Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 148 reacties
Submitter: anandus

Bethesda Softworks gaat volgende week tijdens de E3-gamebeurs in Los Angeles een versie van The Elder Scrolls V: Skyrim met opgepoetste grafische weergave aankondigen, volgens geruchten die hun oorsprong hebben bij insiders.

Bethesda Softworks heeft komende zondag een persconferentie tijdens de E3-gamebeurs. Tijdens de H.A.M. Radio Podcast zegt Shinobi602 dat hij daar een remaster van een game verwacht. Shinobi602 is een bekende game-industrie-insider, die eerder correct informatie over Call of Duty, Battlefield, Quantum Break en Mass Effect: Andromeda naar buiten bracht.

De uitlating leidde tot speculatie op GamePro dat het om The Elder Scrolls 5: Skyrim ging, wat er op zijn beurt toe leidde dat een andere insider, Enter the Dragon Punch, op NeoGaf bevestigde dat het klopt. Bovendien gaf hij aan dat het naast de verbeterde grafische weergave om mods en alle dlc van het spel ging.

The Elder Scrolls 5: Skyrim (Special Edition), PC (Windows)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (148)

Waarom in hemelsnaam? Skyrim is nog relatief recent en met alle grafische mods op de PC ziet het er nog helemaal fantastisch uit.

Liever een reimagining van Daggerfall, of Morrowind.
Fantastisch? Niet echt. Ik heb voor 116 GB aan mods op mijn externe HD staan en ja de 2K en 4K textures maken het spel grafisch een stuk beter zeker met een goede Weather Mod in combinatie met ENB of SweetFX. Maar de rest van de engine was al zwaar verouderd bij release.

Vooral de DistantLOD is meer dan belachelijk slecht en had nooit gereleased mogen worden. Ik stel voor dat ze het volgende project op een nieuwe engine doen en het eerste spel pas uitbrengen als hun animaties en DistantLOD beter is dan die van de beste concurrent op de markt.
Het ziet er wel degelijk relatief mooi uit. Ik speel nog met plezier oblivion en vrienden van mij spelen nog steeds morrowind. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van het verhaal en de teksten en niet om de graphics.

De reden om skyrim te herzien verbaast me daarom, ik zou morrowind of oblivion een veel betere keuze vinden. Daarnaast best wel zonde om resources te besteden aan het uitmelken van middelmatige games, terwijl ze ook iets nieuws zouden kunnen maken, als je het mij vraagt.
Ga eens naar "The Great Porch" en zeg dan nog eens dat het mooi is.
Dat jij geen moer geeft om graphics prima maar genoeg gamers vandaag
de dag dus wel.

Start nadat je "The Great Porch" hebt bezocht daarna The Witcher 3 eens op.
Als je klaar bent met Yennefer moet je op het balkon gaan staan(Kaer Morhen)
en vertel dan hier op Tweakers eens het verschil...

PS: uiteraard beide games op max settings

[Reactie gewijzigd door Dracul op 8 juni 2016 13:12]

Ik heb geen de Witcher 3, want spellen in die prijsklasse koop ik niet. Ik weet dat veel spelers niet geven om graphics en ook veel wel, daarin heb je gelijk. Desalniettemin sluit ik mij aan bij nousewhatsoever, ik denk namelijk ook dat skyrim te recent is voor de meeste gamers en oblivion voor een grote groep ook. Ik zou best een gemasterde versie van oblivion willen zien, maar ik ben ook biased omdat ik die game zo tof vond.
Morrowind is in mijn ogen ver uit het beste en meest volwassen spel uit de serie dus wat mij betreft mag die wel een remaster krijgen. Voor de graphics is het niet nodig want je heb iets als: http://www.ornitocopter.net/morrowind-overhaul/mgso-release/

Maar de gameplay is echt enorm verouderd en dan vooral de combat.
Een volledig gesproken en geremasterde versie van Morrowind zou ik zeker kopen. Skyrim en zelfs Oblivion vind ik te recent.

Morrowind met alle DLC (Tribunal, Bloodmoon vond ik te gek), betere crafting, gesproken tekst en alles wat we nu van The Elder Scrolls gewend zijn zou een betere zet zijn dan Skyrim.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit een intern project was van Bethesda om de ontwikkelaars te laten wennen aan de architectuur van de PS4 en XBOne.
Als dit echt zo is snap ik de keuze wel om dit uit te brengen. Waarom niet wat extra inkomsten genereren uit een project waar toch al tijd in werd gestoken. Voor Bethesda een win-win, de ontwikkelaars kunnen beter met de nieuwe platforms omgaan en ze halen met de omzet wat kosten terug die ze hebben gemaakt met dit project.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn ? PS4 + XBONE = Direct X API + X86 hardware.
We praten niet over sterk afwijkende architecturen zoals de PS3 en X360 dat toen hadden.
Valt weinig aan te wennen dus als je PC developers met ervaring in je team hebt ?

Lijkt mij hoor; ik ben zelf geen developer maar het nut van o.a DX was juist het versimpelen van development.

Daarnaast voor zover ik het gezien had op let's play's enzo - draait Fallout 4 op de X1 & PS4 vrij goed en zien er vrij goed uit. Doen er niet echt onder voor de PC met settings op High voor die game.
Grootste reden is waarschijnlijk dat PS4 en Xbone users het dan weer spelen. wat ik mij kan herinneren is dat Skyrim al heel erg slechte performance had op PS3 en X360 dus misschien is dat een van de redenen.

Ik zie zelf ook liever een Morrowind of Oblivion remake..
Skyblvion of Skywind (morrowind op skyrim engine met voiceovers.)

https://tesrenewal.com/

Fan made project.

laatste blog movie:

https://www.youtube.com/watch?v=PewuaPKnhnc

[Reactie gewijzigd door Tirinium op 7 juni 2016 16:57]

Ik dacht dat juist de kritiek op Oblivion/Skyrim was dat die engine(s) niet de dingen konden die Morrowind zo goed maakten, zoals graduele berekening van schade bij een zwaardslag, dat soort dingen?
gelukkig hebben ze daar goede modders, er zijn wel meer dingen die aangepast moeten worden, zoals verschillende gloves aan elke hand, en losse schouders armors. Animeren van de ghostgate etc.
Dus jij zegt dat alle dingen die volgens Morrowind-fans ontbreken in de engine(s) van Oblivion/Skyrim kunnen worden toegevoegd/opgelost door modders? Dat zou wel mooi zijn.
bekijk de developer movies en lees hun blog met wat geimplementeerd wordt, dan wordt veel duidelijk.

http://tesrenewal.com/skywind-faq
https://www.youtube.com/user/TESRSkywindOfficial
https://tesrenewal.com/blog

voorbeeld:
https://tesrenewal.com/blog/blog-entry-8-0

[Reactie gewijzigd door Tirinium op 7 juni 2016 23:26]

Ik heb wel eens eerder een video ervan gezien, en het zag er indrukwekkend uit. Ben benieuwd.
De mechanics van Morrowind zijn juist het slechtste deel hiervan.... Oblivion heeft dit juist sterk verbeterd. Niets was zo frustrerend om tig keer op iemand in te slaan met een zwaard, het zwaard hem zien raken (zelfs erdoorheen zien gaan) maar het spel gooit de handen omhoog en zegt "Nuh, mijn dobbelstenen zeggen dat je hem niet hebt geraakt".

Morrowind (en Daggerfall) leunden toch nog erg zwaar op klassieke P&P RPG 'dicerolls' om hun RPG element te forceren. Als CRPG's zijn Oblivion en Skyrim toch echt beter.

En ja, het verhaal in Morrowind is nog het beste van die 3, maar wat betreft het spel zelf hebben veel te veel mensen een roze bril op (laat staan de prachtige multiplicative modifiers die je zo mooi kun exploiten) :)
Okee, ik heb er zelf geen mening over, kan het me niet goed genoeg meer herinneren, maar ik las dus dat allerlei mensen de engine van Morrowind beter vonden. Als dat inderdaad draait om een voorkeur voor een "pure" pen-en-paper-wijze, dan zie ik daar het voordeel ook niet zo van.

Multiplicative modifiers, bedoel je daarmee hoe makkelijk het was om onzichtbaar te worden met de juiste wapenrusting?
De engine onderin is precies hetzelfde als in Skyrim. Waar die mensen het over hebben is het 'roleplaying' gedeelte, maar dat is dus onzin. In een CRPG moet je een actie kunnen uitvoeren en direct het resultaat kunnen zien - Ze missen de reden waarom je in P&P dobbelstenen gebruikt (omdat je de actie niet kunt simuleren aan tafel), en waarom je dit niet op deze manier in een CRPG moet doen :)

Puristen dus, die graag spreadsheets bijhouden en cijfers hun spel willen laten spelen in plaats van dit zelf te doen (grote pet peeve van mij) :P

Morrowind had vooral een groot balans probleem. Je kon allerlei endgame items snel vinden (zoals een ring die een gigantische bonus gaf, een minuutje lopen van het startdorpje vandaan), maar het grootste probleem waren de magie en alchemie.

Vooral dat laatste werd graag misbruikt door speedrunners. De truc ging als volgt:

Je maakt een potion wat je alchemie skill verhoogt, zo hoog mogelijk, voor 5 seconden. Met die hogere skill maak je dat zelfde potion weer, wat dus meer effect geeft. En opnieuw. En opnieuw. En omdat het spel gewoon op pauze staat wanneer je dit alles uitvoert kun je dit ad infinitum door blijven doen.

Je krijgt dus uiteindelijk potions die onnoemelijk hoge bonussen gaven.

Het spel was uiteindelijk te makkelijk, vanwege allerlei verschillende problemen zoals deze. Er waren ook tal van andere exploits die in het spel gebakken waren (de corprus exploit is nooit gepatched bijvoorbeeld).

De andere games hadden vergelijkbare problemen, maar niet zo groot als die van Morrowind, daarvan had Bethesda inmiddels geleerd. Skyrim laat je nog steeds uitzonderlijke potions maken, maar niet op het niveau van Morrowind, daar hebben ze hardcoded limits op gezet :)
Ik kan me ook herinneren dat ik in Morrowwing een zwaard had gemaakt dat bij elke slag levenskracht trok uit alle vijanden in de omgeving en mij daarmee genas. Zo was ik al snel onoverwinnelijk. Er zaten inderdaad wat gaten in de balans van het spel. Dat met die drankjes die je alchemie verbeteren lijkt me echt een dom gat, heb ik blijkbaar zelf indertijd niet ontdekt.
Een remaster is iets anders als een remake hoor. Een remaster van Skyrim zou betekenen:
- Betere effecten
- Betere physics
- Betere performance
- Betere animaties
- Betere textures
Vond bij Skyrim al erg duidelijk dat de Xbox360 en PS3 de devs hadden belemmerd hun complete visie te verwezenlijken. Natuurlijk hebben mods enorm veel gefixt, toegevoegd en verbeterd, maar zou toch graag zien wat Bethesda zou kunnen doen met wat krachtigere hardware.
Misschien hebben ze veel ideen die in mods zijn uitgewerkt overgenomen zoals ze ook bij Fallout 4 hebben gedaan.
Een remake is echter iets heel anders. Daar bouwen ze de game van de grond op op met veranderde gameplay en systemen. Ja ik zou graag een remake van de oudere Bethesda games zien maar zie toch liever eerst een opvolger van Skyrim.
I am ashamed, I have dishonored my family...
Must.... Commit.... Sepuku!!!
Hoe toepasselijk..

In plaats van de game gebruiksklaar te maken via het backwards-compatibility programma, brengen ze een enhanced versie uit..
Was toen op de PS3 nauwelijks te spelen en zag er niet uit. Ik zou wel een remaster aanschaffen om 1080p60 weer in die wereld te stappen.
je kan denk ik beter rekenen op 1080p30fps met betere graphics dan de PS3 versie.
Misschien komt er een 1080p60 patch voor de Neo? ;)
Patch? "DLC" zou je bedoelen ;)
Lijkt me niet...

Eerder een Remaster++
Die je natuurlijk weer apart mag aanschaffen
Graphics heb ik me nooit aan gestoord, de performance echter... Had nooit op die manier uitgegeven mogen worden op de consoles.
Die slechte performance is gelukkig relatief gefixed met de latere patches :)
Voor Fallout4 hebben ze de Engine van Skyrim gepakt en deze verbeterd. Nu zetten ze de nieuwe engine weer achter Skyrim.

Prima, maar push de nieuwe engine dan als een update en ga geen "nieuwe game" verkopen.
Sterker nog, zowel Fallout 4 als Skyrim draaien in de basis nog op de Morrowind engine...
De Creator engine is simpelweg een uitgebreide versie van Gamebryo, vandaar ook de typische "Bugthesda" bugs ;)
In de basis, ja, maar het lijkt me dat er veel meer verschillen zijn dan overeenkomsten. Wij lijken in de basis ook op... muizen, maar functioneren toch best anders. Ook dacht ik dat Fallout 4 bij de release toch behoorlijk bug-vrij was.
Performance van F4 was zo slecht op PS4, dat ik nooit aan de bugs ben toegekomen. Van mij mogen ze de hele engine ritueel offeren aan Alduin en een nieuwe maken.
Performance van F4 op de PS4 was zeker niet slecht. De laadtijden waren alleen verschrikkelijk, ik heb echt genoten van F4 op de PS4.
Ik heb 2u gespeeld, waarvan drie kwart van de tijd onder de 30 fps zat. Nee bedankt :)
Ik heb het spel meer dan 30+ uur gespeeld en heb maar 1x mee gemaakt dat het spel begon te haperen. En dat was toen ik bij een fabriek kwam met meer dan 15+ vijanden (geen excuus maar heb echt totaal geen last van slechte performance)
Dat zou je wel tegenvallen. Als je ooit de editors voor alle games hebt gebruikt zal je wel opvallen hoeveel de games technisch gezien op elkaar lijken: Morrowind, Oblivion, Fallout 3, Skyrim en Fallout 4 gebruiken niet alleen dezelfde grafische fundamenten, maar ook dezelfde physics, scripting systemen, item/armor systemen, UI systemen, enzovoorts.

Stel je hebt aan n kant een oude VW Kever, en aan de andere kant een Ferrari 458. Ze zien er heel anders uit, de n zit ook wat comfortabeler dan de ander, maar als je onder het bodywork van de Ferrari kijkt zie je daar dezelfde motor, hetzelfde chassis, dezelfde instrumenten - Alles compleet gelijk aan die oude Kever. Het is gewoon een bodykit!

Dat is waar het op neer komt ;)
de engine van Fallout 4 is anders nog steeds behoorlijk brak.
Zo kan ik nog steeds niet zonder problemen op mijn 21:9 monitor spelen. Het moet ofwel in een window, maar dan is de tekst onleesbaar, of in fullscreen met zwarte balken, maar dan is de muis onwerkbaar. Ik moet behoorlijk wat config hacks en tweaks toepassen om te kunnen spelen, maar dan krijg ik graphical glitches. Een echte Bethesda dus weer! ;)
Widescreen fixer to the rescue.
Totaal geen problemen of vreemde trucs uithalen in .ini files
Is dat iets universeels, die widescreen fixer?

Ik heb nu 3 x Dell U2414H en zou graag meer widescreen gamen! :)
Gewoon even googlen op widescreen fixer, tool installeren, programma starten, game starten en voila. Werkt voor multi-screen setups en 21:9 schermen. Zelfs dark souls draait nu op 21:9 bij mij ^^
Super awesome. Toevallig speel ik nu DS1 op de PC en wil die dolgraag op alle schermen krijgen.
Gebruik daar nu dsfix voor, maar die werkt voor geen meter bij mij...
Ik heb het aan de praat gekregen, als ook ParaVince zo te zien. http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/274/?
Precies doen wat er staat, niets overslaan en de game is breedbeeld met passend UI. Zelfs de power armor klopt :)
We gaan er voor! Ook dank aan ParaVince voor de pointer.
Dat komt omdat ze elke keer de engime updaten. Maar ze volgens mij nog nooit een nieuwe gemaakt hebben sinds morrowind.
Ze hebben niet de engine aangepakt, ze hebben skyrim geport naar een geupdate engine, en vanuit daar hebben ze fo4 gemaakt. Er zit nog code in voor paardrijden etc.
Het is gewoon Gamebryo van Morrowind die ze steeds zijn blijven uitbreiden en verbeteren.
Zodat ze mods kunnen introduceren voor skyrim op consoles. Als de community eenmaal groot is kunnen ze weer geld vragen voor mods, aangezien ze nu het platform zelf in handen hebben.
Want dat gaat al zo fantastisch met Fallout 4. Ze maken gewoon grondig misbruik van de modding community.
Ja precies, ze gaan gewoon door met het misbruik om geld te verdienen.
Als dit gerucht blijkt te kloppen, zal het waarschijnlijk vooral gedaan worden voor de PS4- en Xbox One-eigenaren die het spel wellicht nog niet hebben kunnen spelen. Daarnaast kan een remaster dienen als oppepper van de Elder Scolls-franchise zodat deel 6 een grotere markt aan fans kan bespelen wanneer die wordt aangekondigd.
Lijkt me vrij simpel, lekker melken. Bethesda is daar best goed in :)

Ze hebben Skyrim al 3 keer verkocht (PC, Consoles, en GOTY/Legendary) dus die vierde kan er ook nog wel bij. Ze hoeven alleen maar al het werk van de mod community om te zetten in een eindproduct met Bethesda sticker erop, het voorwerk is eigenlijk al voor ze gedaan...

Morrowind of Daggerfall is natuurlijk iets meer werk, en dus minder marge.

Jammer dit.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 7 juni 2016 16:24]

3x verkocht?
Console en PC apart tellen slaat sowieso al nergens op.
En GOTY is beter dan de Game + Season Pass.

Er wordt toch ook weer moeite in deze remake gestoken, dan mag Bethesda daar best iets voor terug.
Dat slaat wel ergens op, want de vanilla PC versie was een hele brakke en luie port, daarom zijn er talloze mods om het allemaal een beetje minder console-first te maken zoals SkyUI, plus een Unofficial Community Patch met verschillende versies waarin duizenden bugs worden weggepoetst. Allemaal niet van Bethesda zelf dus.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 8 juni 2016 11:09]

Recent? Het stamt uit 2011.
De game is een groot succes, mede door het modden. Maar niet per se iedereen wil alleen maar tijd besteden om de mooiste grafische (soms ook erg ingrijpend voor prestaties) mods uit te zoeken en willen gewoon het spel met uitbreidingen spelen. Ik heb er zelf 150 uur of zo ingestoken, zonder heftig modden. Nog voordat er DLC uitkwam. En het spel is nu nog steeds goed, dus waarom niet opnieuw in de markt brengen (net als bv Metro redux) in een nieuw jasje, welke dan ook op een nieuwe console gespeeld kan worden.
En misschien wordt er ook wel ondersteuning voor DX12 aan toegevoegd. Of misschien gewoon DX11. De game draait dacht ik toch maar op DX9, sterk verouderd. En dan kunnen er ook betere grafische aanpassingen gedaan worden misschien. (speculatie uiteraard) Hoewel je bij DX9 makkelijker kunt modden en in je drivers met AA en AO kunt spelen, is DX11/12 uitgebreider. Dus als dat er in zit ga ik hem nog eens opnieuw proberen en mijn niet begonnen DLC voortzetten.

Want eerlijk gezegd waren de graphics bij release al sterk verouderd, het ging dan ook meer om de gameplay en modbaarheid.
Helemaal mee eens!
Och, zal misschien wel wat zijn voor de huidige consoles, al zie ik ook liever een oudere game remastered.
Het zou erg fijn zijn als ze dan ook wat aan de combat doen!
Het spel vond ik er niet lelijk uit zien, helemaal niet met wat mods.

Wat mij niet aanstaat is de combat, wat toch een groot deel van de game is.
Ook zijn de passive skills die je krijg soms heel slecht, en andere zoals die van de dagger met stealth is veel te sterk.
ja het is vrij recent en met een aantal mods lijkt het wel oke toch zie ik zoveel dat gewoon beter gedaan kan worden qua texturing ik vind het geweldig om te zien dat ze dat gaan doen. Toch is het ook ergens wel jammer je hecht toch wel waarde aan een bepaalde look van het spel maar als het vooral res upscalings zijn en wat minor texture verbetering ben ik alleen maar blij. Vooral de road textures waar alles gewoon zo plat is.
Waarom in hemelsnaam?

Hier een aantal redenen

1.De Performance was zwaar kut
2.Het is een van de beste spellen van bethesda en een grafische verbetering zal de beleving zeker ten goede komen
3.Er hebben genoeg mensen om gevraagd
4.En je hebt het over PC dat staat hier compleet los van het gaat hier om de current-gen consoles en ik en velen andere hebben geen zin om een fortuin uit te geven om het fatsoenlijk te kunnen laten draaien
Ik hou m'n hart vast na het recente drama ivm console mods voor FO4.

Bethesda.net (de plaats waar je consolemods kunt downloaden) is niet alleen uitermate beperkt in functionaliteit maar bovendien is het heel gemakkelijk om mods te stelen en onder eigen naam te uploaden. Dit is dan ook massaal gebeurd en het kan Bethesda niet schelen.

Meer nog, toen de onvermijdelijke shitstorm uitbrak heeft Bethesda lekker hun policy aangepast: als mod creator moet je nu een schriftelijke DMCA takedown note naar Zenimax sturen wanneer je mod gestolen is.

Het is duidelijk dat Bethesda niet bijzonder begaan is met modder rights.

Als Bethesda nu ook Skyrim-mods naar console brengt, dan kun je er donder op zeggen dat dit opnieuw zal gebeuren.

|:(
als mod creator moet je nu een schriftelijke DMCA takedown note naar Zenimax sturen wanneer je mod gestolen is.
Nee inderdaad, je kan het beter omdraaien net als Youtube...

Owh, een takedown notice? We halen dit direct offline zonder bewijs, en de originele uploader gaan we ook nog bestempelen als iemand die illegale meuk upload. Is dit al de 3e keer? dan ben je direct je account kwijt. (ook als de takdown notices onterecht zijn!)

Het maakt blijkbaar niet uit hoe je omgaat met copyright material, want beide manieren hebben voor- en nadelen.
Of ze kunnen de zaken aanpakken zoals de Nexus: dien je een diefstalclaim in, dan wordt deze onderzocht door een mens die iets van mods afweet. De Nexus kan dit doen met een handjevol medewerkers en enkele vrijwilligers.

Vanzelfsprekend kan Zenimax geen 2 medewerkers aanwerven om dit te doen. Veel te duur!
Er kan wel wat verbeterd worden aan de modellen en aantallen polygonen per persoon. Wat textures betreft zijn de mods al erg goed.

ik heb hem nooit afgemaakt, ik vond het knoeien met mods leuker dan de main quest afmaken. Op een gegeven moment was ik dan ook te sterk voor het verhaal en verloor ik de aandacht, hoewel dat wel mijn eigen schuld was.
Op de PC ja, maar op de consoles waren er geen mods ;) De remaster zal waarschijnlijk alleen op de PS4/X1 komen. Die wordt dan gelijk getrokken met de PC versie: mooiere graphics, alle dlc en mogelijkheid om mods te installeren. Net als veel remasters of definitive editions op de PS4/X1 overigens, allemaal PC ports bedoeld om de console versies van PS3/x360 gelijk te trekken.

De remaster komt niet eens op de PC lijkt mij, daar is alles er immers al. De PS3/X360 versies missen veel content (grafisch en mod ondersteuning) en de PS4/X1 hebben de game nooit gehad. Mooi moment volgens Bethesda dus om ook deze console gebruikers kennis te laten maken met de "definitieve" versie van Skyrim (en voor de 3e keer de game laten kopen :+).
Die wordt dan gelijk getrokken met de PC versie: mooiere graphics, alle dlc en mogelijkheid om mods te installeren
ik kan je garanderen dat de remaster van deze game nog niet in de buurt gaat komen van de pracht en praal van een gemodde Skyrim
Mag ik vragen waarom niet? Ja het ziet er mooi ja en is zwaar voor je systeem. Maar ze kunnen misschien ook een deel optimaliseren. Nu al roepen dat het niet gaat gebeuren zonder bron is vrij nutteloos.
als je ziet wat er mogelijk is en wat modders allemaal kunnen met Skyrim is het zeker niet nutteloos omdat te roepen imo
Je bedoelt extra bloom, extra saturation en enorm veel sharpening?
Als jij denkt dat bloom, sarturation en sharpening het enige wat skyrim te bieden heeft qua het mooi maken van Skyrim, ben je niet echt op de hoogte van van de Modding community allemaal kan en doet

plus voor elke negatieve kant van een mod is weer een positieve te vinden, te donker? pas het aan met een mod

[Reactie gewijzigd door Sinester op 7 juni 2016 18:20]

Je quete nu iemand anders...... Daar bij weet jij ook niet wat ze van plan zijn met de remake op gfx gebied(tenzij jij meer weet als de rest van de wereld). Dus is het nutteloos om het te roepen. We hebben het hier nog over een gerucht.....

want als modder het kunnen kan Bethesda het toch ook?

[Reactie gewijzigd door loki504 op 7 juni 2016 18:26]

Bethesda heeft natuurlijk rekening te houden met afzetmarkt en winstmarge. Zij kunnen het niet te mooi maken, want dan kunnen mensen met een 4 jaar oude pc het voor een groot deel niet meer spelen.

En naast de vraag of ze het kunnen/willen is er natuurlijk ook de kwestie van tijd. Een modder is bezig met zijn passie. Hij kan een steen zo mooi en gedetailleerd kan maken als hij zelf wilt en er zoveel tijd aan besteden als hij wilt. Een Bethesda medewerker staat onder tijdsdruk, en kan niet alleen maar bezig zijn met het mooi maken van een enkele steen, waardoor er compromissen moeten worden gesloten.
Waarom zou je deze kopen als hij te mooi zou zijn? Tevens kan je ook gewoon met HQ. Packs werken als extra download. Of sliders. Maar neem the division. Mmijn r9 290 heeft het zwaar met high/ultra. Maar mijn trage 660m in mijn laptop trekt het ook. Dus sliders kunnen een hoop oplossen. En tuurlijk is er tijds druks. Maar ze kunnen natuurlijk ook die mooie steen kopen van een modder als ze willen.
Een 660m traag noemen vind ik ook wat overdreven. Dat is een mid-range kaart van een jaar of 3 geleden en valt dan ook nog uiteraard in de doelgroep van een developer. Zoals ik ook al aangaf met met mijn opmerking over een 4 jaar oude pc.
Daarnaast is the division een hele andere game, welke een stuk minder rust op AI dan bijvoorbeeld een game als TES.

"Waarom zou je deze kopen als hij te mooi zou zijn?"
.Dat is juist het probleem. Bethesda wilt een zo groot mogelijke afzetmarkt. Als mensen de game niet zouden kopen omdat deze niet op hun PC kan draaien, dan missen ze inkomsten.

[Reactie gewijzigd door pipo de claw op 7 juni 2016 19:32]

de 660m is van maart 2012. Was voor laptops. dus zal ook nooit de doelgroep zijn geweest van Ubisoft. En AI zal voornamelijk een "aanslag" zijn voor je CPU en niet je GPU. En willen ze meer afzetmarkt kunnen ze ook gewoon de normale gfx houden en een HD remake package er bij zetten. Voeg er nog wat andere features bij en alle mensen zijn blij. Ook de mensen met een gtx-1080.
Je bedoelt extra bloom, extra saturation en enorm veel sharpening?

Veel van die mods zijn leuk voor screenshots, maar ik moet er niet aan denken om met zoveel DoF te spelen als je vaak ziet. En dan vaak ook nog eens "onetrick pony's", waarbij de buitenomgeving er prachtig uitziet, maar een grot gewoon pikkedonker wordt.
Nah we hebben het over parallax, nieuwe textures, gecorrigeerde rookeffecten, dichtere bebossing en grote hoeveelheden gras.

als dat je niet bevalt: nieuwe hekjes, beboste steden en reflecterend water.

Of toch maar realistisch licht waardoor je in een grot ook echt een toorts moet gaan gebruiken en een verbeterd weersysteem met nieuwe vormen van weer.

Misschien vindt je het wel allemaal mooi, want "mooi" verschilt per persoon, via mods kun je je eigen mooi recreeeren terwijl de remaster een neutrale vorm van mooi zal moeten gebruiken, daarom zal het er altijd minder goed uit zien dan een gemodde versie waarin alles naar wens is.
Ik hoopte op een remake van Morrowind :( .
Ik vind dit eigenlijk een beetje onzin, de graphics gaan nog prima mee.
Ben het totaal met je eens. Als ze morrowind een leuke grafiche update zouden kunnen geven en de combat system wat vernieuwend maken. Dan ga ik het zeker spelen. Heb me met die game zo veel meer vermaakt dan met oblivion en skyrim.
Speel het met de OpenMW-engine. Verbeterde schaders en hogere resolutie helpen al een hoop. Als je het nog beter wilt maken, er zijn ook mods in omloop die de textures verbeteren. Doe je dat dan is het heel aardig te pruimen.
Geef mij dan maar liever een remaster van Morrowind...
Het is dan wel geen Morrowind remaster maar, het ziet er wel nice uit.
https://www.youtube.com/watch?v=KB_ldn6JQ0o
Ik zou zelf liever meer aandacht voor OpenMW zien

https://www.youtube.com/watch?v=6SIz0LYWJzQ

Skywind/Skyrim zal snel verouderen, OpenMW kan je gewoon blijven doorontwikkelen.
Hmm OpenMW kende ik nog niet, heel interessant!
Kan er niet echt enthousiast om worden, vond de basisgame en main quest wel mee vallen maar al die sidequest waren veelal eentonig, het is gewoon afvinken van questmarkers van je map.
Mja, ik vond er ook niet bijzonder veel aan. Er zaten zeker wel wat toffe quests tussen, maar als ik het vergelijk met wat The Witcher 3 heeft gebracht, vind ik Skyrim niet bepaald een game die er bovenuit steekt. Oblivion vond ik destijds veel leuker, omdat de game zo'n enorme stap was vanaf Morrowind. Ik vond de guild ook leuker in Oblivion dan de factions in Skyrim.
Inderdaad, na The Witcher voelt Skyrim aan als loopjongen spelen.
Is dit niet redundant aangezien er genoeg graphische mods zijn?
voor de PC totaal overbodig, maar de X360 en PS3 kunnen wel een remake gebruiken op de nieuwe consoles.
Vergeet niet dat skyrim op de PS3 onspeelbaar was het eerste jaar zo erg was het (Bethesda had zelfs al aangekondigd dat ze geen expansions gingen uitbrengen vanwege de performance issues en toen heeft sony nog developers gestuurd om te supporten.)
is ook een artikel van op tweakers maar kan niet makkelijk zoeken momenteel op werk
Wat ik me dan afvraag: ga ik deze gewoon krijgen als Skyrim koper, of moet ik in het vervolg ook voor Bethesda games meerdere jaren wachten voor ik een final versie koop?
Hij zal wss alleen voor xbox/ps4 zijn. Dus denk niet dat je die "krijgt", onder het mom van, je hebt de original niet voor die consoles.
Was te verwachten, ze hadden deze game immers al. Bethesda heeft zelf namelijk open en bloot verteld dat ze vrdat aan Fallout 4 begonnen Skyrim op die engine geplakt, om zo de consoles onder de knie te krijgen. Dat was ze gelukt en zijn ze begonnen aan F4.

....nu moet ik zeggen dat F4 er wel ok uitziet op de consoles, maar niet spectaculair. Ik vraag me af of er zo veel verschil in gaat wezen tov last gen...denk dat het allemaal wel meevalt.
Als ik Fallout 4 vergelijk met 3 en NV zijn de verschillen naar mijn bescheiden mening enorm. Of dat een remake rechtvaardigd...
Remakes vind ik leuk als ze van het kaliber DOOM zijn, of Rise of the Triad.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 7 juni 2016 17:58]

Zie zelf liever een opvolger van Skyrim :) Maar zo'n update is ook goed. Misschien als goedkope DLC aanbieden ipv een "nieuwe" game.
Ik schat die kans erg laag in ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True