Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Activision brengt deze zomer twee nieuwe Ghostbusters-games uit in samenwerking met Sony Pictures. Het gaat om een mobiele game en een game voor de PlayStation 4, de Xbox One en Windows-pc's via Steam. De mobiele game verschijnt 'in juli' en die laatste game op 15 juli.

GhostbustersBeide games zijn geïnspireerd op de Ghostbusters-film die op 15 juli in de bioscopen moet verschijnen. De games spelen zich af na de gebeurtenissen in de film. Het spel draait om een 'stel rookies' dat de wacht houdt over de thuisbasis, terwijl de echte Ghostbusters door het land toeren om klopgeesten te verjagen. Uiteraard gaat het niet helemaal goed en moeten de rookies zelf ten strijde trekken tegen allerlei vreemde gebeurtenissen in New York.

Ghostbusters wordt gespeeld vanuit de derde persoon en kan in co-op met vier gamers gespeeld worden. Het verbeteren van het personage gebeurt door het uitvoeren van taken en het verslaan van allerlei wezens. Spelers kunnen kiezen uit vier personages met elk een eigen 'persoonlijkheid' en speelstijl.

De mobiele game heet Ghostbusters: Slime City en wordt gespeeld in een asynchrone co-op. De game wordt 'in de loop van juli' in de Play Store en de App Store verwacht. Ook komt het spel beschikbaar in de Amazon Appstore voor Kindles.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Hoewel ik een megafan van de originele Ghostbuster films ben, wordt die nieuwe film volgens mij een totale flop. Ik weet niet wat het is, maar één Bill Murray is grappiger dan die hele nieuwe cast bij elkaar...

En, we weten het allemaal, 9 van de 10 film games zijn waardeloos. Dit ziet er al niet veel beter uit. Het lijkt een beetje op een Xbox Live game, maar dan wel eentje voor de 360. Graphics zijn niet alles, maar het lijkt in ieder geval alsof de game weinig om het lijf heeft.
Het oorspronkelijke Ghostbuster-spel op de Commodore 64 was nu net de uitzondering op de regel en echt geniaal. De floppy ervan heeft er bizar veel draaiuren opzitten, en, zo controleerde ik vorig jaar, hij deed het anno 2015 nog steeds. :)

In dit artikeltje lees je waarom:

http://commodore.hcc.nl/c...11-ghostbusters-making-of

... het spel werd gemaakt voordat de film uit was. De makers hadden daarom niets om mee te beginnen en gingen nadenken wat een goed speel maakt. Pas in een later stadium hebben ze het naar de film aangepast.

Activision zou er goed aan doen om de programmeurs van het originele spel om wat adviezen te vragen!

[Reactie gewijzigd door dmantione op 15 april 2016 15:41]

Heb je de game zelf gespeeld? :)

Het rondrijden in de stad gaat nog wel goed, maar wanneer je in het laatste gebouw honderd trappen op moet om bij de finale van de game te halen is echt een hel! :) Daar vliegen spoken rond je niet kan raken of ontwijken. Het is puur geluk hebben om daar het einde te halen. :')

Ongetwijfeld zijn er Angry Gamer videos te vinden die dit laten zien.

Desalniettemin heb ik destijds veel plezier gehad van deze game! :)
Ik kan me wat je beschrijft niet echt herinneren. Aan het eind van het spel komen de sleuteldrager en poortwachter bij elkaar in een gebouw, daar moet je dan naartoe en dan krijg je een scène met een marshmallowman, waar je je stralen enige tijd gekruisd moet houden zonder dat de marshmallowman je doodt, om de poort naar de andere wereld te sluiten. Het is niet de makkelijkste scène, maar zeker doenlijk.

Als je het uitgespeeld hebt, krijg je een rekeningnummer van de bank, dat je in kunt voeren als je een nieuw spel start, waardoor je met meer geld op de bank begint, en daardoor luxere apparatuur kunt kopen.
De Commodore 64 versie is niet hetzelfde als de Nintendo versie.
Het probleem van de nieuwe cast (afgaande op de trailers) is dat de humor enorm geforceerd en overdreven over komt. En deze game doet m'n hart nou ook niet echt sneller laten kloppen. Ik voorspel een redelijk grote fail.
Inderdaad, het komt nogal goedkoop over. Actrice die in teveel comedy's zit en de magie is al lang op. Humor die nogal goedkoop en verre van origineel is.
Ik heb geen enkele keer gelachen om de trailer terwijl dat dacht ik wel het idee is achter een trailer.
Het komt over als een 13 in een dozijn film die met regelmaat gemaakt word, waar ze bekende acteurs in een goedkope film gooien met het idee dat de idioten toch wel komen kijken.
Ja, iemand pakken die momenteel populair is heeft Hollywood een handje van. Neem Melissa McCarthy, die momenteel flink in de spotlight staat maar nogal wat mensen hebben een hekel aan haar overdreven manier van acteren.

Maar het lijkt inderdaad een 13-in-een-dozijn film te worden. Simpele en platte humor, overdreven reageren op alles en wat vrouwen die waarschijnlijk een overdreven stereotype spelen.
Krijgt de film in de VS niet ook al de nodige kritiek vanwege de stereotypes.

En inderdaad, oooo ik ben dik en daarom onhandig. Je ziet de grappen van mijlenver aankomen. Het is zo voorspelbaar allemaal.

Van deze games mag je denk ik ook weinig tot niets verwachten. Gewoon een spel releasen welke mee kan gaan op de PR golf die zal volgen bij de release van de film. Meestal zijn dat soort spellen slecht tot matig en is het recyclede meuk waar ze de textures aangepast hebben zodat het bij de film past.
Ik heb precies hetzelfde. Sony is ook flink bezig om alle negatieve comments onder hun YouTube trailer te verwijderen. Ook die van mij is verdwenen.

Deze game zal niet veel anders zijn. Ziet er net zo geforceerd uit als de trailer van de film.
I believe it's Magic, I believe it's magic... Agreed.
Oeh, de tune Mick Smiley - Magic. Epische track, vooral vanaf het 2e deel. Natuurlijk uit de scene dat Weaver boven haar bed hangt en vervolgens naar het raam loopt om te constateren dat de spoken on the loose zijn. _/-\o_
Ik heb 'em ruim een uur non-stop afgespeeld gisteren, toen ik er weer aan dacht.
Echt schitterend inderdaad.
Ik hoop dat het spel Ghostbusters: the Video Game(2009) kan evenaren. Het spel is wellicht niet perfect, maar is nog steeds erg leuk om te spelen. Het voelt ook aan als het derde deel in de filmreeks, maar dan in video game-formaat.
Inderdaad, dat spel was een onverwacht positieve verrassing! En zeker voor een spel gebaseerd op een filmreeks. Een beetje hetzelfde als bij de Riddick games en de Batman games.
Dat was ook het standpunt van de orginele cast: Wanneer komt Ghostbusters 3? De videogame, dat is Ghostbusters 3.
Irritante is, dat door de enorme nostalgische waarde die het merk Ghostbusters bij mij heeft. Mijn hersenen gelijk KOPEN schreeuwen..

Maar gelijk weet ik , dat games van films (en dan vooral deze, nare , remake) nooit echt lekker van de grond komen.... Teleurstelling waiting to happen.
En daarbij komt kijken dat naast jou er een hoop mensen zijn die er keer op keer in trappen, waardoor het met de reboots en remakes waarschijnlijk nooit afgelopen zal zijn. Niet dat alle reboots en remakes per definitie slecht zijn, maar bij bijvoorbeeld deze Ghostbusters film heb ik echt nog niets positiefs gehoord.
Dit ziet er echt te crappy uit.

Zonde, de laatste Ghostbusters game was zeker niet slecht (de 3rd person shooter).
Daarnaast ook veel Ghostbusters op de Megadrive gespeeld :P .
De ghostbusters uit 2009 heb ik nog gespeeld op mijn ps3 en speel het nog steeds regelmatig, deze versie mist alle goede humor die het uit 2009 had (die had ook de stemmen van de orginele cast).

Deze zal waarschijnlijk een flop worden, vind het er niet uit zien.
In het filmpje mis ik 1 ding wat er zeker bij hoort: De originele muziek van de film.
Kost geld hé :Y)
Ghostbusters... De enige en laatste game hiervan heb ik gespeeld op de Commodore 64. Nostalgie en heb er ook uren aan verbrand.
Toevallig gepubliceerd door Activision.

https://www.c64-wiki.com/index.php/Ghostbusters

Edit: djs909 heeft gelijk, niet gemaakt door Activision. Maar brengt wel herinneringen op

[Reactie gewijzigd door Edd op 15 april 2016 15:19]

Niet gemaakt door Activision (maar door ene David Crane) maar wel gepublished.

Wereldspel. Je hebt niet geleefd als je Ghostbusters op de C64 niet minstens 1 keer hebt uitgespeeld.
Ik denk als we klagen dat dit slecht is, dat we oud zijn... nostalgie, zelfde als met video games, gewoon laten zoals het is. Hele oude klassiekers zoals Pitfall, Decathlon, Spy vs. Spy, Blue Max, dat speelt de jeugd niet meer. Andere remakes/reboots van films vond ik meestal slecht, Mad Max, Robocop, Poltergeist, etc., maar dat komt omdat ik het vergelijk met het origineel. De huidige generatie vindt die oude films traag en sloom, belevenis is anders, zoals wij vroeger Derrick saai en sloom vonden in vergelijking met CSI ;)

[Reactie gewijzigd door Wasabi! op 15 april 2016 14:42]

Dit ziet er uit als een kindergame en ik vraag me af of dat nou zo handig is. Je hebt een nostalgische groep mensen die best een Ghostbusters game zou willen spelen en die de originele films kennen. Ik denk dat je die nu niet gaat bereiken, als ik naar mijzelf kijk lijkt dit me niks.

Een Ghostbusters mod voor the division zou wat mij betreft perfect zijn. Die sfeer is echt supertof, met een verhaal als de Ghostbusters zou het mij heel erg vet lijken. Maar ja, het zal wel nooit gebeuren.
Weer zo'n game waarvan met rekent op het succes van een film om te verkopen.
Waar sommige games soms jaren in ontwikkeling zijn moet dit snel en met korte deadline op de markt komen.

Verwacht niet veel vernieuwends en mogelijk ook veel bugs...
Misschien was een virtuele wereld met een spoken en ghostbusters wel leuker geweest, ala gta.
Het ziet er grafisch ook uit als een spel van een paar jaar geleden. Typisch inderdaad...
ghostbusters bestaat al heel lang vroeger gespeeld op de Nitendo :O
Gespeeld vroeger op de Commodore 128, was erg leuk.

Ik vond Ghostbusters: The Video Game uit 2009 ERG goed, heb er erg veel mee gelachen, vooral omdat de originele cast van Ghostbusters 1 en 2 de stemmen deden, en hun uiterlijk gebruikt werd, daar hadden ze een film van moeten uit brengen in 2009 een paar maanden voordat dit spel uit kwam, had een fantastische Ghostbusters 3 geweest, en dan had Harold Ramis er nog in geweest ;(

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 16 april 2016 05:17]

hoezo tijdens de Nederlandse les? doelde meer op het gameboy spelletje

https://i.ytimg.com/vi/ADUZkEGXJBY/hqdefault.jpg
Ik gok dat hij een flauw grapje probeerde te maken gezien je Ghostbusters zonder hoofdletter schrijft en Nitendo ipv Nintendo ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True