Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties
Submitter: Dutchredgaming

Uitgever Electronic Arts maakt bekend dat de pc-versie van de reboot van Need for Speed op 15 maart verschijnt. De game kwam eind 2015 al uit op de PlayStation 4 en Xbox One. De pc-versie van de game heeft een unlocked framerate en kan in 4k-resolutie gespeeld worden.

Aanvankelijk had EA het plan om de pc-versie van Need for Speed gelijktijdig uit te brengen met de consoleversies in november, maar de introductiedatum werd uitgesteld tot 'lente 2016', omdat er meer tijd nodig was om de grafische eigenschappen te verbeteren. Nu is de exacte datum bekendgemaakt en laat ontwikkelaar Ghost Games weten dat er geen lock op de framerate zit bij de pc-versie. Op de consoles is dat wel het geval, daar draait het spel op 30fps.

Ook wordt het mogelijk om handmatig te schakelen in het spel zodra de pc-versie uitkomt. Waarschijnlijk komt die feature ook naar de consoleversies met een update. Verder krijgt de pc-versie alle updates die al zijn uitgebracht voor de consolevarianten. Tweakers publiceerde eerder al een review van de PlayStation 4-versie van Need for Speed.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Wel grappig dat "Unlocked framerate" tegenwoordig al wordt gebruikt voor reclame, waar gaan we naartoe?
Helemaal mee eens. Datzelfde geldt wat mij betreft ook voor het 4k verkoopargument. Genoeg games uit het jaar kruik (relatief gezien) die gewoon 4k 'ondersteunen' omdat de ontwikkelaar de moeite heeft genomen om wat onafhankelijker van de resolutie te programmeren. Diezelfde moeite zouden ontwikkelaars wat mij betreft ook wat vaker mogen doen als het gaat om aspect ratio's. Het is wel wat extra moeite, dat snap ik, maar naar mijn idee zou het toch echt de moeite waard moeten zijn om bijvoorbeeld wat functies te schrijven die afhankelijk van de resolutie de juiste plaats van hud elementen bepaalen. Daar wordt je als programmeur toch ook alleen maar gelukkiger van.

Hoe dan ook, ik sla deze game om een heel andere reden over. Een racegame anno 2016 met gebrek aan ondersteuning voor stuurtjes, daar beleef ik toch echt geen lol meer aan. Edit: op aangeven maar even de trailer gekeken. Ik nam te vroeg aan dat ook de pc versie geen ondersteuning voor stuurtjes zou hebben, maar dat valt dus alles mee.

[Reactie gewijzigd door DribbelDog op 11 februari 2016 23:03]

Genoeg games uit het jaar kruik (relatief gezien) die gewoon 4k 'ondersteunen' omdat de ontwikkelaar de moeite heeft genomen om wat onafhankelijker van de resolutie te programmeren.
Toch wil je wel een beetje fatsoenlijke textures etc hebben als je op dergelijke resoluties wil spelen. Het is wel iets meer dan resolutie onafhankelijk programmeren.
Meeste textures worden toch al wel op ziek hoge resoluties gemaakt neem ik aan? Volgens mij worden ze daarna compressed meegeleverd voor 1080p om de bestandsgrootte niet zo hoog te krijgen? (niets van dit alles is op bron gebaseerd hoor, so correct me if I'm wrong)
Ligt aan de game.

Fallout 4 upscaled brakke low res textures op ultra. Meer geheugen gebruik GPU geen zichtbaar verschil in game.

De meeste games hebben op pc meerdere opties die er toe doen. hoe lager je kiest hoe meer gecomprimeerd of lower res ze zijn.
zoals barnet het al zei ligt het inderdaad vooral aan de game; hogere resolutie van textures betekent ook meteen een pak meer data...

neem bv star citizen; daarin zijn zelfs textures voorzien voor multi-panel 8K (bv 3 8k schermen naast elkaar), een simpel ruimteschip neemt dan aan textures al meteen een paar honderd megabyte weg,
8k textures hebben dan ook een resolutie van 8192 op 8192 pixels (zo'n dikke 67Mpixel), zet daar dan HD Textures tegenover die 1024 op 1024 pixel meten (da's toch een half scherm in de breedte en bijna volledig in de hoogte) en je merkt meteen op dat die super-highres textures 64x groter zijn, een figuurtje dat op HD 8MB aan textures wegneemt zal dan op multipanel Superultra-hd ineens 512MB aan textures wegsnoepen.(al wordt voor Full HD ook soms gebruik gemaakt van textures aan 2k, zodat schermvullend kunnen zijn; dan zijn ze dus 2048*2048=4.2 Mpixel per texture)
er wordt dan ook gezegd dat de volledig afgewerkte versie van star citizen 'well over 100gb' zou worden; ik neem dan aan dat ze het 8k texturepack bijgevoegd hebben..

uiteraard moet je een beest van een gfxcard hebben om met die 8k textures te gamen, alsook een ( of meerdere) peperdure monitoren en om de game streamlined te laten lopen een pak ram-geheugen voor de caching/buffering en een snelle ssd waar de game vanaf draait (of twee ssd's in raid) zodat je geen haperingen krijgt tijdens het spelen. wie SC op full max wil spelen zal dus ook full max prijs mogen betalen voor z'n hardware; al draait het spel ook perfect op een fullhd monitor.

nieuwe games de dag van vandaag zouden in princiepe by default ook 4k moeten ondersteunen, niet omdat zo weinig mensen het vandaag al hebben, maar vooral omdat die groep groeit en genoeg gamers games die nu nieuw zijn over een jaartje of twee pas zullen spelen (wachten op steam sales, grote backog met te speeln games, en vele andere redenen) en tegen dan zullen de 4k monitoren weer wat meer betaalbaarder zijn geworden en dus beter verkopen; en uiteraard ook meer mensen zullen tegen dan een gfx card hebben die 4k met een deftige framerate kan weergeven.
Als je de trailer had gekeken, had je geweten dat de pc versie WEL ondersteuning heeft voor stuurtjes. ;)
Een arcadespel waar je heel snel van links naar rechts moet kunnen gaan speel je toch niet met een stuurtje? Het voordeel van een stuur en pedalen is dat je je inputs veel beter kan controleren dan met een gamepad en vooral een keyboard. Maar voor een spel als NFS maakt dat toch niet uit?

Tenzij deze telg veel minder arcade dan de vorige is natuurlijk. Geen idee, ik speel ze al enkele jaren niet meer...
Er zit ondersteuning in voor minstens 3 merken aan sturen en voor controllers. Daarnaast krijgt de game vanaf de PC release manual transmission als optie. Wat wil je nog meer?
Het is in dit geval eerder gebruikt omdat de vorige NFS delen op de PC 30fps locked waren. Dan is het niet meer dan logisch om bij de volgende deel die unlocked fps heeft, dat duidelijk te benoemen.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 11 februari 2016 19:24]

Maar toch niet in de trailer...

Overigens ziet het er goed uit,maar ik heb nog nooit een leukere NFS gehad dan NFS3 most wanted.
Oh reken maar dat het nut heeft om in de trailer te benoemen. Anders waren er veel mensen (inclusief ikzelf) er vanuit gegaan dat het weer net zoals de vorige gelockt zou zijn.
volgensmij ben je in de war NFS 3 was Hot Pursuit, als je most wanted bedoeld is dat deel 9
Elk pc spel met ingebouwde fps lock moet gewoon geboycot worden.
Mij vertelt het alleen maar dat het een slap console-aftreksel wordt met dito content en een bijzonder lage drempel.

Next!
meh, zo vaak is die niet locked hoor, meestal alleen als de PC-versie echt zeg maar prioriteit 10 heeft op een schaal van 1 tot 10. Nee, zo verschrikkelijk is het niet gesteld daar mee. Met de vorige generatie gebeurde dit ook gewoon af en toe, net als nu.
Erger nog vind ik dat ze 'handmatig schakelen' ook op die zelfde manier gebruiken. Het is een race game, dan hoort zoiets als zelf kunnen schakelen er gewoon standaard in te zitten en niet toegevoegd met een update ;(
In mijn herinnering ziet deze trailer er even goed/slecht uit als NFS Most Wanted vroeger (2005). Grappig is dat. Komt misschien omdat de game toen echt een indrukwekkende stap vooruit was (in ieder geval Underground 1) en dit niet bepaald bijzonder is. The Crew ziet er in ieder geval beter uit en die is 100% open.

edit: Blijkbaar is er een verduidelijking nodig.

Ik beweer niet dat deze game grafische gelijkwaardig is aan de game uit 2005. Ik beweer ook niet dat het grafisch aspect het meest belangrijke onderdeel in een racegame is. Mijn herrinering over hoe Most Wanted er toen uit zag lijkt verdacht veel op deze trailer. Als je het 1 op 1 gaat vergelijken dan valt het meestal tegen. Carmageddon ziet er bijvoorbeeld nog belachelijker uit dan je je kunt voorstellen. http://speed-new.com/wp-content/uploads/2015/05/35345434.jpg

Hiertuit volgt wel dat de game graphics een beetje underwheling zijn.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 11 februari 2016 21:50]

Je kunt veel kritiek hebben op deze Need for Speed reboot, maar vrijwel iedereen is het erover eens dat de graphics echt fantastisch zijn. Totaal niet vergelijkbaar met NFS Most Wanted uit 2005.

Als je dan toch echt de vergelijking durft aan te gaan:
NFS uit 2015: http://cdn.wccftech.com/w...5/06/Need-for-Speed-7.jpg
NFS MW uit 2005: http://www.ixbt.com/video.../nfsmw/nfsmw_gf7600_1.jpg

NFS uit 2015 ziet er bijna foto-realistisch uit, alsof je naar een movie blockbuster aan het kijken bent. NFS MW uit 2005 ziet eruit als een mobile-game. Misschien dat je in de war bent met de NFS: Most Wanted titel uit 2012? Zelfde naam, ander jaar. De 2012-titel ziet er heel anders uit dan de 2005-titel. Hier een screenshot van 2012: http://www.gamersyde.com/...most_wanted-20789-47.html

The Crew staat trouwens bekend om de maar erg matige graphics. Met de uitbreiding zijn de graphics een klein beetje verbeterd, maar het spel blijft lelijk. Hier wat screenshots van The Crew:
http://imgur.com/a/bvRL6
Iedereen die die screenshots allemaal bekeken heeft zal het erover eens zijn dat The Crew toch wel één van de lelijkste race-games van het moment is. Need for Speed ziet er zoveel mooier uit dat een vergelijking bijna onzinnig is.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 11 februari 2016 19:34]

Je kunt veel kritiek hebben op deze Need for Speed reboot, maar vrijwel iedereen is het erover eens dat de graphics echt fantastisch zijn. Totaal niet vergelijkbaar met NFS Most Wanted uit 2005.

Als je dan toch echt de vergelijking durft aan te gaan:
NFS uit 2015: http://cdn.wccftech.com/w...5/06/Need-for-Speed-7.jpg
NFS MW uit 2005: http://www.ixbt.com/video.../nfsmw/nfsmw_gf7600_1.jpg

NFS uit 2015 ziet er bijna foto-realistisch uit, alsof je naar een movie blockbuster aan het kijken bent. NFS MW uit 2005 ziet eruit als een mobile-game.
Mooie screen inderdaad, alleen jammer dat die eerste niet in-game is. ;)

Ik heb al zoveel van die opgepoetste pers screens gezien, die graphics komen niet overeen met wat je in die game gaat zien hoor. Gewoon artwork wat bij elke review wordt geplakt. Helaas.
Oh, dus jij denkt dat het er in-game zo uitziet? http://www.ixbt.com/video.../nfsmw/nfsmw_gf7600_1.jpg

Hier zijn een aantal hoge-bitrate gameplay video's van de Xbox One versie van Need for Speed. Zo ziet het er op de Xbox One écht uit. Het is écht in-game. En het ziet er fantastisch uit:
http://www.gamersyde.com/...d_for_speed-17275_en.html

Let op: download de video's voor de beste kwaliteit!!! Ze zijn bijna 40 Mbps als je ze via de torrent-link download.

Op de PC krijgen we hogere resoluties, betere effecten, hogere framerates. Die Xbox One video's zien er al fantastisch uit, de PC-versie wordt alleen maar mooier.
Los van dat je niet doorhad dat het ging om een herrinering en geen observatie maak je het wel erg dol met je vergelijking. Je pakt een screenshot zonder anti-aliasing en je vergelijkt dat met een opgepoetse pers versie.

Ik heb speciaal voor jou NFS Most Wanted nog even geinstalleerd om te kijken hoe erg het alemaal is. Valt best mee:
http://imgur.com/lJFSsbE
Er zijn wat minder jaggies te zien in dat screenshot, maar vind je het er echt noemenswaardig beter uitzien zo? Het ziet er zodanig verouderd uit dat die paar jaggies ook niet uitmaken hoor. Hier een paar observaties naar aanleiding van dat screenshot:

- slechte belichting
- slechte shading
- heel erg simpele geometry
- ontzettend blurry textures
- hele lelijke bomen

Eigenlijk het enige dat er enigszins OK uitziet is de lucht. De rest schreeuwt van de daken "sterk gedateerd".
Natuurlijk ziet het er slechter uit, de game is 10 jaar oud ;).

Speel The Crew eens op ultra en je weet wat ik bedoel. Los van dat die game er erg goed uitziet (kijk eens naar het detail in het asfalt bijvoorbeeld) is dat ook nog eens een volledig open wereld. Een niet-open racer kan er met dezelfde rekenkracht beter uit zien. NFS slaagt daar duidelijk niet in.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 19 februari 2016 14:28]

The Crew op ultra (1080p) ziet er zo uit:
http://i.imgur.com/eLhpexp.jpg

Need for Speed ziet er wel degelijk stukken beter uit. Als je dat verschil niet ziet heb je geen optimaal zicht of ben je aan het trollen.
Dit ziet er grafisch toch enorm veel beter uit dan rivals. Met de extra gratis content kun je je wel minstens 25 uur bezig houden zonder multiplayer dus al vele malen beter dan vorige need for speeds.
ik vind 25 uur vrij weinig voor +- 50 euro
De foute muziek maakt het oude sfeertje compleet, al is het wel heel erg stereotype en makkelijk. Arcade-racers als deze speel ik echter liever op de console. Echte race-sims vind ik wel op de PC beter tot recht komen, uiteraard wel met een fijn stuurtje en pedalen 😃
Helaas is de framerate niet het grootste probleem. 1 advies.. Overslaan die handel!

Of je moet dol zijn op overmatig "vuistboxen" in de tussenfilmpjes met ondermatig regiewerk, alleen maar in het donker racen, slechte handeling, rubber banding 2.0 (deels opgelost), altijd online (dus niet je game op pauze kunnen zetten), geen multiplayerlobby enz enz enz.
juist daar staat NFS bekend om, het is echt een hele toffe arcade racer, die je offcourse niet serieus moet nemen.
Wat denk je wat ik verwacht dan bij dit spel? En zelfs dan is deze game nog tergend slecht. Dat heeft niks te maken met het feit dat het een arcade racer is, want die kan ik goed waarderen ;)
Vroeger niet. Tot Most Wanted was het nog goed te doen maar daar na reden de auto's echt als bakstenen. Klopte er nog minder van dan voorheen. Ik was vroeger echt een NFS fan maar ze hebben het de afgelopen keren echt goed verknalt.

Sinds Forza heeft geen een andere game mij nog kunnen overtuigen eindelijk heb ik een goede opvolger gevonden.

De vorige underground delen vond ik erg gaaf. Voor die tijd vond ik dat goede games.
Ben ik helemaal met je eens tot Most Wanted 2005 was het fun daarna bagger :X
er kwamen nog een paar redelijke langs. Shift bijvoorbeeld.

Echt veel is het inderdaad nooit meer geworden. Helaas zijn er zowiezo niet al te veel goede arcade/simcade racers meer.
Ik speel Shift 2 nog graag inderdaad. Maar die neigde veel meer naar sim dan arcade. Maar inderdaad, er zijn niet veel "need for speeds" meer. Laatste tijd is het vooral sim racers, of een paar tech/wipeout racers.
Als ik kijk naar 2015
Project cars - sim zeer goed.
Dirt rally - Sim zeer goed
Forza - Simcade Xbox geen idee
F1 2016-Simcade? redelijk
Nfs reboot- arcade
zeer slecht
online only 30 fps geen manual gearbox geen Stuur ondersteuning.
Project Cars was redelijk maar niet zeer goed dan is Assetto Corsa _/-\o_ vele malen beter :)
Velen zien dat andersom. :)
Moet je je toch beter informeren de community van AC is vele malen groter ;)
Dat hoef ik niet, ik speel beide. Gewoon een observatie dat er 2 kampen zijn.
Ik zei als ik kijk naar 2015
Assetto corsa komt uit 2014. Was zeker ook een zeer goede sim. Net als Iracing overigens. Helaas zijn beide niet op de consoles te krijgen.

Project cars is zeker niet minder als assetto. Daar zijn de meningen zeer over verdeeld. Zo is Project cars grafisch gelikter en heeft het een beter regen model.

Assetto krijgt over het algemeen punten voor een nog realistische rijmodel.
AC komt dit jaar ook voor de consoles uit.
En idd kwa simulatie racing is hij beter als PC.
En de modding mogelijkheden zijn erg uitgebreid bij AC.
Ik heb die eerste shift wel eens gedaan maar dat reed voor geen meter.
De 2e nog minder ;)
Als je je wagen juist afsteld en voor korte bochten de handrem gebruikt is het sturen nog niet zo slecht. Gewoon afstelling niet op volledig grip zetten. Ja overdag racen zou het nog wat leuker kunnen maken maar bij underground kon het ook niet. Enigste grote nadeel van altijd online is geen mod support. Ik zou dit spel wel aanraden aan iemand die graag arcade racers speelt.
Als je je wagen juist afsteld en voor korte bochten de handrem gebruikt is het sturen nog niet zo slecht. Gewoon afstelling niet op volledig grip zetten. Ja overdag racen zou het nog wat leuker kunnen maken maar bij underground kon het ook niet. Enigste grote nadeel van altijd online is geen mod support. Ik zou dit spel wel aanraden aan iemand die graag arcade racers speelt.
Als ik me handrem moet gebruiken voor bochten gaat de game direct zonder pardon de vuilnisbak in.

haarspeld bochten in rallye games uitgezonderd.

[Reactie gewijzigd door BarnET op 11 februari 2016 22:40]

Het IS een arcaderacer die leunt op gimmicks zoals dus de tuningscene. Het gaat vooral om de lol en het ermee kunnen racen en laten zien. Ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld met "altijd online" en "niet kunnen pauzeren", maar goed. Als je je verwachtingen bij dit spel gewoon laag houdt, is dit een prima "in-aanbieding-aanschaf"-game. Ik ga d'r zeker niet de volle mep voor betalen.
Hij bedoelt dat de huidige NFS een soort halve MMO vibe met zich mee brengt, waardoor de gameplay dus door gaat als je op pauze drukt.
Yes! Hier zat ik op te wachten. :) Ik heb bij bedrijven als EA en Ubisoft wel altijd het gevoel dat PC later komt zodat mensen een console kopen en er wordt nog veel vanuit gegaan dat men massaal pirate op PC.

Zelfde trouwens met GTA V. Het lijkt bijna alsof Sony en Microsoft hier iets mee te maken hebben..
EA verdiend met dit spel 59.99¤ op PC want ze gebruiken hun eigen client, Origin en geen Steam, waar 30% van de aankoopprijs naar Valve gaat.

Op consoles worden games meestal fysiek gekocht, wat hun misschien maximaal 35¤ oplevert.
Maar in de ogen van EA zijn PC gamers een stelletje piraten. :p

Wie zegt dat ze niet meer pakken of zelfs geld toe krijgen van de console bouwers zodat men geen geduld meer heeft voor de PC en een console koopt. Dat is de reden waarom ik een PS3 heb naast mijn PC. GTA V.
EA games maakt het er zelf naar

ik snap eerlijk gezegd niet waarom men need for speed nog koopt.
geen free roam en racing tegen computer (als je crashed) gaat je tegenstander trager rijden zodat je ze alsnog kan inhalen

het spel is enorm gesimplificeerd.
wellicht leuk voor de casual gamer maar ik heb er niets mee.

EA games is tegenwoordig in mijn ogen niets anders dan de Mc donalds van game uitgevers.
ja veel mensen vinden het lekker nee de kwaliteit is bagger het is geen 5 sterre restaurant.

terwijl ea zich wel er naar catered.
heb sinds BF4 geen enkele game meer van hun aangeschaft.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 11 februari 2016 18:33]

Ik heb er niet zo'n problemen mee dat ze een hoop shovelware uitgeven, als er dan af en toe ook maar pareltjes bij zitten als Mass Effect of Mirror's Edge. So what dat het gros gelijk staat aan een Big Mac menu? Dat is af en toe ook best lekker, en als ze daarmee de toko draaiende kunnen houden, wat is het probleem dan?

Je kunt het leuk vinden of niet, maar de casual markt is vele malen groter dan de zogenaamde "hardcore" markt.
Ze hebben IP's in handen die een Big mac menu niet waardig zijn dat bedoel ik te zeggen.

bepaalde games waaronder hun RTS genre waren Egames waardig en hadden volledige toernooien er om heen lopen.
dat is nu helemaal dood.

Casual gamers spelen ook LoL terwijl dat spel een volledige Competitie er omheen heeft lopen.

Waarom het niet beide kan ontschiet mij dus helemaal.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 11 februari 2016 19:02]

Een aantal punten maken het spel gewoon goed.

Geen free roam. Die onzin hoef ik niet gewoon een leuk cirquit en racen maar.

Dat de achterliggers je inhalen is misschien jammer, maar houd het wel spannend.

Ik vind veel spellen te ingewikkeld, gewoon simpel leuk spelen is er bijna niet meer bij.
Freeroam zit er dit keer wel weer in... Heb wat streams bekeken op Twitch, en waar de NfS games van de afgelopen jaren me zwaar teleurstelde, heb ik bij deze wel weer een goed gevoel.
Inderdaad, zo begrijp ik niet dat mensen nog Mario spellen kopen... Hallo, word eens wakker, een bloem oprapen maakt je niet groter, geeft je andere kleding en vuurkracht...

Maar even serieus. Wat jij opnoemt als minpunten, zien andere als pluspunten. De ene wilt zo realistisch mogelijk racen, terwijl de ander dit totaal niet wilt. Of mensen die beide willen. Nu heb ik nooit hardcore simulators gespeeld, maar ik heb racegames zoals Gran Turismo, Forza en zelfs nog NFS: Porsche Unleashed gespeeld, maar ook spellen zoals Test Drive Unlimited, de meeste NFS' en natuurlijk iedere Mario Kart. Ik speel racegames hoe ik ze wil spelen wanneer ik daar zin in heb.

En als ik zin heb in een lekkere casual racegame, en EA zet precies dat neer, dan zal ik het spelen.
Nee natuurlijk niet.

Je maakt van een simulator game toch ook geen arcade game
een bepaalde game word met een bepaalde visie gemaakt ga je dat totaal veranderen wat bij de meeste ea games wel het geval is maak je dus je core game kapot voor de echte fans de casuals hebben er baat bij ja
en dan krijg je dus het MC donalds effect ik ga persoonlijk liever naar een 5 sterren restaurant.

en soms worden uitgevers hierop afgestraft en dat mag vaker gebeuren imho (simcity)

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 11 februari 2016 20:05]

Misschien moet je het spel eerst spelen voordat je conclusies trekt. Het spel speelt simpel maar zodra er met de afstelling van de auto gespeeld word kan de auto heel anders gaan sturen. Ook zit er gewoon free-roam in waar je met vrienden of tegen computers kunt rijden. En als je geluk hebt kan je de politie IN FREEROAM achter je aan krijgen net zoals tijdens een race.
"stelletje piraten."

Online only game. Juist... :+
Online only dus het kan niet gecracked worden? Hahah... :+
Vreselijk programma Origin, voor mij al een reden om het niet te kopen.
origin werkt over het algemeen prima.
Irritant uiteraard omdat je weer een extra applicatie moet installeren.

Het is in ieder geval beter dan Uplay.
Ik kan de origin overlay niet gebruiken met de razer synapse software van mijn muis, en kan dan ook niet online. Origin is heel picky met welke andere programma's je geïnstalleerd hebt staan (alle toetsenbord programma's werkt origin overlay niet meer). Heb deze bug in 2012 gerapporteerd is nog steeds niet gefixed.
60 euro? Dacht dat pc altijd op 50 zaten. Daarbij zijn de meeste via verschillende sites al voor 35 te vinden op release. Waarbij de verkoper ook nog eens iets wil verdienen(geen 30%). Maar 60 euro per pc game rekenen gaat niet op.
Niet bij Steam, origin en Uplay. Daar is het 60 euro bij launch.
(en leuk 120 euro voor de volledige versie bij Battlefield of Battlefront (incl. premium) 8)7)
In fysieke winkels is het wel meestal 50 euro, webshops à la bol.com zelf soms 45 euro voor sommige spellen.
Nu ja, zoals je al zegt, Online key shops for the win.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 11 februari 2016 19:48]

Als Tweakers.net hem al een 6.0 geeft dan zal ik hem persoonlijk wel een 4.5 geven. Jammer maar dat word hem niet, 4K graphics en meer dan 30 fps of niet....
60FPS + manual gear voor pc + consoles
Moet ik enthousiast worden om een 'feature' zoals manual gears wat standaard in elke race game hoort te zitten? ;)
Zou er standaard in moeten zitten.
Maar bij de laatste paar nfs`s zat het er niet meer in.
Nu weer wel, en daar ben ik blij mee.
Ook dat het ¨deuntje¨ van Need for Speed Underground in de trailer gebruit word werkt op mn nostalgiezenuw.

Maar Framerate unlock als feature aanprijzen is idd van de zotte.
Ook dingen als een Hard Mode als soms zelfs betaalde dlc aanbieden wat je ook ziet tegenwoordig.(Vroegah moest je een magazine betalen voor een code als het te moeilijk was en nu moet je betalen om het uitdagend te maken.)
Games (en rock en roll) zijn in handen van ¨the man¨.

[Reactie gewijzigd door kr1z op 12 februari 2016 13:32]

Prima spel, zeker leuk om na het werk even een rondje te doen.
Erg leuk om ook handmatig te kunnen schakelen, geeft wat meer controle over de wagen (hoop ik).
Gratis content, unlocked framerate en handmatig schakelen. Goh wat worden we verwend :| :| :|

Echt een totale schande dat je daar al blij mee moet zijn tegenwoordig.

Edit: Bedenk me net dat er ook andere trailers zijn en dit natuurlijk vooral het verschil duidelijk moet maken tussen console en pc, maar goed. Dan nog is het eigenlijk schandalig dat wat vroeger gewoon was, nu ineens speciaal aangeprezen moet worden. Het is gewoon jammer.

[Reactie gewijzigd door Steven316 op 11 februari 2016 18:36]

Er is ook ondersteuning voor sturen!
Oké, ze kunnen een toffe PC trailer maken.

Voor de mensen met nostalgische gevoelens. De muziek van Lil Jon (https://www.youtube.com/watch?v=acMCV5WfYPk) was inderdaad onderdeel van de NFS U1 soundtrack.

Daarnaast zou iedere PC release een unlocked framerate en 4K ondersteuning moeten hebben. Echter heeft EA met eerdere Need for Speed titels het tegendeel bewezen waardoor ik denk dat het goed is dat ze het juist wel uitlichtte. Bovendien is er geen seasonpass aangezien alle speelbare DLC gratis is!

Ik snap de negatieve feedback (voor zover deze er is) niet zo goed :P

Natuurlijk heeft de game wel wat problemen zoals stomme AI en wat matige customization maar dit zijn allemaal dingen die met een goede update kunnen worden verholpen
Als ik die muziek hoor krijg ik altijd weer zin in de eerste NFS:Underground. Misschien eens kijken of ik die nog ergens heb liggen :P