Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties

Microsoft heeft tien nieuwe titels toegevoegd aan de lijst van het backward compatibility-programma voor de Xbox One. Na deze reeks komen games beschikbaar op het moment waarop ze klaar zijn, in plaats van ze op te sparen voor een maandelijkse release, zoals nu gedaan wordt.

Microsoft heeft bekendgemaakt dit nieuwe model eerst te gaan proberen. Na de huidige januari-release gaat de proeffase in en komen games beschikbaar zodra elk spel de goedkeuring heeft gekregen van de ontwikkelaar, de uitgever en Microsoft. Verder heeft het bedrijf een website opgezet waarop alle nieuwe releases worden bijgehouden en uitgelicht.

Voor de vooralsnog laatste maandelijkse release heeft Microsoft tien spellen toegevoegd aan de lijst van Xbox 360-games die te spelen zijn op de Xbox One. Het gaat om The Witcher 2: Assassins of Kings, Sam & Max Save the World, Aegis Wing, Counter-Strike: Global Offensive, Age of Booty, Space Giraffe, Soulcalibur, Skullgirls, Jeremy McGrath's Offroad en Small Arms.

De games werken via een emulator op de Xbox One. Via die methode hoeven er relatief weinig dingen te worden aangepast aan games om ze geschikt te maken voor de Xbox One. Om de games te kunnen downloaden heeft de gebruiker een originele disk nodig of moet de game digitaal gekocht zijn. Op basis daarvan wordt de game toegevoegd aan de bibliotheek van de speler.

Xbox One eerste backwards compatibility-games

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Volgens mij zijn deze spellen forward compatible, ze draaien op hardware die nieuwer is dan de spelen zelf
Je kan het ook anders zien, spellen werken op nieuwe hardware welke op oude hardware zijn gebouwd, dus backwards compatible.

Zelfde geldt voor oude software op bijvoorbeeld Windows die nog draait in nieuwe versies van Windows, dan is Windows backwards compatible in het draaien van oude software.

Of je hebt het hardware voorbeeld, een makkelijke is PCI-Express, waar je een PCI-E 2.0 kaart gewoon in 3.0 kan doen, dus is PCI-E backwards compatible, want deze draait dan in 2.0 modus.
Zeg maar backward compatible: die s mag je weg laten, anders heb je het over achterlijke games... ;)
Maar even serieus: FeronIT heeft wel een punt, alleen is zijn reactie enigszins fout. De games zijn inderdaad als het ware forward compatible, omdat de console backward compatible is met deze oudere games.

Het zijn ook niet de games die compatible zijn, maar de console die de games compatible maakt (dòh), dus daarin ligt de fout van zijn reactie.
Zeg maar ported. Als de console backward compatible was had je de spellen al bij de release van de console kunnen spelen, als de spellen forward compatible waren dan had er bij hun release al op gestaan dat je ze op de XBox One kan spelen...
Die tweede keuze dat is natuurlijk iets dat nooit zal voorkomen: er zal nooit op een hoesje van een game staan dat deze ook te spelen is op de console die hierna komt, dus dat is puur theoretisch (net zoals de term forward compatible) dus die kunnen we wegstrepen.

En ported is ook fout omdat het hier niet gaat om het volledig converteren van een game maar het emuleren van een ouder systeem op een nieuwere middels softwarematige backward compatibility. De games zijn wellicht hier en daar enigszins geoptimaliseerd, maar dat staat niet gelijk aan geporte software.
"De games werken via een emulator op de Xbox One. Via die methode hoeven er relatief weinig dingen te worden aangepast aan games om ze geschikt te maken voor de Xbox One."
En sowieso was bij de release van de Xbox One al bekend dat deze functionaliteit in de planning stond, dus het was simpelweg een firmware update; de hardware was er al geschikt voor.

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 22 januari 2016 15:08]

Mja, je zou kunnen zeggen dat de XBox One backward compatible gemaakt is d.m.v. een emulator. Echter omdat de spellen aangepast moeten worden is er strikt gezien ook sprake van een port van een XBox360 spel naar een XBox360@XBox One emulator. Als diezelfde spellen met de nieuwe aanpassingen ook op de XBox 360 blijven draaien zou je kunnen zeggen dat het spel forward compatible gemaakt is.
De spellen hoeven zo goed als niet aangepast worden, omdat ze binnen de ge-emuleerde omgeving prima zoals gewoon kunnen draaien.
Hier op Tweakers wordt het heel beknopt vermeldt, maar elders kan je er uitgebreid over lezen en het is echt geen porten, ook niet strikt genomen.

Porten vereist het converteren van nagenoeg de gehele software om deze compatibel te maken omdat het in zo'n geval vaak tussen twee totaal andere architecturen gedaan wordt.

Dat is in dit geval ook wel zo, maar de omgeving op de Xbox One die de Xbox 360 emuleert, doet het meeste werk en de software blijft nagenoeg as is, ergo geen port.

Als ik het her en der zo lees, lijkt het veel meer te gaan om een soort front end of een loader, die het makkelijker maakt voor de emulator om het spel te draaien. En de spellen zijn allemaal digitaal aangepast, want je download ze na bevestiging dat je het origineel in je bezit hebt., dus fysiek blijven ze hetzelfde en kan je ze gewoon op je oudere systeem blijven draaien.
Je kunt ook een PCI-Express 3.0 kaart in een 2.0 slot doen. Hij werkt dan niet op volle 3.0 snelheid, maar het functioneert prima. PCI-Express is dus ook een prima voorbeeld van forward-compatibility.
Ook dit is backward-compatibility. Immers is PCI-Express 3.0 ontworpen om met PCI-Express 2.0 om te gaan. Net dat USB 3.0 met USB 2.0 kan omgaan. Toen PCI-Express 2.0 en USB 2.0 ontworpen werdt, konden ze nooit weten hoe USB 3.0 en PCI-Express 3.0 exact er uit kwam zien.

De PCI-Express 2.0 poort denkt waarschijnelijk met een PCI-Express 2.0 apperaat te maken te hebben.

[Reactie gewijzigd door desert spider op 21 januari 2016 17:01]

Dat van de usb klopt dan wel voor de controller, maar er zijn legio USB2.0 apparaten die over hun nek gaan als ze op een usb3.0 poort aangesloten worden en het vertikken om te werken.
Ik ben die nog geen tegengekomen, zou het dan niet kunnen liggen aan de drivers ervoor? Want in principe behoren alle usb 3.0 poorten usb 2.0 en 1.0 apparaten te kunnen herkennen doordat de usb 3.0 poorten backward compatible zijn. Ik heb nog niet gehoord van uitzonderingen, maar het kan natuurlijk zijn dat ik het onjuist heb.
het is niet zozeer dat ze ze niet herkennen, maar ze functioneren niet naar behoren.

externe usb dvd drives die niet willen booten tenzij je de poort op usb2.0 zet, usb sticks prepped voor windows10 install die fout gaan tijdens install als poort op usb3 staat.....webcams die het niet doen......legio voorbeelden
Ah ja ik herken je punt nu, heb dit zelf ook met mijn asrock moederbord, waar hij niet van een usb 3 poort wil booten, altijd gedacht dat dit aan de drivers van het moederbord/usb lag.
Dat is windows wat moeilijk doet, omdat je nog geen goede driver support hebt voor de volledige installatie van bijvoorbeeld windows 7. Windows 8 of hoger heeft daar geen last meer van
Dat is heel makkelijk gezegd.....maar klopt niet ben ik bang.
Ik heb het er nergens over dat ik met Windows 7 aan de gang ben...en als de poort op usb2.0 staat is er geen probleem.

Booten van usb dvdrom......geen windows drivers nodig
Booten van usb drive.....geen Windows divers nodig
Webcam die niet goed functioneert.....het audio gedeelte ervan.

Al die problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik usb3.0 uitzette.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 22 januari 2016 09:12]

Daar heb je ook weer gelijk in. ;)
De spellen kan je forward compatible noemen, en de console backward compatible.

Of je de spellen ook echt forward compatible kan noemen is de vraag, want de spellen draaien in de emulator en niet direct op de nieuwe hardware (xbox one). Als je de xbox 360 games direct in de xbox one zou kunnen doen dan zou je écht van forward compatible kunnen spreken.
Dan nog hangt het ervan af hoe dat op de achtergrond werkt. Ik kan een Wii-game in de WiiU stoppen en dat werkt. Niet omdat de software daar specifiek op geschreven is, maar omdat de hardware herkent dat het oude Wii-software is en zich daarop aanpast.

Pas als je het originele schijfje in je XB1 kunt frotten en de game dan detecteert dat het op nieuwe hardware draait en ineens x86 code gaat gebruiken, in plaats van PPC code, dan kun je IMHO spreken van forward compatibility.
Dat is onzin. Wii games draaien in hun eigen emulator op de Wii U. Je kunt zelfs de hacks/softmods die op de Wii werken in die sandbox draaien. Dit zou nooit kunnen werken als het direct word afgespeeld op de Wii U, die heeft een heel andere omgeving qua files en databases. Wanneer je binnen de Wii-omgeving zit kun je ook niets uitwisselen met de Wii U-omgeving. Aankopen binnen de Wii-omgeving moet je zelfs exporteren om werkend te krijgen op de Wii-U.

tl;dr: De Wii U past zich niet magisch aan, maar stuurt je door naar een emulator, net als dat de Virtual Console/eShop games (N64, DS, SNES) ook in een emulator draaien en niet natively op de hardware.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 21 januari 2016 17:29]

Kan zijn, maar het is de WiiU die zich aanpast aan de software. Dat Wii-schijfje weet niet beter dan dat hij op een Wii draait, en da's net het onderscheid. Wat mij betreft is het simpel, als het nieuwe apparaat zich aanpast aan de oude game, dan is het backward compatibility. Als je oude game zich aanpast aan de nieuwe hardware, dan is het forward compatibility.
Again, onzin. De Wii U past zich niet aan. De Wii U leest het schijfje, herkent dat dit in het wbfs formaat is en slingert de Wii Mode aan wanneer je op spelen drukt. Dit is hetzelfde principe als op de PC iets emuleren. Klik je .smc file aan, Windows associeert het met een SNES emu en start deze op. Er wordt niets "aangepast." Ook zit er geen processor op een schijfje, dus een schijfje weet helemaal niets en kan zichzelf ook niet aanpassen. Het is een opslagmedium.

Geen flauw idee waarom je een +1 krijgt voor je disinformatie.
Je geeft zelf al aan dat de WiiU herkent dat het een Wii-disc is en daarop de Wii Mode activeert. Ik weet niet hoe jij "aanpassen aan de software" anders wilt definiëren, maar bij mij is dat dus een behoorlijk letterlijke omschrijving van de WiiU die zich aanpast om Wii games te kunnen draaien. Aanpassen hoeft niet hardwarematig, natuurlijk, al denk ik dat de CPU ook aardig omlaag geklokt zal worden.
Je probeert technische processen om te zetten in jouw eigen lekentaal, wat je niet erg goed afgaat. Er wordt letterlijk niets aangepast. Dit zou betekenen dat er iets verandert. Bij detectie van een Wii-disc, start de Wii U het juiste programma op om dit af te handelen. Verandert je laptop ook wanneer je een .doc bestandje aanklikt en Word opengaat? Natuurlijk niet.
Hoezo, er verandert niets? De hele WiiU start opnieuw op met een ander OS, de processor en GPU worden teruggeklokt naar Wii snelheden, de externe harde schijf en de gamepad zijn niet beschikbaar, je kunt op de achtergrond geen Miiverse, eShop of andere programma's openen die in WiiU mode wel beschikbaar zijn, en zelfs de opslag is een apart en exclusief blokje van 512 MB die je in WiiU Mode niet te zien krijgt. Veranderingen zat.

Dit is niet gewoon een .doc openen, maar je laptop opnieuw opstarten naar Windows 98 en daar een oude DOS-game gaan draaien.
Forward compatible, bestaat dat uberhaupt? Want toen de Wii spelletjes uitgebracht werden hebben ze natuurlijk geen rekening gehouden met eventuele toekomstige apparaten die die content zou af kunnen spelen. Ik denk dat je iets alleen forward compatible kunt noemen als men ten tijde van het ontwikkelen van de game/applicatie er rekening mee gehouden heeft dat het ook op een volgende generatie apparaten gedraaid kan worden, wat uiteraard natuurlijk nooit het geval zou kunnen zijn. Dat zou namelijk betekenen dat ontwikkelaars in de tijd van de eerste Wii al wisten dat de opvolger van de Wii (die toen nog op de designtafel lag) de mogelijkheid had om spellen van de vorige generatie te kunnen draaien.
Voorbeeld: EA games maakt de Need for Speed voor de Xbox One, maar ze weten nu al dat het ook op de Xbox Two (of hoe die ook gaat heten) gaat werken. Dan kun je spreken over forward compatible, maar aangezien ontwikkelaars geen rekening kunnen houden met veranderingen in hard/software is dat natuurlijk onmogelijk. Dat betekent dus dat wanneer een nieuwer apparaat oudere software/games kan afspelen, dat dat apparaat dus backward compatible is en niet het spel forward compatible.

Stel ze zouden nu een playstation 3 spel uitbrengen (en geen aparte voor de playstation 4) en het spel werkt op beide consoles, dan kun je spreken van forward compatible of wanneer een playstation 3 ineens playstation 4 schijven zou kunnen draaien.

[Reactie gewijzigd door jimzz op 22 januari 2016 00:08]

Er zijn wel wat (hele kleine) dingetjes die erop lijken. Er zijn bijvoorbeeld wat spelletjes gemaakt voor de Game Boy Color, die extra functies hadden voor de Game Boy Advance en die niet werkten op de GBC.
Daarnaast zijn er flink wat games uitgekomen, ook voor de GBC, die ook op de standaard Game Boy werkten, maar dan in zwart-wit. Daar moet uiteraard bij de development al rekening mee gehouden worden, maar dat zijn IMHO geen heel goede voorbeelden.

Ik denk ook inderdaad dat forward compatibility niet echt bestaat, ik heb er in ieder geval nog nooit voorbeelden van gezien. In mijn ogen is een aangepaste versie specifiek voor nieuwe hardware gewoon een port.
Maar een gameboy color spel die het zwart/wit doet op een gameboy is weer een voorbeeld van backward compatible, het spel is namelijk gemaakt voor de nieuwe hardware met de mogelijkheid om het zwart/wit op een oude gameboy te kunnen spelen, in dit geval is niet het apparaat backward compatible, maar het spel. Het woord backward zegt eigenlijk al dat het product compatible is met oudere apparaten of spellen.
De Wii mode in de Wii U is geen emulatie: het is native, net zoals de GameCube modus in de Wii, het komt dus eerder neer op een SoC. Een emulator zou op een systeem zo dicht bij de vorige ook nooit de nagenoeg 100% compatibility halen die de Wii U wel biedt.

Daarom zijn ook niet alle Xbox 360 titels compatibel met de Xbox One, omdat die wel emulatie gebruikt. Bij de Wii U schijnt volgens een aantal bronnen alleen de Wiiware titel Lost Winds problemen op te leveren in de Wii modus, maar verder doen alle games het, en kan je inderdaad ook je Wii in de Wii U softmodden.
Inderdaad! Als de XBOX One deze spellen zonder aanpassingen direct kon draaien, dan was de XBOX One backwards compatible geweest.
Datzelfde argument kun je ook toepassen op de games, dus ook forward compatibility gaat dan niet op.
Dat noemen ze inderdaad backward compatible.
Zoals je pc terug (backward) in de tijd kan om de spellen te draaien.

Forward zou moeten zijn, dat je een spel maakt voor een platform dat nog compatible gemaakt moet worden.
Als dat zelfs bestaat.

wiki definitiie:
Een computersysteem is achterwaarts compatibel als het met software of toebehoren kan werken die voor het te vervangen systeem zijn ontworpen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Achterwaartse_compatibiliteit
Beetje verkeerde vertaling, in de context gaat het namelijk om 'Xbox One Backward Compatibility games', games voor het Backward Compatibility programma.
Backwards staat voor de vorige versie van de XBOX. De spellen draaien op de XB1 terwijl ze gemaakt zijn voor de eerdere versie van de XB, nl de xbox360. Backwards compatible dus.
Ze maken het huidige systeem geschikt om de oudere software te draaien, backward compatible.

https://en.wikipedia.org/wiki/Backward_compatibility
In telecommunications and computing, a product or technology is backward compatible (BC)[1] or downward compatible if it can function properly given input generated by, or meant for, an older product or technology, such as a legacy system.[2] If products designed for the new standard can receive, read, view or play older standards or formats, then the product is said to be backward-compatible; examples of such a standard include data formats and communication protocols. Modifications to a system that do not allow backward compatibility are sometimes called "breaking changes."

The reverse is forward compatibility, which implies that old devices allow (or are expected to allow) data formats generated by new (or future) devices, perhaps without supporting all new features. A standard supports forward compatibility if older product versions can receive, read, view or play the new standard.
Om de games forward compatible te noemen gaat mij te ver. De games zijn tenslotte aangepast om te werken, ze deden het niet al meteen. Aan de andere kant is het ook zeker zo dat het de console is die backwards compatible is. Ik heb het aangepast dat het in elk geval klopt.
Je hebt een punt, maar het gaat niet om de games, maar om de console, en die is backward compatible.
De xbox is backwards compatible ;) Niet de games
Goede actie van Microsoft.

Verwacht dat er binnenkort veel oude X-Boxen op marktplaats zullen veschijnen
Het is nochtans wel leuk om je oude 360 erbij te houden... Als je Xbox Live Gold hebt, kun je ook op de 360 gratis games krijgen... die download je eerst op de 360... en als die spellen ook Backward Compatible is... kun je ze ook op de One spelen... Ik doe mijn 360 voorlopig nog niet weg...
Je kunt ze ook via xbox.com toevoegen aan je download lijst. Dan worden ze automatisch gedownload wanneer je je xbox aanzet. Zet je hem niet aan? Staan ze nog steeds als 'gekocht' in je lijst. Zo heb ik al maanden Xbox One games gespaard, terwijl ik nog geen enkele keer ben ingelogd geweest op een Xbox One ;)

Edit: lijkt me overigens dat dit andersom ook zal werken :)

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 21 januari 2016 20:22]

Werkt andersom ook en sinds afgelopen November zijn alle Xbox 360 games ook nog eens Backward Compatible, dus als je 'm via xbox.com "koopt" kan je die dus ook gewoon downloaden op je Xbox One
dan voeg je een 10euro opwardeer kaart aan je account ...
Als je dat niet wilt moet je ook niet zeuren :+
Een bakker zegt tegen je: "Hier, alstublieft, een gratis brood! Maar mag ik wel even uw creditcard gegevens even hebben???"

Raar he???

my2cts
Als de bakker mij niet kent zal hij ook niet zo maar een gratis brood aan mij weg geven.
Als de games op een emulator werken, wat maken ze dan nog compatible aan de spellen behalve een online download?
Zal met name de verbinding zijn naar de diverse servers (zoals party), maar mogelijk ook de input aangepast voor de XBO controllers (al zijn die in de basis natuurlijk hetzelfde). Ook eventuele disc-checks moeten er uit of aangepast worden.

Gezien de snelheid, zullen ze niet bijzonder veel hoeven te doen, denk dat het meeste testen is of het stabiel draait.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 21 januari 2016 16:23]

De games worden aangepast om overweg te kunnen met de nieuwe menu's en features van de Xbox One. Als ik mij niet vergis gaat het niet om een emulator per definitie, dat zou willen zeggen dat de games zo goed als ongewijzigd kunnen draaien, maar dat is niet het geval.
Console games zijn dicht op de hardware geprogrammeerd en die hardware verschilt nog al tussen de 360 en de One. De 360 had ook een emulator voor de originele Xbox (die ook sterk van elkaar verschilden in architectuur) en die was ook verre van perfect. Vermoedelijk is de emulatie van de 360 op dit moment ook nog lang niet perfect en moet afhankelijk van de game bepaalde functionaliteit of workarounds aan de emulator toegevoegd worden. Dat in toevoeging op andere aanpassingen voor betere compatibiliteit die in eerdere reacties al genoemd werden.
Naast dat er kleine dingetjes aangepast worden is het vooral ook een kwestie van het verkrijgen van de rechten om deze games te ondersteunen op de One. Helaas is het niet zo simpel dat de game uitgebracht is op de 360 en dus ook mag draaien op een One. En dan moet je niet alleen maar denken aan goedkeuring van degene die de rechten van de game bezit, maar vooral ook van de rechten die in de game verwerkt zitten (denk bijvoorbeeld aan bekende sporters of automerken in een sport/racespel, of de gebruikte muziek). Dat kan erg complex worden en voor veel games lukt het gewoon niet. Ik meen dat dat het grootste struikelblok is voor een hoop games.
Komt het er nou op neer dat als ik een Xbox 360 speldisc in de Xbox One stop, deze dat detecteerd en de nodige dingen download zodat ik kan gamen, of zijn er nog kosten aan verbonden?
Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Als jij de schijf bezit is dat idd het geval dan komen er ook geen extra kosten bij.
Maar dan kun je dus snel even alle schijven van een vriend in je console stoppen, de xbone ze laten herkennen en vervolgens in je bibliotheek laden. Vervolgens hoef je nooit meer een schijf in je console te stoppen om de game te spelen? Of werkt het zo niet? Zou wel mooi zijn. Even een middagje spellen uitwisselen en je backlog is weer fors uitgebreid.
Dat zou je inderdaad kunnen doen, maar de schijf moet tijdens het opstarten wel in de console zitten, dus daar heb je niet heel veel aan ;).
Nee, hij checkt bij het starten of de Xbox 360 disk in de drive zit.
Tof. En dat de schijf in de console moet zitten om te gamen snap ik ook nog :) (Als reactie op hieronder)

Thnx!
Het spel moet wel op de BC-lijst staan, dat wel!
Dat uiteraard ook. Spreekt voor zich.
Zouden de XBox 360 games for gold dan nu ook beschikbaar komen op de Xbox one?
Volgens mij was dat al zo vanaf het moment dat in November de Backwards Compatibility werd uitgerold.
ik zie de gold voor 360 aanbiedingen nooit terug op mijn Xbox One. Wanneer ik ze opzoek staan ze wel in de resultaten maar kun je ze niet downloaden. De knop zegt "alleen bundel".

Overigens is The Witcher 2 voor 360 nu gratis te downloaden op de Xbox One als je in een van de volgende regio's woont: US, Canada, France, Germany, and the UK
Ah, bedoel je het op die manier. Daar wordt door Microsoft nog aan gewerkt. De 360 Games with Gold zijn wel via Xbox.com te verkrijgen, waarna ze gewoon bij Ready to Install komen te staan.
Thnx! het is gelukt om Deus Ex: Human Revolution te installeren.
Je moet naar je Games lijst gaan in je Xbox en dan naar rechts scrollen naar je "Ready to install"-lijst. Daar staan je Xbox 360 games tussen waarvandaan je ze kan downloaden
Wat Halofreak hierboven zegt kun je doen, als je je oude 360 nog in huis hebt, kun je ook via de 360 downloaden... Mijn 360 en One staan gebroederlijk naast elkaar om deze reden!
Xbox 360 games for gold die compatible zijn inderdaad ook beschikbaar op de xbox one!
Windows Central geeft aan dat gebruikers in verschillende landen de Witcher 2 gratis kunnen downloaden. Heeft iemand dit al voor Nederland kunnen controleren?

http://www.windowscentral...-including-witcher-2-free
De aanbieding geldt helaas niet in Nederland. Alleen in "U.S., Canada, United Kingdom, France and Germany"
Oorspronkelijk bericht: http://news.xbox.com/2016...rd-compatibility-january/
Zie onderaan in de blogpost van Microsoft:
http://news.xbox.com/2016...rd-compatibility-january/

**Free download of The Witcher 2: Assassins of Kings is available in all markets excluding Japan. The giveaway is from January 21 (6 a.m. PST) through February 5 (12 a.m. UTC).

Het is mij nog niet gelukt om deze te installeren, ik krijg de melding "alleen bundel".
Even een ander land selecteren dan werkt het wel.
Ik heb hem, maar dit spel is een aantal maanden geleden gratis aangeboden geweest via Xbox Live Gold voor de Xbox 360, toen meteen gedownload en nu op mijn One!

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 21 januari 2016 23:39]

Ja, zojuist aangeschaft voor nop en is nu aan t downloaden naar m'n xbone.
Goede ontwikkeling voor de fans van de beschikbaar komende games! Daarnaast natuurlijk een mooi verdien model, je hebt immers maar een beperkte hoeveelheid 'ontwikkel' kosten. Het ontwerp principe van de game ligt er al hij hoeft alleen maar opgepoetst te worden voor de opvolgende console. Sowieso doen consolebouwers m.i. te weinig aan backward compatibiliteit waardoor gamers vaak toegewezen zijn aan de steeds meer terrein winnende PC.

[Reactie gewijzigd door Paul1987 op 21 januari 2016 16:41]

Mooi verdien model? Je weet toch dat Microsoft op zich niks verdient hieraan omdat die games gewoon gratis worden weggegeven aan mensen die ze al hebben gekocht en juist die mensen zijn de doelgroep hiervoor. Je kan ze dan inderdaad ook kopen specifiek voor je Xbox One, maar als ik mij niet vergis gaat dat alleen met een omweg via Xbox.com en staan deze games (nog) niet in de Xbox One Store.
Nee dat wist ik niet :), bedankt voor de toevoeging! Uiteraard blijft het een goede ontwikkeling op de console markt. Helemaal omdat je nu niet al je gekochte games stof laat vangen maar toch nog eens een keer die leuke titel kunt pakken zonder eerst je console om te sluiten.
ik ga wel akkoord dat dit een verdienmodel is

enerzijds stimuleert dit de hardware verkoop. Het is nu eenmaal interessanter om over te schakelen als je je oude games nog steeds kan blijven spelen op je nieuwe console

anderzijds zijn de 360 games momenteel vrij tot heel goedkoop ( 5¤ - 20¤ max ) en wanneer dan blijkt dat deze nu ook speelbaar wordt op je One kan je deze gerust aanschaffen voor een klein prijsje.

Dat je ze nog niet kan kopen op de box zelf is nu niet echt een hinderpaal, via xbox.com koop je onmiddellijk de games makkelijk of op je oude box uiteraard. Dit wordt trouwens binnenkort wel verholpen aangezien Phil Spencer al heeft aangekondigd hieraan te werken.
Je kan ze dan inderdaad ook kopen specifiek voor je Xbox One, maar als ik mij niet vergis gaat dat alleen met een omweg via Xbox.com en staan deze games (nog) niet in de Xbox One Store.
Klopt, maar daar is Microsoft nog mee bezig. Uiteindelijk moet het straks mogelijk worden om de 360 games die ook op de One kunnen draaien, gewoon in de Xbox One Store kunt kopen op je Xbox.
Ik hoop dat bij de volgende generatie xbox en playstation, helemaal backward compatibele zijn. Gezien je dan geen powerPC cpu meer hebt.

PC spellen zijn immers ook met een goede en mindere videokaart backwards compatible.
Kans is natuurlijk erg groot, gezien beide x86 (wel custom APU) en op bekend OS draaien (win10 en Linux), kan de toekomst best zijn dat beide met een veel krachtiger model gaan uitkomen om bv 4k gaming (of écht 1080/60) te halen, maar dan meteen hele BC toe te voegen.
De PS4 draait niet op Linux, maar op een custom variant van FreeBSD. De hackersgroep Fail0verflow heeft wel Linux draaiende gekregen op de PS4, maar het systeem draait uit de winkel gewoon Sony's variant van FreeBSD.
hopelijk zijn eerdaags alle games compatibel
wel een aanvulling jullie zeggen dat er een disc nodig is, dat hoeft niet als je de game digitaal gekocht hebt kan je hem terug vinden in je lijst met games die te instaleren zijn.
Veel games die nu ook compatible zijn zijn alleen maar digitaal uitgekomen.
Heb je gelijk in. Bedankt!
Op de Feedback pagina van Xbox kun je stemmen op de spellen die je graag in de Backward Compatibility wilt zien.... Succes

Ik wil graag Bioshock Infinite en Skyrim....

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 21 januari 2016 20:03]

Alleen zo jammer dat fightsticks niet ondersteund worden.
Gisteren even Skullgirls opgestart maar is enkel met joypad te spelen.
Laat die andere X360 fighters dan ook maar zitten *zucht*
Ja, dat is een flinke tegenvaller, al moet ik zeggen dat ik zelf in Tekken nog steeds met de PS3 controllers het beste uit de voeten kon, je had daar maar weinig kwart/halve draai moves, dat ik met een d-pad stuk beter kon vechten.
Maar toch....
Zeker in 2D / 2.5D fighters heb ik geen zin meer om op een joypad te gaan zitten prutsen.
Ieder zijn voorkeur uiteraard, maar ondersteuning hiervoor had geen kwaad gekund.
Aan de andere kant zag ik dit al aankomen, Dead or Alive had op de Xbox One in het begin ook geen fightstick ondersteuning 8)7
Evenals de nieuwe Naruto die binnenkort uitkomt.
Dan kan je ook niet verwachten dat ze dat voor oude games wel in gaan bouwen.
Waarom is de keuze gemaakt om die games als eerste te backwarden.
De helft van die games ken ik niet. Waarom niet eerst spellen zoals assasins creed, Halo, gears of war,
just cause, call of duty. Dat zijn tenminste spellen waar ik van denk dat iedereen daar blij mee zal zijn. 8)7
Gears of War 1,2,3, Judgement en Just Cause zijn al backward compatible.
Call of Duty : Black Ops is onderweg.
Denk dat ze nog even wachten met Halo omdat ze onlangs de Masterchief Edition hebben uitgebracht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True