Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 156 reacties
Submitter: Loller1

Een bug in een testversie van Windows laat pc-games crashen, zo heeft Microsoft laten weten. Het softwarebedrijf zegt dat pc-gamers daarop moeten opletten bij het updaten. Het gaat om crashes bij grote titels, zoals Fallout 4 en Assasin's Creed, zo zegt Microsoft.

De bug in de Fast Ring-update voor Windows 10, de alphaversies van het OS, treedt op als gebruikers een game draaien in een venster en naar fullscreen willen gaan, waarbij de game helemaal crasht, claimt Microsoft op de pagina met bekende problemen met de nieuwe Insider-build. Microsoft vermeldt dat de bug optreedt met The Witcher 3, Fallout 4, Tomb Raider, Assassin’s Creed en Metal Gear Solid V en sluit niet uit dat het meer titels zal treffen.

Microsoft bracht build 11102 donderdagavond uit. De build bevat een enkele nieuwe feature. In browser Edge is het voortaan mogelijk om de browsegeschiedenis op te roepen door rechts te klikken op de Terug-knop. De Windows-maker beloofde eerder al om later meer functies te gaan toevoegen aan de Insider-builds. Dat er meer en grotere bugs zouden optreden, voorspelde Microsoft al enige tijd geleden. Het bedrijf raadde gebruikers die zich daar 'niet comfortabel' bij voelen over te schakelen op de Slow Ring, waar updates na pas langere tijd naar pc's komen.

Fallout 4

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (156)

Wat mij erg opvalt is de negatieve commentaar van sommigen hier. Ze klagen dat Windows 10 niet stabiel is maar ondertussen weten ze niet dat het om een Insider build gaat. De insider build is bedoelt voor ontwikkelaars of 'echte' tweakers. In de artikel staat letterlijk dat het om een testversie van Windows gaat, maar blijbaar kunnen velen hier niet lezen.
Aan de andere kant, fullscreen applicaties die crashen is wel een hele grote bug. Ik vraag me af of dit game specifiek is, zoals ik de uitleg lees zullen ook andere fullscreen applicaties hier last van ondervinden.

Ik vraag me alleen af waarom deze bug is doorgelaten. Welke andere features zitten er in deze build die zo hoognodig getest moeten worden, dat deze bug wordt geaccepteerd?

Edit: niet als negatief commentaar bedoeld, ben gewoon benieuwd ;)

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 22 januari 2016 09:34]

Je wekt nu de suggestie dat de bug vooraf bekend was. Dat lijkt me niet juist. Uit de fast ring komen via insiders de meldingen die ook daartoe bedoeld zijn. Het is een pretest voor de uitrol van de slow ring en daarna de productie versie.
Deze bugs worden al gemeld vanaf het eerste moment dat de build te downloaden is, dus Microsoft weet er zeker al vanaf. Maar blijkbaar is het testen van bepaalde aanpassingen in deze build erg belangrijk voor ze dat ze de build toch doorlaten. Insiders weten de risico's en vooral als je in de fast-ring zit...
Dus na het beschikbaar stellen: precies wat ik aangeef. NIET vooraf bekend.
( edit: in de fast ring worden zaken gerepareerd en da tis zelden of nooit alles in een keer. dat er oudere problemen blijven bestaan, die in een tussenbuild (fast) nog niet gerepareerd zijn is inherent aan het model.
Weet dus waar je aan mee doet als je fast ring wilt gebruiken. In alle andere gevallen is de slow ring een betere oplossing al blijft ook dat een beta versie.

[Reactie gewijzigd door SED op 22 januari 2016 09:57]

Nee, MET het beschikbaar stellen. De bugs zijn dus al bekend bij Microsoft voordat iemand de build kon downloaden. Deze bugs zijn niet bekend geworden door meldingen van insiders.

Microsoft brengt altijd een 'List of known bugs' uit tegelijk met de nieuwe insider builds...
zie boven, kruiste elkaar.

maar nogmaals als je deelneemt aan een fast ring en je ziet de lijst van 'List of known bugs' en gaat dan klagen over iets op die lijst dan begint het wel vreemde vormen aan te nemen.
Of men is te lui om te lezen...
( hoewel de meeste kritiek komt van mensen die toch niet in de fast ring zitten ;(
Kijkend naar hoe vaak dit voorkomt lijkt het me stug dat de developers bij Microsoft dit niet zijn tegengekomen. ;)
Aangezien je de tekst inmiddels hebt aangepast loopt de discussie niet meer ;)
Gezien het vrij specifieke wat er gebeurt lijkt het me niet zo voor de hand liggend trouwens. Dit type spellen starty je toch meestal gewoon meteen full screen.
Ik heb mn tekst niet aangepast, ik heb hem aangevuld met een duidelijke edit ervoor.

Overigens snap ik je reactie even niet.
Gezien het vrij specifieke wat er gebeurt lijkt het me niet zo voor de hand liggend trouwens.
Fullscreen applicaties die crashen? Dat kom je nogal snel tegen.
Dit type spellen starty je toch meestal gewoon meteen full screen.
starty zal wel een tikfout zijn maar ik snap niet wat je bedoeld(e) te zeggen.

Overigens, zoals ook elders aangegeven was dit kennelijk inderdaad van te voren al bekend bij Microsoft en hebben ze dit specifiek aangegeven dat dit niet zou werken. M'n vraag blijft dus hetzelfde, wat was er zo belangrijk dat getest moest worden?
In dit topic werd verwezen naar de wijze waarop de bug optrad
treedt op als gebruikers een game draaien in een venster en naar fullscreen willen gaan, waarbij de game helemaal crasht
Dat kom je met dit type spellen maar weingi tegen lijkt me.
Wie start nog er in een venster om dan pas full screen te gaan?
Zou de bug dan niet ook optreden bij een alt-tab, een veelgebruikte sneltoets binnen Windows?
Geen idee, kan ik niet testen. heb geen van de genoemde spellen ;)
Ik heb wel een paar van de spellen, maar niet de hardware om ze te draaien haha. Stomme Steam sales, zijn de games zo goedkoop dat je ze alvast koopt zodat je ze na een tijdje kunt spelen ;)
Is het niet mogelijk dat het spel een venster opent en daarna naar fullscreen modus gaat? Heb het vaak genoeg zien gebeuren met games, eerst zie je een klein scherm wat daarna overschakelt naar fullscreen.
Misschien hebben die wat beters te doen dan te gamen op hun build.
bekend zijn en tijdig oplossen zijn 2 verschillende dingen. soms is op tijd opleveren belangrijker dan volledig foutloos. want er is altijd nog een bug.
in mijn optiek: shit happens ;)

Microsoft heeft vooraf meerdere keren aangekondigt dat dit kon gebeuren in de fast ring. (Qua impact)

Als je daar als tester ( want dat ben je dan ) niet mee om kan gaan, moet je maar terug gaan naar de slow ring of rtm release.
Een grote bug, maar wellicht te wijten aan 1 -2 regels code :) . Welkom to the fast ring! Whiners, go play outside :+
Ik begrijp uberhaubt de nieuwswaarde van dit item niet.

Microsoft brengt een beta versie uit van software, die niet zomaar voor iedereen te installeren is. Bij de release notes van deze beta versie staan duidelijk de nog aanwezige bekende bugs vermeld.

Word het nu ook nieuws als een nightly chrome versie wel eens crasht als je youtube bezoekt? Of is het ook nieuws als de nieuwe Unreal Tournament beta wel eens crasht?
Ik denk dat het vooral is omdat er toch aardig wat insiders op tweakers zitten te lezen en dit soort updates automatisch worden gedaan, eens je in de fast-ring zit. En het is een behoorlijke bug want ook bij resolutie-wijzigingen klapt ie er bij sommige games al uit. Dus stel je hebt een nieuwe game, dan kun je hem niet goed instellen omdat ie blijft crashen. Flinke bug imo.

Wat ik raarder vind is dat ze het in deze status ook naar de fast-ring durven geven. Mij lijken dit soort bugs net effe te heftig om zomaar mee te geven. Ik kan me niet voorstellen dat de rest zo dringend getest moet worden. En zo is het vaker geweest met insider builds, dat er bugs tussen zaten waarvan je je afvraagt waarom die überhaupt toegestaan worden in nieuwe builds. Deze feature had natuurlijk nooit met de fast-ring gemerged mogen worden.
Zoals Godjira al aangeeft heeft is de fast-ring tegenwoordig meer een Alpha release dan Beta release. Dit op verzoek van de Insiders zelf, eigenlijk vanwege het succes (de releases waren eigenlijk altijd al erg goed, en er was niet echt een reden om voor de slow ring te gaan).

Ik vind dit dus helemaal niet raar. We krijgen de kans om de nieuwste releases te kunnen draaien, maar er zitten dan nog wel bugs in. Wil je dat niet, ga dan naar de slow-ring. Minder kans op bugs. Wil je helemaal geen bugs, doe dan niet mee aan de insider.

Punt blijft, dat ik het geen nieuws vind dat een Alpha/Beta release bugs heeft.
Ik snap je punt, maar dit soort bugs zijn echt pre-alpha dingen imo. Het moet een werkbaar geheel blijven en dat is het met dit soort dingen niet. Een alpha-build moet toch ook aan een bepaald niveau voldoen wat suggereert dat het mogelijk released kan worden, maar met dit soort bugs was dat nooit de bedoeling.
Ik denk dat ze dan eeuwig door kunnen blijven gaan. Op een gegeven moment moet je gewoon zeggen: dit is wat we hebben, dit zijn de problemen en hiermee moet je het doen.

Als ze dit patchen treed schuift er waarschijnlijk een andere bug naar voren, en weer een, en weer een... Dan zijn het natuurlijk geen insider builds meer als het al perfect werkt
"Microsoft brengt nieuwe insider-build Windows 10 uit" trekt nou eenmaal niet zoveel clicks.
Precies, het enige dat je kunt concluderen dat als je een stabiel systeem wil, je PC niet met een beta of alpha release moet uitrusten. Er zijn typisch nog steeds mensen die de PC waarmee ze werken met een onbetrouwbare windows uitrusten.
Daart ben ik het mee eens...Zeg eens Tweakers.net....hadden jullie even geen echt nieuws meer of gaan jullie nu van alle beta's en alpha's berichten plaatsen over bugs?
Helemaal mee eens. Vindt dit ook niet nieuws waardig. Het gaat om een Alpha build zelfs. Gaan we dan voor alle Alpha en Beta builds voor Xbox One en PS4 besturingssystemen dan ook maar alle bugs in een nieuws item vatten?
Geachte Redactie

Tweakers is jarenlang echt een site voor tweakers geweest, over de jaren is dit steeds minder geworden en klagen er steeds meer mensen dat de site niet meer aanvoelt dat deze echt voor tweakers is gemaakt.
Dit soort berichten zijn JUIST voor de tweakers, juist voor de mensen die willen 'rotzooien' met hun systemen. Als dit soort nieuwsitems geen plek hebben op deze site, omdat de grote hoeveelheid casualgebruikers dit niet willen, dan moet je echt gaan nadenken om de site naam te veranderen.

Maargoed, ook voor de casual gebruikers is dit artikel relevant. Namelijk dat ze weten om niet de insiders build te gaan gebruiken, of op ze minst de slow ring in te gaan.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 22 januari 2016 11:16]

Ik denk dat het voor de overgrote meerderheid die zo reageert meer een gevalletje is van "niet willen lezen" in plaats van "niet kunnen lezen". Vele die denken "ha, een Windows 10 item, kunnen we weer gaan zeuren over dingen waar we toch nooit mee te maken krijgen".
Dit merk je ook in de Feedback App voor de Fast Ring.
Hoeveel mensen wel niet geklaagd hebben dat de Copy window niet te zien was bij de vorige build (of die daarvoor alweer, eigenlijk).
De release notes voor die build gaven het nog aan, op twitter werd het gemeld.
Ik heb een gewone versie van Win 10 die crashed de file explorer als de scaling op 175% wordt ingesteld op een UHD scherm. Erg irritant. Duurde ook even voordat ik daar achterkwam omdat de scf /scannow ook corrupte bestanden aangaf. Maar je hoort mij niet klagen ik vind Windows 10 top. En ik vind het leuk om die dingen te troubleshooten. Verder bevriest mijn systeem ook wel eens tijdens het gamen maar dat komt door een bug in Skylake.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 23 januari 2016 05:43]

Ben het helemaal met je eens
Een hele boel software die in win 7 en win8 perfect loopt draait bagger onder win 10
En dan zul je in de volgende reactie's van de windows verdedigers wel horen dat het aan de software ligt.
Daar ben ik het dus niet mee eens , je zou toch mogen verwachten dat win 10 backwards compatible is met win 7 en win 8 applicaties.
Sorry hoor het is gewoon een goed stabiel product als jou software leverancier problemen er mee heeft hadden ze minder crappy code moeten opleveren.
Die software leverancier heeft daar niks mee te maken. Die levert een product welke optimaal werkt onsw 7 en 8.1. Deze 2 OS'en zijn nog steeds ondesteund door MS. Het probleem is het pushen van de update naar 10 terwijl de gebruiker dit niet wenst. Het draait immers goed.
treedt op als gebruikers een game draaien in een venster en naar fullscreen willen gaan, waarbij de game helemaal crasht
Vind het echt knap dat ze hier achter zijn gekomen... Wie doet het bovenstaande nou nog? Eerst in een venster en dan maximaliseren... Blijkbaar toch nog 1 iemand! :)
Het gebeurt mij ook wel eens eigenlijk. Dat een game opstart in een venster en ik zelf nog op 'full screen' moet drukken. Meestal in combinatie met.. Stel ik klik op een game in Steam en bedenk me dan dat ik ook Spotify op de achtergrond heb draaien. Dan moet ik snel switchen voordat de game is opgestart om Spotify af te sluiten. Dan gebeurt het wel eens dat de game niet meteen full screen staat
Volgens mij is dat nooit helemaal gezond geweest. XP en 7 wilden nog wel eens op 640x480 gaan staan na een alt-enter. Raar dat deze omschakeling snel tot problemen leidt.
Oh, dan zal het wel aan mij liggen. Ik heb dat echt nooit. Maar ik heb dan ook nooit geen andere dingen draaien naast een game (behalve Steam uiteraard).
Oh, dan zal het wel aan mij liggen. Ik heb dat echt nooit. Maar ik heb dan ook nooit geen andere dingen draaien naast een game (behalve Steam uiteraard).
Praktisch zijn er heel veel games die ook als ze op fullscreen ingesteld zijn, opstarten in windowed mode en pas overschakelen op fullscreen mode tijdens het inlaadproces.

Dat jij zelf dat venster niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is. Er moet vaak van een initële windowed rendering context gebruik gemaakt om zaken zoals ondersteunde resoluties uit te lezen en zo voor evt. instellingen die niet langer geldig zijn (of nog niet ingesteld zijn) terug te vallen op een zinnige default instelling.

Veel games zullen deze daarna omzetten naar een fullscreen context ipv de tijdelijke windowed context gewoon neer te halen en een compleet nieuwe fullscreen context te maken.
Oke prima, maar dat gebeurt dan automatisch door de game zelf. De bug waar het hier om gaat betreft wanneer je zelf op het maximaliseer knopje klikt.
Oke prima, maar dat gebeurt dan automatisch door de game zelf. De bug waar het hier om gaat betreft wanneer je zelf op het maximaliseer knopje klikt.
Oh? Er zijn een aantal titels (o.a. console ports van Tecmo Koei) die 'sinds kort' begonnen zijn te crashen of op een volledig zwart scherm blijven hangen.

Allemaal bij Windows 10 gebruikers.

Toeval?
Oh, dan zal het wel aan mij liggen. Ik heb dat echt nooit. Maar ik heb dan ook nooit geen andere dingen draaien naast een game (behalve Steam uiteraard).
En jij draaid ook deze insiders build?

Anders snap ik het wel ja daar nooit last van hebt.
ehm.. sommige games laden soms gewoon in venstermodus, op de een of andere manier. Of je moet even naar het bureaublad. Zo raar is dit niet hoor...
Tja naast het rapporteren door testers zelf via twitter en andere forum tools. Het is het voordeel van User behavior data, crash report > Big data servertjes en laat maar de vergelijking draaien.
Het gebeurt ook bij het wisselen van resolutie (iets wat je toch meestal doet bij het opstarten van nieuwe games) en veel games hebben ook wel de neiging om wat met hun resolutie te doen, dus de kans dat dit hinderlijk is, is groot.
Nou ik weet in de tijd van dat ik veel deed gamen, ik regelmatig alt+enter gebruikte. Op die manier kon ik een fullscreen game windowed maken. Echter was dit omdat ik helemaal gek was van Lineage2, en ik vaker wel 7x de game opgestart had..

Maar inderdaad waarom je dat met de games in het artikel zou doen weet ik ook niet, dan lijkt mij alt+tab een makkelijkere keuze om te switchen tussen vensters hiermee zou je game niet moeten overspringen op windowed modus?...

Maar goed wel handig voor de inside build gebruikers om dit toch te weten, stel je was niet van deze bug op de hoogte, bij deze.. Scheelt weer zoeken in je hardware en etc xd
Ik vraag me af waarom dit gebeurd? Aanpassing in DirectX of de standaard Windows drivers? En waarom niet bij alle games... Heroes of The Storm crasht met alles op "Ultra" en "Windowed" maar dan weer niet op High of lager... Soort van geheugen loopt vol idee bij Windowed games die veel eisen en je wisselt even? (Gezien de soms lange wachttijden wissel ik veel tijdens het wachten bij HoTS en merkte het ook al, zie geen verbetering in FPS dus ben oprecht geïnteresseerd wat "ze" gedaan hebben)
Het kan in theorie zelfs nog door een typo komen of net even het verkeerde geheugenadres proberen aan te spreken, maar ik vind dat helemaal niet interresant -> want beta/test software. goed dat ze de bug gevonden hebben en gaan oplossen.

Verder geen nieuwswaarde imho.

De titel "Microsoft test software gedurende testfase en lost bug op" bekt denk ik niet lekker :P

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 22 januari 2016 09:30]

Ik weet niks maar nattevingergiswerk zegt me dat ze bezig zijn met iets diep diep in de kern van Windows. Wellicht dat One Core gebeuren: Ik kan me voorstellen dat dat allerlei gevolgen heeft voor video-acceleratie enzovoort. Vandaar volgens mij ook de bug waarbij copy en delete progress venstertjes niet verschenen in een vorige update.

Die ene feature in Edge vind ik geen reden om te upgraden, maar heb het toch maar gedaan. Weet iemand of er verder ook iets verbeterd is voor de eindgebruiker?
Volgens mij is het zo (weet niet of dit bij Win10 ook is) dat als je vanuit full screen modus alt+tab je videogeheugen gedumpt wordt en bij het terug gaan naar het spel het videogeheugen weer ingeladen wordt. Bij windowed mode is dit niet zo. Het kan zijn dat bij overschakelen van windowed naar fullscreen er een foutje is gekomen waarbij het geheugen wordt gedumpt (omdat de game eerst fullscreen gaat en dan actief wordt), maar niet weer ingeladen wordt omdat de code die voor vram management moet zorgen er van uit gaat dat er geen dump heeft plaatsgevonden.

Overigens zijn er wel vaker problemen (crashes) met fullscreen en switchen (alt tabben). Men raad daarom wel vaker aan om in windowed te spelen (echter heeft dat minder performance dan fullscreen) om problemen te voorkomen en om soepeler te switchen tussen spel en andere apps.
Hoewel ik met plezier Insider builds test, zitten er de laatste maanden toch vaak bugs in waarvan ik me afvraag hoe dat komt. Ik snap dat dingen getest moeten worden, maar bugs als deze zijn toch wel flink (het is ook bij resolutieveranderingen bij sommige games of applicaties). Ik snap dat er voor sommige features een drang is om te gaan testen, maar waarom alles te pas en onpas in de fast ring branch word gemerged snap ik niet helemaal. Dit is toch duidelijk niet af, waarom dan al releasen? Er zitten nog andere zaken in die prima getest kunnen worden, maar ik denk niet dat je voor deze bug nou echt duizenden crash-logs wilt gaan verzamelen.
Het is ook het grote nadeel van het huidige insider-programma: de mate waarin fast-builds momenteel worden released is niet echt groot, maar vaak bevatten ze toch wel irritante bugs. Daarbij brengen ze eigenlijk al lange tijd geen noemenswaardige veranderingen, dus is af te vragen of het überhaupt nog de moeite is. Dit soort dingen doen mij twijfelen om toch maar terug te stappen want ook in de nabije toekomst verwacht ik weinig boeiends. Threshold 2 zal nog wel even op zich laten wachten maar zal vooral bugs fixen en geen nieuwe features toevoegen. Edge is nog steeds vrij matig met veel missende features en extensies komen voorlopig ook niet. Apps kunnen allemaal los worden geupdate, dus waar doen we het dan nog voor? Om simpelweg als schaap crashlogs te verzamelen heb ik eigenlijk weinig zin in als het verder geen interessante dingen brengt.
Hoewel ik met plezier Insider builds test,
...
Apps kunnen allemaal los worden geupdate, dus waar doen we het dan nog voor? Om simpelweg als schaap crashlogs te verzamelen heb ik eigenlijk weinig zin in als het verder geen interessante dingen brengt.
Ik vind het een goede vraag die in principe enkel jij kan beantwoorden : Waarom zit jij op insider builds als je niet als schaap crashlogs wilt verzamelen.

Alpha testen (/fast-ring insider) is in wezen enkel maar crashlogs verzamelen en doorsturen.
Functionaliteit is wellicht te testen in de beta builds (/slow ring insider) maar ook daar kan je nog genoeg crashlogs tegenkomen.

Wil je geen crashlogs verzamelen dan moet je gewoon niet op het insider program zitten.
Dus waarom zit jij op het insider pad?
Ik vind het geen probleem om crashlogs te verzamelen, maar wil er wel wat voor terug en dat mist nu volledig. Verder is een crash per dag geen probleem, maar niet bij elke game en altijd. Kijk, ik snap het idee van insiders en ben vooral benieuwd naar nieuwe features (ook al zijn ze niet stabiel), maar ze zitten nu vooral met bestaande features te klooien, voegen niets toe én brengen updates uit die heel onstabiel zijn. Dat is mijns ziens iets wat intern al door de testers eruit moet worden gehaald, daar heb je de insiders niet voor nodig.

Deze build had dan ook nooit uitgegeven mogen worden, daar hij niets interessants brengt en alleen maar problemen geeft.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 22 januari 2016 10:44]

Dat is overdreven, deze updates zijn niet "heel onstabiel", het is maar een beperkt scenario waar je beter niet kan upgraden. Daarbij, als je niet zo vaak wilt upgraden, moet je gewoon naar de Slow Ring gaan.
Daarnaast om zomaar te zeggen dat het niets interessants brengt, kan hij zeker ook andere veranderingen 'under the hood' of optimalisaties meebrenen. Overigens word er dubbel gewaarschuwd wanneer men de fast ring ingaat, en wordt er ook aangegeven dat als je liever een stabiel systeem houdt maar toch wat leuke nieuwe features wilt, je beter in de slow ring kunt blijven.

Daarnaast, je geeft je op voor de fast ring of slow ring, het zijn insider test builds. Wat je terug krijgt is eerder toegang tot nieuwe aanpassingen/features, maar om er echt daadwerkelijk een stabiel systeem of probleemloos systeem mee te verwachten of sowieso daadwerkelijk iets te verwachten terwijl je weet dat het om experimentele builds gaat is de verkeerde verwachting.

[Reactie gewijzigd door icratox op 22 januari 2016 14:30]

Eigenlijk vind ik games opzich al een erg beperkt scenario.
Ik denk dat de meerderheid van gebruikers nooit of nauwelijks een game opstart. Ik game zelf nog wel eens, maar dat is ook niet meer dan een of twee keer per week (uitgezonderd LAN parties).

Aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat deze build de OSG en
Microsoft Ring doorgekomen is zonder dat iemand een van deze populaire spellen getest heeft. Maarjah, dat is het risico van pre-release software draaien.

[Reactie gewijzigd door job_h op 22 januari 2016 15:43]

Je verwachtingen zijn gewoon verkeerd.

Insider is er niet om jou iets terug te geven. Insider is er zodat jij MS kan helpen.

En je kan niet alleen maar nieuwe features maken, dan krijg je een hoop stront waar je enkel maar meer stront overheen gooit.
Ergens is er altijd een moment dat je iets moet herzien / omgooien om toekomst voorbereid te zijn en dat is dus waar MS mee bezig is.

En heel onstabiel is deze build ook niet en ja het is een heel beperkt scenario, in wezen is de hele issue maar over voornamelijk 1 bug (qua MS dan) alleen alle games maken gebruik van die functionaliteit, maar dat verandert niets aan de beperktheid van de bug.

Het hele idee dat deze build nooit uitgegeven had mogen worden is volledig ridicuul en 100% tegen het hele idee van insider in.
Kijk het is heel leuk dat jij een eigen idee hebt over wat Insider zou moeten zijn, maar het is volkomen irrelevant als MS overal en overal aangeeft wat hun idee is en dat niet strookt met jouw idee.
het is anders wel op oa mijn verzoek ( lees: de fast insiders ) geweest dat de fast lane meer naar de interne builds van microsoft aan zijn gaan hangen. Eerder dingen kunnen testen, en vaker nieuwe builds.

Is deze build onstabiel met games? binnen twee weken is er een nieuwe waarin dit is opgelost.

Wie dat niet wil, kan altijd naar de slow lane gaan.
Ter info, Microsoft gaat binnen de fast ring vooral alpha versies deployen. Deze zullen veel buggier zijn.

Als je een insider runt voor de nieuwigheid en de nieuwe features dan zou ik eruit stappen. De build worden echt testbuilds.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 22 januari 2016 09:45]

Best wel een stabiele build. Het enige wat me in deze build opvalt is dat het draadloos netwerk icoon niet getoond wordt als ik ben verbonden over WiFi maar in plaats daarvan het ethernet icoon wordt getoond in de taakbalk. Ook zegt hij "Geen verbinding" te hebben terwijl dat wel zo is.

Anyway, waarom wordt deze build - alweer - ook niet opgenomen in de downloads-sectie van Tweakers? Waarom wordt Windows hier zo uit geweerd?
Ik kan niet echt een windows update vinden in de downloads sectie. Waarschijnlijk omdat het ook geen download is. En er is maar schaarse informatie beschikbaar over de inhoud van de updates. Of ze zijn zo generiek dat je er niks uit kunt opmaken.
Zijn Mac OS X/iOS updates dan wel zomaar te krijgen? Nee. Maar toch worden die wél opgenomen.
Ik heb even gekeken hoor, maar de OS X updates zijn in ieder geval te downloaden als losse .dmg bestanden. Bij Microsoft download center zijn losse updates ook te downloaden, alleen vind ik hier geen updates voor windows 10 in terug. En ik weet niet of daar ook versie updates van Windows tussen zitten (moeilijk te zoeken). Alle individuele updates zou wel erg veel zijn om te documenteren.
Windows Insider builds worden ook uitgestuurd als ISOs als ze de Slow Ring bereiken en de ESDs kunnen ook op Microsoft's servers gevonden worden, maar opnieuw, er zit zat genoeg software in de tracker die je niet zomaar kan downloaden.
Tja.. Insider builds zijn beta's, dus daar kan je van zeggen: niet op je hoofdcomputer installeren.
Fast ring zijn meer alphas dan betas nu hoor
Gelukkig wel, nu heeft het tenminste toegevoegde waarde. Bij hoe het was zat er teveel tijd tussen de buillds waardoor het vinden en oplossen van fouten te lang duurde.
Rechts klikken op terug knop om de geschiedenis op te roepen lijkt mij een handige functie.
Hebben andere browsers dat ook of is er een extensie voor?
dat hebben andere browsers ook, ja. Ik weet niet of elke browser dat heeft. Maar zelfs internet explorer heeft dit. Zo ook Chrome en Firefox. Ik weet niet van Opera of Safari, maar lijkt me wel.
Rechtklikken of links ingedrukt houden.
Jup safari heeft dit op osx volgens mij al vier jaar en op iOS ook al geruime tijd (7.0 dacht ik). De manier is iets anders maar wel met dezelfde knoppen. Andersom kan je ook meer dan 1 paina vooruit door de volgende knop ingedrukt te houden.
Netscape 4 heeft dit al een behoorlijk lange tijd.
Klopt, dit zit volgens mij sinds Netscape standaard in de meeste browsers.

OT: Blij dat ik voor mijn computer van de inside builds ben afgestapt :) Dat heb ik gedaan juist om dit soort zaken te vermijden.
Gaat bekend staan als de porn-removal button haha
Dat dit ontbrak - door mij vaak gemist - laat wel zien hoe van de grond af aan het product opnieuw is opgebouwd. De focus lag daarbij duidelijk op het renderen van de pagina's en niet op de extra functionaliteit. Ondanks dat ik de functie miste, wel een juist focus IMHO.
Andere browsers hebben alles wat je maar wenst. :)
RTFM als het gaat om een preview dan MOET je het weten dat het gaan om een nog niet afgemaakte product/prototype. Windows 10 is best stabiel, heb laatst het op een laptop uit 2013 gezet en draait goed. Geen problemen met draaien van programma's of games.

Dit is hetzelfde als de waarschuwingen op de gebruikershandleiding, mensen lezen het niet en geven daarna de fabrikant de schuld ervan terwijl zij eigenlijk wisten dat het hun schuld was.
Als tweaker vind ik het niet erg om een build te testen, mocht er wat fout gaan dan kan je altijd een feedback sturen.
Maarja, als je als standaard gebruiker denkt dat het een stabiele versie is en achteraf blijkt dat je niet hebt gelezen dat het om een preview gaat, dan vind ik dat jij dan schuldig bent en niet MS.

Straks gaan we het ook nog krijgen dat we bij elke wijziging wordt gevraagd of we het willen doen, lijkt mij absurd als dat zou gebeuren.
'Wilt u heel zeker Outlook afsluiten? Als u het afsluit krijgt u geen mails te zien'

Ik ben benieuwd hoe MS zal reageren op mensen die geen verstand van IT/ICT hebben en die alles doen zonder de handleidingen te lezen.
In het geval van, in ieder geval, Fallout 4 is dat niet nieuw. Dat crasht bij meerdere gebruikers al langer onder Windows 10 bij fullscreen draaien. Mogelijk dat het nu pas Microsoft heeft bereikt, of de bug is uitgebreid naar meerdere configuraties. En verder niet zeuren over stabiliteit wanneer je, bewust, beta of alpha versies draait. :o
Ik heb Assassin's Creed Syndicate en Unity gespeeld op Windows 10, nergens last van gehad.
Gaat ook niet om de gewone officiële windows 10 voor de mainstream, gaat hier om de insiders builds ( de beta versies ).
Alpha-versies zelfs.. volgens het artikel.
En daar zijn ze voor; je ontdekt er onvolkomenheden mee die opgelost kunnen en meten worden voordat het grote publiek slachtoffer wordt.
Ja, maar heb je ook deze build 11102 geinstalleerd, of zit je nog op een andere build? Want de inleiding van het artikel is wat onduidelijk, maar dit probleem speelt dus alleen op deze specifieke builds, niet op oudere builds.

Dit is nu eenmaal het risico van een beta-test. Zelf blijf ik maar even op build 11082 zitten (build 11099 had bij mij ook al stabiliteitsproblemen), ik vind de wijzigingen te karig om te gaan upgraden naar deze 11102 build.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True