat ze met machine learning het RTS genre kunnen doen evolueren. AI's die allerlei taktieken gebruiken, flanken, leren van jou speelstijl en fouten.
Dat had ik ook al snel door (zeker op hardest): de units bleven komen, harvesters waren precies in sale,... ;)
Eens, RA 1 en 2 waren top. Daarna ging het 3D en was je overzicht kwijt, aan het draaien met camera views en heel erg ingezoomd. Snap de stap vanuit graphics maar de hele ervaring deed het in mijn ogen geen goed.
Toch kan het wel goed gedaan worden in 3d hoor, ligt meer aan de implementatie dan de techniek zelf. Warcraft en starcraft doen dat naar mijn mening prima.

Ik stoor mij het meeste aan de hoeveelheid "eyecandy", veel particles, rondvliegend debris etc waardoor je inderdaad makkelijk overzicht kwijtraakt. De settings verlagen op deze punten hielp voor mij in ieder geval erg goed.

Camera werkt prima als je er vanaf blijft
Generals was dan ook een -poging tot- nieuwe C&C franchise. Net zoals dat Tiberian Sun heel anders speelt dan Red Alert en Dune.

Overigens is Generals het laatste spel waar de orginele Westwood lui nog aan gewerkt hebben.

De rechten van Dune liggen niet bij EA, maar bij Virgin.

Er is ondertussen niets meer over van de Command and Conquer studio, EA Pacific is ook al niet meer.

[Reactie gewijzigd door batjes op 17 oktober 2017 18:18]

Team 17 ? Zijn dat de makers van worms armagedon ?
ja. en alle andere worms varianten.
Al is de vraag hoeveel van de armagedon ontwikkelaars er nu nog werken :)
Team 17, ha dat zijn de Amiga mensen vanuit de early 90's. :) Ik dacht dat ze begonnen waren met het maken van Amiga demo's. Meestal stonden die op 1 of 2 floppies. Mooie kleurtjes en bliep bliep muziekjes. Je had er niet veel aan, maar het was wel leuk om even naar te kijken wat er op dat moment weer allemaal mogelijk was.
De Amiga presteerde heel wat meer dan bliep bliep muziekjes. Die zijn voorbehouden aan oude pc’s (pc speaker) in de 8086 tijd, de Amstrad en andere oude homecomputers.
Dat bedoel ik juist niet, ik bedoel bijvoorbeeld dit: https://www.youtube.com/watch?v=K0FaAs4M3d0
Jammer van de cartoon shader. Wacht echt al jaren op een goede nieuwe RTS game. Speel nu nog steeds Supreme Commander FAF, maar ben wel toe aan iets nieuws.
FAF = Life. Ik verwacht niet dat er snel een nieuwe RTS uit komt die dat spel uit zijn troon gaat stoten.
Supreme Commander was en is zijn tijd nog steeds ver vooruit, en inderdaad nog steeds in leven dankzij Forged Alliance Forever. Het volledig kunnen uitzoomen, de immense aantallen units die elkaar te lijf gaan en dan nog de Experimentals. Ook ik heb nog geen RTS gezien die dat evenaart, behalve de voorganger: Total Annihilation

Het youtube kanaal van Gyle cast geeft geweldig commentaar op replays, waarbij vooral de epics heel fijn zijn om naar te kijken.
Yup, aanzetten tijdens koken. Veel beter dan de TV aan op de achtergrond. :D
Bestaat Petroglyph niet ook uit een groot deel van de oude WestWood studio mensen? Dus de verwantschap met C&C is zeker niet vreemd. Als ik het geluid bij deze video hoor klinkt het in ieder geval alsof Frank Klepacki weer de muziek gedaan heeft (deed ook Dune2 en alle C&C's), dus wat dat betreft zit het erg goed! :)
Bestaat Petroglyph niet ook uit een groot deel van de oude WestWood studio mensen? Dus de verwantschap met C&C is zeker niet vreemd.
Staat gewoon in de tekst:
Petroglyph is opgericht door enkele leden van het team dat het originele Command & Conquer maakte.
Westwood,

De echte eerste favoriete RTS bouwer.. Oh nostalgie aan Dune2 (westwood/virgin games)
Vervloek jullie, door hen ben ik vele nachten en dagen kwijt geraakt....

Grappig dat de bouwers nu met Team17 optrekken. Waarschijnlijk juist om meer cartoonesk karakter te geven..

Worms ook ongelofelijk veel gespeeld
Ben zelf niet zo'n fan van cartoony. Ik wacht weer op een C&C achtig iets. Of Act of War en Act of Aggression.