Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties
Submitter: Alien8

LastPass kondigt aan dat de wachtwoordmanager vanaf nu op verschillende soorten apparaten gratis te gebruiken is. Voorheen kon er met de gratis versie alleen beperkt gesynchroniseerd worden en was synchronisatie tussen mobiele apparaten en desktops niet mogelijk.

Als gebruikers de dienst bijvoorbeeld op hun Android-smartphone hadden ingesteld, konden ze enkel synchroniseren op andere Android-apparaten. Om op verschillende soorten apparaten de dienst te gebruiken, moest een betaald LastPass-account worden afgesloten voor een bedrag van 12 dollar per jaar.

Vanaf nu kunnen ook gebruikers van de gratis versie de wachtwoordenmanager synchroniseren op verschillende apparaten. Daarmee is een van de grootste beperkingen van de gratis versie verdwenen. Gebruikers die nu al LastPass Free gebruiken kunnen per direct gratis synchroniseren op andere apparaten door de app of browserplug-in te downloaden en in te loggen op hun account.

De betaalde versie blijft nog wel een aantal andere voordelen bieden, waaronder 1GB opslagruimte voor versleutelde bestanden, geen advertenties, de mogelijkheid om wachtwoorden voor softwareprogramma's op te slaan en aanvullende tweetrapsauthenticatie met bijvoorbeeld YubiKey. LastPass zegt te werken aan nieuwe features voor de betaalde versie, maar maakt niet bekend wat er precies op komst is.

LastPass

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

Mooi. Ik was op zoek naar een passwordmanager, en syncen was een must. Echter praktisch elke manager had synchronisatie als betaalde oplossing. Eens kijken of dit handig is!
Je kunt ook KeePass nemen (welke op veel OS'en draait) en vervolgens deze in een dropbox folder zetten zodat je hem kunt gebruiken met een app op je telefoon voor android en iOS.

Ja, het zijn 3rd party apps, maar het protocol/bestandsformaat van keepass is open source en (in ieder geval) keepass2android is dat ook. Op die manier is alle software die je gebruikt open source en omdat er nooit een onversleuteld bestand in je dropbox komt is het ook geen probleem om hem daarmee te syncen.
Die methode gebruik ik al jaren onder iOS maar het nadeel daarbij is dat paswoorden die je toevoegt vanuit je mobiele device niet terug geëxporteerd worden naar de dropbox DB maar lokaal bewaard worden. Tenzij dat ondertussen veranderd zou zijn?
Dat hangt af van je client. Zelf gebruik ik de android app keepass2android en die synct het wel terug.
op iOS is er helaas geen goede applicatie te vinden als je ook mobiel aanpassingen maakt.
Mini keeppass synced helemaal niet, alleen handmatig, en keepass touch kan alleen automatisch een nieuwe versie ophalen en niet een aangepaste versie terugzetten op dropbox.
Ik gebruik hiervoor KyPass 3 op IOS. Die kan wel 2 weg syncen en touch-id unlock. Echter is het een betaalde applicatie.
Keepass werkt niet met Chromebook itt LastPass.

Ik gebruik het dus al een tijdje de gratis versie, maar was te schrieperig om ¤1 per maand extra te betalen om hem ook sporadisch op het tablet te kunnen gebruiken.

tof nieuws dus.
Even wat gegoogled, maar in dat geval kun je de database ook op google drive zetten en wellicht deze extension gebruiken? Als je daarnaast ook een iOS device gebruikt zul je dan misschien wel op zoek moeten naar een app die google drive integratie heeft.
Nee dat werkt niet ivm schrijfrechten (ofzo) op Google Drive, lezen kan wel. Maar ik gebruik met veel plezier LastPass.

https://sourceforge.net/p...thread/fb02f6a4/?limit=25

[Reactie gewijzigd door Pinin op 2 november 2016 18:35]

Leuk, zo'n opmerking, maar in dat artikel wordt ook keurig aangegeven dat de daadwerkelijk opgeslagen passwords nagenoeg onkraakbaar zijn door de door LastPass toegepaste encryptie. Mits je uiteraard een fatsoenlijk en uniek Master Password gebruikt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Een dienst als LastPass is niet per definitie onveiliger dan allerlei andere oplossingen (denk aan KeePass databases in Dropbox/Google Drive). Sterker nog, de kans dat LastPass archieven daadwerkelijk buitgemaakt en gekraakt worden is bijzonder klein. In de tussentijd ben je waarschijnlijk wel vele malen veiliger bezig omdat je juist een password manager gebruikt en daardoor eindelijk moeilijke en unieke wachtwoorden kunt gebruiken. Juist het gemak dat een dienst als LastPass je brengt door die cloud synchronisatie maakt dat het juist laagdrempeliger wordt voor gebruikers.

Security is redelijk relatief. Ik ben ook mensen die een KeePass database gebruiken maar die staat op een PC thuis waar geen virusscanner op staat en waar de firewall 1 gatenkaas is.
Met het grote verschil dat áls het iemand lukt om de Lastpass-DB te kraken, ze meteen heel veel wachtwoorden in handen hebben, terwijl ze, als ze mijn KeePass file in mijn Dropbox hacken, alleen mijn wachtwoorden te pakken hebben. Dat maakt voor mij natuurlijk niets uit, de impact in beide gevallen is voor mij even groot... maar het is voor een hacker natuurlijk veel aantrekkelijker om te proberen de LastPass DB te hacken, omdat de reward veel groter is. Omgekeerd is de kans dat iemand mijn KeePass file probeert te hacken veel kleiner.

Net zo goed kan mijn voordeur met mindere beveiliging af dan de kluis van de bank, omdat een inbreker er gemiddeld minder interesse in zal hebben wat er bij mij thuis opgeslagen is.

Overigens ben ik tevreden gebruiker van zowel Lastpass (prive) als Keepass (werk), maar het is meer dat er wel wat op af te dingen is dus.

[Reactie gewijzigd door Garyu op 2 november 2016 16:47]

Nee, dat klopt niet. Lastpass maakt niet gebruik van één grote centrale db. Elke gebruiker heeft een separaat versleuteld bestand. Dit wordt versleuteld met je eigen wachtwoord, ook Lastpass kan hier niet bij. Ontsleuteling van je wachtwoorden vindt ook pas plaats op je eigen device/browser.

Ook als Lastpass gekraakt wordt en ieders wachtwoordbestanden buitgemaakt, zullen deze stuk voor stuk moeten worden ontsleuteld.
Daarnaast geeft LastPass je ook nog eens zelf de optie je wachtwoord duizenden malen extra iteraties mee te geven als je dat een veiliger gevoel geeft. Standaardwaarde is 5000x.
https://helpdesk.lastpass...ssword-iterations-pbkdf2/
Zelfs al zou je de Lastpass Db kraken dan heb je alleen uniek versleutelde info in handen waarvan alleen de eigenaar de masterkey bezit.
Lastpass versleuteld zijn data adhv een door jezelf in te stellen en te kiezen unieke masterkey. Alleen jij hebt die.
Je hebt gelijk, maar daar kun je natuurlijk veel tegenover zetten. Er is een reden dat er bij mensen thuis enorm vaak ingebroken wordt en de keren waarbij een bankkluis daadwerkelijk gekraakt/opgeblazen wordt zijn bijzonder zeldzaam.

Het geldt natuurlijk voor LastPass, zij weten echt wel dat zij een enorm interessant doelwit zijn en daar staat tegenover dat zij waarschijnlijk wel een team security experts hebben met kennis/mogelijkheden die totaal niet te vergelijken zijn met wat jij en ik kunnen.

Ik wil niet beweren dat LastPass veiliger is dan oplossing X, zeker niet. Maar het mooie hieraan (en daar helpt cloud syncing nu eenmaal enorm aan mee) is de relatief lage drempel voor gebruikers om hiermee te beginnen. Gaan ze dan over van 100x het wachtwoord 'password123' naar random LP wachtwoorden dan ben je al erg goed bezig.

Mijn bescheiden mening: Aan het einde van de rit, als alle wachtwoorden aangepast zijn naar sterke, unieke wachtwoorden, beveiligd met een sterk master password en gebruik van 2FA, kun je na gaan denken over een mogelijk veiligere manier van opslaan dan LP. En dat is voor 95% van de gebruikers als een stap te ver. ;)
En hoeveel bank kluizen worden er leeg gehaald versus de bezittingen bij mensen thuis? ;-)

Daarom zitten ze er bij LastPass uiteraard wel boven op dat dit niet gebeurd. Net als bij een bank.
Dat is waar. Ik zie dat er ook nog tweetraps-authenticatie gebruikt kan worden. Misschien toch maar eens kijken dan :P
Tot de LastPass browser plugin AL je login gegevens lekt van alle websites via de autofill feature. LastPass heeft hier niet eens over gecommuniceerd via email.
Toen ik de customer support hierop aansprak was het antwoord: die info staat op onze website.

Referentie: https://labs.detectify.co...ve-me-all-your-passwords/
Beetje stemmingmakerij, want uit het artikel zelf blijkt: "Het zou niet gaan om wachtwoordarchieven, maar wel om onder andere e-mailadressen en wachtwoord-reminders"

Ik gebruik een voldoende sterk hoofdwachtwoord.
Dit is dan ook de reden dat ik masterpassword gebruik. http://masterpasswordapp.com/
Je wachtwoorden worden nergens bewaard maar telkens opnieuw gegenereerd a.d.h.v. uw naam en masterpass i.c.m. een appnaam/websitenaam die je ingeeft.
Werkt dat bij alle sites? Ik voorzie toch wel enkele problemen. Zo eisen sommige sites dat je je password af en toe wijzigt, en hebben anderen nogal arbitraire eisen aan de lente of de gebruikte karakters in het wachtwoord. Ik zie even niet in hoe een dergelijk systeem daarin kan voorzien?
Dit werkt bij alle sites, namen en programma's die je zelf wil! Het draait namelijk om de naam die je invoert en niet zozeer de site. Nu is het natuurlijk om te onthouden wel net zo makkelijk de site te gebruiken als naam. Omdat je namelijk op een ander apparaat ook exact deze naam weer moet gebruiken wil je hetzelfde password kunnen genereren!

Ook het veranderen van password is geen probleem! Je kan door verschillende generaties heen, enige nadeel is wel dat je dan zelf moet onthouden op welke generatie je wachtwoord nou zit als je dus weer een ander apparaat gebruikt. Er zijn er verschillende keuzes op het gebied van wachtwoorden! Ook kun je nog uit verschillende versies kiezen dus als het niet aan jouw eisen of die van de website voldoet zijn er danig veel keuze mogelijkheden dat er toch wel eentje bij moet zitten die wel werkt!

Even een plaatje van hoe de windows client eruit ziet: http://imgur.com/a/w3ITy
Zoals je ziet kan ik naam invoeren, een keuze maken voor het soort wachtwoord, een versie en als laatst een generatie.

De mac client ziet er een stuk gelikter uit maar de windows versie werkt helemaal prima! Ik gebruik het programma nu zo'n 6 maanden en ben der echt enorm blij mee! Er is een client voor iOS, Andriod, Mac, Windows en Linux en het werkt echt erg goed naar mijn idee! Als ik op een openbare computer in wil loggen pak ik m'n iphone log ik in en typ het wachtwoord ff over!

[Reactie gewijzigd door Devoque op 3 november 2016 15:26]

Ok, dank voor je uitleg... Je moet dus per site gaan onthouden wat voor soort wachtwoord het was, wat de generatie is, wat de versie was, en eventueel nog (als je meerdere logins hebt voor dezelfde site; dat komt voor) hoe je de sitenaam hebt aangepast voor de user... Sorry, maar dat klinkt mij niet handig in de oren.
Maar het resultaat is bij de meeste password managers toch niet anders? Daarbij staan de wachtwoorden encrypted opgeslagen in een container en de enige manier om die te ontsleutelen is met je master password. Als je het masterpassword bemachtigd hebt, heb je in beide gevallen alle wachtwoorden te pakken...
Het voordeel bij masterpassword is dat je de encrypted container niet hoeft te synchroniseren en deze kan ook niet corrupt geraken of verloren geraken.

@telenut hieronder, de app is beschikbaar op alle toestellen, als je deze app niet bij hebt zal je een andere password manager ook niet bij je natuurlijk :)
als uw masterpassword dan lekt, moet je wel op elke site waarvoor je dit gebruikte uw wachtwoord gaan resetten dus....
En verder: heb je de app even niet, dan kan je dus nooit zelf uw wachtwoord achterhalen. Laat staan dat het een cutsite is die zelf een wachtwoord voor u aanmaakt dat niet aan te passen is, kan je het daar ook niet in opslaan.
Ik hou het bij lastpass :-) Maar toch bedankt voor de tip
Een voordeel van LastPass is ook wel dat je bij een kraak hiervan op de hoogte bent als je een beetje tech nieuws volgt.
bij jou is zeker alles in de cloud fout..
Sow... Kijk jij om mee te beginnen eens even na de datum waarop die Post gemaakt is.
En daarna de tekst even goed lezen...

Ik zal je helpen:

Datum: dinsdag 16 juni 2015 00:30

Quote: Na een onderzoek concludeert LastPass dat er geen versleutelde wachtwoordarchieven of LastPass-accounts zijn gestolen

En wat betreft de laatste aanval op LastPass (door de Firefox addon)
Zie deze link: https://www.youtube.com/watch?v=avWW7A0cXGE
Beter al doe je de synchronisatie zelf, ipv hopen dat een (buitenlands) bedrijf dat goed voor elkaar heeft (met het oog op hackbare servers, patriot-act narigheid etc).
Ikzelf gebruik bittorrent sync hiervoor, kan het aanraden, ook voor andere dingen dan alleen passwords uiteraard.

[Reactie gewijzigd door sab op 2 november 2016 16:18]

Ik gebruik Keepass en om de data naar mijn eigen nas te syncen gebruik ik btsync.
Zo blijft alles netjes binnenshuis maar toch gesynct onder de aangesloten devices.
Waarom is een paar euro betalen bezwaarlijk?

Ik neem dat er een reden is dat je je wachtwoorden niet in een textbestand wil. Is die reden zo onbenullig dat dit niets mag kosten dan zou een txt bestand moeten volstaan denk ik dan.
Ik raad het zeker niet aan. Zo'n diensten werden in het verleden ook al het doelwit van hackers.
Hou jouw DB met paswoorden zelf bij. Je kan vervolgens jouw DB op jouw Google Drive of Dropbox houden.
Maar daar dat komt precies op hetzelfde neer! Een versleutelde database, opgeslagen bij een cloudaanbieder. En ook deze diensten zijn in het verleden doelwit van hackers geweest.
Helemaal fout.
Als hackers LastPass of andere gelijkaardige diensten als doelwit hebben, dan willen ze paswoorden voor zoveel mogelijk account weten te vinden. Bij een iCloud/Dropbox of whatever is het vooral het zoeken naar eenderd welk type informatie, maar deze hackers steken heus geen extra tijd in het kraken van een versleuteld bestand.
Je mag trouwens een zoeken naar het kraken van een KDBX-bestand. Je zal tot de constatatie komen dat het tot nu toe niemand gelukt is.
KeePass uses a custom password derivation process which includes multiple iterations of symmetric encryption with a random key (which then serves as salt), as explained there. The default number of iterations is 6000, so that's 12000 AES invocations for processing one password (encryption is done on a 256-bit value, AES uses 128-bit blocks, so there must be two AES invocations at least for each round). With a quad-core recent PC (those with the spiffy AES instructions), you should be able to test about 32000 potential passwords per second.

With ten random characters chosen uniformly among the hundred-of-so of characters which can be typed on a keyboard, there are 1020 potential passwords, and brute force will, on average, try half of them. You're in for 1020*0.5/32000 seconds, also known as 50 million years. But with two PC that's only 25 million years.

This assumes that the password derivation process is not flawed in some way. In "custom password derivation process", the "custom" is a scary word. Also, the number of iterations is configurable (6000 is only the default value).
Bron: http://security.stackexchange.com/questions/8476/how-difficult-to-crack-keepass-master-password
Kijk uit met synchroniseren want je weet niet of je wachtwoorden wel end-to-end encrypted blijven. Ik zou niet willen dat LastPass achter mijn wachtwoorden kan komen.
LastPass versleutelt de wachtwoorden inderdaad end-to-end, met behulp van je eigen masterkey.
Heel typerend vorige maand een jaarabbo gekocht juist alleen voor deze functie . Maarja niks aan te doen. :+
Idem... ach het was geen kapitaal.
Het kan geen kwaad om de developers te supporten :)
Klopt, ik zit er verder ook niet mee. Maar ik vond het gewoon weer heel typisch. :P
Gistere toevallig verlengt speciaal voor deze functie...
Ik nog geen maand geleden... Zie het als een leuke bijdrage voor een fijne tool. Kunnen ze toch weer een paar minuten een ontwikkelaar van betalen. :)
Het kan geen kwaad om de developers te supporten .. :)
Ik zou er niet over peinzen om mijn wachtwoorden bij een externe partij op te slaan. Zelfs bij (theoretisch) voldoende encryptie, het is zonder meer een geliefd target van hackers en je bent afhankelijk van hoe en waar zij hun software beschikbaar maken voor hoe je het kunt gebruiken. Dat hou ik liever zelf in de hand.

Gebruik momenteel KeePassX waarbij ik de databases op OwnCloud opsla en synchroniseer tussen PC, laptop en telefoon. Volg wel met interesse de Mooltipass Mini op Kickstarter, een dergelijke hardwarematige oplossing lijkt me nog veiliger. Maar voordat ik het aandurf om al mijn wachtwoorden over te zetten vanaf KeePass zijn we nog wel even verder denk ik.
Ik zou er niet over peinzen om mijn wachtwoorden bij een externe partij op te slaan.
Oke, ik snap die angst.
Gebruik momenteel KeePassX waarbij ik de databases op OwnCloud opsla
You lost me .. je peinst er niet alleen over je hebt het zelfs gedaan.
Of draai jij je eigen extern te bereiken Owncloud? In dat laatste geval is de drempel net zo laag.
Het idee van OwnCloud is je 'Own' 'Cloud'. Dus ja, dat is een server in eigen beheer. De drempel is niet net zo laag, de drempel is veel hoger. Bij LastPass weet een crimineel dat daar wachtwoorden van vele gebruikers zijn opgeslagen. Bij mij is het uberhaubt niet bekend dat er wachtwoorden op de betreffende server zijn opgeslagen en als ze dat dan toch weten en hij wordt succesvol gehackt, hebben ze alleen die van mij (als ze de encryptie dan ook nog weten te breken that is). Veel moeite voor weinig resultaat.
Alle data bij lastpass is opgeslagen met een versleuteling waarvan alleen jij de key hebt. Zelfs al hebben ze de data dan nog hebben ze alleen een grondig versleutelde database van je. Die key verlaat nooit je computer of mobiel.
Maar dat clouddiensten extra aandacht krijgen van hacker sis zeker zo. Ook specifieke toepassingen zoals Owncloud zijn echte rinteressant en dus kwetsbaar. De beveiliging bij lastpass heb ik meer vertrouwen in dan jij hebt geregeld. Nog los van de voortdurende audits en de logging is het een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering.
Maar wantrouwen tegen cloud is een gezonde zaak.
De knutselaars kunnen aan de slag met pass. Deze tool encrypt met gpg en synct met git. Er zijn clients voor een hoop devices aldus hun website:

The community has even produced a cross-platform GUI client, an Android app, an iOS app, a Firefox plugin, a Windows client, a pretty Python QML app, a nice Go GUI app, an interactive console UI, Alfred integration (1) (2) (3), a dmenu script, OS X integration, git credential integration, and even an emacs package.
Idd en op Android (en op de desktop) kan je zelfs pass gebruiken met een OpenPGP smartcard (van Fidesmo of Yubikey. Waarbij je zelfs geen paswoord meer hebt dat een hacker zou kunnen raden, encryptie geschiedt met een private key die in de kaart zit en die je er niet uit kan halen. Op Android werkt het via NFC. Op de desktop kan je ook de Officiele OpenPGP kaart gebruiken maar op Android niet, omdat die geen NFC heeft. En Fidesmo heeft ook dual interface kaarten (NFC + contact chip) dus waarom zou je.

Voor verlies e.d. kan je gewoon een tweede kaart aanmelden. Dit werkt prima.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 2 november 2016 17:25]

Ik ben zelf niet echt een fan van de Fidesmo kaart. Je kan er op Android niet een bestaande key op importeren en als je de cheapo kaart kiest heb je een CC nodig. Had gelukkig nog een prepaid kaart liggen...
Klopt, maar het is dan ook beter om de key op de kaart zelf te genereren. Dan kan hij de kaart nooit verlaten en dan weet je zeker dat hij niet op een andere manier lekt. De kaart wordt daarmee uniek.

Hetzelfde geldt voor Yubikey trouwens (ze gebruiken beide dezelfde applet), die is bovendien duurder.

Voor iets als passwordstore maakt het ook niet uit welke key er op staat, alleen als je hem ook voor PGP/GPG encrypted emails gebruikt kan ik me voorstellen dat je niet een hele nieuwe key wil pushen als je een nieuwe kaart neemt. Dat is dan wel vervelend idd.
LastPass is in 2015 verkocht aan LogMeIn. Dit bedrijf heeft een minder goede reputatie op het gebied van klantvriendelijkheid, slechte Mac app en dood laten bloeden van aankoop (Hamachi).

Zelf ben ik niet zo'n fan van het freemium met advertenties model voor een wachtwoordmanager. Zit in de 1Password 6 beta voor Windows en ben daar erg tevreden over.
Ik was ook eerst wat huiverig voor LogMeIn boeman verhalen, maar daar is na ruim een jaar werkt LastPass gewoon nog hartstikke prima en ben ik blij toe die $12 per jaar te betalen. Het is gewoon een oplossing zonder hassle. Je installeert het en je bent klaar, op elk platform. 1Password zal ook prima werken, maar is wel weer drie keer zo duur :)
Wel is de hoeveelheid storingen iets opgelopen sinds ze verhuisd zijn naar een nieuw datacenter als je het mij vraagt. Maar dat kan ook inbeelding zijn.

Van doodbloeden is in ieder geval zeker nog geen sprake inderdaad, zowel de app als de site als inmiddels alle browser add-ons zijn recentelijk opnieuw ontworpen.
Ik gebruik op dit moment Keepass met de database op dropbox. Hij synchroniseert als ik iets wijzig op mijn gsm of computer naar dropbox waardoor ik altijd een bijgewerkte database heb.
Maar dit is wel een stukje makkelijker. Zit erover te denken om over te gaan.
Hier hetzelfde, en ik begin ook te twjfelen.

Vult LastPass ook op Android automatisch de wachtwoorden in? (Bij mij doet KeePass dat onder Windows prima, bij Android heb ik altijd een stap extra nodig.)
Firefox op Android heeft de mogelijkheid om een LastPass-extensie te installeren. Nog niet zelf geprobeerd, maar ik neem aan dat het precies zo werkt als de desktopvariant, en dat het dus je wachtwoorden voor je invult.
Ik zou die auto-fill feature niet meer durven vertrouwen...

https://labs.detectify.co...ve-me-all-your-passwords/
Ja, LastPass vult deze ook in op Android.
Gebruik zelf ook al jaren keepass icm een cloud server. Ideaal. Wat is de reden dat je de overstap wilt maken?
Ik heb al een aantal jaar een abonnement, en over 20 dagen wordt het verlengt. What to do? Krijg je veel reclame in de gratis versie?
Dan laat je m toch verlopen? Valt het tegen kun je alsnog weer betalen....al ben ik het helemaal eens met de gebruikers hierboven: het is goed de developers te steunen :) Mijn tevredenheid is na het schrijven van deze review niet veranderd, dus ik betaal nog met plezier.
Ben het helemaal eens wat betreft ontwikkelaars steunen. 1 euro per maand is het ook meeer dan waard om te betalen voor het gemak. Ik ben alleen nu wel benieuwd hoe het gaat worden qua reclame etc.
Ik gebruik al een aantal jaren Enpass, voornamelijk vanwege het gebrek aan verplichting om je wachtwoorden in de/een cloud op te slaan. Hierbij kan naar keuze evt een OwnCloud (of een van de grote clouddiensten) worden gebruikt voor de wachtwoordendatabase.
Daarnaast een overzichtelijke EULA, eenmalig 10 euro per platform (ipv een abonnement per jaar) en een mooie doch effectieve interface.
Ben ook erg blij met Enpass. Vond 10 euro inderdaad ook enigzins prijzig voor de mobiele app, maar het is slechts eenmalig en de apps zijn echt erg goed en geen reclame erin.
Maar... wat is nou 12 dollar op jaarbasis 8)7 Zelfs zonder werk kun je dat waarschijnlijk prima missen.
Jammer dat het geen 12$ is. Ik heb net weer een jaartje verlengd en er werd 24,20$ afgeschreven. Dat is dan wel inclusief de X-marks applicatie. Het is trouwens al jaren 20$ per jaar, hoe ze aan 12$ komen is me een raadsel, de laatste keer dat ik dat betaalde was in 2010.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True