Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Intel heeft Voke overgenomen, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het combineren van live 360-gradenbeelden van sportevenementen met bijvoorbeeld uitslagen in een vr-weergave. Het bedrijf gaat deel uitmaken van Intels onlangs opgezette Intel Sports-divisie.

Voke is opgericht in 2004 en heeft zijn hoofdkantoor in Santa Clara, net als Intel. De technologie van Voke heet TrueVR en bestaat uit een stereoscopische camera en software. TrueVR maakt het live opnemen en uitzenden van 360-gradenbeelden mogelijk, waarna metadata zoals scores toegevoegd kan worden in de panoramische weergave.

De technologie werkt op diverse platforms, zoals Google Cardboard, de Oculus Rift en de HTC Vive, maar ook voor weergave op pc's, tablets en smartphones. Gebruikers kunnen kiezen uit verschillende camerastandpunten en de techniek biedt zoommogelijkheid.

De overname is onderdeel van Intels streven om zich te richten op de 'digitalisering van de sport'. Het bedrijf heeft hiervoor een speciale divisie opgezet: Intel Sports. Intel nam in maart bijvoorbeeld ook al Replay over. De freeD-techniek van dit bedrijf maakt het herbekijken van sportmomenten vanaf elke willekeurige hoek mogelijk.

Voke VR

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Hmm, dus als je dit combineert met hun recente overname van waypoint software voor drones, andere overnames op gebied van sensor technologie en fikse investering in een drone bouwer, zie ik een leuke toekomst voor me met sport registratie, vr en wellicht zo een vliegende autonome camera zoals April O'Neill die had \o/
En dat dan gecombineerd met hun recente deep learning en computer vision overnames; je kan haast een patroon zien zonder machine learning :)
In dit licht van deze twee overnames, lijkt het mij dat ze dit willen inzetten voor de zakelijke en millitaire markt.
Dacht precies aan hetzelfde. Drones die dadelijk boven een wedstrijd hangen waarbij jij thuis met je vr bril alle kanten op kan kijken.
Dat zegende lijke het me wel vermoeiend kijken omdat je geen overzicht hebt. Maar wie weet wert het toch mooi.
Moet je eens in het rechterkolommetje kijken bij gerelateerde content, wat een overnames allemaal zeg!
En ik blijf hier maar lezen dat vr een hype is en snel verdwijnt |:(
Ik heb op Youtube al een aantal keer een video gezien van een of andere activiteit die in 360 graden opgenomen was. Dit i.c.m. VR lijkt me erg gaaf, hoewel ik iedere keer het gevoel heb dat ik heel veel van de "actie" mis. Aan de andere kant: als alle actie zich op 1 plek afspeelt voegt 360 graden weer weinig toe. Wat heeft 360 graden gefilmd vanuit het publiek voor zin als je een concert kijkt? Je gaat toch niet de hele tijd om je heen kijken? Je kijkt naar het optreden (ik wel iig).
Om tot de holodecks van Star Trek te komen moeten we toch ergens beginnen, Grrrrrene.

Het lijkt mij iniedergeval geweldig om over 10 jaar ofzo zelf over bijvoorbeeld een brug in china te lopen, zonder er te zijn.

Ik ben benieuwd wat Intel aan het plannen is. Ik hoop alleen maar dat het ons een stukje dichter bij de echte versie van star trek brengt (dan bedoel ik ruimtevaart en holo decks, niet die stomme pakjes).

Quote: "Future is but an unlimited amount of possibilities". - Unknown


Wijziging: Spelfout en extra toevoeging

[Reactie gewijzigd door PCenthousiast op 4 november 2016 10:32]

Alhoewel het zeker leuk kan zijn om ergens te "zijn" zonder er te zijn, vind ik het sociaal gezien echter minder leuk. Mensen zijn in de toekomst steeds minder gemotiveerd om zelf iets te gaan bekijken, en geven liever de voorkeur aan vanuit de luie stoel gratis de boel te kunnen 'bezoeken'.

Neemt niet weg dat de technologie ook veel voordelen heeft. Zelf ben ik groot liefhebber van Google Streetview wat een hele simpele, ruwe versie is van wat je in de toekomst gaat aantreffen. Zo plan ik veel reizen in, of simpelweg waar ik wil gaan wonen/verblijven voor ik daadwerkelijk op de locatie kan zijn!
Wedden dat het niet gratis blijft :P
En gezien wat er dan misschien mogelijk is, blijft het allemaal niet gratis natuurlijk. :/
Quote: "Alhoewel het zeker leuk kan zijn om ergens te "zijn" zonder er te zijn, vind ik het sociaal gezien echter minder leuk".

Dat snap ik opzich ook wel, heb een beetje dezelfde mening hierover. Alleen je kunt het ook zo zien: Je kunt de nieuwe Tarzan film illegaal downloaden en dus Gratis bekijken. Of je gaat naar de bioscoop en betaalt er voor, maar je zit gezellig in een leuke omgeving met veel betere geluidskwaliteit.

Ik zou dan persoonlijk toch nog het in eigen persoon willen zien hoor, alhoewel er niks tegenop gaat om s' ochtends bij een heerlijk bak koffie door times square te lopen of misschien de Niagra falls.

Maar ja, we zullen zien :)


Edit: Quote en spelfout.

[Reactie gewijzigd door PCenthousiast op 4 november 2016 11:44]

ik kan niet wachten tot ik locaties virtueel kan bezoeken, liefst zo dat je ook de avatars van je vrienden of een beperkt aantal onbekenden te zien krijgt. Fysiek is het voor mij bijna niet meer te doen om ter plaatse te gaan.

Wat is er nu sociaal leuker, dat je met je vrienden niet kan meepraten over locatie x omdat je er niet naartoe kān of dat je wel kan meepraten omdat je er toch virtueel geweest bent?
Nee, VR voor de huiskamer is een hype en zal een niche blijven. VR voor gaming idem dito.

Zakelijk zie ik er echt wel wat in.
Niche of niet .. metname racespelen kunnen er enorm van profiteren .. je zit veilig stil op je stoel en ondertussen kun je om je heen kijken waar je tegenstanders zitten en veel beter met diepte de bocht inkijken om de A-stijl heen dan je met 1 of zelfs 3 monitoren zou kunnen.

geniale voorbeelden:
https://www.youtube.com/watch?v=ABq4f4jedPM
https://www.youtube.com/watch?v=6aCt2u_ALkA

_/-\o_

probleem voor overige games is het rondlopen met een bril op je neus zonder te zien waar je staat. Zolang het augmented reality is, is dat geen probleem omdat je dan wel je omgeving ziet, maar zodra je, je afsluit krijg je gekke dingen.
Bij verre de meeste die dat roepen denken dan ook dat VR uitsluitend voor gaming is bedoeld. Of dat het succes van VR uitsluitend berust op de consumenten markt. Bij sommigen is het net alsof je aan een blinde moet uitleggen hoe kleur eruit ziet; je ziet het [de mogelijkheden], of je ziet het niet.
De PC/CPU markt is toch hard aan het krimpen, wat je soms wel eens voorbij ziet komen. Denk dat ze nu ''Back-up'' kopen om eventueel later mee aan de slag te kunnen gaan. Ze zullen wat creatiever moeten worden nu.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True