Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

Zeker één grote game-ontwikkelaar zou bezig zijn met het maken van een game voor de Xbox One met daarin virtual reality-elementen, zo stellen nieuwe geruchten. Het zou daarbij gaan om een 'bekende Europese studio'.

Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Ars Technica. De site heeft zijn informatie van een ontwikkelaar van het verder niet genoemde bedrijf, waarna een bevestiging volgde van een pr-medewerker. Alhoewel details ontbreken, zou de game in 2017 uit moeten komen en zouden de plannen openbaar gemaakt moeten worden tijdens de E3-bijeenkomst; het gamecongres wordt volgende maand gehouden.

Ars Technica mag niet zeggen om welke game-ontwikkelaar het gaat, maar wel wil de site kwijt dat het gaat om een bekend Europees bedrijf. De vr-game zelf zou naast voor Xbox One ook gemaakt worden voor de PlayStation en de pc.

Het bericht van de techsite draagt bij aan eerdere geruchten die ontstonden over een versie van de Xbox One die in staat moet zijn om vr-content af te spelen. Eerder deze week stelde een andere site namelijk dat Microsoft een vr-compatibele Xbox One wil laten samenwerken met de Oculus Rift. Deze nieuwe console zou een antwoord moeten vormen op de door Sony aangekondigde PlayStation VR.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Ik vraag mij daadwerkelijk af, dat wanneer de nieuwigheid eraf is, er ook interesse blijft in het hele "VR"-gebeuren. De "immersive experience" van "VR" zal, aannemelijk gezien, onmogelijk voor iedereen werken of blijven werken.
Voor mij werkte het helaas niet, de headsets zijn er nog niet goed genoeg voor (Het is of je door een patrijspoort kijkt die al een tijdje niet schoon gemaakt is, velen wennen hier aan en worden toch de ervaring ingezogen voor mij werkte dit vaak niet). Ik bleef de beeldscherm ervaring houden al geeft het wel een nieuwe dimentie aan de game ervaring aangezien je een volledig nieuwe vorm van interactie hebt (HTC Vive).

Is de VR hype voor mij dan weg? Deels, voor de bestaande headsets wel. Maar niet voor VR in het algemeen. Als de headsets goedkoper worden zou ik het alsnog willen hebben voor die extra speel dimensie. De hype is niet helemaal weg, ik houd nu StarVR in de gaten en de ontwikkelingen rondom widescreen VR. De StarVR headset heeft in totaal een 5K display die je helemaal rondom ervaart. Dit zou de bestaande beeld problemen dus moeten oplossen. Maar het zal nog wel een paar jaar duren voor deze headset uit is en/of de videokaarten deze soepel kunnen ondersteunen.
Misschien dat je toch meer FOV nodig hebt. Of dat de ervaring gewoon bij sommige mensen niet werkt. Zou daar iets wetenschappelijks over zijn?

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 28 mei 2016 14:34]

Ik heb inderdaad meer FoV en resolutie nodig, vandaar mijn interrese voor StarVR.
http://www.techspot.com/i...5/06/2015-06-15-image.png

Het is meer psychisch dan wetenschappelijk, ik heb een sterk het is niet rondom dus niet echt gevoel. Dit maakte de ervaring minder compleet dan ik had gehoopt.

[Reactie gewijzigd door henk717 op 28 mei 2016 15:25]

Heb je dit ook bij computergames? Ik kan op mijn 15,6" laptop verschillende race/zombie/fps games spelen en er helemaal in op gaan (ik ben me dan niet bewust van de randen).

Met de beperkte VR ervaringen die ik heb gehad, heb ik zeker ook nooit last gehad van "nepheid door beperkte fov".

Waarschijnlijk iets psychisch, met goed geluid kan ik me soms daadwerkelijk kapot schrikken van artillerievuur of een zombie die ineens voor je neus opstaat ;)
Het is zeker psychisch, ook games kan ik helemaal in opgaan dit is niet anders bij VR. Maar het psyische deel van ik zit hier niet echt in blijft. Daar heb ik echt meer fov voor nodig ;).
Inderdaad, ergens in opgaan, of echt denken dat je er bent is toch anders. Ik denk dat GTA best vet kan zijn als je echt het gevoel hebt dat je erin zit. Dan is het haast een PCP trip
Ik heb hier zelf helemaal geen last van de mensen aan wie ik gedemod heb ook niet. Heb je toevallig ingezonken ogen? Lees ook veel dat mensen met een paar aanpassingen veel grotere FOV ervaren. Zelf merk ik het patrijs poort effect helemaal niet.
Ik heb zelf geen Vive, dus kan er minder uitgebreid mee experimenteren.
De VIVE die ik heb ervaren was van mede tweaker Toet3r, hij heeft de term patrijspoort effect geoppert dat ik zeer toepasselijk vond. Zelf had hij er geen last meer van zodra hij begon te spelen. Mogelijk was de afstelling niet optimaal, al konden de lenzen op dat moment niet dichter naar mijn ogen.
Ik vraag me af hoelang het duurt dat VR ouderwets gamen overbodig gaat maken. Zoals de kleuren tv dat bij de zwart wit tv deed.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat moment nooit gaat komen. Zoals we nu ook nog steeds veel met papier werken.
Dat moment komt er niet.

Net zo min als dat je nu hele volksstammen met een 3D brilletje voor de TV ziet zitten. Mensen willen zich ontspannen met entertainment, is het niet meteen dan wel na verloop van tijd. Daarmee zal VR voor thuisgebruik altijd een gimmick blijven van een paar uurtjes max, het kan normaal TV kijken of gamen echt niet vervangen. Hoe goed het ook wordt geimplementeerd.

Ik zie het als een aanvulling op. Meer niet. Voor bedrijven zie ik veel meer in VR - zeker ook gezien de nodige investeringen die toch altijd een stuk hoger zullen gaan blijven.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 29 mei 2016 13:49]

VR vergelijken met een gimmick als 3d bril :X

Waarom zou VR niet ontspannend kunnen zijn? Wanneer het goed uitgevoerd word is het veel indrukwekkender dan normaal tv kijken op een plat scherm. Je kunt net zo goed met een 3d bril op de bank liggen als dat je dat nu doet om tv te kijken. Het sociale aspect kan je makkelijk oplossen door AR oplossingen. Je ziet nu al dat mensen bijvoorbeeld naar een VR bioscoop gaan met vrienden(aan de andere kant van de wereld) in de zaal.

VR gamen maakt normaal gamen al helemaal overbodig. Ik heb de Rift en Vive en sindsdien wil ik echt niet meer saai gamen op een plat scherm. Over 10 jaar zullen enkel nog een aantal retrogamers op een TV gamen. Dat weet ik zeker.

Al je bezwaren lijken geen rekening te houden dat in de toekomst VR goedkoper zal worden, kleiner zal worden en nog beter uitgewerkt zal zijn.
VR vergelijken met een gimmick als 3d bril :X

Waarom zou VR niet ontspannend kunnen zijn? Je kunt net zo goed met een 3d bril op de bank liggen als dat je dat nu doet om tv te kijken.
Zie jij het al die mensen om je heen al doen? Met een 3D bril op de bank liggen? Met een VR bril op de bank liggen? Met je hoofd schuin naar de TV kijken?

Omdat VR nu 'het ding' is, is de realiteit niet opeens veranderd hoor. Het is één en hetzelfde wat draagcomfort en gebruiksgemak betreft, sterker nog, VR beperkt je nog wel even een stukje meer dan 3D in gebruiksgemak.

En ja, er zijn altijd een paar procent ultra-fanaten die dat heel stug gaan liggen doen. Maar die bepalen niet of iets een succes wordt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 mei 2016 11:16]

Ja ik zie geen probleem. Het ding zit toch gewoon aan je hoofd vast en heeft positional tracking? Heb je überhaupt al eens een oculus rift opgehad? Bedenk je dat die over een paar jaar nog lichter zijn. Dan is het nauwelijks anders dan een normale bril dragen. Mooie is ik kan gewoon in bed gaan liggen en naar het plafond kijken en op die manier zelfs een film kijken. Je hoeft niet meer naar een vaste plek te kijken.

Hoe wordt je beperkt in je gebruiksgemak? Vive heeft bijvoorbeeld een ingebouwde camera kan je makkelijk switchen naar een normale view. Wederom straks precies hetzelfde als een normale bril dragen.
We zullen het zien. Ik heb er een hard hoofd in.
Er zijn best veel die de Oculus developer kits hebben aangeschaft en nu met de consumenten versie zitten of de Vive. Die hebben lang genoeg met VR gespeeld dat de nieuwigheid er al lang af is en blijken het nog niet zat te zijn.
Dan kan je zeggen dat de headsets extreem verbeterd zijn waardoor het steeds weer opnieuw een soort nieuwigheid heeft, maar de komende jaren zal VR nog extreem grote stappen vooruit maken. Uiteindelijk komt het in de verre toekomst op soort van een punt van perfectie en dan zal het juist interessant zijn om VR te hebben, omdat het dan zo perfect is.

Ik weet in ieder geval zeker dat mijn HTC Vive geen miskoop is geweest! Zelfs al is het misschien erg duur omdat het zo nieuws is. Kent het vele gebreken omdat de technologie nog niet zo ver is. En is het content aanbod momenteel nog teleurstellend in kwantiteit en kwaliteit. Maar er zijn nu games mogelijk die anders nooit mogelijk hadden geweest. Of games die met normale gameplay doodsaai zouden zijn maar dankzij de Vive erg leuk zijn om te doen. En mij bevalt dat soort games me extreem goed!
Op dit ogenblik niet. Zoals ik al zei: nieuwigheid. Totdat de bron van inspiratie steeds kleiner wordt en er ook steeds meer troep uitkomt van softwarehuisjes die even een "quick buck" willen scoren. Vergelijkbaar in niveau qua innovatie heb je dat precies bij de Wii kunnen zien: nieuw, veel verkocht, veel enthousiasme totdat je op een gegeven moment begon te merken dat de 2e-hands markt nogal verzadigd werd met aangeboden Wii's.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het eens met je stelling. Het idee echter, bij mij, is dat wanneer VR haar zogeheten piek heeft bereikt, de markt sterk zal stagneren. Het enige wat wellicht en wat ik, in alle eerlijkheid vermoed overblijft, is wat menigeen tegen het zere been zal stoten: Point of View Porno in VR of zeker iets in die trant.
Aan de andere kant zijn er ook best veel Oculus' doorverkocht. Vele vonden het een leuke gimmick voor even, om hem daarna snel door te verkopen zolang die nog waarde heeft. Ieder z'n ding ;) Ik ben wel benieuwd waar de toekomst ons zal brengen.
Of VR wat voor mij is weet ik niet maar dat er een veel krachtigere XBox aan zit te komen over een jaar is wel duidelijk nu. Hopelijk wordt het wel een fatsoenlijke VR game, wat ik tot nu toe voor de PS VR heb gezien boeide mij niet echt. Het moet iets groots zijn, een open wereld waarin je je helemaal kunt onderdompelen. Op de veredelde techdemo's raken gamers snel uitgekeken. De wereld van WoW in VR lijkt me wel wat.

Dat er nu al een nieuwere generatie aankomt hoeft geen probleem te zijn hoorde ik laatst, bij telefoons werken na een aantal jaren je apps ook nog gewoon terwijl daar ook elk jaar of anderhalf jaar een nieuw model van verschijnt. En zolang je dan niet elke twee jaar een nieuw stuurtje hoeft te kopen vind ik het best. Ontwikkelaars voor de PC moeten nu ook rekening houden met verschillende specs.
Na 2 geruchten is het zeker dat er een nieuwe xbox komt?
Na 2 geruchten is het zeker dat er een nieuwe xbox komt?

Ook zonder die geruchten durf ik er al mijn geld en mijn huis op te zetten dat er een nieuwe XBox komt.
Probleem is gewoon dat game development een paar jaar duurt, dus ligt er nu gewoon niks op de plank behalve een paar veredelde tech demos. Ik heb nu een paar dagen de Vive, en al een paar WOW (niet de game) momenten gehad, zoals bijvoorbeeld de robot repair station in the lab. Met dat soort grafisch detail heb ik er zeker vertrouwen in dat het iets gaat worden.
Het heeft niet alleen met de ontwikkeltijd te maken maar ook met de technische beperkingen.
Een wereld in minecraft lijkt mij ook wel nice
in VR :P
Kan je al spelen op de Gear VR met een Samsung 6 of 7 telefoon...

https://minecraft.net/en/vr/
Koop een vive en De minecrift mod. Volgens De kenners is het via mod en De vive een betere ervaring Dan met oculus hardware gearvr/rift cv1.
Ik heb het gespeeld met een Vive, het is een hele mooie beleving maar door het teleporteren ipv lopen is er geen enkele uitdaging meer aan vijanden. Je teleport in 3 stappen de hoogste berg op, je teleport over grote kloven heen. Het ontbreken van die uitdaging haalde voor mij de lol uit het spel. Als ze iets uitvinden voor het gebrek aan mobiliteit (wat mijn part een crosstrainer) dan kan het voor mij weer leuk worden.
maar wat is het probleem nou van alle consumenten die zeggen ik stap over op de PC als er binnen een afzien bare tijd een PS4k of een xbox two komt.
het is toch jou keuzen om over te stappen op een andere console, je bent het niet verplicht om het te nemen, de genen die VR experience willen,KRIJGEN die kans een nieuwe console aanschaffen.

een pc is nog vele malen duurder dan een xbox two of ps4k, als je ieder jaar een met alle nieuwe game specificatie die uit komen en je wilt die op de hoogst haal bare FPS en graphics wil spelen ben je echt wel veel duurder uit dan iedere 4 jaar een nieuwe console.

met een console zal je geen 130 FPS halen in VR maar dat daar is het ook een console voor, het is toch gewoon weg, betaal baar om te gamen, als je niet op FPS en op graphics let dan is dit toch gewoon een goed alternatief om te kunnen gamen.
ik vind ook, een console koop je bij de intertoys of bart smit...

een game PC bestel je via een specialist op internet of in een PCstore, voor een beginner.
een PC is toch echt voor de serieuzere gamer,die weet waar het om een PC gaat.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 28 mei 2016 09:43]

Tja, maar als je een console gekocht hebt met de verwachting voor een jaar of 6 a 7 klaar te zijn (zoals ik) ben je nu wel een beetje in de aap gelogeerd. Dat gezegd hebbende is elke innovatie natuurlijk toe te juichen. Maar ik denk dat door deze zet van Microsoft en Sony mensen misschien minder geneigd zijn consoles te kopen en eerder de stap zetten naar PC? Dat zit namelijk nu wel in mijn achterhoofd... Afhankelijk van de vraag of bepaalde grote titels die ik wil spelen ook fatsoenlijk uitgebracht worden op de PC.
als ze pak weg 5 jaar geleden begonnen met het bouwen van een PS4 en ik box one, toen was er nog geen trend te bekennen of VR een hit ging worden en of het ook echt interesse was.
tijdens het productie plan dat werd ontwikkelt voor de console, werd er geen rekening gehouden met VR, facebook/of de start-up, er waren geen specificatie om trend hoe het moest worden voor VR.

de bestellingen voor de AMD GPU consoles, waren dus al jaren van te voren ingekocht voor dat deze trend zich had ontwikkeld in VR...
ik kan me ook weinig voor stellen dat AMD toen al 4K GPU'S hadden voor consoles.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 28 mei 2016 10:07]

Het probleem is dan duidelijk jouw verwachting. In 6 a 7 jaar verandert er zo verschrikkelijk veel op technisch gebied, dat is gewoon onrealistisch. Als je een nieuwe telefoon koopt, dan verwacht je dat toch ook niet? Moet je eens kijken naar de telefoons van 6/7 jaar geleden, daar durft nu niemand meer mee rond te lopen. Bovendien blijft je console gewoon werken en blijven er nieuwe games voor uitkomen. Dus geen enkele reden om je gepasseerd te voelen.
Dat ik er naast zat wil ik best toegeven. Aan de andere kant leek de cyclus langer te worden bij de xbox360 en ps4
ps3 waarschijnlijk dat je bedoel. Maar die cyclus was zo lang dat de graphics gewoon jaren stil stonden omdat games gebaseerd werden op de totale outdated hardware van de vorige generatie. Dus voor looks van de games is wel goed dat er vaker generaties gaan komen.
Ik snap je redenering niet goed hoor. Het is toch geen PS5 waar ze mee komen? Moest het een PS5 zijn dan zou de ondersteuning qua games met verloop van tijd opdrogen maar dat is nu niet het geval. Elke game die uitkomt zal op alle PS 4's moeten draaien. De PS4.5 verlengt wss de game support van je PS4.

Ik heb destijds trouwens ook 2 PS3's gekocht en ook 2 PS2's. Ik ging dan ook niet uit van de verwachting dat ik mijn PS4 tot de release van de PS5 zou houden of eerlijker, ik maakte mezelf deze keer niet wijs dat het een aankoop was die 8 jaar zou meegaan want dat deed ik wel bij de PS3. ;) Deze keer krijg ipv een kleiner en zuiniger model nog extra's bij.

Als je destijds de eerste PS3 Fat had gekocht dan heb je ¤700 betaald en heb je vast en zeker ook een slim gekocht en dus toch minstens ¤1000 in totaal betaald. Deze keer zal je ¤800 betalen.

Het kan zijn dat ik gewoon voor me zelf spreek maar ik ken eigenlijk niemand die van een PS3 Fatboy naar een PS4 is gegaan. Dus zeggen dat je dacht dat je voor 8 jaar klaar was is je zelf wat wijs maken denk ik dan. Ik denk dat je er moet van uitgaan dat de filosofie van Sony al altijd is geweest dat ze je 2 consoles per cycle willen willen doen aanschaffen.
Grappig dat je denkt dat men maar even overstapt naar een pc. Voor de gemiddelde consument is dat aan het uitsterven. Game je niet? Dan waarom heb je nog een pc nodig? Want PC bouwen/kopen kost zeker niksen voeg er een VR aan toe. Daarbij releasen de grote titels alsnog op consoles, en men gaat voor gemak.

Backwards compatible zal deze gen ook makkelijker gaan omdat alles nu x86 is.
Maar er is van te voren al wel gezegd dat de huidige console zeker niet zo lang 'alleen' blijft ten opzichte van de ps3/xbox360, dus had je kunnen verwachten dat de volgende generatie 3-5 jaar op de markt zou komen. Overigens kun je gewoon nog de meeste nieuwe games blijven spelen, maar dan met minder fidelity als de nieuwe generatie, vergelijkbaar met de pc.. en voor 'fatsoenlijke' pc vr heb je een videokaart nodig die in zn uppie al meer kost dan de huige consoles.
die verwachtingen zijn bij voorbaat al verkeerd een console is een vast systeem grote vernieuwing kun je dus niet verwachten op een console die al een tijdje uit is.
Games worden toch gewoon cross compatible voor je 'oude' PS4 en de nieuwe versie?
Laten we hopen dat dat zo blijft. Mss is het meer dat ik meer verwacht had van de huidige generatie consoles. Na 7 jaar x360 en ps3 voelen de xbone en ps4 meer aan als evolutie en lijken de geplusde versies de revolutie te gaan worden...
Dus je hebt al een console, maar omdat er een betere komt wil je een pc halen? Waarom hou je gewoon niet je oude console?

Wel kunnen deze upgrade partijen een vlinke deuk worden in het image van de console, deze generatie zal het de verkopen nog een boost geven. Maar met de ps5 en xbox two kan het een probleem worden.
wat ik probeer te zeggen is dat...facebook ook gewoon een de DEF-kits ook een paar keer hogere specificatie hebben toegediend, dus dus een hogere resolutie en nog wat fixes...

daar kan je console toch niet tegen op ?
ik bedoel maar te zeggen, als ze over 2 jaar met HTC/vive 2e generatie en facebook komt ook met een 2e generatie, die nog vele male betere specificatie heeft.

dan moet je toch tevreden zijn met je console.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 28 mei 2016 10:13]

Verwacht ook niet dat psvr deze generatie een upgrade krijgt kwa resolutie.

De ocules kan dit natuurlijk wel doen, maar wanneer? Opzich zou de nieuwe xbox de rift goed moeten kunnen aansturen, maar een console heeft inderdaad z'n grenzen. Dat is zowel een voordeel als nadeel.
ik denk dat je gewoon tevreden moet zijn met een console die niet altijd de hoogste graphics en FPS hebben.

je kijkt naar de laatste serie Nvidia GeForce GTX 1080 dan voor spel ik dat er binnen 1.5 jaar een l een 2 generatie klaar staat van de HTC vive en de rift,
die nog beter,sneller en kleiner is, dat maakt het ook mogelijk met deze nieuwe video kaarten.
Daarom zijn uitspraken dat er geen PS5 etc. komt technische wel logische maar dit wordt te letterlijk opgenomen.

Volgens mij gaan de Consoles door de VR ontwikkelingen meer naar Streaming toe en dus zou gewoon de naam Playstation niet meer gepast zijn of in die trend.

Mogelijk krijgen de Consoles ook verschillende modellen van Budget HD en Budget VR tot 4K dan kan ieder een keuze maken en hoe moeilijk zou dat zijn..

De consument weet toch ook wel wat voor soort TV hun nodig hebben als hun gewoon een KPN HD pakket willen of UPC Horizon of alles via een Beamer bekijken.
Ik zie echt niet in waarom de naam Playstation niet meer gepast zouden zijn als ze voor streaming gaan? Je zal toch altijd nog wel een kastje moeten kopen en zelfs al zit het in de TV ingebouwd dan is Playstation nog steeds een geschikte naam voor een TV kanaal toch?
Dat kan zijn het is allemaal mogelijk en geen zorgen er komt gegarandeerd een console maar de Vorm en Naam zal weleens kunnen gaan veranderen.

Sony is ook niet mijn Topic ik was alleen op het moment geïnteresseerd over sommige uitspraken van hun en de ontwikkelingen.

Want het maakt niet uit welk platform je speelt het één betrekt het ander..maar terug naar de Topic :)

Het is maar een gerucht van Scorpio of XBVR maar gegarandeerd dat MS niet blijft zitten toekijken er komt dit jaar nog nieuws over de XB2 of XBVR ;)
een pc is nog vele malen duurder dan een xbox two of ps4k, als je ieder jaar een met alle nieuwe game specificatie die uit komen en je wilt die op de hoogst haal bare FPS en graphics wil spelen ben je echt wel veel duurder uit dan iedere 4 jaar een nieuwe console.

Dit klopt, maar als je een Console hebt speel je ook niet op high of ultra, ook niet eens in elke titel op 1080p.

Mijn i5 2500k, 8gb geheugen en HD 7950 (dit setje koop je voor rond de 400 - 500 euro als het niet minder is tegenwoordig) en hiermee kan ik prima op 1080p spelen met settings op medium.

Nu kun je zeggen dat dit tweedehands spul is, en dat klopt maar een i5 2500k is ruim voldoende voor de huidige games en die 7950 is inmiddels 4 jaar oud, koop je je GPU's gewoon tweedehands (misschien een keer 2 jaar oud) dan kun je voor een hele nette prijs een mooie videokaart kopen.
Psst vergeet backward compatibility niet ;)
Dat gaat alleen lang niet altijd op ;) Zat games die maar met moeite fatsoenlijk aan de praat zijn te krijgen in de huidige Windows versies. Gelukkig hebben we bedrijven als GOG die eventuele patches regelen wanneer nodig :)
onzin vrijwel alle games werken de compatibiliteit modus die windows 10 werkt bijzonder goed

heb nog prima Red alert kunnen spelen zonder extra installatie zaak en tools.

@theheavysoldier
Ik betwijfel sterk of een nieuwe generatie consoles goedkoper zullen zijn dan gaming pc's en dan met name als je kijkt naar langdurig gebruik
Console games blijven over het algemeen duur ook na een lange tijd dat de game uit is dit heb je niet bij pc gaming na een maand release zijn de games vaak al 10 tot 20 euro goedkoper (en dan heb ik het nog niet eens over humble bundle packs en steam summer sales.)
verder betaal je standaard 50 tot 60 euro voor online connectiviteit bij consoles (per jaar)

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 29 mei 2016 03:07]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat MS de VR-gerelateerde zaken aan derden gaat over laten. Misschien hebben ze dit gerucht zelf de wereld in geholpen om de concurrentie te misleiden en zelf in stilte iets universeels voor Windows te ontwikkelen. VR als produkt lijkt me een beetje over de top. Er zit buiten de software niet echt baanbrekende technologie in. De kans dat de VR-capability van een stuk hardware over een jaar of 2 niks meer voorstelt is niet onrealistisch.
Er staat dat een ontwikkelstudio een VR game maakt, ook voor de Xbox One. Lijkt me wel handig dat wanneer Microsoft met Xbox One volgend jaar VR gaat ondersteunen (waar het sterk op lijkt), dat er dan ook games voor beschikbaar zijn.
Ik denk dat de Finse Remedy Entertainment of de Zweedse (EA) Digital Illusions CE achter de ontwikkeling zitten van een VR game voor de XBOX. Dit zijn toch wel de studio's die een innige samenwerking hebben met Microsoft, met name die eerste ontwikkelaar.
De game komt ook naar andere platformen staat in de tekst, het kan gewoon iedereen zijn.
Ja, maar het kan ook zijn dat de xbox versie wat voordelen geniet.
Remedy maakt vooral xbox exclusives, zie geen reden waarom hij ze nu een game voor de playstation maken. Het kan gewoon een grote vr game zijn die voor 2017 gepland staat, dan pakken ze de xbox ook mee voor vr.
Of het Amsterdamse Force Field. Die hebben in het verleden ook al samengewerkt met Microsoft (Halo games) en hebben zich sinds kort volledig op VR gericht.
Ik denk dat je zomaar gelijk zou kunnen hebben. :) Er was al het één en ander uitgelekt over hun toekomstige plannen omtrent VR.
Iedereen is hier in de comments al bezig met de volgende stap in VR met hogere resoluties maar volgens mij heeft de normale consument nog niet eens 1 stap gemaakt in VR. Die vraag naar 'betere' VR valt volgens mij enorm mee, alleen de tweakers niche zit hier echt op te wachten.
Zou een megastunt zijn als de techdemo van de x360
Stiekum vol gereleased gaat worden

https://youtu.be/bpC2TXhJGkE
Persoonlijk zie ik er niets in. De gamer is nou eenmaal lui. Ligt lekker op de bank of op bed te gamen net als ik. Om nou te gaan staan en om je heen te zwaaien steeds lijkt mij niets. Voor ff is het leuk, zoals een half uur tot een uur maar voor uren lijkt me teveel. Zie het voor jezelf: een first person shooter die met hoge snelheid beweegt door gangen en 180 graden om kijkt steeds en steeds supersnel om je heen kijkt omdat de kogels scherven en andere puin om je oren vliegt. Je zou er kotsmisselijk van kunnen worden en of duizelig. Dan moeten zij de games een stuk trager maken en daarop aanpassen. Als je even wilt switchen naar normale gameplay? Dan zou de gamer de game veelste traag vinden. Hmm lastig lastig. Voor bepaalde scenarios zou vr wel tof kunnen zijn. Misschien bekijken van films en evenementen bijv. Waarin de gebruiker meer passief is. Denk daarom dat dit niet groot gaat worden persoonlijk. De tijd zal het leren
Hopelijk ondersteunt de nieuwe (VR)Xbox ook de HTC Vive. Ik ga niet een Oculus Rift kopen om straks te genieten van de VR ervaring van de nieuwe Xbox.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True