×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Specificaties van Samsung Galaxy J7+ met dual-camera duiken op

Door , 68 reacties

Er zijn afbeeldingen en specificaties opgedoken van een onaangekondigde Samsung-smartphone met de naam Galaxy J7+. Het toestel zou een 5,5"-scherm krijgen, en aan de achterkant twee camera's hebben, van 13 megapixels en 5 megapixels.

De informatie is online gezet door een Thaise website, die er ook renders van de smartphone bij plaatste. Het lijkt te gaan om marketingmateriaal van Samsung, wat erop wijst dat een aankondiging aanstaande is. De 13-megapixel- en 5-megapixelcamera aan de achterkant hebben respectievelijk een diafragma van f/1.7 en f/1.9, en er is tevens ondersteuning voor het bij de Galaxy Note 8 geïntroduceerde Live Focus. Aan de voorkant is er nog een 16-megapixelcamera.

Verder heeft het 5,5"-scherm een resolutie van 1920x1080 pixels en een niet nader beschreven octacoreprocessor met een kloksnelheid van 2,4GHz. Het ram bedraagt 4GB, en het opslaggeheugen bedraagt 32GB, al is dat laatste nog uit te breiden met micro-sdkaarten met een capaciteit tot 256GB. Tenslotte heeft de accu een capaciteit van 3000mAh en is de software gebaseerd op Android 7.1.1.

Samsung heeft de behuizing opgetrokken uit een metalen unibody, en heeft daarbij ook een vingerafdrukscanner ingebouwd, aldus de Thaise bron. De Galaxy J7+ zou beschikbaar moeten komen in de kleuren zwart, roze en goud, voor een nog onbekende prijs.

De nog onaangekondigde smartphone lijkt een opvolger te moeten worden voor de gewone Galaxy J7. Deze heeft ook een 5,5"-scherm en een metalen unibodybehuizing, maar beschikt niet over dual-camera's aan de achterkant.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

26-08-2017 • 12:12

68 Linkedin Google+

Reacties (68)

Wijzig sortering
Misschien heb ik iets gemist. Maar ik mis een beetje uitleg over wat de functie zou zijn van de dubbele camera.
Is het een techniek om achteraf nog fotos te her-focussen? Is het een Augmented Reality-techniek? Heeft het te maken met HDR?

Is er iemand met een beetje inzicht?
Met HDR zeker niet, dat staat helemaal los van dubbele sensoren. HDR is gewoon een manier om het dynamisch bereik te vergroten.
De trend is dat dubbele camera's gebruikt worden om de digitale zoom te vervangen door optische, dus dat zal hier ook zo zijn.
Met twéé camera's (individuele sensoren) zou je juist érg goed een foto kunnen maken met een hoog dynamisch bereik. :) Nu wordt in vele gevallen softwarematig een foto onder/overbelicht waardoor er veel details verloren gaan.

Zitten uiteraard wel wat addertjes onder het gras zoals uitlijning, en dat de sensoren/lenzen identiek moeten zijn etc. etc.

[Reactie gewijzigd door mklkhanou op 28 augustus 2017 09:45]

Er zijn veel verschillende manieren voor het gebruiken van een dubbele camera: LG G5 heeft 1 wide angle en 1 normale, volgens mij had Huawei een zwart wit en een normale en de Note 8 gebruikt weer een ander systeem. Verder weet ik op die van de G5 na niet exact wat het toevoegt.
Ben benieuwd naar hoe de dubbele camera toegepast gaat worden in een wat lager prijssegment.
Ik zou zelf in het midden en low budget segment geen samsung kopen op basis van eerdere ervaringen met de haperende samsung schil, maar dit ziet er best netjes uit.
Dat is met de nieuwere A3 en A5 2017 gelukkig echt geen issue meer. De Huawei's (zoals P10 lite) zijn nog wel sneller, maar de Samsungs blijven nu in ieder geval vloeiend.
Samsung zijn mid en low segment toestellen voldoen op dit moment wel qua performance, maar de vraag is of je over 2 jaar nog meekan. Vaak heb je (op lange termijn) meer aan een high-end smartphone, maar goed daar is de prijs dan ook naar. ;)
Dan kun je over twee jaar een mid-range-telefoon van dat moment kopen, en ben je in totaal alsnog een stuk goedkoper uit dan wanneer je nu de duurste telefoon koopt. En je profiteert van de nieuwe keuzes die tegen die tijd bestaan, en van de nieuwste Android-versie.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 26 augustus 2017 21:56]

Of je koopt voor het geld van een nieuwe J7+ een Galaxy S7 bijvoorbeeld.
Dan heb je een iets kleiner scherm (5,1 ipv 5,5 inch, maar wel een hogere resolutie. ;)
Dat is dus ¤450. Dan zit je wat mij betreft niet echt meer in het hoogste segment, meer bovenin het midden? Maar ik geef je gelijk dat een oudere telefoon die een jaar geleden in het hoogste segment zat, vaak een redelijke prijs-qualiteitverhouding heeft.

Maar als die J7+ zo duur wordt vind ik het ook niet echt een goede prijs meer! Voor ¤300 heb je volgens mij al wel echt een goede telefoon.

En voor ¤150 een telefoon die voor iedereen behalve zware gebruikers helemaal prima is.
Ligt er toch echt aan wat je ermee doet. Ken voldoende mensen bij wie zijn toestel ook na 3 jaar nog voldoet.
Omdat ik mijn huidige top toestel heb gesloopt heb ik ter vervanging een A5 2017 gekocht. Een meer dan prima toestel die geenszins hapert. Tuurlijk als je een top scherm wil met een extreem goede camera dan voldoet de S serie beter maar voor de normale zaken voldoet deze meer dan prima
Is het niet je eigen perceptie?

Want ik probeer zelf uit te zoeken, wat een Samsung Galaxy S7 echt langzamer maakt.
Ik kom een aantal videos tegen, waar hij mee wordt vergeleken met een Google Pixel.
En als ik dan de video bekijk, dan zie ik dat een animaties langer duren.

Later, zag ik ook een video van OnePlus dat ze erop hebben gefocused om animaties zo kort mogelijk te houden.

DISCLAIMER: Ik probeer geen haat te zaaien.

Edit: op 8:52 legt hij het uit.
https://www.youtube.com/watch?v=D5gWC5J3yM8

[Reactie gewijzigd door Yamikaminari op 26 augustus 2017 21:58]

Samsung heeft de animaties belachelijk langzaam gemaakt. Zet ze eens op 0,5 of uit binnen de Ontwikkelaaropties. Zeg niet dat het a la Pixel wordt maar het scheelt wel.
De vraag die in mij op komt is. Waarom zulke lange animaties?
Omdat als de OnePlus een onverwachte vertraging tegenkomt, je direct een hickup gaat zien en de Samsung daar iets meer marge voor heeft. Zelfde reden dat de animaties bij Windows 10 Mobile en iphones ook veel langer zijn dan op de OnePlus, Apple probeert dit ook op te lossen door snelle single threading performance, maar dat heeft ook flinke nadelen. Het is een keuze en soms wacht ik inderdaad liever 0,2 seconden langer voor een vloeiende ervaring. Want een hickup (of tijdelijk lagere refresh) stoort mij persoonlijk veel meer dan een animatie waar ik na een paar minuten gebruik aan wen. Animaties zijn voorspelbaar, die hickups niet.
Thanks! S6 voelt veel snappier.
Top, bedankt dat scheelt wel echt voor het gevoel.
Tegenwoordig werkt eigenlijk alles uit het midden en high-end segment (Snapdragon 6XX en 8XX of vergelijkbaar) goed en moet je je geen zorgen maken qua snelheid tenzij je zware apps/games wilt draaien. Persoonlijk kan ik een Redmi Note 4 (¤159) vergelijken met een Galaxy S7 (+- ¤500 iets na launch) en de S7 is inderdaad sneller maar de Note 4 laad elke app net iets trager en dat is zowat het enige verschil dat je merkt. Die halve seconde ofzo die je extra moet wachten bij het laden van Gmail, Chrome, ...
Ook de 2016 A-serie werkt boterzacht, getuige dat mijn moeder het heeft. Zij heeft de Galaxy A5 2016. Het draait op Android 7.0 en naast mijn Galaxy S8 werkt het identiek. Lekker rap maar vooral erg vloeiend.
Ik heb de J3 (2016) en zelfs daar geen enkel probleem. Prima soepel.

Ja hij zit nog op KitKat Lollipop 5.1.1 en vraag me ook af of hij over 2 jaar nog mee kan zoals @tweaker2010 hierboven zegt. Maar bij een telefoon van 125 euro unlocked is dat eigenlijk een non-issue.

Edit: @reneflo heeft gelijk, het is Lollipop, sorry.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 26 augustus 2017 23:07]

KitKat is 4.4, 5.1 is Lollipop.
Als hij de helft zo lang mee gaat voor een kwart van de prijs ben je nog goed uit inderdaad.
En het milieu vergeten we allemaal nogmaals. Niet specifiek op jou, op iedereen die zegt dat je dan maar met het uitgespaarde geld later een 2e moet kopen..
De meeste mensen doen dat toch wel, elk jaar een nieuwe telefoon. En de oude gooi ik niet weg maar verkoop ik weer. Of ik gebruik hem voor iets anders (klooien met custom firmware, Kali Nethunter, dat soort dingen).

Ook zit er minder bijzonder/schaars materiaal in zo'n J3 dan in een vlaggeschip telefoon. De behuizing is van plastic, en de accu is verwijderbaar. Dus anders dan bij een S7/S8 kan je hem gewoon vervangen als je accucapaciteit terugloopt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 26 augustus 2017 23:09]

Ach ik heb jaren lang elk jaar een nieuwe gekocht en nog nooit een telefoon weggegooid en er ligt ook niks in mijn kast. Gratis of betaald maak ik daar een ander heel graag gelukkig mee :) En die persoon koopt daardoor geen nieuw toestel en vervuild de aarde niet, en ik wel in zijn plaats, oftewel netto maakt het allemaal weinig uit.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 27 augustus 2017 11:23]

Daar sta je dan mooi met, wat volgens Samsung het vlaggenschip was (S8), met één enkele camera...
Langzaam begin ik toch te geloven in de komst van een S8 Plus die ook een dubbele camera zou krijgen.
Dubbele camera is leuk, maar zegt heus niet alles. De S8 camera zal beter blijven dan deze.
Dat ligt helemaal aan de sensor die ze gaan gebruiken, dat blijft nog afwachten.
Hoe dan ook: optische zoom is altijd beter dan digitale, of ze zouden wel een heel slechte sensor moeten gebruiken in de J7.
Voor inzoomen zal het wellicht beter worden, maar zal afhankelijk zijn van wat de 2e sensor doet. (Of het een wide angle, een zwart wit of diegene die jij aangeeft)
Als ik uit ga van de trend (en die zal Samsung ook volgen) is het gewoon een optische zoom van 2 of 3 keer.
Naast de hardware differentieert Samsung ook op de software, m.a.w. de cameramodule kan zelf goed zijn maar een aantal functies (selectieve focus, hdr, wijze van ois, etc) kunnen mogelijk missen/anders zijn.

Daarnaast is een dubbele camera nog geen garantie voor de beste foto's, de s8 staat volgens mij nog enorm hoog aangeschreven als mobiele knipser en laat daarbij een aantal toestellen, die wel een dubbele camera hebben, achter zich.
Inderdaad, ik vrees dat je voor die prijs beter 1 goede sensor neemt dan 2 slechtere.
Zo ook de front camera: 16 Megapixel?! Dat noem ik "met slechte kwaliteit adverteren" ik geloof nooit dat je met die sensorgrootte en 16 Megapixel betere foto's neemt dan als je minder Megapixels neemt zoals in flagships.

[Reactie gewijzigd door GoldenBE op 26 augustus 2017 20:45]

Ik zelf zit al een tijdje te kijken naar de J7 2017, vooral vanwege de looks, als deze voor de zelfde prijs komt als de Lenovo P2 zou dat nog een optie kunnen worden, vind de P2 wat gewoontjes kwa looks, maar kwa spec is de P2 natuurlijk de winnaar. Deze J7+ klinkt dan ook erg interessant, maar alleen als de prijs goed is.
Ik heb de J7 2017 net 2 maand, maar het is een aanrader. Kom zelf van de iPhone 6, dus was een groot verschil. Maar ben zeer tevreden, zeker gezien de prijs ook.
De J7 lijkt me ook interessant, en dan heb ik zelf een IPhone.

De telefoon is semi-gehavend (3 GB, wtf :P ) maar voor regulier werkt lijkt het me ruim voldoende, ben zelf namelijk niet van apps/games maar voornamelijk internet.

Enigste waar ik nieuwsgierig naar ben zijn updates?
Komen die een beetje door?
Het is Samsung. Voor updates moet je hoogstens een half jaar rekenen, dan stopt 't..
Hoezo?
Mijn oude S5 draaide origineel op 4.4 en uiteindelijk op 6.0.1, dat is echt een stuk beter dan wat andere fabrikanten leveren qua updates.
Bij de meeste mag je blij zijn dat je überhaupt een Android versie upgrade krijgt.
Dit gaat om een (budget) J-serie. Die worden lang niet zo lang bijgehouden dan de (vlaggeschip) S-serie. Mijn J3 uit 2016 zit ook nog op Lollipop en het ziet er naar uit dat hij nooit zelfs maar Marshmallow zal krijgen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 26 augustus 2017 23:11]

Dat is ook zo. En ligt er natuurlijk wel aan wanneer gedurende de Lifecycle je het toestel koopt.
Voor software updates heb ik hem nog te kort. Soms is de 3GB idd net te kort en heeft hij even tijd nodig om te bedenken wat hij wil gaan doen, maar dat lost zich snel op. Gamen doe ik er zelf ook niet op, maar de rest gaat razendsnel.
Een mooie smartphone al had ik verwacht dat het ontwerp net als de S8 generatie zou lijken en dit lijkt dan op de S7 generatie.

Goede specificaties en hardware. Ik ben benieuwd naar de prestaties en de accu werktijd en hoe de camera het doet tegenover de S8 generatie.
Die kan je niet vergelijken met de S reeks van den berg.

Deze j7 + zal wss rond de 400 euro zijn.
Interessant toestel. Ik zit te twijfelen of toch voor een Nokia 8 of Samsung. Wat mij aanspreekt bij de Nokia is de stock Android en camera van Carl zeiss. Iemand suggesties?
De camera van Zeiss of het gebruikte objectief? Zeiss is op een smartphone van met zoveel meerwaarde als Hasselblad (Moto Z4 Play). Het is vooral een naam, waar men gebruik van maakt, maar bij dezelfde lichtsterke en sensorgrootte ga je het verschil echt niet zien tussen een Zeiss of Samsung bij een smartphone.
Misschien interesseert deze review over de Nokia 8 je:
http://www.gsmarena.com/nokia_8-review-1644.php

Staat een best uitgebreid stuk over de camera en software in.

Persoonlijk zou ik voor een Samsung gaan vanwege de AMOLED schermen, maar de Nokia 8 heeft ook zeker flinke voordelen.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 27 augustus 2017 22:10]

Gelukkig heeft deze 32 GB opslag en niet 16GB wat toch al aardig krap wordt.
Ik snap alleen de positionering van dit model niet zo. Sinds hij ook een metalen behuizing heeft gekregen zit hij eigenlijk in hetzelfde gebied als de midrange A-serie van Samsung. Ook qua prijs zitten ze erg in elkaars vaargebied.

Ik had liever gezien dat er een goedkope plastic serie bij bleef. Zoals mijn J3 2016.
Zou Samsung voor de "budget telefoons" niet beter terug kunnen gaan naar de body's die je nog kan openmaken? Aangezien (volgens mij) de unibody's duurder zijn om te produceren, en het nog wel eens handig kan zijn om een batterij te vervangen e.d. En daar kon je nog wel eens een protective kapje op zetten ipv een hoesje, wat naar mijn mening over het algemeen je telefoon nog al dik maakt als je een echte protective case wil.
Zal zeker niet in de Europese markt komen.