Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 106 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

EA heeft de pc-versie van Need for Speed uitgesteld tot de lente van 2016. De consoleversies verschijnen wel gewoon op de oorspronkelijke introductiedag in november. EA zegt meer ontwikkeltijd nodig te hebben voor het pc-spel.

Bij het tonen van de reboot van Need for Speed, in juni, meldde EA een introductiedag van 5 november buiten de VS, maar de pc-versie gaat die dag niet halen. Het ontwikkelteam heeft meer tijd nodig om de grafische beelden te verbeteren en EA wijst er met name op dat de community had aangegeven dat een unlocked framerate prioriteit was.

Op 5 november komen nog wel de PS4- en Xbox-versies uit, maar pc-gamers moeten wachten tot de lente. Eventuele contentupdates die EA tegen die tijd voor de consoleversies heeft uitgebracht, moeten vanaf de introductiedag wel op de pc beschikbaar zijn. EA belooft gratis updates en challenges via internet te verstrekken. In de komende weken start een beta voor consolebezitters om de serverinfrastructuur te testen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (106)

..maar pc-gamers moeten wachten tot de lente. Lijkt verdacht veel op de problemen met Batman.
nope gewoon anti piraat strategie ;) zo hopen ze dat mensen toch de console versie kopen :) komt helaas vaker voor de laatste tijd

[Reactie gewijzigd door spartacusNLD op 14 september 2015 20:10]

EA is normaal niet zo van die strategie, is meer het ding van Ubisoft. EA heeft met een aantal games de afgelopen tijd wel de woede van de PC-community over zich heen gekregen, dus misschien is het product gewoon niet goed genoeg en zijn ze bang voor nóg een uitbarsting vanuit die community.

Uitstellen is niks mis mee, mits de reden valide is. En gezien de shit die door diverse uitgevers de laatste paar jaar uitgegeven is mogen ze van mij vaker uitstellen in plaats van de gebruiker een gebroken product afleveren en daarna overladen met patches.

"Part of the conversation includes hearing from our PC community that an unlocked frame rate in Need for Speed is a massive priority for you, and we fully agree. To deliver this, we’ve made the decision to move the PC release date to Spring 2016."

Ze geven dus aan te luisteren naar de community en een deel van wat ze mee hebben gekregen gaat over de frame rate, maar er zal vast nog meer aangegeven zijn. Graphics willen ze blijkbaar ook op het juiste niveau krijgen. Als dat inderdaad de reden van het uitstel is dan hebben ze m'n zegen.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 14 september 2015 20:21]

Een unlocked framerate kost blijkbaar een paar maanden om te ontwikkelen? Bovendien wéét je dat PC-gamers echt niet op een 30fps flipperplaatje zitten te wachten, en kan je er in het begin van je game ontwikkeling rekening mee houden dat je voor in ieder geval één platform de boel moet gaan unlocken.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit gewoon een marketingpraatje is en dat ze gewoon Ubi achteraan lopen. Consoles leveren meer geld op.
Het is niet altijd gemakkelijk om je spel volledig "frame rate independent" te maken. Maar je zou het wel eigenlijk verwachten bij hedendaagse games van grote studios.
Bij de vorige need for speed was het gelocked op 30fps, indien je daar een unlock deed van je fps dan klopte er geen barst meer van het spel :p.

Stel dat je in een spel een turret hebt die ergens op moet schieten, je hebt daarvoor een stuk code die berekent waar je moet schieten afhankelijk van de snelheid van zijn target.
De snelheid van het target wordt elk frame opnieuw berekent, maar het kan zijn dat je dit later wordt geupdate dan dat de turret het bekijkt (nog lastiger als het multithreaded is). Je turret zit dan in feite naar de oude snelheid te kijken. Dit is in de meeste gevallen geen probleem totdat je een lagspike hebt. Als de turret dan de verkeerde snelheid uitleest dan zal hij misschien niet raak schieten.

Als je normalitair in een spel een object van plek A naar B laat bewegen dan doe je dat door de delta time mee te nemen in je berekening. Dit zorgt ervoor dat als jij een lage frame rate hebt dat dingen die bewegen nog steeds even snel bewegen ten opzichte van iemand met een hoge frame rate.

Het kan makkelijk zijn om voor een bepaalde frame rate te programmeren doordat je bijvoorbeeld dingen zoals physics altijd precies kan voorspellen (zoals de eerder genoemde snelheid van een target) en je daardoor minder problemen hebt met collision detection. Vaak is de physics thread ook gelocked op een bepaalde fps (eigenlijk verkeerde bewoording).

Wat er dus kan gebeuren is dat als je je spel publiceert je ieneens onverwachte/rare bugs krijgt. Dit komt doordat het op gigantisch veel hardware configuraties wordt gedraait die verschillen van snelheid.
Misschien zeg ik iets heel raars hoor, maar kan je het niet beter andersom doen? Je maakt een game zonder framerate cap en zet vervolgens de cap erop. Hetzelfde geldt voor de textures. Maak ze van hoge kwaliteit en ga daarna optimaliseren voor consoles. Lijkt me geen hogere wiskunde.
Maak ze van hoge kwaliteit en ga daarna optimaliseren voor consoles. Lijkt me geen hogere wiskunde.
Behalve dat het dan nog langer duurt om de game uit te brengen op consoles, en ze zullen wel een deadline hebben.

Plus je praat of optimaliseren even met de vingers knippen is en het werkt, maar dat gaat volgens mij niet op.
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Maar in game development wordt altijd op die manier gewerkt. Je neemt high res textures en downgrade ze vervolgens. Het slaat natuurlijk nergens op om twee keer een texture te gaan maken.

Net zoals de meeste films een jaar of tien geleden al in UHD werden geschoten en ze nu in nog hogere resolutie wordeng geschoten. Je bronmateriaal bevat meer informatie (goed voor downscaling) en je kan (wanneer de technologie verder gevorderd is) een nieuwe high res versie uitbrengen.

Dit lijkt mij vooral een bullshit excuus van EA om te verdoezelen dat ze te weinig resources hebben gespendeerd aan de pc versie. Ik meen mij te herinneren dat de laatste Batman game door een team van 6 man in een paar maand geport moest worden. Dat soort praktijken zullen het wel zijn.

Als Steam refunds en de Batman schande er niet waren geweest, dan had EA deze game gewoon gereleased. Daar durf ik vergif op in te nemen. Wat dat betreft lijkt de boodschap eindelijk over te komen.

Je moet ook niet vergeten dat het ontwikkelen van zo'n game toch wel minimaal drie jaar duurt. Het zou mij niets verbazen als er te weinig resources zijn gegaan naar de pc port en dat EA sinds die schandalen daar nu op terug komt.

[Reactie gewijzigd door Pb Pomper op 15 september 2015 20:13]

Maar je kan perfect je game logic scheiden van je render logic en zodra je renderer toe is aan een nieuwe frame haalt hij de game logic state op en redenert dit. Daardoor kan de delta beweging (dus snelheid) van een object onafhankelijk van de framerate berekend worden.
Games in 2015 met een gecapte framerate?
Jammer dat het nog regelmatig voorkomt.

Moderne game engines kunnen het makkelijk aan, en Frostbite heeft zichzelf al bewezen in Battlefield.
Ligt waarschijnlijk aan de console marketing. De next gen consoles hebben namelijk erg moeite om meer dan 30FPS eruit te persen op 1080p. Sony/MS hebben er geld voor over om het verschil tussen PC en console niet te groot te laten zijn. De consoles kunnen nu niet meer krachtiger gemaakt worden.
De enige optie die dan nog overblijft is de PC versie limiteren.
Er zullen vast concessies gemaakt zijn om FM5 en 6 native op 1080p op 60 fps te draaien. Aangezien relatief weinig (http://uk.ign.com/wikis/x...esolutions_and_Framerates) games op beide consoles op die resolutie en fps draaien, kan je stellen dat die current-gen consoles (want dat zijn ze nu, niet meer next-gen) echt wel moeite hebben om de PC bij te benen.
sorry is dat niet altijd al zo?
De productie van een console begint als voorbeeld op dag 1 na de release van ps3 dus dat betekend dat ze gebruik maken van de hardware die er dan is of die gepland licht in de toekomst.
Daar bouwen ze de console mee op en misschien dat er hier en daar een beetje geheugen bij wordt gedaan maar de basis zal hetzelfde zijn.
Dus zodra dan bijv 2 jaar later de console uitkomt loopt hij al op hardware dat al even uit is.
En je weet dat als ik nu naar de computer zaak loop en de laatste videokaart koop hij bij het naar buiten lopen al weer niet de laatste is.

Ik begrijp nooit waarom er altijd zoveel discussie is over consoles die achter de pc aanlopen, het is niet meer dan logisch dat dat zo is.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het knap vind hoe console games er tegenwoordig nog steeds uit zien.

Ik ben geen pc gamer grotendeels doordat ik geen zin heb mijn pc constant to moeten upgraden of iig telkens te moeten denken "ow nieuwe video kaart , die moet ik hebben want dan kan ik een game op 4k spelen"
Voor mij zijn graphics niet alles in games. story en/of gameplay doen mij vele malen meer.

On Topic even: Ik ga er van uit dat Ghost Games daadwerkelijk vertraging heeft door de development van de game en het kan alleen maar beter worden.
Ondanks dat EA ook hierin verwikkeld is heb ik niet de indruk dat zij een grote stempel hebben gedrukt op game.
Het ziet er (zover we nu kunnen zien) geweldig uit en de customisations van de autos zien er sick uit.

Ik zeg: Van dit soort uitstel kunnen mooie dingen komen
sorry is dat niet altijd al zo?
De productie van een console begint als voorbeeld op dag 1 na de release van ps3 dus dat betekend dat ze gebruik maken van de hardware die er dan is of die gepland licht in de toekomst.
Toen de next-gen consoles werden aangekondigd was de hardware al vrij outdated, doch de gebruikte core voor de graphic unit in PS4 is zo'n beetje dezelfde als de R9 2xx-reeks van ATI en gebruikt zowat dezelfde GCN architectuur als de nieuwere generaties. Uiteraard kruipt er best wat werk in het hardwaredesign van zo'n ding en moet alles goed getest worden etc etc, en het moet goedkoop blijven (neit onbelangrijk). Ik zei wel dat consoles moeite hebben om de PC bij te benen, wat inderdaad normaal is.
Maar waar zitten nu alle consolebezitters die indertijd met het fantastische argument kwamen dat consoles minder horsepower nodig hebben om dezelfde performance te halen? Als je de native resolutions en FPS-caps ziet van de laatste 7-8 jaar, is dat argument al lang de deur uit.

Je hoeft ook helemaal niet constant upgraden om bij te blijven. Geef eenmalig een 800-1000 euro uit aan een PC (bij consoles zit je ook al snel aan dat bedrag: Console + TV + eventuele speakers en je zit al aan 800, gemakkelijk), en daar kan je weer een jaartje of 2 mee. Of langer, als je geen probleem hebt met instellingen wat terug te schroeven - wat je nog steeds dezelfde eyecandy oplevert als consoles. Na die 2-3 jaar steek je een latje geheugen bij of je vervangt je videokaart (of je steekt er eentje bij) en kan je weer een 2-tal jaar verder. Ondertussen kan je die PC ook voor andere dingen dan gamen gebruiken.
Als je al aangeeft dat graphics niet alles zijn in games, waarom dan geen PC die over een 2-3 jaar nog goed meekan maar waar je de instellingen van moet lager zetten? Als Story/Gameplay zo belangrijk zijn, waarom beperk je jezelf tot consoles waar je geen mods op kan installeren - mods die gameplay verbeteren of story uitbreiden?

Mijn punt hier vooral is dat al die argumenten die worden aangedragen door pro-console mensen (gamen op de bank, niet hoeven te upgraden (eerder niet *kunnen* dan niet *moeten*), goedkoper (want dat is het echt niet)), kunnen weerlegd worden. Het is je eigen keus en niet meer dan dat, er zijn geen echte voordelen aan verbonden aan consoles. Niet financieel, niet gameplay-wise, niet technisch, niet sociaal. De enige reden die ik kan bedenken om voor een console te gaan zijn de exclusives.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 15 september 2015 18:41]

Ik heb ook nooit gezegd dat je constant moet upgraden, alleen dat je snel met die gedachten speelt wanneer nvidia weer met iets nieuws komt.

maar goed ja uit eindelijk is het zeker je eigen keus wat je kiest en console exclusives zou daar idd een hand hebben in de overweging.

Maar voor mij persoonlijk zijn het de ervaring met pc's die altijd op wat voor manier dan ook op een gegeven moment (vaak al vrij snel) het begeven met driver problemen, windows problemen in het algemeen of wat dan ook te maken heeft met het correct functioneren.
Dit heeft mij doen besluiten zo goed als niet meer te gamen op pc.

Uit eindelijk blijft de desktop voor gamen toch gevatter voor storingen dan een console.
En ja dan komen de tegen reacties dat mensen al een jaar een pc hebben staan en nog nooit problemen hebben gehad en nooit trager is geworden en dat je gewoon normaal moet doen moet je machine en de juiste software moet gebruiken om het schoon te houden.

Dat zal maar toch zal dat mij niet op andere gedachten kunnen brengen.
PC zijn in mijn ogen fout gevoeliger en ik heb geen zin om het risico op te zoeken dat mijn systeem crashed dus houd ik het bij consoles.

ps. ik heb nog nooit een vriend die ik ken lokaal of waar dan ook in de wereld geen problemen horen hebben met hun computers dus das voor mij genoeg om bij de consoles te blijven.)
"Ik ben geen pc gamer grotendeels doordat ik geen zin heb mijn pc constant to moeten upgraden of iig telkens te moeten denken "ow nieuwe video kaart , die moet ik hebben want dan kan ik een game op 4k spelen"
Voor mij zijn graphics niet alles in games. story en/of gameplay doen mij vele malen meer."

Ik wil niets zeggen maar met een goede built doe je langer en beter dan een generatie(of 2) van consoles. Mijn built die ik gemaatk heb voor de release van de next gens bevat nog steeds meer juice (The Witcher 3 @ medium/1080p 40-60fps) dan de ps4/X1 (TW3 sub 1080 @30fps @medium/low ).4K is nog geen standaard maar 1080p & 60fps is dat nu wel al een tijdje (en dit kunnen de next gens voor de meeste games niet halen wat spijtig is). Zelf trek ik mij ook niet veel aan voor de looks van een game, supreme commander 1 hebbik al 2x uit , COH 1 2x, ... het enige dat mij wel stoort is dat een game locked is aan een bepaalde FPS cap en/of een bepaalde resolutie niet support. Waarom Sony & MS nog steeds niet kiezen voor meer open Next-gen setting menu blijft mij verbazen, laat de persoon zelf kiezen , van bv 60fps, low @ 1080p of 30, high @900p moet niet zo moeilijk zijn om een simpel setting (pre-set) te maken, met opties als Smooth, fancy of balanced
30 fps op een racegame is helemaal niet te spelen dat voelt net als of je met een auto door stroop heen gaat.
Mooie verwoording! hulde! _/-\o_
Ik denk ook dat ze het niet aandurven om weer met een half af pc spel aan te komen en blijkbaar is het rendement op console spellen hoger en heeft de pc versie een lagere prioriteit gekregen.
Het is al jaren bekend dat de NFS community graag een release ziet met unlocked framerate (voornamelijk door al het gedoe rondom NFS: Rivals) dus vind het vreemd dat zij er nu achterkomen nog een half jaar langer er voor nodig te hebben.

[Reactie gewijzigd door Kris21 op 16 september 2015 09:48]

Wat dacht je van je game voor de pc op hetzelfde tijdstip te releasen als voor de consoles zonder gebreken. Ik ben het langzamer wel een beetje beu dat de pc-versie zoveel later komt dan de console-versie. De pc wordt altijd benadeeld.

En een unlockte framerate is geen valabele reden om de pc-release uit te stellen. Zoveel werk is dit niet om te implementeren en moest EA maar van ih begin rekening mee gehouden hebben. Wie wil er nu een gecapte framerate van 30 fps op zijn pc? EA wil gewoon extra cashen op de consoleversie.
Ik heb ander veel plezier als ik Civ4, Hearts of Iron 3 en World of Warships speel.
Playstation en Xbox zijn gewoon kinderspeeltjes en zullen dat altijd blijven.
Wat een bullshit zeg,,,
Ik vermaak me uitstekend op de PlayStation 4. Het grote voordeel van de console tegenover de pc zijn de kosten. Wil je pc games fatsoenlijk kunnen spelen moet je bereid zijn vaker te investeren in betere hardware. Bij console is dat niet nodig.

Ik ben het ermee eens dat consoles een voorkeursbehandeling krijgen en vind dat erg slecht van de fabrikanten, maar ik begrijp heel goed waarom mensen consoles kiezen boven pc. Dat doe ik zelf ook tegenwoordig. Wil niet zeggen dat het kinder speelgoed is.
Helemaal mee eens.
Er komen tegenwoordig games uit voor consoles die er geweldig uit zien.
Recentelijk bijv: until dawn.

Consoles of pc zou niet uit moeten maken maar consoles zijn absoluut geen kinder speelgoed en verre van.

Persoonlijk ben ik meer van de "aan klik spelen"

En niet van de "aan, game installen, drivers updaten, windows updated, game spelen, graphics goed zetten zodat de game goed draaid, spelen"
Nou veel plezier met Civ dan op je playstation...

wat ik er mee wil zeggen is dat de echt serieuze games zoals een Civilization en Hearts of iron niet eens op de concoles zijn uitgebracht... Kijk daarna ook eens naar de simulatie spellen die heb je nagenoeg ook alleen voor de pc .....

Consoles zijn en blijven gewoon simpele arcade kasten.

Daarbij is het installeeren van spelletjes een peuleschil, helemaal als je kijkt naar een jaar of 25 geleden toen we 12 floppies moesten wisselen om een spelletje te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door tunnelforce1 op 15 september 2015 17:42]

Ik weet ook wel dat er een berg games nooit uitkomen voor pc maar gelukkig boeien die mij 90% van de tijd ook totaal niet.

De games die ik wil spelen komen uit voor de console en das voor mij het enige dat telt.

Consoles zijn absoluut geen simpele arcade kasten maar goed das jou mening.

En ik heb in het verleden ook gewoon op pc gegamed dus ik weet hues wel dat installeren van een game simple is.
Het is niet mijn mening maar de realiteit, of wil je 10 jaar wachten tot dat misschien star citizen of eve op de console is te spelen ??

Dat bedoel ik dus, alle echt serieuze spellen (lees complexe spellen)
zijn er gewoonweg niet op de consoles .... dus daarom zijn consoles eigenlijk uit de kluiten gegroeide arcade kasten niks meer.

En de paar uitzonderingen die er zijn zoals skyrim, dan is het spel dusdanig uitgekleed dat het een ander spel lijkt(mods?).
Zoveel werk is dit niet om te implementeren
Hoe weet jij dat, ben je ook programmeur?
Het verhaal van Sp3ci3s8472 hierboven klinkt best plausibel
Heeft dat nou echt zin? mensen die games voor PC echt kopen zijn de die hard PC gamers die rustig wachten en vaak niet eens een console hebben. De casual gamer geeft geen geld uit aan een bakbeest van een PC en kan daarom dit soort spellen meestal niet goed draaien. Die kopen het daarom veelal op console.
Always on DRM net als de crew... Geen enkele piraat gaat dit dan spelen.
Maar op de console kun je toch ook een pirate versie spelen? Ik geloof dat je de ps4 software kon ombouwen als ik het me goed herinner? Ik heb geen consoles in huis, maar ik kon me wel herinneren dat mensen zeiden dat het mogelijk was door een chip te solderen?
op PC is piraat zijn VEEL makkelijker dan op console. Op PC gebeurd het ook VEEL vaker dan op console. Vandaar dat je dit helaas de laatste tijd vaker ziet.
De laatste tijd? Al sinds het begin der tijden...
Tenzij je de beveiliging die hardline en de mgs gebruikt. Dat is een blijft een lastige voor hackers.
Die is wel gecracked gelukkig. Hopelijk ooit nog op day 1.
Stop met internet explorer te gebruiken, het is al jaren zo
gebruik al zeer lang chrome. maar dat ter zijde want jou opmerking snap ik niet helaas :+
Ik bedoelde dat piraterij op PC al langer dan 10 jaar was. DIt is niets nieuws
Er is inderdaad nog geen jailbreak voor de PS4, maar piraterij is er wel degelijk op dat platform. Ten eerste is er account sharing. Ten tweede kun je gewoon de harde schijf van één PS4 kopiëren en op een andere PS4 zetten, dit gebeurt bijvoorbeeld tegen betaling in Brazilië. Zetten ze je er voor 100 dollar zo 10 illegale games op.

Zie bijvoorbeeld:
http://wololo.net/2015/05...-might-take-legal-action/
Nou is de braziliaanse markt sowieso niks waar aangezien daar een ps4 1000 euro kost. Ook game sharing is niet te vergelijken met illegaal downloaden maar goed, feit is de ps4 is de plek waar de games het best verkocht worden.
Liever in een keer goed dan crash, patch, crash. enz...
Ikhoop dat ze geleerd hebben van het verleden en dan heb ik liever dat ze er wat meer tijd in stoppen. Ook beter voor hun naam btw maar dat is bij zaak ;)
Ja, liever in een keer goed en toch releasen tesamen met de consoles. Dat kan ook.
toch grappig dat als een aan EA gekoppelde game developer studio een game uitbrengt alle standaard verhalen weer naar boven komen.
een paar games van compleet andere studios hebben problemen en dat ijlt na bij andere developers waar eigenlijk niet veel over te zeggen is.
Ghost Games heeft goede NFS games gemaakt (ik bedoel onze mening ze zijn wel degelijk solide games zonder al te veel bugs).

Ghost games heeft NFS 2015 volgens mij aardig op de rit en heb overigens op hun vorige projecten ook niet veel aan te merken.
Heb bijna alle nfs's wel gespeeld heb er nu ook alle vertrouwen in dat nfs 2015 een solide game wordt :)
EA zegt meer ontwikkeltijd nodig te hebben voor het pc-spel.
In andere woorden, PC gamers krijgen weer een port die voor geen meter werkt.

Bedankt EA, dit is na NFS Underground 2 de 2de spel waar ik mij op verheug uit die serie (Most Wanted 2012 heb ik) en hopelijk zal dit geen lag nachtmerrie worden net als Rivals.

Overigens is Most Wanted 2012 wel goed gemaakt, maar daar was Criterion mee bezig, misschien daarom dus hopen dat dit uitstel nog ergens toe leidt, hopelijk ZONDER 30 FPS LOCK aangezien dit een RACEGAME is en dan is 60fps gewoon veel fijner en soepeler.

Zeker aangezien de meeste PC hardware het gewoon ruimschoots aankan tegenwoordig.
Lol. Een PC gamer die een spel koopt die gelockt is op 30 fps doet volgens mij uberhaupt iets fout.. Boycotten die hap, we hebben al meerdere decennia schermen die 60+hz zijn.

Dat die consoles nou 5+ jaar achter lopen met hardware...
Nee, juist niet. PC gamers krijgen de game waar ze om vragen. Ghost Games (de ontwikkelaar achter deze NFS) onderhoudt intensief contact met fans en communities via Twitter, Facebook en Reddit. Die mensen hebben massaal aangegeven geen cap van 30FPS te willen, waarop Ghost in overleg met EA besloten heeft de PC versie uit te stellen zodat ze een FPS cap-loze versie kunnen realiseren. Het kan aan mij liggen, maar dit is toch juist een blijk van waardering richting de PC-gamers? Wij consolegamers worden straks gewoon "afgescheept" met een 30FPS consoleversie hoor.
Hopelijk heb je gelijk :)
EA is gewoon laks. Enigste reden is dat ze eerst geld willen vangen voor de console versies en dan later als bonus nog de pc versie.
Ikzelf ook niet helemaal legaal meer sinds underground. Die frames tsja snap het wel, maar iets waar ik dan weer weinig van terug zie is dat ik met mijn logitech gamepad waarschijnlijk weer geen fatsoenlijke besturing hoef te gaan verwachten. Vond dat de laatste paar versies ook diep treurig. Enkel ondersteuning voor xbox controllers. Nu zijn er wel xbox controller emulators, maar ik heb hem nog nooit goed werkend gekregen. en het is zonde als je voor dit soort spellen ook een toetsenbord moet gebruiken. Nu zou dat nog kunnen omdat ik de niet legale versie heb... Was altijd een zeer groot fan van dit spel, maar de laatste paar edities hebben dat spelplezier voor mij flink bedorven door het gebrek aan fatsoenlijke besturing.
Inderdaad. Nfs rivals kan NIET met een racestuur worden gespeeld maar wel met controller. Logisch? Nee!!
Logitech F310 emuleert de Xbox controller nog het best.

Helaas heeft de bedrade variant van de logitech controller geen force feedback waar de draadloze variant dit wel heeft.
Grappig, ik ben wel oprecht benieuwd: toen ik dit las, dacht ik bij mezelf "Zitten we te wachten op een nieuwe NFS?" waarop de andere stemmetjes in koor zongen "Neeee!"

Zjin er meer mensen bij wie dit als eerste gevoel opkwam toen ze de titel lazen?

Als uitgevers tegenwoordig vast houden aan dit soort dingen, dan zijn er in mijn ogen te weinig creative geesten aan het stuur, en dat begint bij mij inmiddels wel af en toe ertoe te leiden dat ik denk "het zal wel".. maar misschien ben ik de enige die zo tegenover uitgevers als EA en Ubisoft staat. Terwijl EA in mijn ogen Rockstar (heeeeeeeel) lang geleden nog ver vooruit was.
De laatste need for speed draaide twee maal zo snel als je de FPS op 60 zette ipv 30. Ik weet niet welke amateur programmeur zo'n spel in elkaar zet, maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling...
Dit. Niet lullig bedoelt, ik heb al jaren niks meer gepirate, maar ik zou überhaupt geen cent uitgeven aan nfs en zeker niet zulke ports. Nooit gedaan ook. Krijg ik de illegale kopie speel ik het maybe een uurtje of vijf zes en ben ik er klaar mee. Anders zou ik de game ook nooit aanraken.

Games die wel goed zijn of die ik echt wil hebben koop ik hoe dan ook altijd. Pc games zijn al veel goedkoper dan consol games zonder uitzondering en ik heb altijd liever een origineel bestand dan een gehackt gerart troepje.

Als piraten niet meer mogelijk zou zijn lig ik er absoluut niet wakker om, maar het zou wel betekenen dat ik sommige series nooit zou hebben leren kennen... Dark Souls 1 pirated, beviel heel goed, na 3 uur gamen origineel gekocht, later deel twee gekocht en zelfs voor bloodborne een ps4 gehad!

Semi-eerlijke soms piraten als ik hebben de developers en publiceren niet zoveel last van... Gta5? Zou hem hebben gedownload om te kijken of die goed draait en dan kopen. Nu meteen gekocht want net nieuw systeem staan maar goed ik denk dat men m'n gedachtengangen wel snapt.

Maar als je geen demo uitbrengt en er zijn weinig benchmarks... Sjah... Dan try before i buy.

Laat de haat maar komen :+

[Reactie gewijzigd door Brutal1ty op 14 september 2015 20:58]

Welke haat ik geef je groot gelijk? Hoe ontwikkelaars de pc gamers tegenwoordig behandelen met slechte ports. Alleen deze maand direct Mad max en mgsV gekocht omdat deze spellen denuvo drm gebruiken. Maar ik had ze echt wel getest als dat kon.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 15 september 2015 15:45]

MgsV is op dit moment goed te piraten en heb m nu gespeeld denk wel dat ik m ga kopen nu, Voor mad max moet ik denk ik nog even wachten voordat ik een try before I buy kan doen.
Ik ben niet zo kapot van 3dm releases. CPY is de enige groep die denuvo proper heeft gecracked maar heeft nog niets gereleased. Maar qua optimalisatie zijn mad max en mgsV erg goed. Dus het kopen waard als je van zulke spellen houd.
Zal wel typisch iets van consoles zijn waar ze op gefocust hadden, als je bijvoorbeeld een PS2 spel op de PC emuleert en in plaats van 60, 120 fps laat draaien gaat het spel ook dubbel zo snel. :+
jups, maar dat is eigenlijk les 1 over hoe je niet een spel moet programmeren... De simspeed moet onafhankelijk zijn van de framerate.

Net als dat je rondkijksnelheid eigenlijk niet afhankelijk moet zijn van je framerate (*laatste COD variant!)
Dat is zeker ook zo, eigenlijk te triest voor woorden dat dit nog steeds zo gebeurd, en dan is er nog iets anders, dat FPS en controls aan elkaar gebonden zijn, mede als physics enzo, goed voorbeeld is Just Cause 2.

Als je in dat spel bij 30FPS een jet probeert op de kop te draaien gaat dat super vlot, maar op 60 wordt het al langzamer en bij 100+ is het nog amper mogelijk om op de kop te draaien, de handling krijgt of meer grip of gaat meer slippen.

Dat heeft ermee te maken dat elke frame de control input gereset wordt, dus hoe meer resets in een korte tijd des te minder controle krijg je.

Zelfs GTA V wordt niet gespaard, goed merkbaar bij de monster trucks, op hoge FPS rollen ze super makkelijk om, bij elke jump voel je je als een veertje in de lucht en de grip is minder.
Wel erg opvallend dat de PC versie weer uitgesteld wordt. Console versies worden bijna nooit uitgesteld. Het lijkt wel of EA games de pc gamers niks kan interesseren, mijn ervaring is dat ze altijd met een afgeraffelde port komen.
Dit lijkt me toch wel het tegendeel te bewijzen van wat je zegt. Moesten ze gewoon een afgeraffelde port willen uitbrengen dan brachten ze het gewoon in november uit.
Uitstellen kan meerdere oorzaken hebben, wellicht is het gewoon nog niet speelbaar, denk aan geen missies toegevoegd of niet functioneel werkbaar. Het verhaal was batman was dat het 'af' was maar slecht geoptimaliseerd / afgeraffeld. Net zoals EA games doet, een game met matige graphics die niet speelbaar is op mijn GTX 980 en i7 4790k CPU. En een support team die dan gewoon domweg zegt, ja je hebt trage hardware, je moet een snellere pc kopen....
Ben ik benieuwd waar ze zelf op werken, 3x Titan X en 5960X?
Het is altijd de PC versie die inderdaad uitgesteld wordt. Nou is het wel zo dat de PC anders is dan de consoles met de dedicated hardware en mogelijkheden tot hacken zijn ook veel minder. Wat dat betreft snap ik wel dat de PC versie de meest veeleisende versie van het spel is.
Dat valt best mee, als de graphics exact hetzelfde zijn als de 'next gen' consoles vind ik het prima. Ik zet gameplay voor graphics neer. En mensen piraten je game minder snel als je een goede game maakt of het op een andere manier tegen proberen te gaan. Bijvoorbeeld een geweldige online ervaring. Of een aantrekkelijk aankoopbedrag.
Wat is dan nog het voordeel van een game PC ten opzichte van een console? Lijkt mij juist dat je met een dikke PC meer eyecandy en prestaties verwacht dan op een console, je geeft er niet voor niets meer geld aan uit.
Weet je, eigenlijk is dat een hele goede vraag. Ik heb vaker gedacht aan het aanschaffen van een console. Maar een console heeft ook nadelen. Ik koop de meeste games bijvoorbeeld via Kinguin in, dus alleen een cd key, voor +- 20 -30 euro korting.

Dus pc gaming kan goedkoper zijn, zolang je niet te vaak de hardware hoeft te vervangen, en dit is het grootste probleem wat mij betreft, optimalisaties. Kijk maar naar Batman, op mijn hardware speel ik op 5 - 10fps? en dat hoort echt niet.

Waar ik me dan nog het meest aan erger aan console gaming is de 30fps cap, dat voelt zo traag en niet vloeiend aan... Zeker als je soms een kleine fps drop krijg omdat er wat explosies op het scherm komen. En voor sommige games, zoals snelle shooters is een muis wat fijner...
Waar haal je vandaan dat het massaal gepirate is?
Veel mensen willen ook online spelen en dat kan alleen als je hem koopt. Gezien de verkoopcijfers weer gigantisch waren op release dag en GTA wekenlang nummer 1 best selling game op Steam was...

De tijden dat piraterij de standaard was zijn al lang voorbij. Mensen zijn alleen niet bereid te betalen voor troep zoals DRM en crappy ports.
Dat hij veel gepirate is geloof ik 1,2,3 niet in aangezien het meeste te doen is online met vrienden en crewmembers.

Het begon al dat de PC versie niet tegelijk uit kwam met de console versie. Nou oke daar heb ik respect voor, maar ondertussen is het spel nog 2 keer officieel uitgesteld, nou oke denk je dan leuk maar er zit inmiddels 2 jaar tussen de last gen en de pc versie! (zelfs dan gaat de next gen nog voor!)

nou oke we slikken het wel weer. Dan is het spel eindelijk uit en wat denk je word het complete spel online verpest door modders die ongewenst je hele game kunnen beheersen (tot aan de esc button aan toe waardoor je de sessie niet makkelijk kan verlaten).

Met als gevolg ja; we bannen mensen die modded geld hebben ontvangen. Nou daar begint mijn drempel toch echt te hoog te worden. Kijk dat je meer tijd voor de PC versie nodig hebt prima! maar dat het daarna een versie uit brengt die zon ontiegelijk makkelijk te modden is en andere spelers het bloed onder je nagels uit te kunnen halen, dan snap je het volgens mij niet helemaal.

Wil niet als een zeikerd overkomen maar ik voel me qua release datums gedwongen een console te kopen. Nu ik het spel op de pc heb heb ik door de modders alsnog het gevoel dat rockstar van hun probleem jou probleem maken en je letterlijk van het kastje naar de muur word gestuurd om te melden dat je ongewenst geld hebt ontvangen en dus in de ban wave terecht kan komen (wat dus ook een keer is gebeurd)

Dan heb je zelf een x aantal miljoen opgebouwd om wat te kopen, komt er een modder, laat wat geld vallen, je word gebannen, je geld gereset (inclusief je legit verdiende geld...) Dan begint de druppel echt over de emmer te lopen.

Afgelopen week weer ongewenst een money drop ontvangen (word echt op de speler gezet), snel naar een afdak gelopen (of in een auto gaan zitten) en snel een recording maken en dat uploaden (anders heb je geen poot om op te staan bij de support van rockstar, en dat vind ik echt kwalijk!)

Ik ben letterlijk 2,5 maand in discussie met rockstar dat je de modders moet aanpakken en de mensen die geld hebben ontvangen dat niet per definitie met opzet is gedaan.

maar goed dit ging over het uitstellen van games en wat mij betreft alles tegelijk lanceren is eerlijker en net zo goed, want de game blijft er imo net zo buggy onder en het is ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de gamer zelf.
Niet iedere PC gamer hoor. Ja, ik geef graag geld uit aan hardware (zie mijn usersysteem :) ) maar ik heb de afgelopen 3 jaar geen game meer gepirate. Alles komt hier binnen via Steam, Origin of Uplay.
same here - en is het te duur zet je het in je wishlist en wacht je op koopjes.
Trouwens wat ben je met een MP game als je niet online kan?
Of gewoon hogere kwaliteitseisen.

Ik heb alleen The Witcher en GTA V gekocht. Beide topspellen, waar ik graag voor betaal.

En dan komt EA aan met een sullig praatje over "unlocked framerates"...

No shit, daar had ik geen onderzoek voor nodig.
GTA5 veel gedownload waar haal je dat vandaan? Ik download veel spellen maar wat ik van de gekraakte GTA5 weet is dat de scene nog geen een update van het spel heeft uitgegeven en dat is wel een gemis plus cijfers zeggen wat anders.
GTA V is juist een voorbeeld als je meer aandacht besteed aan de PC versie dat hij massaal gekocht word
Grappig hoe EA bij het uitstellen van een PC-game alsnog alles fout doet. Maar bij een andere uitgever is het meteen het meest geweldige beslissing ooit.
Kan nog goed herinneren dat pc Gamers goed boos waren op rockstar met gta5. Achteraf hadden ze wel goed werk afgeleverd.
Ik hoop dat ze het verhaal simpel houden. Want de laatste games sloegen echt nergens op.

Tuurlijk hoeft het geen top verhaal te zijn maar graag beter dan de troep waar we de laatste keren mee te maken hadden.

Anders verwijder je gewoon het "verhaal" en laat mensen gewoon racen.

[Reactie gewijzigd door swampy op 14 september 2015 22:01]

forza horizon en horizon 2 dus
Mede dankzij het lobbywerk van de consolebouwers? Zowel Sony als Microsoft weten maar altegoed dat hun consoles niets waard zijn t.o.v de rekenkracht van een computer. Wanneer het spel dan uiteindelijk uitkomt (op pc), zullen de meeste de vergelijking in graphics niet meer maken.

Waarom? De hype zal voorbij zijn, Sony en Microsoft redden hun 'imago' en EA schrijft een paar miljoen bij op hun rekeningen.
Volgens mij boeit de gemiddelde PS4/XOne (en al helemaal geen Wii U) gamer het helemaal niet wat de framerate is, zolang het maar speelbaar is.
Tja dat krijg je he als je alleen maar voor consoles gaat ontwikkelen dan komt je pc game in de knel en krijg je dit soort taferelen.

De laatste 3 need for speed games waren allemaal simpelweg ruk en dat komt voor de volle 100% door console ontwikkeling en het negeren van het feit dat een pc een heel ander beest is met veel meer mogelijkheden grafisch en compleet andere besturing.

pure console focus is al jaren bezig met het om zeep helpen van pc games.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 14 september 2015 21:00]

Mijn pre-order op origin geeft nog steeds gewoon aan dat deze beschikbaar is op 5 november 2015 om 12 uur .... 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True