Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 117 reacties

Sony start de verkoop van de Xperia X-modellen waaronder de Performance in Nederland en BelgiŽ. De Performance heeft een adviesprijs van 699 euro. Deze smartphone met 5"-scherm is verkrijgbaar in vier verschillende kleuren. De Performance is het topmodel in Sony's Xperia X-lijn.

Sony introduceerde de nieuwe Xperia X-modellen tijdens het MWC begin dit jaar en hield het toen bij een verkoopstart 'in de zomer'. De smartphones, waaronder het topmodel in de lijn, de X Performance, liggen vanaf dinsdag in de winkel, meldt de fabrikant.

De Xperia X Perfomance is een waterdichte smartphone met een 5"-scherm en een resolutie van 1920x1080 pixels. De processor is de Snapdragon 820 van Qualcomm en Sony heeft het model van een 23-megapixelcamera voorzien.

De camera beschikt over wat Sony 'Predictive Hybrid Autofocus' noemt. Volgens de fabrikant voorspelt deze technologie de beweging van wat de gebruiker wil fotograferen. De autofocus zou zich daarop aanpassen, wat tot scherpe afbeeldingen moet leiden. Aan de voorzijde zit een dertienmegapixelcamera. Verder zijn er 3GB ram en 32GB opslaggeheugen, dat uitgebreid kan worden met een micro-sd-kaart.

Het toestel ondersteunt Qnovo's softwarematige laadoptimalisatie, die voor verlenging van de levensduur van de accu en sneller laden zou moeten zorgen. De accucapaciteit is 2700mAh. De Xperia X Performance heeft een adviesprijs van 699 euro en komt beschikbaar in de kleuren goud, roze, wit en zwart.

Ook de andere Xperia X-smartphones zijn vanaf dinsdag beschikbaar. De Xperia X heeft eveneens een 5"-scherm met 1920x1080 pixels, bij de XA is de resolutie 1280x720 pixels. De X bevat een Qualcomm Snapdragon 650 en de XA moet het doen met een MT6755 van MediaTek. De adviesprijs van de Xperia X is 599 euro en die van de Xperia XA 299 euro.

Update, 11.35: Informatie over beschikbaarheid Xperia X en XA toegevoegd.

Sony Xperia X PerformanceSony Xperia X PerformanceSony Xperia X Performance GroenSony Xperia X Performance WitSony Xperia X Performance WitSony Xperia X Performance Zwart

  Xperia XA Xperia X Xperia X Perfomance
Scherm  5", 1280x720 pixels  5", 1920x1080 pixels  5", 1920x1080 pixels
Processor MediaTek Helio P10 MT6755  Snapdragon 650  Snapdragon 820
Geheugen 2GB  3GB  3GB
Opslag 16GB  32GB  32GB
Camera  13 megapixel/8 megapixel  23 megapixel/13 megapixel  23 megapixel/13 megapixel
Accu  2300mAh  2620mAh  2700mAh
Gewicht  138,8 gram  152 gram  165 gram
Afmetingen 143,6 x 66,8 x 7,9 mm 143 x 69 x 7,7 mm 143,7 x 70,5 x 8,6 mm
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (117)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/490619;460996/ Als je even bekijkt wat de verschillen zijn met de z5, en het prijsverschil, dan is het vrij logisch dat het toestel flopt.. zonde, ben wel fan van Sony, en haar Xperia lijn.
Ja helemaal als je ze zo naast elkaar zet is dit onbegrijpelijk. Mindere accucapaciteit, een SoC die vrijwel hetzelfde is, en verder ook links en rechts minder goede specs en een hoger gewicht.

Mijn WTF moment van de dag, dit, en een overduidelijk teken dat de smartphone over zijn hoogtepunt heen is. Er valt niet meer te innoveren op een zinvolle manier.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 5 juli 2016 10:44]

Natuurlijk is er nog te innoveren. Bijvoorbeeld Apple met 3d touch, met Android zijn er toestellen met extra zwart/wit camera voor contrast. Windows heeft Hello (iris scan) en Continuum en universele apps. Ubuntu heeft ook geloof ik wat met dock en desktop functionaliteit. Lumia 950 heeft vloeibare koeling. Er is nog veel mogelijk. Modulaire telefoons etc. samenwerking met wearables. vr/ar brillen, smartwatches, fitness bands etc.
Maar ik ben het met je eens dat dit toestel niet veel innovatie is.
Vloeibare cooling door middel van heatpipes deed sony al langer en zo zijn er nog meer. 3d touch is echt een gimmick dat niet eens ideaal werkt en op te vangen is met een korte of langere press op een touchscreen qua usability. Dubbele lenzen heeft weer zijn issues. De markt ligt weldegelijk stil op zoek naar iets nieuws.
En het applicatie platform waarmee je mobiele app ook op een desktop kan draaien (schalen) zoals continuum? Daar heb ik best wel vertrouwen in. Mensen die veel op de weg zitten zouden dan geen laptop meer nodig hebben. Alleen op flex werkplekken een scherm en toetsenbord+muis.
Continuum is inderdaad een leuk concept en zou helemaal ijzersterk zijn wanneer het x86 ultrabook prestaties in een smartphone kan zijn.
. 3d touch is echt een gimmick dat niet eens ideaal werkt en op te vangen is met een korte of langere press op een touchscreen qua usability.
Je hebt duidelijk geen ervaring met 3dtouch anders zou je wel weten dat het niet zomaar korte of langere press zou zijn. De peek en pop functie kan je niet vervangen door short/long press, het werkt met drukniveau's niet met de lengte van indrukken. 3Dtouch moet nog loskomen, het wordt beter en beter naarmate meer apps het gaan ondersteunen.
Ik ontwikkel interfaces en uit testen blijkt dat mensen die harder drukmen automatisch langer drukken. Het is dat ik geen onderzoeks resultaten in pdf vorm kan attachen aan deze post anders had ik leuk leesvoer voor je. Interaction designers laten het niet voor niets liggen regelmatig. Er worden qua druk niveaus ook regelmatig fouten gemaakt door gebruikers al is dat te omzijlen met betere feedback te tonen naar de gebruiker door middel van de interface of andere feedback die het druk niveau aangeeft.
Probleem met 3D-touch is ook dat het helemaal niet logisch is. Er is niets dat de gebruiker laat weten OF en WAT er gedaan kan worden met 3D-touch. De resultaten zijn niet eenduidig, niet gebruiksvriendelijk. Dit kan allemaal opgelost worden door de interface er op aan te passen, maar dat is niet ideaal... Er zal vast een diepere gedachte achter zitten, maar ik er nog geen voordeel van.
Google moet ook gedacht hebben dat 3D touch een gimmick is, want per Android N is het eruit gehaald
http://androidcommunity.c...will-be-delayed-20160520/
en dat terwijl het al jaren in Android zat
http://pocketnow.com/2015...id-has-had-that-for-years
Het ding is denk ik dat veel van die dingen als een gimmick aanvoelen, 3d touch, de dubbele camera, etc, ik heb al genoeg youtubers gezien die eerst enthousiast waren over de feature en een jaar later toegeven dat ze het nooit meer gebruiken.

Ik merk hetzelfde ook, mijn telefoon gebruik valt bijna altijd terug op, surfen, informatie mbv apps, chatten, bellen en heel af en toe een game (hoewel dat ook steeds minder wordt)

Sony met de z1 en z3 stond altijd voor geweldige accu duur en een klein toestel.
Nu is het de zoveelste overpriced smartphone zonder een goede reden om voor hun te kiezen.
Ik lees: waterdicht, 5" scherm, goede camera, strak uiterlijk. Dat zijn toch een aantal features die je niet op elke smartphone vindt.
De Sony Xperia Z1 valt daar zelfs nog binnen, die kun je in prima staat kopen voor zo'n §150 (gebruikt nog rond de §100). Het verschil in prijs tussen de Xperia X en de Z1 vergeleken met het verschil in features is belachelijk, mijns inziens. Ik ken bovendien niemand die de Xperia Z1 een traag toestel vindt
ervan uitgaand dat de persoon in ieder geval eens per jaar een factory reset doet

[Reactie gewijzigd door Frikandelhoofd op 5 juli 2016 13:39]

Klopt dat is ook zo, ik had een Z3+ (nog zo'n toestel dat binnen het rijtje van weinig innovatief valt). Helaas is die kapot gegaan door een merkwaardig incident en gebruik nu mijn oude HTC one m7 (3 jaar oud).
Is echt nog een prima toestel, nog steeds snel etc.
Enige jammere wat ik merk t.o.v. de Z3+ is matige accuduur en ik mis Quickcharge wel, ook het waterdichte vind ik altijd wel een fijne feature voor foto's in zwembad of beetje muziek luisteren in bad oid.
Waterdicht inderdaad niet, echter hebben alle high-end telefoons tegenwoordig een goed camera en strak uiterlijk is een mening maar vind ik ook wel okť bij de meeste toestellen.
Mijn vriendin gebruikt mijn oude Xperia Z nog steeds; die doet het nog prima, en is ook waterdicht...
Precies dit - heel veel innovaties zijn 'om te innoveren' maar het praktisch nut is vrijwel nihil. Mogelijk =/= nuttig.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 5 juli 2016 12:05]

Mooie Apple innovatie inderdaad :-)
http://gizmodo.com/apples...h-and-3d-touch-1758688986
Maar zoals ook al door REDSD wordt aangegeven is het eigenlijk meer een gimmick natuurlijk.
Het zijn allemaal nog maar kleine punten.
Het hele punt van deze smartphone-lijn is dat Sony ervan overtuigd is dat de gemiddelde consument niet per se verlangt naar hoge specificaties, maar eerder naar betrouwbaarheid. Dat is waar deze X-lijn onder andere op in moet spelen.
Ten tweede wil Sony in de nabije toekomst wearables, hubs en personal assistents gaan lanceren (in de vorm van de Xperia Ear, Xperia Agent etc.), de X-smartphones moeten hiermee feilloos kunnen samenwerken om zo een efficiŽnter smartphoneleven erop na te houden.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat smartphones niet beoordeeld moeten worden op slechts hun speficatielijstje. Innovatie is nog steeds mogelijk, vooral bij smartphones. Deze innovatie zit hem alleen in de manier waarop wij een smartphone (gaan) gebruiken en niet zozeer in het steeds maar opschroeven van de specificaties.
Op zich is dit een duidelijke smartphone lijn maar die prijzen kloppen niet. Als je die performance neemt met een prijs van 646 euro in de prijsvergelijker en de Samsung S7 voor 583 euro welke ook nog eens best getest is op alle punten dan heb je een probleem.
Sony maakte ook nog eens foute reclame door de Stamina mode aan te prijzen en die zit er niet eens op 8)7
En geen compact model in de x lijn, tja ik voel een tweede HTC gevoel aankomen.
O ja, ik heb de z3 c en was tot de update naar 6.0 zeer tevreden.
Het klinkt inderdaad raar dat een Samsung Galaxy S7 goedkoper is dan deze Xperia X Performance, maar wat we niet moeten vergeten is dat de S7 al een aantal maanden op de markt is en dus inmiddels in prijs is gedaald.
Wat betreft de stamina-mode; deze zit er wel op met de nieuwe Marshmallow-interface van Sony. Op de marshmallow-versie van eerdere modellen (waaronder de Z3 C) is dit inderdaad om een of andere reden verwijderd.
Op mijn Z3 c zou de Stamina mode terug komen en is ook na een klacht van mij naar Sony toegezegd maar eerst verwijderen en daarna meer dan een half jaar moeten wachten tot het terugkomt vind ik echt niet kunnen.
Zelfs al is het maar een adviesprijs, ik vind deze voorlopig hoge prijs gewoon niet terecht.
Ik was na aanschaf van mijn Sony best wel een beetje fan geworden maar dat is nu wel weer over.
een SoC die vrijwel hetzelfde is
Hoezo dat?
820 lijkt mij een stuk beter dan 810, wat hadden ze er dan in moeten stoppen? Een SoC van Samsung of Apple? ;)
Geen 2160p videos, kleinere accu en grotere bezels zijn wel raar.
Ik ben het met je eens, op de SoC upgrade na is er weinig veranderd.
Waar zeker Sony punten op had kunnen pakken is toevoegen van High-res HiFi audio support. Sony is een grote speler in de audio wereld en heeft zelf een aantal goede Walkman producten.

Ze hebben genoeg ervaring om zonder al teveel tijd te investeren een goede DAC chip en Amplifier aan het toestel toe te voegen.
Een Sabre SS9018k2m DAC chip kost zo'n 20 euro. Een vergelijkbare chip uit eigen stallen zal de bank ook niet breken. De LG V10 laat zien dat het voor die prijs zeker te doen is.

Het uiterlijk van de telefoon vind ik prachtig, maar dit is een gemiste kans, die het toestel toch uniek had kunnen maken.

[Reactie gewijzigd door Pastapipo op 5 juli 2016 15:36]

Euhm, maar Sony heeft al sinds in ieder geval de Z3 Hi-Res audio support...
En LDAC support :) Recentelijk een MDR-1A BT aangeschaft om te gebruiken met mijn Z5 (maar Z3 heeft het ook) en dat is heerlijk geluid over Bluetooth. Ik merk het verschil tussen wired niet meer (je kan hem namelijk wired ook aansluiten) Daar moet ik wel de kant tekening maken dat je het verschil tussen wired niet meer merkt " in deze prijs klasse" (200-250 euro over ears)
Juisssst. Kreeg slechts een MDR ZX750 bij de Z3 compact.
Maar echt veel fun al van gehadin afgelopen 2 jaar. Mooi warm geluid. Kan er ook comfortabel mee bellen.

Jammer dat de huidige lijnen van Sony zo saai zijn. Mogen wel beetje uitgesproken zijn. Iets dat echr hebberig maakt. Zie nog geen reden om de Z3C in te ruilen
Je hebt gelijk, ik bedoel eigenlijk HiFi audio. Scuzi.
Datzelfde is te zeggen over meerdere merken. Echter verkopen die toch ook wel.
Abbo's die aflopen, koptelefoon als gift helpt wel mee.

Ze zijn niet de enige die van 810 naar 820 gingen.
Daarbij zijn de meest recente topmodellen net wat groter dan 5 inch. Er zullen mensen zijn die 5 inch prima vinden. Het is gewoon afwachten.

Het is te hopen dat de accu lang mee gaat icm full hd scherm. Daar moeten ze het verschil in maken, want anders kan je wel net zo goed naar de concurrent gaan met hogere resoluties.
Sony was juist de enige die high-end toestellen aanbood die kleiner waren dan 5", dat was van de compact serie nou juist de onderscheidende feature IMHO. Gemiste kans om dat idee niet door te zetten.
Ik ben eigenlijk helemaal klaar met Sony. De glorie die er was toen je vroeger een Sony product kocht is compleet weggevaagd naar mijn mening. De software die op de Xperialijn draait is vreselijk irritant om mee te werken. vreselijke notificaties die niet weg geswiped kunnen worden, apps die hun updates weer op automatisch zetten, Walkman app die constant zonder toestemming mijn id3 tags moet verpesten, trieste camera performance, alles eraan doen om te voorkomen dat mensen kunnen rooten (De z5c kan geroot worden maar men moet eerst een waslijst van 2 pagina's doorgaan voor dit kan.) en noem maar op. Mijn volgende telefoon zal dus echt geen Sony worden. In mijn ogen is dit product dus echt een flop geworden. Ik weet van eerdere berichten dat Sony extreem struggelt met de huidige markt. Dit is naar mijn weten dan ook een laatste poging om wat geld naar binnen te schrapen.

[Reactie gewijzigd door aryan1171 op 5 juli 2016 12:27]

Ik gebruik nu al een tijd de z2. Dit toestel maakt prima foto's en heeft een ruÔneren achter de rug. Heb daarnaast nieuwere telefoons en tablet voor m'n werk. Deze zijn in gebruik veel minder fijn dan de z2. Kan ook gewoon dat jij er niks mee heb. Zoals ik Apple een drama vind, omdat ik niet met hun eco systeem kan werken. Maar daarom maken ze nog geen slecht spul
Dit weekend maar een Xperia Z5 gekocht, voor 160 euro omdat de trilfunctie en vingerafdrukscanner niet meer werken :9
En ik maar denken dat 450 Euro voor mij z5c goed was. :(
Ik ben een gigantische Xperia-fan, maar ik moet ook toegeven dat er na de Z3 geen interessante telefoons meer geweest zijn. De Z3+, Z5 en X Performance zijn alledrie nogal meh. De CPU is een battery-killer, de performance valt regelmatig tegen omdat throttling sneller begint dan met de vorige generatie Qualcomms. Qua hardware en performance is er eigenlijk niet echt een positief verschil met de Z2 en Z3.

Op dit moment heb ik een Z5 sinds eind 2015, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk uit frustratie gewoon een nieuwe Z3 kopen en die zo lang mogelijk blijven gebruiken. Mijn Z2 voelde vlotter aan dan mijn Z5, ťn deed het langer met ťťn charge.

[Reactie gewijzigd door AmbroosV op 5 juli 2016 11:25]

Hier ook een Xperia-fan, echter deel ik volledig je mening.

Ikzelf prefereer de kleinere toestellen en was dan ook reuzeblij met de Compact versie van de Z3. Helaas is de Z5c al geen waardige opvolger (met de bekende problemen) en de nieuwe X serie zal hoogstwaarschijnlijk geen compact-versie krijgen :(

Voor mij zal het dan, naast het kiezen van een simonly, ook weer een nieuwe Z3c worden wanneer deze aan vervanging toe is.
Absoluut mee eens. Ik heb een Z3+ gekocht omdat ik dacht dat ik een groter scherm wilde; daar ben ik snel van genezen.

De batterij gaat KUT mee, krap aan een hele dag, dus ik ga weer terug naar mijn Z3 Compact.

Verder is de Z3+ best een aardig toestel, maar raar genoeg meer "lag" dan met de Z3C; ook al heeft ie een snellere CPU & meer RAM??!
Ambroos, waar komt deze opmerking vandaan? Dit is met de Snapdragon 820, geen ARM-cores met, maar Kryo. Al die dingen die je opnoemt zijn gerelateerd aan de 810.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de Z5 premium het qua accuduur niet zo goed doet als de oude Z2
Ik heb de originele Z gehad, daarna de Z2; ik had er eigenlijk spijt van dat ik die had verkocht in Augustus 2015 want ik had een Galaxy note edge v.d zaak gekregen destijds en ik ging zo hard achteruit in batterij leven en betrouwbaarheid (de GN Edge viel soms spontaan uit en de battery moest 100% gedrained worden tot hij weer aan kon als enige redmiddel)

December 2015 een Z5 gekocht, want de batterij duur van Sony's is gewoon top.
Ik ben het niet eens met @AmbroosV ; ik doe ook 2 dagen op 1 lading, dat was idem-ditto zo met mijn Z2 destijds.

Wel moet ik zeggen dat hij over het algemeen niet consistent super vlot is.
Ik heb het gevoel dat de Z2 even snel was in handelingen; maar mijn Z5 heeft af en toe zijn stotter momenten, en 2 vrienden van mij die idem-ditto een Z5 hebben kunnen hetzelfde beamen, zelfs een factory restore en dan geen apps instaleren; kom je uit op hetzelfde.

Laatst nog even lopen spelen met een medium-end phone van een vriend van me (huawei P7) en die was zowaar vlotter dan m`n Z5; sinds dien had ik besloten dat m`n volgende telefoon toch geen Sony word. De Oneplus 3 is super intersant , zeker voor de prijs. Maar ik wacht nog een paar maanden en kiijk wat er rond September gebeurd.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 5 juli 2016 12:43]

Right, ik had niet door dat de 820 Kryo-cores heeft. Ik blijf echter bij mijn punt, de Z2 en Z3 zullen qua performance lang de sweet spot blijven. De extra performance van de nieuwe generatie chips is eigenlijk compleet nutteloos, zeker wanneer ze ten koste gaan van throttling (en het bijhorende stotteren). Het zou me verbazen moest de 820 daar geen last van hebben.

En gho, ik had een Z2 vanaf de release, anderhalf jaar gehad. Met identieke usage had ik met de Z2 wanneer ik ging slapen vrijwel altijd 30%-50% over. Mijn Z5 dipt meestal onder de 15% een paar uur voor ik gewoonlijk ga slapen. Erg frustrerend.
Haha deze specs en dan 700 euro? Wat een grap. En dan een 2700mAh accu, dit kan niet heel erg succesvol worden. Ik mag voor sony hopen dat ze nu eindelijk ook een keer de software kant fatsoenlijk in orde hebben, dat was altijd een ramp en het zou mij niets verbazen als dat nogsteeds zo was. Mijn Z1 was een drama wat dat betreft.
xperia p ook. Na een update was het een rampen toestel. Terwijl die qua specs volgensmij met goede support nu paar jaar later nog prima telefoon had kunnen zijn.
Mijn LG G5 gaat ondanks diezelfde accu maar toch qhd scherm prima 2 dagen mee. 820 is vrij zuinig. Ook Sony stelt dat je prima 2 dagen moet kunnen werken met je telefoon. Dat de prijs hoog is, ben ik met je eens. Dit konden ze vragen als ze de telefoon rond dezelfde tijd als de andere flagships hadden uitgebracht.
Ik ben een enorm tevreden Z3 gebruiker maar zal deze niet snel kopen door de prijs.

Wellicht ga ik later dit jaar wel overstappen op een OnePlus3 voor, tegen die tijd, 325-350 euro...

[Reactie gewijzigd door morpheus-nl op 5 juli 2016 15:20]

Voor dat geld gaat deze echt floppen, maar dat moet voor bijna alle phones gelden als je de oneplus 3 in handen hebt gehad! Heb hem nu bijna 2 weken, wat een fantastisch ding.
Ik zie niet in waarom ze die X lijn nu uitbreiden, terwijl de Z lijn goedkoper ťn beter is.

Veroorzaakt alleen maar ruis bij de consument, focus je gewoon op de Z5 serie...
Omdat er een grote kans is dat de Z lijn niet meer gaat bestaan, in de zin van dat er geen nieuwe 'Z' toestellen meer uit gaan komen. Deze gaan allemaal vallen onder de Sony X lijn. Vandaar nu dus ook de Sony X Performance.

http://www.androidpolice....ance-is-the-new-flagship/

[Reactie gewijzigd door icratox op 5 juli 2016 12:36]

Waar hebben we het allemaal over? Software heeft Sony sinds de Z serie voor hun highend modellen echt wel voor elkaar.
Misschien is de adviesprijs wel erg hoog voor wat ze aanbieden maar het is nog steeds Sony, in ongeveer een half uur is de prijs al meer dan 50 Euro gezakt, en ik verwacht dat dit toestel met een maand of twee rond de 500 Euro zal kosten. Dan heb je een goed toestel, voor een goede prijs.
De prijs zou best wel goed kunnen dalen, dat gebeurde met de z5 ook binnen twee weken. http://www.androidauthori...act-price-drop-60-673438/
599 voor het model met de Xperia X... dat snap ik toch echt niet. Mijn Xiaomi Note 3 met dezelfde specs kost (vanaf een Europese leverancier met garantie) inclusief verzendkosten niet eens de helft !
Voor nerds is zo'n xiaomi prima. Voor veel gewone mensen is emotie en imago ook belangrijk. Daarom kopen ze een telefoon van een japans merk.
Ma heeft waarschijnlijk geen volledige 4G ondersteuning:-)
Dat maakt volgensmij niet echt een groot prijs verschil, laat staan een bedrag van rond de 350. Maar goed er zijn nou eenmaal verschillende prijzen.
Hardwarematig wel en daarbij heeft Xiaomi nu een nieuwe versie met b20 LTE.

Mijn operator heeft zeer goed bereikbaar in de 1800Mhz door het grote aantal zendmasten dus daar heb ik niks over te klagen. Daarbij heb ik nog eens een Nexus 5X en een iPhone 5 en een Optimus G met CM13, dus als ik echt b20 LTE mis dan neem ik wel een van de andere android toestellen...
Aha, het toestel wat in bijna elke review keihard wordt afgeschoten.

Ik ben benieuwd wat de Nederlandse reviews vinden.
Beetje karige specs voor die prijsklasse. Kost net zo veel als een S7 en ikTelefoon 6S. In dit geval zijn die laatst genoemde betere opties

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 5 juli 2016 10:43]

Een iPhone is geen betere optie als je geinvesteerd hebt in Android apps.
Maar verder ben ik het wel met je eens. Zelfs als Sony-fan is dit een teleurstellend toestel...
Ik weet niet hoeveel apps jij daadwerkelijk koopt maar die 50 euro aan apps die ik los liet toen ik van iphone afstapte heb ik niet wakker van gelegen
Maar dan moet je die 50,- euro aan apps weer opnieuw kopen op je iphone, dus je hebt de 50 die je dan mist en dan nog eens 50 bovenop is een totaal van 100 euro aan app uitgaven voor je on-par bent met je apps als je switched van systeem.

Voor jou is dat mischien niets; voor mij eventueel ook niet als Apple ooit een intersante toestel voor mij maakt. Maar voor veel andere mensen is dat wel degelijk een consideratie die niet al te veel geld aan een smartphone kunnen uitgeven.
Apps die je in het verleden hebt aangeschaft zijn wellicht al overbodig of niet meer gewenst op een andere/nieuwe telefoon, dus om te stellen dat je ook direct weer voor 50 Euro apps moet kopen is wat overtrokken. Zeker gezien het feit dat veel apps op Android gratis zijn en bij Apple niet.
Voor mij persoonlijk was het gunstig ondanks hey opnieuw aanschaffen aangezien ik van iphone naar windows phone ging. Ik had dat bedrag er allang uit door lagere toestel prijzen (wel uit het top segment)
Mmmh.. Mooi ding, maar de prijs voor de specs is een beetje kwijt vergeleken met de concurrent :(