Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: qbig1970

Gebruikers van Xbox Live hebben al enige tijd te maken met een storing, waardoor zij onder andere gekochte games niet kunnen opstarten. Het is niet de eerste keer deze maand dat er problemen zijn met de online-gamedienst van Microsoft.

Onder andere op Gathering of Tweakers worden al enige tijd problemen gemeld. Microsoft heeft via zijn Twitter-account bevestigd dat klanten via Xbox Live mogelijk geen games kunnen kopen, of aangeschafte games kunnen openen. Verder laat de statuspagina van Xbox Live zien dat er ook een storing is bij EA Access. Microsoft laat weten dat het eraan werkt om de problemen te verhelpen, maar het is onduidelijk wanneer er een oplossing is.

De gemelde problemen vormen onderdeel van een reeks aan storingen waar Xbox Live deze maand mee kampt. Zo worden al ongeveer een week lang storingen aan verschillende features van Xbox Live gemeld, al komen deze niet bij iedereen tegelijkertijd voor. Het is onduidelijk wat aan deze reeks problemen ten grondslag ligt.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Het is gewoon een (vrij grote) ddos aanval. http://europe.newsweek.co...soft-hackers-429452?rm=eu
[...] New World Hackers says the latest campaign is a form of protest against major corporations not having adequate security protection. [...] Major companies like this have massive servers but no real protection. We want Xbox to update the protection they have, which isn’t much.”
Het zou fijn zijn als New World Hackers hun "facts straight" zouden krijgen. Microsoft heeft in het verleden laten zien dat ze juist wel adequate security beveiliging heeft. Ondanks de enorme rijkwijdte van hun services liggen er nog geen persoonsgegevens op straat en zijn hun servers nog niet gehackt. Security updates hebben ze in het afgelopen jaar verplicht via W10. Oudere OS'en zijn ze hard aan het uitfaseren. Al hun Azure diensten updaten ze regelmatig met patches. En ook bij XBox hebben ze een vrij stevig update beleid. Ze vangen vrijwel continue een DDos op die wel ergens plaatsvind. En ze hebben een stevig security team dat continue werkt aan verbeteringen.

Zeg nou zelf, hoeveel kan je verwachten van een bedrijf?

Met deze DDos aanval laten ze alleen maar zien dat ze het netwerk plat kunnen krijgen als je er nog meer pakketjes tegenaan smijt. Het is dezelfde groep als achter de BBC aanval -- dat was een DDos van +/- 600 Gbps. Tsja, er zit ergens inderdaad een grens.

Dit heeft helemaal niets met een demonstratie te maken. Ze willen gewoon hun inches laten zien. Nou, grote jongens hoor. En nu kappen met die onzin. :(
Het is gewoon digitaal vandalisme. In plaats van bushokjes stuk te maken, proberen ze servers van grote bedrijven stuk te maken.

En dan roepen ze wat populistisch om het goed te praten.
Ook gewoon hard bestraffen, aangezien er een hoop tijd en energie word weg gegooid aan deze onzin. En niet te vergeten dat er waarschijnlijk ook nog een botnet gebruikt word.
Denk dat er teveel problemen zijn met het toewijzen van de ddos-aanval op 1 persoon om sterke sancties te laten gelden. Ik ben het eens met astlaste - het gaat hier alleen om mensen die willen laten zien wat voor coole dingen ze wel niet kunnen, aldus hun eigen quote "Demonstration of power".
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze geen tijdelijke oplossing geven. Nu kunnen de mensen die iets hebben gekocht een tijdje eigenlijk helemaal niets, of in ieder geval niets met die games. Misschien zouden ze gewoon een tijdelijke oplossing moeten bieden, aangezien het hun fout is met die storingen, maar misschien zie ik dat fout
Je kan via de system settings naar Go Offline en dan kan je al je spellen weer spelen. Of je trekt je internetkabel eruit.
Mja eigenlijk moet dat ook gewoon in dit bericht staan. Maar het blijft slecht hoe de Xbox One met connectieproblemen als dit om gaat.
maar is dat dan een xbox probleem dat als de servers ofline zijn dat je de spelen niet kan spelen of eerder de ontwikkelaar die dat zo gedaan heeft?
Microsoft probleem. Als Microsoft de Xbox en het internet systeem van de Xbox niet zo hadden ontworpen dan hadden de games er ook automatisch anders mee omgegaan.
Je kunt het denk ik met steam vergelijken. Als een game niet via steam hoeft gespeelt te worden dan maakt het rechtstreeks verbinding met de servers, maar als hij met steam moet worden gespeelt dan gaat de internet verbinding via het steam programma (niet perse via steam servers).
Mwoah, het is eerder dat het nog niet voor was gekomen dat servers op deze manier worden aangevallen, maar ik hoop dat ze er straks beter mee om gaan ja.
helaas voor hoop games niet, nog even de multiplayer games daargelaten, ook Need For speed heeft een internetverbinding nodig (geen gold, maar wel EA access).
Idd, ik probeer het net uit, maar een aantal games heeft het nog steeds niet inderdaad.
Niet van je digitale games die een check doen op de server of je een aangeschaft exemplaar hebt staan. Wel fijn als daar een oplossing voor zou komen.
O dankjewel, dat had ik nog niet gezien
Als je dat doet en nadat het spel is opgestart je de internetkabel erin doet, kan je dan online spelen?
Nu kunnen de mensen die iets hebben gekocht een tijdje eigenlijk helemaal niets, of in ieder geval niets met die games.
Hmm... ik weet niet of je hier kunt spreken over "gekocht" of "kopen". Kopen wil zeggen dat er van eigenaar wordt gewisseld. Na de koop ben je onafhankelijk van de koper. Als je het spel koopt en je bent nog afhankelijk van Microsoft, dan is er toch geen sprake van koop? Huren komt al iets in de buurt, want dat betekent "in gebruik nemen tegen betaling". Aangezien het een eenmalige betaling is en geen periodieke betaling, lijkt het toch meer op een soort combinatie tussen huren en bruikleen, maar niet kopen.
Maar misschien zie ik dat fout.
uhh je koopt de game niet maar een licentie om het te mogen gebruiken.. er betreft dus echt wel een koop.

Zelfde met Windows, Office, autocad, Photoshop enz.. je koopt de software niet maar een licentie op de software.. De licentie geeft aan dat je het product mag en kan gebruiken.. Of je zo iets nou fysiek aanschaft door een schijfje of digitaal..
Zelfde met Windows, Office, autocad, Photoshop enz.. je koopt de software niet maar een licentie op de software..
Bij Photoshop weet ik zeker dat de licentie vroeger te koop was. Tegenwoordig moet je elke maand voor de licentie betalen (bron: PCWorld). Dat is dus geen koop maar een abonnement of huur van het product.
Bij Xbox weet ik niet precies hoe het zit, maar als je een licentie voor een game koopt en je bent daarna nog afhankelijk van Microsoft, dan is het geen koop. Na een koop is de koper niet meer afhankelijk van de verkoper. :)
Een licentie is niets meer dan gebruikers recht het zegt per definitie niet hoe je het kan en mag gebruiken. Er kan zo maar in de overeenkomst staan dat je online moet zijn en je user ID gecontroleerd moet worden bij Online aan kopen..

En ik denk op het stukje van Adobe dat zij voor zich zelf een goede stap hebben gezet. Gezien je zo veel ligaal gebruik ziet van o.a. Photoshop enz.. Met PhotoShop abbo voor 19,99 per maand is dat denk ik wel een goede stap voor hen, de hobby fotograaf die af en toe Photoshop gebruikt kan zo betaalbaar toch PhotoShop gebruiken. LightRoom kan je nog steeds kopen voor 109 euro.

Microsoft doet ook niet anders met hun Office 365 variant.. Betaalbaar en goedkoper dan kopen eigenlijk.. 1x 500 euro neertellen voor 1 licentie of 100 euro voor 5 PC's inc upgrades.. voor veel kleine ondernemingen beter betaalbaar.
Licentie voor games/software zijn levenslang. Stel nou dat MS morgen vlak nadat jij een game koopt de Store permanent offline gooit en ze zijn de enige waarbij je met je licentie het product kan ophalen....
Je bent het dan gewoon kwijt, terwijl als je een licentie koopt via een fysiek medium je dit probleem niet hebt en je de rest van je leven kan doen en laten wat je ermee wilt.

Klinkt zoals jael_jablabla aanhaalt inderdaad als huren. Dat het een soortgelijke licentie betreft maakt een digitale store aankoop niet gelijk aan het kopen van een fysiek product maar als het huren van je paspoort.
Succes met fysieke aankopen. Zelfs veel grote software pakketten worden niet meer fysiek verkocht. OSX is zelfs niet te koop 😂😂.

Niet alleen games maar ook applicaties gaan steeds meer naar online content. Windows moet minimaal elke 90 dagen een keer aan het internet hangen om de licentie te controleren. Wat nou als me stopt en je laptop of pc de dienst niet meer kan bereiken?? Zelfde met office.

Of wanneer Adobe stopt met online aan bieden van de software??

Overal zitten risico's aan. Zelfs aan fysieke games. Ja je schijf is beschadigd wat nu?? Je hebt al een licentie. Toch moet je het spel opnieuw kopen. Of het spel is niet meer te koop omdat de game te oud is of de console is EOL.

Doom scenario's ooit zal het stoppen maar dat zal niet gebeuren voor over 2 generaties volgende consoles.
Dank je :P Ik vind het niet zo prettig dat meer as a service wordt. Waarom moet digitale/analoge data zo anders behandeld worden als al het andere in de wereld. Ik snap best dat het een beetje beschermd mag worden en niet iedereen het (in eerste instantie) maar gratis ergens vandaan kan plukken. Maar zolang ik mijn gekochte producten niet kan gebruiken zoals ik wil geef ik ze geen ongelijk en doe ik vrolijk mee.

Mijn gekochte film niet op mijn telefoon in de trein kunnen kijken? Met games zit je aan allerlei troep vast (uplay, origin, steam, Epic launcher.... zucht) Netflix niet offline beschikbaar maken? Muziek digitaal is er weinig keuze zonder je scheel te betalen of vast te zitten aan online diensten wat constant wijzigd (*kuch* youtube, spotify *kuch*).

Hoe je het went of keert, The Piratebay en vergelijkbare diensten geven mij wel wat ik wil. Ik ben niet beroerd om te betalen, Netflix had ik ook het 4x tegelijk kijken pakket terwijl het maximaal door 2 gebruikt werd, no problemo, was het meer dan waard. Niet Netflix hun schuld, ik waardeer hun inzet echt (zelfde geld voor Spotify). Maar wat de media bedrijven willen past gewoon niet meer, het heeft nooit gepast eigenlijk, alleen nu zien mensen wat makkelijker meer van de wereld en zijn mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door batjes op 24 februari 2016 21:48]

Je kan best iets kopen en voor features afhankelijk zijn van de verkopende partij, je koopt een Android maar hebt nog wel Google nodig om bepaalde features te kunnen gebruiken. Hier koop je een licentie maar heb je de feature genaamd internet connectie nodig om te controleren of het daadwerkelijk gekocht is.

Anders kan je volgens jou redenatie dus niks kopen waar een internet verbindingen bij gebruikt word.
Anders kan je volgens jou redenatie dus niks kopen waar een internet verbindingen bij gebruikt word.
Volgens mij wel, toch? Ik koop een iPhone. In plaats van dat ik afhankelijk blijf van de cloud van Apple, kan Apple aan mij ook software leveren waarmee ik mijn eigen cloud kan opzetten op het internet. Dan ben ik toch niet meer afhankelijk van Apple? Bij huren blijf je in contact met de leverende partij zolang de huur duurt, lijkt me.
Dit is zeker weer zo'n goede motivatie waarom je je, met (online) beveiligingen afgeladen, games legaal moet kopen?

Dat een online multiplayer game niet werkt is nog n ding maar dat je zelfs je gekochte (single player) games niet kan starten vind ik ronduit schofterig.

Nog even en dit soort "beveiliging" wordt zover doorgevoerd dat je straks je hele pc niet meer kan gebruiken als er geen verbinding is met MS.

Dat je je producten enigszins probeert te beschermen kan ik echt wel inkomen maar het lijkt wel alsof het eerder regel dan uitzondering wordt dat betalende klanten er alleen maar hinder van ondervinden.
Mwoah, ze hebben nu door welke servers ze moeten DDOSsen
Niettemin zijn betalende klanten de dupe van het "falen" van hun online dienst. Het is totaal niet relevant wat de oorzaak is in dezen. Het is niet de eerste keer en het komt op ieder platform voor.

Of er nu een server op zijn gat ligt, of dat mijn internetprovider een storing heeft, of dat de muis van de buren mijn netwerkkabel opgegeten heeft ... het zou mij niet moeten belemmeren om een offline single player game te spelen.

Niemand zou het accepteren als de mens-erger-je-niet-doos weigert open te gaan omdat er geen internetverbinding is. Of dat de stereoinstallatie weigert aan te gaan omdat er geen internetverbinding is. Of dat het fietsslot weigert open te gaan omdat er geen internetverbinding is. En ga zo maar door. Waarom accepteert men dat dan wel van dit soort producten?
Toch heb ik moeite te geloven dat dit om gekochte games gaat. Ik zie nergens voorbeelden staan van welke spellen dit zouden moeten zijn.

Als ik Rise of the Tomb Raider online gekocht heb (single player game) en niet kan spelen zodra XBL down is, vind ik dat zeer kwalijk. Gaat het om games with gold of Need for Speed, dan snap ik dat en is het ook niet MS zijn schuld.

MS is zijn imago dankzij de launch nog niet helemaal kwijtgeraakt zo te zien. PSN ligt er veeeeel vaker uit (als ik reddit mag geloven en de vele berichten vergelijk met hoevaak er XBL outages zijn geweest), maar krijgt hier een stuk minder gezeur over. Ik ben de PSN Hack echter nog steeds niet vergeten, MS heeft nog nooit een vergelijkbaar probleem gehad.
Psn ligt er mischien vaker uit maar al mijn online aankopen en psplus games kan ik gewoon offline spelen. Wel de single player en geen mp natuurlijk.
Maar volgens mij is voodoo_willie ook geen console gamer maar een pc-gamer, en daar vergelijkt hij de consoles mee. Volgens mij vergelijkt hij het niet met de PS4 die inderdaad nog meer en langere downtimes heeft.

Hij heeft natuurlijk een punt dat bepaalde digitale games met een single player modus voor sommige xbox gebruikers niet te spelen zijn/waren.. Dat is gewoonweg fout en zou niet mogelijk mogen zijn.

Zelf heb ik het nog niet getest, kan het vanmiddag wel doen door de UTP eruit te halen en bijv AC blackflag oid te starten (nadeel is, is dat veel games nu een account nodig hebben van de uitgever.. Volgens mij ook AC doet iets met ubisoft ofzo? en met fifa ben je afhankelijk van ea dus ik zal eens testen hoe de xbox one daarmee omgaat zonder internet verbinding )
Maar als ik een melding krijg dat ik fifa niet kan starten doordat die geen verbinding met EA kan maken, dan kan ik daar MS niet boos voor aankijken maar moet ik bij EA zijn :P
Toch heb ik moeite te geloven dat dit om gekochte games gaat. Ik zie nergens voorbeelden staan van welke spellen dit zouden moeten zijn.
Ik heb Forza Horizon 2 digitaal via xbox.com gekocht en kon deze gisteravond niet spelen i.v.m. een storing. Kreeg constant foutmeldingen dat de game niet gevonden was o.i.d.

GTA V heb ik retail gekocht (dus gewoon schijfje in de winkel), deze kon ik wel offline spelen.
Ik heb FIFA 16 digitaal gekocht. Als ik het spel wilde starten kreeg ik de melding dat het niet ging, en dat ik een disc moest gebruiken indien ik deze had.

Het systeem op offline zetten zorgde er echter wel voor dat ik de game kon starten, maar vooraleer ik daar achter was was mijn zin om te spelen al wel lang over.

Ik heb nog wel een poging gedaan om offline te gaan -> spel starten -> online gaan (XBL multiplayer was niet down), maar dan sloot hij het spel onmiddellijk af met dezelfde foutmelding als voorheen.
Das juist het leuke. Als je internet down is, heb je dit probleem niet en doet de Xbox het gewoon. Het probleem is nu dat de servers wel bereikbaar zijn, maar niet de juiste signalen geven of te langzaam reageren.
En als een vrachtwagen jou favoriete lokale supermarkt aan gort rijdt kun je daar ook je boodschapjes niet meer halen, schofterige supermarkt! Stoeptegel door de voordeur heen!!!!
En toch wordt het wel geaccepteerd dat je geen geld op kunt nemen bij een bank waar op dat moment een overval is.

Hoe ontzettend irritant en vervelend dit ook is (als X1 bezitter), ik hoop dat MS een manier bedenkt om dit op te lossen. Bijvoorbeeld een periodieke check ipv elke keer bij de start een controle doen.
Het is inderdaad erg vervelend dat je je digitale gekochte games niet kon spelen. Als je nog een disc had van de game had je die nog wel kunnen spelen (zonder MP dan) .
Het is niet alleen "erg vervelend", het is gewoon ronduit belachelijk.

Mijn laatste console (PlayStation 1) was gelukkig van vr de online ellende. Maar ik zie de problemen regelmatig bij familie en kennissen die wel de nieuwere consoles hebben.

Ik ben bepaald geen agressief mannetje en ik heb bovengemiddeld veel geduld en begrip voor technische problemen maar ik zou intussen mijn console echt persoonlijk naar de betreffende fabrikant geretourneerd hebben. Met een stoeptegel eraan door het raam welteverstaan. :+

Eigenlijk zou iedereen gewoon dergelijke games en diensten moeten weigeren aan te schaffen en stoppen met het gebruiken van wat men al heeft (of retourneren). Een dergelijk statement zou wellicht wat zoden aan de dijk zetten.
Dit geld alleen voor de XBOX. Microsoft heeft een console gemaakt die erg afhankelijk is van een (constante) internet connectie. Je moet de console zelfs online registreren bij installatie.

De playstation aan de andere kant heeft een solide offline modus.
Hm, en wat bedoel je met online registeren? Ik moest naar mijn weten 1 ding doen: inloggen met mijn @live.nl account waar mijn username aan gekoppeld is en indien ik er geen had moest ik die aanmaken samen met een username.
Volgens mij moest ik dat ook gewoon op de PS4 doen hoor :P Echter heb ik ongeveer 1 dag zonder gezeten met de PS4 want een creditcard was toendertijd verplicht om door de installatie te gaan, moest gewoonweg een 3vcard kopen ( want ik heb niks met creditcards) om door de installatie van de PS4 heen te komen..
Nu weet ik niet of die eis eruit gehaald is, maar dat was mijn eerst hoofdpijn dingetje van de PS4, dan nog niet over PSN te beginnen. Dus laten we hier aub gelijk over stoppen :)
Ik heb nog nooit een creditcard gebruikt. Ik heb de ps4 vanaf de eerste dag. En ja ook psplus vanaf dag 1. Onzin dat creditcard verhaal.

[Reactie gewijzigd door nivek4891 op 24 februari 2016 09:31]

Heb het zojuist gelezen op de site van Sony, je bent WEL verplicht een CC te gebruiken indien je de gratis proefversie van PSN wilt gebruiken voor een x aantal dagen.
Dit was inderdaad iets wat ik wilde, op de xbox hoef je hier geen creditcard voor te geven, het is gewoon een gratis proefperiode. Bij de PS4 / psn moet dat wel ( nog altijd ) staat in de faq van Sony zelf.

Dus dit zorgde waarschijnlijk tussen jou en mij een verwarring, ik wilde de proefversie gebruiken bij de eerste keer opstarten van de PS4, en was dus verplicht een CC te hebben. Schandalig maar goed, zal wel iets met stiekeme contracten te maken hebben.

http://nl.playstation.com...20FAQ%20(FINAL)%20DUT.pdf

Dusja beetje onzin jou reactie toch? Ik ben niet bij deze site gekomen door over proefversies te google, maar door aan te geven op google: creditcard nodig ps4 eerste keer gebruiken.. Volgens mij eerste link :)

Was tevens mijn eerste frustratie over de PS4 hoor, ik ga ook niet de rest opnoemen, iig nooit geen last van deze ellende gehad bij mijn xbox 1,360 en one..

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 24 februari 2016 09:48]

Je geeft toch zelf ook aan dat de creditcard nodig is voor de proefversie van psplus. Dit heeft toch helemaal niks te maken met het gebruik van de ps4 opzich. Die kan je gewoon uit de doos halen registreren en gamen zonder een creditcard. Dat jij nou pers die proefperiode van psplus wil gebruiken en daardoor een creditcard aan moet schaffen ligt geheel aan jou.
Klopt, was de xbox gewend ( 360 ) toen der tijd waarbij dat allemaal niet nodig is. Je maakt een username / live account, en tada je krijgt gelijk je proefperiode. Bij de PS4 kwam ik niet verder in het installatie proces zonder creditcard ( inderdaad om reden dat ik die proefperiode wilde hebben ). Dit is ook iets wat ik hierboven vermeld had, het ging inderdaad om een proefperiode die ik tijdens de installatie actief wilde hebben maar niet kon zonder CC. Wat jij allemaal nu zegt had ik zelf ook al aangegeven.

Maar indien je een xbox gewend bent heb je daar allemaal geen last van.
Steam kan dit ook overkomen. Zelfde als met origin of Uplay. Je kan dit gewoon op dit moment moeilijk tegengaan.
Het zal niet veel helpen. Maar zoals gezegd: het zijn echt giga aanvallen. Daar kun je je ook niet echt tegen wapenen (of het kost je echt gigantisch veel zonder dat je dat er ooit uit gaat halen, je maakt jezelf alleen een groter doelwit). Maar ik ben ook niet tevreden hoe het systeem ermee om gaat. Dat moet ook anders.
Nja buiten dat ik hier allemaal gelukkig geen last van heb op de xbox one is het natuurlijk niet goed, maar om deze reden direct een dikke vinger te geven, nah.. Ik heb in de afgelopen ~10 jaar zelden iets meegemaakt, net als nu,, ja het is een feit sommige hebben er last van maar dat ik voor hun een dikke vinger zou moeten opsteken..

Maar uiteraard het is niet normaal dat games die je digitaal download/installeert dat die nu voor sommige niet speelbaar zijn, dat er iets mis kan gaan met het multiplayer gedeelte ok maar dit is natuurlijk wel naar..

Echter ik vind het pc-gamen totaal niks meer, ben er al een enige tijd geleden vanaf gestapt, veel keuze heb ik niet.. Ja de PS4 maar daar wil ik in deze discussie al helemaal niet over beginnen want dan ben ik volgend jaar nog niet klaar.

Ik ben dus gewoon een tevreden xbox (one) gebruiker, nooit iets te klagen gehad daar eigenlijk :) Dus die dikke vinger zullen ze echt niet snel van mij krijgen :D
Dit was gisteren Tweakers. Dit was vanmorgen rond 12:00 gefixt.

Er zijn wat knakkers die Xbox Live de hele week al platleggen

http://europe.newsweek.co...soft-hackers-429452?rm=eu
Bij mij werkt het anders nog steeds niet, kan nog steeds geen items zien in de store of hij doet er een uur over om de items te laden.
Vanmiddag heeft het het gewoon gedaan, maar het lijkt nu ook weer af en aan te zijn.
Pff, wat een lozers weer
New World Hackers says the latest campaign is a form of protest against major corporations not having adequate security protection.
Juist ja, want met capaciteit ga je echt security problemen naar boven halen. Er lekken geen gegevens, dit is alleen puur irritatie voor de gamers. En zoals al eerder bij de BBC het geval was: tegen dergelijke grote aanvallen doe je als bedrijf gewoon weinig. Dat is een kwestie van wachten tot het over gaat. Wel geef je ze meer reden om harder op te treden tegen botnetwerken.

Sowieso zou ik het een verbetering vinden als grote partijen hun klanten/gebruikers kenbaar gaan maken als ze onderdeel zijn van een botnetwerk (omdat het IP mee deed aan een aanval bv). Dat bij Google op de homepagina een waarschuwing verschijnt met "uw pc is mogelijk besmet, draai een professioneel antiviruspakket of schakel een professional in" oid. Want laten we wel wezen, de meeste botnets maken gebruik van andermans PC en andermans netwerk.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 23 februari 2016 20:56]

J ik ben zeker boos op deze "hackers" maar ik ben nog veel bozer op al die idioten die hun PC niet goed beveiligen.
Geleende games daarentegen kunnen prima opgestart worden 8)7
Gisteravond werkte de Netflix app op mijn Xbox One daardoor ook niet. Gelukkig is dat nu opgelost.
Ik speel weinig games. Maar dit is wel de reden dat ik liever een fysieke disc koop en dan ook zonder online check. Want nu is het een storing, volgend jaar hebben ze er geen zin meer in en je gekochte spul is dan ineens waardeloos.
Helaas is het met retail versies tegenwoordig ook vaak dat ze een internet connectie vereisen.
Hier werkt inmiddels alles weer....
de meest bizar foutmelding van de afgelopen 24 uur was wel dat de YouTube app op de Xbox One om een disk vroeg... ;)
Dit is n van de redenen waarom ik nooit retail games digitaal zal aanschaffen. Je bent overgeleverd aan de grillen van je eigen verbinding, je provider, de externe dienstverlener en evt. andere betrokken partijen. Dit terwijl je een disc (met doosje vaak voor minder geld) altijd kunt gebruiken, zij het misschien zonder de MP functionaliteit. Niet alleen nu, ook over 5, 10 of misschien zelfs 30 jaar; net als dat nu NES games nog steeds leuk zijn om te spelen.

Digitaal, nee bedankt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True