Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Eigenaren Pixel-smartphones melden willekeurige vastlopers

Door , 104 reacties

Sommige smartphones in de Pixel-serie van Google lijken te kampen met vastlopers die soms minutenlang aanhouden. Waarschijnlijk heeft de gps-functionaliteit iets te maken met de problemen. Google is ervan op de hoogte, maar er is nog geen oplossing die voor iedereen werkt.

De problemen komen niet bij alle Pixel-smartphones voor, maar er loopt al wel geruime tijd een klachtentopic op de supportfora van Google. Daarin doen verscheidene mensen hun beklag over de software, die door onbekende redenen af en toe vast kan lopen. Hoe lang die vastlopers duren varieert per Pixel, maar sommige gebruikers geven aan dat hun toestel soms minutenlang niet op input reageert.

De vastlopers komen zowel bij de Pixel als de Pixel XL voor, en hebben mogelijk iets te maken met het functioneren van gps. Veel gebruikers met vastlopers melden op het Google-forum namelijk dat zij na het deïnstalleren van de app Life 360, een gps-tracker, geen last meer hebben van de problemen.

Daarmee is echter niet gezegd dat het aan de app zelf ligt: er zijn ook gebruikers met de Life 360-app die geen last van vastlopers hebben. Ook zijn er gebruikers die geen Life 360 hebben, maar toch af en toe kampen met vastlopers. Uit de verhandelingen op het supportforum blijkt dat men nog niet achter de precieze oorzaak is. In het topic heeft Google echter al wel te kennen gegeven dat het op de hoogte is van de problemen.

Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

25 december 2016 10:23

104 reacties

Linkedin Google+

Reacties (104)

Wijzig sortering
Ik vind dat er altijd heel hard geroepen wordt dat er vanalles mis is met de Pixel-telefoons. Uiteraard verwacht je aan de huidige prijzen dat alles naar behoren werkt, maar tot hiertoe zijn al die problemen echt minimaal geweest.
Het camera flare-issue, bijvoorbeeld, is totaal overroepen. En het kraken van het geluid is ook echt enkel in bepaalde gevallen en enkel als het geluid via speakers op 100% staat. Met het geluid 1 tikje lager is het weg.

Hoort het zo? Nee. Maar is het echt zo'n gigantisch probleem? Ik vind van niet. Voor hetzelfde geld heeft de developer van die app iets vreemds uitgestoken
Je hebt wel gelijk, maar dit is niet het enige probleem waaar de pixel mee kampt. Hier even een shortlist:

- mic (moet je zelf fixen, soms fixt google het dmv een recall https://www.reddit.com/r/.../?st=iuo3nnom&sh=24ed82ab)
- oververhitting --> wordt terug geclockt (leuk als je net je pixel gebruikt voor daydream en niet verder kan omdat je processor terugklokt. niet op te lossen, jammer joh zegt google)
- ruis met speakers op 100% (20 dec zegt google bezig te zijn met een fix.)
- wifi problemen (google's fix: wifi uit/aan doen, werkt niet? Reboot. Werkt niet? Router reset. Werkt niet? Factory reset)
- nu ook nog random vastlopers

Wanneer gaat het onvoorwaardelijk geloof in de android/google goden nou eens kritisch beoordeeld worden door de vele tweakers aanbidders. Als menig ander toestel deze problemen vertoonde zou deze met de grond gelijk gemaakt worden. Deze telefoon is zelfs duurder dan de iPhone 7! Dan mag je 1 van de bovenstaande problemen (muv de camera/vastlopers) vind ik vergeven, maar dit kan gewoon niet voor een dergelijk toestel.
Google zou voor al deze problemen een fix moeten uitbrengen. En een guide uitbrengen om je problemen op te lossen met de kans dat het later weer gebeurt is geen fix vind ik, patchen --> nooit meer voor laten komen, dat is een fix.
Ik vind dat toch wel opmerkelijk, zeker gezien het feit dat de Pixel een geintegreerd product van Google is; hardware en software zijn perfect op elkaar afgestemd vergelijkbaar met iPhone, en toch zoveel problemen?

De gebruikelijke argumentatie om buggyness van OEM platformen als Windows en Android te vergoeilijken (onterecht want wat heeft de klant daarmee te maken) geldt hier niet.
Niet echt opmerkelijk. Net als met de iPhone, Surface Book, Macbook en andere devices blijkt dat geen garantie voor een goede werking vanaf dag 1. Van die droom kan ik je verlossen. Time to market + dat de consument bereid is een deel van het product validatie te willen doen, lees je en zie je steeds vaker verhalen en ervaringen van kinderziektes.
Inclusief producten waar alles zogenaamd van 1 fabrikant komt. Wat natuurlijk niet zo is.
Want ook die komen ook van verschillende fabrikanten.
Pixel XL kost je 1000 euro, dat is niet niks dan verwacht je toch niet dit soort problemen. En dat is niet eens het ergste, wat vooral het probleem met Google is, wie ga je bellen als je een probleem hebt? Het is zo'n grote logge organisatie geworden.

Je moet maar hopen dat Google het probleem erkent en dan ergens achter de schermen zijn ze er waarschijnlijk wel mee bezig.
Wie ga je bellen? Makkelijk, de verkoper. In Nederland (en de rest van de EU) is de verkopende partij verantwoordelijk voor garantie. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het verkopen van een deugdelijk product wat functioneert naar verwachting en opgaaf. Zij moeten dit soort problemen met jou als consument oplossen, niet de fabrikant. De verkoper kan weer met zijn/haar problemen naar de distributeur, en die kan dan uiteindelijk de problemen op nemen met Google. Tenzij je de telefoon direct gekocht hebt bij Google moet je dus niet bij Google zijn...

[Reactie gewijzigd door cmegens op 26 december 2016 00:42]

Dat is niet waar, je sluit een koopovereenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. De verkoper is daarom verantwoordelijk voor degelijk product, is dat niet zo moet hij voorzien in een gratis reparatie of vervangend product. Het is zelfs niet toegestaan om naar de fabrikant te verwijzen:
https://www.acm.nl/nl/ond...p-een-deugdelijk-product/

Edit : typo

[Reactie gewijzigd door terracide op 26 december 2016 07:19]

Met telefoons os het vaak praktisch om direct met de fabrikant te communiceren voor snelle oplossing problemen ipv met de verkoper.
Nokia bijvoorbeeld liet binnen een dag gratis het toestel ophalen en bezorgde een gloednieuw toestel terug binnen een week. Dat had alleen maar lastiger geweest met nog de betrokken webwinkel als tussenpersoon erbij
Dat kan sneller en praktischer zijn, maar dat is een cadeautje van de fabrikant en ze zijn je dus niets verplicht. Je hebt dan ook 0 rechten als je het op die manier doet, dus als nokia moeilijk doet, mogen ze praktisch doen wat ze willen, omdat ze je toch niets verplicht zijn
Dat is dus juist heel onverstandig. Op het moment dat je contact opneemt met de fabrikant vervallen alle rechten die je hebt met de verkoper. Daarom verwijzen verkopers graag naar de fabrikant. Je moet gewoon bij de verkoper de garantie en oplossing eisen, dat is je recht en zijn/haar plicht.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 26 december 2016 11:34]

Fabrikant helpt uit coulance, zijn niets verplicht. Daarbij, mocht je later naar de winkel stappen om iets anders, dan mag die de garantie zelfs weigeren, omdat een derde partij een eerdere reparatie heeft gedaan. ;)
Ik bel toch wel benieuwd waar dit fabeltje vandaan komt. Zoals Terracide al aan toont is het gewoon pertinent onwaar. Gebeurt het dan zo vaak dat mensen zich simpelweg weg laten sturen door een verkoper dat ze dit soort onzin nog gaan geloven ook?
Ik prijs mezelf gelukkig met een versie waar ik geen last heb van alle bovengenoemde problemen. Al heb ik ook nog geen daydream gebruikt, of de telefoon gebruikt voor echte zware taken.
Ik praat de problemen ook absoluut niet goed. Dat is niet mijn bedoeling.

De mensen met problemen roepen echter het hardste, en als je de media mag geloven dan is de Pixel een telefoon vol met fouten en gebreken. Hoeveel van de pixel-gebruikers hebben effectief last van deze problemen? Die reddit-post over het zogezegde microfoonprobleem heeft letterlijk 2 mensen die zeggen er last van te hebben. Tja, fabricagefouten gebeuren gewoon.

Dat Google zegt de problemen op te lossen is niet per sé een bevestiging dat het om een groot probleem gaat, maar wel dat er moeite gedaan wordt om uiteindelijk toch die high-end ervaring te bieden die beloofd werd.

Ach, ooit zal de telefoon zonder kinderziektes wel komen! De Pixel is dat momenteel niet, maar doet het ondanks de media-aandacht niet slecht, vind ik :)

[Reactie gewijzigd door Mavamaarten op 25 december 2016 17:41]

Als je een nieuwe auto koopt wil je toch ook niet dat de garage zegt:
Er zijn wat problemen, Dat hoort niet maar als u niet harder dan 100 gaat rijden merkt u er niet zoveel van.
Dus wat je zegt is dat als je veel geld betaalt, het product onmenselijk perfect moet zijn? Oftewel als je veel geld betaalt, mag je onrealistische verwachtingen hebben?
Nee dat zeg ik niet, maar als jouw auto er 6x per maand ineens mee stopt ben je er ook snel klaar mee gok ik.
Nee dat zeg ik niet, maar als jouw auto er 6x per maand ineens mee stopt ben je er ook snel klaar mee gok ik.
Auto's deden dat in het begin ook, bij de eerste auto's moet moest je een halve mecanicien zijn en naar mate de jaren verstreken werd dat steeds minder.

In de jaren 70 had je Fred van der Vlucht met de beroemde koude start om te zien of een auto het in vrieskou nog deed, en niet elke auto slaagde. Moet je dat eens vergelijken met nu, je staat raar te kijken als je auto het niet doet als het 's nachts gevroren heeft.

Wat ik maar wil zeggen, elk product moet volwassen worden en de analogie met de auto is leuk maar dat is niet altijd zo vanzelfsprekend geweest. Misschien dat Android toch nog niet zo volwassen is als we zouden wensen.

De Linux kernel is natuurlijk zonder meer stabiel en kan je auto vergelijking met gemak aan, maar er zijn nog volop problemen met hardware drivers en batterij optimalisaties. Voorbeelden
  • Terug klokken van CPU's tot onder een niveau dat er niet genoeg tijd meer is om weer op te schakelen
  • Hardware dat is een rare toestand beland en door een watchdog (timer die inactiviteit constateerd) weer in de benen geholpen moet worden (waardoor de boel in die tussentijd stil staat).
  • Spul in energie zuinige slaap modus zetten maar niet snel genoeg meer kunnen wekken.
  • In tijd concentreren van housekeeping waardoor als de telefoon even wakker gemaakt moet worden er een aantal taken achterelkaar kunnen gebeuren in plaats van welke keer wekken voor 1 taak, maar met risico dat sommige taken net te lang blijven liggen (vollopen van buffers)
Eigenlijk allemaal extra's die net het experimentele stadium ontgroeid zijn om een hoge performance met snelle response mogelijk te maken bij minimaal accu verbruik. Zoals nu dat dagdromen en het managen van de WiFi radio. En in het lab en over het algemeen in de praktijk werkt het ook nog goed maar nog net niet helemaal. Dit lijkt weer zo'n typisch geval.

Ik denk dat het gewoon nog volwassen moet worden wil het dezelfde betrouwbaarheid krijgen als een hedendaagse autos. Als je Android vergelijkt met een T-Ford dan is Android dat statum allang ontgroeid. Ik zou haast zeggen dat het op het niveau is van de jaren 70 auto, rijd prima maar af en toe nog wel koude start problemen.
We hebben al een evolutie van 100 jaar in de automobiel industrie, en er komt er geen 1 van de band die niet een keer een probleem heeft, zelfs van de simpelste dingen waar ze 50 jaar geleden al een oplossing voor hadden, komen gewoon weer terug.
Nee dat is uitzonderlijk veel inderdaad, maar dat is mijn punt, ik mis context. Hoeveel % van de gebruikers heeft problemen?
Hoe onrealistisch is het om foto's the maken zonder flare? Hoe onrealistisch is het om het volume op maximum te kunnen zetten? Hoe onrealistisch is het om je GPS op je smartphone te kunnen gebruiken?
En hoeveel % van de gebruikers hebben de problemen? Slik niet alles voor zoete koek en zoek context op voordat je een oordeel maakt. Men is altijd standaard zo negatief met nieuwe producten die in de spotlight staan.
Om te beginnen had je natuurlijk al eens kunnen kijken in de thread die gelinkt staat in dit bericht en dan had je al gezien dat er een aanzienlijke hoeveelheid klaagt, zeker omdat er ook nog altijd zat genoeg mensen zeggen die dit probleem hebben maar die thread waarschijnlijk niet weten te vinden. En opnieuw, men moet het maar gewoon slikken dat de GPS een 800+ euro smartphone laat vastlopen voor minuten? Jij vind dat normaal? Wat boeit het überhaupt op welke schaal het gebeurd? Het hoort niet. En simpelweg dat dit niet het eerste probleem is met, wat voor smartphones tegenwoordig basisgebruik is, de Pixel maakt het alleen maar erger en maakt jou reactie alleen maar belachelijker.
Wat is dit nou voor logica? Hoe kun je nou aan de aantallen zien hoeveel procent er last van heeft? Mensen met problemen klagen vaker dan mensen zonder problemen iets gaan posten. Na deze fout die je maakt ga je me ook nog persoonlijk aanvallen... Goede discussie... not. Probeer eens kritisch te kijken naar dingen ipv door een fanboy bril. Ik heb helemaal niks met Android en ben een grote Apple fan, maar dit slaat gewoon nergens op.
relatieve aantallen is helemaal niet zo interessant eigenlijk. Deze problemen zijn behoorlijk serieus en niet 6 mensen die op hun telefoon zijn gaan zitten ofzo. Het gaat hier om 3 verschillende problemen die afzonderlijk van elkaar opkomen. en ja ik vind dat deze problemen niet kunnen.

Als mijn iPhone dit zou doen dan zou ik daar ook mee terug gaan.

Oh wacht even, mijn 6plus heeft een defecte camera (OIS over de zeik), en hij loopt vast wegens defecte 4G radio, oh en het scherm wordt langzaam groen. Goed dat ik voor morgen een afspraak heb met de store in A'dam ;-)

Oftewel hoeveel het er nou precies zijn ten opzichte van de rest maakt niet uit. Voor heel veel mensen is dit niet acceptabel. Je betaald een premium prijs, dus dan verwacht je ook een premium toestel. Dat geldt voor jou en mij met onze iPhones, maar ook voor al die mensen die een Pixel hebben gekocht en zich nu bedrogen voelen door schijnbaar eenvoudig oplosbare problemen die in eerste instantie niet voor hadden moeten komen. Net als die bootcamp audio driver van vorige week. Had ook niet moeten kunnen eigenlijk. Apple heeft er echter voor gekozen om een overgeprovisioneerde amplifier in te zetten (wat erg goed is om vervorming tegen te gaan), maar zijn vergeten de limiteer aan te zetten in windows. Tsja. Dan krijg je dat. Mocht het mij overkomen zijn dan hadden ze hem alleen wel direct mogen wisselen.
Onmenselijk perfect? Onrealistisch? Voor dat geld mag je wat verwachten. Er zijn budget telefoons zonder deze problemen. Mic problemen, oververhitting, ruis, wifi problemen en random vastlopers. Dat kan gewoon niet. Gerushte telefoon.
Nee, hij bedoelt dat, als je een redelijk hoge prijs betaalt, je ook een redelijk goed product mag verwachten.

Edit: Overigens is het rijgedrag van mijn auto ook niet 100% als ik maximaal hard rij. O-)

[Reactie gewijzigd door Chielllie op 25 december 2016 18:26]

Dat zegtie niet. Dat maak jij er van, enkel om je eigen argument kracht bij te zetten. ;)
Perfectie bestaat niet, maar van een toestel in die prijsklasse maar je wel close-to-perfection verwachten.

De genoemde klachten heb ik geeneens op mijn 80 euro kostende (oukitel) China phone. Van een product wat het 10 voudige kost mag je beter verwachten.
Dat je telefoon niet regelmatig vast loopt en dat je speaker niet kraakt vind jij onmenselijke verwachtingen?
:D
Dan ben ik benieuwd naar alle producten die jij koopt, "goh hee, mn TV toont wit beeld wanneer het zwart moet zijn, ah well, ik mag geen onmenselijke verwachtingen hebben...." :+

[Reactie gewijzigd door Inverted_World op 25 december 2016 11:09]

Hoe kan je het kraken van een speaker die op 100% staat en een incidentele vastloper vergelijken met een tv die wit weergeeft wat zwart moet zijn... Dan vergelijk je dingen waar je tijdens het gebruik af en toe last van hebt, met iets wat je product onbruikbaar maakt. Waardeloze vergelijking.
Ok, vergelijk het dan met een TV die constant vastloopt en waarvan het geluid kraakt, die zou je direct terugbrengen.
Perfectie bestaat niet. Maar als er meerdere kleine problemen beginnen op te duiken gaat een mens wel degelijk vragen beginnen stellen.
Uiteraard, maar de firmware kan nog wat fixes gebruiken. Dat weet je als early adopter met een gloednieuw toestel op de markt - de eerste modellen kunnen in beginsel firmware fouten bevatten en niet per se op alle fronten 100% functioneren.

Zie je overal.
Zolang de fabrikant maar werkt aan t fixen is t prima. ;)
Als we dan toch met auto's gaan vergelijken, zou ik het eerder zien als rammelen als je 240 per uur rijdt. Nee het hoort niet, maar ondanks je met een dure auto rijdt is het nog wel door de vingers te zien.
Sorry, maar volume op 100%, een foto maken, een app gebruiken, etc. is alledaags gebruik. 240 per uur rijden niet. Dit is een belachelijke vergelijking. De Pixel functioneert gewoon niet goed in normaal gebruik, en dat is gewoon ronduit slecht.
Volume op 100% ja, helaas hoor je dat op stations etc. Zeker ook in combinatie met in dat dingetjes,
. Slechter kan het niet voor je oren, dat is natuurlijk een andere discussie maar op zich is het goed als ze zoiets bewust zouden inbouwen. Of dat hij max 10min op het maximaal blijft staan en dan automatisch terug zachter gaat. Enkel goed voor je gehoor.

Verder heb ik zelf geen ervaring met de betreffende telefoon en kan ik ook niet zeggen of het wel of niet irritant is. Ja ik heb wat foto's gezien met lens flare echter kun je dat ook zelf creëeren.
Daarnaast hoor je natuurlijk ook enkel de klager en niet de persoon waarbij alles wel goed werkt. Natuurlijk moet een telefoon die zoveel kost het goed doen.

Edit: Yes -1 waarvoor? Dat ik bezorgdheid uit over het gehoord van een doelgroep die altijd hun muziek op maximaal heeft staan? En vind dat daar vanuit hogerop iets aan gedaan zou moeten worden? Of omdat ik verder zeg dat ik persoonlijk geen ervaring heb met dit toestel. Of dat klagers altijd eerder gehoord worden dan tevreden gebruikers? En ja Google is ermee bezig dus wacht het even af :)

[Reactie gewijzigd door Daniel_Elessar op 25 december 2016 13:26]

Want oortjes zijn de enige usecase voor je geluid?
Waar zeg ik dat? Als je je gsm met kabel of Bluetooth aan een bijvoorbeeld een sonos of soundbar koppelt zet je je gsm toch niet op maximaal volume? Dan gaat het geluid via het betreffende apparaat en regel je daarop het volume. Geen probleem dus.
Ehm. Juist dan zet je hem op maximaal volume, aangezien je het volume verder regelt op het apparaat...
Dat is dus totaal niet nodig. Op sommige apparaten hoor je dan juist extra ruis omdat het volume op dat dingetje op maximaal staat en het er niet voor gemaakt is.. Maar goed ieder doet wat hij het beste vind zeker?
Dat is dus totaal niet nodig. Op sommige apparaten hoor je dan juist extra ruis omdat het volume op dat dingetje op maximaal staat en het er niet voor gemaakt is.. Maar goed ieder doet wat hij het beste vind zeker?
sorry, maar als ik mijn telefoon via BT met mijn radio verbind moet ik het volume op mijn telefoon op 100% zetten omdat ik anders het volume op mijn radio achterlijk hoog moet zetten (en dat is dan zo leuk als je vervolgens naar fm schakelt en direct doof bent). Verder geen ruis mee oid dus je statement is bullshit imo
Ruis? Op een digitale verbinding? 8)7
Digitale ruis: als je het volume niet maximaal zet, gebruik je geen full scale digitale resolutie. Simpel gesteld: als je het volume halveert heb je nog maar 15 bits van de 16 bits resolutie over. Dat zorgt voor een "korreliger" geluid.
Maar hij zegt het precies andersom.
Als de hardware niet goed is kun je inderdaad een bijgeluid hebben ook al is het digitaal. Zeker als je het volume openzet.
Maar welke hardware zou er niet goed moeten zijn dan? De CPU? De Wifi/BT chip? Er komt geen DAC aan te pas wanneer je het geluid naar een ander apparaat stuurt. Behalve op het andere apparaat natuurlijk.

Met een aux kabel is het natuurlijk een ander verhaal.
Euhm, neen. Zeker bij een dure auto die gemaakt is om die snelheden te halen hoort het niet. Dat je wat extra lawaai krijgt vanwege de snelheid (zowel wind als banden als hoger toerental motor) is normaal. Al de rest hoort gewoonweg niet. Wanneer krijg je dat wel? Als je met een auto die gemaakt is om 150 te rijden 200 gaat doen.

En als het 1 of 2 gebruikers zou zijn dan kan je nog zeggen: niet elk toestel is 100% in orde. Maar van zodra je een groot aantal klachten begint te krijgen heb je echt een probleem. Daar komt nog bij dat het niet om 1 enkel issue gaat, maar zoals je kan zien zijn er meerdere kleine issues. En dan begin ik mij wel vragen te stellen.
Dat gezeik heb ik ook, ruiten wissers gaan veel te snel om hoog, en komen nauwelijks terug, lekker is dat in een hoosbui :( onverantwoord, ik vind dat ze dat op moeten lossen!
Google heeft er zelf voor gekozen dit jaar geen budget Nexus telefoons te ontwikkelen maar premium pixel telefoons.

Persoonlijk vind ik de specificaties en design wat achterblijven bij het label premium, en zijn de telefoons maar zeer beperkt verkrijgbaar in de wereld. Bij premium hoort ook een goede after-Sales ervaring en uitgebreide QA door Google. Zeker op het beperkte aantal markten wat ze bedienen.
De fouten die jij nu noemt zijn inderdaad zeer klein en nauwelijks noemenswaardig, maar passen niet bij de premium ervaring die google beloofd.

Ik was dit jaar ook klaar om nexus/pixel aan te schaffen en heb goede hoop voor volgend jaar, maar deze eerste generatie sla ik over.
De ervaring is niet optimaal, maar ik kan me op dit moment geen enkele premium telefoon bedenken zonder dit soort kleine irritatietjes. ( misschien alleen de sgs7?) Ondanks dat alle premium merken een premium ervaring beloven.

Ben het met je eens het hoort niet. Maar de processen worden complexer en de markt uitdagender.
Ligt het aan mij of bestaan de laatste 2 generaties meer van dit soort kleine flaws?
Ik heb nog maar weinig problemen gehoord over de Honor 8 of Huawei P9, het kan zijn dat deze minder opvallen of niet meteen als high-end telefoon worden gezien, van deze 2 telefoons is de prijs ook iets tot vele lager voor de Honor 8
Ik vermoed dat de afname (misschien alleen in de Engels sprekende wereld, dus Europa / VS, China e.d. blijven op fora meer in hun eigen taal) van die telefoons wat kleiner is in verhouding, en misschien verwachten mensen er door de prijs ook minder van.
Hier ook geen problemen met de iPhone 7... Dit mag toch zeker als directe concurrent beschouwd worden en lijkt over het algemeen een heel degelijk toestel. In ieder geval geen antennagate of bendgate achtige problemen deze ronde.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 26 december 2016 00:44]

Moest aan het 'hissing' geluid denken. Valt in hetzelfde spectrum als de ruis'problemen' van de pixel. Neemt niet weg dat de iPhone 7 verder een prima toestel is.
Een camera die wat artifact heeft, tja minder maar als het met een fix kan worden opgelost des te beter. Maar het is een telefoon. Je moet in staat zijn om 112 te bellen. Minutenlang geen input omdat de telefoon freezed is onacceptabel en in de potentie ook levensgevaarlijk.

Ongeacht of het een telefoon is van 15 of 950 euro. Dat dit bij een topmodel gebeurt is niets minder als totaal beschamend.

[Reactie gewijzigd door Chevy454 op 25 december 2016 19:09]

Mee eens, maar misschien is het nuttiger om eerst even te kijken hoeveel mensen er effectief last van hebben dan om er meteen 100 artikels over te schrijven.
Ze willen top of the line zijn, dan kan je verwachten dat elk detail uitvergroot en opgeblazen wordt. Als je dat niet wilt dan zal je toch betere beta testers moeten hebben.

Het zal bij lange na nooit zoveel ophef maken als dit bij een budget China Phone was gebeurd. En eigenlijk is het ook geen probleem, het probleem hoe men hiermee omgaat gezien de vele reacties.

Can't stand the heat, get out of the kitchen.

[Reactie gewijzigd door Chevy454 op 25 december 2016 19:20]

Google geeft toe dat er een probleem is met de camera, maar volgens jou is het geen probleem, lekker laten zo dan.

Er zijn genoeg issues met dit toestel: microfoon, speaker, lag, plotseling hangen/reboot, overhit.
Uiteraard verwacht je aan de huidige prijzen dat alles naar behoren werkt, maar tot hiertoe zijn al die problemen echt minimaal geweest.
Tja. Moet je eens kijken wat de reacties hier zijn als Apple een telefoon released met dit soort 'minimale' problemen.

Daarnaast is een deel van het probleem te wijten aan de ontzettend slechte klantenservice van Google. Dat geeft je als consument ook niet bepaald veel vertrouwen in het product wat je gekocht hebt.
De Pixel telefoons liggen vooral onder een vergrootglas omdat ze ontzettend duur zijn.

Prima dat Google besloten heeft IPhone prijzen te gaan rekenen voor hun producten, maar dat houdt ook in dat de consument kritischer wordt.
Voor hetzelfde geld heeft de developer van die app iets vreemds uitgestoken
Er staat anders dat 't ook gebeurt bij mensen zonder die app!
Uiteraard verwacht je aan de huidige prijzen dat alles naar behoren werkt
Nou nee... Op zo'n apparaat staat zo veel software, dat je alleen maar kunt verwachten dat er bugs in zitten. Gemiddeld maakt een programmeur ongeveer 1 fout per 100 regels. M.b.v. geavanceerde technieken is dat terug te brengen tot ongeveer 1 fout per 1000 regels of nog minder.

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 26 december 2016 05:39]

Niet vergeten, de prijs wordt niet altijd bepaald door kwaliteit maar dikwijls door naam. De grote namen kennen daar wat van. :O
En waarom zijn het grote namen geworden? Precies, omdat ze kwaliteit weten te leveren.
Dat is bij deze dan weer bewezen ..... top kwaliteit Google Pixel.
Dat kan mijn Huawei Mate 7 ook aan minder dan de helft van de prijs.
Maar ja, een kwestie van wat de gek er wilt aan geven zeker.
Misschien offtopic maar ik snap de commotie eromheen best, toen de iPhone problemen liet zien sprong iedereen er ook op (antenna gate) ondanks dat die problemen zich niet voordeden bij iedere gebruiker (ik heb er nooit last van gehad). Google/Apple nieuws trekt veel mensen incl. fanboys en 'haters'
Het is blijkbaar lastig te begrijpen voor sommigen dat als je het beste koopt, dat je dan ook het beste wil.
Een camera zonder flare, een niet-krakend geluid en een smartphone die niet voor minuten lang vastloopt is een "onrealistischd verwachting"?
- Elke telefoon heeft last van lens flare. Bij de pixel vonden sommigen de flare storend omdat er software stabilisation wordt gebruikt, en de flare dus mee beweegt met het beeld als je echt schokkerig filmt. Uiteindelijk is dit serieus overroepen want je hebt de flare sowieso op andere toestellen.

- Krakend geluid: lang niet iedereen heeft er last van, en het gebeurt enkel als je veel sounds tegelijkertijd afspeelt op speakers luistert op maximum volume. In de praktijk heb je er dus nooit last van, tenzij je hysterisch in een piano-app gaat spelen op maximum volume.

- Vastlopers van meerdere minuten: een super zeldzaam probleem dat nu opeens opduikt in de media. Ik ken meerdere mensen met Pixels, en volg ook XDA aandachtig. Dit is een probleem dat een paar mensen treft, niet een probleem waar iedereen last van heeft. Als het echt een widespread probleem was, had dit al lang bekend geweest, niet pas maanden na de release.

Het is gewoon jammer dat iedereen opeens gaat roepen dat de Pixel zuigt omdat hij zoveel kinderziektes heeft. Dat terwijl echt een minimale fractie van de Pixel-gebruikers dit issue heeft. En het is dan nog een software-issue ook, wat Google kennende binnenkort wel gefixt wordt. Jammer :O

[Reactie gewijzigd door Mavamaarten op 28 december 2016 11:24]

Google is het niet eens over jou interpretatie van het lens flare probleem. Heb je überhaupt gezien waar dit over gaat? Lens flares bij Pixel toestellen zijn enorm en aangezien Google al een fix hiervoor heeft moeten uitbrengen is het dus echt wel een probleem en niet iets dat iedere smartphone heeft.

Er zijn zat genoeg scenario's waarbij je je geluid op maximum volume zou willen afspelen.

Net als voor de andere problemen zou jij misschien eens een kijkje moeten nemen in de Google's ondersteuning forums. "super zeldzaam"
Ik vind als je 850 euro betaalt voor een telefoon. Hij niet meer kwaaltjes mag hebben als je 100 euro budget Phone. Ja hij is sneller. En ja het scherm is beter. Maar mijn 100 euro telefoon loopt niet minuten vast.(hooguit enkele seconden omdat de hardware het niet helemaal aan kan). Erg is door google duidelijk te weinig aandacht besteed aan het test van hun telefoon. En zeker voor dit bedrag mag je een bijna perfect product verwachten. En niet 1 die meer bugs en kwaaltjes heeft als je 100 euro budget telefoon.
dat is gelul.....moeten ze niet de mobiel uit brengen!!!! we praten niet over een budget pfone.
Het is wel helemaal "in" om tegenwoordig een probleem met een smartphone te rapporteren.
De iPhones en Samsungs, en nu Pixels, ze hebben zeker allemaal wel een specifiek probleem wat relatief vaak voorkomt, maar het is niet erger dan het vroeger was. Behalve de Note 7 natuurlijk, maar die begon deze hele hype rondom high-end smartphone problemen.

Het lijkt nu alsof alle high-end smartphones opeens veel meer problemen hebben dan vroeger, maar dat was alleen zo voor de Note 7. Van de andere smartphones wordt het gewoon nu opeens veel meer gerapporteerd.
De boodschapper is dus de boosdoener? Lekker voor de mensen die flink hebben betaald voor een telefoon met problemen en dan te horen krijgen dat ze het gewoon niet moeten rapporteren. Want als je problemen niet rapporteert, zijn ze er gewoonweg niet, toch?
Ik heb toch echt nergens gezegd dat het niet gerapporteerd zou moeten worden.

Ik zei alleen dat het tegenwoordig meer in het nieuws komt. En dat is ook zo. Of het goed of slecht is dat is mijn zaak niet, ik merk alleen op dat het dus op dit moment "in" is, na de Note 7 debacle.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 25 december 2016 15:56]

De hype is door de steeds maar oplopende prijs van een high end toestel. Bij een hogere prijs mag ook meer kwaliteit verwacht worden
Google had met zijn Nexus reeks altijd de insteek om kwalitatief goede toestellen te (laten) bouwen voor een midrange prijs. (Ik heb zelf 3 jaar met een Nexus 5 rondgelopen en ik kan niet anders zeggen dat die opzet meer dan geslaagd was).

Als je als Google de prijs verdubbelt met de nieuwe Pixel range, moet je wel een product afleveren, dat af is en de prijs rechtvaardigt.
De Nexus 6P heeft inmiddels ook last van vele bootloops en batterij problemen, Reddit en Android discussiefora zitten er vol mee. Volgens Reddit wordt aan het probleem gewerkt: http://www.reddit.com/r/N...issues_and_working_on_it/

[Reactie gewijzigd door Baris op 25 december 2016 12:08]

Klopt mijn 6p loopt constant vast en de batterij steeds slechter, erg jammer, tot voor kort amper problemen met m'n telefoon :(
Ik hoop voor alle pixel eigenaren dat het een softwarematig probleem is.
Slechte beurt voor google, hun eerste "high end" phone en dan krijgen de gebruikers dit soort problemen.

Mensen die zo'n hoog bedrag betalen voor een telefoon verwachten uiteraard ook een bijna feilloos ervaring. Zeker als je voor 400 euro al telefoons hebt die deze telefoon benaderd qu specificaties.
De OnePlus 3T gaat voor 440 euro de pixel xl all voorbij qua snelheid hoor!
dat is toevallig de telefoon die ik ook heb, maar mijn punt wat niet zo zeer dat een telefoon sneller of langzamer is, maar dat je voor significant minder geld al een zeer goede phone hebt. Voor het geld dat je ervoor geeft moet zo'n pixel wel kwaliteit leveren wat tot nu toe toch net niet gebeurd.
Ik wil de schuld geven aan het constant willen van nieuwe dingen die nog helemaal niet af zijn. Maar de schuld ligt natuurlijk bij beide partijen. De verkoper die een product verkoopt dat minimaal getest is (Bijvoorbeeld: Elektrische tandenborstel die getest is voor 5 beurten maar na 10 beurten een elektriciteitsschok geeft en verteld dat ie 20 beurten mee kan.) en iemand die graag het nieuwste van het nieuwste wil hebben voor wat voor reden dan ook (Misschien voor sociale status of omdat het nodig is voor het gebruik.).

Als beiden partijen nou iets meer tijd en aandacht in hun uitgaven, investeringen en wellicht gebruikers-/bedrijfsonderzoek zou doen, zou dit toch helemaal niet een probleem moeten zijn lijkt mij?

(Natuurlijk vergt ontwikkeling enig gebruik voor het testen etc. maar dan zouden dit geen "hete" topics moeten zijn. Naar mijn mening is dit gewoon bevoorrechte gezeur en gesjoemel en gekloot met software en hardware van de ontwikkelaar en fabrikant. Dit had je kunnen verwachten als je je onderzoek had gedaan.)

[Reactie gewijzigd door sxbrentxs op 25 december 2016 12:18]

En dan te bedenken dat hier een "kale" Android versie op draait zonder resources vretende bloatware zoals TouchWiz bij Samsung e.d.
Leuk. Je koopt een smartphone duurder dan een iPhone en je krijgt vastlopers. Slechte kwaliteitscontrole daar bij Google!
Ik vraag mij af hoeveel Google zelf van de Pixel ontwikkeld/ontworpen heeft en hoeveel ze hebben "geoutsourced" naar HTC.
Bij dat laatste, waarbij helemaal zwart/wit Google een specsheet heeft aangeleverd bij HTC waaraan de Pixel zou moeten voldoen (afmetingen, accuduur, kracht, etc) kan ik mij voorstellen dat er in het halen van de doelen en de compromissen die daarbij horen was mis is gegaan hier en daar.

Ik ben erg benieuwd op Google zich echt gaat ontwikkelen als hardware producent of op deze manier blijft doorborduren.
Troubleshooting tip: schakel alle Google gerelateerde diensten uit en zie of het probleem zich dan nog voordoet.