Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar Trion Network Games heeft de mmorpg Heroes of Telara aangekondigd. Veel meer dan de titel wilde Trion niet loslaten; details over de game worden pas vrijgegeven op de E3, die begin juni plaatsvindt in Los Angeles.

Jon Van CaneghemDe aanloop naar de jaarlijkse gamebeurs E3 is gestart. Trion World Network heeft in dat kader aangekondigd dat het een mmog in voorbereiding heeft met de titel Heroes of Telara. De ontwikkelaar  laat ook meteen weten dat de eerste details over het spel pas op 2 juni, als de beurs van start gaat, worden vrijgegeven. het enige dat de studio nu al over het spel kwijt wil is dat het zich in een 'immer veranderende wereld' afspeelt, dat spelers 'onverwachte uitdagingen' krijgen voorgeschoteld en dat er een 'oneindige hoeveelheid nieuwe content' aan het spel zal worden toegevoegd. Verder is alleen bekend dat het om een massively multiplayer online roleplaying game gaat, die zich afspeelt in een fantasiewereld.

Trion liet bijna een jaar geleden al weten dat het aan een mmog werkt. Het concept voor de - toen nog naamloze - game werd bedacht door Jon Van Caneghem, die ooit de rpg-serie Might and Magic en de daar van afgeleide strategische Heroes of Might and Magic-games bedacht. Van Canaghem richtte Trion op met Lars Butler, die afkomstig is van de mmo-afdeling van Electronic Arts. Vorige maand maakte Trion echter bekend dat Van Caneghem het bedrijf zal verlaten. Het is niet duidelijk of Heroes of Telara het spel is dat door de voormalig topman is bedacht.

Heroes of Telara is de tweede game die Trion in korte tijd aankondigt. Eind april liet het bedrijf weten dat het de Amerikaanse ontwikkelaar Petroglyph heeft weten te strikken voor het ontwikkelen van een strategische mmog. Deze game staat voorlopig bekend onder de werktitel 'Channel 2'. Heroes of Telara stond tot voor kort bekend als 'Channel 1'. Het wordt gemaakt door Trion zelf, dat studio's in Redwood, Austin en San Diego heeft.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

De meeste MMO's vragen tijd, veel tijd en dat betekend dus dat je niet gewoon maar even drie van die dingen tegelijk kan spelen. Je zou toch denken dat de meeste mensen die een MMO zouden willen spelen in middels wel een MMO gevonden hebben die bij hun past.
De andere kant is natuurlijk dat je sommige MMO's ook gewoon kan ontgroeien. Elfjes en draken bashen is grappig maar na een bepaalde leeftijd zijn de meeste mensen hier toch redelijk op uit gekeken en zoeken ze iets met meer uitdaging waar er meer van de speler verwacht wordt dan steeds op de zelfde knopen drukken, het en zo lang je het speciale tover zwaard vast hebt win je toch wel... dus wie weet als de game echt mensen een uitdaging bied dan zou het best wel eens een markt kunnen vinden al denk ik niet dat het WoW snel voorbij zal streven maar ik denk hoe dan ook niet dat er snel een MMO zal zijn die WoW voorbij zal streven. Gewoon omdat de game net simpel genoeg is om het al van af een redelijk jong leeftijd te spelen en te begrijpen, en de spelers vervolgens zo "ver" komen in het spel dat ze niet graag meer willen veranderen van MMO omdat ze dan helemaal opnieuw moeten beginnen. Alleen outdated graphics of outdated gameplay kunnen WoW echt van de troon stoten al denk ik dat het eerder de graphics zullen zijn dan de gameplay. Als je kijkt naar een veel oudere MMO (Ultima Online) en je vergelijkt de gameplay dan is er in de af gelopen 15 jaar eiegnelijk niet echt veel verandered in de gameplay van een goede MMO.
En toch kan er nog een heleboel verbeteren aan huidige MMO's, ook op vlak van gameplay. Vooral de PvP-kant van MMO's kan een heel stuk beter. En dat is helemaal geen makkelijke opdracht. Door de immense diversiteit die sowieso met een MMO gepaard gaat (verschillende klassen, massa's equipment, ...) is het erg moeilijk om een uitgebalanceerd spel te ontwikkelen waarin PvP ook echt lekker draait. Dan heb ik het uiteraard vooral over arena-style PvP, waar je ook competities, ... aan kunt linken.

WoW heeft het "geluk" gehad in een groeiend speltype te stappen met een ijzersterke franchise (Warcraft). Ik zie in de nabije toekomst geen enkele MMO hetzelfde doen, als er ooit al eentje komt die dat huzarenstukje nog eens overdoet. De MMO-markt zit nu al veel voller en in tegenstelling tot andere game-stijlen is men hier niet echt geneigd om verschillende games op te pikken. Door de ellenlange progressiecurve in de meeste MMO's houden heel wat gamers het ook bij 1 MMO (de maandelijkse kost bij de meeste MMO's speelt hier uiteraard ook een rol).

Voor mij is het nog altijd wachten op een MMO die op de PvP-stijl van Guild Wars inpikt en het gewoon beter doet.
Een van de succes factoren van een mmog is dat er HEEL veel gamers in het spel zitten.
Het probleem momenteel is dat er gewoon te veel mmog zijn om een grote hoeveelheid gamers te krijgen ... ( houden is ook belangrijk maak je game dan redelijk af/ ook doorontwikkelen h? )
Het is wel een issue. WOW is zo groot en onverslaanbaar. Een nieuwe MMO(RPG) zal heel veel moeite moeten doen om voldoende subscribers te vinden.
Age of Conan bijvoorbeeld was grafisch echt prachtig. De eerste dagen keek ik vooral in het rond.
Maar de gameplay was ummm....niet echt aanwezig.
Zonde.

Warhammer heeft het ook zwaar. Het is teveel zoals WOW (goh hoe zou dat komen heh? :-) )
En teveel beloofd dat niet af kwam.

Je zou eigenlijk klein moeten beginnen en dan uitbreiden. Maar ja dat lukt ook bijna nooit.

Eigenlijk moet er iets komen dat second life met WOW etc combineert. Geef de gebruikers de vrijheid om in een wereld te zitten en leven..echt grafisch beter en goede tools/handel met echt geld..en ook delen van de wereld waarbij verschillende MMO(RPG) games draaien. Dus ga je met je Avatar over het web om nieuws te lezen en dan chatten in een forum om daarna een paar virtuele winkels te bezoeken en een reis te boeken.
Daarna lekker met je avatar naar WOW gaan door een portal te nemen. Je Avatar zal dan transformeren in whatever WOW toon je bent.

Dat is toekomst. En dan zullen leuke spellen en ruimtes en werelden blijven bestaan en de rest verdwijnt dan weer.
Je hoeft geen expert op het gebied te zijn om te weten dat ook deze MMO, als hij ooit afgemaakt wordt, het nooit langer dan 2 jaar vol zal houden. De zoveelste poging om in te springen op het succesverhaal van een kleine hoeveelheid MMO's die het wl goed doen, die hopeloos zal mislukken.

Ik zie niks nieuws of interresants in deze aankondiging, tenminste niet interresanters dan een potje kwartet zoals hierboven aangegeven werdt.
Je kan zeg maar ook afwachten tot de in het artikel genoemde 2 juni, zodat je meer weet. Tenzij jij op de een of andere manier heel veel informatie over dit spel uit het artikel kan halen, is jouw post natuurlijk op helemaal niks gebaseerd.

Om eerlijk te zijn, dit hele artikel bevat weinig nieuwswaarde of informatieve waarde :)

[Reactie gewijzigd door MLM op 7 mei 2009 10:34]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True