Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Winkel plaatst placeholder voor Game of Thrones-game van Bethesda

Door , 60 reacties, submitter: ShatterNL

Op een website van een Amerikaanse winkel staat een placeholder van Bethesda: Game of Thrones. Vooralsnog toont de pagina niet meer dan de titel, die lijkt te suggereren dat de uitgever met een game gebaseerd op de boekenreeks en tv-serie komt.

De vermelding staat op de website van Target en werd zondag ontdekt door een gebruiker van Neogaf. De pagina staat op het moment van schrijven nog online. Op maandag wordt de finale van het zevende seizoen van Game of Thrones door HBO uitgezonden, gesuggereerd wordt dat een officiële aankondiging van de game snel daarna volgt.

Inhoudelijke details over de game zijn er niet, ook is het niet bekend welke studio de mogelijke maker is. Bethesda is uitgever, maar heeft ook zijn eigen Bethesda Game Studios, makers van de rpg's Fallout 3 en Fallout 4 en de games uit de Elders Scroll-serie. Het Game of Thrones-thema lijkt zich goed te lenen voor een rpg.

Er zijn al eerder Game of Throne-games verschenen, zo werd in 2012 een actie-rpg uitbracht. Dat spel, gemaakt door Cyanide Studios, volgde de gebeurtenissen van het eerste seizoen van de serie. Het spel kreeg weinig positieve recensies. Op Metacritic heeft de pc-versie een gemiddelde score van 58. Eind 2014 verscheen het eerste deel van de episodische game Game of Thrones: A Telltale Games Series.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

28-08-2017 • 09:10

60 Linkedin Google+

Submitter: ShatterNL

Reacties (60)

Wijzig sortering
Kon je op wachten natuurlijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van verwacht. GoT gaat over intrige en diplomatie, niet bepaald wat 'de massa' trekt. En degenen die daar juist wel op zitten te wachten spelen al een tijdje de GoT mod voor Crusader Kings 2.

Skyrim met een GoT smaakje is te makkelijk.

[Reactie gewijzigd door Notlupus op 28 augustus 2017 09:17]

Volgens mij wordt GoT toch redelijk 'massaal' bekeken, als je de bijvoorbeeld de downloadcijfers er al op na loopt...
Volgens mij ging het hem er meer om dat de reden waarom men de serie massaal bekijkt is voor een groot deel om de politieke intriges en dat dit niet iets is dat makkelijk op een leuke manier in een game verwerkt.

Het gevolg is waarschijnlijk een game die enkel is gebaseerd op de gevechten van GoT. Deze zijn zeker imposant, maar niet perse hetgeen dat de serie zo interessant maakt.
Het lijkt me sterk dat Bethesda zich op de imposante gevechten van GoT gaat richten, want dan moeten ze eerst flink hun engine gaan upgraden. De "oorlog" in Skyrim bestond namelijk uit zo'n 15 soldaten.
Het lijkt me sterk dat Bethesda zich op de imposante gevechten van GoT gaat richten, want dan moeten ze eerst flink hun engine gaan upgraden. De "oorlog" in Skyrim bestond namelijk uit zo'n 15 soldaten.
Je hebt zeker niet de hidden quest chain gevolgd. Dat was best wel een groot gevecht. :+

Iets serieuzer:
Het kan wel in de engine, maar vreet aardig wat CPU kracht. Skyrim heeft net als veel andere spellen het nadeel dat het ook op consoles moest uitkomen, waardoor er veel concessies gedaan worden.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 28 augustus 2017 09:43]

Het vervelende is vooral dat ze de PC de port geven van de console versies, in plaats van andersom. Dus in plaats van de volledige potentie te tonen voor de next-gen consoles en de PC's gaan ze voor de antieke hardware die net krap aan 720p30 kan krijgen mits je niet te veel op het beeld laat zien en de textures terugschaalt naar de jaren 90.
En zelf dat doen ze dan nog niet goed. Wan ze lijken inderdaad de maatstaf te legen voor consoles, maar dan vervolgens niet de performance goed door te testen. Zo heeft Fo4 regelmatig flinke performance problemen (zonder mods, volledig gepatched Ī15 fps @ downtown boston) op PS4.

Het is niet dat consoles het niet aan kunnen ofzo, sure, vergeleken met PC is de hardware alweer flink outdated, maar er zijn talloze andere games die wel laten zien dat het kan.

Bethesda moet echt iets doen aan hun engine (een keer van scratch beginnen ofzo), het schaalt echt vreselijk en heeft vrij snel hoge systeemeisen nodig (dat dus voor consoles echt een probleem is) dat terwijl het out-of-the-box nou niet eens bijzonder mooi / grootgeschaald is. En dan hebben we het nog niet eens over de vele bugs en glitches (al is dan grotendeels slordigheid in de content, niet zo zeer de engine (alhoewel er ook dikke engine-bugs in zitten, maar daar valt soms omheen te werken)).

Ik hoop dan ook voor hun dat ze een soort actie-rpg hebben gemaakt in de Doom engine (of totaal iets anders), en niet een Free World RPG met de Skyrim engine, want voor dat laatste zullen ze echt niet een nieuwe engine hebben gebouwd en kunnen we dus dezelfde ellende verwachten.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 28 augustus 2017 10:27]

Er is een mod die de Civic Battle helemaal uitbouwd, er zijn veel aanwijzingen in de code dat het niet helemaal af was en er een grotere quest chain was


http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/9494/?

en nog meer mods

https://www.reddit.com/r/...t_mods_for_the_civil_war/


artikel cut content

https://www.reddit.com/r/..._that_never_made_it_into/

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 28 augustus 2017 09:39]

Volgens mij ging het hem er meer om dat de reden waarom men de serie massaal bekijkt is voor een groot deel om de politieke intriges en dat dit niet iets is dat makkelijk op een leuke manier in een game verwerkt.
Zoals genoemd, kijk eens naar Crusader Kings II.
Het gevolg is waarschijnlijk een game die enkel is gebaseerd op de gevechten van GoT. Deze zijn zeker imposant, maar niet perse hetgeen dat de serie zo interessant maakt.
De serie geeft ook aandacht aan strategische beslissingen nemen naast het vechten. Waar stuur ik mijn leger heen om wat te bereiken, en wat zijn daarvan de risico's?
Echter is een game als Crusader Kings II dan weer niet echt voor het grote publiek, en daar zullen ze wel op willen mikken. Ik verwacht inderdaad een Elder Scrolls achtige RPG in de Game of Thrones wereld. Wat goed uit kan pakken, Elder Scrolls heeft ook enorm veel lore, maar het politiek en intrige aspect van de serie zou ik wel ook graag terugzien.
In de games van TellTale vond ik dit vrij goed gelukt, maar dat is natuurlijk een heel ander type game dan deze vermoed ik
Yep het staat bekend als "tits and dragsons" en dat trekt wereldwijd veel mensen aan, zowel legaal als piraten. Een nieuwe game of thrones episode word elke week gedeelt op de torren websites en de populairste versies daarvan hebben makkelijk 100 000 peers/seeds. Game of thrones is een van de populairste series allertijden, miljoenen mensen kijken het wereldwijd.
Skyrim met een GoT smaakje lijkt me heerlijk!
In de Civilization serie draait het ook om diplomatie en intrige. Ik zie dat ook wel als een mooie format voor GoT setting. Nu zijn er natuurlijk al DLC's om CIV het juiste smaakje te maken, maar dat is toch net niet de echte beleving.

Turn based strategy GoT met een vleugje RPG. Ik zie het wel zitten als het zoiets wordt.
Ik weet niet, natuurlijk gaat het over diplomatie, maar in Witcher 3 zit ook wat met oorlogen. Toch loop je rond in een dal van goed noch kwaad. In zeker zin zou je een game kunnen maken van Jon Snow storyline. Op een bepaald moment laat in de game wat dialogen om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen (de GoT dan weet ik waar ik het over heb) en aan de hand daarvan (a la fable 3) uiteindelijk overblijven met een groot volk + leger, of andere uitkomsten.
GOT word zo'n beetje door iedereen gekeken die ik ken. Het trekt enorm de massa's aan en is behoorlijk laagdrempelig in mijn opinie. Het is wel een uiterst vermakelijke en goed uitgevoerde show.
Skyrim met een GoT smaakje is precies wat dit gaat zijn. Don't get any illusions of the contrary.
Werkt anders wel goed in The Witcher! Nu is dat wel anders omdat dat vanuit gestalts perspectief is. Echter denk ik niet dat Bethesda de beste kandidaat is voor een project als dat. Niet dat ze slecht zijn maar hun games zijn niet af zonder modding iets wat niet werkt als de game om verhaal gaat.

Tegenwoordig maakt Bethesda hun games express half af zodat de modding community bezig kan gaan. Dit is natuurlijk leuk maar zoals ik eerder zei denk ik niet dat dat werkt als er een goed verhaal moet staan. Geen half verhaal die zo simpel is als bijvoorbeeld die van Skyrim of Fallout 4.
Intrige en diplomatie? Dan heb je aflevering 6 van seizoen 7 nog niet gezien. Het begint bijna een Michael Bay-serie te worden.
Zoals het er nu naar uitziet is de intrige en diplomatie beperkt tot seizoen 1 tem 6.
Seizoen 7 en 8 lijken tot nu toe op een poging om met een groot vuurwerk af te sluiten.
Probleem is dat de nieuwe seizoenen voorbij het punt van de boeken zijn, en ze dus puur op de schrijvers van series en films moeten vertrouwen ervoor. En laten die nou niet echt veel ervaring hebben met goede intrige-gerelateerde series... (Er zijn slechts een paar IMHO die echt goed de intrige weergeven. Zelf heb ik de serie niet echt gekeken, maar van wat ik van b.v. Rome gezien heb is het daar geslaagd)
Hopelijk gebruiken ze iig niet de Engine van Skyrim en Fallout :D dan wordt het wel heel makkelijk om die muur van ijs over te gaan per paard _/-\o_
Hun engine heeft bugs, dus alles weggooien en overnieuw beginnen is de beste optie 8)7
Hun engine is oud, inefficiŽnt, buggy en schaalt slecht. Kijk eens naar het grafische verschil tussen New Vegas en Fallout 4 in verhouding tot het verschil in prestaties. Daar word je niet vrolijk van.
Het grafische verschil is best flink (vooral met de belichting, die nieuwe shaders zijn zwaar), en dat zal bij een volgende titel nog groter zijn. Vergeet niet dat Fallout 4 ťťn van de eerste titels was voor een nieuwe generatie consoles.

Ondertussen levert een team van 100 man met die engine steevast games die zich met de besten kunnen meten. The Witcher 3 bijvoorbeeld ziet er beter uit, en heeft meer detail, maar daar werkten ook vijftien keer zoveel mensen aan. Dat is waar de kracht van een engine ligt. Bugs en prestatie problemen zijn te fixen zonder een rewrite.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 28 augustus 2017 12:01]

Vegas is DX9 en Fallout 4 in DX11 en de laatst is IMHO nou niet bepaald een goede DX versie, hopelijk krijgt de game engine een facelift/herschreven naar 64 bits en DX12 of Vulkan.
Ik zou er maar vanuit gaan dat de Gamebryo engine gebruikt zal gaan worden. :D
Hopelijk met een upgrade naar 64bits en DX12/Vulkan ipv de huide DX11. O-)

[Reactie gewijzigd door Dragonetti op 28 augustus 2017 12:16]

64 bits was er volgens mij al met Skyrim Special edition, maar Vulkan support zou zeker sjiek zijn.
Zeer zeker niet!!! Bethesda zou nooit die engine gebruiken voor een nieuwe Game of Thrones RPG. Voor Skyrim en Fallout 4 was die engine handig omdat dan alles gemod kan worden, en die games hebben enorme modding communities. Ik denk dat ze voor Game of Thrones liever een andere engine zouden gebruiken, en minder hard op modding in zouden zetten. Er zijn vele andere keuzes mogelijk:

Dishonored 2 van Bethesda gebruikte een gemodde IdTech 5 engine genaamd Void engine
Prey van Bethesda gebruikte de Cry Engine
Wolfenstein 2 van Bethesda gaat de IdTech 6 engine gebruiken.
We zullen het zien.
Dat, of je pakt een krat vast en houdt het onder je benen.
En als je een white walker tegenkomt en je bent je Valyriaans stalen zwaard vergeten, zet je gewoon een emmer op zijn hoofd. Dan ziet hij je niet. :+

Context voor degenen die nog nooit Skyrim op de echte manier hebben gespeeld. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 28 augustus 2017 09:28]

TellTale game net uitgespeeld. Is wel aardig, maar is best wel een zure appel als je 'gewoon een verhaal in Westeros' zou verwachten. Het is wel echt een typisch GoT verhaal met genoeg nare dingen waar je als gebruiker aan wordt onderworpen om je helemaal in de serie te wanen.

Ik hoop op een meer open game, waar je zelf een verhaal kunt kerven uit de wereld waarin de serie zich afspeelt.
Zoiets als Kingdom Come: Deliverance dus?

Specifiek hoe de AI op jouw reageert. Toch wat anders dan Radiant en de scripting in Bethesda games (hopen we...)

https://www.kingdomcomerp...es/arteficial-inteligence
Gisteren ook toevalig een trailer van gezien DAMN, die game ziet er interesant uit.

Maar ik ben na For Honor eigenlijk wel weer bang om mezelf te hypen voor een game (ook specefiek voor een game met een middel eeuwse tijd setting).

Ik zie het wel weer langs komen. Meer dan 400 games in mijn lijst staan, meer dan de helft nog niet aangeraakt. Dus ik ben voorlopig nog wel even zoet.

Back on topic: ja, een game zoals dat lijkt me helemaal het ding. Zeker als er iets van coop in kan zitten. En ik hoef echt niet persee met iemand in hetzelfde gevecht te zitten, maar stel je voor dat we 2 gealieerde fracties zijn en dat gebeurtenissen in onze beide games invloed hebben op diezelfde wereld.

Dat doet me denken aan D&D en games zoals Dwarf Fortress, waar games ontstaan uit losse ideen en gevormd worden door de spelers.
Als je een open wereld game had verwacht bij de TellTale game, dan heb je echt geen idee wat voor games zij maken.
Ik doel ook op de aankondiging voor deze game, dit artiekel, de game van Bethesda.
Game of Thrones Š la TES zou natuurlijk geweldig zijn. De wereld en personages lenen zich daar uitstekend voor.
Er is al gedeeltelijke overeenkomst met Skyrim door bijvoorbeeld de draken... :)
Ik had liever gezien dat CDProjekt de game maakten.

Bethesda loopt zover achter qua engine en qua storytelling.
Lol. Bethesda werd gevraagd om de eerste GoT game te maken voordat Cyanide werd gevraagd en dat hebben ze afgewezen. De reden omdat ze toen druk waren met Skyrim en ze hun eigen wereld wouden maken en niet afhankelijk zouden zijn van een andere visie. Vreemd dat ze nu toch een GoT game gaan maken.

[Reactie gewijzigd door Iva Wonderbush op 28 augustus 2017 09:18]

Ben benieuwd. Dit heeft heel veel potentie!
Je moet er niet aan denken hoe duur die licentie was.....
Ondanks dat ik een groot fan ben van ASOIAF hoop ik toch dat Bethesda Game Studios zich bezig houdt met een nieuwe Elder Scrolls game en niet een game over ASOIAF.

Ik denk ook dat de bestaande Engine van Skyrim niet gebruikt kan worden om grote veldslagen te tonen, omdat dit ook bewust niet in Skyrim zat ondanks dat er een grote oorlog aan de gang was.

Beter zetten ze een andere studio van Bethesda in en een andere engine zodat ze meer vrijheid hebben om een spelstijl te maken die beter past bij het universum van ASOIAF.
Game of Thrones bugfest. Can't wait. ;)
Geef mij maar Mount and blade bannerlord met got mod. De warband mod is nog steeds toppie.