AVM kondigt twee routers in Fritzbox-lijn aan

AVM heeft op de Cebit twee nieuwe Fritzbox-routers geïntroduceerd. De Fritzbox 7590 biedt ondersteuning voor vdsl en super vectoring. Het tweede model, de 6590 Cable, ondersteunt docsis 3.0. Beide exemplaren kunnen een draadloos netwerk op 2,4 en 5GHz bieden.

De 7590 moet een maximale snelheid van 300Mbit/s kunnen bieden via super vectoring, aldus AVM. Daarnaast is er een wan-poort aanwezig voor aansluiting op bijvoorbeeld een glasvezelmodem. Via een draadloze verbinding is de maximale theoretische doorvoersnelheid 1733Mbit op 5GHz en 800Mbit op 2,4GHz. Het apparaat is voorzien van 4x4 mimo en wifi-ac. Daarnaast beschikt de Fritzbox over vier gigabit-ethernetpoorten en twee usb 3.0-aansluitingen.

De 6590 Cable is net als het andere model voorzien van een dect-basisstation. Dit exemplaar biedt ondersteuning voor docsis 3.0 met een maximale downloadsnelheid van 1,7Gbit/s en een maximale upload van 240Mbit/s. De draadloze voorzieningen zijn dezelfde als die van het 7590-model en ook de fysieke aansluitingen komen overeen. AVM heeft nog geen prijzen voor beide modellen bekendgemaakt.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

20-03-2017 • 16:49

79 Linkedin

Reacties (79)

79
78
46
2
0
25
Wijzig sortering
Zien er goed uit! Maar ik hoop wel dat ze binnenkort een glasvezel variant presenteren. Scheelt weer een apparaat in de meterkast.
De 7590 moet een maximale snelheid van 300Mbit/s kunnen bieden via super vectoring, aldus AVM. Daarnaast is er een wan-poort aanwezig voor aansluiting op bijvoorbeeld een glasvezelmodem.

Tweakers heeft het een beetje onduidelijk geformuleerd, ze bedoelen voor aansluiting op de Genexis.
De Router van de provider kan je dan hiermee vervangen.
Bedankt voor de opheldering!
Is het modem dan niet van je netbeheerder? Volgens mij is Reggefiber de eigenaar van mijn modem en mag ik die niet zomaar vervangen.
Waarom zou je deze niet mogen vervangen? Je bepaalt toch zelf wel wat er in je meterkast hangt? Je kunt het apparaat gewoon ergens opslaan of terugsturen, en je eigen model gebruiken.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 21 maart 2017 09:11]

Juist mijn meterkast bevat objecten die niet van mij zijn. Andere voorbeelden daarvan zijn de energie- en watermeter. Maar ik kan me vergissen wat het glasvezelmodem betreft.
Scheve vergelijking. Een modem heeft niet dezelfde functie. Als jij de leiding in je (gekochte) huis wil vervangen, of de kraan, dan houdt niets je tegen. Je mag de hele boel eruit slopen en het geheel vervangen. Het modem/routerding wat je van je provider krijgt, mag je natuurlijk vervangen door een eigen model. Wat gaan ze eraan doen dan? De deur intrappen om te controleren of je echt nog hun modem in de meterkast hebt hangen?

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 21 maart 2017 09:11]

Huh, een watermeter geeft wel water door en mag je niet vervangen, net zoals je elektra en gas meter...

Daarna mag je er alles aanhangen, net zoals aan je internet modem.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 20 maart 2017 18:14]

Je mag de hele boel eruit slopen en het geheel vervangen.
De router van je ISP mag je vervangen, maar de glasvezel zelf en FTU grondplaat moet je laten zitten. Staat me iets van bij dat die ook verzegeld is. De NTU/glasmodem zou je er wel af kunnen schuiven mits je dan de blind terugplaatst om beschadiging van de aansluiting te voorkomen.
Sterker nog, de meeste providers willen niet eens dat je zelf de NTU vervangt of installeert. Soms heb je namelijk mensen die dat proberen en dan niet het rubberen afsluitdopje weghalen van te voren bijvoorbeeld, en dan maar doorduwen want hij klikt niet.

Voor je het weet moet je niet alleen een nieuwe NTU leveren (kosten daarvan vallen nog wel mee) maar als je pech hebt ook een nieuwe pigtail aan de vezel uit de grond laten lassen, en dat is echt vervelend.
Reggefiber is niet eigenaar van het modem. Reggefiber levert je eigenlijk alleen het kabeltje met de glasvezel en een overname punt: het kastje waarop een modem/router geklikt kan worden.

Het modem neem je meestal af in bruikleen van je ISP, bijvoorbeeld KPN, Vodafone of Tweak. Er zijn ook providers die het modem combineren met een router welke als geheel lost van het overname punt geplaatst worden. De glasvezel wordt dan direct door gelust.
Xs4all stelt geen restricties op wat voor DSL modem je aansluit, je krijgt een Fritzbox(nu 7581) van ze in bruikleen maar niets let je een eigen keus apparaat erop aan te sluiten. Wel uiteraard willen ze het oude apparaat retour bij defect of opzeggen.
Klopt, bij ADSL wel. Ik heb glasvezel van ADSL, en dan is de Fritzbox gewoon een router, die je dan ook simpel kan vervangen.
Die is er al in de vorm van een Fritz!box 5490: https://en.avm.de/products/fritzbox/fritzbox-5490, wordt o.a. geleverd bij de glasvezeldiensten van XS4ALL en Tweak.

[Reactie gewijzigd door koelkast op 20 maart 2017 16:55]

Ik ben bekend met dit type modem, maar deze is gebaseerd op de 7490 dus in dit geval de "oude generatie". Deze heeft dus nog geen 4x4 WiFi en dergelijke.
Eigenlijk wel gek dat Fritzbox hier niet zo populair is, terwijl het toch erg degelijk spul is.

Mooie machines altijd, maar dat uiterlijk :D
Echt heel goed spul inderdaad. Wat een ellende...

pricewatch: AVM FRITZ!Box 7581
Dit model wellicht, maar eerdere modellen die xs4all leverde, waren altijd erg fijn.
Ik heb een 7360 van XS4ALL en sluit me aan bij de "ellende" opinie.

Bij mij is het de WiFi. Alle niet-Windows WiFi verbindingen hebben last van vage connectie problemen. Ik moet iedere 5-10 minuten m'n WiFi aan en uit zetten. Telefoon, tablets, media speler (OK, die is nu bekabeld natuurlijk), ze hebben het allemaal en het maakt niet uit waar ik zit. Schakel ik over op m'n Netgear AP dan zijn die problemen er niet.

Het probleem ontstaat bij het maken van nieuwe connecties (openen nieuwe pagina in de browser, nieuwe stream starten in Netflix etc). Dat duurt veel te lang. Nog vreemder is de snelheid van bestaande verbindingen prima blijven, ook als de andere problemen optreden. Het is alsof de verbinding met de DNS server uitvalt ofzo.

En dan heb ik het nog niet over dat ik een soort clownsmobiel-ufo onder m'n bureau heb staan. :)
Is dit op 5Ghz? Zoja klinkt het alsof de channel niet helemaal lekker ligt, ik heb dit probleem gehad bij een serie Macbook Air's op een andere AP. Uiteindelijk opgelost door Channel Width van Auto naar een fixed te zetten (bv. 20). Plots waren al die problemen weg. Heel apart, heeft me dagen gekost.
De 7360 is alleen 2.4Ghz en in principe kiest de router zelf zijn channel
Dat hoor je wel vaker. Volgens mij wordt er even snel getest of een machine met Windows 10 verbinding kan maken. Zo ja? Geslaagd.

Als je dan een ander OS gebruikt, van Android tot Windows 7, van Linux tot iOS, van MacOS tot WindowsPhone, dan moet je maar hopen dat het toevallig werkt.

Ik heb zelf zo'n probleem met de BT HomeHub van mijn ISP. Mijn MBP doet het probleemloos op al m'n AP's, op WiFi Hotspots, op het werk etc. maar op de AP van m'n ISP is het een drama.
Hier ook een 7360, bereik is bagger en de snelheid komt niet boven de 4mb/s uit op het thuisnetwerk, ook schopt hij soms sommige clients van het WiFi af zonder reden.
ASUS RT-AC87U besteld
Ik heb de 7170, 7340, 7360, 7390, 7490 gehad en nu de 7581. Tot en met de 7490 grenzeloos enthousiast en nu een tikkie teleurgesteld vanwege de issues van de 7581. En het blijven herhalen "dat er geen bekende problemen meer bekend zijn". En als dat wel zo is, dat je eerst een factory default mag doen en dat het dan over is. Waarom een zevende keer factory default het verschil maakt, dat weet alleen geen mens ...
Oei, erg jammer dat. Ik heb echter een ouder model (via mijn provider) en die werkt echt geweldig! De management opties zijn echt zo onmens veel beter dan wat Ziggo me bood.
De instelmogelijkheden zijn fantastisch, maar heb ook een 7369 gehad en de pair bonding was ook daarmee nooit stabiel. In totaal 4 modems in 3 maanden tijd. Enige dat voor mij werkt is een 7581 puur als modem gebruiken en een tweede voor de telefonie. Geen wifi of andere features aan, al het andere extern.
Hm Ik heb een 7360 en die doet het gewoon perfect. Ik heb altijd 100Mb down, 25 up, wat het maximum beschikbare is op mijn adres.
Mijn modem heeft nu 220 down, 66 up. Speedtest down haal ik 100, dat is het maximale dat het abonnement toestaat. Up kan ik wel volledig benutten, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen VDSL en glasvezel richting backbone. Op 1 aderpaar zou ik nog altijd 100 down halen, alleen up halveert dan naar 33. Dat laatste lijkt ook best op jouw getallen. Heb jij pair bonding, of haal je die snelheid over 1 aderpaar?
Waar kan ik zien of ik pair bonding heb/kan ik dat aanzetten?

op de KPn website staat wel dat op mijn adres maximaal 100/30 kan gehaald worden, dus ik denk niet dat het hoger kan.

[Reactie gewijzigd door kiang op 21 maart 2017 09:42]

Je ziet bij pair bonding twee kabels vanuit je ISRA punt naar het modem lopen. Bij de 7581 krijg je daarvoor een speciale Y kabel geleverd, in het modem gaat 1 telefoon mini-stekker, in het ISRA punt gaan er twee van die. Bij de 7369 waren het twee losse kabels, ook in het modem plug je dan 2xRJ11.

In de web UI van je modem zie je dan ook tweemaal upload en download snelheden staan op de DSL tab. Dus als je daar vier kolommen hebt bij de 7369, 2x 50 down en 2x 15 up dan heb je pair bonding. Zie je eenmaal 100 en eenmaal 30 op je dsl tabblad dan is een enkel aderpaar actief. De 7581 heeft een wat meer grafische weergave op de verbindingstab, dan zie je 1 of met pair bonding 2 lijnen tussen het modem en de DSLAM.

[Reactie gewijzigd door OruBLMsFrl op 21 maart 2017 21:50]

DECT (basisstation) werkte gewoon niet...een paar maanden en dan voornamelijk met Fritz! handhelds!! Tot de laatste update en nu werkt ook dit model prima bij mij. Wel minimaal twee maanden niet via xs4all kunnen bellen hierdoor.
Ik had zelfs met firmware 6.80 nog altijd veel connection drops met pair bonding als ik ook telefonie+DECT op het modem activeerde. Tientallen per dag. Na vier modems en veel proberen nu dus 1 modem puur voor de internetverbinding en een tweede voor de telefonie+DECT. Dan heb ik nog maar 1 connection drop iedere paar dagen. Het is duidelijk dat er qua firmware veel te winnen is, want zoals je zegt was daarvoor de DECT praktisch onbruikbaar. Nu is het voor mij (en diverse anderen) nog hopen dat ze met een volgende firmware update de perfecte combinatie weten te vinden zodat pair bonding internet, telefonie en DECT stabiel worden binnen eenzelfde modem/router.
XS4All levert nog altijd standaard Fritz!Box routers.
Ik heb weinig klachten over het functioneren, maar inderdaad; dat uiterlijk }:O

Deze nieuwe ziet er gelukkig al iets beter uit.
Ben benieuwd of / wanneer deze hier te krijgen zal zijn.
Ik heb inderdaad ook een Fritzbox van XS4ALL, en ik moet zeggen.. Het is by far de fijnste modem/router die ik bij een ISP ooit heb gehad. Sinds ik dat ding heb heb ik er 0,0 issues mee. Nooit vastlopers, ding wordt nooit traag, nooit herstarts nodig.

Hoe het ding eruit ziet, lekker boeiend. Staat in de meterkast. Hij werkt als een tiet!
Helemaal mee eens. Heb nog een Fritz!Box van wat... 8 jaar oud? Heerlijk dingetje hoor.
Heb ze ook al jaren en zelfs nu gewoon achter een kabelmodem die allen ip adres geeft.

Helaas vond ik de dect waar ik nu woon, veel beton stukken minder qua bereik. Heb daarvoor nu gewoon siemsn dect kastje helemaal in de nok van het huis met goed bereik.

Voor de rest avm altijd leuk spul, goede updates ook voor oudere versies.
Ik zou zeggen wees er zuinig, op! Vraag vooral geen nieuwe aan (7581) en laat updates ook maar even achterwege.
AVM is momenteel een drama !
Apart, ik heb laatst mijn oude (ongeveer 7 jaar) 7170 retour gedaan naar xs4all omdat deze kuren begon te krijgen.
Met de 7581 de afgelopen 3 weken niks gemerkt van storingen of fouten in de software.
Misschien een dingetje dat maar bij bepaalde productiebatches optreed?
Ik heb twee exemplaren van de 7581 gehad en twee exemplaren van de 7369. Zodra ik naast mijn pair bonding internet ook telefonie en DECT activeerde op een enkel apparaat kreeg ik ofwel meerdere internet connection drops per dag, ofwel haperende telefonie. Het is erg jammer, er schijnen mensen te zijn waar alles wel prima werkt, ook met pair bonding. Ik heb niet eens de wifi functie nodig. Voorlopig zit ik nog even vast aan een opstelling met twee modems, anders was het ook met firmware 6.80 niet stabiel te krijgen.
Het hangt er misschien vanaf welke functionaliteit je gebruikt, maar er zitten diverse SW bugs in. Zo is met OS 06.80 DECT wat bruikbaarder geworden - maar ook daar rammelt nog steeds eea (ik heb nog geen duurtest gedaan ivm de overige problemen). Daarnaast heeft men VPN stuk gemaakt (geen verkeer over VPN naar "buiten" mogelijk).
Het herstarten, waar veel mensen last van hebben, kan afhankelijk zijn van de verbinding. Door bepaald gedrag van de verbinding kan bv de SW crashen (vaak is dit een driver issue). Dit trad bv in het verleden op bij de 7340/7390 met vectoring.
Als een tiet? In de meterkast?
Arme kip.... :')
Niet iedereen woont in Brabant :+
Zie hieronder. Firmware is een drama....
De Hardware is prima qua kwaliteit en opties, echter de firmware is vrijwel nooit 100%. Fixen ze het ene euvel, ontstaan er weer twee andere. Die met de volgende update weer gefixt worden. Waarbij er wederom een nieuw probleem is met weer iets anders wat dan weer niet werkt.
Duits design, altijd aparte kleuren
ik heb een Duitse 7490, zwart met zilver...

Altijd de laatste firmware, wel in het Duits... :-(
Draait prima, beste router die ik heb gehad!!
In Duitsland zijn ze marktleider denk ik.
Ik denk dat het in België alvast populairder zou zijn moest niet elke firmware door een draag whitelistproces moeten gaan bij Proximus. Er zijn er maar enkele gewhitelist en dan nog lang niet op de nieuwste firmware. Heeft je modem een firmware die nog niet gewhitelist is dan kom je op een repair profiel die je een pak lagere snelheid geeft. En een eigen kabelmodem hangen als Telenet klant mag je ook wel vergeten.
Jammer eigenlijk, want vanaf je iets leuk wil doen schiet het toestel van de provider toch snel te kort, die timmeren zo hard dicht (geen dynamic dns, zelfs geen eigen dns draaien, beperkte port forwarding, ...). Ok, niet elke thuisgebruiker heeft daar behoefte aan maar toch.
Volgens mij ben ik de enige dan die het best mooie dingen vind.

Ik mis alleen de tijd dat ze er nog losse antennes bij deden, het bereik van mijn 7490 is niet overal denderend.
Ze zijn nog veel te sterk gericht op de Duitse markt met hun shitload aan DSL-modellen.. Ze bieden best veel opties, maar hoor vrijwel iedereen die zo'n ding heeft klagen over beroerd wifi. En ja ze zien er niet uit, maar goed het gaat om de functionaliteit. Ze zouden wel eens een moderniseringsslag kunnen maken en bepaalde standaard settings kunnen aanpassen. De laatste keer dat ik een Fritzbox zijn settings in dook, moest ik de lanpoorten handmatig van 100mbit naar gigabit zetten :X Oh en hij kon mijn 100/100 niet aan, moest ie eerst weer een firmware update voor hebben. Dit is wel een aantal jaren terug, maar recent genoeg om je af te vragen of ze überhaupt ( :P ) buiten landsgrenzen kijken naar wat daar voor een verbindingen liggen.

Je krijgt ze bij o.a. xs4all door de strot gedrukt, maar dat betekent niet automatisch dat ze geweldig en fantastisch zijn. Er zijn tegenwoordig genoeg merken die voor minder geld veel meer bieden qua snelheid, stabiliteit en opties.

[Reactie gewijzigd door 2Dutch op 21 maart 2017 09:33]

Op zich heb je gelijk, maar de configuratie - ik doel dan op de gebruiksvriendelijkheid - laat nogal te wensen over.
Ik was altijd razend enthousiast over de Fritzboxen, tot ik de 7581 kreeg:
  • VDSL traint ontzettend goed in bij mij (alhoewel er ook veel meldingen zijn met spontane reboots)
  • WiFi op 5GHz is onwerkbaar door de veel te strakke afstelling van "DFS" waarmee de radarsignalen van luchthavens / defensie worden ontzien
  • DECT doet het een paar dagen prima waarna jouw stem ineens sterk gaat vervormen voor de tegenpartij
Er is een fix met de laatste 6.80 firmware die het WiFi en Dect bij mij niet oplost. Nu heb ik een 7490 ernaast hangen die dat voor me doet, maar dat is geen oplossing.

Een reden is waarschijnlijk dat ze met de 758x serie een andere chipleverancier hebben gekozen. De Duitse 7580 is opgebouwd rondom Intel chips, waar "onze" 7581 uit Broadcom chips is opgebouwd. Een wat mij betreft wonderlijke keuze om twee nieuwe platformen tegelijk te introduceren. De oudere series bestonden voornamelijk uit Lantiq chipsets (overgenomen door Intel). Het zal wel worden opgelost, maar die uitrol van de 7581 is een regelrecht drama ...

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 20 maart 2017 20:03]

Hmm, ik heb juist hele andere ervaringen. Onze vorige 7390 was een instabiel zooitje (internet dropte regelmatig, Netflix op de ITV wist de complete internetverbinding neer te halen), terwijl de 7581 als een zonnetje draait.

[Reactie gewijzigd door field33P op 20 maart 2017 22:34]

Met de 7340 en ook de 7390 (zelfde HW) waren er problemen met vectoring. Zodra KPN vectoring ging gebruiken was het een drama met de 7340/7390. Ook daar duurde het best een tijd voordat AVM het probleem had opgelost (de 7360 en 7490 hadden daar geen last van).

De 7581 puur als modem zal mss nog wel werken, maar elk beetje meer ...
Gebruik je ook WiFi op 5 GHz?
Zodra KPN vectoring ging gebruiken was het een drama met de 7340/7390. Ook daar duurde het best een tijd voordat AVM het probleem had opgelost
Naar mijn idee is het probleem nooit opgelost; het werd alleen maar erger.
Gebruik je ook WiFi op 5 GHz?
Nope, alles zit lekker nog op de 2.4GHz.
Of het in de 7340 is opgelost weet ik niet (ligt hier nog wel ergens, maar niet met recente firmware). Op de 7390 is het uiteindelijk wel opgelost en is het meerdere malen per dag opnieuw opstarten verdwenen (al is dit modem wel minder stabiel dan de 7360).

Er worden ook problemen gemeld met WiFi op 5GHz, maar bij alleen VDSL en 2.4GHz WiFi zonder verder iets van de functies te gebruiken kan ik mij voorstellen dat het modem aardig werkt.
Zelfde verbinding of was dat toen ADSL2+ versus nu VDSL wellicht met een hogere snelheid? Maar fijn dat er ook een tevreden gebruiker is O-) Het VDSL deel, geef ik onmiddellijk toe, is fenomenaal goed, die 7581 traint hoger in dan welke andere VDSL Fritz die ik hier heb ...

En het lijkt wel of sommige mensen een butbox hebben gekregen, terwijl anderen gewoon tevreden zijn. Bizar!

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 20 maart 2017 19:54]

VDSL op beide boxen. (7390 en 7581)
En daarnaast heeft men ook VPN stuk gemaakt.

Het is duidelijk dat het ontwikkelwerk en ondersteuning AVM boven het hoofd is gegroeid. Dus mss beter eerst intern de boel op orde krijgen ipv weer een nieuw model in de markt te gooien.
Dat was er nog één ja, verkeer "mag" niet meer buiten het VPN inderdaad, dat is voor mij even minder interessant, maar gewoon niet goed getest. Goede toevoeging!
De mijne heb ik sinds 6 december minder dan 1 week gebruikt. Bij elke update test ik 'm weer even en na enkele crashes gaat ie weer in de doos. Dit duurt nu al ruim 3 maanden...
Eens. laatst ook de 7581 ontvangen van XS4all. Ding crashed om de haverklap :(
Ondersteunt de vdsl versie bonding?
Op de Duitse AVM site gekeken, vind de 7590 vooral een geupdate 7490 met snellere 5 GHz WLAN. Niets over bonding te vinden. Denk dat het vooral een model voor de Duitse markt is waar bonding minder belangrijk is.
Dan wil ik hem wel, de 7490 is retestabiel :+
Nope, dan kom je bij de 7581 uit (en loop daar voorlopig maar met een boog omheen).
Goh en ze hebben na ruim een jaar de 7580 en 7581 nog niet eens stabiel werkend. Vooral de 7581 voor de Nederlandse markt via XS4ALL is nog steeds een drama.

Benieuwd wat er voor hardware in zit. De 7581 is Broadcom, de 7580 is gebaseerd op Intel/Lantiq net als de oudere modellen.
Dit exemplaar biedt ondersteuning voor docsis 3.0 met een maximale downloadsnelheid van 1,7Mbit/s en een maximale upload van 240Mbit.


Moet dit niet 1.7 gbit/s zijn?

Mooie dingen zijn het, kwa techniek dan, want de kleuren zijn nou niet alles...
Dit exemplaar biedt ondersteuning voor docsis 3.0 met een maximale downloadsnelheid van 1,7Mbit/s

Moet dat geen Gbit zijn?
Anders lijkt mij dat deze niet zo goed gaat verkopen :)

[Reactie gewijzigd door geonosys op 20 maart 2017 17:01]

Jammer dat er voor dat geld geen SIM card slot van af kon.
Ik gebruik hem in NL op mijn glasvezel, heb de wifi uitgezet aan gezien ik voor een wifi leverancier werk en mijn huis en tuin heb hangen.

Nog totaal geen reboots hoeven te doen. draait heerlijk met vpn, super
Anoniem: 259669
21 maart 2017 09:43
Kan ik de modem van ziggo hiermee vervangen?
Ik heb al een fritzbox 7390, maar een apparaat minder is altijd lekker.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee