Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vr-shooter Superhot VR komt 'binnenkort' naar HTC Vive

Door , 21 reacties

De vr-shooter Superhot VR komt binnen niet al te lange tijd naar de HTC Vive, zo maken de ontwikkelaars in een teaser bekend. De shooter werd vorig jaar als exclusieve Oculus Rift-titel uitgebracht, al lieten de makers al weten dat de exclusiviteit tijdelijk was.

Details geeft het Poolse SuperHot Team niet in zijn tweet, maar aan het logo is te zien dat het om de Vive-release van de shooter gaat. Superhot VR is een opvallende, abstract vormgegeven shooter met kleine arena's, waarbinnen de speler zich met een of meer vijanden ziet geconfronteerd: volledig rode figuren die van glas lijken. Tegenstanders staan stil zolang de speler dat ook doet, ze gaan pas bewegen als de speler beweegt. Dat resulteert in tactische gameplay. Tweakers gaf het spel een 8 in zijn round-up van vr-games.

De game werd in juni 2016 aangekondigd en kwam eind vorig jaar beschikbaar met ondersteuning voor de Oculus Touch-controller. Voorheen was Superhot al in een non-vr-versie beschikbaar. Gebruikers geven op Reddit en Twitter aan het spel al via Revive op hun HTC Vive gespeeld te hebben; deze software maakt het mogelijk om games die enkel beschikbaar zijn via het Oculus Rift-platform, te spelen op de HTC Vive.

Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

Reacties (21)

Wijzig sortering
Hopelijk later ook voor de PSVR...
De grafische kwaliteit van Superhot valt gelukkig ook binnen de mogelijkheden van de PS4. :+

Maar ja, ik denk dat nou een perfecte game zou zijn voor PSVR. Daarnaast is het sowieso al een goede game die zoveel mogelijk mensen moeten spelen.
Inderdaad, veel grotere afzetmarkt ook. En de PSVR kan wel een aantal goede shooters gebruiken, die zijn er nog niet heel erg veel.
Dat ze er slim aan doen om ook op de PSVR uit te brengen, is zeker waar.

Maar om het een "veel grotere afzetmarkt" te noemen, gaat me wat ver... ;)

Sony heeft ruim 900.000 PSVR's verkocht. Van de Oculus en Vive samen kom je uit op ruim 700.000. Dit is dus nog steeds vrij dicht bij elkaar.
Buiten dat zijn ze al naar Xbox gegaan voor de normale versie. Zou me niks verbazen als Xbox een console exlusive contract heeft met SUPERHOT Team.

Wil je echter puur naar afzetmarkt kijken, dan kom je uit bij de Gear VR van Samsung. Daar zijn er zo'n 5.000.000 van verkocht.
Sowieso de smartphone afzetmarkt, Android timmert al aardig aan de VR weg en Apple zal niet ver achterblijven met een VR applicatie voor haar smartphones.
Je bent me net voor ;-)
Heb mijn Vive nu een paar maanden en had dit zeker gekocht als het toen beschikbaar was nu wordt het denk wachten op een keer een steamsale. Er zijn meer dan genoeg games om me in mijn beperkte gametime bezig te houden en waar Superhot oorspronkelijk op de Oculus nieuw en exciting was wat het liet zien mist het inmiddels toch wel zaken als locomotion en roomscale mogelijkheden in vergelijking met andere shooters.

Kortom het was een jaar geleden een topgame maar inmiddels ingehaald door roomscale en andere vooruitgang in het denken over wat wel en wat niet mogelijk is in VR.
Hmm, hopelijk dat ie ook op daydream uitkomt.
Ik speel hem al een tijdje d.m.v. Revive, werkt prima!
Sorry maar ik heb ze maanden geleden een email gestuurd en toen was het ook 'binnenkort'...

Ze hebben zichzelf in de voet geschoten met de exclusivity deal, ik hoef de game niet meer, heb ondertussen genoeg andere shooters, en heb zelf al een soort superhot prototype gemaakt in ue4 hehe.
Ze hebben zichzelf in de voet geschoten met de exclusivity deal,
Je kan er natuurlijk wel van uitgaan dat ze daarvoor een bak geld hebben gehad
Neemt niet weg dat ze op Steam en Oculus Home tegelijk zonder zo'n exclusiviteits-deal waarschijnlijk ~250% van de huidige winst hadden behaalt.

- Er zijn mensen die een Rift gebruiken maar Steam gewoon een fijnere (al dan niet al bekende) omgeving vinden, en daardoor kopen ze weinig/niets in Oculus Home
- Er zijn meer Vive's dan Rift's verkocht, dus de afzet markt op Steam is gewoon groter (en dan kan je op Steam ook nog gewoon je Rift gebruiken)
- Er is in het algemeen een beetje minachting te bekennen (merkbaar als je mede vr spelers naar hun mening vraagt) richting iedere developer die gaat voor de exclusiviteits-deal met Oculus, zelfs vanuit de Rift gebruikers, zeker aangezien je precies hetzelfde geld bij Valve kan krijgen zonder enige exclusiviteits-deal (letterlijk, als je wil pak je het geld van Valve en breng je je game vervolgens alleen op Oculus Home uit, mag gewoon, ben je wel een beetje een eikel, maar mag dus wel)

Oculus heeft geprobeerd een 'walled garden' op te zetten, toen Oculus Home net bestond was het eigenlijk ook de beste store met het meeste (lees; vooral unieke) aanbod, dat is echter vandaag de dag absoluut niet meer het geval, je komt op Steam ondertussen grotendeels dezelfde titels tegen, en het totale aanbod is ondertussen een 3voud van wat je bij Oculus vind.

Uiteindelijk is dit gewoon verdient, boontje komt om zn loontje, Valve wou heel graag samenwerken met Palmer Lucky & heeft hem op allerhande manieren geholpen met de Rift prototypes, maar meneer zag een grote zak geld bij Facebook, nu anderhalf jaar later is meneer daar weggebonjourd en is Oculus hard aan het verliezen.

Het is noemenswaardig dat ze de huidige VR hype aangezwengeld hebben, en het is niet te ontkennen dat die controllers waar we een jaar op hebben moeten wachten beter zijn dan die van de Vive, maar daar is al het goede over Oculus ook wel mee gezegd.
en het is niet te ontkennen dat die controllers waar we een jaar op hebben moeten wachten beter zijn dan die van de Vive, maar daar is al het goede over Oculus ook wel mee gezegd.
Ik wil dat best wel ontkennen hoor! Die ergonomie van de OR controllers is namelijk overrated.

Wat wil je in VR? Een controller die jou situatie in VR zo goed mogelijk weet te vertalen.
Dus, als ik een shooter speel, dan wil iets vast hebben wat op een pistool/riffle lijkt. Speel ik squash/tafeltennis, dan wil iets vast hebben wat op een racket/pingpong batje lijkt. En ook al zien de Vive controllers er lomp uit, in de Virtuele wereld lijken ze meer op datgene wat je beet hebt dan bij de OR controllers.

Mooi voorbeeld is Eleven table Tennis. Speelt vele malen beter met een Vive controller dan een OR controller? Waarom? Nou, kijk maar naar de vorm van het handsvat en vergelijk die maar eens met beide controllers. ;)
Wat een hoop onzin zeg. Hoe kun je nou stellen dat ze 250% van de huidige winst gehad zouden hebben? Je weet niet eens hoeveel ze voor de exclusiviteit gehad hebben en je weet ook niet hoeveel ze verkocht hebben. Volledig uit de lucht gegrepen.

Ik ben net als vele tegen exclusiviteit en als Vive gebruiker weiger ik spellen te kopen om die met Revive te spelen. Ik hoor de geluiden ook van mensen die moord en brand schreeuwen dit spel niet te kopen wegens hun verleden. Echter zijn dat kleine groepjes mensen die een hoop herrie maken, maar het zou mij niet verbazen als de grote meerderheid er maling aan heeft en gewoon koopt wat hun leuk lijkt.

Ik denk dat er eveneens veel mensen (die je een stuk minder nadrukkelijk hoort) die begrip hebben voor ontwikkelaars die exclusiviteitsdeals aan gaan. Zij moeten met die games brood op de plank krijgen. Zij maken keuzes waarvan zij denken dat dát het beste is voor hun bedrijf. Ik kan het alleen maar toejuichen dat het tijdelijke exclusiviteitsdeals zijn en dat de games nu alsnog vrij komen voor steamVR.
Same here. Tijdens de release was het spel nog wel bijzonder maar nu is het aanbod van dit soort games best groot en is mijn interesse in de game een stuk minder geworden.
Precies, daarbij heeft de game naar mijn weten geen updates meer gekregen/ik heb de meeste gameplay al gezien.

Hier trouwens een download van een van de ondertussen vele remakes (in dit geval 'UBERCOLD') je hebt hier wel de UE4 editor voor nodig, maar vervolgens heb je vrijwel dezelfde game (inclusief bron, dat je zelf de boel leuker/moeilijker/etc kan maken)
zal eens tijd worden....
Ik heb dit laatst op de lokale LAN-party gespeeld met de vive die een medeorganisator had meegenomen.
Wist helemaal niet eens dat het dus nog niet beschikbaar was. Geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om het draaiende te hebben.

oh, staat dus blijkbaar in het artikel. Begrijpend lezen is blijkbaar ook een ding 8)7

[Reactie gewijzigd door ParaVince op 1 mei 2017 15:45]

Had hem afgelopen vrijdag nog in een impuls gekocht, maar kwam er te laat achter dat hij alleen voor de Ocules was. Goed nieuws dit!
Top Game! Heb em dit weekend uitgespeeld.
Enige nadeel is wel dat ik een aantal keer tegen de muur heb staan stompen omdat ik iemand wilde neersteken en te dicht bij de muur was beland...
Mijn rift controllers zitten nu vol deukjes... :)
Spel is apart , nadat ik zag dat hij iets van 300 mb is toch maar geskipped

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*