Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 119 reacties

Google heeft zijn videochatdienst Duo uitgebracht. De iOS- en Android-app zal de komende dagen wereldwijd te installeren zijn vanuit de Play Store. Google kondigde Duo aan op zijn ontwikkelaarsconferentie Google I/O in mei.

Duo maakt gebruik van Quic voor de videoverbindingen, wat het onder meer mogelijk moet maken om te wisselen vanaf een zwakke wifi-verbinding naar een sterker signaal van mobiel internet. Volgens Google zijn de gesprekken via duo voorzien van end-to-end encryptie. Met de functie Knock Knock kunnen ontvangers al een beeld van de video zien voordat het videotelefoontje is aangenomen.

Google presenteerde Duo half mei. De app voor videobellen werd tegelijk met de aparte app Allo voor chatten aangekondigd. Die heeft de zoekgigant nog niet uitgebracht. Allo en Duo brengt Google uit naast het al bestaande Hangouts. Beide werken op basis van het telefoonnummer van de gebruiker, in plaats van het account. Daardoor is het alleen mogelijk om Allo en Duo op een telefoon te gebruiken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (119)

Waarom maken ze hangouts niet beter met het toevoegen van deze functionaliteit? Je eigen markt fragmenteren geeft je niet een beter positie.
Dit wordt volgens mij weer zo'n side projectje van google waar over een paar jaar de stekker al weer uitgetrokken gaat worden.
Omdat (denk ik, ik heb geen hangouts en nooit gezien) het verbonden is met je Google account, en het dus geen manier is om platform onafhankelijk via mobieltjes te communiceren zonder mensen een Google account te forceren.

Het (subtiele) verschil zit hem compleet in het feit dat het via telefoonnummer gaat, want blijkbaar is dat wat mensen willen. Zonder (zichtbare) registratie een app installeren en gebruiken maar, en het bestaande contactenboek van je telefoon gebruiken, of het nu Android of iPhone is met of zonder Google account.

Er is een reden waarom WhatsApp en telegram zo populair zijn en het oude Google chat / hangouts niet. Anders had iedereen ook op MSN Messenger kunnen blijven :).

Google wil gewoon 'whatsapp'- en 'facetime'achtige apps standaard kunnen uitleveren, en het compatible tussen ios en Android houden zodat mensen het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. Zo gek is dat toch niet?

Ik ben het helemaal met je eens dat waarschijnlijk een dienst weer afgeschoten gaat worden vanwege overlap, maar ik denk dat dat eerder hangouts zal zijn in deze tijd dan het nieuwe mobiele chatplatform.

(edit: typo's)

[Reactie gewijzigd door dipje2 op 16 augustus 2016 12:37]

Google promoot al enige tijd zijn nieuwe sms-app onder mensen die daarvoor Hangouts gebruiken, dus ik denk dat je een goed punt hebt als Hangouts binnenkort verdwijnt, zeker na dit nieuwsbericht.
Als ze Duo en Allo ook account-gebonden kunnen maken wel ja. Er zijn nog steeds desktopgebruikers die gebruik maken van die apps (ik chat eigenlijk alleen maar in Hangouts) en dus geen telefoonnummer koppeling hebben.
wel weer jammer dat deze app alleen maar werkt op een enkel mobieltje, en dat hetzelfde account dan niet gebruikt kan worden op een tablet of desktop.
Net als bij whatsapp. Vreselijk dom.
het officiele woord was trouwens 'eerst mobiel, daarna zien we wel' dus zeg nooit nooit.

En de whatsapp desktop client en de webapp werken eigenlijk ok, maar ik snap de frustratie wel.

Eerst dacht ik dat het perse zo moest vanwege de end-to-end encryptie, maar een andere Tweaker zei ooit in een van de whatsapp-reactie-stormen dat dat eigenlijk niet hoeft van het protocol, maar goed.. Ik weet de details niet.
Agreed en heel helder uitgelegd :)
Helemaal mee eens, functioneel heb je straks weer twee of drie apps van dezelfde ontwikkelaar die allemaal aardig hetzelfde doen, met elk hun eigen specifieke beperkingen. Dat maakt het voor de consument alleen maar ondoorzichtiger om de juiste app voor de juiste situatie te kiezen. Liever 1 app die voor iedere situatie geschikt is en een groot gebruiksgemak kent.
Laat ze die moeite inderdaad in Hangouts stoppen, zodat het een breed, multi-platform alternatief is voor bijv. Facetime en andere soortgelijke apps en diensten.
FaceTime is niet Multiplatform voor zover ik weer alleen Apple producten
Dat beweerde ik ook niet, dat is juist wat Hangouts voor zou kunnen hebben op Facetime als Google geen of in ieder geval minder fragmentatie in hun product lineup heeft, maar ook bijv. verdere integratie en gebruiksvriendelijkheid verder ontwikkeld.
Facetime is natuurlijk niet helemaal multiplatform (alleen binnen Apple ecosysteem), maar door de hoeveelheid Apple devices wel behoorlijk aanwezig in onze wereld.
Ah ik zie het, excuses, te snel gelezen en was nog een beetje te vroeg
Google maakt er een beetje een zooitje van, iedere keer komen ze met een nieuwe app en een andere naam in de hoop dat dat wel aan gaat slaan. Ik denk dat dit net zo goed niet aan gaat slaan want kijk naar facetime, het staat op vrijwel ieder IOS device en ik zie niemand het actief gebruiken. Misschien als google het in android in bakt en het de tijd geeft dat het nog enigsinds van de grond komt, maar veel mensen hebben geen behoefte aan videobellen.

edit: kennelijk snappen mensen de moderatieknop niet, als je het ergens niet mee eens bent maar de discussie gaat wel over het onderwerp van het nieuwsbericht dan is dat geen reden voor een -1. Wat een kinderlijk gedrag.

[Reactie gewijzigd door HKS-Skyline op 16 augustus 2016 10:00]

Ik denk dat je dit toch wel een beetje onderschat.
Apple maakt wel geen statistieken bekend (of ik heb er toch geen gevonden) maar het hangt duidelijk af van de mensen die je kent.
Waar jij niemand het actief ziet gebruiken zie ik juist regelmatig mensen Facetime gebruiken, zowel voor audio bellen als videobellen.
En daarboven is er nog bv Skype dat zeer veel gebruikt wordt in de bedrijfswereld voor video conferences en ongetwijfeld nog een grote home user base heeft ook.
Ik heb het niet over videoconferencing en dat is ook zeker niet waar google op richt met duo, anders had de promotievideo er heel anders uit gezien. En tuurlijk zijn er genoeg mensen die skype gebruiken, maar hoe vaak zie jij in het openbaar mensen videobellen? Ik zie ze niet en ik zit dagelijks in het OV. Het is niet dat het helemaal niet word gedaan, maar zoals ze het zelf in de promovideo voor ogen hebben word bijvoorbeeld facetime ook niet gebruikt. Waarom zou google dan het idee hebben dat dat met Duo wel het geval gaat zijn?
Videobellen is idd niet iets wat in het openbaar gedaan wordt. Eerder van uit een luie zetel/bureau met mensen die meestal in het buitenland zitten of verder weg zijn dat even over en weer rijden niet aangenaam is. Dit wil echter niet zeggen dat het niet uitvoerig gebruikt kan worden. Het is niet omdat jij niemand kent die het gebruikt dat niemand het gebruikt.
(Opnieuw geen statistieken dus je weet gewoon niet hoeveel het gebruikt wordt)

[Reactie gewijzigd door Skoucail op 16 augustus 2016 10:27]

"Ik denk dat dit net zo goed niet aan gaat slaan want kijk naar FaceTime, het staat op vrijwel ieder IOS device en ik zie niemand het actief gebruiken"

Dit is niet simpelweg je observatie delen maar je zet hier een stelling neer dat Google gaat falen omdat jij niemand FaceTime ziet gebruiken.

Ik wijs je alleen even op het feit dat als jij mensen het niet ziet gebruiken het geen algemene waarheid betreft. Nu kom je met je nuance over het OV of whatever, maar dat maakt je argument al helemaal niet sterker, want je hebt het dan over een specifieke situatie.

Deze manier van argumentatie mensen genoeg reden kan geven voor een downmod.

En dit helpt zeker wel de discussie, omdat discussiëren met valse aannames ook niet bevorderlijk is.

maargoed we gaan offtopic dus verwacht maar een -1 ;)
Dan nog is het multiplatform, het kan gebruikt worden op macOS (macs en macbooks) en iOS (iPads, iPhones en iPods)
Ik zie niet in hoe dat niet multiplatform is?
Het leuke is dat Hangouts al gewoon een videochat functie heeft :+

"• Maak van elk gesprek een gratis groepsvideogesprek met maximaal tien vrienden."
Bron, playstore pagina van Hangouts, compleet onzin product van Google dus weer.
Mee eens, hetzelfde flikten ze met gchat. Het heeft denk ik 2 jaar geduurd voordat hangouts net zo goed was.
Google geeft zelf te kennen stekker uit Hangout On Air te trekken en dienst te verplaatsen naar Youtube. Die hebben (tijdje) langs elkaar gedraaid maar nu vervangt de ene dienst de andere [..]
Dat gaat hem dan niet worden. Ik denk dat ik voor hangouts on air dan eerder overstap naar blab.im De video en spraak kwaliteit vind ik daar toch al een stuk beter dan bij hangouts on air.
Spijtig... dat wordt verder zoeken naar een ander alternatief...
Ik denk dat dit soort bewegingen ook de reden zijn om niet snel een Google product te gaan gebruiken i.p.v. Facetime of Skype e.d. Het geeft te veel onzekerheid op continuīteit. Ben je net aan het product gewend, wordt het weer vervangen of gaat het op in een andere (betaalde, enerzijds met geld anderzijds met stukje advertorial of privacy) dienst.
Facetime en Skype zijn in dat opzicht veel constanter met een duidelijke productontwikkeling, waarbij je kan verwachten dat beide producten met de tijd mee gaan maar over 5 jaar nog steeds wel bestaan.
Helemaal waar, dat vroeg ik me al af toen ze het gingen aankondigen, waarom alles in een aparte app moet.

BlackBerry heeft wel alles in 1 app gebouwd met BBM, video voice etc. Maarja misschien vind de consument het wel fijn om alles in een andere app te hebben, zodat ze weten waarvoor ze het kunnen gebruiken :+
Kijk bijv. eens naar China. Je kunt daar met 1 app (WeChat) bijna alles wat je je kunt bedenken doen. En vele tientallen miljoenen chinezen gebruiken die app. Integratie kan wel degelijk werken. Het gaat er gewoon om welke dienst de meeste mensen in je sociaal netwerk bereikt, en dan zie je dat men naar dat platform toe trekt. Wat Facebook en WhatsApp hier in het westen heeft kunnen bereiken. Je gebruikt het omdat iedereen het gebruikt.

Leuke video erover:
https://www.youtube.com/watch?v=VAesMQ6VtK8
Ja als ik BBM vergelijk met WeChat zijn dat echt vergelijkbare apps. Snap niet dat dit hier niet doorkomt. Waarschijnlijk voldoet Whatsapp hier voor de meeste mensen.
Het is puur de gebruikers denk ik. Met telegram en de overname van facebook was er hier en daar een aantal mensen die even wat anders probeerde in mijn kringen. Maar dan zit je er alleen op.

Zou tof zijn als er een soort opensource protocol gebruikt zou worden door iedereen.
Hangouts is nu niet bepaald een doorslaand succes geworden. Door het als iets nieuws te introduceren hebben ze een nieuwe kans om het dit keer wel goed te doen. Een extra feature in Hangouts krijgt minder aandacht dan iets "totaal nieuws".
Ik heb me inmiddels al een paar keer gebrand aan Google projecten die ineens de nek omgedraaid worden en dat heeft voor mij hun geloofwaardigheid flink aangetast.

Hoe goed deze app ook is, ik ben niet geneigd hem te proberen alleen al om die reden.
Hangouts is voor de gemiddelde gebruiker onnodig complex. Hierdoor wordt het te weinig gebruikt. Whatsapp is zo succesvol door te starten met een beperkte maar goede functie en dat heel langzaam uit te bouwen. Dat maakt het icm multiplatform in potentie heel sterk. Het toevoegen van tablets lijkt me wel essentieel.
Onnodig complex?

Ik videochat regelmatig, maar het is de juiste link openen en 1x klikken ?
De UI is echter een draak. Ik gebruik het regelmatig, en nog steeds lukken de meest triviale dingen niet of heel lastig.
Idd de hele app is een drama. Bovendien krijgen mensen die je videobelt vaak niet eens een oproep en allerlei functies zitten weggestopt. de integratie met sms wordt je ook niet blij van, al kun je die op de meeste toestellen uitzetten.
Ja, ik betwijfel of we naast Skype, iMessage, Messenger, KIK, Snapchat, WhatsApp, etc. en zelfs Google hangout, Facebook Calls, etc. nog meer apps nodig. Ik denk inderaad ook dat Duo er over een paar jaar niet meer is. Tenzij het een pivot krijgt en live-streaming voor YouTube wordt ofzo. Maar ook dan denk ik dat Facebook Live de go to is, terwijl Periscope enzo gewoon Niche market blijven.
Is videobellen dan zo populair :? ik heb het nog nooit gedaan :o misschien een polletje op tweakers om te pijlen hoeveel tweakers (regelmatig) videobellen?
In grote landen is het veel populairder dan hier domweg omdat de afstanden zo groot zijn dat je elkaar minder makkelijk op zoekt. Ook is het in grote landen niet ongebruikelijk dat papa doordeweeks een paar dagen in de week in een ander deel van het land woont voor z'n werk. Dan is videobellen wel zo makkelijk.
Ik gebruik het vooral als ik op reis ben, om te bellen met het thuisfront. Da's dus 1 of 2 weken per jaar.
Toen mijn vriendin nog thuis woonde videobelden (nieuw werkwoord :+ ) we elke avond wel met elkaar. Toch leuker om elkaar ook te zien dan ipv alleen elkaars stem te horen.

Plus dat dit via WiFi kon en dus niet van onze belminuten af ging (dat was eigenlijk de voornaamste reden :P )
Heel vaak, maar dan enkel voor het werk. Met verschillende teams communiceren via videocall is vele malen beter dan via telefoon.
Meer expressie, screen sharing, White board zien enz

Ik stond er in het begin wat weigerachtig over, maar ondertussen zo gewoon geworden. Ik gebruik het meerdere keren per week.
Als je een familie of vrienden in het buitenland hebt lijkt het mij ook wel handig

[Reactie gewijzigd door SMGGM op 16 augustus 2016 09:59]

Af en toe, ik vind het best leuk om de ander te zien als ik in gesprek ben. Het gaat dan niet om puur functionele gesprekken maar vaker om dingen als dit persoon wilde je even zien en kijk wat we aan het doen zijn.
Los van het feit dat ze mijns inziens de hangouts client beter hadden kunnen maken qua functionaliteit, vind ik het vooral raar dat de naam compleet overheen komt met duo security. Hun website is zelfs duo.com. Brengen ze zichzelf dan niet in dezelfde juridische strijd als Microsoft met Sky had?
Met de functie Knock Knock kunnen ontvangers al een beeld van de video zien voordat het videotelefoontje is aangenomen.
Hopelijk staat een functie zoals deze standaard uit ? Lijkt mij niet wenselijk. Je zou maar gebeld worden en niet in verbinding zijn met je WIFI en deels door je aantal MB's zijn

[Reactie gewijzigd door vali op 16 augustus 2016 09:12]

Google heeft geen boodschap aan het feit dat veel mensen een klein bundeltje hebben. Als je gebruik wilt maken van alles wat mogelijk is moet je maar wat meer uitgeven aan mobiele data zal hun gedachtengang zijn. En daar is ook best wel wat voor te zeggen.
Tja, misschien kan dat een rol spelen dat hun clients niet zo populair worden? Whatsapp doet er alles aan om het aantal MB verbruikt tot het minimum te brengen en Google laat, zoals jij ook al geeft, lijkt het erop dat Google er minder om geeft.
Ik denk dat je overschat hoeveel data een paar seconde video inneemt zeker als een app als deze in een data besparende modus draait.
Je kunt gewoon aangeven dat je alleen wilt videobellen via wifi
Oke misschien loop ik achter, maar ik denk 'eindelijk'. Dit lijkt me namelijk een prima alternatief voor Facetime van Apple.
Inderdaad, zeker gezien Duo nu beschikbaar is voor iOS en Android en Facetime alleen voor iOS.
… en macOS, wat Duo weer niet is.
Prima alternatief voor telefoons, niet voor alle iPads..
Hangouts was ook al beschikbaar voor iOS?
Waarom 'eindelijk'? Er is toch al een heel woud aan videobelapps? Zelfs van Google al je dat een fijn bedrijf vind: Hangouts. Maar ook van andere partijen die beter met je privacy om gaan.
In plaats van 'eindelijk' had ik eigenlijk zoiets van 'waarom?'. Misschien merken ze dat Hangouts niet aan slaat en proberen ze het opnieuw met een andere app, om ze later alsnog in elkaar te integreren en daarmee het gebruikersaantal te verhogen.
Nou, de 'simplicity' zegmaar... ik ben altijd een Android gebruiker geweest, maar het enige waarbij ik jaloers was op een iPhone was Facetime... werkte gewoon 10x beter dan Hangouts, Skype etc. En gewoon simpel, in contacten, bellen. Klaar.

Nu is dit hiermee opgelost, omdat groot deel van mijn familie (helaas) iPhones hebben. :)
Waarom zou de zoveelste videoapp van een bedrijf dat al eerder (half-mislukte) pogingen heeft gedaan een applicatie in elkaar zetten die net zo goed werkt als facetime, terwijl dat oerwoud dat nu al bestaat het nog niet gelukt is? Deze app lijkt me gewoon een van de vele bomen.
En dan heb je nog hetzelfde probleem als met facetime: userbase. Ik denk dat de markt ondertussen aardig verzadigd is. Wie gaat naast z'n huidige apps er nog een installeren?
"Beide werken op basis van het telefoonnummer van de gebruiker, in plaats van het account. Daardoor is het alleen mogelijk om Allo en Duo op een telefoon te gebruiken."

Jammer, dat maakt het meteen oninteressant
Helaas was bij de introductie van hangout juist weer het tegenovergestelde te horen, jammer dat je een account moet hebben....

Beide manieren hebben altijd mensen die er tegen zijn.
Of je neemt de Messenger aanpak en geeft de mensen de keuze, een account of via telefoonnummer
Ik ben het met je eens dat dit wel jammer is, zo zal een brouwserclient zoals die bij Hangout bij chrome ingebakken zit er niet in zitten helaas. Maar ik denk dat Google hoop zo mensen zonder googleaccount (iOS gebruikers?) over te halen deze app toch te gebruiken.
Waarom zou een browserclient er niet in zitten? Whatsapp werkt ook vanuit de browser. Nu weet ik onvoldoende van de gebruikte techniek die deze apps gebruiken, maar er zijn ongetwijfeld mogelijkheden te bedenken die een webclient (op termijn) mogelijk maakt. Of Google daar energie in wil steken, is natuurlijk weer een totaal andere vraag. Ze blijven soms bijzondere keuzes maken...
whatsapp werkt voor geen meter vanuit de browser. Ten eerste, moet je altijd je telefoon bij je hebben, en die moet verbonden zijn (en dus geen lege batterij), omdat alle conencties over je telefoon lopen. Ten tweede kan je maar met een browser tegelijk verbonden zijn. De belfunctie werkt niet, er is geen history, de verbinding valt continue weg, etc....
Ze willen concurreren met whatsapp. Duo en allo komen alleen op mobiel.
Hoogstens oninteressant voor nerds en tweakers. Ik ken toch wel een paar hele succesvolle apps die primair voor telefoon zijn bedoeld en die veel succesvoller zijn dan hun tegenhangers die alle platforms ondersteunen.

Als je het op basis van een telefoonnummer doet is het veel laagdrempeliger om het te gaan gebruiken.

Whatsapp is daardoor zo succesvol geworden. Geen gedoe met weer een user account, maar gewoon werken.
iMessage / Facetime werken op basis van een telefoon nummer gelinkt aan een account.

Hierdoor bruikbaar vanaf MacOS, iPad en iPod. Dit is opzeker een interessante feature ook voor non-tweakers - ik ken best een paar mensen op leeftijd die er dankbaar gebruik van maken.
Tja... Hoe ga ik dit mijn moeder uitleggen?
Vroeger als je iemand op afstand wilde spreken, kon je bellen met de vaste telefoonlijn.
Als je iemand wilde schrijven, kon je een brief sturen of later een e-mail sturen van je provider adres. Tegenwoordig heb je al gauw een oulook.com account (bedankt Microsoft voor de verwarrende naam) en Gmail.
Toen kwam Skype, mobiele telefonie en web2.0... Kon je via internet (video)bellen, smssen of op social media berichten sturen.
Daarna adopteerde Nederland Whatsapp op de smartphone als alternatief om te smssen. Inmiddels kun je er ook mee bellen.
Maar dat kan met Facebook messenger, hangouts, facetime enz ook.
Op hoeveel manieren zijn we allemaal wel niet te bereiken? Op hoeveel plaatsen kun je je contacten vastleggen?
De reden dat ik nog een vaste telefoon heb? Voor de oudere bekenden die niet met nieuwe middelen kunnen/willen communiceren en voor bedrijven die Skype of andere digitale spraakdienst niet omarmen.
Naja en nu weer een dienst erbij.... Ben wel benieuwd....
Een vaste telefoon naast je 06 en meerdere van de genoemde diensten. Dat ruimt lekker op.

De enige stap die je kunt zetten om ouderwets bereikbaar te zijn is juist om alleen een vast numner te hebben. Dan haal je de verwarring weg en veel afleiding.
Het antwoord op jouw probleem is VoLTE/ViLTE/RCS.... Dat is het grootste voordeel wat telecomproviders hebben t.o.v. de OTT's: ook met nieuwe services kan je nog steeds de oudste devices bereiken.
Maar dat is het mooie van consument zijn...... je kan kiezen. Je hoeft niet op elk van die platformen bereikbaar te zijn. Spreek gewoon af met mensen via welke middelen je bereikbaar bent. En als dat niet lukt kun je altijd terugvallen op SMS en je 06 lijn.
"De reden dat ik nog een vaste telefoon heb? Voor de oudere bekenden die niet met nieuwe middelen kunnen/willen communiceren"

Hiervoor heb je toch geen vaste telefoon voor nodig? Een mobiele telefoon volstaat. Of ze nou een tien cijferig nummer intoetsen dat begint met 06 of met een netcode maakt toch niet uit?
Gevalletje 'ik schrijf dit bericht langzaam, omdat ik weet dat je niet snel kan lezen...'? ;)
Vanuit jouw perceptie lijkt dat erg makkelijk. Mijn moeder van 85 heeft een telefoon met afbeeldingen erop zodat ze weet wie ze belt. Zo makkelijk om te zeggen: Oh maakt toch niet uit. Voor een heleboel mensen waar jij kennelijk niet aan gedacht hebt, maakt dat weldegenlijk uit.
Maar of er onder dat plaatje nu een 06 nummer staat of een nummer van een vaste lijn maakt toch niks uit?
Je hebt het over nummer intoetsen. Je blijft gewoon hangen in je eigen kleine wereld
Hierbij alvast de link naar de Google Play store waar hij binnenkort te downloaden valt:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.tachyon
Ik ben erg benieuwd, persoonlijk lijkt het me zeker leuk om deze app te gebruiken. Ben wel erg benieuwd hoeveel data het gebruikt en of het in tijden dat je allen en 3G verbinding hebt de kwaliteit van het beeld voldoende blijft.
De kans dat het 3G lekker werkt is vrij klein. Zelfs VoIP bellen via 3G is behelpen, laat staan als je er video bij hebt. Het is niet voor niets dat Apple Facetime in eerste instantie alleen mogelijk maakte via WIFI. Overigens is het met 4G ook niet altijd gegarandeerd goed, domweg omdat je geen QoS kunt instellen. Dat is het grote voordeel van VoLTE/ViLTE waarbij dat wel gebeurd.
Een IOS app installeren vanuit de Playstore? Da's nieuw voor mij ;)
iOs app is nog niet beschikbaar in Nederland. Staat gelinkt in het nu.nl artikel.

https://itunes.apple.com/app/id1096918571?mt=8
Tja, jammer, een beperkte hangouts. Hangsouts was wel echt heel erg prut vergeleken met FaceTime van Apple, hopelijk werkt dit soepeler en met betere beeld kwaliteit. Ik krijg altijd het gevoel dat Apple een veel betere codec gebruikt en ook al was het beeld soms (tijdelijk) matig het geluid blijft altijd goed.

FaceTime op Android, dat zou mooi zijn om alles mensen met iPads/iPhones te kunnen bellen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True