Samsung brengt Xcover 4-bouwvakkerstelefoon met Android in april uit

Samsung brengt de Galaxy Xcover 4 begin april in Nederland uit. De bouwvakkerstelefoon met Android heeft onder meer een behuizing met veel grip en Samsung legt veel nadruk op de mogelijkheid om het touchscreen met handschoenen aan te bedienen.

Samsung presenteerde de Xcover 4 vorige week tijdens telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona, maar heeft nu pas bekendgemaakt dat het toestel ook op de Nederlandse markt zal verschijnen. De telefoon heeft een MIL-STD 810G-certificering om duidelijk te maken dat hij stevig is en beschikt, net als de Galaxy S7-serie, over een ip68-rating voor water- en stofdichtheid.

Naast de handschoenmodus voor het touchscreen heeft het toestel extra knoppen die gebruikers als snelkoppelingen voor apps kunnen gebruiken, waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is de zaklamp of camera in te schakelen zonder het scherm aan te raken. Volgens de fabrikant is het toestel vooral geschikt voor mensen in de transport- en bouwsector.

Het toestel is 14,6x7,3cm groot en 9,7mm dik. Het 172 gram wegende toestel heeft een 2800mAh-accu en een 5"-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels. Samsung vertelt weinig over de hardware. De soc zou een Exynos 7570 zijn, met vier op 14nm gemaakte Cortex A53-kernen op 1,4GHz en een ARM Mali T720-gpu. De telefoon draait op Android 7. Samsung brengt het toestel begin april uit met een adviesprijs van 249 euro.

Samsung heeft al enige jaren een lijn stevige Android-telefoons onder de naam Xcover. De eerste daarvan kwam in 2011 uit. De release van de Xcover 3 vond een paar jaar geleden plaats.

Samsung Galaxy Xcover 4Samsung Galaxy Xcover 4Samsung Galaxy Xcover 4

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

07-03-2017 • 09:52

90

Reacties (90)

90
87
38
3
0
34
Wijzig sortering
Handig voor jonge kids ook die vaak telefoons laten vallen :)
Denk je echt dat jonge kids deze telefoon wilt? De lat is tegenwoordig minstens iPhone 6 of Samsung Galaxy S6, anders zijn ze niet 'goed genoeg'.

Goed dat Samsung weer met een bouwvakkerstelefoon komt, alleen vraag me af waarom ze altijd zulke slechte specificaties moeten hebben, ik snap ook wel dat er geen FullHD beeldscherm persé inhoeft, maar een betere accu is wel het minst wat je ervan kan verwachten en denk dat een redelijke camera ook niet verkeerd is, vaak moeten er toch fotootjes gemaakt kunnen worden.
Die moeten een schop onder hun hol krijgen, verwende nesten
Samsung brengt met enige regelmaat een active versie van de S versie die huisvest gewoon vrijwel dezelfde high end hardware met grotere accu.

Dit is gewoon een goedkope stevige versie itt de dure stevige versie waar jij blijkbaar niet bekend mee bent.
Probleem met de active series is buiten de prijs om de beschikbaarheid.. sinds de S5 Active (2014) zijn hier in Nederland geen opvolgers meer te koop geweest... Tuurlijk kun je qua grijze import iets regelen maar dat wil je niet als organisatie die 10 tot 40 toestellen nodig heeft voor zijn medewerkers, teveel gedoe met papierwerk, btw en natuurlijk de garantie-afwikkeling...
De prijs blijft ook wel een stevig argument, een active is sowieso twee keer zo duur grenzend aan driemaal...
Dan kopen ze hem lekker zelf als ze die graag willen, als ze dit niet willen dan nemen ze maar voor lief wat ze van Ma of Pa krijgen :)
Snap je punt, maar dan nog.
Ook al willen ze er zelf geld vooruit geven, vind dat bij bepaalde leeftijden gewoon de ouders bepalend zijn voor aanschaf. Niet de kinderen.
Mijn zoon van 12 kon via de vader van een vriendje een Xcover 3 kopen voor 80- euro (nieuw, uit een faillissement). Hij wilde hem graag, nou prima dan, van je eigen geld. Dat het toestel tegen een stootje kan, is mooi meegenomen.
Je bedoelt dat er een mafketel in de klas loopt, en dat er vervolgens 10 anderen omheen zwermen met de insteek om een soortgelijk toestel te bemachtigen met al dan niet legale mogelijkheden?

Denk dat scholen er verstandig aan doen om tot een bepaalde leeftijd/klas dure toestellen niet toe te staan.

Als je een toestel van 700 euro aanschaft kan er ook wel een toestel af van 99 euro die mee naar school kan.
Ik vind het ook absurd, jonge kinderen met een iphone, maar ik ben ervan overtuigd dat verbieden niet helpt. En wat is de volgende stap? Merkkleding verbieden? Ik geloof ook in eigen vernatwoordelijkheid. Als dit de maatschappij van nu is, dan moeten we het daarmee doen. Of we veranderen hem en beginnen vooral bij onszelf.
Ik geef je op zich gelijk. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik denk dat de generatie voor mij (ik ben 32) precies hetzelfde dacht toen ik een mobieltje kreeg (swing of de nokia 3210). De technologie staat niet stil en we leven nog steeds in een welvarend land. Dus is het niet meer dan logisch dat je dit ziet.
Het valt allemaal wel mee hoor met die welvarendheid. ruim 1/3 van de mensen heeft zelfs betalingsproblemen.
Soms zie ik met zappen een programma als "een dubbeltje op zijn kant". Daar zie ik dan vrijwel enkel mensen die met de iphone op tafel aangeven dat ze tienduizenden euro's schuld hebben en maandelijks meer uitgeven dan er binnenkomt. Het is dan heel zichtbaar dat vele mensen niet met geld kunnen omgaan. Maar goed, ze willen wel met hun iphone zwaaien op straat.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 23 juli 2024 07:10]

Reguleren wie welk model telefoon mag bezitten? En de controle hierop bij scholen neerleggen? Dat zijn 2 hele slechte plannen in één voorstel.

Moet ik hier nog bij vermelden dat de verantwoordelijkheid voor dit soort zaken tot een bepaalde leeftijd bij de ouders / verzorgers ligt? Is gewoon netjes bij wet geregeld.
Waarom zou dat onmogelijk zijn?

Meeste basisscholen hebben een snoepverbod en traktatieverbod. Verschillende scholen mag je ook geen limonade in pakjes meenemen.

Belangrijkste is dat je duidelijk bent, en ouders die andere ideeën hebben, kilometer verderop staat misschien een andere school.
Waarom zou dat onmogelijk zijn?

Meeste basisscholen hebben een snoepverbod en traktatieverbod. Verschillende scholen mag je ook geen limonade in pakjes meenemen.

Belangrijkste is dat je duidelijk bent, en ouders die andere ideeën hebben, kilometer verderop staat misschien een andere school.
Op de basisschool hier mogen ze de telefoon meebrengen, maar tijdens de lessen ligt dit in een kluisje, samen met andere 'afleidingen'
En een andere school .. hmm ja ...
Maar mijn kinderen gaan echt niet naar aan islamitische school :|
De andere keuze zou dan het volgende dorp zijn, 14 KM verderop.
Wat een onzin. Dit is echt de meest waardeloze reden om iets te verbieden, punt. Kinderen moeten gewoon leren dat ze niet altijd kunnen hebben wat anderen hebben. Ik mocht vroeger niet zo lang buiten spelen als andere kinderen, nou en? Dat heb ik ook maar gewoon moeten accepteren.
Precies. Dit toestel kan prima af voor kinderen die niet handig zijn, ziet er gelukkig niet zo aantrekkelijk uit. Anders een fijne J3 voor een zachte prijs.

Vind het overigens een goed idee om dure telefoons te weren, maar denk dat het in de praktijk lastig uit te voeren is. Hoe ga je dat controleren? En gaan ouders dan niet in protest?
Verbieden is altijd een slecht idee, zeker bij deze leeftijdsklasse. Voor een puber is niks zo interessant als iets dat niet mag immers ;)
Een school kan ook niet bepalen wat kinderen wel/niet mogen bezitten. Ze kunnen wel eisen dat telefoons tijdens de lessen in het kluisje horen. En dat is ook vrij normaal op middelbare scholen.

Maar denk dat een toestel als de XCover met name interessant is voor kinderen op de lagere school. Die zijn niet altijd even voorzichtig met spullen en bovendien doorgaans nog iets minder gevoelig voor mode grillen. Zo lang ze maar bij de apps kunnen waar klasgenoten ook bij kunnen!
maar een betere accu is wel het minst wat je ervan kan verwachten
het staat hier niet maar de accu heeft een mooie upgrade gekregen : van 2000mah naar 2800mah...Dat is zeker ook om de grotere scherm met hogere resolutie te compenseren maar de XCover 3 gaat ook gewoon netjes een hele werkdag mee...

[Reactie gewijzigd door TIGER79 op 23 juli 2024 07:10]

mijn nichtje is echt blij met haar J3 hoor.
Ach, overdrijven is ook een vak. Er lopen genoeg kinderen (met name jongens) rond die een mobiel hebben die "minder" is dan een iPhone 6 of een S6..... Ik snap verder de reactie niet want deze telefoon heeft toch wel heel aardige specificaties :).....
Ja hoor dat denk ik wel dat kids deze telefoon willen, het probleem is dat deze telefoon niet bekend is bij het grote publiek en zeker niet bij jongeren. Klopt dat er jongeren zijn die graag de nieuwste willen hebben, maar het overgrote deel wil er één met een goede batterij en een heel scherm. De jongeren op school zie ik veelal lopen met een flinke bumper om de telefoon heen, liever groter dan dat hij kapot valt. Het is namelijk een gebruiksvoorwerp voor ze, de schoolagenda, de contacten en vrijetijdsvermaak, de vorm doet er steeds minder toe.
de specs van de xcover 4 zijn best redelijk:
http://www.devicespecifications.com/en/comparison/7f9db2fd1

ze besparen vooral op de hardware omdat ze het anderd niet zo goedkoop kunnen maken.

dat deze zo krachtig is als een telefoon uit 2015, is alleen maar goed, je kan de telefoon op z'n minst 2-4 jaar gebruiken.

de xcover 1 is in de huidige tijd niet meer bruikbaar voor apps, (alleen nog voor simpel bellen en sms, en als wekker en muziek speler), die hield het onder full load wel 2-3 dagen uit op een full charge
Mmm, misschien moet je dan iets aan je opvoedpraktijk doen. Je kunt er ook voor kiezen niet het kind te laten bepalen waar de grenzen liggen, maar die voor hen stellen. Dat is effectief en maakt mensen uiteindelijk leuker. Ik spreek uit ervaring als ouder en docent.
Anoniem: 812075 @Pasteis9 maart 2017 00:43
echt he verwende kl0te kinderen, een pak slaag moeten ze krijgen!
Zeker. Maar mijn inziens behoort ook tot de opvoeding: als je telefoon laat vallen of er onvoorzichtig mee omgaat, kan je zelf een nieuwe kopen van je zakgeld. Als ik zie hoeveel jongeren hun telefoon haast als grofvuil behandelen of hoe onvoorzichtig ze ermee omgaan denk ik, goh die heeft elk half jaar een nieuwe nodig.
en wat verstaat men onder jonge kids? laat ze vooral maar lekker buitenspelen.
Zie hierboven ;) De leeftijd tussen pakweg 9 en 13. Die hebben een smartphone, maar zijn gelukkig ook nog gewoon kind met bijbehorende onvoorzichtigheid.
Pokémon Go, bedoel je? :)
Eens hoor. Maar met name wat jongere kinderen hebben wel ook een iets andere leefstijl waarbij een ongelukje wat sneller gebeurt dan bij volwassenen. Rennen en spelen, bomen klimmen, etc. Dus dan zou een dergelijk toestel best een goede optie kunnen zijn! ;)
Doen kinderen dat nog dan? En hebben die al een smartphone nodig?
Tot een jaar of 11-12 (meisjes) of 12-13 (jongens) doen ze dat in ieder geval gelukkig nog wel ja. En vanaf een jaar of 9-10 hebben ze een smartphone.
Noem mij maar ouderwets, en mijn dochter is anderhalf dus nog lang niet aan de orde, maar ik kan je nu al garanderen dat ze op haar 9e of 10e nog geen smartphone heeft. Als ze naar de middelbare school gaat krijgt ze iets waar ze in nood mee kan bellen, en we zien wel verder als ze ouder is. Nergens voor nodig op die leeftijd. Laan ze zich eerst maar leren vermaken zonder de hele dag naar zo'n schermpje te kijken.
Ik spreek je hier graag over 9 jaar nog eens over ;) Kans is groot dat ook jouw dochter dan gewoon een smartphone o.i.d. heeft. Ik heb ook heel lang volgehouden dat het onzin is dat kinderen een smartphone hebben en dat mijn kinderen die zeker niet voor hun 13e-14e zouden krijgen.... Maar in groep 6 a 7 van de lagere school hebben zeker de meisjes gewoon allemaal een smartphone (jongens vaak net iets later). Heb je die als enige in de klas niet, dan val je gewoon buiten de boot. Immers zitten ze allemaal in een whatsapp groep waar dingen met mekaar afgesproken worden, hebben ze het allemaal over de laatste vlogs van Beautynezz of Meisje Djamila en maken ze samen leuke Musical.ly's.... (Ja, ik ben noodgedwongen zeer goed op de hoogte van wat (pre-)puber meiden allemaal uitspoken online :P. Wil namelijk wel in de smiezen houden wat mijn dochter allemaal doet op internet!).

En heel mooi eraan: Het is een aanvulling op hun sociale contacten en activiteiten, maar neemt het leven niet over (bij jongens gaat dit in het begin trouwens nog wel eens mis als ze de eerste smartphone hebben!) - althans - bij mijn dochter en haar vriendinnen zie ik dat absoluut niet gebeuren. De smartphone is belangrijk voor die meiden, maar ze zijn gewoon kind en er wordt dus gewoon ook volop geknutseld, buiten gespeeld, etcetera. Als mijn dochter op een dag meer dan een uur op de smartphone zit is het veel (beetje afhankelijk van de verdere precieze activiteiten die dag). Daarentegen bij mijn zoon van 12 moeten we echt grenzen stellen hoe lang hij op een dag achter een beeldscherm mag zitten (schoolwerk niet meegerekend uiteraard - want dat gebeurt tegenwoordig ook voor een zeer groot deel achter beeldschermen).

En wat betreft middelbare school: daar is een smartphone eigenlijk gewoon een noodzaak (en niet eentje waar je enkel mee kan bellen in geval van nood!). Alle huiswerk en schoolresultaten staan in een app. Ze krijgen veel opdrachten waarbij gefilmd moet worden. Ze gebruiken apps en websites tijdens lessen, etc.

Dus ja, ik noem je ouderwets ;) Maar dat was ik zelf een kleine 2 jaar terug wat dit betreft dus ook nog. Inmiddels weet ik beter :P

[Reactie gewijzigd door kazz1980 op 23 juli 2024 07:10]

Misschien dat het over 10 jaar inderdaad helemaal anders is hoor, haha, maar serieus, hier heeft werkelijk niemand in groep 6/7 een smartphone... Wellicht te maken met het feit dat ik in een boerendorp woon, maar serieus, dat zie je hier totaal niet. Tijdens de Pokémon Go-hype zag je wel kinderen met zo'n ding, maar die waren allemaal van papa of mama, een enkeling daargelaten uiteraard.

Als het nou voor schoolgebruik nodig is dan wordt het verhaal anders, maargoed. Ik ben er echt geen voorstander van. Weet dat het er tegenwoordig allemaal bij hoort, maar laat d'r eerst nog maar even kind zijn. Voorlopig mag ze zo af en toe eens een kwartiertje Bumba kijken op de iPad en dat was het :)
Zeker weten dat 'niemand' in groep 6/7 die heeft? Mijn kinderen wonen ook in een dorp (al is het met stadsrechten - maar gewoon een dorp). Iedereen heeft een mobiel, althans - vanaf groep 6 driekwart van de meiden, groep 7 95% van de meiden oid (de jongens zoals gezegd vaak iets later). Ik woon zelf in een grotere stad. Daar is het beeld niet anders. Ken aantal leraren lagere school in Almere - ook daar hebben alle leerlingen in de klassen 7 en 8 een smartphone (en wordt dus ook veel gebruikt in de lessen). Vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen uit Groningen (onze vorige woonplaats): zelfde beeld. Dus ik weet niet beter dan dat dit overal min of meer hetzelfde is.
Dit is jouw ervaring, maar die is echt niet algemeen. Mijn kinderen hadden geen enkel digitaal ding (oke de t.v. in de woonkamer), tot hun beschikking, tot ze naar de middelbare school gingen. Daar is het idd anders. Maar dat was een keuze van ons ouders. Tot die tijd geen enkel probleem, lonkten de bomen harder en mochten telefoons niet. En we wonen in Amsterdam.
Zie reactie bovenstaand wat betreft lagere school en mijn ervaring daarmee in best wel veel steden.... En op de middelbare school hadden wij als ouders in ieder geval geen keuze. De school verplicht de smartphone min of meer (en daarnaast klasgenoten ook... Alles wordt met mekaar afgesproken via Whatsapp - zowel sociaal als schoolwerk)... Laptop/tablet is daadwerkelijk verplicht op school omdat veel lesmaterialen ook digitaal zijn.
---

Dus ja, ik noem je ouderwets ;) Maar dat was ik zelf een kleine 2 jaar terug wat dit betreft dus ook nog. Inmiddels weet ik beter :P
Goed verhaal, compleet mee eens.

* FreshMaker was ook zo ( met zoon )
De eerste inderdaad 11j, maar de tweede met 9, met een prepaid lege simkaart en whatsapp ;)

Tegenstanders die je vooral over 'buitenspelen' hoort, zijn mensen zonder kinderen, of nog héél jong ( die gaan nog onder begeleiding buiten )
Die komen er vanzelf achter dat de wereld niet om hun idee draait, maar dat hun kinderen ook door invloeden van anderen zelf iets gaan willen

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 23 juli 2024 07:10]

die kunnen volgens mij dan prima uit met die nieuwe nokia 3310. Lekker sturdy, kan wel tegen een stootje.
Telefoon wordt op die leeftijd vooral gebruikt voor Whatsapp, Youtube, spelletjes en Musical.ly ;) Dus dat gaat hem niet worden.
Anoniem: 97348 @ToFast7 maart 2017 19:23
opvoeding betreft omgang met ''waardevolle'' spullen.
het vreselijke is waar dit niet gebeurd dat werkelijk alles kapot gaat.
later leenauto/werkmateriaal van de baas. elektra zoals hifi/media systemen, en nu beginnende met de telefoon.
Prachtig vaak duur toestel waar ik zeer zuinig op zou zijn, zie je bij die knaapjes enkel het macho gedrag. acht als die kapot gaat krijg ik toch een nieuwe.....
en niet enkel jonge kids laten hun foon vallen, ook ikzelf.
persoonlijk vind ik dat alle smartphones moeten voorzien zijn van een extra stevige behuizing zoals deze, zo kan je tenminste zonder vrees voor breuk je toestel eens laten vallen. want laat ons eerlijk zijn, we laten toch allemaal ons toestel eens tegen de grond knallen?
een iphone of galaxy met glazen behuizing en veel franjes en toeters en bellen is zeer leuk en mooi maar de helft van de gebruikers verstopt hun toestel dan in een (meestal lelijk) covertje van €50, weer een bijkomende kost bij de vaak €500+ kostende smartphones.

kortom vind ik gewoon de flagships van grote merken niet aangepast aan de noden van de gebruiker, en dan heb ik het enkel over de bouw van de toestellen.
Het nadeel van een stevigere behuizing is dat het toestel ook lomper wordt, fabrikanten zorgen nu gewoon voor hele fraaie telefoons en laten de consument zelf kiezen of ze hem beter willen beschermen.

In tegenstelling tot kinderen en mensen zoals jou zijn er ook mensen die hun telefoon maar zelden laten vallen, en die enkele val overleeft het toestel vaak wel.

Ik gebruik momenteel zelf een S6 en ik heb het toestel na 2 jaar nog steeds geen enkele keer laten vallen met als gevolg schade.

Consumenten moeten gewoon voorzichtiger omgaan met hun spullen, hoe vaak zie ik wel niet dat iemand zijn telefoon letterlijk op de tafel klettert en vervolgens als eerste klaagt over de bouwkwaliteit.

Er wordt door fabrikanten de laatste jaren redelijk wat tijd en aandacht besteed aan de bouwkwaliteit, er zijn op YouTube talloze kanalen die namelijk telefoons uitgebereid testen op vallen, deze video's worden vaak ook in grote getallen bekeken, wat echt wel invloed op het aankoopbeslissing kan hebben.

Ik ben het ermee eens dat fabrikanten aandacht moeten besteden aan de bouwkwaliteit, maar ik vind dat zij niet verantwoordelijk gesteld moeten worden voor de nalatigheid van veel consumenten.

Je kan nog altijd een toestelverzekering nemen, die zeker betaalbaar kan zijn (tenzij je maandelijks je teleofon stuk laat vallen).
Doet me denken aan mijn nicht die ook altijd over de slechte bouw kwaliteit klaagde. Zo vond ze het oprecht raar dat toen ze haar iPhone 5s al fietsen liet vallen én er overheen reed deze kapot was |:(
Die was ook een tijd geleden op het punt dat zo'n beetje elke verzekeraar haar weigerde omdat ze letterlijk elke 2 maanden een defect toestel claimde 8)7
Heb zelf op voorkant en achterkant gehard glazen screenprotector (a 3 euro voor beide). Bij vallen blijft toestel tot zover gewoon heel. Op een enkel butsje op de zijkant na is mijn toestel als nieuw - en dat butsje is jammer, maar geen ramp. Het is immers een gebruiksvoorwerp.
Mijn vriendin heeft twee specificaties gegeven voor jaar nieuwe telefoon: flaphoesje en stuiterproof.
Ik betwijfel of deze in de smaak valt, maar geef het eigenlijk nog best een kans
Mijn schoonvader zweert bij deze lijn van Samsung smartphones. Hij is werkzaam in de landbouw en zit veel in stoffige en vochtige omstandigheden. Zijn telefoons zien dus serieus af, maar sinds hij deze serie gebruikt hoor ik hem nog amper met issues. Dat is voor mij een teken dat Samsung zijn zaken goed op orde heeft.

Het enige wat hij af en toe mist is een enorm luide ringtone. Als hij bij machines staat of op bepaalde landbouwmachines zit hoort hij vaak minder goed dat de telefoon afgaat (draagt ook regelmatig gehoorbescherming). Nu is de trilfunctie best een goede kwa intensiteit, maar hij draagt hem niet altijd in zijn borst- of broekzak.
Ik heb sinds gisteren een Xiaomi mi band 2 om mijn pols zitten, die trilt ook als er een telefoon of bericht binnen komt, is misschien een idee.
Precies mijn gedachte. Ook een tijdje een dergelijke smartband gehad. Zijn niet duur en hebben voor mij inderdaad vooral als meerwaarde dat je voelt dat de telefoon afgaat wanneer je deze niet bij je draagt.
xcover 1 en 2 waren echt slecht. Vielen geregeld uit, matig netwerk bereik, instabiel. De ervaring leerde dat als je bij de xcover 2 de cover verwijderde, de signaalsterkte flink toenam. Mijn vorige werkgever gebruikte deze phones voor de service monteurs, maar na vele, vele klachten van onbereikbaarheid zijn ze overgestapt op iphones. Ik hoop dat versie 3 en 4 beter zijn.
En ik heb een Xcover 3 als hoofdtoestel. Perfecte telefoon voor mij, ook al vanwege die knoppen. De Xcover 3 voldoet nog prima met de apps van nu, accu gaat lang mee en hij kan tegen een stootje.
Ook foto's maken gaat prima. Goed bereik (gebruik Telfort, maar Vodafone gaat ook prima) met 4G. Nog nooit een uitval gehad. Momenteel is de bedrijfstijd 918+ uur, dus na de laatste herstart en dat was vanwege een andere simkaart.
Ik heb er wel Package Disabler Pro op gezet om alle Google spullen (behalve de Playstore en Google Playstore service) uit te schakelen.

Deze telefoon heb ik ongeveer anderhalf jaar en heb er nog geen seconde spijt van. Heel tevreden! _/-\o_ :)
Blij om te horen dat je ervaring positief is. Mag ik vragen of je 'm ook in het buitenland gebruikt? De ervaring die wij hadden met de xcover 2 was dat vooral in het buitenland geen/slecht bereik was. Moeite met roaming, e.d. Lag niet aan de simkaart, in andere phone werkte het namelijk wel goed.
Ik kom eigenlijk nooit in het buitenland, dus daar kan ik je niets over vertellen. Wat ik je wel kan zeggen dat verschillende simkaarten, in vergelijking met andere telefoons, geen verschil maken. Een simkaart in de Xcover heeft hetzelfde signaal als bij bijv. een Huawei Y360 die ik ook bezit. Ik gebruik hiervoor ook de app Network Cell Info van Willisys. Die heb ik op beide telefoons geïnstalleerd en geen noemenswaardig verschil.
Mag ik vragen of je ook andere oplossingen hebt om ruimte te besparen en vrij te maken? Een kennis heeft dit toestel ook maar behalve de foto's en video's naar de SD kaart krijg ik er verder niets naartoe. Het toestel zit continue vol.
Het is vaak een kwestie hoe een app het een en ander opslaat. Zo heb ik OSM-AMD (navigatie) en die geeft de mogelijkheid om kaarten op de SD kaart weg te schrijven. Zo zijn er veel apps die deze mogelijkheid bieden.
Gebeurt die niet, dan maak ik op de SD kaart een identieke directory aan en verplaats het dan.
Verder kun je eens kijken of je naar de SD kaart in de directory /Android/data weg kunt schrijven. Neem hier eens een kijkje: https://www.youtube.com/watch?v=tJHhrJfrYJw Daar wordt een en ander uitgelegd.

Let wel, ik schrijf vanuit een situatie met Lolliop op mijn Xcover 3
Op mijn werk precies hetzelfde: Ook de Xcover 1 en 2 gehad. Wat een bakken ellende waren dat zeg....
Los van de klachten over die Xcover toestellen inhoudelijk, van zo'n stootvast bouwvakkers ding naar één van de meest fragiele en dure smartphones gaan die je kan kopen vind ik zacht gezegd een opvallende keuze.
Het is niet zo dat er naast deze xcover geen opties zijn voor stevige toestellen.
Ben ik toch stiekem benieuwd hoe dat beslissingproces gaat dat je die keuze maakt als bedrijf.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 07:10]

De keuze ging ongeveer als volgt: "wat een rot toestel, die Samsung... de iphones van sales werken wel goed, die gaan we allemaal gebruiken" (zei een iphone-liefhebbende-directeur)
En dat werkt best goed. De Gear S3 heeft die mogelijkheid ook om met handschoen bedient te worden en dat werkt feilloos.
Lijkt me een goede telefoon voor mijn vriendin. ;)
Let wel: dit is geen flagship product. Dus een dure telefoon die geen updates gaat ontvangen.

Een kennis van mij heeft een Xcover 3 en heeft geen Marsmellow laat staan Nougat gekregen.
Ik heb zelf de Xcover 3 en updates gaan gewoon automatisch hoor. Gister nog android update gedaan.
250 euro vind ik wel meevallen, en dat verhaal over updates lijk me een aanname?
een aanname?
Nee.

Ik heb zelf de telefoon in handen gehad. Updaten op een normale manier is niet mogelijk en ik ga geen apparaten van anderen meer rooten of flashen om vervolgens heisa te krijgen als het fout gaat of om weer over een paar maanden weer te gaan flashen met dezelfde risico's.
Mijn xcover 2 kon gewoon updaten. Hij kreeg alleen weinig updates :D. Veiligheids updates toch wel? Dat is althans het nieuwe beleid van Samsung.

Batterij duur is nog steeds niet bijzonder. Toch handig in bergen...camera is ook niet bekend.
Veiligheidsupdates uitbrengen is een heus beleid geworden bij Samsung?

*Bonk*

Oh sorry, dat was mn hoofd die op mn bureau bonkte.
Leuk als je indd van die kleine handschoentjes gebruikt. In de praktijk zijn ze meestal wel iets groter.
Enige serieuze telefoon die ik kan vinden is debk ik Sonim
https://sonim.nl/home/69-sonim-xp7.html

Integenstelling tot specs is de batterijduur wat beter.
Dan zou ik maar gewoon eens op gearbest of aliexpress kijken... voor nog geen 130 euro koop je daar 1tje die een stuk betere specs heeft (1280x700, 2 camera's, android 6, en een nog grotere batterij) en ja die is dan rugged..
Anoniem: 867213 7 maart 2017 12:12
Helaas niet stevig genoeg voor mij. Ik heb vorig jaar een telefoon op een parkeerplaats uit m'n jas laten glijden en de vrachtwagenchauffeur die eroverheen reed zag 'm net te laat.
Ik koop m'n telefoons dus zo goedkoop mogelijk. ;)
Ik vraag mij wel een ding af, hoe zorgen ze dat je het ook met handschoenen kan bedienen? Heeft dit met het scherm zelf te maken of ligt het aan software? Ja, ik weet dat er al handschoenen bestaan waarmee je makkelijker kan tikken op je scherm, maar tot nu toe vond ik dat niet fijn/goed.

Waar ik wel geïnteresseerd in ben, is tot hoe ver beschermd is tegen vallen/stoten/krassen. Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren totdat er een smartphone is die er netjes (lees: normaal), dat er toch wel goede hardware en wel degelijke kwaliteit is dat het tegen een val kan.

Offtopic:
Kinderen moeten imo het eerst doen met een dumbphone en prepaid voordat ze overgaan naar een smartphone. Of ze moeten de Xcover aanschaffen, stevig, toch smartphone en nog redelijk betaalbaar. Tegenwoordig is het mama/papa ik wil iPhone en dan nog de duurste variant ook nog. Waarom een dure smartphone aanschaffen als het toch om de jaar vervangt wordt of vaak naar de reparatie moet omdat de scherm weer kapot is (ja, de iPhone schermen zijn een stuk gevoeliger voor krassen/vallen).
Wat ik wel interessant vind is, dat de jeugd alleen maar mee wil doen met de rest en geen eigen keuzes kan maken. Daarom vind ik dus dat de ouders verantwoordelijk zijn voor wat hun zoon/dochter doet en met name op social media.
Op de S5 had je ook een "hand gloves mode" en dat maakte het scherm meer gevoelig dus denk dat het vooral software is al zal het scherm mss ook speciaal moeten zijn aangezien deze functie niet meer op mijn S7 zit.
Denk dat de gevoeligheid van het capacitatieve scherm gewoon geupgrade wordt, of ze hebben er zelfs een touchscreen in zitten die op basis van druk werkt, net zoals vroeger...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.