Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 48 reacties

Mojang brengt op 4 oktober een uitbreiding voor de consoleversie van Minecraft uit, die nieuwe skins, textures en muziek geÔnspireerd op de Chinese mythologie met zich meebrengt. Daarnaast verschijnt er een gratis update naar de Console Editions.

De Chinese Mythology Mash-Up brengt 41 nieuwe skins en 13 muziektracks naar Minecraft Console Edition, samen met een Battle-minigame die Mojang in juni uitbracht. De Mash-Up draait om het oude China en mythologische wezens als draken. De bundel komt op 4 oktober voor 4,99 dollar beschikbaar op de Xbox en de Wii U, waarbij Mojang voor die laatste alleen de VS benoemt, en een dag later op de PlayStation.

Diezelfde dag komt er een gratis update naar de consoles die onder andere ijsberen, banners en nieuwe terreinonderdelen als iglo's en fossielen naar het spel brengt. Ook maken nieuwe blokken op gebied van ijs, gras en steen onderdeel van de uitbreiding uit.

Mojang deed de aankondiging tijdens Minecon 2016. Daar werd ook aangekondigd dat de Windows 10-, de Pocket- en de Gear VR-editie van het spel op 18 oktober add-ons krijgt, waarmee gebruikers door simpelweg tekstbestanden aan te passen, componenten en entiteiten in het spel kunnen mixen en aanpassen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (48)

Dit is de reden dat ze de mod API, die jaren geleden beloofd is, niet uitbrengen. Deze content is min of meer al jaren beschikbaar op de PC versie in verschillende mods. Daar kunnen ze geen geld vragen voor deze content. Naja, het kan wel. Maar dan worden ze hard uitgelachen.

Op de consoles ondertussen krijg je de mindere versie voor meer geld. Begrijpelijk dat ze het doen. Maar toch jammer.
Eens kijken of ze de belofte aan de Alpha kopers ook aan de laars gaan lappen. In principe horen wij dit allemaal gratis te krijgen.
Ik vermoed dat zodra deze update uitkomt voor Minecraft PC, alle bestaande Minecraft PC eigenaren (inclusief alpha-kopers) deze gratis krijgen.

Maar goed, aangezien het hier over minecraft voor consoles gaat, gaat dat verder niet op, aangezien dat een ander product is.
Eens, maar die MC rewrite in C# zint mij ook niks. "Nee, dat is een ander product, dus dokken voor je add-ons, vriend."
Een rewrite in wat voor taal dan ook zal een slecht idee zijn. MS kan dan idd geld vragen voor die nieuwe versie, maar gebruikers zullen achterblijven - zeker omdat de modders niet eens de keuze hebben om door te gaan.
Gratis voor de Java gebruikers, maar de rewrite is er gewoon. (Geport vanaf de xbox natuurlijk)

https://www.microsoft.com...edition-beta/9nblggh2jhxj
Oh ik ben wel blij met die rewrite van MC. Wat is de java versie toch een draak zeg, afschuwelijk. Als ik kijk hoe soepel en licht de UWP versie draait, wereld van verschil.

De default java client is ruk en daar heb je mods zoals optifine voor nodig om het uberhaupt fatsoenlijk te kunnen laten draaien zonder random framedrops e.d.
Dat een C# of C++ versie beter is zal komen door de rewrite, niet omdat Java zo slecht is. Anders had Optifine het ook nooit kunnen fixen.
Ik beweer ook niet dat java zelf een draak is, de MC java versie is dat wel. Het had me niet uit gemaakt hoe ze de rewrite gedaan hadden, zolang het maar gebeurde.
Wat niet gemeld is, is dat een addon systeem is aangekondigd voor de W10 variant, die o.a. C# gebaseerde plugins bevat.
Daarmee gooi je wel honderden / duizenden bestaande mods weg die ofwel gewoon nog werken ofwel met minimale aanpassingen op nieuwere versies aan de praat te krijgen zijn. Jammer is dat. Dan moet je maar hopen dat alle mod-makers zin hebben om hun gratis efforts nog langer in te zetten om Microsoft aan meer geld te helpen.

Op zich doet MS wel een poging om C# wat meer cross-platform te maken de laatste tijd. Zelf was ik niet voor C# gegaan; C# is net als Java een managed taal met alle overhead van dien. Om de performance op te krikken zou ofwel gewoon de Java code opgeschoond moeten worden wat waarschijnlijk te kortste klap is, ofwel een port naar C of C++ gemaakt moeten worden.

Maar goed, C# is uit Microsoft's eigen stal dus kan me dat nog wel voorstellen. Het zou echter jammer zijn als hierdoor het cross-platform-aspect van Minecraft verloren gaat. Het hoeft niet met C#, maar het is niet heel erg in het belang van Microsoft om compatibilteit met Linux te behouden dus het zou mij niet verbazen het als het toevallig (omwille van ongetwijfeld onoverkoombare "technische" redenen) niet haalbaar is om het ook op Linux te draaien.
Ik ging in op het volgende:
Daar kunnen ze geen geld vragen voor deze content.
C# was een extreem logische keuze. Het gaat hier om de W10/Pocket variant, niet de Java variant. C# invoegen is relatief simpel, en voor plugins in alle opzichten vrij ideaal. Snel, maar ook relatief simpel.

"Alle overhead van dien" is praktisch irrelevant, tenzij je het over het binnenste van een engine zelf hebt. Het is minimaal, en komt zeker niet terug in zoiets als plugins.

Het cross-platform aspect is in die zin al verloren, daar het jammer genoeg niet om de Java variant gaat waar de aankondiging voor is.

Wel een note, ze hebben het over het algemeen over de "Pocket" variant, dan lijkt het me dus ook te gelden voor Android en iOS. Daar kan je op bijv. Linux nog weinig mee, maar het is in ieder geval iets.
"Alle overhead van dien" is praktisch irrelevant, tenzij je het over het binnenste van een engine zelf hebt. Het is minimaal, en komt zeker niet terug in zoiets als plugins.
Ik geef eerlijk toe dat ik weinig/geen ervaring heb met intensieve applicaties in C#, maar wel veel met intensieve Java-applicaties. Wat je wint aan gemak qua referenties en memory management, lever je in aan GC Tuning. Zeker voor server-applicaties kun je heel lang bezig zijn om lag-spikes ten gevolge van garbage collection te vermijden. Daarnaast zie je vaak dat men te sloppy wordt met objecten waardoor je op andere wegen wel weer memory leaks creŽert omdat men denkt dat dat niet kan in een taal als Java. Beroepsmatig werk ik zeer veel met Java, maar ik ben nog steeds geen fan van het 'Virtuele Machine' concept van managed talen.

Voor Minecraft zijn er diverse plugins waarbij je wel degelijk kan merken dat er teveel overhead is. Bijvoorbeeld bij mods die iets met transport van items doen (pipes e.d.) merk je dat. Eerlijk gezegd geen idee of dit een inherent gevolg is van de Minecraft-basis of van de mods in kwestie, maar het zou nergens voor nodig zijn als je ziet wat het spel precies moet doen en dat vergelijkt met andere games van vandaag.

Maar goed, ik speel Minecraft altijd via mod-packs en die lopen nogal achter op vanilla Minecraft. Misschien juist om deze redenen. Het zou zomaar nog even kunnen duren voordat dergelijke wijzigingen echt problemen gaan opleveren voor mij }:O

[Reactie gewijzigd door MadEgg op 26 september 2016 16:52]

Er is nog steeds een webapp van Skype, dus die zou je in dat geval gewoon kunnen draaien. Daarnaast word Windows 7 toch wel een keer uitgefaseerd dus je zal een keer over moeten.
Dus...geen melding over de PC versie die stand-alone is. En so it begins I guess...

/Edit
Ik snap dat de PC versie zelf kan modden en uitbreiden. maar ik zie ook wel in dat Microsoft gewoonweg de Windows 10 versie en de console versie gaat showeren met betaalde upgrades die waarschijnlijk geleidelijk meer en meer functionaliteiten krijgen en de PC standalone versie wordt wss matig bijgewerkt met het hoognodige en voor de rest wordt gewezen naar de modders.

[Reactie gewijzigd door Auredium op 26 september 2016 08:59]

Okee, maar niet de op Chinese mythologie geÔnspireerde content en dat is jammer. Ik wil niet zeggen dat het gratis moet zijn want ik zou het prima vinden om te betalen voor een grote content aanvulling op de pc versie van Minecraft en 5 euro klinkt als een acceptabel bedrag, maar nu lijkt het toch alsof het doorontwikkelen van de Java versie een lagere prioriteit heeft gekregen dan de Windows 10 en console versies en dat vind ik jammer.

[Reactie gewijzigd door rbr320 op 26 september 2016 10:57]

Het lijkt mij vrij logisch dat de java versie langzaam vervangen wordt. De optimalisatie is echt heel slecht en het kost gewoon veel geld om meerdere versies up to date te houden.
Dat zou ik erg jammer vinden aangezien ik geen console bezit en geen Windows gebruik. De Java versie is dus de enige versie van Minecraft die ik kan gebruiken.

Overigens is het prima mogelijk om met Java software/games te maken met 'near native performance'. De enige reden dat de originele pc versie van Minecraft een slechte naam heeft qua optimalisatie is omdat Notch geen geweldige programmeur is en toen hij met Minecraft begon ook niet echt een goed plan had. Dat is niet mijn mening, dat heeft hij zelf meerdere malen toegegeven. Bovendien is de performance van Minecraft de afgelopen jaren flink verbeterd, dus ik zie geen enkele goede reden om de pc versie op te doeken.
Ik snap dat het vervelend is als de java versie de enige is die je kan gebruiken, maar het grotste deel van de mensen gebruikt windows en aangezien steeds meer mensen over gaan op windows 10 snap ik dat microsoft over wil naar 1 versie voor zowel consoles als universal app.

Zoals je aangeeft is de originele versie gewoon niet heel goed gemaakt en dus is het logisch dat die code langzaam afgeschreven wordt.
En dat is waarom mensen die geen windows hebben zo'n pest hebben aan microsoft en windows: het trekt alles naar zich toe en sluit de rest uit.
Dat doen alle bedrijven met hun eigen platform. Ik snap dat er nog veel mensen een hekel hebben aan microsoft door dingen die in het verleden gebeurt zijn maar momenteel is microsoft een van de weinige bedrijven die daadwerkelijk bezig is om zijn platform meer open te maken in tegenstelling tot google/apple.
Dat is ook voornamelijk een schijnactie tot zo ver. Bij Google zijn ze altijd een mix van FOSS en prop. geweest, bij Apple is het OS sinds X open geweest tot aan de GUI laag, dus qua openheid heeft Micorosoft nog flink wat werk te doen... kleine kans dat ze de NT kernel open source gaan maken. Daarnaast is nagenoeg alles tot zo ver voornamelijk in hun eigen voordeel, namelijk het binden van software aan hun eigen stack.
MS is altijd vrij open geweest en heeft altijd techniek "teruggeven".

Dat is niet iets van de laatste jaren hoor, de laatste jaren plakt MS er alleen een berg marketing tegenaan.

De NT kernel gaat idd niet open source, misschien ooit wel eens, maar dan zijn we minstens 10-20 jaar verder, en heeft MS misschien al een vervanging. Verder is de NT kernel door academische studenten bv gewoon in te zien. Dus zo enorm gesloten is het nou ook weer niet.

En natuurlijk bind MS veel van hun software aan hun eigen producten, maar MS heeft er ook weinig moeite mee troep voor andere platformen te ontwikkelen.

Waar zijn bv mijn Google apps op WP? Of apps van Apple?
Google wil net als Microsoft z'n eigen platform pushen, en Apple is voornamelijk een hardware en experience verkoper, en niet een softwaremaker. Ja, ze maken software, maar vooral om met hun hardware mee te gaan, met uitzondering van wat pro software zoals Logic en Final Cut.

Wat Microsoft's openheid betreft valt het toch een stuk meer tegen dan je zou denken, er is eigenlijk van geen enkel Windows onderdeel broncode publiekelijk en vrij te krijgen. Bij Google heb je nog AOSP en hun publieke FOSS repo's, bij Apple heb je het complete non-GUI OS wat je gewoon kan downloaden in source en binary vorm, om daarna op een random PC te installeren. Daarnaast kan je als je zin het alles wat niet-GUI is vervangen met je eigen gecompileerde of aangepaste versie, om dat je de broncode dus hebt.

Waar jij waarschijnlijk op doelt is de publieke API's om software te maken voor hun platform, en dat is eigenlijk voor elk OS en framework hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 26 september 2016 16:50]

Windows (NT) is Microsoft hun main product, is Google's search tech wel openbaar dan?

Windows is wat dat betreft opener dan Google, die laten niemand inzien hoe die search engine in elkaar steekt. Terwijl je zonder al te veel moeite de Windows/NT broncodes kan inzien.

Oh en
er is eigenlijk van geen enkel Windows onderdeel broncode publiekelijk en vrij te krijgen.
.Net, Powershell e.d. gemist? Bash wat nu onderdeel is van Windows?

[Reactie gewijzigd door batjes op 26 september 2016 19:02]

Volgens mij is het vooral Server, SQL Server en Office wat hun main product is. De desktop markt is lang niet zo lucratief als mensen altijd denken. Daarnaast is Google's main product niet Search, maar de advertenties. De Windows/NT broncodes kan je helemaal niet 'zonder al te veel moeite' in zien. Als ik aan 'zonder al te veel moeite' denk, denk ik aan klik & klaar http://opensource.apple.com/release/os-x-10116/ en niet aan: bak geld betalen, NDA ondertekenen, in het geheim in wat windows sources snuffelen.

Verder is .NET niet een onderdeel van Windows, maar een MS tech, en is ook niet .NET wat je op Windows gebruikt wat nu open source is, maar dat is .NET Core (die zo veel dingen mist dat je het net zo goed niet kan gebruiken). Powershell is ook een stuk minder relevant dan mensen denken, tenzij je op Windows Server zit heb je er nog steeds geen zak aan. En als je op Windows Server zit, dan heb je posh dus al (wat overigens niet een build op basis van de sources die je op GH ziet is), en Bash is niet onderdeel van Windows, maar een GNU shell die altijd al open was, en alleen onder de slechte translatie laag van Linux on NT en de Ubuntu userland op Windows 10 te draaien is. Daarnaast was bash uiteraard ook al jaren zonder Windows 10 of de translatie laag te draaien op Windows, gewoon als win32 binary.

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 26 september 2016 19:08]

Consumenten desktop niet echt inderdaad, en ik zette express NT tussen haakjes, want dat is wel degelijk de core van Microsoft. Azure en dergelijke draait ook op NT. En Windows is aan de zaken kant ook wel 1 van hun grootste producten. Office ook, maar goed, dat draait front en back end vrijwel allemaal NT.

Dat iets niet altijd standaard in een Windows installatie zit (.net zit in Win8 en 10 er als onderdeel gewoon in). Wil niet zeggen dat het wel of geen Windows onderdeel is.

En powershell is best relevant, zelfs veel linux guru's zouden graag de Windows powershell net zo op Linux hebben, en daar is MS nu mee bezig.

Goed Google's main product is niet search, maar ads. Is dat wel opensource inzichtelijk dan? Nee.

En met zonder al te veel moeite bedoel ik, als je informatica studeerd, kan je er in veel gevallen bij. Of delen ervan.
en Bash is niet onderdeel van Windows, maar een GNU shell die altijd al open was,
Behalve gui meuk, werkt alles dusver nog wat ook op de reguliere ubuntu draaiend is te krijgen. Tevens draait het vrijwel native, nauwelijks overhead als ik sysbench mag geloven.

Tevens staat het gewoon onder Windows features in je control panel. (net als .NET bv)
Alleen een handvol client-tools werken, nul server/socket tools, dat is allemaal nog niet geimplementeerd.

En ja, als je een speciale status (HBO/WO, researcher, overheid) hebt kan je (voor beperkte tijd, en onder NDA) soms bij sources van sommige commerciŽle producten, maar daar heb je geen donder aan als je het vergelijkt met echte FOSS OS software.

Pash was onder het alternatief Posh al op Linux beschikbaar, en werkt prima. Daarnaast zit .NET misschien in Windows, maar dat is dus niet .NET Core die nu open is. Op het moment heb je er gewoon geen drol aan, en in verhouding tot andere systemen is het gewoon niet eens compleet. Kijk maar wat microsoft er van zegt: https://msdnshared.blob.c.../2016/09/dotnet-today.png Ze willen dat graag oplossen, maar dat is een plan voor de lange termijn, en gaat ook alleen maar een stuk van de standard libs oplossen, je hebt nog steeds geen cross-platform write-once framework, zelfs dan niet. (Gaat .NET Standard 2.0 heten)

Ik snap dat je graag wil zien dat Microsoft 'meer open' gaat zijn, maar behalve wat leuke tech inzichten is er op productie-kwaliteit nog weinig te vinden.

Heel gek is het ook niet, Microsoft verdient niet geld met 'de beste technologie', maar met 'de beste business', en dat is iets wat buiten technologie ligt. Hoewel ze duidelijk hun best doen om wat moderner te worden (of puur moderner over te komen) maakt dat ze niet opeens een leuk FOSS bedrijfje ofzo.

Wat NT als naam betreft, daar zijn we sinds XP al wel overheen, daarna is naar minwin gewerkt en daarna richting een core OS, wat we nu in PE en Server Core (en IoT core) terugvinden. Dat is eigenlijk het nieuwe NT OS, met de NT kernel (die we dan weer kennen van Windows NT). Alles wat daar op draait is niet zo zeer op NT gebouwd, maar op de Win32 API. Die API zelf is een NT kernel interface, net als de Linux Services een NT kernel interface is, maar dan eentje die niet zo veel kan en mag als de NT interface.
Al met al is de Ubuntu userland (voornamelijk GNU software) dus eigenlijk meer een Wine of MinGW setup, maar dan zonder Win32 als extra tussenlaag.

Maar terug naar het onderwerp: Minecraft wordt nu dus in stukjes gezaagd, en de harde universele kern lost langzaam op tot het punt waarop alle Operating Systems met een JVM gewoon niet meer ondersteund worden en MS alles laat vallen wat niet direct op korte termijn in hun voordeel is. Commercieel gezien erg logisch, maar vanuit de idealistische achtergrond van de Minecraft techniek erg onnozel. Geld zullen ze niet verliezen, en de hordes scholieren ook niet, want die gebruiken toch alleen maar consumenten PC's, zal daarom vast ook bij niemand pijn doen.
En ja, als je een speciale status (HBO/WO, researcher, overheid) hebt kan je (voor beperkte tijd, en onder NDA) soms bij sources van sommige commerciŽle producten, maar daar heb je geen donder aan als je het vergelijkt met echte FOSS OS software.
Dus? Google is een FOSS god volgens velen, terwijl MS het toch echt beter doet kwa openheid van hun producten. Dat bedrijven niet hun core business vrijgeven kan ik best in komen, maar dat meten met dubbele standaarden slaat alleen nergens op. MS wordt erop afgebrand terwijl Apple en Google niet anders doen.

En hoe open zijn beide? Elke PC heeft open en vrijgegeven Microsoft techniek, zowel in de hardware als in de software. Zelfs de open hardware standaarden (van netwerk kaarten etc die een basis api ondersteunen, waar iedereen profijt aan heeft gehad) komen van Microsoft af.

Enige Google techniek die ik gebruik zit in de browser in de html standaarden (maar dat zit meer van MS in).

En nogmaals, Apple en Google laten NIEMAND bij hun core business komen en dit is voor niemand buiten die bedrijven in te zien. Maar MS is redelijk vrij met hun core business. Het is niet FOSS, maar het is ook niet volledig closed source zoals met veel software wel het geval is.
Wat NT als naam betreft, daar zijn we sinds XP al wel overheen, daarna is naar minwin gewerkt en daarna richting een core OS, wat we nu in PE en Server Core (en IoT core) terugvinden. Dat is eigenlijk het nieuwe NT OS, met de NT kernel (die we dan weer kennen van Windows NT). Alles wat daar op draait is niet zo zeer op NT gebouwd, maar op de Win32 API. Die API zelf is een NT kernel interface, net als de Linux Services een NT kernel interface is, maar dan eentje die niet zo veel kan en mag als de NT interface.
Al met al is de Ubuntu userland (voornamelijk GNU software) dus eigenlijk meer een Wine of MinGW setup, maar dan zonder Win32 als extra tussenlaag.
Het is nog steeds NT, windows 7 had NT 7, Windows 8 had NT 8 en 8.1 had NT8.1. Windows 10 heeft volgens het oude NT versienumering schema NT 9. Dat het niet al te veel meer lijkt op NT4 wil niet zeggen dat het geen NT meer is. De oude versienumering hebben ze enkel en alleen gedropt vanwege incompetente OEMs. (Vista drivers die op Win7 werkte konden niet geinstalleerd worden omdat driver checked voor NT6.* en alle overige NT versies keihard weigerde), het is enkel gedaan om backwards compatibele redenen.

Minwin was een project op de NT kernel zelf. En veel ontwikkeling komt door de ervaring opgedaan met Singularity en hun rumorde interne OS, Midori.

De Win32API is gebouwd op NT, eveneens als de Universal API's.

Verder is Bash nog niet af en officieel een BETA. Maar het draait naar mijn ervaring een heel stuk beter als de open source alternatieven die ik geprobeerd heb (alhoewel de laatste ten tijde van Win8.0 was). Ik had een VM draaien voor een aantal command line applicaties, alles draait nu lekker "native" in Windows. Verder heb ik MySQL, Apache, Irssi en nog een zooitje applicaties draaiend gekregen (kan alleen nog niet van buiten erbij komen, door gebrek aan sockets). Zelfs X-window is op te zetten (start alleen niet door gebrek aan display output). Verder heb je gewoon een kale ubuntu draaien binnen je Windows welke met amper wat overhead gewoon je hardware kan aanspreken. (FX8350, 100% bash load = 99% system load).
Het is niet zo zeer enkel bash wat je op Windows hebt, maar een hele Linux distro.
Maar terug naar het onderwerp: Minecraft wordt nu dus in stukjes gezaagd, en de harde universele kern lost langzaam op tot het punt waarop alle Operating Systems met een JVM gewoon niet meer ondersteund worden en MS alles laat vallen wat niet direct op korte termijn in hun voordeel is. Commercieel gezien erg logisch, maar vanuit de idealistische achtergrond van de Minecraft techniek erg onnozel. Geld zullen ze niet verliezen, en de hordes scholieren ook niet, want die gebruiken toch alleen maar consumenten PC's, zal daarom vast ook bij niemand pijn doen.
Momenteel wordt de java client nog gewoon doorontwikkeld. Mojang en MS zijn ook niet compleet achterlijk om het te laten droppen zonder alternatief. Al is het alleen al vanwege de mods. De rewrite zal vanzelf ook wel een Linux en OSX versie krijgen.
Kijkend naar Skype, waar Skype voor het eerst in 6 jaar een nieuwe Linux client uitbracht nadat MS ze overnam, ben ik er niet zo bang voor dat ze MC op niet Windows platformen zullen laten doodbloeden.
Tja, als de originele code brak is. Dan wordt het opnieuw vanaf nul geprogrammeerd en dan is simpelweg voor MS de grote vraag : Wat is de meerwaarde van Java?

Het is toch een extra codebase om te onderhouden etc.

Alhoewel ik me aan de andere kant weer afvraag in hoeverre het een extra codebase is, aangezien ze toch voor android het al in java hebben.
Wat is de meerwaarde? Misschien alleen maar alle mods die ooit gemaakt zijn die niet meer werken met een andere taal.
De mobiele versie van Minecraft is een compleet andere versie dan de versie voor pc en dus hoe dan ook een nieuwe codebase, ongeacht de taal. De Windows 10 versie is in C# geschreven. Meerdere codebases onderhouden moeten ze dus toch.

Voor Microsoft zie ik inderdaad geen meerwaarde om de originele pc versie levend te houden. Je kunt je dan ook voorstellen dat niet iedereen even blij was met de overname van Mojang door Microsoft.
Jammer voor die 9 jarige hier thuis dat ie net 2 weken iPad/xbox straf heeft 8-)
Ik zal hem dit bericht vanavond even laten lezen }> :D
Strenge pa... zelf wel ff spelen zeker na het journaal!
Misschien mag hij zelfs wat langer op blijven gewoon om te laten zien..... hoe ik het speel :P
Wat een vermaak zou jij hebben zeg :)
Satan, is that you?
Maar wat heeft hij uitgevreten?
Met ieder bericht over de console versies hoop ik stiekem dat er meer nieuws over servers bekend wordt gemaakt, helaas wederom niet het geval. Ik ben niet technisch aangelegd, maar is dat zo extreem ingewikkeld? Ik heb het idee dat de focus nu voornamelijk ligt op bij blijven bij de PC versie op het gebied van updates, wat op zich natuurlijk hartstikke goed is, maar ik denk dat de console gebruiker voornamelijk baat heeft bij servers.
Ik heb het idee dat de focus nu voornamelijk ligt op bij blijven bij de PC versie op het gebied van updates, wat op zich natuurlijk hartstikke goed is, maar ik denk dat de console gebruiker voornamelijk baat heeft bij servers.
Ik denk juist dat het andersom is, de PC versie van Minecraft in Java gaat allemaal vanzelf wel zijn gang. Genoeg mensen die daar zelf content, mods en servers in knallen. Het geld ligt voor Microsoft toch echt in het "toegankelijk" maken van die content. In die C# rewrite voor Windows 10 en de console versies is het product veel meer gesloten en zal er waarschijnlijk amper voor gemod kunnen worden. Hier liggen dan juist de kansen om betaalde content uit te brengen, waaronder dus dit Chinese pakket. Mensen willen ook zo makkelijk mogelijk samen spelen met vrienden, dus daar heb je dan die Minecraft Realms voor.

[Reactie gewijzigd door ShatterNL op 26 september 2016 13:37]

Maar Minecraft Realms werkt toch niet op de console? Ik heb het spel op zowel PC als console maar ben geen echte PC gamer. Wat ik nog erg graag een keer zou willen is een mooie server op te zetten met aantal vrienden en eventuele white-list. Dat een server alleen maar bruikbaar is op het moment dat de host online is maakt dit, voor mij in ieder geval, onmogelijk. Ik kan me voorstellen dat er veel meer console gebruikers zijn die iets dergelijks zouden willen opzetten. Content mag van mijn part dan wat achterlopen op de PC versie, ik vermaak me prima met de huidige versie :)
Oh ik heb het inderdaad net even goed opgezocht en je hebt gelijk. Ik was onder de veronderstelling dat Realms ook voor de Console versies was :D Maar is blijkbaar alleen voor de Windows 10 en Mac versie.
Er komt een compatibility naar de Xbox in 2017 echter nog geen bericht over PS4. FML...
Klopt het dat is gewoon grotendeels een texture pack is? Zal interessant zijn of het iemand lukt om deze textures over te nemen naar een versie die werkt op PC.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True