Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar Petroglyph werkt aan de mmo Mytheon. Deze online game zal gratis te downloaden en te spelen zijn; de makers hopen geld te verdienen aan microtransacties.

Logo MytheonDe mmo van Petroglyph zou in het najaar van 2009 op de markt moeten komen. Het spel is gratis te downloaden en te spelen, en spelers kunnen via microtransacties extra's aanschaffen zoals drankjes die extra ervaringspunten opleveren en luxe kledingstukken voor personages in het spel. Mytheon speelt zich af in een historische Griekse setting en net als bij Diablo zal de nadruk wat betreft gameplay komen te liggen op actie en het verzamelen van items. Petroglyph wil uitbreidingen aan het spel toevoegen die zich afspelen in andere klassieke omgevingen.

Dat ontwikkelar Petroglyph aan een gratis mmo werkt, is al langer bekend. De ontwikkelaar kondigde in april de samenwerking aan met de nieuwe uitgeverij True Games, die de mmo op de markt gaat brengen. De ontwikkelaar heeft echter alleen ervaring in het maken van strategische games als Star Wars: Empire at War en Universe at War: Earth Assault en vermoed werd dat ook de mmo een zuiver strategische game zou worden.

Spelers kunnen in Mytheon kiezen uit drie klassen die gericht zijn op vechten, magische krachten of het oproepen van wezens die meehelpen met vechten. Spelers kunnen de mogelijkheden van hun karakter opwaarderen door Power Stones te verzamelen, waarvan het spel er honderden verschillende zal bevatten. Er zal de mogelijkheid bestaan om solo te spelen, met een groep op te trekken tegen computergestuurde tegenstanders en het zal mogelijk zijn om het tegen andere spelers op te nemen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Misschien is dit wel een interresant linkje om te vermelden:

http://www.mytheongame.com/

Daar staat al wat early artwork en info :)
Als ik daarnaar kijk vraag ik me af waarom Tweakers dit uberhaupt vermeld. Er zijn honderden van dit soort kleine gratis MMO's, vooral van koreaanse/japanse bodem. Tot nu toe lijkt het spel absoluut niks nieuws te bieden en wat er op de website staat is, zacht gezegd, zeer matig. Een gemiddeld mod-project heeft al meer te laten zien op een website, en nog in hogere kwaliteit ook.

Verder is de verwachtte release in herfst 2009, grote kans dat dit spel het nieteens gaat halen, en als ze dat al doen; ik zie hier geen hype over onstaan ofzo.

Waardeloos nieuws, imho
Het is nieuws omdat het van een vrij bekend bedrijf af komt (ex-Westwood Studios), dus dan zijn de verwachtingen vaak al wat hoger dan bij een 13-in-een-dozijn-mmo uit korea/japan.
Dat zeker, maar de door veel ontwikkelaars gehypte manier van aanbieden van free to play lijkt mij niet de toekomst van pc gaming.
zoals in een artikel in de laatste Gameplay wordt gesteld is dat het nou niet echt een eerlijke manier van werken is, een kleine minderheid zorgt voor de inkomsten voor een grote groep, door het aangaan van microtransacties.
daarbij komt dat de inhoud steeds meer mainstream wordt om een zo groot mogelijke groep aan te kunnen spreken. de 'die hard' gamer komt hierdoor steeds minder aan zijn trekken op de pc volgens mij. neem als voorbeeld maar battlefield heroes, heb in de closed beta gezeten en weet niet of ik er al over mag spreken, maar de echte shooterfans zullen dit spel al behoorlijk snel beu zijn. ik zie mezelf niet betalen om mijn character te upgraden, zeker niet als het alleen maar om uiterlijkheden gaat omdat het anders de balance niet ten goede zou komen.

maak gewoon een goede kwalitatieve mmorpg en iedereen wil er best voor betalen. kijk maar naar WOW.
de toekomst ligt meer in het aanbieden van kwalitatieve games en eerlijke ontwikkelaars én gamers als het om piracy gaat, dan in het aanbieden van free to play games.

anders zitten straks alle gamende tweakers met een dikke videokaart casual games te spelen;
ik heb mijn 4870x2 écht niet alleen voor 3dmark ;)
Dan is de mijne geen x2 maar ik heb hem inderdaad niet voor Pebbles ;)

Maar is wel leuk om te horen over F2P games die komen, ik ga zeker even kijken.

En @ hieronder. Er zijn zat spelletjes waar je extra kunt betalen voor sterkere dingen maar F2P kunnen die vaak ook wel aan, als ze maar weten wat ze doen. Uiteraard afwachten hoe het er hier wordt gebalanceerd.

Verder zien een aantal bedrijven toekomst in ingame reclame, en daarom ook gratis of goedkopere games, het lijkt mij vet. Lig je daar in de sub-urbs te reloaden zie je links van je een coca cola bill bord xD
Ach ja, voor veel van dit soort games maakt het weinig uit. Je krijgt namelijk toch wel wat je er voor betaalt; vrij weinig in vergelijking met paid games maar toch is er nog een flinke markt voor.

En tja, het aanzien van andere soorten betalingsmethoden in MMO's is ook niet verkeerd. Alhoewel de voorkeur voor velen toch uit gaat naar een vast bedrag zijn er ook andere opties te overwegen, waaronder micro-transactions, ad-based, en last but not least prepaid kaarten.

Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar prepaid kaarten welk gewoon recht geven op xxxx speelminuten tegen een redelijke prijs in combinatie met abbo's. Abbonementje voor de 1e paar maanden tot een jaartje ofzo en dan op prepaid kaartje overstappen terwijl je wacht op een expansion en nog af en toe inlogt. Toch weer meer geld voor de devs dan abbo opzeggen en niks betalen, dus iedereen blij zou je zeggen :p.

Laat in die groep dan de wat serieuzere games vallen en de casual games lekker voor free to play gaan; hebben wij als groep welk toch geld tegen het gamen aan smijten nog eens wat waar voor ons geld, hehe.
Normaliter zorgt een grote groep voor de inkomsten van een kleine minderheid. Ofwel is dit een typo ofwel heeft Gameplay een serieuze flater geshoten en hun huiswerk niet volledig gedaan.

F2P is wel de toekomst omdat MMO's veel omvattender gaan worden als enkel 1 game, bv MindArk zal verschillende MMO's binnen hun Entropia MMO hebben. Dit betekent een gigantische load van microtransactions die meer opleveren als maandelijkse serial numbers en zelfs minder kosten aan de (geoefende) gamer.
Normaliter zorgt een grote groep voor de inkomsten van een kleine minderheid. Ofwel is dit een typo ofwel heeft Gameplay een serieuze flater geshoten en hun huiswerk niet volledig gedaan.

klopt natuurlijk wel, maar zij (en ik) doelen meer op de onrechtvaardigheid van de verantwoordelijkheid voor het genereren van inkomsten om een game in leven te houden,
af te wentelen op een kleine groep die hards die alles uit een game willen halen. zodat de grote meerderheid nietbetalende spelers met iets minder genoegen nemen en de boel gratis spelen. zonder de betalende spelers zou de game niet bestaan volgens het f2p businessmodel.

daarbij is de content voor de betalende mensen vaak maar halve bak en krampachtig in elkaar gezet. teveel contrast in bv wapens, armor etc zorgt voor een te grote onbalans waardoor er weer mensen afhaken.

gewoon een degelijk, redelijk geprijsd product maken en de consument betaald er wel voor.
Goed om weer is wat te horen van deze ontwikkelaar die grotendeels uit exWestwood medewerkers bestaat.
Is dat 15 jaar na de gloriedagen van C&C nog zo relevant... lijkt me niet. Chris Sawyer heeft ook geweldige games gemaakt destijds (transport tycoon, rollercoaster tycoon) maar die kerel wil gewoon niet met zijn tijd mee (zie locomotion en geruzie na RT3). Tegenwoordig is een game gigabyte's en dat is wel ff wat anders dan een animatie van 4 plaatjes per unit waarbij je een hele game met zijn 2e binnen een jaar af hebt... komen hele team aan te pas.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 3 december 2008 20:08]

Misschien moeten ze (en of de kopers) daar eens vanaf stappen en games weer gaan ontwikkelen/beoordelen op gameplay ipv alleen maar het uiterlijk.

Zou waarschijnlijk ook een hoop schelen op de >50 euro prijzen...
ik denk dat er nog redelijk wat mensen die beoordelen op de gameplay hoor, meestal iets te laat echter: dus nadat ze het gekocht hebben, omdat de reviewers zo'n hoge score geven aan bling bling

zelf (en de meeste die ik ken rond mij) kopen we wel af en toe eens een spel, maar na 1 of 2 dagen zitten we weer lekker bezig met spellen van 6-7 jaar geleden of zelfs ouder (counter-strike, civilization, heroes of might and magic) die wel een redelijke diepgang hebben (behalve counter-strike dan) en waar de grafische "updates" tussen de versies kleiner zijn dan de functionality updates
Helemaal gelijk. Zelfde geldt voor Worms.. Toen ze met 3D kwamen zijn ze de weg kwijtgeraakt. Was niet meer zo cool als de oude. Heroes of Might and Magic heeft alleen deel 4 als zure appel. 3 blijft de leukste om te spelen.

Ontopic: Graits MMO... Blijft moeilijk.. Stel je raakt eraan verslaafd en je geeft er geld aan uit om zo verder te komen en opeens ja sorry stekker gaat eruit... Dan speel ik liever WoW en weet dat ik na een jaar gewoon verder kan indien gewenst.
Als je Universe at War gespeeld hebt dan denk je daar beter niet aan...
Inderdaad. Hopelijk zit Frank Klepacki mee in het project.

Persoonlijk heb ik nog altijd geen betere muziekant gevonden dan Frank, om goeie game muziek op poten te zetten.

Ben wel erg benieuwd. Classes klinken wel een beetje cliché, maar soite. Met Nox konden de mannen van Westwood mij ook wel geboeid houden.

@hieronder:
Niet iedereen wil altijd de meest indrukwekkende graphics hebben. Ik speel nu nog altijd met evenveel plezier als een kleine 10 jaar geleden Red Alert 2.

@Ge0Force:
De muziek vond ik wel echt wel een wow-effect hebben.
Dit doet me denken aan Gods & Heroes.

Hopen dat deze game het beter zal doen, ben benieuwd. :)
Petro is overigens met nog meer projecten bezig op het moment O-)
Maar kan je nou je poppetje beter laten worden door micro-transacties?
Het spel is gratis te downloaden en te spelen, en spelers kunnen via microtransacties extra's aanschaffen zoals drankjes die extra ervaringspunten opleveren en luxe kledingstukken voor personages in het spel.
Dan ben je dus sterker als je betaalt, lijkt me niet zo leuk voor de mensen die niet betalen, wel een slimme manier om mensen te laten betalen.
ervaring!!spunten kun je waarschijnlijk ook gratis opdoen, maar minder snel.
Ja op zich wel, maar er staat extra dus dan denk ik dat zij er zeg maar extra krijgen, wat dus niet helemaal eerlijk is, ach wat maakt het mij ook eigenlijk uit, ik ga het hoogstwaarschijnlijk toch niet spelen ;)
Inderdaad.
Die bulk aan Koreaanse/... mmorpg's à la MapleStory (die best wel een vrij indrukwekkende userbase heeft) en FlyFF (idem ditto) laten toe om je personage op te kalfateren via een webshop waar je speciale kledingstukken kan kopen tegen betaling. Die voegen praktisch geen toegevoegde waarde toe.
Wel kan je bvb een 2x exp kart kopen die bvb. 4uur actief is en bij elke kill krijg je dan dubbelz oveel exp. Hetzelfde voor drops. Oneerlijk vind ik het persoonlijk eigenlijk niet echt. Je krijgt meer beperkt, meer exp, waardoor je op een korte tijd wat sneller kunt levellen als anders.

Bij MapleStory kun je tegenwoordig gewoon betalen per sms, en alle 13jarigen met een abbo betaald door mammie en pappie vegen er natuurlijk redelijke budgetten tegen aan, dus lucratief is het wel, voor een gratis mmo.
Geef mij maar een mmo waar je gewoon voor betaald van tevoren of per maand, ik hou er niet van om voor een kledingstuk te moeten betalen, ookal ben je dan minder geld kwijt dan aan een reguliere mmo, het is bij mij gewoon het idee.
Doet mij (en niet alleen qua naam) erg denken aan Mythos.
Wou net hetzelfde zeggen...

Was wel een knap spel aan het worden. Spijtig dat het "ten onder" is gegaan...
eye of the beholder !!
gouden tijd.
Doet me denken aan een spel wat ik een hele tijd terug speelde (was nog voor WoW uit was).

Dat heette conquer online, kon je zgn dragon balls kopen waarmee je je items beter kon maken etc. Spel zelf was dus ook gratis. Echter was het ook een vrij beperkt spel.

Het bestond alleen maar uit grinden tot je een ons woog. Zoals je dat met diablo ook kan, alleen dan zonder verhaal :-)

Ik zie dat er inmiddels een versie 2.0 van uit is. Daar werd 5 jaar geleden al over gesproken... :)

http://co.91.com/guide/info/introduction.shtml

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True