Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties

EA heeft de samenwerking met Zweedse ontwikkelstudio Coldwood verlengd en bekendgemaakt dat er een nieuwe Unravel-game in de maak is. Het eerste deel van de puzzel-platformgame wist veel gamers positief te verrassen.

EA maakt bekend dat de samenwerking met Coldwood is verlengd. De uitgever werkt samen met de studio aan 'het volgende project'. Dat project is een nieuwe Unravel-game, bevestigde EA's vice president Patrick Söderlund tijdens zijn presentatie op de investors day van de uitgever.

EA staat met name bekend om het uitbrengen van vele opvolgers in series zoals Fifa, Battlefield, Need For Speed en meer. Tijdens de E3 vorig jaar kondigde de uitgever Unravel aan. De indie-achtige game met het wolpoppetje Yarny in de hoofdrol kon op veel positieve aandacht rekenen. Unravel werd ook positief beoordeeld toen de game begin 2016 verscheen.

Details over de nieuwe Unravel-game zijn nog niet bekend, ook is onduidelijk wanneer het spel verschijnt. De eerste game verscheen op de PlayStation 4, Xbox One en pc. Vermoedelijk geldt dat ook voor het vervolg.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

"De indie-achtige game met het wolpoppetje Yarny in de hoofdrol kon op veel positieve aandacht rekenen."
??
De indie-achtige game? Wat is hier indie aan? Ze hebben een gigantische uitgever voor hun game, dus zij ze zeker niet independant.
Of wordt er bedoelt dat er maar een klein team achter zit of dat de game kort of simple is? Zeg dat dan gewoon en ga geen termen door elkaar halen.
Ook een indie kan AAA kwaliteit leveren, net zoals een gewone studio crap kwaliteit kan leveren.
Indie geeft alleen aan of ze al dan niet een uitgever hebben. Verder niks.

ontopic:
Wat is er eigenlijk gebeurt met de game?
Bij de E3 ontstond er super veel hype maar de week erna was het eigenlijk al weer weg...
Staat gewoon te koop in de store bij verschillende platformen zoals xbox em steam. Leuk spel :)
@hieronder: Had me inderdaad vergist, het moest de origin store zijn, niet steam. Heb beiden draaien op mn systeem en deed het uit m'n hoofd :)

[Reactie gewijzigd door mrdemc op 18 mei 2016 13:08]

Kan aan mij liggen, maar als ik nu in Steam zoek op 'unravel' vind ik helemaal niets wat op die game lijkt.

http://store.steampowered...r=ASC&term=unravel&page=1

Of ik kijk scheel?

Ben namelijk wel geďnteresseerd in die game. Heb hem inderdaad op de E3 voorbij zien komen.. maar daarna niets meer van gehoord. Als ie er nu zou zijn dan zou ik hem meteen kopen namelijk.

Overigens vind ik dit ook wel een typische game voor op een telefoon of tablet. Lijkt me cool als ze dat voor elkaar zouden krijgen. De sfeer in die game, voor zover ik het heb kunnen zien in de diverse video's, is echt super.
Klopt, daar staat ie inderdaad niet. Hij is wel beschikbaar in de Origin Store voor 19.99.

EDIT, thnx voor de uitleg het modderatiesysteem

[Reactie gewijzigd door RemcoINC08 op 18 mei 2016 14:19]

Oh kijk aan. Om dat @mrdemc aangaf dat het in Steam te vinden was heb ik eigenlijk ook niet verder gekeken dan mijn neus lang was.
Thanks!

Got it: https://www.origin.com/nl...ase-game/standard-edition
True. Ea heeft origin, dus alle ea games komen al tijd niet meer op steam uit.
Dat is waar ook, hij stond in de Origin webstore.
Rustig rustig.. het is maar het internet. Laat je niet gek maken door een cijfertje ;)
Desalniettemin is het wel vreemd maar goed. Niets om je over op te winden. Ieder random persoon kan een stem geven op Tweakers. Het gemiddelde wordt weergegeven. Ik mag niet stemmen omdat ik op je gereageerd heb maar er zullen vast nog mensen komen die wel positief gestemd zijn .. alles komt goed!!
De mediaan wordt weergegeven ;)

On topic: ik heb er alleen de demo van gespeeld, maar het spel trekt me alleszins aan. Ik ben wel van plan m een keer te kopen en een vervolg zou erg mooi zijn.
Tsja... ik denk dat ze het 'gemiddelde' hebben genoemd omdat dat gemakkelijker te begrijpen is.
FAQ

Laatste zin 4e alinea

[Reactie gewijzigd door Pepper92 op 18 mei 2016 18:45]

ja schijnbaar als je game een 2D platformer is word je al bestempeld als indie achtig.
Door deze verbastering van het woord indie verliest hij ook zijn kracht.
Er zijn ook genoeg indie games met prachtige 3D graphics.

@edit typo's

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 18 mei 2016 11:22]

Ik ga er vanuit dat dit zo bedoelt wordt omdat dit zonder opdracht van EA bedacht en gemaakt is. EA was er alleen als de kippen bij om dit uit te geven.
Indie betekent onafhankelijk. Volgens mij zijn ze dat nog steeds. EA heeft het niet ingelijfd.
Als je een (grote) uitgever hebt ben je per definitie niet meer onafhankelijk. Je regelt immers je eigen distributie niet meer. Dat heeft met inlijven niet zo veel te maken.
Dat is onlogisch. Als ik een brief schrijf die gedistribueerd wordt door TNT post ben ik niet onafhankelijk? Als Unravel gemaakt is zonder bemoeienis van EA en dan wordt gedistribueerd zijn ze dan ineens niet meer onafhankelijk? Vind ik onlogisch.
Die vergelijking werkt zo niet, maar om toch te reageren: de TNT is het medium van distributie, het schrijven van de brief en vervolgens het aanbieden van de brief aan TNT, alsmede zorgen dat je ontvangers hebt voor die brief, doe je allemaal zelf.
Steam is ook niet de uitgever voor al die gasten die hun zolderkamer game willen verkopen voor een paar euro, Steam vormt slechts de marktkraam. Je zal zelf voor exposure moeten zorgen waardoor mensen je game gaan kopen.

Dat hele laatste deel wordt in deze door EA afgevangen.
Bovendien ken ik de details van de overeenkomst niet maar ze zijn echt niet meer onafhankelijk te noemen. EA is geen charitatieve instantie. Nooit geweest ook. EA ruikt gewoon geld en dat is echt wel terug te vinden in die overeenkomst, dat weet je gewoon zonder hem te lezen.
Als ze nu opeens besluiten die game niet meer uit te brengen gaat EA echt wel steigeren. Ofwel, weg onafhankelijkheid.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 18 mei 2016 15:19]

op pc kwam het op orgin niet op steam dus dan gaat het ook al een stuk naar benede doordat minder mensen erop zitten
Een simpel en sterk woord beschrijft mijn gevoel:
YES!
Totdat EA er weer allerlei onzinnige microtransacties aan gaat hangen. Ik word alles behalve vrolijk als ik hoor dat EA een studio onder zijn hoede neemt.

Ze weten bijna elke franchise wel te verpesten en de keren dat ze wel een keer iets goed doen is het of al te laat of het voelt als een goedmakertje voor iets anders wat ze verpest hebben.
Je reactie is vrij bitter, en ik deel hem helemaal. Ik hoop niet dat dit de zoveelste studio wordt, die door EA zn bemoeienis een onverdiende dood wacht. Voor de sceptici onder ons:

Origin '04
Westwood '03
Critereon '04
Mythic '09
Bullfrog '04
Maxis '04
Visceral '13
Pandemic '09
Black Box '11

Volgende game die zie uitbrengen zal EA een flinke hand in hebben, en dan er eerst een "onzekere toekomst + ontslagen" bericht komen, gevolgd met berichtgeving dat de studio is gesloten
...gevolgd met berichtgeving dat de studio is gesloten en EA de rechten heeft tot het gebruik van de naam en de karakters.
Wat is er mis met visceral games? Die zijn gewoon bezig met een star wars game. Ea brengt genoeg goeie games uit hoor in het algemeen.
Ik heb steeds meer het idee dat de beste game ontwikkelaars uit Zweden en/of het Oostblok komen. Deze mensen steken naar mijn mening zóveel passie in een game dat de kwaliteit ervan sterk vooruit gaat. Ik wil niet zeggen dat de rest dat niet doet, maar het zijn vaak deze mensen die nét weer wat anders uitbrengen dan de "mainstream" bedrijven in bijvoorbeeld 'Murica. Kijk naar de andere Zweedse ontwikkelaar DICE die met veel lef Battlefield 1 aankondigde of kijk naar 4A Games (Oekraďne) die Metro: Last Light hebben uitgebracht onder super barre omstandigheden (games ontwikkeld zonder verwarming, pooltafels i.p.v. kantoortafels en soms viel de stroom uit) waarbij Metro 2033 niet érg goed werd ontvangen maar Last Light een wereldwijd succes was. Al met al kan ik dit soort ontwikkelaars alleen maar toejuichen en hoop ik dat Colwood door kan blijven gaan met het maken van unieke en inspirerende spellen :) !
hoe kan je in je betoog CD projekt red uit polen vergeten?
Hij geeft het Oostblok aan, en hij hoeft natuurlijk niet elke ontwikkelaar te sommeren, alhoewel CD Project wel een logische was :)

OT: Ik heb genoten van Unravel. Zover ik weet is EA alleen de uitgever, dus met wat geluk krijgen ze te weinig voet in aarde om deze mooie studio om zeep te helpen.

Ben wel benieuwd hoe ze de game gaan vernieuwen, want meer van het zelfde zal denk ik geen tweede keer leuk zijn.
Polen behoort ook nog steeds tot de Oostblok landen, als ik het niet genoemd heb in mijn "betoog" dan betekend dat niet dat ik het vergeten ben.
Er zit nogal een verschil in noord en oost europa, maar dat maakt verder niet uit. Vooral dice en cd project red stijgen er wel groot boven uit, dice maakt met battlefield altijd ijzersterke shooters en het concept is uniek en sterk uitgewerkt. Cdpr heeft met the witcher natuurlijk een pareltje van een rpg afgeleverd, in het oostblok hebben ze vooral het voordeel dat de loon kosten een stuk lager zijn dan in het westen. Ik dacht dat the witcher 3 ook maar een budget had van 50 miljoen, maar dat weet ik niet zeker.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 18 mei 2016 12:22]

Vandaar dat ik Zwitserland en Oostblok opnoemde, dan gaf ik al de meest bekende aan. Overigens spreek je jezelf een beetje tegen wanneer je zegt dat de (loon) kosten laag zijn, Witcher 3 kostte in totaal 81 miljoen om te maken. Dat is zeker geen peulenschil. Series zoals Battlefield 3/4 kostte tussen de 50 - 100 miljoen. Ik denk dat deze bedrijven vaker out-of-the-box denken en niet zoveel last hebben van het menselijke oerinstinct; hebzucht van geld.
Denk vooral de reden waarom battlefield goedkoper was, shooters gewoon veel goedkoper zijn om te maken. Inprincipe bestaat bf4 maar uit 8 grote multiplayer maps ( wel hele goeie maps) en een hele matige singelplayer wat meer een techdemo was. Dice heeft dan wel het talend om de gameplay goed laat aanvoelen en de balans is ook goed, wat knal is voor een game als battlefield.

The witcher 3 daar in tegen is een waanzinnig grote open world, met een sterk verhaal en heel veel goeie dialogen. De wereld is in z'n algemeen ook heel goed uitgewerkt. In dat opzich lijkt 81 miljoen voor een game als the witcher 3 niet zo heel veel.
Battlefield 3 was 30 miljoen goedkoper dan Witcher 3 maar Battlefield 4 was juist duurder met 20 miljoen ;) .Overigens heeft BF4 10 multiplayer mappen voor de standaard editie, met de Premium tel je daar nog eens 20 mappen bij en voor de community mappen nog 3 extra, 33 mappen in totaal dus. De game komt weliswaar overeen met een grote open wereld RPG game als het gaat om grootte. Dus daar ligt het sowieso niet aan.
The witcher 3 is inderdaad een erg uitgebreide game en boekte veel succes. Het zijn twee compleet andere games maar beide games zijn gemaakt door 's wereld beste gameontwikkelaars en dat is echt te zien!
Yes! Deel 1 was erg leuk om te spelen! :) Echt een geweldige sfeer in het spel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True