Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 124 reacties

Marcus Nilsson van het Zweedse Ghost Games maakt bekend dat spelers in de nieuwe Need for Speed niet als Cop de weg op kunnen. Er komen wel Cops in de game voor, maar spelers kunnen uitsluitend als Racer aan het spel deelnemen.

Nilsson, bij Ghost Games als executive producer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe Need for Speed, wil van het nieuwe deel een reboot maken en terug naar de oorsprong van de serie, zegt hij in een interview met Eurogamer. Daar hoort wat hem betreft wel bij dat er meer nadruk komt op het verhaal en op het personaliseren van de auto's in de game, maar niet dat spelers als Cop de weg op kunnen om daar Racers het leven zuur te maken. De Cops zijn nodig om 'spanning in de game te brengen', stelt Nilsson, maar ze hoeven niet noodzakelijkerwijs speelbaar te zijn. Nilsson geeft toe dat het spelen als Cop populair was in de Need for Speed Rivals, de laatste game uit de serie uit 2013. Daar koos de helft van de spelers om te racen als Cop.

Nilsson laat verder weten dat de nieuwe game niet zal verschijnen op de vorige generatie consoles, de Xbox 360 en PlayStation 3. Dat 'geeft de studio meer focus'. Verder is de producer blij dat zijn team van uitgever Electronic Arts meer tijd heeft gekregen voor de ontwikkeling van de nieuwe game. Waar het gebruikelijk is dat er elk jaar een nieuw deel in de serie verschijnt, werd 2014 overgeslagen. De nieuwe game zou dit najaar op de markt moeten komen, voor Windows, Xbox One en PlayStation 4. EA zal tijdens de E3, die juni plaatsvindt, meer bekendmaken over de game.

Teaser Need for Speed

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (124)

Terug naar de roots? Was dat maar zo!
In de eerste 4 need for speeds kon je lekker rondjes rijden op een vast parcours.
Weliswaar tegen bots, maar zou ook leuk zijn online.
Toen hoefde je helemaal niet aan je auto te sleutelen en had je helemaal geen story :S
Waar is dat gebleven?

[Reactie gewijzigd door Rutgertje op 22 mei 2015 12:06]

Met de 'roots' gaan ze terug naar de Underground serie, denk ik.
en niet verder.

Zelf begonnen met need for speed 3, hot pursuit.
Kan me inderdaad geen verhaal herinneren, maar een beetje een story mode is toch niet verkeerd.
Mijn laatste goede NFS vond ik ProStreet.
Deze moest wel even tot me groeien, maar heb er veel uren mee gesleten.
Persoonlijk ben ik helemaal gek van NFS: Underground 2.
Tijden niet meer aangeraakt, maar toen echt helemaal grijs gespeeld.

De sfeer, de graphics, de muziek, het tunen, racen, open world roaming, de verschillende race disciplines, de auto's en de vrijheid.

Ik word er weer warm van als ik er aan terug denk.

Most Wanted was een differentiatie van dat pad, maar was nog steeds een hele leuke game.
Carbon was echt geen reet aan. Daar was voor mij echt het gevoel helemaal weg.

Ik hoop op een Underground 3, met hopelijk een fris verhaal. Meer non verplichte side missions en een hogere (optionele) moeilijkheidsgraad. Die AI was na een tijdje echt niet competitief meer.
En als ik dan toch mag roepen, hopelijk meer mogelijkheden om high tier componenten te kopen, want als je eenmaal een race hebt gereden, dan mocht je hem niet over doen en kon je geen doekoes verdienen om de wagen die je dan reed te upgrade.
Verder zou ik het vet vinden als je naast door alleen die stad wat meer afwisseling hebt. Dat je ook de stad 'uit kunt rijden' en naar 2 of 3 circuits kunt rijden waar je dan specifieke of open races kunt rijden. Zonder politie en afgezette straten.

En als laatste, ALS je dan een multiplayer introduceert. Zorg dan alsjeblieft voor werkende net code. Zowel de stabiliteit van het joinen als de lag tijdens het spelen doet echt afbreuk aan een game die je niet elke 5 minuten op pauze wilt zetten.
Er hoeft van mij ook geen RPG systeem in te zitten als dat alleen maar betekent dat het alleen maar makkelijker word om een race te rijden waar de persoon met de snelste auto altijd wint. Wat naar mijn mening ook altijd een flauw iets is. Echte auto's zijn verschillende omdat de onderliggende eigenschappen zorgen dat JIJ specefiek die race zou kunnen winnen met die auto. Anders zou iedereen allang in exact dezelfde auto rijden. Dat verschil is er voor een reden, maar omdat NFS:U2 zo arcade was (wat opzich prima is) werd het verschil bij multiplayer zo enorm groot.

[Reactie gewijzigd door NEO256 op 22 mei 2015 16:26]

Hier sluit ik me volledig bij aan. Voor mij waren Need for Speed: Underground en Underground 2 de beste games uit de hele NFS reeks. Sinds Carbon heb ik de hele serie niet meer aangeraakt. Hopelijk gaan ze terug naar de NFS ten tijde van Underground, dan winnen ze mij weer terug :)
Agreed.

Al ben ik opgegroeid met NFS3 hot pursuit over LAN op de zolder van een vriend van mij die daar 2 PCs had staan hebben NFSU en NFSU2 toch echt de meest sentimentele waarde voor mij en heb ik me daar het meest in vermaakt.

Man, ik draai de soundtracks van die twee spellen nog vaak zat over mijn auto audio-installatie (met dikke subwoofer uiteraard) en blaat met elk lied vrolijk op volle borst mee! 8-)
Inderdaad, al was voor mij juist Most Wanted dé game, echt heerlijk speelde die. En wat betreft Carbon, ik kan nu niet meer echt goed zeggen waarom, maar die vond ik ook al minder dan Most Wanted.
Ghost Games is echter de studio die de vorige NFS voorzag van een 30 FPS lock en geen wheel support "zodat de competitie met de consoles eerlijk bleef"... Ik zou het heel leuk vinden als we echt een waardige opvolger van de games uit de underground/most wanted tijd krijgen, maar ik durf er met deze malloten echt niet op te hopen.
Ik herinner me van carbon dat de besturing van die wagens gewoon kut was. Te realistisch net als race simulatoren terwijl NFS doorgaans meer arcade stijl race games zijn geweest.
Beetje offtopic, maar mag ik vragen waarom je eigenlijk Carbon geen reet aan vond vergeleken met Most Wanted, want naar mijn mening is het eigenlijk gewoon een soort enorme DLC met meer auto's, nieuwe map (in het donker) en een paar meer tune mogelijkheden (denk aan Autosculpt, stickers)

Alles na Carbon werd inderdaad wel minder
Ik vind een 6e deel niets met roots te maken hebben.
Ligt dit aan mij?
Nerd for speed is bekend geworden door underground dat was hun doorbraak.

Jaren lang hebben mensen gevraagd om een underground 3

Wat zo grappig is is dat NFS zijn bekendheid te danken heeft aan een op een perfecte tijd uitgebrachte game.
hiermee bedoel ik tijdens de hype van fast and furious.

NFS is bij 90% van de mensen Bekend om open wereld en politie.
neem vooral Most Wanted als voorbeeld (2005)

De roots van Need for Speed zitten in open wereld, politie en arcade racen.

de laatste nfs na the run waren niks meer van wat nfs ooit was in de glorie dagen.

Reboot is een prima benaming voor dit en stort hoort daar ook bij.
back to basics met goedkope auto's en opwerken naar de top.

Kom maar op Ghost! Laat dat jaar extra niet voor niets zijn geweest

[Reactie gewijzigd door controvi op 22 mei 2015 13:20]

De eerste Need for Speed kwam uit in 1994, de beroemde 'NFS3: Hot Pursuit' in 1998. De eerste Fast & Furious film kwam in 2001 uit. Dus ik zie weinig link met elkaar...

NFS is bij veel mensen bekend van NFS3 Hot Pursuit en NFS Porsche2000. Tot de komst van NFS Underground in 2003 was de serie met name bekend om het feit dat het juist GEEN open wereld was, maar afgebakende circuits. De enige vrijheid die je had was om tegen het verkeer in te gaan rijden :)

Voor mij persoonlijk is dat het mooie, originele concept van NFS: snelle auto's, mooie landschappen, afgebakende circuits. Alhoewel ik Underground helemaal grijs gespeeld heb (met name online), geniet ik toch het meeste van de circuitsetup van de begindagen van NFS. Vandaar dat ik NFS The Run ook een heel goed deel vond, de beste van de afgelopen 10 jaar eigenlijk.

Ik ben benieuwd wat GhostGames van de nieuwe NFS gaat maken... dat je niet kan spelen als cop vind ik niet erg, dat waren voor mij altijd 'moetjes' in delen waarin dat kon :)
Underground kwam in 2003.
Ik kan me herinneren dat 2 Fast 2 Furious vlak daarvoor uitkwam.

Die hype bedoel ik.
Er was een game genaamd juiced maar die was echt bagger haha.

En idd de moetjes van het als cop spelen hoeven voor mij niet.
Heb me met Most Wanted (2005) erg vermaakt met 150 miljoen bounty in 30 min en dan door een spikestrip knallen een tunnel in en 5 min met hart in mijn keel wachten tot ze je kwijt waren (HEAT 5) haha
NFS is bij veel mensen bekend van NFS3 Hot Pursuit en NFS Porsche2000

En bij nog veel meer met de komst van Underground. Dat heeft de serie 'echt op de kaart gezet.

Helaas heeft EA sinds Carbon steeds meer stomme streken afgeleverd met NFS. 30fps lock op de PC (WTF?!), "pre-order" exclusive auto's, continu wisselen van richting (Prostreet, SHiFT. The Run etc) om maar elk jaar weer te kunnen cashen.

Met HP2 en Undergrond heb ik me kostelijk vermaakt. Met U2 en Most Wanted al iets minder en na Carbon heb ik de serie nooit meer aangekeken. Het werd gewoon steeds minder.
Begonnen met NFS2, was helemaal top toendertijd. Daarna 1 nog even geprobeerd, die was ook leuk, maar technisch wat simpeler. NFS Porsche was wat mij betreft een echte topper, zeker rijtechnisch. Alles daarna vond ik persoonlijk minder, maar ik kan het mis hebben, want ben van ellende na twee delen afgehaakt.
Excact, NFS 1 was leuk

NFS 2(SE) was erg leuk.

NFS 3 was bijna perfect.

Daarna nog een paar goede "addons" als NFS Porsche 2000.

De eerste underground was wel leuk, maar heeft niks met NFS te maken. En daarna is het alleen maar erger geworden.
Tot de komst van NFS Underground in 2003 was de serie met name bekend om het feit dat het juist GEEN open wereld was, maar afgebakende circuits.
Eh, in de tijd van de eerste NFS games hadden we gewoon niet de power voor goede open world racing games, dus om nou te zeggen dat NFS bekend stond om het niét open world zijn is een beetje als zeggen dat de stoomlocomotief revolutionair was omdat er geen verbrandingsmotor in zat.
Daarnaast was NFS Underground óók geen open world racing game, Underground 2 voerde dat pas in.
Ik snap het gezeik niet dat NFS verder naar zijn roots moet. Want NFS1-3 waren ook arcade racers. Consoles konden niet beter aan als (redelijk) kleine circuits en hun neppe doorheen te rijden bomen :P.

De "simulatie" racers kozen toen niet voor NFS maar gingen naar GT1 of 2.

Kan zelf niet wachten op een NFS:U3 :)
Ik vindt dat ze gewoon een hele duidelijk lijn moeten trekken met wat ze willen met de game en daar mee verder gaan.
NFS == Arcade track racer.
NFS: Hot Persuit == Hetzelfde, maar dan met polite (die je zelf ook kunt rijden in multiplayer).
NFS: Shift == Simulatie track racing.
NFS: Underground == Open world met verschillende type disciplines en afgezette straten tijdens races.

Maar ze moeten vooral niet te veel afwijken van de succes formule. Maar wel voldoende vernieuwen om het interessant te houden (Zie TES, GTA, Witcher) en VOORAL niet te vaak nieuwe games uitbrengen. Dat verzadicht te markt.

Verzin een formule waarbij je de game een lange tijd fris kunt houden. Laat mensen custom tracks verzinnen in de bestaande stad. En of eventueel dat je echt (out of the city) race tracks kunt ontwerpen en toevoegen.
Hell, start daar een payed mods store voor. Ik ben helemaal voor zo iets.
En houd overal leaderboards op bij met integratie van je vrienden (hey persoon X heeft deze track al ge'Aced op de leaderbors, zie FarCry 3 http://www.primagames.com...ive-map-eguide/06-001.jpg)


@Egocentrix1: klopt was verkeerde game. Niet grid, maar Shift.

[Reactie gewijzigd door NEO256 op 22 mei 2015 13:25]

Verzin een formule waarbij je de game een lange tijd fris kunt houden.
Helaas hebben we het hier over EA en dit is zeker geen doelstelling van hun. Stel je voor dat mensen na een jaar nog steeds dezelfde game willen spelen, dan zou het wel eens moeilijker kunnen worden om ze weer te laten dokken voor de opvolger!
Mij zijn ze met die praktijken al jaren geleden kwijt geraakt, maar helaas blijken er nog genoeg schapen te zijn die de zooi elk jaar toch weer blijven kopen, waardoor EA ook niet van deze praktijk af zal stappen.
Ik ben bang dat als er een game als wat jij beschrijft uit zou moeten komen dat hij door iemand anders dan EA uitgegeven zou moeten worden (en niet Ubi want die zijn net zo erg).

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 mei 2015 20:43]

Misschien heb je gelijk.
Maar even de review afwachten, als het bagger is maar gewoon links laten liggen en deze serie begraven in mijn geheugen als een mooie tijd die niet meer terug gaat komen (waarschijnlijk).
Dat sowieso, al vertrouw ik ook niet echt veel meer op professionele reviews. NFS Hot Pursuit, Most Wanted (in beide gevallen de remakes) en Rivals kregen alle 3 heel aardige tot bijzonder positieve reviews, om vervolgens in de user score een veel lager cijfer te krijgen.
Als ik van echte spelers een overweldigend positief geluid hoor zal ik het misschien eerder proberen, maar anders hooguit als hij voor een prikkie mee te pikken is ergens misschien eens proberen, zo ver is mijn vertrouwen in EA gezakt wat betreft de NFS serie (want op andere vlakken vind ik EA weer niet zo slecht als vaak beweerd wordt).
Grid? Dat is van Codemasters, als onderdeel van de Racedriver-serie. Ik denk dat je NFS Shift bedoelt.

Mensen custom tracks laten bedenken in een bestaande stad is echt een topidee! Bijvoorbeeld zoals dat kon in Midnight Club, die heb ik helemaal grijs gespeeld.
Klinkt erg leuk.
Ik vond de uitstapjes van NFS naar simulatie helemaal niks tbh. ;)

Maar een mega stad met zelf te bepalen tracks zou erg welkom zijn haha
Sorry, maar in je reactie staan zoveel onjuistheden dat ik er even wat van moet zeggen.

NFS heeft zijn bekendheid niet te danken aan een open wereld. De eerste 4 NFS delen hadden dit niet.
NFS was al lang bekend voordat underground uitkwam.
NFS heeft zijn bekendheid niet te danken aan Fast & Furious.

Wat is dit nu weer voor een uitspraak? 90% van de mensen?

Volgens mij ben jij te jong en heb je niets meegekregen van de roots van NFS.
misschien iets beter lezen.
Ik heb nooit gezegd dat ze bekend zijn geworden door Fast & Furious alleen dat het in de periode kwam toen de game uitkwam dat een beste hype had.

Dat NFS daarvoor ook al bekend was weet ik ook wel aangezien ik de games zelf ook gespeeld heb.
Alleen als je iedereer vraag wat is Need for Speed zal het overgrote deel roepen pimpen van je auto
En ik heb ook niet gezegd dat ze de populariteit te danken hebben aan de open wereld maar dat is wel 1 van de grootste selling points die ze toen hadden en wat iedereen toen ook wou.

Elke NFS game die bekend gemaakt werd, werd er weer geroepen maar een Underground 3 of een opvolger van carbon.
Alle forums stonden er vol mee.

Misschien niet te snel oordelen.
Ik heb elke NFS game in mijn kast liggen.
En hoewel we van mening kunnen verschillen of de exotic racing op afgezette tracks of free roaming en pimpen leuk is blijft het een feit dat NFS de naam heeft voor pimpen en free roaming.
Need for Speed was daarvoor al bekend hoor, alleen in hun begintijd was Testdrive volgens mij net wat populairder. Maar Need for Speed had de lange adem, oa door veranderingen aan de game zoals underground.
Ik kon 't niet meer eens met je zijn! Ik zit persoonlijk meer te wachten op mooi uitgewerkte vaste circuits (evt met wat shortcuts hier en daar) dan op een 'open wereld' die er per definitie minder gedetailleerd uitziet. Wbt het racebn: bots is prima, maar de keus tussen bots en online (of een combi) lijkt me nog veel leuker. Ik hoef (buiten een kleurtje en de teks op m'n nummerplaat) niet te 'tunen' en een verhaal ook niet... gewoon af en toe een rondje kunnen knallen... Gooi er maar egwoon meer exotische locaties aan toe...
Helemaal mee eens! Ik kan mij nog goed in de eerste Need for Speed het coastal level herinneren. https://www.youtube.com/watch?v=S2CE_0WSt68 _/-\o_

Geweldig zou ik dat vinden gewoon echt 'levels' die je door kan rijden op prachtige locaties. Voor mij ook geen free-roaming, tuning en al helemaal geen story gebeuren erin gewoon basic cars is genoeg.
Brrrr, de 3DO versie. By far the worst. De PSX versie was vele malen beter :).

Buiten dat om: ja, ik ben het er mee eens. Free roaming is best leuk, maar gewoon een paar goede lange circuits zouden weer zeer welkom zijn!
Ja maar dit was het enige filmpje van 'redelijke' kwaliteit van het coastal level, zocht eigenlijk naar de pc versie. :+
https://www.youtube.com/watch?v=V6Lie_6HUec

NFS2SE, het onderschoven kindje van de serie maar mijn eerste ervaring ermee :)
Mijn eerste ervaring met NFS en in mijn ogen nog steeds de beste!

De dikste supercars om mee te racen over uitdagende vaste circuits.

En de informatie die je over de auto's kon lezen was ook heel interessant. En dan die filmpjes van de auto's er bij..... GAAF! Hoe vaak ik het filmpje van de Jaguar XJ220 wel niet heb afgespeeld. Dikke gitaar er onder en gassen met die Jag.

Niet voor niets nu ook een van mijn favoriete supercars allertijden.
Ik snap niet waarom zo'n ontwikkelstudio zoiets roept: "terug naar de roots" en dan vervolgens over "story" begint.

Ik kan me echt helemaal niets herinneren van story in de eerste delen. Heb er ook helemaal geen behoefte aan.
Aangezien deze serie "Underground" genoemd is, is het wel degelijk "terug naar de roots".
Daarna zijn er ook nog Most Wanted, Carbon, Undercover, Pro Street, Shit etc. geweest. Dus de vraag is nog steeds, welke serie krijgt een reboot. ;)
Google even rond, de kans is ongeveer 99% dat het Underground 3 is. :)
De kans is er. Maar 99% is erg enthousiast. Het zou ook net zo goed de nieuwe Most Wanted kunnen zijn, aangezien er ook exotics inzitten. Al ben ik het zeker met je eens dat de kans groot is. Ik hoop het zelf ook wel :D
Na Carbon is het serieus bergaf gegaan met NFS, die moeten ze dus niet rebooten.
De 'oude' NFS'en zijn waarschijnlijk iets te droog voor het huidige publiek. Ik kan me herinneren dat het heerlijk was om rondjes te rijden op Landstrasse maar de underground serie bood, ondanks het foute bad-ass gedoe, meer vermaak imho.
Daar hebben we shift all voor een spin-of van de NFS serie, er zijn trouwens genoeg racegames in dat genre (simu/arcade mix) terwijl de custom street scene bijna uitgestorven is.
custom street scene bijna uitgestorven???? Echt niet... Die is nog steeds alive and kicking!

Kan nog elke week naar meerdere meetings en shows om daar de dikste auto's te bekijken.
En het niveau is gigantisch gestegen de laatste jaren. Waar je vroeger met wat lexus look achterlichten en velgen de bink was, kom je er nu pas als je je complete interieur van je auto van een laagje leer hebt voorzien (incl. dashboard), je hele dikke wielen monteert en je auto verlaagt tot op het asfalt. Uiteraard de gigantische audio installatie niet vergeten of de motor tot een flink vermogen op te krikken.

Nee, het is alles behalve uitgestorven. :)
doelde op de games rondom de custom street scene, juist wat jij beschrijft hebben we all een lange tijd niet mer in games kunnen doen wat me juist weer zo mooi lijkt om terug te hebben.

[Reactie gewijzigd door nj93 op 22 mei 2015 13:57]

ok op die manier. Dacht dat je het over het echte leven had :)

Maar dan klopt je stelling deels. Zo kan je in Forza Motorsport 5 bijvoorbeeld je auto ook 'pimpen' en dat heeft ook nog eens invloed op de rijeigenschappen van de auto. Je kan bumpers monteren met meer down-force, maar die verhogen bijvoorbeeld wel het gewicht van de auto en je kan je auto allerlei kleuren en prints geven. Gaat aardig ver zelfs. Enige is dat je hiermee niet op de openbare weg kan scheuren, maar alleen op circuits.

Bij Forza Horizon race je juist wel op de openbare weg, maar daarbij weet ik weer niet hoe ver je de auto's kan customizen. Ik heb die game namelijk niet.
Jammer dat Pimp-My-Ride niet meer zo in the picture staat. Dat vond ik wel cool om te zien. En dan niet de keurige Nederlandse versies, maar de over-the-top Amerikaanse versies met pooltafels en fonteintjes achterin :)
Precies, was het maar echt zo! Geen geneuzel met sleutelen aan je auto, iedereen technisch gezien dezelfde bolide en dan kijken wie 'm het best onder controle heeft, heerlijk! Weg met de story, weg met de open wereld!

Racen tegen bots is ook prima, maar helaas spelen ze daar niet helemaal eerlijk mee. Als ik perfect race, wil ik ook echt een gat zien met de nummer twee. Op een gegeven moment heb ik een test gedaan door mijn eigen auto te hacken dat deze bizar hard over het circuit (vliegveld) kon knallen. Vreemd genoeg bleven de bots mij prima bijhouden... waar in de statistieken niets van terug te vinden was. Ik ging 300+, zij 160 gemiddeld... yeah, right. Beetje jammer.
Forza? Gran Turismo?

NFS is altijd een arcade racer geweest. Wil je echt skillfull rijden...daar is NFS nooit de game voor geweest.
Trackmania is ook arcade, maar daar moet je ook echt goed in zijn om daar goede tijden in neer te zetten.

Het maakt niet uit of het sim of arcade is, uiteindelijk zit je achter een scherm met een toetsenbord of gamepad (lang niet zoveel mensen gebruiken stuurtjes hoor) en is het driving model waar de uitdaging zit :)
Je hebt de Shift-serie als de sim-racer. Waren heel aardige games.
Daar heb ik mij ook aan geërgerd, maar er is wel iets voor te zeggen, je houd namelijk strijd, als je jezelf verstuurd kon je weer bijkomen bij de rest, en je kon nooit ver uitlopen. Vanuit een arcade-gedachte een logische keuze.
Klopt, maar het werd geďntroduceerd als 'catch-up' mode, wat het inderdaad spannend houdt. Maar als ik dat uit zet, verwacht ik grotere verschillen. Als ik perfect race, een gat met de nummer twee... als ik een fout maak wordt het dan ook moeilijk zo niet onmogelijk te herstellen.

Persoonlijk vind ik dat leuker, door de manier van implementeren die ze ooit gekozen hebben was de uitdaging er voor mij uit. Het maakt niet uit hoe geniaal ik over het circuit raas, ze houden me uiteindelijk toch wel bij...
Je moet ook realiseren dat een casual racing game (wat NFS vroeger was) niet meer nodig is aangezien je genoeg racegames hebt die dit element hebben zoals project cars, Grand turismo, Forza, etc.

Ze willen terug naar de roots maar met de "underground" image wat NFS tegenwoordig uniek maakt in vergelijking met andere race games.

[Reactie gewijzigd door SinisterGlitch op 22 mei 2015 13:45]

GT en Forza zijn (of claimen) geen Arcade racer te zijn maar simulation.
inderdaad, fixed comment met "casual". Ik doelde ook meer op het verschil tussen de games ipv wat technische waarheid is.

[Reactie gewijzigd door SinisterGlitch op 22 mei 2015 13:46]

Inderdaad. Dat hele open wereld ding. Heb het nooit echt wat gevonden. Wellicht is het gewoon uit nostalgie, maar Need for speed hot pursuit heb ik altijd de leukste NFS gevonden. 2 player op Atlantica en El nino op de psx. uren en uren en uren lol.

Wanneer je wil tweaken aan auto's en voor de optimale setup wil gaan kun je beter een goeie SIM spelen imho.

[Reactie gewijzigd door binbash. op 22 mei 2015 13:06]

Wat te denken van racen tussen verschillende klassen. Op een gegeven moment ben je gewoon te goed en kon je voor een langzamere auto kiezen. Tegenwoordig kan dit in geen enkele game meer.
Ik kan me herinneren dat je ook online tegen elkaar kon racen. Was toen (NFS 1 en 2) nog allemaal nog niet goed goed uitgewerkt, maar de optie was er wel.
Denk ook aan dat er nu een nieuwere generatie opbruist, het draait niet alleen om wat jij graag wilt of ziet of hebt ervaren. Times change.
het sleutelen aan de auto is in mijn mening just het leukste aan het hele spel
Ik hoop dat ze echt teruggrijpen op de roots van NFSU 1 & 2, vooral 2 gezien het open world aspect.
NFSU2 was wel leuk, maar veel nepper kwa wegligging kan natuurlijk niet.
Ik vraag me af, of zo'n arcade game nu nog gewaardeerd gaat worden.
Vroeger wisten we niet beter, slippen en handrem overall, maar nu met het huidige aanbod realistische(re) racegames (forza, gran turismo, project cars etc) ben ik bang dat het voor mensen in mijn omgeving (allemaal helemaal gek van simulatie racen) dit echt 3x niets is.
Forza, Gran Turismo, Project Cars etc. Zijn een heel andere doelgroep dan NFS. Bovenstaande zijn race-simulators, waarbij NFS meer een race-arcade game is.

Arcade is: NFS, Burnout.. nog wel meer maar komt er zo niet op.

De twee splitsingen zijn Arcade / Simulatie.
Je kiest een van de twee en vanuit daar ga je kijken wat voor games jou aanspreken ;-).

Maar wat dat betreft heb je inderdaad gelijk, sim-spelers voelen niks voor arcade-gamers en vice versa.

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 22 mei 2015 12:04]

Zelf dat scheelt per persoon. Ik vind het beide namelijk leuk.
Sim is voor mij een manier om mezelf te bewijzen en het moeilijk te maken.
Arcade om gewoon rond te hannessen en niet te serieus bezig te zijn.

Persoonlijk hoop ik dat NFS X (zo noem ik de nieuwste maar even) de code van NFSU(2) gebruikt om op verder te bouwen met een beetje realistischere wegligging dan dat deze games hadden.
ik vind het allebei inderdaad ook leuk, maar om verschillende redenen.

Gran Turismo bijvoorbeeld om echt goed te racen, strakke tijden neerzetten etc etc.

NFS, bijvoorbeeld Most Wanted, vind ik het heerlijk om zolang mogelijk een pursuit vol te houden, massa's politie achter je aan en dan met een roadblock vol daar doorheen te raggen, zie je lekker de politie auto's vliegen als je het goed mikt.....maar dat stamt denk ik nog uit mijn Carmageddon speeltijd.....sinds ik dat gespeeld heb, doe ik dat eigenlijk altijd bij arcade racers...tegenstanders aan de kant beuken :)
Is ook zo, smaken verschillen gelukkig per persoon.
Uiteraard zijn er altijd mensen die arcade racen leuk blijven vinden, maar ik bedoelde te zeggen dat door het grote aanbod (semi) simulatie racegames dit soort games het steeds moeilijker gaan krijgen?

Weet niet wanneer de laatste burnout uitgekomen is, maar volgens mij komen er steeds minder arcade games (of ze worden minder gepromote).

[Reactie gewijzigd door Ting87 op 22 mei 2015 12:10]

In U2 maakten ze het rijden wat pittiger door URL en StreetX races er in te proppen. De auto's reden inderdaad veel te makkelijk en deze races waren nou niet echt hardcore moeilijk oid, maar als je daar niet netjes op de lijn blijft ga je al een stuk trager. Techniek stak dus al een tikkie nauwer dan in normale races.

Ook was U1 10x beter qua driften. Dat was voor de tijd best pittig. De meeste drift games uit de tijd hoefde je niet de hele drift te countersteeren, want in veel driftgames kon je alleen maar 4 wheel drifts doen, maar U1 drift mode kwam bijna geloofwaardig over. Je moest de hele drift de stuurhoek goed houden, anders trok de auto zichzelf recht. Dat maakte een gamepad of keyboard gebruiken best pittig als je een goeie drift setup had. Een stuurtje was bijna nodig in dat geval.

Dus ja naar huidige standaarden was het allemaal wel behoorlijk arcade-y, maar er zaten wel wat uitdagingen in verstopt her en der.
De drift mode in U1, wat een tijd was dat. Geweldig was dat altijd met een paar vrienden op de bank 1 voor 1 een drift parcour doen en keihard lachen als mensen de muur raakte. De drift mode was voor mij de reden dat ik U1 speelde en nu nog af en toe aanzet. Hopelijk komt dat stuk gameplay weer terug in de nieuwe game, dan zal het voor mij echt een nobrainer zijn. Kan me nog zo herinneren we hadden een keer een weddenschap voor 5 euro de man gedaan, degene met de langste drift over 10 rondes op het langste circuit had gewonnen. Maar je moet handmatig schakelen. :D De mensen die erbij waren gingen helemaal los toen ik die hele 10 rondes aan elkaar drifte zonder ook maar 1 keer de kuur te raken. De buren en mn ouders dachten wss dat we gestoord waren.
Helaas daarna heb ik het nooit meer waar kunnen maken.
Ik hou zelf juist meer van arcade dan sim, dus het mag van mij lekker onrealistisch zijn :D

(Vooral omdat ik dit soort spellen, gewoon even tussendoor doe, of met met vrienden op de bank)
Vreemd, ik ben sinds GT1-2 de doelgroep voor Simracers zoals GT en zelfs Forza heb ik me wel mee vermaakt en ben enorm benieuwd naar Project Cars. De vele tienduizenden uren die in ik in simracers heb gestopt. Zelfs de belachelijke endurance races van GT van GT3 t/m GT5 allemaal gehaald.

Maar NFS:U was de beste NFS die er was, Most Wanted borduurde verder op dat concept en was ook erg vermakelijk. Ik kan niet wachten op NFS:U3 :)
Ik zie in mijn omgeving juist meer voorkeur voor arcade racers, dit omdat we gewoon makkelijk een snel potje willen scheuren met alle actie die daarbij hoort.

Back to the roots? Pleur er alsjeblieft split screen in.. Een erg onderschatte feature dezer dagen. Wat is er lekkerder dan met je maten op de bank een potje gamen?
Sorry, maar ik vind juist de arcade racers vele malen leuker dan die saaie zogenaamde realistische racers..
Enuh, ik denk dat de hele need for speed serie al helemaal niets is voor jouw omgeving, het zijn immers altijd arcade racers geweest, en dat zal (hoop ik) niet veranderen...
Haha, grappig dat je NFSU als "roots" beschouwt :P
Ik dacht eerder aan NFS 1, 2 en 3, waarbij 3 eigenlijk al te "nieuw" is, omdat daar voor het eerst politie aan toegevoegd werd (en op de PC de politie speelbaar was).
Maar dan wel graag zonder de AI cheats. (de AI kon daar vol gas door een haakse bocht ;))
Jij ook in bijna alle bochten met goed insturen.
Je hebt duidelijk nooit de eerste delen van nfs gespeeld. (geen idee of het na 'nfs underground' nog was want die heb ik nooit gespeeld)

De ai kwam je bijvoorbeeld inhalen terwijl ze net gecrasht waren en jij al/nog op topsnelheid zat.
Bochten reden ze gewoon op een rails.
Genoeg gemopper over te vinden op internet.
Bij NFSU was dat ook maar iets minder denk ik, daar kon je redelijke voorsprongen krijgen als je (bijna) foutloos reed.

De AI was toen brak maar goede AI schrijven was toen erg moeilijk. GT was toen de simulatie variant van het racen en ook die heeft tot deel 4 dacht ik last gehad van de auto-catchup. Alhoewel die in GT wat beter uitgewerkt was. Maar ook daar reden de autos op een rails.
Hij zegt de roots van NFSU 1&2, dus niet de roots van NFS in het algemeen :P
Ben het verder wel met hem eens. Lijkt me leuk om een wagen weer uber dik te pimpen en dan lekker driften :D
Uiteraard beschouw ik NFSU niet als de roots van de NFS spellen, maar wel van de street racing/customizing/pimp my ride serie ;)
Ik hoop zo hard dat ze dit spel niet verkloten, Underground 2 was een geweldig spel en speel ik nog steeds met HD Textures. De Underground serie was de beste die ze ooit gemaakt hebben, en nu lijkt het eindelijk terug te komen. :D
Maar in die games zat helemaal geen politie :+
Flinke domper wat mij betreft.
Als je terug naar de roots gaat dan horen er geen cops in, immers hadden nfs 1 en 2 die mogelijkheid niet.
Als je terug naar de roots gaat met cops dan ga je naar NFS 3: HP en NFS 4: High Stakes, waar het in beide mogelijk was om als cop te spelen.

Overigens vielen nagenoeg alle nfs games van de afgelopen jaren toch elke keer wat tegen. Na de trailer had ik er een redelijk goed gevoel over, helaas laat dit bericht dat als sneeuw voor de zon verdwijnen.
De eerste nfs had wel achtervolgingen.
Kwa politie voelt het nu weer als Most Wanted (2005) En daar kan ik absoluut geen nee tegen zeggen :) btw carbon politie was ook geweldig
Als cop spelen of niet vind ik niet het belangrijkste, de besturing wel. In NFS porche 2000 was die besturing onovertroffen. Ik weet nog dat ik tegen mijn broer zei: "Als een Porche 996 in het echt ook zo goed rijdt is dit echt wel een goede auto." Dat zegt genoeg over hoe realistisch de besturing van dat spel was. In MW vond ik de besturing ook nog goed, U1 en 2 heb ik nooit gespeeld en in Carbon vond ik de besturing al minder.
Dit is denk ik waar erg veel racegamers, zoals bijvoorbeeld ikzelf, op zaten te wachten. Er is al heel lang een schreeuw vanuit de community dat er gevraagd werd naar een Underground 3. Dit zal er denk ik het dichts bij in de buurt zitten. Zal EA eindelijk weer een goede Need For Speed maken? Tijd zal het leren...
Ja, kon je ook niet manueel schakelen in NFS MW en U1 en 2? Dat vind ik ook een serieus gemis id laatste NFS games.
Ik voel al een DLC pack aankomen. "Be the cop!"
Ruikt inderdaad als een EA zet
Als het aan EA ligt wel ja!
En een tweede pakket: "Be the other cop!"
De grote vraag is, hebben ze ook weer LAN ondersteuning....de goede oude tijd... :-D
Natuurlijk niet. EA wil de controle over de servers houden. Als ze vinden dat je de nieuwe iteratie Need for Speed moet kopen, dan trekken ze gewoon de stekkers uit de oude servers.

[Reactie gewijzigd door Deem op 22 mei 2015 12:53]

Laat maar zitten dan. Is er nou gewoon geen vraag meer naar het zelf spelen als politie? Wat was NFS3/4 toch vet met spikestrips, roadblocks, en assistentie vragen...

Jammer!
gemiste kans idd, wat ik sowieso verbazend vind, is dat de spellen tegenwoordig gee splitscreen meer hebben, ik kreeg driveclub bij mijn ps4, denk lekker te kunnenb spliscreenen, mooi niet. Haal ik NFS rivals om lekker tegen mijn vrienden te racen, heeft die het ook niet!!!!

Wat is er nou vetter dan lekker potjes tegen elkaar op de bank? helemaal als de een politie kan zijn en de ander de racer.. jammer jammer jammer
Jammer, dat vond ik persoonlijk 1 van de weinige meerwaardes van dit spel.
Het is inderdaad ook leuk om als Cop te spelen in Rivals, maar als we het spelen als Cop moeten inruilen voor een betere aanpasbaarheid van je eigen auto dan ben ik er blij mee!
Ik heb jarenlang op NFSU 3 gewacht hopelijk word dit hem !!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True