×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Corsair kondigt mechanisch toetsenbord K63 voor 80 euro aan

Door , 83 reacties

Corsair heeft de k63 aangekondigd. Dit compacte tenkeyless toetsenbord beschikt over Cherry MX Red-switches en achtergrondverlichting. De fabrikant richt zich op de gamer die niet te veel wil uitgeven en vraagt 80 euro voor het toetsenbord.

Naast de toetsen met Cherry MX Red-switches bevat het toetsenbord speciale knoppen voor volume- en mediabediening. De K63 ondersteunt full key rollover en de Windows-toets kan op slot gezet worden. Er is rode achtergrondverlichting die per toets ingesteld kan worden. Effecten en macro's kunnen ingesteld worden met de Corsair Utility Engine.

Het compacte formaat zorgt voor voldoende ruimte op bureaus en maakt meenemen makkelijk volgens de fabrikant. De afmetingen zijn 365x171x41mm en het gewicht bedraagt 1,12 kilogram. Corsair meldt dat de K63 per direct verkrijgbaar is. Het mechanische toetsenbord staat op de site van de fabrikant voor een bedrag van 80 euro.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

16-03-2017 • 19:24

83 Linkedin Google+

Reacties (83)

Wijzig sortering
Ziet er goed uit met Cherry MX red switches is niet verkeerd.
Zeker niet voor die prijs.
80 euro voor een toetsenbord vind ik sowieso wat aan de hoge kant al is verlichting wel een goede toevoeging.

voorbeeldjes van beter geprijsde van dezelfde fabrikant:
pricewatch: Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)
Ja, en hoe lang gaat membraan mee vs een deugdelijk mechanisch keyboard? Precies.

Goedkoop is duurkoop. Beetje mijn vader die elke maand een nieuwe draadloze muis van alieexpress voor een paar duppies haalt omdat ze elke keer kaduuk gaan, en dan klagen :X
Beetje kort door de bocht hoor. Zal best dat die bordjes van Sweex en Trust in de regel wat minder lang meegaan, maar ik heb hier bijvoorbeeld een Logitech iTouch-bordje uit 2002 liggen, doet het nog prima. Mooi keuze uit USB en PS/2 en tikt nog altijd lekker, ondanks zwaar gebruik (oa 10 jaar gamen en bar veel tekst tijdens studie en als zzp vertaler). Goedkoop is duurkoop ben ik het mee eens, membraan per definitie slecht, not so much.
Yup, hier een Trust ErgoTrack toetsenbord van ruim 20 jaar oud, werkt nog fantastisch. Ondertussen twee keer alle toetsen verwijderd en in een dichtgeknoopte kussensloop in de wasmachine gegooid (af en toe schone toetsen is wel fijn) maar verder onverwoestbaar.
Nog uit de tijd van de DIN toetsenbord aansluiting, hij heeft een adapter om naar PS/2 te gaan. :)
Voor 80 euro kan je 8 Logitech K120 toetsenborden van kopen. Als je om de 5 jaar je toetsenbord vervangt kan je 40 jaar vooruit met je goedkope tobo. Er is nog geen één mechanisch toetsenbord dat ouder is dan 40 jaar! Hoezo goedkoop is duurkoop.
Ik vind sowieso dat de vergelijking tussen een membraan en een mechanisch toetsenbord slecht te maken is. De functie is wel hetzelfde, maar het zijn echt twee verschillende soorten toetsenborden. Je kunt het niet alleen op basis van prijs vergelijken.

Mechanisch is inderdaad veel duurder en ja ook duurzamer, maar bovenal werkt / typt het gewoon vele malen prettiger. Ik weet dat vele gebruikers van mechanische toetsenborden echt nooit meer terug willen.

De vergelijking die je nu maakt is hetzelfde als een Fiat Panda met een (noem eens wat) BMW M5 of Audi RS6 vergelijken en dan zeggen:
"Voor die ¤120.000 kan ik 8 Fiat Panda's kopen. Als ik om de 5 jaar de auto vervang, kan ik 40 jaar vooruit met m'n goedkope auto."
Maar rijden in zo'n luxe type BMW/Audi kun je natuurlijk nauwelijks vergelijken met een Fiat Panda. Het rijdt comfortabeler, sneller en je hebt een hele andere beleving in zo'n auto. Ondanks dat het onderaan de streep allemaal gewoon auto's blijven.
Tiens ,aan mijn pc hangt toch al jaren een IBM Model M uit - je gelooft het nooit - 1987.
Misschien nog geen 40j, maar dat wordt hij binnenkort wel.
ik ben jaloers! ik zoek al jaren naar zo'n beest :) (had er vroeger een.. jeugdsentiment. kon er 's avonds niet op tikken want dan hield het mijn ouders 2 kamers verderop wakker :') )
Aan de andere kant denk ik wel dat de kwaliteit en deugdelijkheid van de Model M niet echt representatief is voor wat je tegenwoordig aan mechanical keyboards krijgt. Dat ding is wel echt gebouwd als een tank.
pricewatch: Logitech K120 (Qwerty NL)

Scheelt toch 4 euro per toetsenbord :P En gaat die laatste 20/25 jaar mee zonder gebruikt te worden? ;)
Heb nog best lang gedaan met mn Acer membraam toetsenbordje (zo'n een uit 2008). Vorig jaar terug moeten afschrijven omdat de 'w' toets vast bleef hangen... teveel Rocket League gespeeld denk ik ;). Ik zit nu op een K740, erg fijn ding. Doet me denken aan (degelijke) laptop toetsen, zoals die van Vaio, maar dan met meer travel.
Hoe lang het meegaat komt het echt niet op. Als jij je toetsenbord fatsoenlijk behandeld gaat ook een membraan langer mee dan nuttig is (na 10 jaar wil je toch wel een keer wat anders). Vraag maar aan het bedrijfsleven, waar <¤10 HP en Dell toetsenbordjes weggegooid worden om dat men het schoonmaken zat is, niet omdat ze het niet meer doen. Koop er voor de lol zelf eens een en kijk hoe lang hij mee gaat.

Mechanische keyboards hebben hun bestaan gedeeltelijk te danken aan gebruiksgemak (mensen vinden ze fijner typen) en gedeeltelijk aan de "duurder is beter" houding die jij zo mooi demonstreert.
Ja, en hoe lang gaat membraan mee vs een deugdelijk mechanisch keyboard? Precies.

Goedkoop is duurkoop. Beetje mijn vader die elke maand een nieuwe draadloze muis van alieexpress voor een paar duppies haalt omdat ze elke keer kaduuk gaan, en dan klagen :X
Erg lang. Ik heb nog altijd twee functionerende Microsoft Digital Multimedia keyboards liggen die geleverd werden tussen 2005 en 2009, minstens 10 jaar oud dus!

Tegenwoordig gebruik ik zelf een Logitech G710+ (mechanisch), maar om nou te zeggen dat ik het iedereen zou aanraden: nee. Echt veel sneller typ ik er niet door terwijl het elke keer heel erg omschakelen is wanneer ik op een 'goedkoop' toetsenbord zit. Daarnaast maakt het erg veel herrie (Cherry MX Brown).

Nee, doe mij voortaan maar een toetsenbord met half-hoge toetsen en voldoende (multimedia) keys. Denk aan Browser, rekenmachine, volume, start/stop, enz. Dat laatste moet ik nu op de G toetsen programmeren.
Net zo lang dank u.
Voor mijn servers gebruik ik nog altijd tobo's van de hccdagen die voor niks werden weggegeven en die gaan dus al ruim 20 jaar mee. mijn dagelijkse ramplank is een Logitech G19 uit 2009 misschien niet zo oud maar met zijn bijna 8 jaar maar toch helemaal niet slecht en er is echt niks mis mee.
Ik klik nu op reageer met zo'n muis van Ali express. Die is 2 jaar geleden binnen gekomen.....
Voor een mechanisch keyboard is dit juist vrij laag qua prijs.
Kanttekening, voor een toetsenbord van een groot merk met 'echte' Cherry switches is dit aan de goedkope kant, het kan veel goedkoper. Met Cherry-knock-offs (waarschijnlijk Kaihl) ben je al klaar voor £32,99 (alhoewel dan zonder backlight).
Er zit wel backlight op:

White Backlighting: Alluring and gorgeous backlighting that combined with various lighting effects waits to be explored.
Attractive Features: 87-Key layout; Black/Blue/Brown/Red Switch; Floating-Key structure; Braided cable that improves durability
Kijk aan, nog beter dan ik het doe voorkomen dan :) Dacht dat een red-switch versie van het £27,99 plankje was dat ik zelf gebruik (met blauwe switches).
ik heb een soortgelijke knockoff, een AULA (what's in a name :P) voor ongeveer dezelfde prijs. aanrader, ik merk echt geen verschil met 'the real thing' :) (heb hem nu een paar week en hij voelt nog altijd erg degelijk)
als je het budgetair bekijkt kost dit toetsenbord financieel gezien niet heel duur qua prijs.
Ik heb zelf toch liever een toetsenbord met een numpad en een beetje een knap lettertype op de toetsen in plaats van zo'n hoekig lettertype dat gericht is op gamers.

[Reactie gewijzigd door Power Wolf op 17 maart 2017 12:27]

Je kan altijd een andere keycap set erop zetten die compatible zijn met het Cherry MX kruisje :D
Kost wel net zoveel als het prijsverschil met een toetsenbord dat meteen aan al zijn wensen voldoet ;)
Als je en deftig mechanisch toetsenbord wilt voor heel acceptable prijs.

product: Sharkoon Skiller Mech SGK1

Cherry switches in alle kleuren van de regenboog (heb zelf de bruine)
SGK1 is inderdaad veel toetsenbord voor je geld, maar dat zijn geen echte Cherry switches ;)
Ja, wou Cherry-ish typen maar spellingscontrole van ipad ging daar blijkbaar niet mee akkoord :D

Zijn Kailh, switches. Mijn excuses voor de verwarring.

Die Kailh doen toch niet onder voor de originele Cherry switches imho :)
Het is met recente Kailhs best lastaig inderdaad. Aan de andere kant, als ik een SGK1 ervaring vergelijk met ik roep maar wat, een Strafe RGB of een K95 Platinum, dan is dat spontaan toch wel heel anders. De onderliggende bouw speelt dan even goed een rol bijvoorbeeld. Maar goed, andere producten waar afhankelijk van je budget allemaal prima wat voor te zeggen valt.
Hoeveel slechter zijn de niet Cherry switches t..o.v. van de echte cherries?
In dit topic lees ik wisselende ervaringen:
https://linustechtips.com...are-they-really-that-bad/

Gezien het prijsverschil lijkt mij dat dan nog best wel de moeite, of sla ik de plank daar erg mee mis?
Dat verschilt ook weer per type switch. Ik heb bijna een dozijn mechanische toetsenborden gehad ( ik heb mogelijk een mech. keyboard hoarding probleem), waarvan er enkele non-cherry zijn geweest. Wat ik heb gemerkt met Kailh switches ( de meest populaire cherry-clone) is dat ze soms wat minder uniform-voelend uit de doos komen ( sommige toetsen klinken en voelen net iets anders) maar dat lost zichzelf wel wat op na gebruik. Verder voelen Kailh switches af en toe een beetje stroef aan ( wordt in de community meestal omschreven als 'scratchy) maar buiten dat zijn de verschillen vrijwel net zo klein als dat je zou hebben met twee verschillende cherry mx toetsenborden. Gateron switches staan er om bekend om heel soepel aan te voelen, soms soepeler dan cherry mx, en als je de keuze hebt, zou dat mijn switch van voorkeur zijn.

Edit: Verder wou ik nog even zeggen dat hoewel Topre switches en zijn clones niet echt vergelijkbaar zijn met cherry mx switches, zijn dit ook best interresante switches om naar te kijken.

[Reactie gewijzigd door OdieHerpaderp op 17 maart 2017 18:24]

dat is een membraam dome switch keyboard, niet mechanisch.
Het gaat hier wel om een mechanisch toetsenbord met cherry switches.

Het voorbeeld wat jij geeft gebruikt geen cherry switches, en valt daarom in een andere prijsklasse. Een alternatief wat wel in de buurt komt:
pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY, heeft alleen geen verlichting.

Voor mensen die LED + cherry switches willen is de K63 een prima optie.

[Reactie gewijzigd door xDiglett op 16 maart 2017 19:48]

Je kunt deze beter met de K65 of Strafe vergelijken.
+ LED t.o.v. K65
- Numpad t.o.v. Strafe
Ik vind niet dat je membraan toetsenborden mag vergelijken met mechanische toetsenborden, een mechanisch toetsenbord doet niet veel objectief 'beter', maar het is toch iets wat veel gezocht wordt vanwege het prettige gevoel bij typen en de nauwkeurigere toetsen, je betaalt hier nou eenmaal een extra voor.

ik vind ¤80 een erg goede prijs voor een netjes toetsenbord met goede switches, er zal sowieso wat ingeleverd zijn op bouwkwaliteit, maar Corsair kennende zal het minimaal prima zijn. Dat ze voor genuine Cherry switches gaan is natuurlijk fijn (Kailh en OTM switches zijn objectief slechtere kwaliteit dan Cherry switches), maar ook deels marketing (ik begrijp nog steeds niet waarom Gateron switches niet meer gebruikt worden, spotgoedkoop vergeleken met Cherry en even goede of zelfs betere kwaliteit).
Echter is dat toetsenbord niet mechanisch en dus daarom ook het verschil in prijs. Ik heb liever een prettige typ ervaring dan RGB aangezien dat geen verschil maakt voor het typen.
Appels en peren.
Dit is juist goedkoop voor een mechanisch keyboard met cherry mx red switches. .. Waarom reageer je eigenlijk als ik vragen mag ?
Zijn dit soort toetsenborden ook fijner in een office omgeving? Met veel typ werk dus?
Ligt er aan, als je een laptop gewend bent kunnen mechanische toetsen je vingers sneller vermoeien. En je collega's nemen het je niet altijd in dank af als je een mechanisch toetsenbord hebt. (Maakt veel lawaai, dit zijn Cherry MX red en die vallen opzich nog mee, zijn zelfs dempers voor te verkrijgen maar MX blues zijn echt een ramp). Maar als je ze eenmaal gewend bent, is het veel fijner om op te typen dan membrame/dome.
Ligt er aan, als je een laptop gewend bent kunnen mechanische toetsen je vingers sneller vermoeien.
Ik zal nooit snappen hoe iemand ooit op een toetsenbord van een laptop kan typen en dat nog fijn vinden ook. Ik heb werkelijk nog nooit een laptop onder mijn vingers gehad waarop ik comfortabel kon typen. Het lijkt wel alsof fabrikanten van laptops opzettelijk de meest oncomfortabele toetsenborden bedenken om mensen het typen af te leren.

On-topic: ik stel me wel wat vragen over die Corsair Utility Engine die op de achtergrond draait en ongetwijfeld elke toetsaanslag in de gaten houdt. Hoe vatbaar is zoiets voor malware? Zo'n programma lijkt me een ideale plek voor keyloggers - of misschien is het dat vanzelf al? Ik zou het niet vertrouwen denk ik.
Toetsenbord op een laptop is vlak, denk dat het daardoor komt.
Ik ben begonnen met een laptop vroeger, daarna 1x membrame en 1x dome gehad. Nu een MX Red en ik kan me ook niet meer voorstellen dat ik die toetsen ooit fijn heb gevonden.
Je begint gewoon met een Model-M. Daarna kan je willekeurig welk mechanisch toetsenbord gebruiken, en je collega's zullen hem heerlijk stil vinden :+
Cherry MX Red Silents die op de Strafe RGB zitten zijn na break in periode super licht en silent ;-)
Klopt, maar daar ging het hier niet zozeer over. Die MX Silent zijn praktisch red's met die dempertjes er standaard al op.
Ja. Ik werk zelf bij een backoffice en typ erg veel e-mails. Ik gebruik daarvoor een Razer Blackwidow met Cherry MX Blue switches. Waar collega's veelal klagen over stijfheid in de vingers (wat wil je met die goedkope Dell toetsenbordjes), heb ik nergens last van. Ik typ van mezelf al vrij snel en merk dat het op een mechanisch toetsenbord nog makkelijker gaat. Het enige "vervelende" is dat de Cherry MX Blue switches wel vrij veel geluid maken. Mijn collega's zijn er inmiddels redelijk aan gewend ;)
Gewoon geluidswerend plafond introduceren + cubicles. :) Je moet er wat voor over hebben om die cherry switches te gebruiken hoor. Of een eigen kantoor.
Ik heb zelf nergens last van hoor ;) Daarnaast ben ik de meest productieve medewerker van mijn afdeling, ik zef altijd dat het mechanische toetsenbord daarbij helpt :D
Als er nog mensen om je heen zitten, zouden die wel eens flink geïrriteerd kunnen raken door het luide geklik van een mechanisch toetsenbord.
Ik heb er zelf o-ring key dampers opgezet, dan maakt het ietsjes minder lawaai.
een 'klik' zal je bij dit toetsenbord niet horen. dat hoor je alleen bij bijvoorbeeld Cherry Blue switches. natuurlijk maakt het lawaai als je de toetsen tot op de bodem aanslaat, maar dit hoeft niet.

voor mensen die de 'hobbel' van de Blue switches prettig vinden maar minder lawaai willen maken zijn er Brown switches, deze hebben ook een hobbel, maar ze maken geen klik geluid bij het passeren van de hobbel.
Het is een kwestie van smaak. Het is niet zo dat er een type toetsenbord het beste is voor alle doeleinden. Je hebt wel toetsenborden die voor bepaalde doelen geschikter zijn (zoals bepaalde spelletjes) en zo zul je ook een hebben die fijner is om veel mee te typen. Uiteindelijk kun je op ze allemaal hetzelfde doen.
Alhoewel dit al een verbetering is t.o.v. een membraan toetsenbord geven de meeste typisten de voorkeur aan blauwe switches (met klik - Google: Cherry Blue Switches).
Deze niet, mist numeriek deel.
Qua typen heb je een duidelijke aanslag, wat veel mensen fijn vinden.
Een toetsenbord met die specs maar dan met scissor switches, in de stijl van de UltraX Premium, zou veel mensen gelukkig maken.
Ik heb een enermax keyboard met scissor switches waar ik heel erg blij mee ben. Heb ik nog best veel moeite voor moeten doen om te kopen, want was echt nergens te vinden.
Gaat om deze:

klik

[Reactie gewijzigd door dartbord op 16 maart 2017 19:38]

Ziet er netjes uit, maar heb je dan geen tekort aan travel?
Nee, precies genoeg travel om heerlijk snel en stil te typen! :)
erg mooi toetsenbord, ik denk niet dat ik makkelijk mijn mechanischm toetsenbord weg kan doen, maar ziet er zeker erg gelikt uit.
Ik ben geen fan van de laptop stijl maar ziet er inderdaad goed uit. Ik ben zelf zeer benieuwd naar de Island stijl Surface keyboard. Ik vind dat kwaliteit scissor switch toetsenborden een slechte reputatie hebben terwijl ik ze echt heerlijk vind typen. Het probleem voor mij is dat alleen Apple's toetsenbord totaal niet mushy aanvoelt.

Wellicht zit dit toetsenbord in dezelfde categorie.

[Reactie gewijzigd door der Koekje op 17 maart 2017 02:33]

maar dan met scissor switches,
Waarom? Vind je scissors fijner dan reds of is er iets anders?
Is denk ik moeilijk uit te leggen. Voor mij geldt hetzelfde, een goed laptop toetsenbord, of zo'n Apple keyboard vind ik fijner toetsen dan een mechanische plank. Ik denk dat dit komt door de lage / platte toetsen, weinig tussenruimte en relatief lage travel.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 16 maart 2017 21:13]

Heb hetzelfde voor op het werk: pas een MX Board 3.0 van Cherry gekocht omdat ik zo gewend ben aan de Ultra X (die aan het overlijden is), maar dan toch degelijk mechanisch wilde. O-ringen eronder en tikken maar! Heb echt jaren prima op een Ultra X kunnen gamen, dat die dingen daar tegen konden..bizar. Nu ben ik voor gamen wel over op een 'normaal' mechanisch toetsenbord, maar typen daarop gaat een stuk minder comfortabel/snel maar dat boeit wat minder, tik geen hele verhalen richting teammates :+

Wat @oisyn hieronder aangeeft is ook een mooie optie :)

[Reactie gewijzigd door 2Dutch op 17 maart 2017 09:16]

Zeker. Reds hebben een grotere travel distance (2mm actuation, 4mm total travel) en een linear response curve. Scissors hebben over het algemeen een veel kleinere travel (resp. 1mm / 2mm) en bieden meer resistance.

Ik typ al jaren op een UltraX, zowel thuis als op kantoor. Mocht er een stuk gaan, dan schaf ik waarschijnlijk een Cherry STREAM 3.0 aan :)
Ik ben ook aan het uitkijken naar de Logickeyboards, met custom keys.
Absoluut. Zit hier al jaren op te wachten. Gebruik momenteel de K740 van Logitech, maar zonder N-key rollover (of op z'n minst een hoog getal rond de QZSD zone) is dat niet altijd handig om te gamen.
.edit: sorry reageerde op de verkeerde persoon

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 17 maart 2017 01:59]

Het is jammer dat je geen "gewone" mechanische toetsenborden meer kunt kopen. Vroeger zat er bij een IBM MS-DOS machine een toetsenbord met Cherry mechanische toetsen.
Nadat mijn draadloze Logitech toetsenbord na 3 jaar de geest gaf (een aantal toetsen reageerden zeer slecht en het hele bord was krom getrokken), wilde ik een mechanisch toetsenbord. Ik weet niet waarom dit opeens alleen maar gerelateerd wordt aan gamers. Ten einde raad toch maar een Corsair K70 lux gekocht en zit nu met een belachelijk ding waarmee je toetsen 16 miljoen verschillende kleuren kan geven, kleur effecten als je een toets indrukt etc.
Ik wil gewoon een toetsenbord met achtergrond verlichting zonder die koterachtige disco flauwekul. Merkwaardig dat fabrikanten de doelgroep die een stevig en betrouwbaar mechanisch toetsenbord wil in de kou laat staan.
poker, varmillo, ducky, diverse DIY borden, WASD keyboards, CODE Kebyoards, DAS Keyboard, Topre borden -> Realforce.

Toch wel genoeg te vinden op het internet voor een tweaker die gaat zoeken naar de mechanische keyboard wereld.

Sites: deskthority en geekhack. Happy hacking :D
Weet ik maar allemaal de focus op gamers. Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen het aanbod bekeken heb bij Coolblue want had dezelfde dag nog een plankje nodig en 's morgens besteld is nog dezelfde dag leveren.
Wanneer komt er eens een wireless mechanisch toetsenbord? Ben op zoek naar een Cherry switch wireless toetsenbord met nummeriek gedeelte!
Voor 80 euro heb je ook een Ducky TKL, ziet er toch wat ''volwassener'' uit.
Ik ben blij dat ze een mechanisch toetsenbord in deze prijsclasse uitbrengen. Heb nu al een aantal jaar de k90 met redswitches. Sinds kort doen 2 toetsen het niet meer goed. Al vind ik wel een paar dingen jammer:

-BOLD Font is niet heel neutraal (teveel gamerslike)
-Niet de GEWELDIGE audio volume scroll maar normale knoppen.
-Geheel zwart met rood maakt hem ietswat generiek uitziend.

Terwijl ik dit opschrijf... misschien toch niet het toestenbord voor mij xD nog even wachten of meer geld uitgeven.
Heb de motospeed inflictor ck104 voor minder als de helft en bevalt uitstekend ;)

( Wel met key ringen van siliconen )

pricewatch: Motospeed Inflictor CK104

[Reactie gewijzigd door GCT-Zen op 16 maart 2017 20:02]

Mee eens, maar het zijn geen officiele MX switches.
inderdaad, dat is een groot deel van het prijsverschil. ik vind OTM switches zelf prima om op te typen, ik heb zelf een tijdje een toetsenbord gebruikt met OTM blues en typ nu op Gateron Clears. ik ga binnenkort genuine Cherry Browns vergelijken, kijken wat ik nou écht het fijnst vind.
Dat lijkt wel een kermis :X
mwah, tis gelukkig geen super over de top look i am a game keyboard wat voor mij kermis is, als de backlight ook nog eens op 1 kleur is in te stellen dan vindt ik het nog een best strak bord eigenlijk.
Is gewoon in te stellen staat bij mij ook gewoon op diep rood ( laagste helderheid)
dus....... eigenlijk gewoon een k65 compact met een andere kleur en rode belichting en zonder de fn toets? Ik heb nu de k65 compact en ben hier heel erg tevreden mee en heb dit keyboard juist gekozen om zijn geweldige bang for buck. voor mij (persoonlijk) zou ik geen 20 euro ( 1/3 ) van de prijs van de k65 compact uit willen geven voor deze vernieuwingen. Maarja ligt 100% aan mij want ik ben gewoon uit op bang for buck.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*