Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ziggo mag Eredivisie niet aan oud-UPC-klanten doorgeven na 1 augustus

Door , 308 reacties, submitter: WhatsappHack

Ziggo mag de Eredivisie na 1 augustus niet meer doorgeven aan oud-UPC-klanten. De rechtbank Amsterdam heeft bepaald dat er een nieuw contract tussen de provider en Fox Sports nodig is. Ziggo was van mening dat er geen nieuwe afspraken nodig zijn.

De NOS schrijft dat het huidige contract afloopt op 31 juli en dat daarna een nieuw contract nodig is om de Eredivisie aan te blijven bieden aan de betreffende klanten. Een woordvoerder laat aan de omroep weten dat er gesprekken met Fox Sports lopen om afspraken te maken, maar dat daar inhoudelijk nog niets over gezegd kan worden.

Door de fusie van UPC en Ziggo in 2014 is de provider van mening dat de oud-UPC klanten onder het huidige contract met Fox Sports vallen, dat doorloopt tot 2020. Ziggo was van mening dat het aanbod dat Fox doet om het voormalig UPC-gebied van de Eredivisiezenders te blijven voorzien 'vele malen duurder' zou zijn dan wat het nu nog kost.

Een Fox Sports-woordvoerder zegt daarover tegen de NOS: "Er staat Ziggo niets meer in de weg om haar klanten te laten profiteren van de huidige, lagere prijzen voor de eredivisiewedstrijden van Fox Sports. Zoals bij onder meer KPN al een jaar het geval is". In het kader van een conflict over het contract met KPN gingen daar de sportzenders van Fox bijna op zwart, maar werd uiteindelijk toch overeenstemming bereikt.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

30-06-2017 • 21:13

308 Linkedin Google+

Submitter: WhatsappHack

Reacties (308)

Wijzig sortering
Mooi verhaal. Fox is verliesgevend en schuift dit in de schoenen van de aanbieders. KPN, Tele2 en Delta hadden ditzelfde vorig jaar. Tele2 biedt geen Fox Sports meer door deze prijsverhoging, KPN heeft lang haar poot stijf gehouden, maar is uiteindelijk overstag gegaan.

In de oude situatie betalen aanbieders alleen voor klanten die daadwerkelijk het pakket afnemen. Daarmee verdiende Fox niet genoeg. Daarom hebben ze een nieuw verdienmodel waarbij de aanbieders per klant betalen (of die het Fox Sports pakket afneemt of niet), en biedt vervolgens "gratis" Fox Sports Eredivisie 1 aan deze aanbieders. Zo betalen de klanten die Fox Sports niet willen tóch voor hun voetbal.

Ziggo zit (net als KPN en Tele2 vorig jaar) klem. Bieden zij Fox Sports niet meer aan, dan lopen de Fox Sports kijkers weg. Gaan ze een nieuw contract aan, dan gaan alle klanten meebetalen aan een zender die ze waarschijnlijk niet willen.

[Reactie gewijzigd door henk_dh op 30 juni 2017 21:33]

En de vraag is wat er nu gebeurt als ze zeggen tegen Fox: Zak er maar in. Veel klanten van Ziggo hebben nauwelijks tot geen fatsoenlijk alternatief. Ik heb bij mij thuis zowel de optie "Ziggo" als "KPN" op koper en dan beide met de maximale snelheid die daarop mogelijk is. (KPN dus tot 200/60). Keuze dus, zou je zeggen. KPN biedt echter op koper "slechts" 2 tot 6 TV kastjes aan, terwijl ik nu 5 TV's in het huis heb staan. KPN ging niet verder dan 2 "omdat ik koper heb", die regel stamt nog uit de ADSL tijd denk ik met maximaal 20Mb down. Dat ik inmiddels naar 200Mb kan, "nee mijnheer, u heeft immers koper. En op koper ...". Vanaf 1 juli zou die "tot 6 TV ontvangers" gelden, afhankelijk van je bandbreedte.

Dus als Ziggo Fox weglaat (of andersom, door mijn strot douwt), ik kan haast niet anders dan bij Ziggo blijven, tenzij ik huisgenoten ga dwingen om op tablets en PC's te gaan kijken. Ik hoop eerlijk gezegd op een sterke houding: Zak er maar in. Ook al omdat Libery Global een speler is die ook buiten NL opereert, die kan je niet zomaar voor het blok zetten denk hoop ik.

Toevoeging: (bedankt iedereen hieronder) Blijkbaar kan je bij KPN nu tot 6 TV ontvangers aansluiten, maar die lijken dan - na de tweede - 5 euro per maand per stuk extra te kosten. In mijn huidige Ziggo abonnement die ik al jaren heb, zitten 5 smart cards die met de oude regeling geen maandelijkse kosten kennen. Oftewel, KPN zet zichzelf op een achterstand hier ...

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 30 juni 2017 22:53]

Voor ziggo is het een gok om fox te laten vallen. Een beperkte groep klanten gaan het niet tof vinden, aan de andere kant gaat Fox Sports zonder Ziggo het moeilijk krijgen, waardoor Ziggo Sports wellicht straks eredivisie kan kopen.
Ik denk dat Ziggo - in tegenstelling tot KPN - hier echt wel een vuist kan maken. Fox Sports is gericht op NL, maar onderdeel van de Fox Networks Group die in wereldwijd opereert. Liberty Global is met bijna 18 miljard dollar toch behoorlijk kleiner dan het Fox conglomeraat, die heeft momenteel een beurswaarde van circa 51 miljard. Dat neemt echter niet weg dat Liberty Global wereldwijd toch Fox het leven wel aardig zuur kunnen maken, al wat het alleen maar door de NL tak van Fox te negeren. Dat zal wereldwijd weinig schade aan de relatie opleveren is mijn inschatting.

Stel even dat ze zeggen dat de uitkomst in NL ook in de omliggende landen zal worden gevolgd. Dat legt dan toch wel een grote druk op Fox. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen ...
Ik weet niet, maar volgens mij kost Fox bij Ziggo 17.95 en bij KPN na de onderhandelingen 7.50 - Dus ik zie niet echt waar KPN (zowel Ziggo doet dit ook) verhoogt elk jaar zo rond juli de prijzen van Pakketten. Ik zou als Ziggo-klant en voetbalfan zijnde dit nieuws juist met open armen verwelkomen. Mogelijk dat ze hetzelfde trucje als KPN kunnen flikken. Die prijsverhogingen hebben geen fluit te maken Fox, mochten ze willen, maar als je terugzoekt gaat zowel bij Ziggo als welke leverancier dan ook zo'n beetje de prijs jaarlijks zo rond de zomer omhoog.

Wel grappig mocht het niet meer te zien zijn. Wel shirt sponsor en alleen te zien bij de concurrentie... Ironie den top :) (KPN is overigens EDL hoofdsponsor sinds een tijdje)

nieuws: KPN verlaagt prijzen Eredivisie-kanalen Fox Sports met bijna 60 procent

*kleine lettertjes stellen dat ik geen voetbalfan ben*

[Reactie gewijzigd door logix147 op 1 juli 2017 15:00]

Heel leuk dat het voor jou dan goedkoper wordt, maar de andere klanten die geen Fox Sports willen krijgen dat verschil op hun bord. Lekker egoistisch om zo'n oplossing goed te keuren...
Als je goed leest zie je dat ik geen zak om voetbal geef, ik stel alleen dat prijsverhogingen van het algemene pakket geen moer met Fox te maken hebben.

Nee, we krijgen nooit de kleine lettertjes te zien, maar Ziggo en KPN hebben hun prijzen al verhoogd voor dit jaar, dus niet het gros van de mensen betaalt voor Fox, alleen de afnemers. Dat zou je als ISP pas klanten gaan kosten als je het in het basis pakket gooit, zoals Fox gewenst zou hebben. Daar heeft KPN zijn poot in stijf gehouden, nu hoop ik voor Ziggo abonnees dat Ziggo dat zelf ook doet en niet wegens reclame stunt ineens Eredivisie gaat willen toevoegen in basis pakket want dan kan je er donder op op zeggen dat je volgend jaar een huge prijsverhoging mag verwachten ;)

Ik heb bijv. geen Fox Sport, heb ook 1,50 verhoging gehad, maar dat is vorig jaar ook iets van een euro geweest. Ik heb zelf meer met Extra films oid. Die kosten zijn o.a. voor onderhoud, de services die men levert en god knows what else of dacht je serieus dat KPN en Ziggo voor elke abonnee van basis diensten aan Fox X euro diende te betalen? Nergens in de context is dat te lezen en/of terug te vinden. Dat zou idioot zijn.
Dat is precies het doel van Fox Sports idd. Elke abonnee bv 2 euro ipv voor elke pakket afnemer 5 euro. 15% van de abonnees tegenover 100%,
das een factor 6,5 meer.

Ook precies de reden dat Tele2 dit niet deed.

KPN heeft besloten het wel te doen en tegelijkertijd Fox Sports
flink te promoten zodat ze hun extra kosten sneller terug verdienen.
Want 5 euro tov 15 is factor 3, 2 euro tov 7,50 is factor 3,75.
Als KPN dus 27,5% van de abonnees zover krijgt voor het lagere bedrag Fox te laten afnemen, zijn de kosten eruit maar maken ze nog geen winsg erop.

Die 2 euro ia vanuit Tele2 gelekt toendertijd.
Wel grappig mocht het niet meer te zien zijn. Wel shirt sponsor en alleen te zien bij de concurrentie... Ironie den top :)

Daar had ik nog geen seconde over nagedacht, dat zou wel hilarisch zijn inderdaad.De truc is denk ik dat als KPN succesvol is met zijn "KPN Compleet", en je hebt verder niks met sport, Fox daar WEL van meeprofiteert in de financiële zin. Maar goed, rustig een maandje afwachten en we weten de uitkomst ...

<Complottheorie>
Zou er in het KPN contract iets staan over concurrentie en hoe Fox daar op zou moeten acteren?
</Complottheorie>

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 1 juli 2017 16:17]

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren... ze gaan niet op globale basis ruzie maken om een zakelijk geschil in een marginale markt als Nederland. Daarvoor is de inzet veel te hoog, ze hebben elkaar ook nodig uiteindelijk.
Ziggo kan hier niets tegen doen. Premium provider wille. Zijn en geen voetbal kunnen aanbieden. Dan ga je af. Ze zullen het wel binnenhalen en min of meer doorrekenen aan de klant.
Een beperkte groep? De groep zal groot zijn, de netwerken doen niet voor niets zo krampachtig met voetbal aanbod. De groep die geen interesse in voetbal heeft is naar mijn vermoeden nog veel groter maar niet zo homogeen, minder makkelijk te marketen.

Er is alleen wel iets dat die groep kan gaan verenigen. En dat is als goed geld betaald moet worden voor een dienst die het gros het liefst achter het behang plakt. Misschien moet Ziggo meer beducht zijn voor haar klanten die niet op (Fox) sport zitten te wachten dan de groep die het wel wil hebben.

Het belang van Ziggo is veel klanten. Haar beste manier om dit te bereiken met een basisservice tegen een concurrerend tarief. Koppelverkopen en extra diensten maakt de deal alleen maar onoverzichtelijker en drempelverhogend voor diegenen die het niet willen. Het is niet de eerste keer dat de grote meerderheid wordt genegeerd in marketing.

[Reactie gewijzigd door teacup op 1 juli 2017 08:55]

Maar het zou maar voor een deel van Ziggo gelden. Oud Ziggo zou nog door kunnen gaan. Oud Upc zouden ze dan laten vallen.
Toch denk ik dat een tweedeling niet gewenst is.
Het gaat enkel om het oud UPC gebied (niet oud Ziggo gebied). Ziggo weet precies hoeveel klanten dit betreft en heeft daarmee een redelijk sterke positie. In het uiterste geval zouden ze een deal kunnen sluiten met bijvoorbeeld Digitenne (ik weet dat is van concullega KPN, maar in dit geval staan ze beide aan dezelfde zijde) om deze groep klanten DVB-T kastjes te geven met enkel een eredivisie abonnement onder het contract van KPN gefactureerd via Ziggo in een soort wholesale constructie. Eens kijken hoe stug Fox blijft (want ook KPN is niet blij met de gedwongen winkelnering lijkt me en wil er bij een contractverlenging ook graag weer vanaf).

Onderstaande is helemaal schofterig:
'Een Fox Sports-woordvoerder zegt daarover tegen de NOS: "Er staat Ziggo niets meer in de weg om haar klanten te laten profiteren van de huidige, lagere prijzen voor de eredivisiewedstrijden van Fox Sports. Zoals bij onder meer KPN al een jaar het geval is".'
Ze laten de klanten geloven dat Fox het voor hun goedkoper wil maken, terwijl ze gewoon veel meer geld uit de providers persen (wat die klanten weer moeten ophoesten) en mensen wil laten meebetalen die hun product helemaal niet willen hebben. Dit is je reinste volksverlakkerij! Ik vraag me ook ten zeerste af of dit juridisch wel mag, volgens mij is koppelverkoop en afpersing verboden.

Het betalen van een miljard voor voetbalrechten is een commerciële gok die Fox nam, en nu die zich niet uitbetaald moet iedereen er maar voor opdraaien. Volgens mij mag alleen de overheid dat!

Als we de logica van Fox doorzetten betalen we straks allemaal 150 voor ons televisieabonnement (hebben we wel Film1, Ziggo Sport, Erotiek, Turks pakket etc etc in het basispakket dus dat is dan wel weer fijn voor dat geld NOT).

Drie voorbeelden van wat er momenteel speelt:
1. Het (niet zo) gratis Ziggo sport http://www.totaaltv.nl/ni...verhoging-bij-ziggo/(maar ook de eigen producties en zenders van KPN)
2. Fox die een "belasting" bij iedereen wil heffen over het kabelgeld http://www.totaaltv.nl/ni...ributiestrijd-fox-sports/
3. Eurosport die hetzelfde doet http://www.totaaltv.nl/ni...y-en-eurosport-te-staken/

Resultaat:
http://www.totaaltv.nl/ni...nen-nederlanders-duurder/
En het blijft echt niet bij deze ene keer hoor. Nu alle partijen de uitmelkpositie in hebben genomen gaan ze elke keer tot het uiterste en verleggen ze de grenzen steeds iets verder (wat jij en ik mogen ophoesten)!

[Reactie gewijzigd door m-snel op 1 juli 2017 17:44]

Ziggo sluit nooit een deal met kpn.
Fox kan ook besluiten om het gewoon rechtstreeks aan te bieden zoals ze voorheen deden met Go. Dan kan je gewoon direct met je Chromecast streamen en heb je geen tv aanbieder nodig! Kost wel veel meer bandbreedte dus waarschijnlijk zijn ze daarom er mee gestopt

[Reactie gewijzigd door GrooV op 1 juli 2017 00:11]

Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat ze niet afhankelijk willen zijn van wispelturige kijkers. Fox Sport in op NL gericht, als de economie ook maar iets tegenzit, ben je hier al je kijkers kwijt. Leveren met zo'n contract als bij KPN levert een stabiele risicoloze geldstroom op. Kortom, rechtstreeks aanbieden zullen ze niet heel vlot gaan doen denk ik :)
Ik heb een eredivisie fox abonnement via Telfort gratis ivm combinatievoordeel. Daarna de Foxsport GO app gedownload en gekoppeld met dit abonnement op de tv. Nu kan ik live op mijn iPhone, iPad, of op mijn PC via het web voetbal kijken (zelfs andere wedstrijd dan ik op de tv dan kijk), Werkt ook buitenshuis. Al eerder bij vrienden zo voetbal gekeken alsook op een camping in België. Inloggen op any PC, chromecast ertussen en kijken maar. Wel iets meer last van ghostng bij snelle bewegingen op deze manier.
Ze zijn hier heel toevallig precies op het moment dat de deal met KPN en de rest gemaakt moest worden mee gestopt en maar om 1 reden namelijk om de providers onder druk te zetten.
Als foxsports go er nog was geweest had kpn en de overige providers namelijk hun foxsports klanten geadviseerd om Fox sports go the nemen en evt een chromecast cadeau gedaan en vervolgens het ( dure) contract met foxsports niet verlengd. Het verlies van klanten was dan namelijk minimaal geweest immers konden klanten die wel foxsports wouden dit gewoon zelf nemen. Doordat foxsports go s gestopt zouden klanten van KPN die foxsports zouden willen ontvangen geen andere keuze hebben dan over te stappen naar een provider die het wel aanbied en omdat triple play veel goedkoper is was de kans groot dat ze dan ook gelijk volledig zouden overstappen. Komt dan nog een bij dat kpn de naam zou krijgen als de provider waar je geen voetbal kan kijken.....wat slechte reclame is. Dat alle KPN klanten nu betalen voor foxsports valt veel minder op zeker omdat ze even gewacht hebben met de prijs verhoging die daarvoor nodig was (de inflatie correctie prijsstijging was dit jaar niet voor niets 2x zo hoog als de afgelopen jaren... )

Het is allemaal strategie van Fox geweest en tot nu toe zijn de meeste providers er in mee gegaan. Ik hoop dat Ziggo er niet in mee gaat anders moeten we alleen maar meer betalen voor iets wat je opgedrongen wordt.
Ik zie het maar zo, geen Fox Sports meer, jammer maar ik vindt 150mbps internet echt wel belangrijker dan Fox sport. Komt er een leuke wedstrijd dan ga ik wel bij mijn zus kijken, die heeft geen Ziggo (omdat er geen Ziggo aanwezig is).

Dus van mij mag Ziggo gewoon poot stijf houden.
Inderdaad, of je besteld een keertje een wedstrijd online bij Fox. Kwaliteit is best prima. (niet zoals op TV though).
Let op, het gaat hier dus alleen om de oud UPC gebieden, niet alle ziggo klanten.
Wat u zegt klopt niet.

Dit is meer dan een half jaar geleden al net als FTTH gewijzigd naar max 6 mits de lijn het aan kan.
Het maakt hierbij niet uit of het nou V(V)DSL, BVDSL of glasvezel is.

De enige limit van 3 betreft Digitenne maar ook dat is te omzeilen met meerdere DGT contracten.
Ik heb het gezien, dank je, maar de extra kosten van 5 euro per extra kastje maakt het gelijk weer onaantrekkelijk. Je blijft toch Hollander nietwaar ... :)
KPN neem je dan ook niet voor de prijs.

Het de volgende dag hebben van een monteur (tenzij je zelf erg laat belt op de dag er voor) en relatief snelle afhandeling van tickets zou voor mij meer een reden zijn om voor KPN te kiezen.

De enige reden waarom ik klant ben bij ziggo is omdat er nu een max van 87mbit op mijn adres is en de vplus (dubbel zo veel snelheid per koper draad) pilot nog niet in mijn gebied gekomen is en ik gewoon minimaal 250/25 wil i.v.m. drastisch groter wordende games en voor snelle remote toegang tot mijn thuis server.

Vplus zal eerst op 1 koper draad geactiveerd gaan worden en later op 2 voor de mensen met bvdsl wat in veel gevallen een theoretisch maximum van 300 - 400mbit zal gaan kunnen worden.
Ik heb inmiddels ruime ervaring met zowel Ziggo Zakelijk als XS4ALL. Beide hebben me driftaanvallen bezorgt en beide hebben me ook bij tijd en wijle boven verwachting geholpen. In die zin werken bij beide partijen goede mensen met hart voor de zaak en hun klanten. Op dit moment qua internet beide partijen binnen waarbij XS4ALL momenteel 'by far' de hoogste upload heeft. Met (ook hier) een thuis-cloud is dat ERG prettig inderdaad. Het verschil tussen 4Mb upload en 60Mb upload is aardig merkbaar. Maar TV blijf ik dan nog maar even bij Ziggo afnemen, de tijd dat KPN een premium prijs mocht hebben is wat mij betreft achter ons, ik ga daar niet maandelijks 20 euro meer voor betalen.
Kan je wel zeggen, maar toen ik problemen had met mijn modem stond er binnen 30min. een Ziggo monteur voor de deur die meteen mijn modem heeft vervangen en zeer klantvriendelijk te woord heeft gestaan.

Waar KPN bij het overstappen naar Ziggo mij 2,5 week voor de afgesproken datum (overlappen van de verbinding zodat ik niet zonder internet zou komen) afsloot van telefoon en internet, en meerdere brieven stuurde of ik ZSM mijn oude usb ADSL modem (destijds nog van Zonnet ISP al tig jaren in 'bruikleen') retour wilde sturen op straffe van 100+ euro.

(Een modem die ik al eerder aangetekend retour had gestuurd maar die zij nog even kwijt waren geraakt)
Om nog niet te spreken over de spooknota's tot 3 maanden na het overstappen.
Deze behandeling na 30 jaar KPN klant geweest te zijn.

Het hierboven vermelde is voor mij al reden om nooit meer KPN klant te worden en dus zowiezo nooit glasvezel/digitenne van hun af te nemen.

[Reactie gewijzigd door Cyrusx op 1 juli 2017 01:01]

Iets vergelijkbaars had ik een jaar of vijftien ook en sindsdien heb ik dezelfde houding. Géén KPN meer. Nooit meer. Hoop ik tenminste, zeg nooit nooit.
Ik heb beide gehad. En beide kunnen hun problemen hebben hoor. Zowel Ziggo als KPN hebben mij al eens laten barsten en kon ik achter in de rij staan. En soms 2 dagen wachten voor een modem replacement. Maar ook beide gevallen dat er binnen een uur een oplossing was. Waarbij zelfs een KPN monteur binnen 15 minuten voor de deur stond omdat hij toch al in de straat was.
precies het zelfde probleem gehad,klant bij KPN geweest,overgestapt naar toen nog UPC omdat ze hogere internet snelheid en beter compleet pakket konden aanbieden dan KPN, keurig netjes modem etc retour gestuurd(aangetekend) en kreeg daarna een paar keer `dreig`brieven dat als ik het modem niet zou retourneren ik honderden euro`s zou kwijt zijn aan incasso kosten etc. een stevige brief terug geschreven met kopie van het verzendbewijs en verder nooit meer iets van gehoord op een email na van de KPN klantenservice met de vraag waarom ik was overgestapt, dat heb ik ze dus even haarfijn uitgelegd. intussen al bijna 8 jaar een tevereden ziggo klant,die mij als enige internet provider in amsterdam centrum gegarandeerd 150/15 leveren,alle kleintjes,tmobile,tele2 en zelfs de KPN komen niet verder dan een magere 10 a 15 down en 4 of 5 up.
Je beseft dat Amsterdam centrum veel meer aanlegwerk is dan een nieuwbouwwijk van een veel kleinere stad? Juist in de randstad zijn telecomverbindingen problematisch omdat er veel oude leidingen liggen die niet zomaar opgewaardeerd kunnen worden.
ben ik me terdege van bewust,glasvezel zal nog wel heel veel jaren op zich laten wachten,dus is enige keuze voor stabiel en snel internet ziggo, sinds alle andere providers bij een postcode check èerlijk`toegeven dat ze max 40/4 maar in praktijk waarschijnlijk niet hoger komen dan 10/2 en ziggo mij 150/15 biedt die ik ook daadwerkelijk krijg,wordt na gemeten door een router van de EU, dus ik zal knarsetandend de prijsverhogingen van ziggo moeten accepteren
dat is nou in rdam centrum hetzelfde, de straat is open geweest ivm met riool aanleg. echter de kabels van KPN zijn niet aangepakt toen. als ik dan tele2 vergelijk met ziggo, komt dat tele2 lijntje er toch wel erg triest van af.
oftewel ze hebben de mogelijkheid gehad van de beheerder om de kabels te vervangen en te vernieuwen maar dat was niet nodig. mijn tele2 blijft idd op 13 down en 3 up hangen.
ziggo 300down 30 up,
dus de keuze is reuze.
je gebruik van "30" triggert mij om te reageren .... eerst 30 dagen geen inetrnet bij ziggo, na reparatie 30 dagen geen telefoon .... en die lui maar volhouden dat het probleem bij mij ligt, totdat na 3 weken!!!! eindelijk een monteur constateerde dat het probleem idd niet bij mij lag, en dan vervolgens er nog een week over doen om iets aan de gang te krijgen ...
Mijn ervaring bij KPN is juist, dat ze vlot en accuraat reageren (en kunnen idd ook geen ijzer met handen breken, maar wel correcte afhandelig) .
KPN (in de vorm van XS4All, de duurste variant van KPN) heeft me al 2x een weekend zonder internet laten zitten toen er geen signaal meer op m'n glas stond.

Op vrijdag om 16:00 bellen en dan doodleuk te horen krijgen dat er pas op maandag door een KPN monteur naar gekeken kan worden. Nee, voor service hoef je daar echt niet te zijn. Helaas heeft KPN een monopolie op de glas markt, dus je moet wel...
En je denkt dat Ziggo wel wat doet op vrijdagmiddag om 16.00 uur voor 1 klant met een verbinding zonder SLA? Kan je uit de droom helpen die doen ook niets. Maandag ben je de eerste.
Dat zeg ik niet, maar voor een provider die "geprezen wordt om hun service", valt dat ernstig tegen...
Dan heb je de verkeerde verwachtingen bij de dienst die je afneemt. Je kunt het ook service noemen dat ze eerlijk tegen je zijn wat je kunt verwachten.

XS4ALL (trouwens zelfstandige dochter van KPN) en neemt net zoals alle andere providers (Tele2 e.d.) haar diensten af van KPN Wholesale.

KPN Wholesale rijdt in het weekend niet en voor dergelijke lage bedragen per maand kun je dit ook niet verwachten.
En die hebben een echte monopolie op de kabelmarkt ....
KPN Wholesale heeft inderdaad een monopolie en daarom zijn ze ook verplicht hun netwerk beschikbaar te stellen tegen kostprijs. Ziggo die ook een monopolie heeft is dit niet verplicht.

De provider heeft de keuze welke dienst hij afneemt en hier zijn ook diensten waarbij je wel een SLA hebt waarbij een monteur in het weekend gaat rijden, echter zijn deze diensten veel duurder dus niemand biedt dit aan.
XS4ALL is geen KPN beleid en als jij geen verbinding op je FTU hebt dan zal er hoogstwaarschijnlijk iets in het Reggefiber domein niet goed zitten en als men daar ondergrond of in 1 of andere verdeelkast moet zijn dan kun je verwachten dat je offline blijft als consument. KPN heeft daarin zero verantwoordelijkheid. Dus zonder achtergrond informatie kun je van alles roepen, maar ik vermoed dat het verhaaltje achter de schermen ongeveer zoals bovenstaand uitgelegd in elkaar steekt. Bij KPN had je dan namelijk gewoon een Digitenne en 4G modem kunnen ontvangen op zaterdag na 14:30 op een willekeurig service punt, ervan uitgaande dat je een volledig pakket hebt. Daarnaast als je mobiel bij KPN zit, ben je compleet, kom je waarschijnlijk om in de data en kun je op je hotspot online met 4G, dat trekt een willekeurige bundel wel voor een weekendje.
Dan zoek je niet KPN bv maar iets in de trend van Telfort ofzo...
Ik zou nog maar eens contact opnemen met KPN, zou zo maar eens kunnen dat je nu ook tot 6 STB op koper kan krijgen wanneer je inderdaad vdsl2 met vectoring en pair bonding hebt.
Dat kost gelijk 5 euro per kastje extra zie ik, waar ik bij Ziggo nu 0 euro betaal voor 5 TV's, buiten het abonnement uiteraard (oude regeling). Dat gaat hem niet worden vrees ik, het moet er niet duurder van worden ....
Nieuwe klanten betalen nu minimaal twee euro per extra smartcard bij ziggo met ci module. Een decoder is duurder.

Ik heb helaas mijn 4de kaart niet tijdig kunnen registreren, maar die doet het voorlopig nog

[Reactie gewijzigd door jeanj op 1 juli 2017 08:48]

Als je activeert via de klantenservice bv chat, en de kaart is nog niet geactiveerd geweest, dan wil men die kaart nog wel eens alsnog activeren zonder kosten. Bij mij werden er 'per ongeluk' nog wel kosten getekend, die ik na protest de volgende maand terug kreeg.
En er komt een moment dat jr iets wil wijzigen en dan hang je ook vast aan het nieuwe portfolio, trust me.
No offense, maar je kunt je ook afvragen of je wel echt 5 TVs nodig hebt?
Dat antwoord is kipsimpel, dat is niet hard nodig nee. In de slaapkamer en de studeerkamer staan ze niet vaak aan, bij de twee kids en in de huiskamer weer wel. Maar als ik in de slaapkamer een film wil kijken, dan moet dat wel kunnen en dat wil ik niet op een tablet of een laptop. Ik wil kijken zoals ik het wil, op een fijn groot scherm.Ook al staan ze maar 1X in de maand aan, ik ga geen concessies doen aan kijkgenot. Mijn klantwens is het kunnen kijken op 5 TV's. Dat levert Ziggo nu voor X. KPN levert voor X+15 euro. Dan is de rekensom niet lastig.
Voor tweakers bestaat er wel een optie om een tv server neer te zetten. Een Hdhomerun die het tv signaal omzet in ip-streams en aan elke TV een mediaplayer in de vorm van een raspberry pi. Een eenmalige investering die goed uit te breiden is. Wel lan of betrouwbare wifi nodig naar iedere raspberry pi.

Om encrypted(betaal) zenders te kijken wordt het lastiger, maar ook mogelijk.

[Reactie gewijzigd door The Underminer op 1 juli 2017 12:25]

Daar heb ik eerder naar gekeken, dat is inderdaad een erg leuke optie, maar ik vind hem net wat te duur voor het leuke. Grappig genoeg is juist het feit dat ik nu 5 CI+ kaartjes voor nop heb daar de rem op, als ik per stuk moest betalen had ik een betere business case, maar een absoluut goede optie die volgens mij ook niet zo heel bekend is ... En ook keurig te koppelen met een kaartlezer voor de encrypted zenders ... Binnenkort jarig bedenk ik ... Mmmmm ...
Klopt wat je zegt, maar mocht je ooit problemen gaan krijgen met je CI kaartjes ben je mooi de sjaak ook bij Ziggo.
Want als je er nu meer dan 1 wilt mag je dus (net als de KPN) 5 euro "huur" gaan betalen. Ben hier ook not amused over (heb hier al menig discussie over gehad met de klantenservice van Ziggo)

Kortom Ziggo is net zo EVIL als KPN in deze, feit dat jij de mazzel hebt dat je ooit in het verleden 5 kaarten geactiveerd hebt is mooi meegenomen, maar die vlieger gaat nu niet meer op voor oude en nieuwe klanten van Ziggo.

Mijn oplossing is een TV Headend server met Oscam voor de CI distributie. Hiermee kijk ik op al mijn Kodi doosjes t.v. zoveel ik wil met maar 1 CI kaartje in een cardreader aangesloten op mijn NAS :).
Mmm, dus als Ziggo mijn kaartjes deactiveert om de één of andere reden, dan heb ik meer reden om dezelfde oplossing te bouwen. Ik kan niet wachten O-)
Hint: Slaapkamer chromecast (of misschien zit die functie zelfs al standaard in je tv?)

Kun je live tv kijken (Ziggo Go)
Maar kijk je op de alle 5 tegelijk? Anders neem je het kastje toch mee naar de tv waar je wil kijken?
Waarom zou je dat moeten willen? En dan de hele tijd zoeken waar het kastje staat..
Buiten dat, connectoren in zo'n ding zijn niet gemaakt om veelvuldig gebruikt te worden ... De HDHomerun optie van @The Underminer hierboven is dan de heel veel betere optie!
Ehm, vroeger was het vrij normaal om zoveel toestellen aan te sluiten als je wou. Je had een kabel aansluiting, hier zette je zelf een coax versterker op, kabeltjes je huis in en aansluiten maar. TV in de woonkamer voor iedereen, in de slaapkamer van papa en mama voor als ze nog iets leuks willen zien. In de slaapkamer van de kinderen, al dan niet met spelcomputer zodat papa en mama eens rustig een film kunnen kijken, die vijf tv's zit je met een beetje gezin zo aan.

Dit is nooit een probleem geweest, pas sinds digitale tv zijn providers met dit soort fratsen gekomen. Elke tv is standaard voorzien van DVB-C en kan zo aangesloten worden op een centrale distributie waarmee je zo kunt kijken. Nee, providers verhuren liever kastjes per stuk per maand om allerlei extra diensten te kunnen aanbieden. Puur zodat mensen films gaan huren en meer geld gaan uitgeven. Kijk, dat er nog geen standaard voor IPTV is is gewoon jammer maar dat ook de kabelboeren de mensen naar andere systemen sturen uit eigenbelang is nog wat erger. Op dit vlak zijn we er behoorlijk op achteruit gegaan.
Dat was alleen mogelijk als het een analoge coax signaal was, tegenwoordig is alles digitaal/encrypted, dus het is opeens een heel ander verhaal.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 2 juli 2017 07:23]

Het standaard zenderaanbod bij Ziggo wordt ook nog gewoon via COAX doorgegeven...

Minder kwaliteit, dat wel.

[Reactie gewijzigd door kevinv2u op 2 juli 2017 10:21]

Het is geen mindere kwaliteit. Maar standaarkwaliteit analoge tv 420p

Vergeet niet dat beeldbuis tv's. Maar 420 lijnen hadden om beeld te kunnen tonen of het nou breedbeeld of 4:2 was.

Het analoge signaal is dit nog steeds en zal mogelijk binnen kort wel een keer verdwijnen.
Even kleine correctie. Analoog in PAL gebied is 576i.
En breedbeeld is 16:9 of kleinbeeld 4:3 verhouding.
Het kan inderdaad prima, ook met glasvezel. Ik kan mijn televisies nog gewoon via coax op glasvezelpunt aansluiten. En mijn smart tv geeft gewoon alle digitale kanalen door.
Grappig, ik heb voor mezelf 2 Game PC's staan. Is het nodig, nee, is het decadent, ja. Of het nodig is is totaal irrelevant volgens mij :)
Ik heb 2 PC's, 1 te internetten en de ander gebruik ik voor administratieve doeleinden zoals betalingen bijvoorbeeld.
5 is misschien veel, maar maximaal 2 zoals bij KPN kan ook wel weer weinig zijn.

Niet dat het mij veel boeit, omdat ik liever naar Netflix kijk dan "echte" TV (reclame, reclame, herhaling, reclame, nog oudere herhaling, weer reclame, 1 of ander shit programma dat ik toch niet wil zien, en oh ja, reclame).

Als er bij mij extra TV's komen dan voldoet een Chromecast of AppleTV prima :)
tegenwoordig 3 tv kastjes op koper van kpn
Thanks voor de aanvulling, maar dat zijn er dan nog steeds 2 te weinig in mijn geval. Het irriteert me mateloos die stomme regel. Waarom niet "per kastje heb je minimaal 6Mb download nodig", dat is best. Maar dat belerende "u heeft koper, DUS maximaal 2 3 kastjes". Aan de telefoon vonden ze het zelf ook vrij dom, maar ja, het systeem dwingt dat af meneer, daar kan ik niet omheen. Ik wil u .... blablabla. Wil je dan klanten werven of niet? Stom gedoe.

Hee, je eerste reactie zie ik ... Ik voel me vereerd O-)

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 30 juni 2017 22:13]

Moeten ze allemaal alle zenders ed aanbieden? Anders kan je 3x iTV en 2x Digitenne krijgen wellicht. Niet perse ideaal, maar toch.

Volgens mij kan je per 1 Juli wel meer dan 3 krijgen, zou dat eens vragen. :) Je dokt wel ¤1 per extra kastje.
Dank voor het meedenken! De kwaliteit van het Ziggo beeld is superieur aan dat van Digitenne, dat is dan ook geen optie. Ik ben geen pixelfanaat, maar er zijn grenzen :) Naar het aantal kastjes heb ik even gezocht, maar ik krijg nu te zien "2 HD ontvangers leverbaar". Maar ik hou het in de gaten, dank voor de tip!

Hier staat wat meer info ... En daar gaan ze er van uit dat ik al KPN heb ... Ik zal de helpdesk nog maar eens bellen :)

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 30 juni 2017 22:41]

Digitenne is echt fout.
Bij de eerste de beste vrachtwagen of brommer door de straat en je hebt strepen door je beeld. Vroeger op m'n flatje was het al niet veel beter.
Op je tablet of phone kijken is een beter alternatief!
Vrachtwagens zou je over het algemeen geen last van moeten hebben; maar met oude modellen kan. Van brommers/scooters wel, dat komt door te ontsteking. Auto's zijn veel beter afgeschermd dus geen last.
Weet je wel zeker dat je bij kpn op koper de 200mbit hebt, dus op jouw adres. Op mijn adres komt kpn met koper niet verder dan 7mbit, en das dus gewoon midden in een normale wijk 8)7
Op sommige locaties is meer dan 100mbit mogelijk, echter levert KPN (en partners) officieel niet meer dan 100 mbit over de lijn. Ik zit momenteel op 250/150 omdat ze aan het testen zijn of dat enigszins werkt: tot heden: geen klachten :)
Nou ik zeg...wat een luxe! Je hebt namelijk nog keuze m.b.t. internet.

Regio Leiden: Je neemt Ziggo als je wil leven in 2017 qua internet snelheid. Of je neemt KPN als je in een retro bui bent en qua internet snelheid terug wilt naar 2005 met 20-30 MBPS max.
20Mbps zou al een hele verbetering zijn! Hier in Oss is het 10Mbit down (!!!) koper of Ziggo.
Maar je bent niet verplicht om Fox af te nemen via Ziggo. Je kan ook gewoon een Knippr abo nemen, laat ze het dan maar bekijken bij Ziggo als je niet extra wil betalen voor voetbal als je interesse daar niet ligt.
Op tv gebied overstappen van ziggo naar kpn of iemand anders is misschien een optie.
Maar wanneer je naar internet snelheid kijkt is alleen ziggo een optie ( in de regio in Den Haag waar ik woon).
Ik hen nu 150 download via ziggo. Via kpn of iedere andere provider die xdsl levert kom ik niet boven de 4 mb omdat de afstand naar de hoofdverdeler te groot is. Dus overstappen doe je niet en 2 abbonementen ook niet. Daarnaast is 4 mb, als je dat haalt, ook niet snel genoeg om tv, internet en telefonie te gelijk te doen op meerdere apparaten.
Erg jammer dat kpn de apparatuur en bekabeling niet verbeterd.(bv glas tot aan de kasten in de straat/wijk)
Daarom hebben ze een nieuw verdienmodel waarbij de aanbieders per klant betalen (of die het Fox Sports pakket afneemt of niet), en biedt vervolgens "gratis" Fox Sports Eredivisie 1 aan deze aanbieders. Zo betalen de klanten die Fox Sports niet willen tóch voor hun voetbal.
Klinkt als eigenlijk alle zenders in het basis pakket...

Ik hoef geen NPO 2 en 3, alle RTL's en al helemaal geen SBS.

TV5 Monde? Kom op... ZDF? Why?
Eigenlijk alle buitenlandse zenders (behalve BBC) zijn voor mij waardeloos.
Maar ik betaal er wel voor!

Dus ik stel voor om jouw plan verder te trekken en per zender te betalen, voor alle zenders!

Als je het hier niet mee eens bent, waarom wel dan Fox sports uitzonderen?
Momenteel schrijft de mediawet een minimum pakket voor indien een aanbieder meer dan 100000 abonnees heeft. Een volledig flexibel pakket zonder bijvoorbeeld NPO2 is zonder wetswijziging dus niet mogelijk. Zie onder andere nieuws: Minister verhoogt minimumaantal tv-zenders basispakket tot 30

Daarnaast: zenderaanbieders zullen hier waarschijnlijk niet mee akkoord gaan, of de prijs per zender omhoog gooien. RTL zal nooit de zenders los aanbieden, omdat ze 1 geheel vormen. Net als Discovery samen met Eurosport.
Goed punt, die wist ik eigenlijk niet |:(

Je zou een 'ludieke' tussenvorm moeten vinden. Zoals in spellen vaak gedaan wordt met traits. Je heb een punten-pool. Zenders weghalen levert punten op, en zenders erbij stoppen kost punten. Duurdere zenders zijn meer punten waard dan goedkopere.

Dit uiteraard met behoud van de verplichtte 7 zenders. (Waarvan er IMO maar 3 echt nuttig zijn)

Beter pakket voor minder.
Ander voordeel is dat ze dan beter kunnen inzien wat er nauwelijks gekozen wordt.
Klopt, Discovery eist bijvoorbeeld dat ID in het digi basispakket zit.
Erger nog, indien 1 van de publieke zenders eruit gehaald zou mogen worden, ondermijnt dat de standaard belasting, die het kijk/luistergeld vervangen heeft ...
Als je per zender gaat betalen dan heb je alleen nog maar de grote zenders over omdat deze door de gros wel bekeken wordt. Kleine zenders kunnen dan nooit het hoofd boven water houden.

De wet is juist een bescherming voor kleinere of niet mainstream zenders
Nou, wat mij betreft mogen ze sowieso het mes zetten in de publieke omroepen, en dan dus eigenlijk alleen nog de NOS aanhouden. Scheelt weer honderden miljoenen, en de interessante programma's die nu bij de NPO zitten worden dan toch wel overgenomen door de commerciele partijen, zelfde productiemaatschappijen zitten er toch achter.
Nou, wat mij betreft mogen ze sowieso het mes zetten in de publieke omroepen, en dan dus eigenlijk alleen nog de NOS aanhouden. Scheelt weer honderden miljoenen, en de interessante programma's die nu bij de NPO zitten worden dan toch wel overgenomen door de commerciele partijen, zelfde productiemaatschappijen zitten er toch achter.
Grote fan van reclame elke 12 minuten?
Nee, sowieso geen grote fan van tv oa dus door reclames. Maar wat er op NPO komt is 99 van de 100 keer toch van kwaliteit dat nog lager ligt dan wat er op de commerciele komt, dus waarom moet ik dan nog zoveel kijk en luistergeld betalen voor die troep.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 1 juli 2017 09:55]

Betaal jij nog kijk en luistergeld? De rest van Nederland al een aantal jaar niet meer.
Nouja, niet meer rechtstreeks, maar waar denk je dat de NPO voornamelijk van betaald wordt, juist vanuit onze zuur betaalde belastingcenten. Aangezien het aanbod op de NPO amper nog verschilt van de commerciele zenders, maar het wel een enorme bult aan geld kost, zie ik niet in waarom we daar nog belastinggeld aan moeten verspillen. Beperkt het naar alleen nog echte informatieve programma's op 1 zender en de rest moet maar naar commerciele zenders. sorry maar een DWDD (en vergelijkbare praat/amusementprogramma's) vind ik dus echt niet dat dat nog met belastinggeld betaald moet worden, en dan al helemaal niet met de salarissen die deze presentatoren er voor krijgen.
Mee eens, providers moeten de klant een specifiek pakket laten samen kunnen stellen. Who the fuck zit te wachten op Al Jazeera TV, TV Monde, die fucking Duitse kutzenders, etc we betalen er wel voor idd en kijken het niet eens!
Ook mee eens maar met een zelf samengesteld pakket zul je niet snel goedkoper uit zijn. De inkomsten voor de provider zullen gelijk moeten blijven anders gaan ze failliet. Of ze steken minder in het netwerk waardoor dat verouderd. Ben je als gebruiker ook weer slechter af.

Sport is een melkkoe geworden en de verschillende sporten zijn versnippert over vele zenders. Waardoor je als kijker slechter af bent. Meerdere abonnementen "nodig". Gelukkig heeft Delta bij ons zijn poot stijf gehouden met Discovery, die wilde ook een hogere doorgifteprijs hebben vanwege de sportrechten die ze duur gekocht hebben. Maar daardoor hebben we nu geen Discovery meer, Eurosport kan me gestolen worden.
Dat zelf samenstellen niet goedkoper zal zijn maakt mij niet uit. Ik betaal dan in ieder geval wel voor de zenders die ik wel wil hebben.
Nou in deze ben ik het daar niet helemaal mee eens. Je hebt een overeenkomst voor een bepaald gebied. Aannemen dat bij overname deze overeenkomst ineens ook voor het andere gebied gaat gelden waar je een andere overeenkomst mee hebt is vreemd.

Als ze hadden verwacht dat het goedkoper zou worden voor Ziggo hadden ze het anders gespeeld.

Hier komt geen winnaar uit. Maar Ziggo zal waarschijnlijk de grote verliezer worden, immers moeten ze mogelijk net als KPN weer 2 euro extra vragen voor het Abonnement. Iets wat ze bijna niet meer kunnen doen na al het negatieve nieuws de laatste keer.
Wat ik niet snap is waarom ziggo niet gewoon zelf twee tv pakketten kan aanbieden. 1 zonder en 1 met fox sports (voor paar euro meerprijs). Kunnen mensen zelf kiezen.
Omdat Fox Sports Ziggo verplicht per abonnee te betalen, ongeacht of iemand het Fox abonnement neemt of niet.
Hm... Tja, het zal wel niet mogen, maar een boycot van de televisieaanbieders op dit gedrag zou de beste oplossing zijn.

Als je door deze move ineens 5 vd 10 zenderaanbieders mis loopt krijg je effectief ook niet echt méér geld binnen lijkt me ;)

Ik vind het wel belachelijk. We gaan toch ook geen Film1 in het basispakket stoppen voor iedereen, met bijkomst dat iedereen meer gaat betalen per maand? Tuurlijk, als iedereen het verplicht zou nemen denk ik dat het maar 1 a 2 euro meer zou hoeven te kosten per maand in je basispakket, maar ik zou er nooit gebruik van maken, dus nee dank je!
Ik zelf ben voorstander van een flexibel zenderpakket. Bij een standaard abonnement mag je voor (bij wijze van spreken) ¤20,- aan zenders uitkiezen en wil je er meer betaal je ervoor. Kun je zelf kiezen welke zenders je wilt en betaal je niet voor zenders die je niet wilt. Maar ongetwijfeld dat hier ook weer haken en ogen aanzitten...
Ik ben voorstander van het alleen nog leveren van IP diensten op een dikke internetpijp als nutsvoorziening. En jij kan als klant vervolgens zelf je pakket van diensten bij elkaar klikken wat je wenst op die IP pijp. Mijn stellige overtuiging is ook dat de huidige content-leveranciers dit zo lang mogelijk zullen tegenhouden. Het huidige model van - bijna - een verplichte afname levert een 100% winnende business case op. Stel je voor dat klanten zelf mogen kiezen ... dan zou ik me als SBS6, NET5 en zo toch wat zorgen maken over mijn voortbestaan.

typo ...

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 1 juli 2017 16:07]

Ja met dat verhaal werd ik 20 jaar geleden ook de straat op gestuurd door de voorloper van Ziggo; om de klanten het blije nieuws te kunnen vertellen dat ze met digitale televisie zelf zenders konden gaan kiezen.
Nou, kijk hoe dat uitgepakt heeft.... Technisch is het prima mogelijk, maar hey, het zou ze onherroepelijk inkomsten gaan kosten. Dus douwen ze je allerlei kul door je strot waardoor je als klant nu met dit soort idiote constructies zit.

En het ergste: de vele mensen die huilen dat er geen alternatief is (niet zozeer qua aanbieder maar WE KUNNEN NIET ZONDER TV).
Heb de kabel er hier al 9 jaar geleden uit gedaan en heb alleen een internetverbinding.
NIETS maar dan ook NIETS gemist (en nee, ik vind het geen probleem om niet over de laatste So You Think You Can DitDat mee te kunnen praten bij de koffie-automaat. Eerder een zegen.)
Dat is ook precies wat ik zeg, dan worden de Mannen en de Jannen gescheiden (no offence Jan!) en dat kost een kabelaar dus ook potentieel geld.Alleen internet zal de toekomst zijn, jij bent daarin een vroege vogel, maar dit wordt zonder twijfel de standaard. Jaar na jaar daalt de tijd die aan TV wordt besteed, dus er komt een moment dat we prima zonder TV kunnen, het is alleen zo dat ik realtime wil bepalen wat ik zie, hoe ik dat zie en wanneer. Daar passen de TV-diensten van een kabelaar niet meer in. Rustig afwachten :)
Als je kijkt naar streaming diensten willen veel mensen juist niet zelf diensten kiezen, want dan moeten ze weer extra betalen, ze willen juist één dienst die alles aanbied... :P
Hm... Tja, het zal wel niet mogen, maar een boycot van de televisieaanbieders op dit gedrag zou de beste oplossing zijn.
Natuurlijk mag dat, dat is namelijk precies wat Tele2 heeft gedaan. Natuurlijk zijn die een stuk kleiner, en mogelijk omdat het een budgetprovider is was het aantal abonnees van Fox Sports relatief kleiner. Ik verwacht echter dat Ziggo, net als eerder KPN, uiteindelijk wel zal zwichten.
Ziggo de verliezer, wat dacht je van de klant? Die moet het uiteindelijk betalen.
Ik denk dat Ziggo een eenvoudige rekensom moet maken om te bepalen wat gunstiger is. Sommige aspecten zijn mogelijk nog niet bekend bij Ziggo. Zoals: Hoeveel klanten verliezen we door prijsstijgingen? Of: Hoeveel klanten verliezen we door Fox niet meer aan te bieden? Maar ja, daar zijn marktonderzoeken voor mogelijk. En het zou best kunnen dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, omdat hele volksstammen Ziggo klanten toch geen redelijk alternatief hebben. In dat geval zou ik een lastige partij als Fox laten vallen.
Enige alternatief hier is koper van KPN en met de zenders die ik nu heb ben ik dan veel duurder uit dan met Ziggo omdat ik korting krijg via de vakbond. En mijn snelheid gaat van een stabiele 300 naar een maximale 100 Mbps.
Bij mij van 150mbit naar 7mbit, dus echt geen alternatief. Maargoed, wat mij betreft mag fox op zwart, kijk toch geen sport en wens er dus ook niet extra voor te betalen.
Juist, want ben toch benieuwd wat fox zou doen als ziggo dan zegt, ok, dan niet, dan gaan jullie gewoon op zwart en dus helemaal geen inkomsten meer vanuit ons. Oh en wanneer het contract afloopt met de andere helft, dan stoppen we daar ook mee.
Zo'n grote aanbieder verliezen als ziggo kan fox echt niet permiteren.
Je maakt een misvatting mbt waar de macht ligt. Nl bij de contentproviders.
Het is niet voor niets dat liberty global ook een tak liberty media aan het ontwikkelen is.
De concurrentie over een tijdje is iptv via google, amazon, netflix en apple.
Dat zijn concurrenten voor alle isp, en die kopen het gewoon in bij de contentproviders.
Dat scheelt dan na het verlies van de mobiele roaming diensten en na het verlies van de vaste lijn telefonie, ook nog eens de tv winsten.

En ja hoor hier is men zich al tegen aan het wapenen, dmv zelf content te kopen cq te beheren.
Hoeveel procent heeft Ziggo eigenlijk momenteel in handen? Ik kan mij herinneren dat het vorig jaar iets van 55% was.
Dat is in ieder geval meer dan de 30% die KPN in handen heeft.

KPN was natuurlijk bang voor een groot verlies wanneer Fox niet meer doorgegeven zou worden, maar Ziggo is in principe zo groot dat ze eigenhandig Fox de nek om kunnen draaien wanneer er geen overeenkomst bereikt wordt.
De onderhandelingspositie is in ieder geval vele malen sterker dan de tv operators die hieraan vooraf gingen.
Delta heeft bij de Discovery groep gelukkig de poot stijf gehouden. Daar wilden ze de kosten van de uitzendrechten van de komende Olympische Spelen op alle kijkers afwenden maar daar is Delta het niet mee eens. Daar staan Discovery en Eurosport nu dus op zwart. Van mij mag Ziggo dit nu bij Fox ook doen.
Het is gewoon slim, dit gaat gewoon bij de winst van Ziggo eraf. De prijs gaat toch steeds omhoog, jaar na jaar.
@henk_dh Zo werkt het altijd bij aanbieders. Iedereen betaald mee voor zenders waar je zelf niet naar kijkt. Zenders als National Geograpic of Discovery vragen ook geldt voor de doorgifte. Echter Ziggo doet er een extreme opslag bovenop waardoor het onbetaalbaar geworden is. Terwijl ze zelf de rechten van het Engelse voetbal en de Formule 1 opgekocht hebben en die via hun eigen 'gratis' kanaal uitzenden. Uiteraard betalen alle abonees mee aan dit gratis kanaal.

Als iedereen een euro extra betaald voor Fox Sport 1, dan kan de voetballiefhebber alle Fox Sport kanalen voor vijf euro per maand krijgen. Dat kinkt mij vrij aantrekkelijk in de oren vergeleken met de 18,95 euro die Ziggo nu aan haar klanten vraagt.
Inmiddels staat de uitspraak (pdf!) van de rechter ook online.

Overigens is dit een uitspraak in kort geding; er loopt vooralsnog nog steeds een bodemprocedure tussen Ziggo en Fox. De rechter neemt echter niet aan dat de uitkomst daar veel anders gaat zijn:
4.18.
Gelet op al het vorenoverwogene valt niet aan te nemen dat de bodemrechter Ziggo B.V. geslaagd zal achten in het leveren van het van haar te verlangen tegenbewijs (zie hiervoor in rechtsoverweging 4.9.). Om deze reden zullen de door Ziggo B.V. gevraagde voorzieningen worden geweigerd.

[Reactie gewijzigd door arnovos op 1 juli 2017 12:32]

Als dat waar is, dan wordt er denk ik niet onderhandeld...
Kunnen ze dat hele voetbalspel niet gewoon een eigen provider geven welke middels een VPN te benaderen is? Hoeft er ook niemand meer te betalen voor die spullen als ze er tóch niet naar kijken.

De MotoGP is zo al jaren alleen via DORNA te bekijken op het moment dat je ALLES wil kunnen zien en hetzelfde geldt ongeveer ook voor de F1.
Hier in België ook hoor. Alleen kan ik gelukkig de F1 nog kijken via de Waalse(Franse) zenders :) Ik ga ook niet betalen voor de paar races per maand. Ik vind dat te duur voor wat ze bieden. Als ze nu de WEC erbij halen en de Indycar wordt het misschien lastig voor mij. Maar voetbal interesseert mij niet. Ik kijk zo ie zo heel weinig live tv. Doctor who en F1 is eigenlijk het enige op dit moment. Waar heb ik die aansluiting voor ? 8)7
Boodschappen van algemeen nut, (vind het altijd leuk om belgische tv te kijken) en voor het geval waarin er iets ergs gebeurt en je op tv of op teletext belangrijke informatie te horen krijgt/ziet. (de dijken zijn doorgebroken, er is een gaswolk, weet ik veel, terroristen)

en zodat je af en toe gewoon de tv aan kan zetten om iets te kijken zonder eerst te moeten kiezen
Dat soort nieuws is ook snel op internet te vinden. De aanslagen in Brussel waren bijvoorbeeld beter te volgen via internet dan op de tv.
Indien mogelijk: plaats een schotel. Op Astra1 is F1 te zien bij RTL (SD) (het duitse commentaar is beter dan het laatste commentaar wat ik van Mol gehoord heb), sommige bij Channel4 (HD) op Astra2 (nog veel beter commentaar), Doctor Who is dan ook te ontvangen direct van de BBC op Astra2. Eenmalige kosten iets van 200-300 EUR ofzo, heb je dus in 2 a 3 jaar terug verdient.
Ja dat zou kunnen. RTL heb ik nu ook. En dat ik dit heb is omdat Telenet toch wel de snelste is in België. Enkel internet is niet veel goedkoper. Daarbij kwam ook dat ik gratis bel naar nederland na 1600 in de middag en in het weekend geheel. Dat was het eigenlijk.
Gaat RTL niet stoppen met de Formule 1 komend seizoen?
De vraag is sowieso hoelang de duitse zenders nog in Sd worden doorgegven. hD zit achter een smartcard
F1 is juist exclusief door ziggo gekocht en daar betalen alle abonnee's al voor
Ziggo laat nog niet een kwart zien van wat er door de FIA wordt opgenomen.
Wat maakt dat uit, er kijken amper 1000 mensen naar de eerste vrije training . Het belangrijkste is de quali en race en die zijn gratis voor ziggo klanten. Waarom kan Fox niet het zelfde doen met 1 kanaal?
Zijn die zenders écht "Gratis"? Volgens mij betalen alle Ziggo abbonee's er gewoon voor terwijl er legio mensen niets om geven. Datzelfde geldt ook voor de kanalen welke bijv. dat voetbalspel uitzenden... En waar 't hier nu toevallig over gaat.
Ja, die zijn echt gratis. De F1 is namelijk van Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo.
Ik denk dat die 2,55 prijsverhogin ergens voor was. In iedergeval niet voor meer zenders of sneller internet. Misschien gaat daar wel een stukje naar het f1 potje
Ach, KPN (of in mijn geval, XS4All) is ook bijna 5 euro duurder geworden, zonder aanwijsbare reden. En wij hebben geen F1.
Tijdens de prijsverhoging is duidelijk gemaakt dat dit kwam door de sport.
En datzelfde geldt ook voor de RTL's, SBS's, duitse, Franse, Turkse zenders etc.
Deed rtl 7 niet eerst de motogp? Tegenwoordig doet de nos en Eurosport het gewoon weer trouwens.

Ziggo heeft met hun zender pakket 3 kanalen gereserveerd voor de F1 als er een race weekend is. Ik kan me niet voorstellen dat er meer te zien valt dan dat je op die kanalen kan zien
Veel meer eigenlijk.. je hebt extra zenders die enkel actief zijn tijdens het race weekend, hier kan je meer gegevens zien zoals on-board cam, scores, wie waar is etc.
I know! Daarom vraag ik me echt af wat wimmel_1 bedoelt met dat er meer beelden zijn dan dat ziggo uitzend
Het ingewikkelde voor Ziggo is dat ze zich als een enkele provider willen profileren. In oud Ziggo gebied zitten ze contractueel aan Fox vast tot 2020. Als je nu niet met Fox in zee gaat voor het oud UPC gebied dan krijg je voor klanten juist meer in plaats van minder zichtbare verschillen per regio. Of je moet Fox voor iedereen op zwart zetten bij Ziggo, ook al was doorgifte voor de helft nog wel mogelijk geweest. Hoe dan ook een moeilijke beslissing en de rechter heeft het beste alternatief voor Ziggo van tafel gehaald. Als Ziggo het niet zonder Fox durft te stellen dan gaat dat ze nog veel geld kosten vrees ik, waar uiteindelijk vooral de niet eredivisie kijkende consument de dupe van wordt...

Van de andere kant als dit zo doorgaat en Fox blijft winnen dan voel ik een uitbreiding in de hoek van de koppelverkoop en netneutraliteit wetgeving aankomen. Geen gezond business model dit, net als sommige zenders in het basispakket een twijfelachtig bestaansrecht en vaste boterham hebben. Dat houdt dan vermoedelijk ook op voor alles buiten de publieke omroepen. Interessant allemaal wat Fox zo mogelijk aanzwengelt in de politieke achterkamertjes.
Je moet IMHO hier twee dingen apart zien - de afloop van het contract voor het oude UPC-gebied, en de koppelverkoop bij het nieuwe contract.

Ziggo zat fout met te denken dat het oude contract wel overgenomen zou worden door het bestaande Ziggo-contract, zeker aangezien juist UPC Ziggo overnam, en dus in feite de bestaande entiteit genaamd Ziggo gewoon de oude UPC is.

Aan de andere kant heb je de koppelverkoop, welke nogal twijfelachtig is moreel gezien, maar juridisch nog kan. Kleine nota re koppelverkoop - de wet koppelverkoop is vooral om consumenten tegen aggressieve bedrijven te beschermen, bedrijven worden geacht zelf dat soort dingen in de gaten te houden en een rationele beslissing te maken.
Daarom voorzie ik ook uitbreiding van de wet als dit zo doorgaat. Nu wordt een bedrijf 'gedwongen' om een variabel luxe product voor alle consumenten af te nemen om dat aan bepaalde consumenten aan te mogen bieden. Straks komen Google, Microsoft en Facebook ook: 1 euro per abonnee per maand of we sluiten alle Ziggo IP ranges buiten. Als die commerciële ruimte er ligt gaat men daar vroeg of laat misbruik van maken als een bepaalde dienst eenmaal onmisbaar is geworden. Er blijft dan van het vrije internet zoals we dat kennen weinig meer over.

Ik hoop daarom van harte dat Ziggo net als Tele2 durft nee te zeggen tegen deze chantage en enkel akkoord gaat met betalen per eredivisie kijker. Verder dat Fox wordt uitgesloten van toekomstige biedingen op uitzendrechten omdat nu gebleken is dat ze niet de lange termijn belangen van de eredivisie fans dienen.
Ik denk dat Fox sport dat niet aandurft, nu hebben ze een stabiele inkomstenstroom, bijna onafhankelijk van de geboden kwaliteit. Met een eigen stream daarmee zouden ze afhankelijk worden van hun gebruikers en is het maar afwachten wie daarin mee gaat. Als de economie wat minder gaat, zijn ze ineens hun kijkers voor een deel kwijt. Dit zou ook de door mij gewenste oplossing zijn, maar dit zal niet vlot gebeuren denk ik!
Fox zoekt het maar uit... ze doen zo moeilijk omdat ze meer prijzengeld hebben beloofd aan de knvb dan dat er aan inkomsten binnenkomen. En dat contract loopt nog een aantal jaren

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 1 juli 2017 16:35]

Hee, dat wist ik niet, ga ik even naar Googlen!
WoW dit was 5 jaar geleden al gepost toen al overduidelijk was dat de eredivisie niet winstgevend zou zijn met het huidige model
Het wás al alleen voor mensen die er voor wouden betalen, hoewel dan via een optioneel zenderpakket. Blijkbaar waren er niet genoeg mensen die er voor betaalden en in plaats van dood te gaan zoals dat behoort als je product niet gewild genoeg is kiest Fox er voor zich nog wat gehater te maken bij de niet voetbalverslaafden.
Ziggo staat sterk. Eigen sportkanaal en waarschijnlijk de meeste fox abonnees.
Dus als ze niet voldoen aan de fox eisen, gewoon stoppen.
De hoofdsponsor van Ajax die de wedstrijden niet uitzend? Right.
Ziggo zit wel met een dingetje... nog een prijsverhoging en dan gaan er weer mensen weg.
Maar waarschijnlijk lang niet zoveel mensen als wanneer ze geen eredivisie meer hebben. Dat is het probleem. Al is dat ook een probleem, omdat in sommige wijken waar KPN nog geen goede ADSL/VDSL heeft het kiezen wordt tussen voetbal kijken of fatsoenlijk internet hebben; maar het zou me niet verbazen als een aantal fans alsnog voor dat eerste kiezen. :X Onderschat de gemiddelde voetbalfan niet!
Ik ga dan liever naar trager internet... en velen met mij... TV is bijna onbetaalbaar geworden.
Illegale streams worden ook nog eens steeds makkelijker te bekijken.
Ik ben blij dat ik dat probleem gelukkig niet heb.
Qua sport kijk ik eigenlijk alleen maar F1. Dat heb ik nu toevallig even van Ziggo F1 op KPN omdat ik 50% korting kreeg, maar die korting verloopt na de race in Oostenrijk; en dan gooi ik het eruit.
Ik kijk het dan liever gratis met Duits commentaar op RTL (in SD, dat dan weer wel- en ik spreek echt geen woord Duits) dan dat ik ¤15,50 per maand moet lappen voor het commentaar van Olav Mol. :+

Stel dat ik perse naar Ziggo moest overstappen voor F1, dan zou ik ook naar een stream grijpen. Kijk toch liever naar SkySports, maarja. No way dat ik m'n glasvezelverbinding ga opgeven om een paar keer per jaar auto's in een rondje te zien rijden.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 30 juni 2017 23:12]

Dat hele prijsverhoging gezever begint me een beetje de keel uit te hangen. Als Ziggo 1 euro duurder wordt kan je onder je jaarcontract uit. Dan kan je twee dingen doen of naar een goedkopere provider stappen of korting bedingen die ook nieuwe abonnees krijgen. De korting nu is 3 maanden 25 euro wat dus neerkomt op 75 euro tegenover een tientje of 2 prijsverhoging. Sterker nog ik heb gebeld en kreeg als trouwe klant 6 maanden 25 euro korting. Dus ophouden met mensen na te blaten en gewoon bellen dan heb je bij iedere verhoging die ziggo aankondigt minimaal 100 euro per jaar korting op je abonnement. Oh ja en als pleister op de wonde gratis 3 maanden lang ook het premium zender pakket gaat in september als ik weer terug ben van vakantie. Prima deal die niemand kan verslaan in mijn optiek.

Dus met andere woorden van mij mogen ze ieder jaar verhogen want ik hang gelijk aan de telefoon voor 6 maanden korting op mijn abonnement.

[Reactie gewijzigd door InsanelyHack op 1 juli 2017 00:48]

Dat jij korting krijgt betekend niet dat iedereen die krijgt... ik probeer al WEKEN om van CI+ module af te komen en gewoon analoog te kijken.. maar nee hoor.. Ziggo weigert ALLE medewerking.
Dan dreig je toch met opzegging van dat hele Ziggo gebeuren.

Of je maakt met die IVR de keuze om op te zeggen, krijg je de magische retentie afdeling aan de lijn, die gaan ver om jou als klant te behouden.
Omdat Ziggo weet dat andere providers max 20Mb/s bieden... trappen zij daar niet in.
Dat lukt 1 op de 10 mensen (jij bent blijkbaar die 1 op de 10)
de rest blaat die ene die die korting kreeg weer na.

Misschien dat jij in een omgeving woont waar wel enige concurrentie is?

Wij zijn al sinds de oprichting van Essent kabelcom zo'n 18 jaar geleden abonnee bij ze (ook altijd het duurste pakket dat ze aanbieden),dus trouwer dan ons zijn er maar weinig .

Maar hebben dit nog nooit voor elkaar gekregen
Ken ook veel mensen hier in de omgeving die ook al jaren abonnee zijn,
maar het hier in Den Bosch ook niet voor elkaar krijgen
En geloof me,hier zijn we mondig genoeg.

Een maandje ziggo sport is wat je kan krijgen en dreigen met overstappen boeit ze niet,
veel plezier met adsl (het enige alternatief hier) krijg je dan te horen
Zelfde geldt voor KPN, die verhogen ook regelmatig de prijzen met een smoes als reden. En daar steken ze het geld niet in sneller internet, enkel in het stilleggen van concurrenten die glasvezel aanleggen.
kunnen ze gelijk stoppen met geld in een bodemloze put te stortten, dan kan de prijs van de pakketten ook weer gewoon naar beneden.
Ze staan niet zo heel sterk. De mensen die fox sports hebben zullen zonder pardon overstappen naar een andere provider als ziggo stopt met uitzenden. Sport is een van de weinige dingen waar een tv nog voor nodig is (tenzij je er echt heen gaat :P). Voor de zoveelste herhaling van friends (ja ik kijk naar jou comedy central) zet ik de tv niet aan.

De streams van foxsports op hun app en website zijn niet van hoog genoege kwaliteit om op een tv te tonen

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 30 juni 2017 22:15]

Die kans is laag, veel mensen gaan juist weg als Ziggo nog eens haar prijzen verhoogd.
Steeds meer zenders te zien via Knippr of rechtstreeks zoals ziggo sport toaal.
Ik heb fox sports puur voor het voetbal, al die andere sporten interesseren me niet en zijn ook te zien op Eurosport en Ziggo sport. Kan ik geen Fox meer krijgen ga ik echt niet weg bij Ziggo. Boeien.
Als het alternatief koper is, zullen veel mensen wel blijven. Iptv werkt van geen kant als je coax gewend bent.
Probleem is de eredivisie wedstrijden, die kunnen ze niet aanbieden. Maar ik vind sowieso dat deze rechten niet aan de hoogste bieder verkocht mogen worden, maar dat die, zullen we maar zeggen op frand voorwaarden, aan iedereen aangeboden moet worden, immers wprdt de eredivisie voor een heel groot deel van onze zuur betaalde belastingcenten betaald (oa alle beveiliging en steeds vaker onderhoud van de stadions).
Helaas zou ik zeggen. Ziggo is sponsorvam Ajax. Ik zie al spandoeken in het stadion: Ziggo ga weg!!!. Ja supporters willen Fox sport. Eerst zijn de Feyenoord supporters al overgestapt naar een provider, straks nog de Ajax supporters. Ben benieuwd ... wordt Fox Sports ook eens goedkoper ... Ziggo is erg duur...
Sowieso jammer dat je een tv-abonnement nodig hebt voor deze en andere betaalzenders.
Veel erger is dat je een TV abonnement moet afnemen om bij Ziggo internet te kunnen krijgen.
Als je via de kabel signaal wilt krijgen voor internet dan is dat automatisch ook signaal voor TV. Dat is de techniek. En aan de andere kant, volgens mij kan je bij KPN geen TV nemen zonder Internet.
dat kan wel - digitenne of KPN play - of je dat wil is een ander verhaal
Filter plaatsen in de wijkkast. Alternatief is analoog gewoon uitfaseren (gaat toch gebeuren op termijn aangezien elke zender een (relatief) gigantish stukje bandbreedte gebruikt) en alles achter de decoder. Personen die geinteressert zijn in TV kunnen een smartcard aanschaffen (met eventueele extra betaal pakketen) en de rest betaalt niet die +/- 10 EUR/maand (whatever de 15-20 EUR/maand voor analoge TV minus koperhuur is) voor iets wat ze niet willen gebruiken.

BTW bij KPN kan je een los TV abonnement afnemen.
En waarom kan het in andere landen dan wel? Zelfs hier in België kan ik bij Telenet gewoon enkel internet krijgen. Met een filter is dit prima op te lossen. Heck, ik kan zelfs voor een andere aanbieder op de coaxkabel kiezen. Ik snap niet waarom Nederland nog steeds koppelverkoop en monopolie op een netwerk toe laat :(
Nou ja, zonder digitale TV kan tegenwoordig wel hoor... Zonder analoge TV is helaas niet mogelijk omdat het nou eenmaal een broadcast systeem is waar je op aangesloten moet zijn om gebruik te kunnen maken van Internet. Het is niet mogelijk om die zenders dan niet binnen te krijgen.
Er zijn sinds jaar en dag al filters te koop die de gebruikte TV banden/spectrum gewoon specifiek weg kunnen filteren. Zijn de aansluitkosten opeens ook gerechtvaardigt aangezien ze een monteur naar de wijkkast moeten sturen.
Welke aansluitkosten? 9 van de 10 keer is de aanbieding dat je geen aansluitkosten betaald, maargoed aansluitkosten heb je ook bij alle andere providers.
Welke aansluitkosten?
Random abonnement: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/
19.95 EUR activatiekosten.
9 van de 10 keer is de aanbieding dat je geen aansluitkosten betaald,
Ik beoordeel aanbieders niet op aanbiedingen maar hun normale gedrag. Indien ik een korting zou kunnen krijgen als ik ga bellen, ga ik bij die aanbieder weg aangezien de standaard prijzen te hoog zijn.
maargoed aansluitkosten heb je ook bij alle andere providers.
Iedereen doet het dus het is okee! Ik vind het prima indien er daadwerkelijk kosten zijn verbonden aan het aansluiten, maar die zijn er in het geval van Ziggo nauwelijks. Analoge TV doet het hier nog altijd na 2 of 3 jaar geleden mijn abonnement te hebben opgezegd. Idem bij mijn ouders (een jaar of 5) en hun buren.
De 'aansluitkosten' zitten em niet bij het analoge gedeelte, maar bij het verpakken, verzenden van de hardware en bij het activeren aan hun kant. Analoge signaal zal niet echt afgesloten worden.
Ja inderdaad :(. Ik heb TV "opgezegd" (Ziggo) als ik nu Fox sports wil ontvangen kost me dat 252 euro per jaar aan Interactieve TV en daar bovenop nog eens 17 euro p/m voor Eredivisie. Er was iets zoals Fox Sports GO maar dat: "is momenteel niet beschikbaar voor nieuwe klanten"
Als ik persoonlijk dat afzet tegen het aantal uur dat ik tv zenders op mijn tv bekijk, dan zijn dat wel retedure uurtjes die ik per jaar kijk, ik kijk namelijk heel weinig. Je kan het beter niet per jaar uitrekenen, is alleen maar triest als je ziet wat je eigenlijk betaald voor die onzin op al die kanalen. Bizar, ik betaal hetzelfde en dus zit ik op bijna 500 euro voor een paar voetbalwedstrijden en elke dag een half uurtje journaal kijken. Zonde van je geld... maarja, mijn vrouw en kinderen denken er anders over.
Dat is precies de reden waarom ik TV heb opgezegd. Ik heb nog wel TV (kom je niet vanaf bij Ziggo) en NL1,2,3 zijn HD, en dat waren eigenlijk de enige kanalen die ik keek.
Bekijk anders even het abonnement van T-Mobile Thuis, waarbij je de eerste eredivisie zender al in het pakket erbij krijgt.
Meer info: https://www.t-mobile.nl/t...ve-tv/fox-sports-compleet

Wil je Ziggo sport, dan kun je die daar ook los aanschaffen: https://www.t-mobile.nl/t...eve-tv/ziggo-sport-totaal

Er zijn volgens mij genoeg alternatieven voor Ziggo, maar je moet er wel naar op zoek gaan. Het wordt niet altijd zo in je schoot geworpen. Als alternatief van een een tv aanbieder, kun je ook gebruik maken van bijvoorbeeld Knippr.
Het alternatief is een nog veel duurder basispakket. Dan liever losse zenders, voor als t je iets interesseert.
Ik ga niet betalen voor die troep voor andere klanten... dat ze maar voor deze doelgroep de abonnementsgelden omhoog zetten en NIET voor de mensen wat het niet willen hebben!
Maar ik wil alles behalve Nederland 1 en RTL 4 niet, ik betaal daar ook voor. Dus tja, hoe dan ook, je betaald sowieso voor zaken die je niet wilt zien. Je kan ook weinig anders, als je niet betaald kan je overstappen, maar of het gras daar groener is? Waar wil je heen? KPN niet lijkt me aangezien je daarvoor al voor voetbal betaald. Blijft niet veel over behalve een schotel op het dak.
Daarom wilt de VVD het basispakket niet meer verplichtbaar stellen alleen zijn nog steeds grote partijen als D666 daar tegen.
Dat doe je al. In je goedkoopste zender pakket zitten ook meukzenders die je niet of nauwelijks kijkt. En aan / uitzetten en daarvoor betalen werkt ook niet want dan nog moet het aanbod met weinig geïnteresseerden betaald worden en is de aan / uit zender per saldo ook duurder dan ie in werkelijkheid is.
Het werkt nu eenmaal zo en dat geldt niet alleen voor Fox. Je betaalt feitelijk voor iedere zender in je (basis)pakket, of je nu kijkt of niet. Türk 1 staat hier ook nooit op maar betaal er wel voor. Wegenbelasting, idem. Geld kan gebruikt worden voor de aanleg of onderhoud van een A weg waar ik nooit rij en nooit zal komen. Betaal er wel voor.
was fox Eredivisie niet al een aparte zender pakket ?
Dat is het ook maar fox wil meer moneys
Klopt, maar als Fox dit niet deed beweerde Fox dat zij dan kapoet zouden gaan.
hmmmz, geneuzel... KNVB en clubs hadden nooit exclusieve rechten per opbod moeten veilen... dan was deze situatie nooit ontstaan, het is jammer dat kpn overstag is gegaan anders had Fox toch best een probleem gehad... Nu hebben ze via KPN een machtspositie gekregen waar ze stevig gebruik van maken.

Zelf heb ik er geen belangstelling voor grofweg de meeste wedstrijden... en kan dus heel goed zonder Fox,... afgezien van the Simpson & vikings kunnen de zenders van Fox er gewoon vanaf, echter voor mij geld wel dat als het abonnement duurder wordt door fox sports (welke met een soort van wurgcontract zichzelf in het basispakket wurmt), ik misschien toch moet gaan nadenken over Tele2. Dat zou dan een van de weinige partijen zijn, die niet toestaat dat Fox over de rug van iedereen zijn verliezen probeert te compenseren.

Eigenlijk vind ik het te zot voor woorden dat Fox de voetballiefhebber straft als zijn provider niet toegeeft aan 'maffia-achtige partijken'. Dat maffia is natuurlijk maar een mening, de methode is wel dubieus
Weet niet of ze een machtspositie hebben verkregen, maar denk dat KPN ironisch gezien wel moest vanwege Ziggo. Ziggo had plannen om HBO op te heffen, wat ze ook gedaan hebben, waardoor series als GoT nu exclusief bij Ziggo zijn. Dat was al vervelend, maar als KPN dan ook nog eens geen voetbal had terwijl Ziggo nog doodleuk tot 2017 of 2020 een contract had: dan was de chaos compleet... Ziggo met HBO, Ziggo met F1 en Ziggo met Fox; en KPN met niets, dat was hem niet geworden.

Ergens denk ik dus dat dit Ziggo's eigen schuld is ALS Fox al een machtspositie verkregen heeft via KPN.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 30 juni 2017 22:39]

was het niet zo dat Ziggo een exclusief contract had, en dat HBO zelf de exploitatie in Nederland ging stoppen?
Toegegeven Ziggo had wel een goede vinger in de pap bij HBO Nederland, maar zij hebben de rechten gekocht nadat HBO ging stoppen. Zonder Ziggo was HBO er misschien helemaal niet geweest in het Nederlandse aanbod.
Linkje

Ziggo biedt eigenlijk ook een beperkt aanbod aan qua HBO content, voor bv nieuwe films hebben ze geen rechten kunnen verwerven.. Maar een aantal van deze films zijn wel via ondemand beschikbaar tegen betaling. Hier wordt dus een pay-per-view betaling gehanteerd wat in sommige gevallen rendabeler is.

@WhatsappHack (hieronder): ben het niet helemaal eens met het beeld wat je hieronder schets.. het linkje hierboven is van de consumentenbond en ook is het iets meer dat HBO via de samenwerking met Ziggo vrij risicoloos de Nederlandse markt kon betreden. Ze kregen de mogelijkheid om dus met een abonnement te gaan werken, ipv pay-per-view, zonder hele grote risico's en ook nog met een goed distributienetwerk op de koop toe..

Voor HBO was dit waarschijnlijk een intressant uitstapje maar niet intressant genoeg voor de moeite en/of risico's want zij werden nu zelf min of meer distributeur in Nederland, en eigenlijk zijn zij content-provider...

[Reactie gewijzigd door Atmosphere op 30 juni 2017 23:25]

Nee HBO NL was, als ik het me goed herinner, een joint-venture tussen HBO en Liberty Global (moederbedrijf Ziggo). Ze hebben besloten dat de nek om te draaien en de content exclusief op Ziggo te gaan zetten, zodat je geen HBO GO kon krijgen noch HBO bij andere providers; zoals KPN, wat daarvoor wél mogelijk was. Helaas!

Vind 't zelf ook erg jammer, want had ik eindelijk legaal HBO: kan ik het nu alsnog niet krijgen. :+ Op geen enkele wijze legaal te krijgen. Ja als ik overstap op Ziggo (die sinds recent hier blijkbaar ook kunnen aansluiten), maar no way dat ik dat ga doen. (200MBit slomere download en 470MBit slomere upload, geen Spotify, halvering van m'n databundel op m'n mobiel en minder korting, geen gratis zenderpakketten, geen 24/7 KS als er een keer iets is, etc. etc.; en dat alles tot overmaat van ramp ook nog eens tegen een hogere prijs. :X) Dat is gewoon niet realistisch. Blijf het jammer vinden dat bedrijven het je gewoon onmogelijk maken om gewoon voor de content te betalen als je dat heel graag wilt. Dus ik ben bang dat heel veel mensen nu geforceerd worden weer te downloaden en dan de BluRay set kopen zodra die uitkomt. (Als ze dat al doen, ik ben zelf altijd zo "netjes" geweest het wel te doen. (Ja het downloaden mag niet, maar c'mon: ze WILLEN gewoon je geld niet hebben al sta je met de cash in je hand te zwaaien.))

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 30 juni 2017 22:59]

Dat wordt dus zeker een prijsverhoging voor alle Ziggo klanten terwijl slechts een deel van hen Fox Sports wil gaan kijken.
Dit zal wel verrekend worden in de pakket kosten van fox sports. Niet voor alle klanten aangezien KPN ook niet die "euro van elke klant" deal heeft gemaakt met foxsports
Bij KPN zit t volgens mij ook nog altijd niet in het basispakket, wel kan je t gratis krijgen met Compleet.
Ik blijf het raar vinden dat binnen 1 bedrijf verschillende regio contracten kunnen onstaan/bestaan. Dit soort dingen eerder bvb gezien bij het syfy kanaal zouden toch van tevoren glad gestreken moeten worden in overleg met de kanalen.
Ziggo zoals het nu is bestaat nog niet zo lang (1 à 2 jaar als ik me niet vergis)
Eerst had je UPC (Libertyglobal) en Ziggo. Libertyglobal heeft Ziggo overgenomen en zowel UPC als Ziggo zijn ondergebracht onder de naam Ziggo. Met die overname zijn ook de contracten met Fox overgenomen.