Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 126 reacties

Sony zegt "graag in gesprek te willen gaan over cross-platform multiplayer", met uitgevers en ontwikkelaars die daar interesse in hebben. Microsoft maakte eerder deze week bekend open te staan voor multiplayer tussen Xbox Live en andere platforms.

Sony lijkt in een statement aan Gamespot met voorzichtige bewoordingen aan te geven dat het bedrijf interesse heeft om cross-platform multiplayer mogelijk te maken tussen Xbox Live en het PlayStation Network. Microsoft maakte op maandag bekend dat het Xbox-platform ondersteuning krijgt voor multiplayer tussen verschillende platforms. In eerste instantie gaat dat om cross-platform-ondersteuning tussen Windows en Xbox Live, maar Microsoft gaf daarbij duidelijk aan open te staan voor andere platforms.

Hoewel Sony en Microsoft elkaars platforms niet noemen, lijkt alles erop te wijzen dat de twee bedrijven cross-platform multiplayer tussen de Xbox One en PlayStation 4 wel zien zitten. Of de bedrijven daarvoor echt met elkaar om de tafel gaan zitten is niet duidelijk. Mogelijk gaan de consolebouwers in gesprek met de makers van games en kunnen ze op die manier indirect samenwerken aan multiplayer-ondersteuning tussen de verschillende netwerken.

Cross-platform multiplayer tussen een console en pc is niet nieuw. Sony geeft in de verklaring ook aan dat PlayStation in 2002 al dergelijke samenwerking ondersteunde met Final Fantasy 11 op de PlayStation 2 en de pc. Tot op heden is het echter nooit mogelijk geweest dat gamers van twee concurrerende consoles hetzelfde spel tegen elkaar konden spelen.

Als er cross-platform-ondersteuning komt tussen Xbox en PlayStation, zal Rocket League waarschijnlijk het eerste spel zijn waarmee dat mogelijk wordt. Momenteel kunnen gamers op de PS4 het spel al spelen tegen mensen die de pc-versie hebben op Steam. Microsoft gaat datzelfde mogelijk maken bij de Xbox One-versie. De ontwikkelaar van Rocket League heeft echter al laten weten dat er 'binnenkort' meer informatie komt over cross-platform-mogelijkheden tussen andere platforms.

Rocket League

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (126)

"Tot op heden is het echter nooit mogelijk geweest dat gamers van twee concurrerende consoles hetzelfde spel tegen elkaar konden spelen."

Final Fantasy XI was niet alleen crossplay speelbaar tussen PC en PS2, zoals Sony aanhaalde, maar ook met de X360. Alle spelers van de drie platforms werden in dezelfde servers gegooid. Dat was mogelijk omdat Xbox Live destijds niet een gesloten netwerk was. Dus het was in 2002 voor het eerst en voor het laatst mogelijk om op twee concurrerende consoles hetzelfde spel tegen elkaar te spelen :)
"Dat was mogelijk omdat Xbox Live destijds niet een gesloten netwerk was."

Ook op dat moment was Xbox Live wel een gesloten netwerk, maar omdat Microsoft heel graag Final Fantasy games op haar platform wilde hebben, hebben ze daar een uitzondering voor gemaakt. Bij mij weten ook de enige uitzondering.
Zover ik heb gelezen, had Microsoft destijds geen regels omtrent crossplay waardoor het kon. Kort daarna kwam Microsoft met de regel om Xbox Live gesloten te houden, maar FFXI was al live en hebben ze het zo gelaten. Maargoed, niet dat dat verder uit maakt. Het ging erom dat het dus wel al eerder mogelijk was. Misschien slechts bij een game, maar het werkte wel jaren lang. FFXI is pas sinds deze maand offline voor de PS2 en X360.
Ik vind crossplatform tussen consoles een prima idee, maar vind het niet zo'n goed idee om het ook crossplatform te maken met de pc. Ik zal uitleggen waarom:
Sinds ik overgestapt ben van PC gamen naar PS4 gamen vind ik het heerlijk dat ik gewoon nu geen cheaters meer zie. Ze zullen er waarschijnlijk vast zijn maar het percentage is waarschijnlijk zo enorm klein dat ik ze niet meer tegen kom.

Een frisse wind voor mij na alle frustraties die kwamen kijken met PC gamen en de cheaters die daar bij horen.
Misschien moet je games spelen met adequate cheater protection.
De laate keer dat ik een cheater tegen ben gekomen moet ik best diep voor in mijn geheugen graven.

Een veel beter argument zou zijn om te stellen dat je op de PC een oneelijke overhand zou hebben in sommige games. (FPS voornamelijk)
Cheater protection loopt altijd achter de feiten aan. Net als antivirus software dat ook doet. Dit helpt me herinneren aan de jaren met het kansloze punkbuster, waarbij er op de ranked servers die van punkbuster gebruik maakten meer cheaters waren dan op een willekeurige non-ranked publics server.

Precies, alleen met FPS dus, met alle andere games kun je prima alle platformen mengen. Maar ook daarin geldt weer: de console gamers gaan dan te maken krijgen met een veel groter aantal cheaters. De game files/geheugen/etc is nu eenmaal op een pc veel makkelijker te manipuleren dan op een console.

Laat ze de console platformen dus maar lekker samengaan, de PC games mogen ze van mij er buiten houden.
Ben ik het niet mee eens, ik wil met de pc sws casual games kunnen spelen met/tegen console mensen.
Ik game nu zon 4 jaar op pc, en tenzij je f2p games meerekent, hoevaak heb je nu last van cheaters? Ik bijna nooit....
ik heb zo'n beetje vanaf de eerste Quake tm eind 2014 op PCs online gegamed.
Ik kan dus wel stellen dat mijn tijd (zo'n 20 jaar) met vooral FPSen genoeg is om te schrijven dat PC games vol zitten met cheaters. Ook niet gek want voor de meeste FPSen kan je voor een tientje of 2 (last i did some research) al een aimbot/wallhack etc cheat kopen. Youtube staat vol met promotie videos van cheattools.
Ja, er zijn meer cheaters dan op consoles, vooral bij de f2p en 5+ jaar oude games. Maar op bf4 heb ik geen last van 50% hackers
Dan ga ik er van uit dat je niet veel FPS's speelt. Bij bijna iedere FPS die ik de laatste tijd gespeeld heb, ben ik meerdere cheaters tegen gekomen. Niet dagelijks, maar wel vaak genoeg om storend te zijn.
Ik speel nu zo'n 2 jaar lang bijna dagelijks BF4 en kan het aantal tegengekomen cheaters op 1 hand tellen. Vrijwel allemaal zijn al gebanned voor ze klaar zijn met laden
Heb je toevallig ooit GTA 5 online op de PC gedaan ?
Daar zijn cheaters in overvloed en lijkt het ook niet echt beter te worden vanwege hun p2p online systeem.
Erg jammer.
p2p online systemen zijn toch echt niet meer van deze tijd, puur door dedicated servers te gebruiken met Server Side checks kan je een hele hoop cheats al verhelpen, zoals unlimited ammo/health/grenades, speed hacks,clipping, telekill, teleport, insta-kill, insta-capture, insta-heal etc... ook kan je spelers die ver genoeg buiten gezichtsveld is / achter muren zit "wegteleporteren" (zodat je de spelers niet ziet met wallhacks, waardoor deze minder efficient worden), uiteindelijk is de enige cheats die overblijven aim -en triggerbots
Ik speel het alleen in first person mode, vandaar mijn vergissing.
Dan ben je blind, ga maar bf3 en 4 spelen, vol met botters, elke populaire shooter wordt gebot door lui die een aimbot abbo hebben en niet te pakken zijn. Youtube staat vol met filmpjes erover...
"Vol met botters" ik heb 700+ uur bf3 gespeeld en misschien 10 gevallen gezien waarvan ik met 100% kon zeggen dat ze cheatten. Maar goed, volgens velen was ik ook een cheater. Nu ik CS:GO speel kom ik ze relatief vaker tegen, en ben daarom regelmatig als overwatcher bezig.
Ik juich dit alleen maar toe. Het is ook ideaal voor vrienden die op verschillende platformen spelen dat ze 'eindelijk' samen kunnen spelen (Zodra het echt realiteit wordt dat alle games crossplatform kunnen).

Hierbij heb ik het dan nadrukkelijk over Consoles. Tussen consoles en een PC zal het wat lastiger worden in verband met het voordeel dat een Tobo + muisje vaak nog wel heeft tegenover controllers.
Dan moeten ze het ook gewoon mogelijk maken om een Tobo + muis op een console aan te sluiten, net als dat je een controller op je pc aan kan sluiten.
Dat schijnt er wel aan te komen maar ik vind het eigenlijk een zeer kwalijke zaak. Een console schaffen de meeste mensen aan om relaxt op de bank te kunnen gamen, maar een muis en keyboard is niet relaxt te gebruiken op die manier, daarvoor kun je toch echt beter aan een bureau zitten. Gaan we nou straks naar een situatie dat je online competitive shooters alleen nog maar op die manier kunt spelen als je niet als fragvoer wil dienen voor de mensen die dat wel doen?
Natuurlijk is er altijd al verschil in dat sommige mensen gemodde controllers hebben of nu bijvoorbeeld een xbox elite controller, maar het verschil tussen zo'n ding en een reguliere controller is toch een stuk minder groot dan met een muis. Een geoefende fps speler met een muis kan gewoon sneller richten dan mogelijk is met een controller. Op hoog niveau denk ik dat de controller speler uit zal sterven als dit werkelijkheid wordt.
Is toch eenvoudig op te lossen door gamers met controllers tegen controllers te laten spelen, en muis + keyboard versus muis + keyboard, zie het probleem niet zo.
Als dat inderdaad zo ge´mplementeerd wordt dan is het prima, maar of ze bij elke game die moeite gaan doen is maar zeer de vraag.
Microsoft heeft al aangeven dat je ten alle tijde kan kiezen om het alleen tegen Xbox One spelers op te nemen, is zelfs een vereiste voor ontwikkelaars.
Dat is positief, maar we hadden het over de mogelijkheid om op de console met muis en toetsenbord te spelen. Dat is iets waarvan ook eerder gezegd is dat Microsoft het toe wil gaan staan voor games (buiten games kan het al meen ik), maar dan zullen ze dus ook moeten eisen dat games daar ook weer op filteren. Ideaal zou zijn als dat gewoon samen gaat natuurlijk en PC games ook doorhebben of je met een muis of een controller speelt, en als je dan met de controller speelt je in dezelfde multiplayer pool komt als console players met een controller.
Precies, want ik game op mijn pc eigenlijk nooit met tb en muis, maar altijd met de bedrade 360 controller op de bank. Enige moment wanneer ik achter mijn PC zit is als ik race(met mijn stuur). Dus een controller only optie lijkt mij ook super! Beter dan de scheiding tussen consoles en PC om die reden in stand houden, vooral omdat ook op de console TB en muis een optie is(niet altijd via officiŰle weg).

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 16 maart 2016 18:18]

Als ontwikkelaar mag je op de ps4 in iedergeval toetsenbord en muis ondersteunen. Vele doen het alleen niet.

World of Warships
World of Tanks
World of Airplanes

Ondersteunen het bijvoorbeeld. Anders zijn die spellen echt niet te spelen.

Veel partijen kiezen ervoor om het niet te doen omdat je anders fps spelers krijgt met toetsenbord / muis tegenover controller spelers wat geen eerlijke strijd zou zijn gezien de muis veel accurater is. Maar je wilt ook niet iedereen "dwingen" de controller niet meer te gebruiken want dat is de basis invoer van de console.
Je kan iedereen ook gewoon een optie geven om niet gepaired te worden met PC/ consoles voor elke game.
Speel ook op de bank met toetsenbord en muis, enigste wat je nodig ben is een klein licht plankje, alleen voor racegames pak de xbox controller erbij ook via de pc, werkt super.
Je kan zeker met keyboard en muis vanuit de zetel spelen.
Ik doe dat namelijk elke dag.
Kun je ook heel makkelijk op lossen door PC spelers te forceren een controller te gebruiken als ze op het console netwerk willen komen, ik zou er voor de helft van de tijd dat ik dan met console vrienden een potje wil doen geen problemen mee hebben.
Dat kan ook wel, alleen moet de developer het toevoegen. Net als ze stuurtjes etc ook zelf moeten ondersteunen.
Met XIM4 kan het.
Een kennis van mij geeft aan dat de latency klachten die je wel eens hoort bij een XIM te verwaarlozen zijn. Getuige zijn de topscores waar hij altijd mee eindigt (dit moet je maar even van me aannemen want bewijzen kan ik helaas niet aanleveren)

Een standaard aansluiting voor de randapparatuur op consoles zal natuurlijk helemaal fantastisch zijn.
Hierbij heb ik het dan nadrukkelijk over Consoles. Tussen consoles en een PC zal het wat lastiger worden in verband met het voordeel dat een Tobo + muisje vaak nog wel heeft tegenover controllers.
Dat zeg ik ook altijd... Echter beweren al mijn vrienden die een console hebben mij in dat geval dik in te maken.
En aangezien de meeste van mijn vrienden een console hebben kan ik ook niet wachten totdat dit mogelijk word.
Eindelijk dan ook meer mensen om mee samen te spelen, ik droomde als klein kind al van cross platform multiplayer. Consoles zijn gewoon niet mijn ding maar wil wel graag met vrienden kunnen gamen :)
Haha ja dat zou helemaal wat worden ja.. Ik ben niet al te slecht met bijvoorbeeld shooters op de console, maar ik weet zeker dat je beter bent indien je via de PC speelt.
Het aimen gaat gewoon veel sneller indien je een paar keer met een muis gewerkt heb, ik heb nog altijd op de console dat ik bijv snel naar links moet aimen, dat ik tever door schiet etc. Dat heb je op de PC allemaal zo goed als niet..

Mja dat is dan puur met shooters, hoe dat met een potje race gaat zouden ze nog weleens gelijk in kunnen hebben :D (er vanuit gaande dat je bij de PC met een toetsenbord+muis speelt en de console met controller)
Ja dan praat ik inderdaad over shooters,
racegame's is uiteraard een heel ander verhaal.

Eerlijk gezegd werkt een controller naar mijn mening dan ''ietsje'' fijner.
Maar goed, leuk :)
[...]


Dat zeg ik ook altijd... Echter beweren al mijn vrienden die een console hebben mij in dat geval dik in te maken.
En aangezien de meeste van mijn vrienden een console hebben kan ik ook niet wachten totdat dit mogelijk word.
Je bedoelt: Totdat je ze hun ongelijk kunt bewijzen? :+

Als eigenaar van een Xbox One alsmede een goede gaming PC kan ik wel aangeven dat ik toch echt een Tobo en muisje prefereer
Ja daar komt het wel op neer ja :*)
Enig voordeel is muis snelheid. En dat kan je limiteren.
Voor de rest hangt het ervan af hoe je je controls/gameplay ontwikkelt.
Muis snelheid limiteren? Dat lijkt mij absoluut geen succes.
Wordt nu al gedaan.
Weet van niemand die er echt iets over zegt....
snelheid en precisie, en dat limiteren lijkt me lastig aangezien je ook buiten games om je snelheid van je muis kan aanpassen

en als je muis net zo reageert als een controller speelt natuurlijk niemand het met de muis want dat is natuurlijk super irritant besturen
Niets gezegd over reageren zoals controller.
Waar ik het over heb ik camera movement speed.
0-100%.

Joy sticks op controller is analoog, gaan van 0-100%.
Camera movement speed := Joystick input x scale.

PC versies gebruiken OS API dat coordinaten doorgeeft.
Camera angle new := Camera angle old +( (curr coords - prev coords) x scale)

Voorstel is om de 100% bij consoles gelijk te stellen aan de 100% bij PC.
Heeft geen impact op precisie, enkel op maximale snelheid.
Aparte cross-platform lobbies? Denk aan cod
Dit gaat waarschijnlijk niet gebeuren. ik weet niet of mensen ooit shadowrun op de xbox 360 / ps3 / pc gespeeld hebben? deze had al een cross platform server. Hierbij waren pc spelers zo in het voordeel dat er flink generfd werd op je aiming speed aan de pc kant.

dit had tot gevolg dat er 3rd party software geinstaleerd werd en zodoende toch een snellere aiming speed behaald kon worden. (hierdoor zijn de servers ook redelijk leeg gelopen en was de multiplayer over)

ik wil zelf een xbox one halen (blijf wachten op game releases / weinig aanbod op het moment)
maar al mijn kameraden spelen op de ps4 dus dan zou ik zonder vrienden moeten spelen.

juich dit dus ook alleen maar toe (zodoende kopen mensen ook de console die ze willen en niet diegene omdat de meeste kameraden die hebben)
Ik hoop inderdaad dat dit de toekomst is. Is altijd zeer irritant dat de helft van je vrienden een XboxOne heeft, en de andere helft een PS4. Het zal fijn zijn weer met elkaar te kunnen spelen zoals dat op de PC altijd kan.
Ik weet niet of dit nu zo'n goed plan is. Wel eens een FPS gespeeld op een console? Die games zijn volledig geoptimaliseerd voor gebruik met een controller. Het tempo is zoveel lager. Om over het draaien nog maar niet te spreken. Als je zo'n game moet spelen op je pc, val je in slaap!
Hoe gaan ze dat dan doen? De consoleversie sneller maken of op het normale consoletempo houden, zodat de pc-gamers er niks aan vinden.
Je kan dan inderdaad zeggen dat er tobo + muis voor de consoles moet komen. Dan kunnen die gamers ook op een hoog (pc) tempo gamen. Maar als je dan mee wilt doen en je hebt alleen een controller? Dan maak je geen schijn van kans...
Probleem zou dan worden dat mensen die een Xbox of een Playstation hebben nog steeds betalen voor online spelen, en pc gamers niet.
Op welke manier zou dat een probleem zijn? Dat verschil is er nu ook al.
Dat moet toch op zich niet zoveel uit maken? Als de servers maar met elkaar communiceren, lijkt me. Het zou wel rot zijn als de consol gamers op betaalde servers spelen en pc-ers alleen mee kunnen doen als ze ook voor die servers betalen. Maar goed, we wachten het af.
Wat is het probleem dan precies?
Probleem zou dan worden....
Dat probleem is er nu ook }:O

Oke flauw...
Toevoeging: Je gaat nog steeds over het Playstation/Xbox network, dus waarom zou dat opeens moeten veranderen?

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 16 maart 2016 14:35]

PC gamers betalen meer voor skins etc om dat soort dingen te bekostigen. Bovendien is dat Sony's/micorsofts beleid om je daarvoor te laten betalen, ik vraag me af of alle gameservers van dat geld wordt betaald, ik denk eerder dat je hierdoor met je vrienden kan praten buiten de gamelobbies om en dergelijke.
Nu de systemen nagenoeg over de zelfde architectuur beschikken is het ook niet een gekke beslissing om dit te overwegen. maar inderdaad, eindelijk!

Er is minder "vertaalslag" nodig als de architecturen (hardwarematig) op elkaar aansluiten.

[Reactie gewijzigd door Empo op 16 maart 2016 14:20]

Niet dat je processor architectuur ook maar iets te maken heeft met welke informatie je over je internetkabel stuurt. Maar ok, zou een geweldige toevoeging zijn.
Waarschijnlijk bedoelt hij de architectuur in zijn breedste begrip. Nergens heeft hij het over een processor architectuur. ;)
Zelfs dan nog... Je denkt aan 'speler X schiet in richting Y' achtige messages. Dat verschilt echt niet op een ander platform.
In het ergste geval loopt physics uiteen vanwege ander floating point gedrag.
kan nog lastig zijn.
je krijgt dan bijvoorbeeld dat bij een schot alle xboxen "raak" zeggen, terwijl de playstations "mis" zeggen.
Vanwege hacking laat je zulke belangrijke checks nooit door de client doen...
Was het maar waar.
maar je krijgt dan wel allemaal xbox spelers die vals spel gaan schreeuwen als de playstation de regels uitmaakt voor het potje, of andersom.
Daarom laat je het door de server checken.
en dan kan het nog erger, PS zegt links mis, xbox zegt rechts mis, server zegt raak.
Of big indian vs little indian.
Dat is toch wel een erg fundamenteel probleem waarbij als je dat niet corrigeert dan klopt je hele verkeer gewoon niet.
Als je het hebt over verschillende architecturen bij consoles is dat wel het onderwerp waar het 99% van de tijd over gaat ;)

Zoals al gezegd klopt het nog steeds niet, het is (was) onwil van de fabrikanten want technologisch staat er niets in de weg. Bijvoorbeeld Windows en Mac/Linux/andere POSIX-achtige systemen communiceren al decennia met elkaar, zelfs met verschillende soorten processors (x64, PowerPC, ARM, etc). Zelfs binnen de game-industrie zijn hier al zat voorbeelden van, want de matchmaking en game servers draaien niet op console hardware.
Game servers vooral in PS3 en X360 tijd draaiden wel degelijk op de consoles zelf. Xlive voordat de XOne werd gereleased deed alleen maar matchmaking, azure bestond nog niet waar de huidige servers in draaien voor xlive. PSN was hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door NC83 op 16 maart 2016 21:19]

Ik bedoelde dedicated game servers :) L2D2 en Battlefield Bad Company 2 hebben dedicated servers volgens een Google zoektocht, hier een artikel over Section 8: "The end result is that players on the console are allowed to experience large scale 32-player games, as well as run their own server which can be configured as they see fit."

[Reactie gewijzigd door Rafe op 17 maart 2016 07:36]

Ik heb dat artikel al een keer gelezen, op het moment zijn er maar heel weinig games die zo werken voor consoles, nu ligt dat iets anders omdat de Azure Cloud gratis is als je een XOne game maakt.

De voornaamste reden is geld, een peer to peer multiplayer setup cost niks, terwijl een dedicated server geld kost om te laten draaien. Er zijn maar weinig console gamers die zelf een server zullen opzetten voor publiek gebruik.
Ook dan klopt het voor geen zak :p
De verschillende architectuur heeft toch zeker wel invloed gehad op de manier waarop games ontwikkeld werden op de XB360 en PS3 en daardoor ook de informatie die werd verstuurd ;) Dat is ook een van de voornaamst aangevoerde redenen geweest in het verleden... nu zijn die verschillen veel kleiner en dus de kans op problemen ook een stuk kleiner. Uiteindelijk gaat het om de ervaring van de gebruiker en als die slecht is door de verschillen dan trekt het geen gebruikers.
Hoe je spel met de server communiceert regel je gewoon met software en heeft de ontwikkelaar op elk platform helemaal zelf in de hand :)

Dat heeft dus niks met de hardware te maken!
Architectuur gaat breder dan alleen de hardware, ik noem ook heel bewust niet de term hardware... Ontwikkelaars met verschillende engines e.d. aan de slag en daardoor was dus ook de software wezenlijk anders. Die verschillen zijn sinds XBOne en PS4 een stuk kleiner.
Er waren al heel lang engines die over meerdere platformen werkten. Ik durf te zeggen dat 99% van de cross-platform games zulke platformen gebruikten.

Sowieso, als een spel op 2 platformen werkt, dan gebruiken ze of al dezelfde engine met dezelfde netcode, of moeten ze de netcode nog schrijven en wordt het dus ook hetzelfde.
Architectuur is het probleem niet, de software en de cloud services die moeten met elkaar kunnen samenwerken.
Dat zou je relatief makkelijk kunnen doen door een messaging queue er tussen te zetten. Deze zijn over het algemeen makkelijk te porten en introduceren weinig (maar wel iets) aan overhead
messaging queue voor netcode lijkt me niet wenselijk. Dat introduceert latency. Dit soort berichten zet je liever niet in een wachtrij, maar moeten direct verwerkt worden.
Je in principe gelijk, maar je kunt natuurlijk ook het principe van een messaging queue overnemen voor interplatform communicatie
Uiteindelijk is het niets anders dan een protocol voor de interface overeenkomen. Worst case moet je weliswaar de applicatie helemaal opnieuw maken (al mag je wat mij betreft dan wel terug naar de programmeerschool) maar meer hoeft het niet te zijn om crossplatform te zijn. We kunnen immers als sinds jaar en dag bellen van een willekeurige telefoon naar een andere willekeurige telefoon. Conceptueel is dat hetzelfde als cross platform gamen.
Volgens mij kan je in Rocket League momenteel niet PS4 personen uitnodigen om mee samen te spelen, je kan ze enkel tegen je krijgen. Ik wil juist mensen kunnen uitnodigen, alleen tegen ze kunnen spelen vind ik niet veel meerwaarde hebben. Behalve dat 9 van de 10 een hoge ping hebben wat mij dan weer goed uitkomt...

correct me if i'm wrong

[Reactie gewijzigd door Facenoise op 16 maart 2016 14:17]

Je kan gweoon een private match starten en dan je ps4 vrienden laten joinen. Je kan alleen geen party maken en zo samen random internet lui tegen je krijgen. Hopelijk maken ze dit in de toekomst nog beschikbaar.
Goed om te weten. Dit wil ik nu proberen!
Ik correct je niet want je hebt gelijk. Het zal inderdaad pas echt leuk worden als jij op je PC in teamverband met vrienden kunt spelen op een Xbox of een PS4
Tijd om het stof van mijn xBox360 af te poetsen dus?
Of zou dit alleen met de nieuwste xBox ONE en PS4 mogelijk zijn?
Ga er van uit dat dit niet geldt voor de xbox360/ps3 aangezien die consoles ook steeds meer uitgefaseerd worden.
Tijd om het stof van mijn xBox360 af te poetsen dus?
Of zou dit alleen met de nieuwste xBox ONE en PS4 mogelijk zijn?
Denk het wel ;)
Alleen de eerste reden die ik al kan bedenken; meer mensen die willen overstappen.
En er zullen nog wel tal van andere redenen er voor zijn.

But surprise me :Y)
Erg handig idee! Vooral een samenwerking tussen Sony en Microsoft zou voor veel games goed zijn voor de algehele player base (op console). Die zou dan ineens gigantisch groeien!
Inderdaad. Denk ook aan dat bijvoorbeeld bij CoD het aantal game modussen beetje beperkt moet blijven omdat het zich anders teveel uitspreidt en je te weinig spelers hebt (bij minder populaire modus). Als je player base combineert kan dit hiervoor flinke voordelen opleveren.
Dit is mooi nieuws! Kunnen mijn vrienden me minder be´nvloeden welke console ik koop :P . Misschien dat dit ook wel veel kan gaan schelen in de niet-drukte bij kleinere multiplayer spellen.
Super goed nieuws natuurlijk! Ik ken namelijk genoeg mensen die console veel prettiger vinden dan pc, en daarom geen pc willen bouwen. Of dat ze geen geld hebben voor een vrij dure game pc.

Dit is dus een best handige oplossing. Skypen via je console + met pc gamers gamen (je vrienden bijvoorbeeld). Vrij goedkope oplossing dus, voor de gebruiker dan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True